abonnement Unibet Coolblue
pi_176262230
Ik heb hier twee melkpakken (Albert Heijn huismerk en Melkunie) maar waarom moet de ene in de restafval ipv bij de drankverpakkingen :?

pi_176262284
wat voor coating zit er aan de binnenkant?
pi_176262312
Met hetzelfde gemak gooi je het in de afvalbak.
pindazakje
pi_176262353
Verschilt per gemeente of die bij plastic of bij restafval moet.
De linker geeft beide mogelijkheden aan. De rechter geeft aan dat je zelf moet opzoeken waar drankkartons bij horen.

Denk ik.

Edit: verkeerd gekeken.
pi_176262387
Ik flikker ze allebij bij het plastic
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_176262444
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 16:46 schreef CarltonBanks het volgende:
wat voor coating zit er aan de binnenkant?
Die van AH heeft een witte coating maar ik dacht dat beide gewoon van karton zijn?
Ik scheid mijn afval nu voor het eerst dus heb hier niet zoveel verstand van

pi_176262523
hier mag ik werkelijk alles in t gewone afval mikken *O*

alleen zamel ik plastic en drank kartons wel apart in idem voor metalen..
maar das meer omdat metalen geld opleveren... en het plastic / drankkartons spul weer gratis weg kan ipv betalen \o/
pi_176262882
Voor al je vragen en informatie.

http://www.plasticheroes.nl/
pi_176263083
Het verschilt inderdaad per gemeente of je drankkartons wel of niet bij het plastic kan gooien. Vandaar dat op het rechterpak ook drankenkartons staat en niet plastic afval.

Gewoon even kijken of je in jouw gemeente drankkarton (en dan vaak ook blik) bij het plastic mag gooien.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_176263127
Ja maar mijn vraag was meer waarom die AH melkpak bij de restafval hoort ipv karton of plastic oid
pi_176263296
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 17:21 schreef Ketho het volgende:
Ja maar mijn vraag was meer waarom die AH melkpak bij de restafval hoort ipv karton of plastic oid
Niet. Gewoon bij plastic als dat mag in je gemeente.
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 3 januari 2018 @ 17:35:33 #12
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_176263450
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 17:27 schreef Messina het volgende:

[..]

Niet. Gewoon bij plastic als dat mag in je gemeente.
Bij ons moeten de drankpakken juist in dezelfde container als blikken. Mogen in elk geval niet bij het plastic.
Don't let my username fool you...
pi_176263820
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 17:35 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Bij ons moeten de drankpakken juist in dezelfde container als blikken. Mogen in elk geval niet bij het plastic.
Bij ons gaat blik bij het plastic :D

Net als drankpakken, overigens.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_176263890
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 17:53 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Bij ons gaat blik bij het plastic :D

Net als drankpakken, overigens.
Hier ook.
Op het werk zijn wij op aanraden van de afnemer(plastic) gestopt, reden ze zitten vol er kunnen de verwerking niet meer aan, verbranden dus. Het zal niet lang duren of de particulieren zijn ook aan de beurt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_176264264
Ik heb mijn drankverpakkingen bij het plastic gezet en die ene van AH maar in de restafval. Maar zal wel niet goed zijn lees ik zo :P
pi_176264848
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 17:56 schreef halfway het volgende:

[..]

Hier ook.
Op het werk zijn wij op aanraden van de afnemer(plastic) gestopt, reden ze zitten vol er kunnen de verwerking niet meer aan, verbranden dus. Het zal niet lang duren of de particulieren zijn ook aan de beurt.
Tja, hier wordt restafval nog maar eens per maand opgehaald, dus word je wel gedwongen om te scheiden. Wat de gemeente er vervolgens mee doet zou me eigenlijk een zorg zijn.


Gerrit de Jager over afval scheiden
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 3 januari 2018 @ 18:43:04 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176264927
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 18:13 schreef Ketho het volgende:
Ik heb mijn drankverpakkingen bij het plastic gezet en die ene van AH maar in de restafval. Maar zal wel niet goed zijn lees ik zo :P
Het is 3 januari, je kan nu onmogelijk al je afvalwijzer kwijt zijn. Tevens hebben veel gemeentes er een app voor tegenwoordig. Daar staat het op.
And so is the past
  woensdag 3 januari 2018 @ 18:53:33 #18
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_176265189
quote:
14s.gif Op woensdag 3 januari 2018 18:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Het is 3 januari, je kan nu onmogelijk al je afvalwijzer kwijt zijn. Tevens hebben veel gemeentes er een app voor tegenwoordig. Daar staat het op.
Waarom niet gewoon de Afwalwijzer app? Waar dat papieren ding hier is weet ik ook niet, zal wel linea recta naar het oud papier zijn gegaan.
Don't let my username fool you...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')