abonnement Unibet Coolblue
pi_176282104
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:20 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Het ontbreken van democratie is voor jou niet belangrijk, wat ik al vermoedde.
En waar zeg ik dat of discussieer jij liever als een idioot op wat je denkt gelezen te hebben?

quote:
Maar los daarvan zijn er nog tal van redenen waarom de EU niet werkt. Laten we bij het begin beginnen.
Graag :')

quote:
De Europese Unie is enerzijds niet Europees en anderzijds geen Unie.

De EU is niet Europees omdat belangrijke Europese landen er geen deel van uitmaken, zoals Noorwegen, Zwitserland en Rusland - om er maar een paar te noemen.
Wat is dit nu weer voor absurde infantiele redenatie :') Dat niet iedereen lid is betekend niet dat het geen Europese Unie is,

quote:
De EU is ook geen Unie. Juist niet. Er zijn tientallen verschillende culturen, economieën, talen, volkeren in Europa die juist géén unie vormen. De verschillen tussen al deze landen zijn veel groter dan de overeenkomsten.
De infantiliteit wordt er niet minder op zeg, dus in jouw absurde wereld moet iedereen gelijk zijn, dezelfde taal te spreken om een unie te kunnen vormen :')

quote:
Als iets belangrijk is voor bijvoorbeeld Frankrijk, kan het tegengestelde belangrijk zijn voor Duitsland. Op die manier kun je nooit een gemeenschappelijk beleid voeren. En dat gebeurt dan ook niet. Er wordt slechts wat geld heen en weer gepompt - dat is de huidige EU.
:') Echt serieus? Je snapt dus duidelijk niet wat een unie is?
  donderdag 4 januari 2018 @ 15:27:05 #52
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_176282141
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:09 schreef nixxx het volgende:

[..]

Het echte probleem is dat je iemand niet aan de grens mag weigeren als die persoon asiel vraagt. Dan moet je dat asielverzoek eerst grondig beoordelen. Zelfs al zou je dus een perfecte grensbewaking hebben aan de EU buitengrens, dan nog zou je mensen binnen moeten laten.
Daar klopt niks van. Dat gaat allang niet meer op. Het probleem is juist dat er miljoenen migranten aankloppen die doodleuk politiek asiel aanvragen omdat t kán. Niet omdat het nodig is of ze er ( hier ) recht op hebben.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_176282213
quote:
6s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:21 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Technisch gezien zijn de autochtonen in de VS de Europeanen, Afrikanen en het handje vol Natives wat nog over was. :D Daarvoor was het nog geen VS natuurlijk. ;)

Verder. Wat wil je hiermee zeggen? Dat de Indiaanse Unie fouten heeft gemaakt bij het immigratiebeleid? _O-
Jouw redenering volgende heeft de United States of Europe nu nog geen autochtone inwoners, aangezien deze USE nog niet bestaat.

Als echter de huidige bewoners van Europa hetzelfde lot te wachten staat als de oorspronkelijke bewoners van het grondgebied dat door de USA wordt bezet, dan moeten we ons inderdaad zorgen gaan maken. Maar wellicht is deze omvolking voor jou ook geen probleem.
pi_176282275
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:25 schreef Chewie het volgende:

[..]

En waar zeg ik dat of discussieer jij liever als een idioot op wat je denkt gelezen te hebben?

[..]

Graag :')

[..]

Wat is dit nu weer voor absurde infantiele redenatie :') Dat niet iedereen lid is betekend niet dat het geen Europese Unie is,

[..]

De infantiliteit wordt er niet minder op zeg, dus in jouw absurde wereld moet iedereen gelijk zijn, dezelfde taal te spreken om een unie te kunnen vormen :')

[..]

:') Echt serieus? Je snapt dus duidelijk niet wat een unie is?
Je hebt hetzelfde niveau als Timmermans. Alles waar je het niet mee eens bent is infantiel.

Daar kan ik geen serieuze discussie mee voeren.
  donderdag 4 januari 2018 @ 15:44:29 #55
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_176282580
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:30 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Jouw redenering volgende heeft de United States of Europe nu nog geen autochtone inwoners, aangezien deze USE nog niet bestaat.
Klopt! :D
Volgens jouw redenatie zijn we allemaal allochtoon, want de 'natives' hier waren Neanderthalers in Maastricht. :7
quote:
Als echter de huidige bewoners van Europa hetzelfde lot te wachten staat als de oorspronkelijke bewoners van het grondgebied dat door de USA wordt bezet, dan moeten we ons inderdaad zorgen gaan maken. Maar wellicht is deze omvolking voor jou ook geen probleem.
Omvolking als gestuurd proces is een mythe, een fabeltje, een alu-hoedjes conspiracy theorie.
"Omvolking" als natuurlijk proces is absoluut geen probleem. Ik moedig het aan! *O*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_176282920
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:32 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Je hebt hetzelfde niveau als Timmermans. Alles waar je het niet mee eens bent is infantiel.

Daar kan ik geen serieuze discussie mee voeren.
Dat kon je sowieso al niet merk ik wel, je argumentatie is gewoon infantiel als je stelt dat de EU geen unie kan zijn omdat niet iedereen meedoet en omdat iedereen te verschillend is.

Het is ook niet een een kwestie van het eens zijn of niet, je argumenten kloppen domweg niet

Leuk dat je het dan zo probeert te ontsporen met je Timmermans opmerking maar dat maakt je alleen nog maar infantieler.
  donderdag 4 januari 2018 @ 15:59:19 #57
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_176283017
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:54 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat kon je sowieso al niet merk ik wel, je argumentatie is gewoon infantiel als je stelt dat de EU geen unie kan zijn omdat niet iedereen meedoet en omdat iedereen te verschillend is.

Het is ook niet een een kwestie van het eens zijn of niet, je argumenten kloppen domweg niet

Leuk dat je het dan zo probeert te ontsporen met je Timmermans opmerking maar dat maakt je alleen nog maar infantieler.
Er kan wel een Unie zijn maar men moet dan ook elkanders mening respecteren en geen dingen tegen de zin doordrukken.

Wat er nu gebeurd is dat eerst word de hele zooi binnen gelaten, dan pas gaat men nadenken (tenminste dat willen ze ons gaan geloven) en uiteindelijk word er gezegd: "laat ze maar blijven."

Ongebreidelde instroom van kansloze vluchtelingen heeft nog nooit een land verder geholpen, alleen maar meer in de put.

Orban zal bij zijn standpunt blijven omdat 75% van de Hongaren het hier mee eens is.
Schijnbaar vind de Eu deze democratie niet zo leuk.... :{w
pi_176283120
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:59 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Er kan wel een Unie zijn maar men moet dan ook elkanders mening respecteren en geen dingen tegen de zin doordrukken.
Daar maakt een unie gewoon afspraken over en ja als jij in de minderheid bent dan heb je je wel te schikken aan de meerderheid in die unie of je moet er uit stappen

quote:
Wat er nu gebeurd is dat eerst word de hele zooi binnen gelaten, dan pas gaat men nadenken (tenminste dat willen ze ons gaan geloven) en uiteindelijk word er gezegd: "laat ze maar blijven."
Wat er gebeurd is is dat de hele zooi opeens binnen was omdat er geen goed gezamenlijk beleid was.

quote:
Ongebreidelde instroom van kansloze vluchtelingen heeft nog nooit een land verder geholpen, alleen maar meer in de put.
Ja het gaat ook zo slecht hier :')

quote:
Orban zal bij zijn standpunt blijven omdat 75% van de Hongaren het hier mee eens is.
Schijnbaar vind de Eu deze democratie niet zo leuk.... :{w
Die 75% die ook niet wil vertrekken uit de EU?
  donderdag 4 januari 2018 @ 16:07:05 #59
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_176283214
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:59 schreef DUTCHKO het volgende:
Er kan wel een Unie zijn maar men moet dan ook elkanders mening respecteren en geen dingen tegen de zin doordrukken.
Dat klinkt fantastisch mooi, maar zo werkt het natuurlijk niet. Als we alleen maar besluiten zouden nemen waar iedereen het mee eens zou moeten zijn, werden er nooit meer besluiten genomen.

Bovendien wist men waar men aan begon toen met toetrad. Achteraf gaan lopen janken dat je het toch niet eerlijk vindt op het moment dat er in plaats van een zak geld 1.000 vluchtelingen op de stoep staan is natuurlijk ook niet chique.

Maar dat vergeten heel veel mensen even voor het gemak.
quote:
Wat er nu gebeurd is dat eerst word de hele zooi binnen gelaten, dan pas gaat men nadenken (tenminste dat willen ze ons gaan geloven) en uiteindelijk word er gezegd: "laat ze maar blijven."

Ongebreidelde instroom van kansloze vluchtelingen heeft nog nooit een land verder geholpen, alleen maar meer in de put.
a) "laat ze maar blijven" is niet wat er gezegd wordt.
b) De instroom is niet 'ongebreideld' en is dat nooit geweest.
quote:
Orban zal bij zijn standpunt blijven omdat 75% van de Hongaren het hier mee eens is.
Schijnbaar vind de Eu deze democratie niet zo leuk.... :{w
De 'democratie' van Orban krijgt terecht enige kritiek ja. Ook binnenlands. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 4 januari 2018 @ 16:08:10 #60
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_176283234
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 16:03 schreef Chewie het volgende:

[..]

Daar maakt een unie gewoon afspraken over en ja als jij in de minderheid bent dan heb je je wel te schikken aan de meerderheid in die unie of je moet er uit stappen

[..]

Wat er gebeurd is is dat de hele zooi opeens binnen was omdat er geen goed gezamenlijk beleid was.

[..]

Ja het gaat ook zo slecht hier :')

[..]

Die 75% die ook niet wil vertrekken uit de EU?
Dus jij koppelt het blijven in de Eu aan het schikken naar het Europese parlement ook al is de meerderheid van de bevolking tegen?
Beetje facistisch.
  donderdag 4 januari 2018 @ 16:09:42 #61
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_176283266
quote:
6s.gif Op donderdag 4 januari 2018 16:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat klinkt fantastisch mooi, maar zo werkt het natuurlijk niet. Als we alleen maar besluiten zouden nemen waar iedereen het mee eens zou moeten zijn, werden er nooit meer besluiten genomen.

Bovendien wist men waar men aan begon toen met toetrad. Achteraf gaan lopen janken dat je het toch niet eerlijk vindt op het moment dat er in plaats van een zak geld 1.000 vluchtelingen op de stoep staan is natuurlijk ook niet chique.

Maar dat vergeten heel veel mensen even voor het gemak.

[..]

a) "laat ze maar blijven" is niet wat er gezegd wordt.
b) De instroom is niet 'ongebreideld' en is dat nooit geweest.

[..]

De 'democratie' van Orban krijgt terecht enige kritiek ja. Ook binnenlands. :)
Toen Hongarije bij de Unie kwam, en daarna nog vele andere landen, was er geen immigratie beleid.
pi_176283531
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 16:08 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dus jij koppelt het blijven in de Eu aan het schikken naar het Europese parlement ook al is de meerderheid van de bevolking tegen?
Beetje facistisch.
Waar lees je dat? De unie waar Hongarije deel van uit maakt besluit dit en ja als Hongarije niet genoeg medestanders weet te vinden voor hun standpunt dan hoor je je wel te schikken naar de meerderheid, zo werkt dat

Of noem jij elk democratisch besluit wat niet met 100% van de stemmen is aangenomen fascistisch?
  donderdag 4 januari 2018 @ 16:44:51 #63
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_176283981
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 16:09 schreef DUTCHKO het volgende:
Toen Hongarije bij de Unie kwam, en daarna nog vele andere landen, was er geen immigratie beleid.
Weet je dat zeker?

Hongarije is lid sinds 2004 (?) toen nog EG volgens het verdrag van Nice. Volgens mij is de 'Unie' sinds 1999 al bezig met asielbeleid. Is Dublin in 2003 vastgesteld bijvoorbeeld.

Anders was er bekend hoe men beleid zou maken en heeft Hongarije daar in ieder geval mee ingestemd... Nee! Zo makkelijk kom je daar niet mee weg. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_176284413
quote:
6s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:44 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Klopt! :D
Volgens jouw redenatie zijn we allemaal allochtoon, want de 'natives' hier waren Neanderthalers in Maastricht. :7

[..]

Omvolking als gestuurd proces is een mythe, een fabeltje, een alu-hoedjes conspiracy theorie.
"Omvolking" als natuurlijk proces is absoluut geen probleem. Ik moedig het aan! *O*
Als er genoeg geld in omgaat, bedrijven er aan verdienen, en de bestuurlijke macht het bevorderd, is het dan nog niet gestuurde migratie? Of bedoel je dat het misschien gestuurde import is, maar geen omvolking?
pi_176284454
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:48 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

En noem eens een land dat wel zijn hele grens bewaakt?
IJsland
  donderdag 4 januari 2018 @ 17:12:40 #66
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_176284567
quote:
6s.gif Op donderdag 4 januari 2018 16:44 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?

Hongarije is lid sinds 2004 (?) toen nog EG volgens het verdrag van Nice. Volgens mij is de 'Unie' sinds 1999 al bezig met asielbeleid. Is Dublin in 2003 vastgesteld bijvoorbeeld.

Anders was er bekend hoe men beleid zou maken en heeft Hongarije daar in ieder geval mee ingestemd... Nee! Zo makkelijk kom je daar niet mee weg. :D
ooooh.. dus hongarije heeft ingestemd met dublin... oftewel expliciet niet met een herverdelings schema, maar met dat het aankomstland de asielaanvragen afhandelt.

Toevoeging. Dat heeft trouwens niet eens met asielbeleid te maken maar is een beperking van vrij verkeer.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 4 januari 2018 @ 17:19:45 #67
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176284723
Ik ben een fan van Orban. De islam hoort niet in Europa. Grenzen dicht voor terroristen, culturele idioten, klaplopers, economische gelukszoekers, homohaters, vrouwenonderdrukkers en jodenjagers.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176284743
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 17:19 schreef Old_Pal het volgende:
Ik ben een fan van Orban. De islam hoort niet in Europa. Grenzen dicht voor terroristen, culturele idioten, klaplopers, economische gelukszoekers, homohaters, vrouwenonderdrukkers en jodenjagers.
Ga daar je heil zoeken dan.
  donderdag 4 januari 2018 @ 17:22:11 #69
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176284792
quote:
14s.gif Op donderdag 4 januari 2018 17:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ga daar je heil zoeken dan.
Nee, Nederland dient het voorbeeld te volgen van Hongarije. Dat kut-islam komt mij mijn strot uit.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176287369
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 17:22 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Nee, Nederland dient het voorbeeld te volgen van Hongarije.
Gaan we niet doen.

quote:
Dat kut-islam komt mij mijn strot uit.
Kut voor je.
pi_176287453
quote:
14s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gaan we niet doen.

[..]

Kut voor je.
je begint steeds meer een minderheid te worden met je voorliefde voor exotische geloven. :)
pi_176287501
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:35 schreef Murdera het volgende:

[..]

je begint steeds meer een minderheid te worden met je voorliefde voor exotische geloven. :)
Hij is exoot
pi_176287662
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:35 schreef Murdera het volgende:

[..]

je begint steeds meer een minderheid te worden met je voorliefde voor exotische geloven. :)
Als ik de onheilvoorspellingen van de doempredikers mag geloven wordt den roomblancke Neerlander binnenkort een minderheid.
pi_176287668
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:38 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Hij is exoot
Proest. Nee.
pi_176287760
quote:
10s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Proest. Nee.
islamitisch is exotisch in Nederland.

Terugkomend bij je advies om naar Hongarije te verhuizen aan die gene die genoeg van terroristen had. Het lijkt mij gepaster dat jij verhuist.
pi_176287774
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:52 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

islamitisch is exotisch in Nederland.
Ik ben niet islamitisch.
pi_176287843
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:56 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Bron: http://tpook.nl/2018/01/0(...)m_campaign=aankeiler

Een van de Europese regeringsleiders veegt de vloer aan met de immigratiepolitiek.

Wat zal er dit jaar gebeuren?
Iedereen wacht gelaten af, totdat alles heel erg uit de hand gaat lopen.

https://www.hln.be/nieuws(...)chtelingen~a780d296/
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 4 januari 2018 @ 19:58:00 #78
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176287869
quote:
14s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gaan we niet doen.

[..]

Kut voor je.
Waarom toch de islam zo verdedigen? Landverraad wordt - zo leert de geschiedenis tenminste - niet erg gewaardeerd.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176287885
quote:
10s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik ben niet islamitisch.
Dat ben je wel. Misschien dat je niet in allah gelooft... maar je gelooft wel in de onschuld van de islam. Je doet constant moeite om dit geloof van je te verdedigen tegen de realiteit.

islam is gewoon kut en is excotisch in Nederland. Dusss als er iemand dan toch zou moeten verhuizen dan zouden dat de mensen moeten zijn die in de islam geloven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176287900
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:56 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Iedereen wacht gelaten af, totdat alles heel erg uit de hand gaat lopen.

https://www.hln.be/nieuws(...)chtelingen~a780d296/
Ja, ik vraag me af hoe dat zal gaan.

Zijn wij als kikkers in een pan met water die langzaam tot de kook wordt gebracht (waarbij de kikkers sterven)?

Of zijn wij kikkers die uit de pan springen en de zaak op orde stellen?
pi_176287949
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:59 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ja, ik vraag me af hoe dat zal gaan.

Zijn wij als kikkers in een pan met water die langzaam tot de kook wordt gebracht (waarbij de kikkers sterven)?

Of zijn wij kikkers die uit de pan springen en de zaak op orde stellen?
Ik denk we onder deze regeringen wel sterven.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_176288025
quote:
9s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als ik de onheilvoorspellingen van de doempredikers mag geloven wordt den roomblancke Neerlander binnenkort een minderheid.
nou dan zit je goed hier :D
pi_176288049
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:58 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Waarom toch de islam zo verdedigen? Landverraad wordt - zo leert de geschiedenis tenminste - niet erg gewaardeerd.
:D :')
pi_176288089
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:58 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat ben je wel.
Neuh.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 08:20:25 #86
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_176295488
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 17:12 schreef nixxx het volgende:
ooooh.. dus hongarije heeft ingestemd met dublin... oftewel expliciet niet met een herverdelings schema, maar met dat het aankomstland de asielaanvragen afhandelt.
Slowclap
Fantastisch staaltje selectief lezen en reageren. Ik denk toch wel de beste van 2018 tot nu toe.
/Slowclap
quote:
Toevoeging. Dat heeft trouwens niet eens met asielbeleid te maken maar is een beperking van vrij verkeer.
Dublinverordening:
quote:
De Dublinverordening (III) is een Europese Verordening die sinds januari 2014 van kracht is. Deze verordening schept duidelijkheid over welk land verantwoordelijk is voor de behandeling van een verzoek om asiel.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 08:25:45 #87
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_176295531
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 17:05 schreef Murdera het volgende:
Als er genoeg geld in omgaat, bedrijven er aan verdienen, en de bestuurlijke macht het bevorderd, is het dan nog niet gestuurde migratie?
Dat ligt aan je definities van 'genoeg geld' en 'bevorderen'.
Wat is 'genoeg geld'? Overal gaat geld in om. Dat wil niet zeggen dat alles gestuurd is.
In welke zin bevorderd de bestuurlijke macht 'het' (en wat is 'het')? De 'omvolking' wordt sowieso niet bevorderd, want dat is een verzinsel van mensen die het niet eens zijn met beleid, maar geen goede argumenten kunnen vinden waarom niet.
Migratie wordt in sommige gevallen absoluut bevordert en in andere gevallen absoluut niet.
quote:
Of bedoel je dat het misschien gestuurde import is, maar geen omvolking?
De zin van het woord omvolking zoals het in de post werd gebruikt waarop ik reageerde is sowieso quatsch! :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 09:13:01 #88
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_176295950
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 08:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Slowclap
Fantastisch staaltje selectief lezen en reageren. Ik denk toch wel de beste van 2018 tot nu toe.
/Slowclap

[..]

Dublinverordening:

[..]

Thanks! ;)

Dublin regelt waar een asielverzoek moet worden ingediend en afgehandeld. In het eerste land van aankomst in de eu. Ik geloof dat het ook regelt dat een asielzoeker niet vrij mag reizen in de eu zolang zijn verzoek nog in behandeling is. De herverdeling is met een meerderheid besloten, niet unaniem, wat ik dus raar vind aangezien het volgens mij helemaal niet onder de bevoegdheid van de E U valt.

Als italie en griekenland echt van al die vluchtelingen af wilden, dan was er natuurlijk ook een nette manier geheel volgens alle afspraken.
Stap 1: alle asielaanvragen accepteren, dat mag, want het staat ieder land vrij om hun eigen asielbeleid te maken behoudens minimum eisen van EU op basis van mensenrechtenverdrag etc.
Stap 2: alle geaccepteerde asielzoekers meteen naturaliseren tot italiaan of griek. Dat mag volgens mij ook omdat elk land zelf mag besluiten hoe het burgerschap toekent.
Stap 3: geef iedereen een trein of vlieg ticket naar Berlijn, tschuss! Niemand mag ze tegenhouden want het zijn EU burgers.

Dan krijg je misschien een klein gedeelte terug die veroordeeld worden ofzo, maar het merendeel ben je kwijt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 5 januari 2018 @ 09:19:19 #89
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_176296046
Het werkt niet, zegt de regeringsleider van het superieure Hongarije, waar het zowel economisch, sociaal en cultureel subliem gaat en er echt GEEN sprake van brain drain is, mensen NIET vertrekken uit onvrede over de dictatoriale trekjes van meneer Orban etc.

Laten we allemaal luisteren naar deze visionair.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 5 januari 2018 @ 09:20:21 #90
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_176296061
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 09:13 schreef nixxx het volgende:
Thanks! ;)
Ik was onder de indruk! :D
quote:
Dublin regelt waar een asielverzoek moet worden ingediend en afgehandeld.
Dat maakte voor mijn reactie niet zoveel uit.
Dutchko zei: Toen Hongarije aansloot was er helemaal geen immigratiebeleid.
Dat is onzin. :)

Bovendien is het geen argument, want de Unie kan ook nieuw beleid maken of bestaand beleid herzien (lijkt me logisch), de manier waarop dat gebeurd is van te voren afgesproken en mee akkoord gegaan. Dus? Niet janken! :) (Hongarije dan hè.)
quote:
In het eerste land van aankomst in de eu. Ik geloof dat het ook regelt dat een asielzoeker niet vrij mag reizen in de eu zolang zijn verzoek nog in behandeling is. De herverdeling is met een meerderheid besloten, niet unaniem, wat ik dus raar vind aangezien het volgens mij helemaal niet onder de bevoegdheid van de E U valt.
https://www.europa-nu.nl/(...)dheden_europese_unie
Immigratiebeleid is een bevoegdheid van de EU.
https://www.europa-nu.nl/id/vh1aly4653wh/asiel_en_migratiebeleid
quote:
Als italie en griekenland echt van al die vluchtelingen af wilden, dan was er natuurlijk ook een nette manier geheel volgens alle afspraken.
Stap 1: alle asielaanvragen accepteren, dat mag, want het staat ieder land vrij om hun eigen asielbeleid te maken behoudens minimum eisen van EU op basis van mensenrechtenverdrag etc.
Stap 2: alle geaccepteerde asielzoekers meteen naturaliseren tot italiaan of griek. Dat mag volgens mij ook omdat elk land zelf mag besluiten hoe het burgerschap toekent.
Stap 3: geef iedereen een trein of vlieg ticket naar Berlijn, tschuss! Niemand mag ze tegenhouden want het zijn EU burgers.

Dan krijg je misschien een klein gedeelte terug die veroordeeld worden ofzo, maar het merendeel ben je kwijt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 09:34:59 #91
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176296218
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 09:19 schreef Bugno het volgende:
.... meneer Orban etc. Laten we allemaal luisteren naar deze visionair.
Precies, en gooi de islam Europa uit.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  vrijdag 5 januari 2018 @ 10:20:55 #92
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_176296901
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 09:34 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Precies, en gooi de islam Europa uit.
:')
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_176297071
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 09:13 schreef nixxx het volgende:

[..]

Thanks! ;)

Dublin regelt waar een asielverzoek moet worden ingediend en afgehandeld. In het eerste land van aankomst in de eu. Ik geloof dat het ook regelt dat een asielzoeker niet vrij mag reizen in de eu zolang zijn verzoek nog in behandeling is. De herverdeling is met een meerderheid besloten, niet unaniem, wat ik dus raar vind aangezien het volgens mij helemaal niet onder de bevoegdheid van de E U valt.

Stap 3: geef iedereen een trein of vlieg ticket naar Berlijn, tschuss! Niemand mag ze tegenhouden want het zijn EU burgers.

Dan krijg je misschien een klein gedeelte terug die veroordeeld worden ofzo, maar het merendeel ben je kwijt.
Dit gaat denk ik niet werken omdat indien de migranten een Italiaans of grieks paspoort hebben ze in Duitsland geen aanspraak kunnen maken op het sociaal stelsel daar. Ze moeten in Duitsland in hun eigen onderhoud kunnen voorzien door een baan te hebben. Een deel van de migranten zal er een baan vinden. Degenen zonder baan kunnen voor veel overlast gaan zorgen en met een paspoort is het lastig hier nog vanaf te komen. De denen koppelen het krijgen van een paspoort juist aan integratie en een langdurig arbeidsverleden. Dit maakt het mogelijk ook na een langdurig verblijf migranten die in het sociaal stelsel blijven hangen of crimineel zijn uit te zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 05-01-2018 10:43:33 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_176303733
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:19 schreef RM-rf het volgende:
Het lijkt me prima als Orban dan aangeeft wat hij beter zou kunnen doen...
en wat dan precies zou brengen, gaat hij migranten wegtoveren als ze aan zijn grenshekken staan?
Nee hoor, dat hoeft niet, die lopen wel langs naar het volgende land die wel gekke henkie is ;)
quote:
zonder europese samenwerking en gezamelijk europese problemen aanpakken de dingen 'nationaal' regelen?
Ja je moet het blijkbaar wel nationaal doen als overige EU landen jou als land met een enorm probleem opzadelen (Duitsland die de migranten uitnodigde), of hun grens niet goed bewaken (Griekenland)
quote:
Voorlopig heeft juist de EU de migratieroute via de Balkan weten te sluiten door een akkoord met Turkije en dat is de beste weg en de enige die effectief resultaten geeft.
Dat die deal werkt impliceert natuurlijk al dat dit gewoon "koehandel" is van Turkije, en dat Turkije voorheen geen kut deed aan hun grenscontrole.
Ze lieten ze gewoon doorlopen naar de Turks/Griekse grens en lieten ze met opblaasbootjes oversteken naar een Grieks eiland een paar km verderop.
quote:
De grenshekken van Orban aan europese binnengrenzen zijn juist een achterljke non-oplossing met een groot struisvogel gehalte.
Waarom was dat een non-oplossing :? Het werkte verrekte goed voor Hongarije.
Je moet wat als land wanneer de "onfeilbare" EU faalt.
quote:
Sowieso is het onmogelijk te denken dat alle Europese landen aan hun eigen individuele grenzen hekken moeten gaan bouwen om immigranten tegen te houden.

Juist op het gebied van immgratiepolitiek is een europese oplossing hard nodig en zul je die eprsonen aan de europese buitengrenzen moeten controleren en bv ook asielprocessen dar laten verlopen...
Ook hier weer moesten individuele EU landen optreden omdat het EU-beleid faalde, Griekenland is een Schengenland, zij konden/wilden hun buitengrenzen niet bewaken en lieten de migranten door.
Tja, dan moet je als Hongarije de realiteit onder ogen zien en optreden.
quote:
Orban voert een verliezende achterhoede-gevecht door te denken dat je dit probleem met nationalistische politiek kunt aanpakken
Wat is er verliezen aan dit gevecht ?
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:01 schreef Tja..1986 het volgende:
Hoezo zouden er geen buitengrenzen zijn? Die zijn er altijd geweest. Met het opheffen van de binnengrenzen zijn de buitengrenzen namelijk niet opgeheven.
Op papier zijn er wel buitengrenzen, in de praktijk waren die zo lek als een mandje of deuren werden gewoon wagenwijd opengezet.
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:09 schreef nixxx het volgende:
Het echte probleem is dat je iemand niet aan de grens mag weigeren als die persoon asiel vraagt. Dan moet je dat asielverzoek eerst grondig beoordelen. Zelfs al zou je dus een perfecte grensbewaking hebben aan de EU buitengrens, dan nog zou je mensen binnen moeten laten.
En daar zit dus ook een deel van het probleem.
Als iemand vanuit een veilig land (Turkije bijvoorbeeld) aanklopt aan de EU buitengrens dan is het natuurlijk volkomen absurd dat je die binnen moet laten bij een asielverzoek.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:10 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Nee hoor, die mensen zou je tijdens de beoordeling van dat verzoek in quarantaine kunnen plaatsen.
Nee, als ze al in een veilig land zijn, dan moet je ze gewoon niet binnenlaten zonder geldig visum, klaar.
Dat soort basisregels moet je niet overboord gooien omdat iemand met een zielig verhaal asiel wil aanvragen.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:30 schreef RM-rf het volgende:
Vreemd genoeg blijkt hijzelf daar wel te willen dat de kosten (van de bouw van de eerste grens-hekken, die al vervangen zijn door een tweede variant) van 370 miljoen door de EU betald zou moeten worden...
zo tikt de hongaarse regering natuurlijk wél, die denkt dat de EU enkel hun handje ophouden is.
Dat is toch heel logisch ?
Hongarije moest dat hek bouwen omdat de "onfeilbare" EU faalde :{w
quote:
Punt is wel, al die struisvogels moeten dan eerst inzien dat je dit enkel met europese samenwrking kunt doen en nationalistische populisten juist darin geen enkel voordeel hebben en dat dwarsbomen,
:') :') Beetje lopen schelden hier over "nationalistische populisten" maar zelf heb je een UI met de EU vlag erin 8)7 , dan ben jij toch ook niet serieus te nemen ?
quote:
juist om zelf een slaatje te slaan aan crissen die ze zelf vaak verergeren (en dat deden de hongaren en oostenrijkers in 2015 zeker; die lieten de duitsers de hete kastanjes uit het vuur vissn en mogen blij zijn dat duitsland een sterk en stabiel land is, in tegenstelling tot hun eigen regeringen)
8)7 8)7 |:( |:( Duitsland had ze toch ook uitgenodigd ? Die is voor een groot deel verantwoordelijk voor die crisis.
Daarom moesten de Hongaren en Oostenrijkers grensmaatregelen nemen.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Sowieso is 'uitzichtloze situatie' geen criterium inzake vluchtelingen, of wil je 3 miljard mensen naar Europa hebben?
Inderdaad, en de Groene maffia is de bevolking ook al warm aan het maken voor "klimaatvluchtelingen".
De groep die in aanmerking komt voor de term "vluchteling" wordt nog veel groter dan die 3 miljard.

Je moet de problemen in Azie en Afrika niet ons probleem in Europa maken :{w
quote:
14s.gif Op donderdag 4 januari 2018 17:20 schreef Xa1pt het volgende:
Ga daar je heil zoeken dan.
Jij wil de islam wel, ga dan naar Saoedi Arabie.
Ga daar je heil zoeken dan.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 21:19:15 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_176311134
We hoeven Orban en Hongarije zeker niet op allerlei gebieden als gidsland te zien, maar mbt de immigratiepolitiek heeft hij gewoon gelijk.
pi_176311695
Orban werd vandaag ontvangen in Duitsland bij de CSU. In beieren heeft met niet zoveel op met de migratiepolitiek die Berlijn voert ondanks dat de CSU meeregeert. Het vormen van een coalitie met daarin de SPD zal er niet eenvoudiger door worden.

quote:
Besuch bei CSU in Seeon Orban sieht sich als "Grenzschutzkapitän"

Die Flüchtlingskrise sei zur "Demokratieproblematik" geworden: Bei seinem Besuch bei der CSU sparte Ungarns Regierungschef Orban nicht mit drastischen Worten. Sich selbst sieht er als "Grenzschutzkapitän", der den "Volkswillen" der Bürger Europas vollzieht.

Ungarns Regierungschef Viktor Orban sieht sich mit seiner umstrittenen Flüchtlingspolitik im Einklang mit dem Willen der Bürger in ganz Europa. 2018 müsse "das Jahr der Wiederherstellung des Volkswillens" in Europa sein, sagte Orban auf der Klausurtagung der CSU-Landesgruppe im bayerischen Seeon.

Das europäische Volk wolle, dass "diejenigen, die keinen Grund haben, hier zu leben", in ihre Heimat zurückkehrten, dass Grenzen geschützt, Sicherheit gewährleistet und Terrorgefahr gebannt würden. Die Migrationsfrage sei in Europa "zu einer Demokratieproblematik geworden".


[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 05-01-2018 21:47:57 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_176314756
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
We hoeven Orban en Hongarije zeker niet op allerlei gebieden als gidsland te zien, maar mbt de immigratiepolitiek heeft hij gewoon gelijk.
Inderdaad. Als een van de weinige politieke leiders voert hij gewoon de wil van de bevolking uit. Democratie heet dat, een begrip dat we hier zijn vergeten.
pi_176314777
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 23:47 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Inderdaad. Als een van de weinige politieke leiders voert hij gewoon de wil van de bevolking uit. Democratie heet dat, een begrip dat we hier zijn vergeten.
Ik hoop dat-ie snel uit de EU gaat iig.
pi_176314794
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 23:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik hoop dat-ie snel uit de EU gaat iig.
Dat hoop ik ook.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 23:59:36 #100
168739 Red_85
'echt wel'
pi_176314968
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 23:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik hoop dat-ie snel uit de EU gaat iig.
Dat hopen wij ook. Van jou en je mede exoten die hier geen flikker bijdragen en alleen maar een negatieve uitwerking hebben in de maatschappij. Wat dat betreft heeft wodan gewoon gelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')