abonnement Unibet Coolblue
pi_176260798
quote:
AMSTERDAM - Het Joodse restaurant HaCarmel in Amsterdam dat vorige maand werd aangevallen door Syrische asielzoekers, is afgelopen weekend opnieuw belaagd. De ramen van de eetgelegenheid zijn besmeurd. Dat bevestigt de eigenaar.

,,Dit is diep triest en zou niet mogen gebeuren”, reageert eigenaar Daniel Bar-On. ,,Het trieste is helemaal dat het gericht is op een Israëlisch restaurant.”

’Glazenwasser heeft een goede aan ons’
Wie de ramen heeft besmeurd, is onduidelijk. De eetgelegenheid is wel vaker doelwit van vandalen vertelt Daniel. ,,De glazenwasser heeft een goede aan ons”, verzucht hij.

De man die de ramen van de eetgelegenheid aan diggelen sloeg, werd tot verbijstering van de Joodse gemeenschap in Amsterdam twee dagen na de aanval weer vrijgelaten.


Bron: Telegraaf

Ach Joodse scholen in Europa zijn veelal omringt met metershoge muren en prikkeldraad, bij Joodse instellingen is steeds meer en vaker beveiliging nodig, Joodse restaurants worden vernield of besmeurd, en omdat Joden steeds vaker vervolgd worden op straat trekken er steeds meer weg naar Israël.

Maar niets aan het handje hoor.
pi_176260871
Wie stelt dat dit niet ernstig is?
pi_176260906
Ze krijgen zo wel veel gratis reclame.
U MAD?
pi_176260919
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:43 schreef westwoodblvd het volgende:
Wie stelt dat dit niet ernstig is?
Grapje zeker? De discussie gemist na de vernielingen waar de bekende gezichten het toch vooral weer een eenmansactie vonden van een verwarde man, er geen enkele link gelegd mocht worden behalve dat ze het op zichzelf afroepen door land te pikken van de Palestijnen, het allemaal wel meeviel en het toch vooral de schuld van Trump was?
pi_176260934
Bizar zeg, dit verwacht je niet.
  woensdag 3 januari 2018 @ 15:46:44 #6
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176260944
Aangevallen door Syrische asielzoekers? Het was toch één man?

En blijkbaar is er al een lange historie van besmeuringen die eerder niet in het nieuws kwamen.
pi_176260947
Kwajongensstreken.
pi_176260997
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:46 schreef Lunatiek het volgende:
Aangevallen door Syrische asielzoekers? Het was toch één man?

En blijkbaar is er al een lange historie van besmeuringen die eerder niet in het nieuws kwamen.
Ja dat vond ik ook al raar, viel mij ook al op. Maar Joodse instellingen krijgen geregeld dreigementen, of worden wel vaker besmeurd, dus zou daarop kunnen wijzen natuurlijk. Zulke zaken halen helaas niet zo snel nieuws als je het vergelijk met de slachtofferrol van een andere ideologie waar ze je in de media de kop mee ingooien.
pi_176261028
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ja dat vond ik ook al raar, viel mij ook al op. Maar Joodse instellingen krijgen geregeld dreigementen, of worden wel vaker besmeurd, dus zou daarop kunnen wijzen natuurlijk.
Er staat specifiek vorige maand bij.
wooblabalurg
pi_176261075
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:50 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Er staat specifiek vorige maand bij.
Klopt, dat vind ik ook raar, maar daaronder staat weer dit:

quote:
’Glazenwasser heeft een goede aan ons’
Wie de ramen heeft besmeurd, is onduidelijk. De eetgelegenheid is wel vaker doelwit van vandalen vertelt Daniel. ,,De glazenwasser heeft een goede aan ons”, verzucht hij.
Het restaurant is dus wel vaker doelwit van zulke acties, ik snap die eerste regel ook niet, dat kun je de Telegraaf het beste even vragen. Het is ook het laatste wat ik erover zeg, geen zin om weer 10 pagina's te discussiëren over een vormfout van de Telegraaf waardoor het onderwerp en het probleem genegeerd worden, dat trucje is een beetje achterhaald.
pi_176261095
Lekker belangrijk weer.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_176261249
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Klopt, dat vind ik ook raar, maar daaronder staat weer dit:

[..]

Het restaurant is dus wel vaker doelwit van zulke acties, ik snap die eerste regel ook niet, dat kun je de Telegraaf het beste even vragen. Het is ook het laatste wat ik erover zeg, geen zin om weer 10 pagina's te discussiëren over een vormfout van de Telegraaf waardoor het onderwerp en het probleem genegeerd worden, dat trucje is een beetje achterhaald.
Achja, alsof deze Joodse mensen gebruiken voor eigen agenda geen trucje is.
wooblabalurg
  woensdag 3 januari 2018 @ 16:07:42 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176261358
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Bron: Telegraaf

Ach Joodse scholen in Europa zijn veelal omringt met metershoge muren en prikkeldraad, bij Joodse instellingen is steeds meer en vaker beveiliging nodig, Joodse restaurants worden vernield of besmeurd, en omdat Joden steeds vaker vervolgd worden op straat trekken er steeds meer weg naar Israël.

Maar niets aan het handje hoor.
Straks vertrekt de eigenaar naar Israel en geen enkele Linkse zal daar één woord over vuil maken
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_176261758
Walgelijke daad, inmiddels heb ik na dat incident een keertje gegeten in het restaurant en ik walg ervan dat men deze man zo lastig valt vanwege het feit dat hij Joods is. Het achterlijke antisemitisme dat uit achterlijke landen naar Nederland wordt geïmporteerd. (Syrië, Libanon en Palestina)
pi_176261801
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:43 schreef westwoodblvd het volgende:
Wie stelt dat dit niet ernstig is?
Inderdaad. Ik denk dat het merendeel van de mensen dit een walgelijke daad vindt.
  woensdag 3 januari 2018 @ 16:32:57 #16
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176261917
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 16:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Straks vertrekt de eigenaar naar Israel en geen enkele Linkse zal daar één woord over vuil maken
Precies wat ze willen.
Media zullen zich morgen in bochten wringen om het niet te melden, te downplayen of het te ontkennen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_176262001
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 16:32 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Precies wat ze willen.
Media zullen zich morgen in bochten wringen om het niet te melden, te downplayen of het te ontkennen.
Harder straffen. In Marokko zou zo iemand stokslagen krijgen.
pi_176262449
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Grapje zeker? De discussie gemist na de vernielingen waar de bekende gezichten het toch vooral weer een eenmansactie vonden van een verwarde man, er geen enkele link gelegd mocht worden behalve dat ze het op zichzelf afroepen door land te pikken van de Palestijnen, het allemaal wel meeviel en het toch vooral de schuld van Trump was?
Ik heb naar aanleiding van de vorige gebeurtenis bij dit restaurant niemand horen zeggen dat er "niets aan de hand" was. Dat is iets dat jij er zelf bij verzint, zodat je vervolgens gemakkelijk kunt scoren.
  woensdag 3 januari 2018 @ 17:18:34 #19
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_176263063
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 16:53 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik heb naar aanleiding van de vorige gebeurtenis bij dit restaurant niemand horen zeggen dat er "niets aan de hand" was. Dat is iets dat jij er zelf bij verzint, zodat je vervolgens gemakkelijk kunt scoren.
Er was wel een GroenLinkser die zei dat dit de schuld van Trump was meen ik me te herinneren :D dat was wel grappig
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_176263080
quote:
7s.gif Op woensdag 3 januari 2018 17:18 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Er was wel een GroenLinkser die zei dat dit de schuld van Trump was meen ik me te herinneren :D dat was wel grappig
Dat valt niet uit te sluiten.
wooblabalurg
  User die overal opduikt 2022 woensdag 3 januari 2018 @ 17:19:40 #21
186611 Haags
pi_176263092
Dat is niet zo lief van de daders.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 3 januari 2018 @ 17:20:01 #22
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_176263101
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 17:19 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat valt niet uit te sluiten.
Haha alsof eender welke actie van Trump een rechtvaardiging zou zijn voor zo'n daad. Linkse humor
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_176263150
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 17:20 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Haha alsof eender welke actie van Trump een rechtvaardiging zou zijn voor zo'n daad. Linkse humor
Rechtvaardiging is wat anders dan een uitleg of een motief. Indirect kan Trump best een rol gespeeld hebben. Waarom dat grappig is zie ik zelf niet.
wooblabalurg
  woensdag 3 januari 2018 @ 17:23:12 #24
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_176263178
Dit is niet een religieuze maar een politieke daad net als de vernieling van een joodse restaurant kort nadat Trump aankondigde zijn ambassade naar Jeruzalem te verplaatsen. Niet dat het daardoor goed is hoor. Je blijft met je poten van andermans spullen. Ik wil enkel zeggen dat het niet een moslim VS jood ding is.
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
pi_176263254
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:46 schreef Lunatiek het volgende:
Aangevallen door Syrische asielzoekers? Het was toch één man?

En blijkbaar is er al een lange historie van besmeuringen die eerder niet in het nieuws kwamen.
En het was een Palestijn. Maar ja, de feiten doen er al lang niet meer toe.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')