abonnement Unibet Coolblue
pi_176275581
Beste allemaal,

Op 20-12 is er bij mij een nieuwe Indesit vaatwasser ingebouwd. Maarliefst drie keer kunnen gebruiken en nu gaat het apparaat uit zichzelf aan. De aan/uit knop functioneert niet meer, en de programma toets lijkt nu als aan toets te functioneren. Ik heb dus de klantenservice gebeld voor een afspraak en de monteur komt maandag a.s.

Nu is het echter zo dat ik dat apparaat zelf moet uitbouwen (ik heb dat ding laten inbouwen, omdat ik daar zelf niet in thuis ben), want als er dan iets kapot gaat is het mijn eigen schuld. Ook als de monteur hem eruit moet halen en hij gaat daardoor kapot, is het op mijn eigen kosten. Is dat normaal?!

Wat kan ik hier nu het beste mee doen? Ik ben best bang dat ik nu na 2 weken mijn 400,- kwijt ben...
That dude there. I need his prosthetic leg.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 januari 2018 @ 10:16:56 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_176275690
Bedoelen ze niet dat er bij het uitbouwen iets anders kapot kan gaan in je keuken? Dus niet de vaatwasser zelf.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 4 januari 2018 @ 10:19:06 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176275726
Door wie is het apparaat ingebouwd? Door het bedrijf dat het geleverd heeft?
En is het een inbouwvaatwasser, of is het eigenlijk een vrijstaande vaatwasser die bij jou wel ingebouwd is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176275804
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:09 schreef Broodjekipkorn het volgende:

Ik heb dus de klantenservice gebeld voor een afspraak en de monteur komt maandag a.s.
welke klantenservice, van de fabrikant van die machines of van een verkopende partij waar je deze los besteld hebt, of van een keukeninstallateur die alles geregeld heeft, aanschaf en inbouw?

Of heb je een keukeninstallateur alles laten regelen? Zowel aanschaf ans inbouw? In het laatste geval zou ik alles via die installateur laten regelen en onder de garantie laten vallen, wat betekent dat ook schade bij het uitbouwen vor hem komt...

enkel, als je deze machine los gekocht hebt en ook apart hebt laten installeren, valt dat idd niet onder de garantie.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_176275885
Ik heb deze bij Keukendump gekocht en zij hebben hem ook ingebouwd. De reparatie gaat echter via Whirlpool zeggen zij, dus die heb ik gebeld voor reparatie en daarvan komt de monteur dan maandag.

Het is overigens wel echt een inbouwvaatwasser ja.
That dude there. I need his prosthetic leg.
  donderdag 4 januari 2018 @ 10:32:28 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176275955
En waarom zou de vaatwasser dan uitgebouwd moeten worden? Dat lijkt me sterk, dat de Whirlpoolmonteur dat niet zou doen als het nodig is, als het überhaupt al nodig is.

Het is overigens aan de leverancier te zorgen dat er gerepareerd wordt, zij kunnen wel makkelijk roepen dat het via Whirlpool gaat, maar dan zullen ze toch ook zelf bij Whrilpool de opdracht moeten geven, en dat niet bij jou neerleggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176275984
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:28 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Ik heb deze bij Keukendump gekocht en zij hebben hem ook ingebouwd. De reparatie gaat echter via Whirlpool zeggen zij, dus die heb ik gebeld voor reparatie en daarvan komt de monteur dan maandag.

Het is overigens wel echt een inbouwvaatwasser ja.
Volgende keer niet met Whirlpool gaan bellen. Jij hebt een overeenkomst met Keukendump. Je wettelijke garantie loopt ook daar. Laat hun het regelen.
pi_176276003
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:32 schreef Leandra het volgende:
En waarom zou de vaatwasser dan uitgebouwd moeten worden? Dat lijkt me sterk, dat de Whirlpoolmonteur dat niet zou doen als het nodig is, als het überhaupt al nodig is.
Ja, dat weet ik dus niet. De man van de klantenservice (van Whirlpool) geeft aan dat de monteur dat niet doet, i.v.m. dat als er iets aan kapot gaat. Maar dan is het ook voor mijn eigen kosten zegt hij ook?

Ik begrijp er niks van, maar mij lijkt het niet de bedoeling dat ik zelf evt. het probleem mogelijk verergert?
That dude there. I need his prosthetic leg.
  donderdag 4 januari 2018 @ 10:35:20 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176276011
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:33 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Volgende keer niet met Whirlpool gaan bellen. Jij hebt een overeenkomst met Keukendump. Je wettelijke garantie loopt ook daar. Laat hun het regelen.
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176276014
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:33 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Volgende keer niet met Whirlpool gaan bellen. Jij hebt een overeenkomst met Keukendump. Je wettelijke garantie loopt ook daar. Laat hun het regelen.
Kan ik dat nu alsnog doen? Ik heb dat ding pas 2 weken namelijk.
That dude there. I need his prosthetic leg.
  donderdag 4 januari 2018 @ 10:36:40 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176276032
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:34 schreef Broodjekipkorn het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik dus niet. De man van de klantenservice (van Whirlpool) geeft aan dat de monteur dat niet doet, i.v.m. dat als er iets aan kapot gaat. Maar dan is het ook voor mijn eigen kosten zegt hij ook?

Ik begrijp er niks van, maar mij lijkt het niet de bedoeling dat ik zelf evt. het probleem mogelijk verergert?
Ik denk dat je überhaupt geen contact moet hebben met de klantenservice van Whirlpool, tenzij zij jou bellen omdat de leverancier hen ingeschakeld heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176276045
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat je überhaupt geen contact moet hebben met de klantenservice van Whirlpool, tenzij zij jou bellen omdat de leverancier hen ingeschakeld heeft.
Dat is dus al gebeurd omdat keukendump mij doorstuurt naar hen. Ik heb daar eigenlijk weinig verstand van en dus een reparatie aanvraag bij whirlpool ingediend.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_176276062
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:37 schreef Broodjekipkorn het volgende:

[..]

Dat is dus al gebeurd omdat keukendump mij doorstuurt naar hen. Ik heb daar eigenlijk weinig verstand van en dus een reparatie aanvraag bij whirlpool ingediend.
Die intrekken en terug gaan naar de winkel.
  donderdag 4 januari 2018 @ 10:44:40 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176276185
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:35 schreef Broodjekipkorn het volgende:

[..]

Kan ik dat nu alsnog doen? Ik heb dat ding pas 2 weken namelijk.
Ja, zij dienen te zorgen dat ze een goed product leveren.

Maar goed, Indisit is al een dramatisch slecht merk, en dan heb je hem ook nog eens gekocht bij een bedrijf dat onderdeel is van De Mandemakers Groep.... dubbele rode vlag zeg maar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176276203
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, zij dienen te zorgen dat ze een goed product leveren.

Maar goed, Indisit is al een dramatisch slecht merk, en dan heb je hem ook nog eens gekocht bij een bedrijf dat onderdeel is van De Mandemakers Groep.... dubbele rode vlag zeg maar.
Thanks. ;-)
Ik had gewoon een budget vaatwasser nodig i.v.m. een aankomende verhuizing. Aan dit soort commentaar heb ik verder niets.

Ik ga zo direct naar de winkel in ieder geval.
That dude there. I need his prosthetic leg.
  donderdag 4 januari 2018 @ 10:45:38 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176276205
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:37 schreef Broodjekipkorn het volgende:

[..]

Dat is dus al gebeurd omdat keukendump mij doorstuurt naar hen. Ik heb daar eigenlijk weinig verstand van en dus een reparatie aanvraag bij whirlpool ingediend.
Weet Whirlpool dat je doorgestuurd bent door die keukenoplichter?
En dat het een nieuw apparaat betreft en dat de leverancier hem ingebouwd heeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 januari 2018 @ 10:46:26 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176276228
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:45 schreef Broodjekipkorn het volgende:

[..]

Thanks. ;-)
Ik had gewoon een budget vaatwasser nodig i.v.m. een aankomende verhuizing. Aan dit soort commentaar heb ik verder niets.

Ik ga zo direct naar de winkel in ieder geval.
Prima dan niet, dan koop je de volgende keer gewoon weer een inferieur product bij een onbetrouwbare leverancier.

Succes!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176276312
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Prima dan niet, dan koop je de volgende keer gewoon weer een inferieur product bij een onbetrouwbare leverancier.

Succes!
Dat zeg ik toch niet of wel soms? Ik had nu gauw een goedkope vaatwasser nodig en dit kon ik vinden, dus dit heb ik gekocht. Ik heb van te voren niet echt slechte recensies over de vaatwasser zelf kunnen vinden, dus vandaar. Ik zal het inderdaad niet nog eens daar kopen, maar aan dat soort opmerkingen heb ik nu toch helemaal niets?
That dude there. I need his prosthetic leg.
  donderdag 4 januari 2018 @ 11:00:44 #19
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_176276511
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:50 schreef Broodjekipkorn het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet of wel soms? Ik had nu gauw een goedkope vaatwasser nodig en dit kon ik vinden, dus dit heb ik gekocht. Ik heb van te voren niet echt slechte recensies over de vaatwasser zelf kunnen vinden, dus vandaar. Ik zal het inderdaad niet nog eens daar kopen, maar aan dat soort opmerkingen heb ik nu toch helemaal niets?
Aan zo'n opmerking heb je inderdaad helemaal niets, want dat is niet de vraag van je topic en dat stadium zijn we voorbij. Bovendien heb ik weer hele andere ervaringen met dit merk en heb ik al 5 jaar probleemloos een vaatwasser daarvan in gebruik (die toentertijd nog goedkoper was). Allemaal niet zo relevant dus en laten we vooral hopen dat het éénmalig is.

Bovendien mag je verwachten dat je product functioneert en dat de winkel de garantieprocedure op zich neemt, _ongeacht_ een al dan niet terechte reputatie. Zie ook https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie bijvoorbeeld.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_176276905
Dankjewel! Ik heb zojuist met de winkel gebeld en ze gaan voor mij een afspraak inplannen om de monteur langs te laten komen en ook hoef ik zelf het apparaat niet uit te bouwen. We wachten even af.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_176298342
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:17 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Dankjewel! Ik heb zojuist met de winkel gebeld en ze gaan voor mij een afspraak inplannen om de monteur langs te laten komen en ook hoef ik zelf het apparaat niet uit te bouwen. We wachten even af.
Juist, kan wellicht verstandig zijn om er op te letten dat ze alles ook weer terug installeren zoals oorspronkelijk bedoeld was met de aankoop.
Dat is namelijk waar je recht en garantie op hebt: alles zoals je hebt afgesproken met de winkel.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_176318114
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:47 schreef shazaam het volgende:

[..]

Juist, kan wellicht verstandig zijn om er op te letten dat ze alles ook weer terug installeren zoals oorspronkelijk bedoeld was met de aankoop.
Dat is namelijk waar je recht en garantie op hebt: alles zoals je hebt afgesproken met de winkel.
Dank je voor de tip, ga ik zeker even in de gaten houden maandag. Ik hoop vooral dat ze niet gaan zeggen: 'mevrouw, de vaatwasser had al uitgebouwd moeten zijn'.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_176318237
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, zij dienen te zorgen dat ze een goed product leveren.

Maar goed, Indisit is al een dramatisch slecht merk, en dan heb je hem ook nog eens gekocht bij een bedrijf dat onderdeel is van De Mandemakers Groep.... dubbele rode vlag zeg maar.
Indisit is helemaal geen dramatisch slecht merk. Het is inderdaad geen A merk en op zaken als energiezuinig en waterbesparend wordt flink bespaard, maar het is zeker niet dramatisch slecht.
pi_176318256
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:32 schreef Leandra het volgende:
En waarom zou de vaatwasser dan uitgebouwd moeten worden? Dat lijkt me sterk, dat de Whirlpoolmonteur dat niet zou doen als het nodig is, als het überhaupt al nodig is.
De electronica van een vaatwasser zit aan de zijkant, lastig om bij te komen als hij ingebouwd zit nietwaar.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 09:40:09 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176318281
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 09:38 schreef Coritchando het volgende:

[..]

De electronica van een vaatwasser zit aan de zijkant, lastig om bij te komen als hij ingebouwd zit nietwaar.
Wat niet betekent dat de klant, die het apparaat heeft laten inbouwen, het ding zelf zou moeten uitbouwen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176318364
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 09:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat niet betekent dat de klant, die het apparaat heeft laten inbouwen, het ding zelf zou moeten uitbouwen...
Dat zeg ik toch ook niet? En dat maak jij er nu van, eerst was je er zeker van dat hij niet uitgebouwd hoefde te worden.
pi_176318397
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 09:38 schreef Coritchando het volgende:

[..]

De electronica van een vaatwasser zit aan de zijkant, lastig om bij te komen als hij ingebouwd zit nietwaar.
In de deur.

Alhoewel, Indesit...
.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 09:51:13 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176318412
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 09:47 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet? En dat maak jij er nu van, eerst was je er zeker van dat hij niet uitgebouwd hoefde te worden.
Dat stel ik helemaal niet, ik stel dat het me sterk lijkt dat de monteur dat niet zou doen als het al nodig was.

Maar goed, je kunt het kennelijk niet hebben dat ik Indesit inferieure rommel vind.
En schijnbaar ken je het zo goed dat je al weet dat ze niets kunnen oplossen met de knoppen die wel bereikbaar zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 6 januari 2018 @ 10:16:06 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176318711
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176327199
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 09:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat stel ik helemaal niet, ik stel dat het me sterk lijkt dat de monteur dat niet zou doen als het al nodig was.

Maar goed, je kunt het kennelijk niet hebben dat ik Indesit inferieure rommel vind.
En schijnbaar ken je het zo goed dat je al weet dat ze niets kunnen oplossen met de knoppen die wel bereikbaar zijn.
De vaatwasser die ik heb gekocht stond in principe niet slecht beoordeeld eigenlijk, voor prijs kwaliteit best goed. Maar zeg je dat vanwege de prijs, of vanwege het merk op zich?
That dude there. I need his prosthetic leg.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 18:33:26 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176327365
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:26 schreef Broodjekipkorn het volgende:

[..]

De vaatwasser die ik heb gekocht stond in principe niet slecht beoordeeld eigenlijk, voor prijs kwaliteit best goed. Maar zeg je dat vanwege de prijs, of vanwege het merk op zich?
Vanwege het merk op zich, de naamspeling Indeshit is niet voor niets.
Overigens had ik voor dat geld een basisuitvoering van een beter merk (AEG/Bosch/Siemens) gekocht, als ik op Coolblue kijk wat de verschillen zijn dan vind ik ¤ 400 voor een Indesit echt veel te veel als ik voor ¤ 430 - ¤ 450 een van die merken kan kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176332151
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vanwege het merk op zich, de naamspeling Indeshit is niet voor niets.
Overigens had ik voor dat geld een basisuitvoering van een beter merk (AEG/Bosch/Siemens) gekocht, als ik op Coolblue kijk wat de verschillen zijn dan vind ik ¤ 400 voor een Indesit echt veel te veel als ik voor ¤ 430 - ¤ 450 een van die merken kan kopen.
Vergelijkbaar dus met automerken, waar ik bijv. een hekel heb aan Hyundai. Anyway, het apparaat zelf kostte volgens mij 325,-. Die 400 was het bedrag ongeveer inclusief inbouwen en brengen.

Maar als ik eenmaal verhuisd ben, zal ik ook wat meer willen besteden aan de vaatwasser en dus wellicht voor een ander merk gaan.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_176366199
Eind goed, al goed. Wat blijkt? Ik heb me druk gemaakt om helemaal niets.

Uiteindelijk bleek het bedieningspaneeltje kapot te zijn. Dat was in tien minuten vervangen zonder het apparaat uit te hoeven bouwen (en dat had ik ook zeker niet zelf hoeven doen). De monteur zelf was sowieso heel erg vriendelijk en het zou allemaal zonder twijfel via de garantie gaan.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_176380498
fijn dat het goed gekomen is.
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 07:32:33 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176381251
^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')