abonnement Unibet Coolblue
pi_177656075
quote:
6s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:22 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Allereerst dank voor je recensie.

Ten tweede krijg ik steeds meer het gevoel dat het een zoveelste kopie is van een Japanse "Ran" en "noem nog maar een grootschalige Aziatische film met grote legers e.d.die een stammenoorlog o.i.d. uitvechten.
Je kunt het inderdaad een beetje vergelijken met 'Ran' :)
Maar goed, het is een historisch verhaal, daar kun je niet omheen :)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_177656101
Marrowbone (2017)
Alternatieve titel: El Secreto de Marrowbone



Spanje
Drama / Thriller
110 minuten

geregisseerd door Sergio G. Sánchez
met George MacKay, Mia Goth en Charlie Heaton

Nadat hun moeder overlijdt zonderen Jack en zijn broers Billy en Sam zich met hun zus Jane af van de buitenwereld uit angst dat ze anders van elkaar zullen worden gescheiden. Ze verbergen zich in de geheimzinnige en verlaten boerderij Marrowbone die een duister geheim herbergt.

Goed verhaal, redelijk uitgewerkt. Het komt wel allemaal een beetje traag op gang. Mystery aspect hebben ze goed neergezet. Naarmate de film vordert, wordt het steeds spannender en gebeuren en ook steeds meer dingen en krijgt het drama aspect ook meer een rol. Er zit een hele goede plotwending in. Sterk Einde

IMDB 6.6/10
Ik 6.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_177656149
Bleeding Steel (2017)



China / Hongkong
Actie / Sciencefiction
110 minuten

geregisseerd door Leo Zhang
met Jackie Chan, Callan Mulvey en Damien Garvey

Een geharde Special Forces-agent neemt de bescherming van een jonge vrouw op zich. Deze moet hij uit de handen van een sinistere criminele bende houden. Tegelijkertijd voelt hij een speciale verbinding met de jonge vrouw, alsof ze elkaar reeds hebben ontmoet in een ander leven.

Goede actie film. Het begint meteen ronduit spectaculair. Ongeveer een kwartier aan oogverblindende actie en dat is nog maar het voorstukje. Daarna gaat zowat de hele film op een fijn tempo door met spanning, actie, achtervolgingen,.. Verhaaltechnisch springt het hier en daar een beetje van de hak op de tak. Hier en daar wat interessante en fascinerende futuristische technologie. Ook zit er hier en daar wat humor, maar wel echt goede humor, dubbel gelegen van het lachen bij die scènes :) En Jackie Chan zoals we m kennen..

IMDB 5.3/10
Ik 7/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_177680295
Cold Skin (2017)
Alternatieve titel: La Piel Fría



Spanje / Frankrijk
Sciencefiction / Thriller
101 minuten

geregisseerd door Xavier Gens
met Ray Stevenson, David Oakes en Aura Garrido

Op het randje van de Antarctische cirkel, in de jaren na de Eerste Wereldoorlog, arriveert een stoomschip op een desolaat eiland. Er is een jonge man aan boord die op weg is om zijn taak als weerobservator te vervullen. Maar eenmaal aangekomen vindt hij geen spoor van de man die hij hoorde te vervangen, enkel een ontspoorde vreemdeling die iets vreselijks heeft gezien. Ondertussen breekt langzaamaan de nacht aan op het eiland...

Goede film. Het is een goed verhaal, bijzonder, niet je alledaagse sci fi. Het heeft ook een lichte fantasy sfeer. Mooie scenery met een existentialistsch karakter. Ik kan niet op de inhoud ingaan uiteraard maar het is fascinerend om te zien wat zich aspeelt op het eiland

IMDB 5.9/10
Ik 7/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_177730920
I, Tonya
Goede film, leuke muziek erbij. Een 8!

Get out 2017, VS
Een donkere jongen gaat met zijn vriendin een weekendje naar haar ouders. Iedereen doet vreemd, of verbeeldt hij zich dat tussen al die blanke mensen?

Verrassend leuke spannende film :) 7,5!

Nu the lodgers kijken, ben benieuwd :)
pi_177740609
The Strangers: Prey at Night

The Strangers: Prey at Night (2018) - IMDb

Net als in de vorige film wordt een gezin volkomen onverklaarbaar geterroriseerd door een stel gemaskerde psychopaten met een fetish voor de beste muziek uit de jaren '80. Aan verhaal heb je dan ook niet veel in deze film, maar hij is van begin tot eind spannend. Het mag dan niet veel om het lijf hebben, het is bijzonder goed in beeld gebracht, functioneel gruwelijk en voor het eerst sinds lange tijd dat ik in de bioscoop mensen hoorbaar heb horen schrikken van sommige momenten.

Voor een avondje pulp, ga deze lekker in de bioscoop zien. Anders later thuis op de bank, met de lichten uit.

7/10
pi_177776066
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:41 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Cold Skin (2017)
Alternatieve titel: La Piel Fría



Spanje / Frankrijk
Sciencefiction / Thriller
101 minuten

geregisseerd door Xavier Gens
met Ray Stevenson, David Oakes en Aura Garrido

Op het randje van de Antarctische cirkel, in de jaren na de Eerste Wereldoorlog, arriveert een stoomschip op een desolaat eiland. Er is een jonge man aan boord die op weg is om zijn taak als weerobservator te vervullen. Maar eenmaal aangekomen vindt hij geen spoor van de man die hij hoorde te vervangen, enkel een ontspoorde vreemdeling die iets vreselijks heeft gezien. Ondertussen breekt langzaamaan de nacht aan op het eiland...

Goede film. Het is een goed verhaal, bijzonder, niet je alledaagse sci fi. Het heeft ook een lichte fantasy sfeer. Mooie scenery met een existentialistsch karakter. Ik kan niet op de inhoud ingaan uiteraard maar het is fascinerend om te zien wat zich aspeelt op het eiland

IMDB 5.9/10
Ik 7/10
Ziet en klinkt er interessant uit. Ga ik proberen. Dank.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 19:33:15 ]
pi_177779385
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 08:04 schreef Mystikvm het volgende:
The Strangers: Prey at Night

The Strangers: Prey at Night (2018) - IMDb

Net als in de vorige film wordt een gezin volkomen onverklaarbaar geterroriseerd door een stel gemaskerde psychopaten met een fetish voor de beste muziek uit de jaren '80. Aan verhaal heb je dan ook niet veel in deze film, maar hij is van begin tot eind spannend. Het mag dan niet veel om het lijf hebben, het is bijzonder goed in beeld gebracht, functioneel gruwelijk en voor het eerst sinds lange tijd dat ik in de bioscoop mensen hoorbaar heb horen schrikken van sommige momenten.

Voor een avondje pulp, ga deze lekker in de bioscoop zien. Anders later thuis op de bank, met de lichten uit.

7/10
Ha, tof! Ik wacht ff en zit dan bij deze film hopelijk in een lege zaal. :D
pi_177785273
quote:
10s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:32 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ziet en klinkt er interessant uit. Ga ik proberen. Dank.
^O^
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_177785323
Curvature (2017)



Verenigde Staten
Drama / Sciencefiction
90 minuten

geregisseerd door Diego Hallivis
met Linda Hamilton, Lyndsy Fonseca en Noah Bean

De ingenieur Helen Phillips is in rouw over de recente zelfdoding van haar man Wells Phillips, die een geniale fysicus was en medeoprichter van Curvature Research. Hij hield zich bezig met zijn grootste professionele trots: een prototype van een tijdmachine. Helen wordt op een dag verward en in paniek wakker, haar geheugen niet helemaal zoals het moet zijn. Ze wordt opgebeld door een stem die griezelig genoeg op die van haar lijkt en die haar waarschuwt dat ze in gevaar is.

Redelijk goede sci fi. Intrigerend verhaal, uitwerking kon beter. Het heeft even tijd nodig om op te bouwen en hier en daar gaat het ene beetje van de hak op de tak. De eerste helft draait vooral om het mystery aspect. De 2de helft, waar steeds duidelijker wordt wat er aan de hand is, draait meer om de spanning. Een interessante plotwending en goed einde.

IMDB 4.3/10
Ik 6+/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  dinsdag 13 maart 2018 @ 16:04:50 #161
27648 Weakling
available in strong mint
pi_177794168
Annihilation (2018)

Annihilation (2018) - IMDb



Een groep wetenschappers verkennen een gebied op aarde die overgenomen lijkt door een buitenaards organisme en dan gebeuren er allerlei vreemde onverklaarbare dingen met ze. Ik hou het vaag, want de film leent zich er voor om je volledig te laten verrassen en je te laten meeslepen in de sfeer en wereld die in de film wordt neergezet.

Het is een freaky film waar op zich best gaten in te schieten zijn, maar met zoveel flair, eigenzinnigheid en overtuiging neergezet dat ik me er helemaal in verloor. Ik hou ontzettend van films die niet alles voorkauwen en geen standaardverhaaltje vertellen, dus ik kan me ook goed voorstellen dat deze niet aan iedereen besteed is.

Voor de liefhebbers van Ex Machina, Arrival en Stalker. Dat is de beste mix van andere films die ik kan verzinnen om Annihilation te beschrijven. Heerlijk film.

IMDB: 7,6
Ik: 8,8
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 16:07:00 #162
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_177794198
Oe, klinkt goed, Weakling.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_177795752
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:04 schreef Weakling het volgende:
Annihilation (2018)

Annihilation (2018) - IMDb

[ afbeelding ]

Een groep wetenschappers verkennen een gebied op aarde die overgenomen lijkt door een buitenaards organisme en dan gebeuren er allerlei vreemde onverklaarbare dingen met ze. Ik hou het vaag, want de film leent zich er voor om je volledig te laten verrassen en je te laten meeslepen in de sfeer en wereld die in de film wordt neergezet.

Het is een freaky film waar op zich best gaten in te schieten zijn, maar met zoveel flair, eigenzinnigheid en overtuiging neergezet dat ik me er helemaal in verloor. Ik hou ontzettend van films die niet alles voorkauwen en geen standaardverhaaltje vertellen, dus ik kan me ook goed voorstellen dat deze niet aan iedereen besteed is.

Voor de liefhebbers van Ex Machina, Arrival en Stalker. Dat is de beste mix van andere films die ik kan verzinnen om Annihilation te beschrijven. Heerlijk film.

IMDB: 7,6
Ik: 8,8
oeh, vanavond kijken :)
pi_177796050
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:04 schreef Weakling het volgende:
Annihilation (2018)

Annihilation (2018) - IMDb

[ afbeelding ]

Een groep wetenschappers verkennen een gebied op aarde die overgenomen lijkt door een buitenaards organisme en dan gebeuren er allerlei vreemde onverklaarbare dingen met ze. Ik hou het vaag, want de film leent zich er voor om je volledig te laten verrassen en je te laten meeslepen in de sfeer en wereld die in de film wordt neergezet.

Het is een freaky film waar op zich best gaten in te schieten zijn, maar met zoveel flair, eigenzinnigheid en overtuiging neergezet dat ik me er helemaal in verloor. Ik hou ontzettend van films die niet alles voorkauwen en geen standaardverhaaltje vertellen, dus ik kan me ook goed voorstellen dat deze niet aan iedereen besteed is.

Voor de liefhebbers van Ex Machina, Arrival en Stalker. Dat is de beste mix van andere films die ik kan verzinnen om Annihilation te beschrijven. Heerlijk film.

IMDB: 7,6
Ik: 8,8
Noice! En die staat nu op Netflix?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177796151
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:27 schreef habitue het volgende:

[..]

Noice! En die staat nu op Netflix?
Yes. Er is alleen in de VS een theatrical release geweest, want de film zou te intelligent zijn... Ik vond de film echt fantastisch. Ook de soundtrack is geweldig.
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_177797034
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:34 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Yes. Er is alleen in de VS een theatrical release geweest, want de film zou te intelligent zijn... Ik vond de film echt fantastisch. Ook de soundtrack is geweldig.
Thnx! Dit weekend staat hij op de watchlist.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 19:29:41 #167
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_177799088
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:34 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Yes. Er is alleen in de VS een theatrical release geweest, want de film zou te intelligent zijn... Ik vond de film echt fantastisch. Ook de soundtrack is geweldig.
:N , zijn we al dermate idiocratisch tegenwoordig.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_177801002
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:04 schreef Weakling het volgende:
Annihilation (2018)

Annihilation (2018) - IMDb

[ afbeelding ]

Een groep wetenschappers verkennen een gebied op aarde die overgenomen lijkt door een buitenaards organisme en dan gebeuren er allerlei vreemde onverklaarbare dingen met ze. Ik hou het vaag, want de film leent zich er voor om je volledig te laten verrassen en je te laten meeslepen in de sfeer en wereld die in de film wordt neergezet.

Het is een freaky film waar op zich best gaten in te schieten zijn, maar met zoveel flair, eigenzinnigheid en overtuiging neergezet dat ik me er helemaal in verloor. Ik hou ontzettend van films die niet alles voorkauwen en geen standaardverhaaltje vertellen, dus ik kan me ook goed voorstellen dat deze niet aan iedereen besteed is.

Voor de liefhebbers van Ex Machina, Arrival en Stalker. Dat is de beste mix van andere films die ik kan verzinnen om Annihilation te beschrijven. Heerlijk film.

IMDB: 7,6
Ik: 8,8
Net gezien. Best wel onder de indruk, maar ik kan van het plot echt nog even helemaal niks maken. _O- Pfoh dit vergt wel wat bezinking.
pi_177801230
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:04 schreef Weakling het volgende:
Annihilation (2018)

Annihilation (2018) - IMDb

[ afbeelding ]

Een groep wetenschappers verkennen een gebied op aarde die overgenomen lijkt door een buitenaards organisme en dan gebeuren er allerlei vreemde onverklaarbare dingen met ze. Ik hou het vaag, want de film leent zich er voor om je volledig te laten verrassen en je te laten meeslepen in de sfeer en wereld die in de film wordt neergezet.

Het is een freaky film waar op zich best gaten in te schieten zijn, maar met zoveel flair, eigenzinnigheid en overtuiging neergezet dat ik me er helemaal in verloor. Ik hou ontzettend van films die niet alles voorkauwen en geen standaardverhaaltje vertellen, dus ik kan me ook goed voorstellen dat deze niet aan iedereen besteed is.

Voor de liefhebbers van Ex Machina, Arrival en Stalker. Dat is de beste mix van andere films die ik kan verzinnen om Annihilation te beschrijven. Heerlijk film.

IMDB: 7,6
Ik: 8,8
Vond het een erg grote Meh. Visueel prachtige film, maar voor de rest vrij weinig aan. Had wat spannends verwacht.
pi_177807293
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:04 schreef Weakling het volgende:
Annihilation (2018)

Annihilation (2018) - IMDb



Een groep wetenschappers verkennen een gebied op aarde die overgenomen lijkt door een buitenaards organisme en dan gebeuren er allerlei vreemde onverklaarbare dingen met ze. Ik hou het vaag, want de film leent zich er voor om je volledig te laten verrassen en je te laten meeslepen in de sfeer en wereld die in de film wordt neergezet.

Het is een freaky film waar op zich best gaten in te schieten zijn, maar met zoveel flair, eigenzinnigheid en overtuiging neergezet dat ik me er helemaal in verloor. Ik hou ontzettend van films die niet alles voorkauwen en geen standaardverhaaltje vertellen, dus ik kan me ook goed voorstellen dat deze niet aan iedereen besteed is.

Voor de liefhebbers van Ex Machina, Arrival en Stalker. Dat is de beste mix van andere films die ik kan verzinnen om Annihilation te beschrijven. Heerlijk film.

IMDB: 7,6
Ik: 8,8
Vanavond ook gekeken.

Intrigerende film. Goed, fascinerend verhaal, uitwerking was redelijk. Opbouw is beetje stroef, flash-backs voegen weinig toe en haalt soms het tempo eruit. Vanaf het moment dat ze de 'shimmer' gaan onderzoeken wordt het een stuk beter, het blijft mysterieus en met vlagen tot de verbeelding sprekend. Naarmate de film vordert wordt steeds duidelijker wat er zich afspeelt en dat zorgt ook voor meer spanning. Het laatste stuk was fenomenaal. Visueel, verhaaltechnisch, goede plotwending, fascinerend maar ook bizar; en een goed einde.

IMDB 7.6/10
Ik 7.5/10

[ Bericht 2% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 14-03-2018 09:48:28 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_177812067
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:50 schreef aspi het volgende:

[..]

Vond het een erg grote Meh. Visueel prachtige film, maar voor de rest vrij weinig aan. Had wat spannends verwacht.
Vond ik ook. Visueel vond ik het ook niet eens zo bijzonder. Vond vooral die jungle er erg nep uitzien. Het laatste kwartier vond ik wel tof.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2018 10:49:46 ]
pi_177831798
Children of the Corn: Runaway (2018)



Verenigde Staten
Horror
82 minuten

geregisseerd door John Gulager
met Marci Miller, Jake Ryan Scott en Lynn Andrews III

De jonge zwangere vrouw Ruth ontsnapt aan een groepje moorddadige kinderen. Ze wil ergens in het geheim gaan wonen, om haar zoontje te beschermen tegen de gruwelen die zij in haar eigen jeugd meemaakte. Ruth gaat wonen in Oklahoma, maar weet niet dat iets of iemand haar volgt...

Matige horror. Het 8ste deel inmiddels. Heb ze lang niet allemaal gezien, dus ga ze ook niet vergelijken. Ik zal de film op zichzelf proberen te beroordelen. De film komt traag op gang. Er mogen dus een hoop meer schrikmomenten in, tussen de schrimomenten duurt het soms lang waardoor het tempo soms weg valt. De film zit vol met flash-backs die meer afbreuk doen dan goeds aan de film.. Ook zit het vol onlogische scènes. Flinterdun verhaal. De hele film heeft weinig positieve elementen...

IMDB 4.3/10
Ik 4/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  donderdag 15 maart 2018 @ 13:39:16 #173
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_177837116
Deel 8!? Say what!? Het eerste deel was al niet om aan te zien, :D.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_177840399
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:04 schreef Weakling het volgende:
Annihilation (2018)

Annihilation (2018) - IMDb



Een groep wetenschappers verkennen een gebied op aarde die overgenomen lijkt door een buitenaards organisme en dan gebeuren er allerlei vreemde onverklaarbare dingen met ze. Ik hou het vaag, want de film leent zich er voor om je volledig te laten verrassen en je te laten meeslepen in de sfeer en wereld die in de film wordt neergezet.

Het is een freaky film waar op zich best gaten in te schieten zijn, maar met zoveel flair, eigenzinnigheid en overtuiging neergezet dat ik me er helemaal in verloor. Ik hou ontzettend van films die niet alles voorkauwen en geen standaardverhaaltje vertellen, dus ik kan me ook goed voorstellen dat deze niet aan iedereen besteed is.

Voor de liefhebbers van Ex Machina, Arrival en Stalker. Dat is de beste mix van andere films die ik kan verzinnen om Annihilation te beschrijven. Heerlijk film.

IMDB: 7,6
Ik: 8,8
Dank. Heb hem binnengehaald en wilde deze vanavond gaan bekijken aangezien de trailer er ook goed uitzag.
  Moderator zondag 18 maart 2018 @ 11:29:15 #175
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177902562
Dorst



Zwarte comedie over een moeder en dochter die een nogal moeizame relatie hebben. Als de dochter hoort dat haar moeder ernstig ziek is dan besluit ze bij haar te gaan wonen. De dochter is opgegroeid bij haar vader en zijn vriendin en heeft op zn zachts gezegd een bekoelde relatie met haar moeder. Sterker nog moeder weet gewoon niet wat ze met haar dochter aanmoet, nooit geweten ook. Ik vond het een erg sterke film die nooit overdreven emotioneel wordt maar wel duidelijk een soort pijn en gemis laat zien, maar dat ook weer in een context plaatst van je doet wat je doet. Daarnaast is het ook echt wel een hilarische film, vooral in al zijn disfunctionaliteit. Sterk geacteerd en gewoon een erg goede film.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_177902641
Les Afamées
Frans Canadese sfeervolle zombiefilm op Netflix.
7,5 het is een goede binnen het genre!
  zondag 18 maart 2018 @ 14:22:50 #177
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_177906112
Nou die annihiliation ook gezien, maar vond 'm wel matig.

Einde was wel indrukwekkend.
  Redactie Games zondag 18 maart 2018 @ 17:24:24 #178
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_177910917
The Shape of Water


Ik ben best wel een fan van de films van Guillermo Del Toro, maar ik ben lichtelijk teleurgesteld in deze film. Gezien de hype rond deze film en de 4 oscars, had ik iets meer verwacht..

Los van de visuele pracht en het goeie muziek/decorgebruik voor dat decennium, was ik niet echt gecharmeerd van het verhaal. Het leek net alsof ik naar een remake van Splash! (Met Tom Hanks en Darryl Hannah) zat te kijken. Ik vind de 4 oscars dan ook een beetje overdreven..

Niet de beste Del Toro film..

IMDB: 7,5/10 (162.169 stemmen)
Ik: 7/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_177917230
Gisteravond Hodejegerne (2011) - IMDb gekeken, hij lag al een tijdje tussen m'n Blu-Ray verzameling en het begin weer een beetje te kriebelen om hem te bekijken.

quote:
Roger is een man die het allemaal lijkt te hebben: hij is de meest succesvolle headhunter van Noorwegen, is getrouwd met de mooie galeriehoudster Diana en woont in een prachtige villa. Hij leeft echter boven z’n stand. Om z’n levensstijl te kunnen volhouden steelt hij kunstwerken. Op de opening van een nieuwe galerie stelt z’n vrouw hem voor aan Clas Greve. Deze laatste is niet alleen de perfecte kandidaat voor de positie van CEO van het GPS-bedrijf Pathfinder waar hij momenteel voor werkt, maar tevens bezit hij ook een zeer waardevol schilderij. Roger ziet z’n kans om financieel onafhankelijk te worden en bereidt z’n grootste slag ooit voor. Hij raakt echter al snel verwikkeld in problemen - en het zijn geen financiële problemen die hem ditmaal dreigen te nekken. De jacht is geopend.
Wat mij betreft een heerlijke film, de spanning blijft er de hele tijd goed in en je heb tot het eind nog geen idee hoe he gaat aflopen. Dat er Noors wordt gesproken is in de eerste 5 minuten lastig maar daarna stap je er snel overheen.

Sta je open voor een film uit de minder bekende laagjes en heb je zin in een boeiende en spannende film dan is dit er eentje voor jou!

IMD : 7,6
Ik: een dikke 8!
pi_177926298
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:43 schreef Funzel het volgende:

[..]

Net gezien. Best wel onder de indruk, maar ik kan van het plot echt nog even helemaal niks maken. _O- Pfoh dit vergt wel wat bezinking.
Je moet deze film niet met je hoofd proberen te processen, maar gewoon ondergaan :)
  maandag 19 maart 2018 @ 11:18:29 #181
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177927611
Gisteravond naar The Shape of Water gegaan. Dat hadden we dus beter niet kunnen doen :N
3,5/10
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_177928123
Gold (2016) - IMDb gesjeeste mijndelver Kenny Wells (Matthew McConaughey als uitgezakte kalende veertiger) helpt bijna zijn familiebedrijf om zeep met zijn vele verkeerde beslissingen en chronische tegenslagen. Dan heeft hij een droom over delven in Indonesië. Hij verpatst de juwelen van zijn vriendin, schraapt zijn laatste dollars bij elkaar, snort een een collega geoloog op en samen duiken ze onvoorbereid de barre jungle (aka groene hel) van Indonesië in op zoek naar goud om zijn droom te verwezenlijken. Helaas is niet alles zoals het lijkt en blijken de tegenslagen nog lang niet over te zijn.

Waargebeurd. Verrassend aardige film over de goudzoekkoorts. Het is wel jammer dat het hoofdzakelijk in Amerika speelt, veel business gedoe en relatief weinig Indonesische ontberingen. Desondanks helemaal geen verkeerde film die qua IMDB score iets underrated is: van mij een 7.


The Ring (2002) - IMDb (amerikaanse versie) het bekijken een mysterieuze, underground videotape zorgt er voor dat de kijker binnen 7 dagen op een gruwelijke manier aan zijn einde komt. Journaliste Naomi Watts probeert met haar zoontje het mysterie te ontrafelen, wie zit er achter de tape en vooral: waarom?

Ik had hem al eens gezien (nota bene: op toentertijd een videoband...als nadien de telefoon was gegaan was ik weggerend) maar weer eens in de rebound. Blijft een voortreffelijke, ijzingwekkend goed opgebouwde thriller met wat horror trekjes. De subliminale scenes dragen mede bij aan het onbehagelijke gevoel. Deze film kruipt onder je huid. Een 9.

Ik heb ook The Ring Two gekeken maar laat die maar zitten, dat is niks.


Tarde para la ira (2016) - IMDb oftewel The fury of a patient man. Spaanse film. Een overval gaat helemaal mis en de chauffeur beland in de gevangenis voor een aantal jaar. Zijn vrouw wacht geduldig tot hij vrijkomt. Dan komt die vrouw een man tegen die zich op een opvallende manier begint te bemoeien met haar leven.

Ik ben een liefhebber van Spaanse films qua diepgang, verhaal en atmosfeer (echt heel anders dan de Hollywood stijl), ik ging er dan ook echt eens even voor zitten. Het is geen verkeerde film maar ook weer niet fantastisch. Grootste omissie is dat je vrij snel doorhebt waarom de man dit doet, wat zijn beweegredenen zijn. Blijven toch evengoed nog wel wat schokkende scenes over: een 6,5

[ Bericht 1% gewijzigd door mister_white op 19-03-2018 13:08:19 ]
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_177949361
Guardians of the Tomb (2018)
Alternatieve titel: 7 Guardians of the Tomb



China / Australië / Rusland / Thailand
Actie / Avontuur
90 minuten

geregisseerd door Kimble Rendall
met Kellan Lutz, Kelsey Grammer en Bingbing Li

Een groep wetenschappers staat aan de vooravond van 's werelds grootste ontdekking ooit. De vondst van een goed bewaard gebleven gemummificeerde keizer uit 200 voor Christus zorgt er echter voor dat een 2000 jaar oude nachtmerrie tot leven komt. Een zwerm van roofzuchtige trechterspinnen bewaakt het labyrint rond het graf van de eens zo machtige Chinese keizer.

Tegenvaller. Een verhaal met potentie maar minder goed uitgewerkt, niet diepgaand. Oppervlakkig. Af en toe lijkt het wel een bij elkaar geraapt zooitje. Special Effects zijn niet echt geweldig. Slechte acteurs, geforceerde pogingen tot humor die mislukken. De ene onlogische scene volgt de andere op. Hier en daar zat een goede scene maar het was veel te weinig...

IMDB 5/10
Ik 4/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_177976752
Midnight Runners (2017)
Alternatieve titels: Chungnyeon Gyungchal | 청년경찰



Zuid-Korea
Actie / Komedie
109 minuten

geregisseerd door Kim Joo-Hwan
met Seo-joon Park, Ha-Neul Kang en Ha-seon Park

Hwang Ki-joon en Kang Hee-yeol, twee studenten aan de National Police University en daarnaast beste vrienden, zijn getuige van een ontvoering. De autoriteiten komen door gebrek aan bewijs echter op een dood spoor terecht waarna het duo besluit zelf de handen uit de mouwen te steken. Ze starten een amateuristisch onderzoek op dat hen in allerlei problemen brengt

Tegenvaller. Het is geen slechte film maar ik had er meer van verwacht. Het duurt veel te lang voor de film eens op gang komt. Voor een actie/comedy zat er te weinig actie in, en die comedy viel ook tegen, hier en daar een hilarische scene. Het is wel een goed verhaal. Laatste half uur was bovengemiddeld

IMDB 7.1/10
Ik 6/10

[ Bericht 0% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 21-03-2018 23:56:50 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_177991009
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 14:22 schreef EasyLife het volgende:
Nou die annihiliation ook gezien, maar vond 'm wel matig.

Einde was wel indrukwekkend.
Ik heb die van de week ook gezien en ik vond het juist wel een goede film. Toch wel momenten die mij goed raakte op wat voor een manier dan ook zoals:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vond ik echt een bizar stuk (eng) stuk.

Wat mij trouwens wel meteen opviel vanaf minuut 1 is dat Netflix echt heel erg politiek correct bezig is. Je zag in de eerste minuut van de film een Aziatisch, Afro Amerikaans, blank en volgens mij Mexicaans persoon.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:04 schreef Weakling het volgende:
Annihilation (2018)

Annihilation (2018) - IMDb

[ afbeelding ]

Een groep wetenschappers verkennen een gebied op aarde die overgenomen lijkt door een buitenaards organisme en dan gebeuren er allerlei vreemde onverklaarbare dingen met ze. Ik hou het vaag, want de film leent zich er voor om je volledig te laten verrassen en je te laten meeslepen in de sfeer en wereld die in de film wordt neergezet.

Het is een freaky film waar op zich best gaten in te schieten zijn, maar met zoveel flair, eigenzinnigheid en overtuiging neergezet dat ik me er helemaal in verloor. Ik hou ontzettend van films die niet alles voorkauwen en geen standaardverhaaltje vertellen, dus ik kan me ook goed voorstellen dat deze niet aan iedereen besteed is.

Voor de liefhebbers van Ex Machina, Arrival en Stalker. Dat is de beste mix van andere films die ik kan verzinnen om Annihilation te beschrijven. Heerlijk film.

IMDB: 7,6
Ik: 8,8
Helemaal mee eens.

Al zit ik wel met wat vragen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en een pluspunt voor mij Natalie Portman. Die wordt gewoon steeds knapper naarmate ze ouder word. haha.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2018 20:09:33 ]
pi_177992830
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 20:00 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Wat mij trouwens wel meteen opviel vanaf minuut 1 is dat Netflix echt heel erg politiek correct bezig is. Je zag in de eerste minuut van de film een Aziatisch, Afro Amerikaans, blank en volgens mij Mexicaans persoon.

Het is geen Netflix productie he..

Maar sowieso :') voor zo'n opmerking, volgens mij is het vrij trouw aan de boeken.
pi_177993856
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 20:56 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Het is geen Netflix productie he..

Maar sowieso :') voor zo'n opmerking, volgens mij is het vrij trouw aan de boeken.
Ohhh sorry dat ik zo'n domme opmerking gemaakt heb waardoor jij zo geshockeerd bent geraakt. Ik zag het Netflix logo voordat de film begon waarna ik dacht dat het een Netflix productie was aangezien dat meestal het geval was nadat ik een film of serie zag waarbij je dat logo als eerste te zien kreeg.

Ik heb geen Netflix maar download alles. Ben wel een groot filmliefhebber. Allerlei genres.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2018 21:19:30 ]
pi_177997438
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 21:18 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Ohhh sorry dat ik zo'n domme opmerking gemaakt heb waardoor jij zo geshockeerd bent geraakt. Ik zag het Netflix logo voordat de film begon waarna ik dacht dat het een Netflix productie was aangezien dat meestal het geval was nadat ik een film of serie zag waarbij je dat logo als eerste te zien kreeg.

Ik heb geen Netflix maar download alles. Ben wel een groot filmliefhebber. Allerlei genres.
Het gaat om het benoemen van het zogenaamde "politiek correcte", als of dat ook maar iets uit maakt of het slechter zou maken.
pi_177997817
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 22:27 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Het gaat om het benoemen van het zogenaamde "politiek correcte", als of dat ook maar iets uit maakt of het slechter zou maken.
Sowieso vind ik het vrij bizar als dat iets wat je opvalt :D
pi_178000636
The Gateway (2018)
Alternatieve titel: Alpha Gateway



Australië
Sciencefiction
90 minuten

geregisseerd door John V. Soto
met Jacqueline McKenzie, Myles Pollard en Hayley McElhinney

Jane Chandler en haar collega Regg zijn deeltjesfysica die op zoek zijn naar het geheim van teleportatie. Het lukt ze om contact te leggen met een andere dimensie. Wanneer Jane’s man Matt in een auto-ongeluk is omgekomen maakt ze, gedreven door haar verlies, gebruik van deze revolutionaire machine om hem terug te brengen. Dit heeft echter ernstige gevolgen voor haar werk en familie.

Intrigerende film. Een erg interessant verhaal, redelijk goed uitgewerkt. Je zit meteen in het verhaal, geen half uur durende inleiding oid, ook nergens omheen draaien, vrij recht voor je raap. Fijn tempo. Van begin tot het einde blijft deze film boeiend. Goede plotwending. spanning, verbazing, verwondering...

IMDB 5.6/10
Ik 7-/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_178001543
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 22:27 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Het gaat om het benoemen van het zogenaamde "politiek correcte", als of dat ook maar iets uit maakt of het slechter zou maken.
Dat zei ik niet dat het de film beinvloed. Het viel mij op.
  donderdag 22 maart 2018 @ 10:03:08 #192
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_178006407
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 22 maart 2018 @ 13:45:27 #193
27648 Weakling
available in strong mint
pi_178011019
quote:
Al zit ik wel met wat vragen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator donderdag 22 maart 2018 @ 16:31:44 #194
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_178014355
Aub geen inhoudelijke vragen over films hier, dat kan in andere topics. Dit topic is alleen voor recensies en reacties daarop en wordt onleesbaar voor anderen als er posts met spoilertags gebruikt worden.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 17:12:50 #195
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_178038725
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:56 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Vanavond ook gekeken.

Intrigerende film. Goed, fascinerend verhaal, uitwerking was redelijk. Opbouw is beetje stroef, flash-backs voegen weinig toe en haalt soms het tempo eruit. Vanaf het moment dat ze de 'shimmer' gaan onderzoeken wordt het een stuk beter, het blijft mysterieus en met vlagen tot de verbeelding sprekend. Naarmate de film vordert wordt steeds duidelijker wat er zich afspeelt en dat zorgt ook voor meer spanning. Het laatste stuk was fenomenaal. Visueel, verhaaltechnisch, goede plotwending, fascinerend maar ook bizar; en een goed einde.

IMDB 7.6/10
Ik 7.5/10
Ja, kan me hier wel in vinden. Inhoudelijk n interessante film, maar de uitwerking liet het soms n beetje afweten. Flashbacks waren idd ook eerder storend dan aanvullend. Verder vond ik de interactie tussen de dames ( soms ) n beetje slap. Maar da's allemaal vergeten en vergeven want op visueel vlak is deze film echt n verademing en het laatste half uur draag ik ws voor de rest van mijn leven met me mee. Serieuze WTF, waarbij ik letterlijk op het puntje van mijn stoel zat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben qua waardering iets positiever, omdat deze film me - in tegenstelling tot heel veel andere films - zeker niet onberoerd heeft gelaten; 8.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_178046837
Het 2e deel waar ik lang naar uitgekeken heb.
In het begin even wennen aan de overgang naar de nieuwe cast en opzet maar ik vond hem geweldig. Genoten van de herrie, chaos, humor en uiteraard de muziek.
Deel 1 vind ik toch net iets beter maar ik heb zeker een leuke avond gehad.
Gezien in Dolby Atmos.

pi_178137077
The Shape of Water (2017)


Verenigde Staten
Fantasy / Romantiek
123 minuten

geregisseerd door Guillermo del Toro
met Sally Hawkins, Michael Shannon en Richard Jenkins

1962, gedurende de Koude Oorlog. De dove schoonmaakster Elisa vindt op een dag samen met haar collega Zelda een visachtig creatuur waarvoor ze snel empathie voelt. Dit wezen is de laatste van zijn soort en wordt door de Amerikaanse overheid bestudeerd om eventueel te worden ingezet in het leger of in de ruimtevaart. Bijgevolg probeert Amerika dit verborgen te houden voor Rusland. Elisa wil het amfibisch wezen helpen ontsnappen uit het laboratorium.

Helaas waren we met iets teveel man om deze goed te kunnen volgen. Paar keer afgeleid geweest waardoor ik stukken heb gemist en het gevoel van een geheel mis. Dus deze moet ik nog een keer kijken. Wat me wel opviel is dat er in veel scènes het rood/groen-contrast zit, wat een warm gevoel geeft, denk aan de film 'Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain' waar zo goed als iedere scene het rood/groen contrast heeft, maar dan nog sterker. In 'the Shape of Water' is het ook duidelijk maar zachter weergegeven. Dat effect in combinatie met de muziek waren sterke punten voor de film... Ik ga verder niet op de inhoud in en ga de film geen cijfer geven. Na een tweede keer kijken kom ik er nog op terug
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_178137156
The Sandman (2017)



Verenigde Staten
Horror
90 minuten

geregisseerd door Peter Sullivan
met Haylie Duff, Tobin Bell en Shaun Sipos

De vader van de 8-jarige Madison wordt dood aangetroffen. Claire, haar tante, neemt de zorg voor het meisje op zich. Het duurt echter niet lang voordat Claire ontdekt dat er iets bijzonders met Madison aan de hand is. Madison blijkt in staat te zijn een angstaanjagende boeman op te roepen, die zij "The Sandman" noemt.

Matige horrorfilm. Weinig originaliteit, maar itt de meeste van zulke films was de boeman wel al vrij snel, , duidelijk en redelijk vaak in beeld, wat zeker een pluspunt is. Verder sprong het flinterdun verhaal ene beetje van de hak op de tak en de ene onlogische scene na de andere...

IMDB 4.7/10
Ik 5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_178137171
Net naar pacific rim 2 geweest. Gewoon niet doen. Nee. Voor je het weet heb je een nieuwe transformers franchice. niet doen.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 28 maart 2018 @ 00:20:12 #200
342888 Baron-von-Blubba
Misunderstood genius
pi_178137388
Ik ben ook naar Pacific Rim: Uprising geweest, ondanks dat ik een enorme schurft heb aan die verschrikkelijk irritante Charlie Day.
Ik vond de film minder dan deel 1 en vaak voorspelbaar.
Maar verder zeker wel popcornvermaak.

Een dingetje sprong er toch wel uit, de Chinese actrice Tian Jing (The Great Wall, Kong: Skull Island).
WAUW!!!
Wat een plaatje is dat. O+ + ^)




En ook grappig om te zien hoeveel Scott Eastwood op z'n ouwe pa in zijn jonge jaren lijkt.

Het is hetzelfde als een jaar geleden.
Maar nu zal een boosterprikje het redden?
Geniet van jullie vrijheid nadat je hele immuunsysteem kapot is geprikt.
Inkomen gegarandeerd voor de farmaceutische industrie… blijven boosteren jongens!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')