abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177145788
The-Ritual-Banner.jpg

The Ritual

Groep vrienden gaat zonder vrouwen op reis en gaat hiken in de Zweedse natuur. Tijdens het hiken krijgt 1 van de vrienden een probleem aan zijn meniscus waardoor de groep besluit een kortere route dwars door het bos te nemen. Dat was niet zo'n goed plan.

Ik vond het een redelijk voorspelbaar horrorfilmpje. Sfeertje is op zich wel goed neergezet, maar op een gegeven moment, toen duidelijk werd hoe en wat, had ik het wel gezien eigenlijk. Maar goed toch afgekeken. Al met al best een aardig filmpje.

IMDB 6.3
Ik 6.5
The devil is in the detail
pi_177168896
The Cloverfield Paradox (2018)
Alternatieve titel: Cloverfield Movie

Recensie-The-Cloverfield-Paradox.jpg

Verenigde Staten
Thriller / Sciencefiction
102 minuten

geregisseerd door Julius Onah
met Elizabeth Debicki, Daniel Brühl en Aksel Hennie

Een groep astronauten, werkzaam in een ruimtestation, doet een schokkende ontdekking die alles wat ze denken te weten op zijn kop zet. Na een uitvoering van een wetenschappelijk experiment verdwijnt de Aarde. Wanneer er bovendien een ruimteveer verschijnt, moeten de astronauten vechten om te overleven.

Goede Sci Fi. Goed en intrigerend verhaal, redelijk goed uitgewerkt. Fijn tempo, de gebeurtenissen volgen elkaar goed op, je verveelt je geen moment. Er gebeuren een hoop rare dingen maar het is erg fascinerend. Het mystery houden ze vrij goed vast en naarmate het steeds duidelijker is wat er allemaal aan de hand is, wordt het ook steeds spannender. Ook een toffe hint naar een volgend deel op het eind.

IMDB 5.7/10
Ik 7+/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_177169091
Winchester

Winchester (2018) - IMDb

Verhaal over het voortdurend uitbreidende huis van de weduwe Winchester. Een film die goede scares biedt, maar dan houdt het ook wel op. Het verhaal is zwak, de clou is teleurstellend, er is geen verrassende plottwist en zodra duidelijk is hoe het huis zo bezeten is geraakt is ook direct alle spanning uit de film.

Het kijkt aardig weg, maar veel heeft het niet om het lijf. Zelfs het acteerwerk van een gerenommeerd actrice as Helen Mirren laat te wensen over.

5.5/10
  woensdag 14 februari 2018 @ 10:13:50 #129
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_177172518
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 00:30 schreef Mystikvm het volgende:
Winchester

Winchester (2018) - IMDb

Verhaal over het voortdurend uitbreidende huis van de weduwe Winchester. Een film die goede scares biedt, maar dan houdt het ook wel op. Het verhaal is zwak, de clou is teleurstellend, er is geen verrassende plottwist en zodra duidelijk is hoe het huis zo bezeten is geraakt is ook direct alle spanning uit de film.

Het kijkt aardig weg, maar veel heeft het niet om het lijf. Zelfs het acteerwerk van een gerenommeerd actrice as Helen Mirren laat te wensen over.

5.5/10
Ik hoef niet overal een clue in te zien, vond het wel prettig dat het gewoon voortkabbelde. Iets teveel jumpscares naar mijn smaak. Maar vond hem vermakelijker dan veel reviewers.

7- haalde hij wel.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_177191780
Shockwave (2017)
Alternatieve titel: Shockwave: Countdown to Disaster

o7AhrCN.jpg

Verenigde Staten
Actie
90 minuten

geregisseerd door Nick Lyon
met Stacey Oristano, Rib Hillis en Bruce Thomas

Wanneer er zich op de aarde grote problemen met vulkanen voordoen poogt geofysicus Kate Ferris de overheid ervan te overtuigen dat de oorzaak daarvan niet natuurlijk is. De echte oorzaak is een seismisch superwapen, dat ervoor zal zorgen dat de grote steden op de aarde vernietigd worden. Hierdoor zullen er miljoenen mensen sterven. Er is echter niemand die Kate wil geloven. Samen met haar dochter en vervreemde man doet Kate een poging de planeet te redden.

Tegenvaller. Het is een verhaal met potentie maar matig uitgewerkt. De hele film heeft een amateuristische sfeer. Daarnaast waren de special effects en de CGI van slechte kwaliteit, je zag duidelijk hoe nep het was. Flauwe humor, matig acteerwerk.. Verder een beetje hetzelfde recept als bij andere rampenfilms, onlogische en ongeloofwaardige scènes. Het einde sloeg nergens op

IMDB 6.4/10
Ik 3.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_177233690
Sicario-movie-poster-672x372.jpg

Verenigde Staten
Misdaad / Drama
121 minuten

geregisseerd door Denis Villeneuve
met Emily Blunt, Josh Brolin en Benicio Del Toro

Kate Macy (Emily Blunt) is een jonge FBI-agente die deelneemt aan een geheime CIA-operatie om de baas van een Mexicaans drugskartel uit te schakelen. Samen met twee huurlingen steekt ze in Tucson, Arizona de grens over naar Mexico om de drugsbaas te elimineren. Maar eenmaal over de grens treffen ze een heel gevaarlijke en verdorven wereld aan.

IMDB 7.6
ik 9.

Geweldige film die ik iedereen kan aanraden. Benicio zijn werk is alleen al de moeite waard van de film.

[ Bericht 9% gewijzigd door aspi op 16-02-2018 17:05:21 ]
pi_177237213
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 15:50 schreef aspi het volgende:
[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Misdaad / Drama
121 minuten

geregisseerd door Denis Villeneuve
met Emily Blunt, Josh Brolin en Benicio Del Toro

Kate Macy (Emily Blunt) is een jonge FBI-agente die deelneemt aan een geheime CIA-operatie om de baas van een Mexicaans drugskartel uit te schakelen. Samen met twee huurlingen steekt ze in Tucson, Arizona de grens over naar Mexico om de drugsbaas te elimineren. Maar eenmaal over de grens treffen ze een heel gevaarlijke en verdorven wereld aan.

IMDB 7.6
ik 9.

Geweldige film die ik iedereen kan aanraden. Benicio zijn werk is alleen al de moeite waard van de film.
Mmmm, ik vond Sicario niet geweldig (7/10).
pi_177259688
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 23:46 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Shockwave (2017)
Alternatieve titel: Shockwave: Countdown to Disaster

o7AhrCN.jpg

Verenigde Staten
Actie
90 minuten

geregisseerd door Nick Lyon
met Stacey Oristano, Rib Hillis en Bruce Thomas

Wanneer er zich op de aarde grote problemen met vulkanen voordoen poogt geofysicus Kate Ferris de overheid ervan te overtuigen dat de oorzaak daarvan niet natuurlijk is. De echte oorzaak is een seismisch superwapen, dat ervoor zal zorgen dat de grote steden op de aarde vernietigd worden. Hierdoor zullen er miljoenen mensen sterven. Er is echter niemand die Kate wil geloven. Samen met haar dochter en vervreemde man doet Kate een poging de planeet te redden.

Tegenvaller. Het is een verhaal met potentie maar matig uitgewerkt. De hele film heeft een amateuristische sfeer. Daarnaast waren de special effects en de CGI van slechte kwaliteit, je zag duidelijk hoe nep het was. Flauwe humor, matig acteerwerk.. Verder een beetje hetzelfde recept als bij andere rampenfilms, onlogische en ongeloofwaardige scènes. Het einde sloeg nergens op

IMDB 6.4/10
Ik 3.5/10
Krijg een gevoel bij het zien van je recensie dat dit een zoveelste remake is van andere soortgelijk rampenfilms met aardbevingen. Dank i.i.g voor je recensie.
Hij die geld verliest, verliest veel. Hij die een vriend verliest, verliest veel meer. Hij die het vertrouwen verliest, verliest alles
  zondag 18 februari 2018 @ 14:34:22 #134
52557 Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_177277549
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:31 schreef Mike het volgende:
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

[ afbeelding ]

De dochter van Mildred (Frances McDormand) is vermoord en de lokale politie krijgt het niet voor elkaar om de dader te achterhalen. Ze besluit om drie billboards te plaatsen buiten het dorp waarop ze aandacht vraagt voor deze zaak en er ontstaan spanningen tussen haar en het politiekorps (oa Woody Harrelson en Sam Rockwell).

Het klinkt zo op het eerste gezicht vrij zwaar en er gebeuren af en toe ook best heftige dingen, maar de hele film is doorspekt met (zwarte) humor. De drie hoofdrolspelers zijn misschien wel op hun best en er is vrijwel geen moment dat je kunt raden welke wending het verhaal zal nemen in de volgende scene.

Ik heb er erg van genoten en ik denk dat deze film bij veel mensen op hun top 10 lijstje zal staan aan het einde van dit jaar. :)
Tnx, af en toe nog handig om in dit topic te kijken voor wat filmtips. Deze was me straal voorbijgegaan anders..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zondag 18 februari 2018 @ 21:33:10 #135
235754 FireFox1
No pun intended
pi_177287012
-edit- foutje
“Everyone, deep in their hearts, is waiting for the end of the world to come.”
- Haruki Murakami, 1Q84
pi_177287053
Gisteren op NPO 3 de Koreaanse zombiefilm Train to Busan gezien.

Was een zeer vermakelijke film :P

Busanhaeng (2016) - IMDb

IMDB: 7,5/10
Ik: 8/10
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')