abonnement Unibet Coolblue
pi_178009003
quote:
13s.gif Op donderdag 22 maart 2018 11:55 schreef Nobu het volgende:

[..]

Erg jammer dat de voorzitter voor de laffe oplossing gaat, zeker nadat je ook nog besloot met de verkiezingsuitslag te gaan rommelen.
De voorzitter en ik hebben beide correct gehandeld volgens de kieswet. Er wordt zelfs een expliciet voorbeeld gegeven dat een klein kind mee naar binnen mag. Check de link die Q gaf maar.
pi_178009159
Er is toch geen ruimte voor auto’s in de stad? Ik snap dat het best onhandig is om afhankelijk te zijn van OV en/of fiets, maar er is simpelweg geen ruimte voor mensen die elke dag in hun eentje door de stad willen in een auto waar vijf mensen in kunnen zitten. Een stad als Utrecht is niks voor de auto, ik zou het loslaten.
-nee-
pi_178009224
quote:
3s.gif Op donderdag 22 maart 2018 11:51 schreef Q. het volgende:

[..]

Het is een illusie om te denken dat zelfrijdende of electrische auto's de problemen gaan oplossen. Het grootste probleem van de auto in de stad is het bizarre ruimtebeslag en het extreem inefficiente gebruik van de schaarse stedelijke ruimte, de uitlaatgassen zijn slechts een bijkomend probleem.

Moet je eens kijken hoe weinig mensen er in de auto zitten als je een file hebt van 1 km.
Dat klopt natuurlijk wel. Maar meestal is het argument schone lucht ipv ruimtegebruik. Een stadboulevaard helpt natuurlijk ook niet bij het efficient gebruik van de schaarse vierkante meters. Het tegengaan van autogebruik kan ook op veel andere manieren gezien het feit dat veel mensen toch koppig blijven proberen hun auto over de boulevard te sturen.
  donderdag 22 maart 2018 @ 12:16:03 #104
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_178009252
Soesterberg is goed te fietsen. Van de week met de leenauto de stad uit, tering wat irritant. Zodra het kan, koop of lease ik een speed pedelec.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 22 maart 2018 @ 12:21:34 #105
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_178009368
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 12:14 schreef Coppi het volgende:

[..]

Dat klopt natuurlijk wel. Maar meestal is het argument schone lucht ipv ruimtegebruik. Een stadboulevaard helpt natuurlijk ook niet bij het efficient gebruik van de schaarse vierkante meters. Het tegengaan van autogebruik kan ook op veel andere manieren gezien het feit dat veel mensen toch koppig blijven proberen hun auto over de boulevard te sturen.
Zo'n stadsboulevard vergroot de leefbaarheid. Als je aan een vierbaansweg woont of die regelmatig moet oversteken word je daar niet vrolijk van. Bovendien staat dat groen in het midden mooi.
  donderdag 22 maart 2018 @ 12:45:47 #106
62913 Blik
The one and Only!
pi_178009814
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 09:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dan is Utrecht niet jouw stad :).

Nee ik chargeer een beetje, maar zijn die zaken die je noemt niet meer de verantwoordelijkheid van de provincie?
Randweg Utrecht zeker niet, is gewoon gemeente die daarvoor verantwoordelijk is, maar vanwege budgettering is er wel bij provincie aangeklopt, die hebben het afgewezen. De A2 en A27 wellicht idd provinciaal danwel landelijk. Maar dan nog dient gemeentelijk/provinciaal/landelijk beleid op elkaar worden aangepast. En autotje de stad uit pesten kun je alleen doen als de rest van de infrastructuur daarop aangepast wordt
  donderdag 22 maart 2018 @ 12:50:34 #107
62913 Blik
The one and Only!
pi_178009895
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 12:11 schreef Marsenal het volgende:
Er is toch geen ruimte voor auto’s in de stad? Ik snap dat het best onhandig is om afhankelijk te zijn van OV en/of fiets, maar er is simpelweg geen ruimte voor mensen die elke dag in hun eentje door de stad willen in een auto waar vijf mensen in kunnen zitten. Een stad als Utrecht is niks voor de auto, ik zou het loslaten.
Maar definieer stad hierin eens? Westelijke stadsboulevard loopt gewoon door grote woonwijken heen als Overvecht, Zuilen, Ondiep en Oog in Al. Als hier al sluipverkeer is, is dat door de bizar slechte ontsluiting richting de A2 (ga maar eens bij de Douwe Egberts de A2 op, terwijl je eigenlijk richting Den Bosch wilt gaan, je bent 4 km aan het omrijden en je moet door de tunnel heen). Die mensen die wonen, werken en recreeren daar. En er lopen welgeteld 0 buslijnen tussen Overvecht en Oog in Al, dus al het OV loopt richting Centraal Station en je bent dus minimaal een uur bezig met een bus om van Overvecht naar Oog in Al te gaan.

Het enige wat een stadsboulevard zoals voorgesteld gaat opleveren is een hele hoop file en frustratie.
pi_178009897
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 12:21 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Zo'n stadsboulevard vergroot de leefbaarheid. Als je aan een vierbaansweg woont of die regelmatig moet oversteken word je daar niet vrolijk van. Bovendien staat dat groen in het midden mooi.
Volgens mij is/was ‘t Goylaan voor wat betreft leefbaarheid meer gebaat bij het tegengaan van vandalisme en intimidatie door Marokkaanse hangjongeren dan het terugbrengen van het aantal rijstroken en het plaatsen van een groenstrook. Een van de rijbanen is trouwens grotendeels vervangen door parkeerplekken dus eigenlijk staan daar nog steeds auto’s.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178009997
quote:
13s.gif Op donderdag 22 maart 2018 11:55 schreef Nobu het volgende:

[..]

Erg jammer dat de voorzitter voor de laffe oplossing gaat, zeker nadat je ook nog besloot met de verkiezingsuitslag te gaan rommelen.
Huh? Hoe is je stembiljet in de daarvoor bestemde bus gooien rommelen met de verkiezingsuitslag?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 22 maart 2018 @ 13:03:02 #110
141482 Q.
JurassiQ
pi_178010080
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 12:11 schreef Marsenal het volgende:
Er is toch geen ruimte voor auto’s in de stad? Ik snap dat het best onhandig is om afhankelijk te zijn van OV en/of fiets, maar er is simpelweg geen ruimte voor mensen die elke dag in hun eentje door de stad willen in een auto waar vijf mensen in kunnen zitten. Een stad als Utrecht is niks voor de auto, ik zou het loslaten.
_O_
For great justice!
  donderdag 22 maart 2018 @ 13:04:26 #111
141482 Q.
JurassiQ
pi_178010102
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 12:11 schreef Marsenal het volgende:
Er is toch geen ruimte voor auto’s in de stad? Ik snap dat het best onhandig is om afhankelijk te zijn van OV en/of fiets, maar er is simpelweg geen ruimte voor mensen die elke dag in hun eentje door de stad willen in een auto waar vijf mensen in kunnen zitten. Een stad als Utrecht is niks voor de auto, ik zou het loslaten.
Dat hebben ze in de jaren 60 geprobeerd op te lossen door straten te slopen, de grachten te dempen en overal parkeergarages te bouwen. In het Plan Feuchtinger was men zelfs van plan de complete singel te dempen en er mooie brede wegen en rontondes van te maken.

Dat was geen goed idee.
For great justice!
pi_178010265
Groene Khmer met hun milieudogma's :'( Laat me gewoon lekker op mijn scooter door de stad tuffen, is nog een nette Vespa, goed onderhouden ook en veruit het snelste vervoersmiddel binnen de stad. Ik heb 'm als alternatief op de auto en pak er afstanden langer dan 10 KM mee.

Aanpakken van vervuilende tweetakten prima, kom desnoods met een voorstel voor een verplichte uitstootkeuring van het RDW.

[ Bericht 6% gewijzigd door Drommelsch85 op 22-03-2018 13:22:49 ]
url
pi_178010271
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 12:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Volgens mij is/was ‘t Goylaan voor wat betreft leefbaarheid meer gebaat bij het tegengaan van vandalisme en intimidatie door Marokkaanse hangjongeren dan het terugbrengen van het aantal rijstroken en het plaatsen van een groenstrook. Een van de rijbanen is trouwens grotendeels vervangen door parkeerplekken dus eigenlijk staan daar nog steeds auto’s.
Heb in de ruim 4 maanden dat ik in Hoograven woon nog nooit iets van hangjongeren gemerkt (misschien is het nu ook nog te koud voor ze, dus ben benieuwd naar mei/juni), maar schijnbaar zijn er wel weer bankjes verwijderd om die reden.
quote:
De bankjes in het parkje op de Oud-Wulvenlaan zijn weggehaald. Volgens de gemeente wegens jongerenoverlast. Ik vind deze maatregel zelf erg ver gaan. Op die bankjes zitten ook ouderen, voor wie het winkelcentrum net te ver is (de Zuidbus gaf ook aan dat ouderen bij hun klagen over het verdwijnen van de bankjes). Er zitten ouders te kletsen, terwijl de kinderen spelen. Er zitten jongeren die geen overlast geven (die bestaan ook). Er geniet af en toe iemand van het zonnetje. Ik heb er vaak praatjes met mensen als ik er langs loop. Of alleen een groet, ook goed. Maar nu is het park dus aangepast aan de overlastgevende jongeren. Dit geeft mij een vervelend gevoel. Uiteindelijk bepalen de overlast gevende jongeren dus hoe onze wijk eruit ziet. Geen kerstbomen, geen busjes buiten, geen bankjes in het park. Wat is jullie mening hierover? Moeten de bankjes terug of niet?
Bron: Feesboek

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2018 13:13:29 ]
pi_178010343
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 12:11 schreef Marsenal het volgende:
Er is toch geen ruimte voor auto’s in de stad? Ik snap dat het best onhandig is om afhankelijk te zijn van OV en/of fiets, maar er is simpelweg geen ruimte voor mensen die elke dag in hun eentje door de stad willen in een auto waar vijf mensen in kunnen zitten. Een stad als Utrecht is niks voor de auto, ik zou het loslaten.
Stad =/= binnenstad

Overvecht, Lunetten, Kanaleneiland, Leidsche Rijn zijn wijken vol mensen die afhankelijk zijn van de auto. Zeker met de beperkte alternatieven.
En dan mag je de binnenstad best afsluiten voor auto's, maar Utrecht is groter dan alleen het stukje binnen de singel.
pi_178010717
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 09:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dan is Utrecht niet jouw stad :).

Nee ik chargeer een beetje, maar zijn die zaken die je noemt niet meer de verantwoordelijkheid van de provincie?
Wat ben je nu voor een debiel?

Dat is dan wel het probleem op links: ze denken dat alle werkenden slechts van A naar B moeten voor werk, om daar in een kantoor te werken.

De realiteit is dat dit slechts beperkt is:
-voor degenen die dit wel hebben: kantoren zitten vaker op een slecht met OV bereikbaar industrie terrein. Inderdaad, fietsen kan.
-een heleboel beroepen zijn nogal reizerig: -huisartsen, consultants, vertegenwoordigers, ICT'ers die op verschillende lokaties aan een netwerk moeten werken, meestal verspreid over Nederland (op een slecht met OV bereikbaar industrie terrein), bedrijfsartsen en mensen die bij een inspectiedienst werken. Hier liggen vaak locaties te ver uiteen en moeten mensen bijvoorbeeld in de ochtend in Amsterdam en Alkmaar zijn om in de middag naar Den Haag en Dordrecht te moeten. En dan dus niet allemaal in het centrum van de stad. Met fiets niet te doen, met OV kost teveel tijd.

Dat betekent dus dat je van de auto afhankelijk bent. En je maakt zoveel kilometers dat de gemiddelde electrische auto dit nog niet aan kan. Verder betekent het dus dat je aan het eind van de dag naar huis moet met je auto en dus in de file gaat staan tussen al die andere mensen die ook naar huis moeten.

En vergis je niet, de diensten sector is nogal groot, veel groter dan het MKB in de binnensteden.

Dus kortom, tijd om jouw blik eens te verruimen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_178010747
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:16 schreef Piles het volgende:

[..]

Stad =/= binnenstad

Overvecht, Lunetten, Kanaleneiland, Leidsche Rijn zijn wijken vol mensen die afhankelijk zijn van de auto. Zeker met de beperkte alternatieven.
En dan mag je de binnenstad best afsluiten voor auto's, maar Utrecht is groter dan alleen het stukje binnen de singel.
Of, wat mij betreft, ook net buiten de singels. Er is uit verkeersonderzoek gebleken dat er nog ontzettend veel sluipverkeer door de stad gaat die best via de ring of de snelwegen kunnen.

Maar daar raak je ook gelijk de grens van gemeente en rijk; de snelwegen rondom Utrecht staan ook vaak vast juist omdat alles hier bij elkaar komt. En dat is erg vervelend.

Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met je opmerking over gebrek aan alternatieven; dat kan echt een stuk beter!
pi_178011051
quote:
4s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:31 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat ben je nu voor een debiel?

Dat is dan wel het probleem op links: ze denken dat alle werkenden slechts van A naar B moeten voor werk, om daar in een kantoor te werken.

De realiteit is dat dit slechts beperkt is:
-voor degenen die dit wel hebben: kantoren zitten vaker op een slecht met OV bereikbaar industrie terrein. Inderdaad, fietsen kan.
-een heleboel beroepen zijn nogal reizerig: -huisartsen, consultants, vertegenwoordigers, ICT'ers die op verschillende lokaties aan een netwerk moeten werken, meestal verspreid over Nederland (op een slecht met OV bereikbaar industrie terrein), bedrijfsartsen en mensen die bij een inspectiedienst werken. Hier liggen vaak locaties te ver uiteen en moeten mensen bijvoorbeeld in de ochtend in Amsterdam en Alkmaar zijn om in de middag naar Den Haag en Dordrecht te moeten. En dan dus niet allemaal in het centrum van de stad. Met fiets niet te doen, met OV kost teveel tijd.

Dat betekent dus dat je van de auto afhankelijk bent. En je maakt zoveel kilometers dat de gemiddelde electrische auto dit nog niet aan kan. Verder betekent het dus dat je aan het eind van de dag naar huis moet met je auto en dus in de file gaat staan tussen al die andere mensen die ook naar huis moeten.

En vergis je niet, de diensten sector is nogal groot, veel groter dan het MKB in de binnensteden.

Dus kortom, tijd om jouw blik eens te verruimen.
Volgens mij zijn de meeste bedrijventerreinen rondom Utrecht gewoon goed met het OV bereikbaar. En als je veel op plekken buiten Utrecht moet werken met de auto kun je misschien beter bij een gunstige snelweg afslag in de buurt gaan wonen.

Uiteraard kort door de bocht, maar het is natuurlijk de omgekeerde wereld dat de gemeente je moet gaan faciliteren, omdat jij je onhandig vestigt ten opzichte van je zakelijke bestemmingen.
  donderdag 22 maart 2018 @ 13:47:17 #118
62913 Blik
The one and Only!
pi_178011062
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:16 schreef Piles het volgende:

[..]

Stad =/= binnenstad

Overvecht, Lunetten, Kanaleneiland, Leidsche Rijn zijn wijken vol mensen die afhankelijk zijn van de auto. Zeker met de beperkte alternatieven.
En dan mag je de binnenstad best afsluiten voor auto's, maar Utrecht is groter dan alleen het stukje binnen de singel.
Dit bedoel ik dus precies met mijn voorbeeld van de Westelijke Stadsboulevard tussen Overvecht en Oog in Al. Dat is geen binnenstad, maar gewoon een gedeelte van de stad waar 100.000 mensen wonen en die op een gegeven moment op pad moeten om te gaan werken.
pi_178011096
quote:
99s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:46 schreef Chai het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de meeste bedrijventerreinen rondom Utrecht gewoon goed met het OV bereikbaar. En als je veel op plekken buiten Utrecht moet werken met de auto kun je misschien beter bij een gunstige snelweg afslag in de buurt gaan wonen.

Uiteraard kort door de bocht, maar het is natuurlijk de omgekeerde wereld dat de gemeente je moet gaan faciliteren, omdat jij je onhandig vestigt ten opzichte van je zakelijke bestemmingen.
De keuze van wonen ligt natuurlijk niet alleen maar aan waar je werkt en vele mensen houden ook rekening met hun partner (niet dat ik die heb). Woon vlakbij uitvalswegen hier in Lunetten, maar de situatie op de Waterlinieweg is een drama in de ochtend en avond.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 22 maart 2018 @ 13:50:31 #120
62913 Blik
The one and Only!
pi_178011115
quote:
99s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:46 schreef Chai het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de meeste bedrijventerreinen rondom Utrecht gewoon goed met het OV bereikbaar. En als je veel op plekken buiten Utrecht moet werken met de auto kun je misschien beter bij een gunstige snelweg afslag in de buurt gaan wonen.

Uiteraard kort door de bocht, maar het is natuurlijk de omgekeerde wereld dat de gemeente je moet gaan faciliteren, omdat jij je onhandig vestigt ten opzichte van je zakelijke bestemmingen.
Omdat er een bus naartoe rijdt betekent niet direct dat het goed bereikbaar is. Al het OV loopt via Centraal Station en betekent dus al snel dat als je vanaf Overvecht naar Papendorp zou willen gaan met het OV, je 75 minuten bezig bent.

En laten we eerlijk zijn, er is nogal wat veranderd qua wegen de laatste tijd, dus om het probleem van mobiliteit neer te leggen bij de bewoner die eerst op een prima locatie zat maar dat door veranderingen in de conglomeratie nu niet meer is, gaat echt te ver
  donderdag 22 maart 2018 @ 13:53:30 #121
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_178011155
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 12:03 schreef Coppi het volgende:

[..]

De voorzitter en ik hebben beide correct gehandeld volgens de kieswet. Er wordt zelfs een expliciet voorbeeld gegeven dat een klein kind mee naar binnen mag. Check de link die Q gaf maar.
Ja, een kind van 3 jaar. En een kind van 5 kan heel bewust en correct aanwijzen wat jij ingekleurd hebt.

Hypothetisch scenario: iemand ronselt jou om op iemand te stemmen. Alle regels zijn er op gericht dat dat zo moeilijk mogelijk is, maar als jij dus een kind meeneemt zou die je kunnen verlinken.

Overigens, ik vind dat je je behoorlijk obstinaat hebt opgesteld door de voorzitter uit te kafferen dat ie je in "je privacy schendt" en door demonstratief snel je stembiljet in de bus te stoppen terwijl je nog in discussie bent.
Ik en anderen die op een stembureau zitten doen dat tegen een schijntje van een vergoeding, maar vooral omdat ik het belangrijk vindt dat het goed gaat. Dit soort gedrag helpt dan niet echt.
pi_178011405
quote:
4s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:31 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat ben je nu voor een debiel?

Dat is dan wel het probleem op links: ze denken dat alle werkenden slechts van A naar B moeten voor werk, om daar in een kantoor te werken.

De realiteit is dat dit slechts beperkt is:
-voor degenen die dit wel hebben: kantoren zitten vaker op een slecht met OV bereikbaar industrie terrein. Inderdaad, fietsen kan.
-een heleboel beroepen zijn nogal reizerig: -huisartsen, consultants, vertegenwoordigers, ICT'ers die op verschillende lokaties aan een netwerk moeten werken, meestal verspreid over Nederland (op een slecht met OV bereikbaar industrie terrein), bedrijfsartsen en mensen die bij een inspectiedienst werken. Hier liggen vaak locaties te ver uiteen en moeten mensen bijvoorbeeld in de ochtend in Amsterdam en Alkmaar zijn om in de middag naar Den Haag en Dordrecht te moeten. En dan dus niet allemaal in het centrum van de stad. Met fiets niet te doen, met OV kost teveel tijd.

Dat betekent dus dat je van de auto afhankelijk bent. En je maakt zoveel kilometers dat de gemiddelde electrische auto dit nog niet aan kan. Verder betekent het dus dat je aan het eind van de dag naar huis moet met je auto en dus in de file gaat staan tussen al die andere mensen die ook naar huis moeten.

En vergis je niet, de diensten sector is nogal groot, veel groter dan het MKB in de binnensteden.

Dus kortom, tijd om jouw blik eens te verruimen.
Zo dan, boos.
pi_178011412
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:53 schreef Neelix het volgende:

[..]

Ja, een kind van 3 jaar. En een kind van 5 kan heel bewust en correct aanwijzen wat jij ingekleurd hebt.

Hypothetisch scenario: iemand ronselt jou om op iemand te stemmen. Alle regels zijn er op gericht dat dat zo moeilijk mogelijk is, maar als jij dus een kind meeneemt zou die je kunnen verlinken.

Ik snap niet wat hier staat. Als dat kind verlinkt dat iemand is geronseld is dat toch alleen maar goed?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178011442
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:50 schreef Blik het volgende:

[..]

Omdat er een bus naartoe rijdt betekent niet direct dat het goed bereikbaar is. Al het OV loopt via Centraal Station en betekent dus al snel dat als je vanaf Overvecht naar Papendorp zou willen gaan met het OV, je 75 minuten bezig bent.

En laten we eerlijk zijn, er is nogal wat veranderd qua wegen de laatste tijd, dus om het probleem van mobiliteit neer te leggen bij de bewoner die eerst op een prima locatie zat maar dat door veranderingen in de conglomeratie nu niet meer is, gaat echt te ver
Dat kan inderdaad nog wel beter, maar iemand die er van buitenaf naar toe reist komt er doorgaans dus wel relatief makkelijk. Een inwoner kan die afstand afleggen met de fiets. Mijn punt was vooral dat het volledig bij de gemeente neerleggen ook veel te makkelijk is. Overal in het land slibben de snelwegen dicht en daarmee ook de secundaire wegen enz. Dat komt echt niet alleen door die stadsboulevards. En Utrecht is wat dat betreft gewoon één groot knoop en knelpunt.

4 jaar geleden kon ik tussen 7 en 8u 's ochtends gemiddeld veel meer kilometers maken op drukke trajecten dan tegenwoordig.
  donderdag 22 maart 2018 @ 14:10:01 #125
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_178011444
Ik bedoel dat je kind dus aan die ronselaar kan bevestigen
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik snap niet wat hier staat. Als dat kind verlinkt dat iemand is geronseld is dat toch alleen maar goed?
Ik bedoel dat je kind dan aan die ronselaar kan bevestigen wat jij gestemd hebt.
pi_178011470
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik snap niet wat hier staat. Als dat kind verlinkt dat iemand is geronseld is dat toch alleen maar goed?
:D
  Moderator donderdag 22 maart 2018 @ 14:17:03 #127
236264 crew  capricia
pi_178011556
De dichtstbijzijnde bushalte voor mij in Utrecht is 900 meter lopen. Ongeveer 11 minuten.
Naar de oprit van de A2 is 1,4 KM. Of ongeveer 3 minuten met de auto.
Dichtstbijzijnde supermarkt is 1,5 KM lopen. Ongeveer 18 minuten.

Drie maal raden welke ik het meeste gebruik, de bus of de auto? :D
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 22 maart 2018 @ 14:19:31 #128
236264 crew  capricia
pi_178011591
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:09 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad nog wel beter, maar iemand die er van buitenaf naar toe reist komt er doorgaans dus wel relatief makkelijk. Een inwoner kan die afstand afleggen met de fiets. Mijn punt was vooral dat het volledig bij de gemeente neerleggen ook veel te makkelijk is. Overal in het land slibben de snelwegen dicht en daarmee ook de secundaire wegen enz. Dat komt echt niet alleen door die stadsboulevards. En Utrecht is wat dat betreft gewoon één groot knoop en knelpunt.

4 jaar geleden kon ik tussen 7 en 8u 's ochtends gemiddeld veel meer kilometers maken op drukke trajecten dan tegenwoordig.
Tja, er zijn dan ook wel wat meer huizen gebouwd in de tussentijd.
Definitely not CIA
pi_178011651
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:17 schreef capricia het volgende:
De dichtstbijzijnde bushalte voor mij in Utrecht is 900 meter lopen. Ongeveer 11 minuten.
Naar de oprit van de A2 is 1,4 KM. Of ongeveer 3 minuten met de auto.
Dichtstbijzijnde supermarkt is 1,5 KM lopen. Ongeveer 18 minuten.

Drie maal raden welke ik het meeste gebruik, de bus of de auto? :D
Wat wil je als voetganger bij de A2 doen dan? :D
  Moderator donderdag 22 maart 2018 @ 14:25:05 #130
236264 crew  capricia
pi_178011696
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:22 schreef Chai het volgende:

[..]

Wat wil je als voetganger bij de A2 doen dan? :D
daarom staat er ook "met de auto". :D

Sws: Met kinderen, boodschappen, werk etc, is de auto gewoon veel makkelijker.
Definitely not CIA
pi_178011777
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:25 schreef capricia het volgende:

[..]

daarom staat er ook "met de auto". :D

Sws: Met kinderen, boodschappen, werk etc, is de auto gewoon veel makkelijker.
Niemand spreekt dat tegen toch? Maar alleen maar janken over dat je teveel stilstaat, zelf niet openstaan voor alternatieven en enkel naar de gemeente wijzen is gewoon te makkelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2018 14:30:01 ]
pi_178011785
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zo dan, boos.
Eerder geïrriteerd, ook al ben ik verder in grote lijnen het eens met Groen-Links, op dit onderdeel hebben ze altijd een bord voor hun hoofd.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator donderdag 22 maart 2018 @ 14:31:26 #133
236264 crew  capricia
pi_178011816
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:29 schreef Chai het volgende:

[..]

Niemand spreekt dat tegen toch? Maar alleen maar janken over dat je teveel stilstaat, zelf niet openstaan voor alternatieven en enkel naar de gemeente wijzen is gewoon te makkelijk.
Huh, doe ik dat?
Definitely not CIA
pi_178011829
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:17 schreef capricia het volgende:
De dichtstbijzijnde bushalte voor mij in Utrecht is 900 meter lopen. Ongeveer 11 minuten.
Naar de oprit van de A2 is 1,4 KM. Of ongeveer 3 minuten met de auto.
Dichtstbijzijnde supermarkt is 1,5 KM lopen. Ongeveer 18 minuten.

Drie maal raden welke ik het meeste gebruik, de bus of de auto? :D
Waarom geen fiets naar de super? En trouwens, 1,5 km dichtsbijzijnde super?? Woon je aan de rand van Leidsche Rijn ofzo?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_178011865
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Huh, doe ik dat?
Nee?
  Moderator donderdag 22 maart 2018 @ 14:33:49 #136
236264 crew  capricia
pi_178011872
quote:
5s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:31 schreef Godshand het volgende:

[..]

Waarom geen fiets naar de super? En trouwens, 1,5 km dichtsbijzijnde super?? Woon je aan de rand van Leidsche Rijn ofzo?
Omdat de weekboodschappen voor een gezin met kinderen nogal lastig gaat op de fiets. Niet iedereen woont alleen of doet iedere dag boodschappen. :D

Ik ben al blij dat we een winkelcentrumpje hebben. Woon hier nu 14 jaar, en de eerste 10 jaar was dat er niet eens.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 22 maart 2018 @ 14:37:00 #137
236264 crew  capricia
pi_178011938
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:33 schreef Chai het volgende:

[..]

Nee?
Zodra het openbaar vervoer sneller is, zal ik het overwegen. Nu is het geen optie.
Definitely not CIA
pi_178012049
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Zodra het openbaar vervoer sneller is, zal ik het overwegen. Nu is het geen optie.
Geen probleem toch, maar jij begon ineens je autogebruik te verdedigen. Maar blijkbaar woon jij op de een of andere manier sowieso wat afgelegener dan gemiddeld, dus dan is het al helemaal logisch.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat de weekboodschappen voor een gezin met kinderen nogal lastig gaat op de fiets. Niet iedereen woont alleen of doet iedere dag boodschappen. :D
Ooit gehoord van Picnic? Daarmee kan je in ieder geval de bulk van de zware en volumineuze boodschappen laten bezorgen. De eventuele rest kan je nog wel op de fiets doen (desnoods wel even grote fietstassen aanschaffen, gemiddelde fietstassen zijn aan de kleine kant voor boodschappen).
  donderdag 22 maart 2018 @ 15:16:57 #139
62913 Blik
The one and Only!
pi_178012863
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:29 schreef Chai het volgende:

[..]

Niemand spreekt dat tegen toch? Maar alleen maar janken over dat je teveel stilstaat, zelf niet openstaan voor alternatieven en enkel naar de gemeente wijzen is gewoon te makkelijk.
Als je het in dit geval over mij hebt, ik fiets 18 km per dag op en neer naar werk, door weer en wind. Behalve als er code rood is, mijn fiets kapot is of ik direct na het werk boodschappen afhaal zit ik op de fiets.

Maar het is gewoon kut dat als je een keer met de auto moet, omdat er geen alternatief is, je direct 1 uur bezig bent. Ik moest dus vanaf kantoor naar het WKZ en vervolgens naar huis toe gisteren. Over de terugweg, 7 km, heb ik dus met de auto 45 minuten over gedaan. alles stond helemaal vast, de A28, A27, randweg N230 en binnendoor via De Bilt/Berenkuil hetzelfde. Mijn vrouw, die dus wel op de fiets kon, was al 10 minuten thuis toen ik uiteindelijk thuiskwam

Hoe gaat een versmalling van de wegen en minder asfalt hierbij helpen?
  donderdag 22 maart 2018 @ 15:19:05 #140
62913 Blik
The one and Only!
pi_178012917
quote:
5s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:31 schreef Godshand het volgende:

[..]

Waarom geen fiets naar de super? En trouwens, 1,5 km dichtsbijzijnde super?? Woon je aan de rand van Leidsche Rijn ofzo?
Ik woon in zuilen, en de dichtsbijzijnde grotere supermarkt is voor mij 20 minuten lopen. Oftewel 1700 meter.
  donderdag 22 maart 2018 @ 15:24:12 #141
62913 Blik
The one and Only!
pi_178013026
quote:
13s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:29 schreef Godshand het volgende:

[..]

Eerder geïrriteerd, ook al ben ik verder in grote lijnen het eens met Groen-Links, op dit onderdeel hebben ze altijd een bord voor hun hoofd.
Ik ook hoor, ik vind best wel dingen prima van GroenLinks. Maar alle wegen maar afknijpen en dan hopen dat daarmee alle auto's op magische wijze verdwijnen vind ik gewoon een achterlijke gedachtegang.
  donderdag 22 maart 2018 @ 15:38:29 #142
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_178013281
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat de weekboodschappen voor een gezin met kinderen nogal lastig gaat op de fiets. Niet iedereen woont alleen of doet iedere dag boodschappen. :D

Ik ben al blij dat we een winkelcentrumpje hebben. Woon hier nu 14 jaar, en de eerste 10 jaar was dat er niet eens.
De realiteit over een paar jaar is dat je dat allemaal laat bezorgen. Laat de gemeente elektrisch aangedreven bezorgdiensten maar ruim baan geven..Uitfaseren personeel in grote supermarkten. Het gaat gebeuren.

Het klopt wel dat je niet alles kunt afknijpen zonder alternatieven te bieden in mobiliteit. De burger is niet bij voorbaat verdacht, maar we zullen wel echt ander gedrag ons eigen moeten maken als we het hele land zo inrichten dat alleen de Randstad telt. Helaas.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 22 maart 2018 @ 15:46:00 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_178013428
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:38 schreef Andromache het volgende:

[..]

De realiteit over een paar jaar is dat je dat allemaal laat bezorgen. Laat de gemeente elektrisch aangedreven bezorgdiensten maar ruim baan geven..Uitfaseren personeel in grote supermarkten. Het gaat gebeuren.

Het klopt wel dat je niet alles kunt afknijpen zonder alternatieven te bieden in mobiliteit. De burger is niet bij voorbaat verdacht, maar we zullen wel echt ander gedrag ons eigen moeten maken als we het hele land zo inrichten dat alleen de Randstad telt. Helaas.
Dat gebeurt natuurlijk nu al veel, Picnic, AH, Stockon, leveren allemaal in Utrecht. Maar de meeste mensen gaan geen boodschappen doen tussen 8:00 en 9:00 of tussen16:00 - 18:00. Er ontstaan geen files door mensen die boodschappen doen.

Er ontstaan files door mensen die naar hun werk moeten en weer terug naar huis moeten. Daar gaat geen elektrisch vervoer bij helpen. Ik heb bewust vorig jaar een andere baan gekozen waarbij ik kon fietsen, om zo minder afhankelijk te zijn van een auto. Als iedereen dat zou kunnen doen, zouden er geen files zijn. Maar dat is wishful thinking natuurlijk en niet te realiseren.
  donderdag 22 maart 2018 @ 15:46:36 #144
12621 tcr
*nix 4ever
pi_178013443
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:19 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik woon in zuilen, en de dichtsbijzijnde grotere supermarkt is voor mij 20 minuten lopen. Oftewel 1700 meter.
Picnic, ach je noemt het al.

[ Bericht 2% gewijzigd door tcr op 22-03-2018 15:53:12 ]
pi_178013601
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Als je het in dit geval over mij hebt, ik fiets 18 km per dag op en neer naar werk, door weer en wind. Behalve als er code rood is, mijn fiets kapot is of ik direct na het werk boodschappen afhaal zit ik op de fiets.

Maar het is gewoon kut dat als je een keer met de auto moet, omdat er geen alternatief is, je direct 1 uur bezig bent. Ik moest dus vanaf kantoor naar het WKZ en vervolgens naar huis toe gisteren. Over de terugweg, 7 km, heb ik dus met de auto 45 minuten over gedaan. alles stond helemaal vast, de A28, A27, randweg N230 en binnendoor via De Bilt/Berenkuil hetzelfde. Mijn vrouw, die dus wel op de fiets kon, was al 10 minuten thuis toen ik uiteindelijk thuiskwam

Hoe gaat een versmalling van de wegen en minder asfalt hierbij helpen?
Heb het totaal niet over jou, was vooral ingehaakt op het voorbeeld van Godshand tbh.
pi_178013771
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Als je het in dit geval over mij hebt, ik fiets 18 km per dag op en neer naar werk, door weer en wind. Behalve als er code rood is, mijn fiets kapot is of ik direct na het werk boodschappen afhaal zit ik op de fiets.

Maar het is gewoon kut dat als je een keer met de auto moet, omdat er geen alternatief is, je direct 1 uur bezig bent. Ik moest dus vanaf kantoor naar het WKZ en vervolgens naar huis toe gisteren. Over de terugweg, 7 km, heb ik dus met de auto 45 minuten over gedaan. alles stond helemaal vast, de A28, A27, randweg N230 en binnendoor via De Bilt/Berenkuil hetzelfde. Mijn vrouw, die dus wel op de fiets kon, was al 10 minuten thuis toen ik uiteindelijk thuiskwam

Hoe gaat een versmalling van de wegen en minder asfalt hierbij helpen?
Heb het totaal niet over jou, was vooral ingehaakt op het voorbeeld van Godshand tbh.
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:38 schreef Andromache het volgende:

[..]

De realiteit over een paar jaar is dat je dat allemaal laat bezorgen. Laat de gemeente elektrisch aangedreven bezorgdiensten maar ruim baan geven..Uitfaseren personeel in grote supermarkten. Het gaat gebeuren.
Zelfscan _O_
pi_178014417
quote:
99s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:46 schreef Chai het volgende:

Uiteraard kort door de bocht, maar het is natuurlijk de omgekeerde wereld dat de gemeente je moet gaan faciliteren, omdat jij je onhandig vestigt ten opzichte van je zakelijke bestemmingen.
Wat? :D De overheid is er JUIST om burgers te faciliteren :')
Door wegen en ruimtelijke ordening kunnen ze regelen dat mensen fijn kunnen werken en wonen. Dat is 1 van de kerntaken.
  Moderator donderdag 22 maart 2018 @ 16:36:02 #148
236264 crew  capricia
pi_178014440
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 16:34 schreef Piles het volgende:

[..]

Wat? :D De overheid is er JUIST om burgers te faciliteren :')
Door wegen en ruimtelijke ordening kunnen ze regelen dat mensen fijn kunnen werken en wonen. Dat is 1 van de kerntaken.
Eens hoor.
Wij betalen de overheid. En ze zijn er voor ons. En niet andersom.
Definitely not CIA
pi_178014446
Als ik het allemaal zo lees, dan ben ik blij dat ik 23 jaar geleden verhuist ben naar de Noordoostpolder :Y

Woon 13 kilometer van mijn werk, en ben met nog geen kwartiertje rijden thuis _O_
Gratis parkeren, geen files, betaalbaar wonen en een zee van ruimte.
Heb vroeger nog ruzie met mijn ouders gehad omdat ze gingen verhuizen van regio Utrecht naar de polder :')
Ik zou nu niet meer terug willen *O*
pi_178014503
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 16:34 schreef Piles het volgende:

[..]

Wat? :D De overheid is er JUIST om burgers te faciliteren :')
Door wegen en ruimtelijke ordening kunnen ze regelen dat mensen fijn kunnen werken en wonen. Dat is 1 van de kerntaken.
Je draait het om. :D Ik zeg niet dat faciliteren verkeerd is, maar faciliteren OMDAT men zelf onhandige vestigingskeuzes maakt zoals in het voorbeeld van Godshand is wmb een brug te er.

Het probleem is uiteraard groter dan dat hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2018 16:42:03 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')