abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176277775


CayleThompson twitterde op donderdag 04-01-2018 om 11:58:14 #Breaking: (More) This morning's 4.5 quake near Berkeley appears to have originated on the Hayward Fault, considere… https://t.co/KWwruL9Vde reageer retweet
quote:
(More) This morning's 4.5 quake near Berkeley appears to have originated on the Hayward Fault, considered one of the most dangerous in the San Francisco Bay Area. Definitely a jolt, & directly under a densely populated area.
Beving van 4.5 tot 4.9 lijkt het. Twitter stroomt vol met genoeg mensen die deze gevoeld hebben en wakker zijn geschrokken.

Nog geen meldingen van schade of slachtoffers. Wel veel mensen die geschrokken zijn en in paniek op straat staan

Khanoisseur twitterde op donderdag 04-01-2018 om 11:49:52 Yep, pretty strong tremor felt in San Francisco too "USGS reports a M #earthquake 3km SE of Berkeley, CA on 1/4/18... https://t.co/i2am3rUSgN reageer retweet
gilalyons twitterde op donderdag 04-01-2018 om 12:05:01 Holy shit! A 4.7 earthquake just shook us out of our sleep!! #CaliforniaDreaming #Klonopin #earthquake reageer retweet
fevrfull twitterde op donderdag 04-01-2018 om 12:05:05 haven't had my bed rocked like that in a while #earthquake lolol reageer retweet
TwitterMoments twitterde op donderdag 04-01-2018 om 12:05:07 The San Francisco bay area was just woken up by a 4.5 magnitude earthquake. https://t.co/cTIXfVPXcF reageer retweet


[ Bericht 22% gewijzigd door Frutsel op 04-01-2018 12:07:42 ]
pi_176277804
Voorloper van The Big One?
pi_176277823
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:03 schreef LurkJeRot het volgende:
Voorloper van The Big One?
Dat kan...
pi_176277939
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:04 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat kan...
Spannond.
  donderdag 4 januari 2018 @ 12:16:35 #5
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_176278063
Ik was van de zomer nog in SF, komt wel dichtbij nu ;)

Wel spannend, hopelijk blijft het hierbij en blijft The Big One nog heel lang weg...

Off topic, maar WKN dus ik post het toch ;).

We zijn bij Palm Springs ook bij de San Andreasbreuklijn geweest. Bijzonder om te zien. Midden in de droogte, in de woestijn, heb je daar opeens hele (en prachtige) wouden van palmbomen en moerasvijvertjes. Die kunnen daar groeien / ontstaan door water dat omhoog komt ten gevolge van de de San Andreasbreuk die daar loopt.
https://coachellavalleypreserve.org/page2.php
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_176278311
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:16 schreef MaLo het volgende:
Ik was van de zomer nog in SF, komt wel dichtbij nu ;)

Wel spannend, hopelijk blijft het hierbij en blijft The Big One nog heel lang weg...

Off topic, maar WKN dus ik post het toch ;).

We zijn bij Palm Springs ook bij de San Andreasbreuklijn geweest. Bijzonder om te zien. Midden in de droogte, in de woestijn, heb je daar opeens hele (en prachtige) wouden van palmbomen en moerasvijvertjes. Die kunnen daar groeien / ontstaan door water dat omhoog komt ten gevolge van de de San Andreasbreuk die daar loopt.
https://coachellavalleypreserve.org/page2.php
Lijkt me enorm boeiend... ik ben ooit in het westen van de VS geweest maar mijn tripje naar California en Nevada ging op het laatste moment niet door :( Dit stond zeker op mijn lijstje.
Komt nog wel eens weer :)
pi_176278495
Hoe veilig is die regio eigenlijk qua bebouwing, ik weet dat ze in grote delen van Azië "earthquake-proof" bouwen. Zeker de hoogbouw kan wel tegen een stootje.
blablablabla
pi_176278670
quote:
5s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:40 schreef Elan het volgende:
Hoe veilig is die regio eigenlijk qua bebouwing, ik weet dat ze in grote delen van Azië "earthquake-proof" bouwen. Zeker de hoogbouw kan wel tegen een stootje.
De nieuwbouw en delen van de hoogbouw zullen wel earthquake proof zijn. (Mits het geen 9+ ofzo wordt) Maar met name de oudere delen van de binnenstad en de victoriaanse huizen waar veel inwoners zich bevinden zijn gevaarlijk

quote:
San Francisco identifies dangerous buildings
SAN FRANCISCO — The picturesque Victorians and brightly painted apartment buildings where thousands of city residents live and work are especially vulnerable during earthquakes, according to a report issued Friday by the San Francisco Department of Building Inspection.

The report said that an earthquake with a magnitude of 7.2 or higher could render unlivable as many as 85 percent of the city’s “soft-story” apartment buildings — those that are less structurally sound because their ground floors are open space, often used as retail stores or garages. At least 65,000 people live and work in the 2,800 most vulnerable buildings studied in the report.

The cost to retrofit those wood-framed buildings would be about $260 million. The expense would be borne by the landlords and the city, which is facing a $576 million budget shortfall.

“A big earthquake is overdue in the region, and we’re not naïve to that reality,” said Mayor Gavin Newsom, who ordered the report in July and is working on legislation to make earthquake safety upgrades mandatory on soft-story buildings. “We cannot wait five years. We should have done this 35 years ago, 100 years ago.”

Mr. Newsom said that he recognized the economic realities facing the city and its 744,000 residents and that he did not want retrofitting to put building owners “at risk of insolvency.”
Er is een documentaire op discovery die dit allemaal haarfijn uitlegt maar kan die ff niet vinden. Compleet met kaarten en risicogebouwen en -gebieden.
pi_176278870
Gezellig.Er is daar ook een omstreden kerncentrale in de buurt.
Diablo Canyon Power Plant, kan zomaar Amerika's Fukushima worden als het echt los gaat daar.
blablablabla
pi_176279111
Hij komt echt wel, en dan is het weer janken OMG!! Terwijl ze zelf daar een stad wilden bouwen

[ Bericht 1% gewijzigd door halfway op 04-01-2018 15:10:56 ]
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 4 januari 2018 @ 13:37:34 #11
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_176279580
Ben benieuwd hoe autonoom en onafhankelijk ze willen zijn van Washington als daar the Big One komt of dat ze op hangende pootjes om hulp komen vragen
pi_176288928
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:37 schreef Lidl het volgende:
Ben benieuwd hoe autonoom en onafhankelijk ze willen zijn van Washington als daar the Big One komt of dat ze op hangende pootjes om hulp komen vragen
Volgend mij is Californië een hartstikke rijke staat, met de aanwezigheid van Silicon Valley en Hollywood.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')