abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176279963
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:06 schreef noa11 het volgende:
Ik vind al die cursussen nog best prijzig! En met onregelmatig werk zou ik t zonde vinden als ik dan ook nog 1 of 2 keer niet kan. Ik wil wel graag een cursus doen. Tips en technieken en ook voor mijn man een deel zodat hij meer weet over wat er speelt. Zwangerfit leek me ook wel fijn maar ook weer kostbaar! Ik sport (hardlopen) nog een paar keer per week en wil graag gaan zwemmen ernaast. Dan is zwangerfit geen toevoeging meer denk ik. Meer dames die baantjes zwemmen of aan zwangerschapszwemmen doen of deden? Wat zijn jullie ervaringen?
Vriendin van me doet veel van haar kleding weg en dat is allemaal net een maatje groter dan wat ik nu heb dus ik kan even vooruit! 👍🏼

Mini fijn dat maandag voor alle partijen ook prima is! Ben heel benieuwd naar jullie kamertje en naam straks 😊
Bij Twix deed ik zwangerschapszwemmen. Zalig was dat! Eerst een half uur oefeningen en bewegen in het water en daarna nog een kwartier walvissen.
Nu met sonde is zwemmen helaas geen optie, maar zeer zeker aan te raden als je van water/zwemmen houdt.
pi_176280067
Oeh Jentin, ik kijk er ook zo naar uit om door de opbergbox met al die kleine kleding te gaan. O+ Hoewel Twix nu net van 80 naar 86 gaat dus het verschil is hier niet zo groot.
Maar we hebben heel veel unisex omdat we bij Twix het geslacht ook niet wisten en nu dus weer niet. Ik verheug me er nu al op!
Alleen bij 23w4d voelt het nog zo vroeg dus ik wacht nog even.
Twix' kamer is nu klaar dus nu hebben we tijd voor de babykamer. Als ik mijn geduld nog even bewaar, kan ik over een tijdje meteen alles uit de opbergbox wassen en in de kast leggen.
pi_176280157
Blijft de sonde weer goed op zn plek Malteser? En kan je alweer wat water/yoghurt binnen houden?

Helsinki fijn dat ze je gerust konden stellen. Ik ben nu zwanger van ons derde kindje en ik heb zelfs nog regelmatig het ohjee kan ik dit allemaal wel gevoel haha.

Cursussen geen ervaring mee. Ik google vooral veel :P

Onze auto moest voor grote beurt en de kosten auuuuuu! Dus ik ben een beetje aan het mopperen vandaag.

Ergens las ik iets over vroeg harde buiken? Maar hallo, ja hier ook! Vet irritant en ik word er toch altijd een tikkeltje onrustig van..

Minilot prima dat je de afspraak verzet hebt!

En duman doe jij wel even rustig aan met fulltime werken en baby en zo’n laag hb? Moet je iets met je voeding of ijzer erbij?
pi_176280174
Minilot, fijn van maandag! Maar dit weekend gewoon goed aan de seks, bitter lemon en ananashart en dan komt de baby hopelijk uit zichzelf. Misschien wel de nacht van zondag op maandag, dan is het 8-1-18. ;)

Helsinki, :* voor je spoiler.

IMA, trek je het nog? Hoe laat ben je morgen aan de beurt?

Ik mag morgen weer op audintie bij de gyn vanwege harde buiken/sonde/alle andere geintjes. Wel bij mijn allerfavorietste gyn dus dat is fijn.
pi_176280283
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 14:02 schreef Malteser het volgende:
Minilot, fijn van maandag! Maar dit weekend gewoon goed aan de seks, bitter lemon en ananashart en dan komt de baby hopelijk uit zichzelf.
Ja, dat allemaal n zwemmen morgenochtend en elke dag een stevige wandeling! Ha!
*knuffel voor jou* Succes bij de gyn morgen!
Wo ist der Fhrer, der mich fhrt?
pi_176280305
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 14:01 schreef Songeur het volgende:
Blijft de sonde weer goed op zn plek Malteser? En kan je alweer wat water/yoghurt binnen houden?

Helsinki fijn dat ze je gerust konden stellen. Ik ben nu zwanger van ons derde kindje en ik heb zelfs nog regelmatig het ohjee kan ik dit allemaal wel gevoel haha.

Cursussen geen ervaring mee. Ik google vooral veel :P

Onze auto moest voor grote beurt en de kosten auuuuuu! Dus ik ben een beetje aan het mopperen vandaag.

Ergens las ik iets over vroeg harde buiken? Maar hallo, ja hier ook! Vet irritant en ik word er toch altijd een tikkeltje onrustig van..

Minilot prima dat je de afspraak verzet hebt!

En duman doe jij wel even rustig aan met fulltime werken en baby en zo’n laag hb? Moet je iets met je voeding of ijzer erbij?
Ja, water en thee gaan weer goed. Dat scheelt een hoop want einde droge bakkes gevoel. Morgen toevallig afspraak bij de gyn, dan gaan we ook weer overleggen of ik de yoghurt enz weer kan gaan proberen.
En over de harde buiken dus want het is echt niet normaal zo veel. Kan toch niet goed zijn denk ik dan? Maar ja, baby beweegt druk en Twix deed dat destijds ook dus het zal toch wel ok zijn.

Wat zuur van de auto!! Altijd zonde (oh nee, sonde :+ ) geld.
Onze net 5 jaar oude stationwagen hebben we ingeruild omdat de onkosten echt te gek werden. Zo'n pech mee gehad, eigenlijk vanaf het allereerste begin. En dat voor een Volvo. Nu dus een nieuwe (en een ander merk) en zo blij mee! Maar de bankrekening heeft er nog buikpijn van.
pi_176281542
We krijgen een meisje!!!! Ik ben al twee dagen in de war, ik was zo ingesteld op een jongen krijgen. Heb de arme pop ook al weken steve genoemd :@ _O-
pi_176281920
DnD Stevie it is! Leuk een meisje, gek hoe je gevoel het dan mis kan hebben.

Jeetje Malteser, dat verwacht je niet bij zo’n jonge volvo. Onze auto is inmiddels 15 jaar oud. In de afgelopen 3 jaar dat wij hem hebben amper kosten aan gehad. Dusja hoort erbij maar toch. Nu gaan we de trap nog even niet renoveren en dat vinden mijn hormonen jammer.
Beweging is goed hou ik ook vaak aan. Je word goed in de gaten gehouden dus zal vast goedkomen :Y
pi_176281937
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 14:06 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja, dat allemaal n zwemmen morgenochtend en elke dag een stevige wandeling! Ha!
Haha wat een wilde plannen. Als die baby er nu nog niet uitkomt dan weet ik het ook niet meer
pi_176282160
DeND, niks mis met Steve voor een meisje! 8-) O+
pi_176282197
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:17 schreef Songeur het volgende:

[..]

Haha wat een wilde plannen.
Nah, seks en wandelen en zwemmen zijn mijn gebruikelijke manier van bewegen en ik voel me er ook hoogzwanger nog prima toe in staat. Niks geks dus, zij het dat het tempo momenteel met alles natuurlijk wel wat lager ligt. :)
  donderdag 4 januari 2018 @ 15:45:30 #87
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_176282621
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:05 schreef minilot het volgende:
Och, hier al negentien jaar samen, waarvan zestien jaar samenwonend en na anderhalf jaar proberen pas zwanger en zelfs daarbij had ik de eerste dagen en zelfs weken na de positieve test met stevige vlagen zoiets van 'aaaaaaaaaaaaa, kan ik dit wel!? Wil ik dit wel?! Waar zijn we in vredesnaam aan begonnen?! :o :o :o '

Het zal er wel gewoon bijhoren. :+
Mijn kind is ruim 2, maar ik denk dit nog steeds vaak :D

Overigens moet je bij de zwangerschapscursussen wel goed opletten welke vergoed worden; wij hebben de verkorte versie van Samen Bevallen gedaan, en die werd in principe wel vergoed. Alleen de vrouw die de cursus gaf, was niet gecontracteerd bij mijn verzekeraar, dus kregen we alsnog niks terug.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_176283340
DND, een meisje, tof zeg! Kan me voorstellen dat het even schakelen is. Ik ben eigenlijk stiekem best ingesteld op een meisje (we weten het niet), ik zal even moeten schakelen als het een jongetje blijkt. :P

Veel harde buiken hier, herkenbaar! Vooral als ik de anderhalf uur durende reis met het OV naar mijn werk heb gemaakt (fiets, twee treinen, soms nog een metro en 15 minuten lopen). Het gaat allemaal zo gehaast dat ik vaak te snel loop en dan krijg ik dus ook als een malle harde buiken. Zeker op het eind, want dan moet ik natuurlijk weer nodig plassen. :') Oh, en een hele dag achter een bureau vindt mijn buik ook niet meer leuk. Ik had vanmiddag zelfs een harde buik die gewoon echt pijn deed dus ik denk dat het maar goed is dat ik alleen volgende week nog thuis werk.
pi_176283899
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 22:01 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Heul eigenwijs ja }:| mijnes heeft nog wel iets meer tijd natuurlijk, maar omdat ze altijd al zo heeft gelegen heb ik een voorgevoel dat ze draaien niet zo op de agenda heeft staan. Ik hoop dat ik dat mis heb; ik kan mezelf nog weleens onnodig zorgen maken zeg maar :@

Maaarr als ze zo blijft liggen, vind ik een draaipoging ook lastig, juist doordat ze zo standvastig is. Is de navelstreng niet te kort of omstrengeld of wat ook? Ik weet het niet. Als ze daar geen duidelijkheid over kunnen geven, weet ik niet of ik durf. Als het nodig is tzt zou ik denk ik hoogstens gaan voor een laagdrempelige poging, znder geweld (een vriendinnetje was bont en blauw, dat dus echt niet) die ik elk moment kan stoppen. Ik weet niet of dwarsliggers makkelijk draaien, je kunt volgens mij in ieder geval niet indalen zo dus vast zal ze verder niet liggen :+

Hoe zitten jullie erin?
Dat onnodig zorgen maken komt hier heel erg bekend voor. Zo kan ze nog gewoon besluiten om te draaien, maar in m'n hoofd zegt een stemmetje dat ze dat niet van plan is. Ook omdat ze al zo lang in stuitligging ligt.

Die opsomming die jij maakt over de navelstreng zit ons ook dwars (eigenlijk mij want ik ben er veel meer mee bezig dan man) ook omdat ze voorover doen draaien maar ook achteruit, ze komt naar mijn idee dan toch in aanmerking met de navelstreng hoe ze ook gaan draaien. Mijn placenta ligt voor in mn zij zeg maar, dus als ze zo gaan duwen op mn buik (wat de filmpjes laten zien) krijgt die best veel te verduren denk ik? Ook het geval dat je een prik krijgt waar je baarmoeder van gaat ontspannen, denkt de baarmoeder dan niet dat het al tijd is om te bevallen? Want tijdens een bevalling gebeurt dat natuurlijk toch?

Verder die CTG's die je krijgt, je krijgt er voor de draaipoging 1 en na de draaipoging 1, dat doen ze naar mijn idee niet zomaar, ik denk dat het heel veel effect heeft op de baby. Wat als het opeens helemaal mis gaat? :X

Een poging die je elk moment kan stoppen, kan dat wel? Volgens mij kan dat niet. Maar zo ja, dat het dan echt op jouw gevoel gaat. Bijv. jij wilt dat ze niet door gaan omdat het niet goed voelt. Dat zou inderdaad ook wel een optie kunnen zijn!

En bont en blauw jeetje zeg :{ het klinkt echt heel naar allemaal. Het beste is gewoon dat onze meisjes snel even vanzelf gaan draaien.
Als een laagdrempelige poging niet mogelijk is en je dus echt niet wil dat ze word gedraaid dan ga je dus 100% voor een keizersnede?

Spannend spannend spannend!!
pi_176283912
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 22:29 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Hey Bellaaa,
Ik heb ervaring met een stuitbevalling. Niet met draaipogingen. PM me gerust als je een ervaringsverhaal wil lezen.
Hoi Adrian, pm is onderweg! :W O+
pi_176284057
DND een meisje wat leuk!! *O*

Harde buiken check.
Volgens mij ook al voorween kan dat? Pijn in mn onderbuik, bovenbuik, allebij de schouders en heel erg veel pijn s'nachts in mn benen!

Lig ik niet meer wakker van de jeuk lig ik wel wakker van de pijnen in mn benen, net als of ik de hele dag aan het sporten geweest ben :')
(Over de jeuk het zalfje doet voor nu goed zijn werkje dus *O* _O_ )
  donderdag 4 januari 2018 @ 18:50:19 #92
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176286559
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 16:40 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Dat onnodig zorgen maken komt hier heel erg bekend voor. Zo kan ze nog gewoon besluiten om te draaien, maar in m'n hoofd zegt een stemmetje dat ze dat niet van plan is. Ook omdat ze al zo lang in stuitligging ligt.

Die opsomming die jij maakt over de navelstreng zit ons ook dwars (eigenlijk mij want ik ben er veel meer mee bezig dan man) ook omdat ze voorover doen draaien maar ook achteruit, ze komt naar mijn idee dan toch in aanmerking met de navelstreng hoe ze ook gaan draaien. Mijn placenta ligt voor in mn zij zeg maar, dus als ze zo gaan duwen op mn buik (wat de filmpjes laten zien) krijgt die best veel te verduren denk ik? Ook het geval dat je een prik krijgt waar je baarmoeder van gaat ontspannen, denkt de baarmoeder dan niet dat het al tijd is om te bevallen? Want tijdens een bevalling gebeurt dat natuurlijk toch?

Verder die CTG's die je krijgt, je krijgt er voor de draaipoging 1 en na de draaipoging 1, dat doen ze naar mijn idee niet zomaar, ik denk dat het heel veel effect heeft op de baby. Wat als het opeens helemaal mis gaat? :X

Een poging die je elk moment kan stoppen, kan dat wel? Volgens mij kan dat niet. Maar zo ja, dat het dan echt op jouw gevoel gaat. Bijv. jij wilt dat ze niet door gaan omdat het niet goed voelt. Dat zou inderdaad ook wel een optie kunnen zijn!

En bont en blauw jeetje zeg :{ het klinkt echt heel naar allemaal. Het beste is gewoon dat onze meisjes snel even vanzelf gaan draaien.
Als een laagdrempelige poging niet mogelijk is en je dus echt niet wil dat ze word gedraaid dan ga je dus 100% voor een keizersnede?

Spannend spannend spannend!!
Ik ben het met je eens. Statistisch gezien is een draaipoging overigens erg risico-arm, maar dat wil niet zeggen dat het nooit misgaat. Ik heb ergens gelezen dat de kans op complicaties tijdens een bevalling of ks groter zijn dan bij een versie. Gynaecologen vinden niet proberen te draaien dan ook een gemiste kans. Vanuit die objectiviteit snap ik dat heel goed, maar gevoel en verstand zijn toch twee lastig te combineren elementen in dit soort dingen. Voor mij dan toch :)

Ja, ik denk dat dat wel kan, laagdrempelig stoppen. Ook gelezen; er zijn gynaecologen die bij de minste weerstand onder hun handen stoppen. Niet omdat ze bangeriken zijn, maar omdat ze vinden dat het een relatief zachte handeling moet zijn en er dus niet te veel geforceerd moet worden. Als jij zegt stop, moeten ze sowieso stoppen :P

Ik zou een stuitbevalling niet aan durven nee, ook niet wanneer ze in onvolkomen stuit zou liggen en het dus wel mogelijk zou zijn. Bij mijn dochter heb ik ruim 2 uur moeten persen en die lag netjes in hoofdligging, maar die kreeg ik er ook niet zonder slag of stoot uit. Dat maakt dat ik het nu niet zou proberen: ‘gewoon’ bevallen vind ik spannend zat.

That having said; die babies gaan gewoon draaien en dan gaan wij heel fijn, natuurlijk bevallen :7
n keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176286982
Leuk, DND, een meisje! Gefeliciteerd. :*
pi_176287069

[ Bericht 76% gewijzigd door D.U.M.A.N. op 05-01-2018 06:39:26 ]
pi_176288231
Duman wat een koppie!!! O+
pi_176288444
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 14:02 schreef Malteser het volgende:
Minilot, fijn van maandag! Maar dit weekend gewoon goed aan de seks, bitter lemon en ananashart en dan komt de baby hopelijk uit zichzelf. Misschien wel de nacht van zondag op maandag, dan is het 8-1-18. ;)

Helsinki, :* voor je spoiler.

IMA, trek je het nog? Hoe laat ben je morgen aan de beurt?

Ik mag morgen weer op audintie bij de gyn vanwege harde buiken/sonde/alle andere geintjes. Wel bij mijn allerfavorietste gyn dus dat is fijn.
12u. En het gaat..

Jij ook succes morgen!
pi_176288810
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 20:17 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Duman wat een koppie!!! O+
Ja, ben verliefd. O+
  donderdag 4 januari 2018 @ 21:00:01 #98
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_176289101
Kleine update :)

Met mevr. EDMAN gaat het goed, de kleine is behoorlijk bewegelijk in de buik. Los van de valse start (positieve NIPT test die later negatief bleek te zijn) heeft ze tot nu toe (klop klop) verrassend weinig last gehad. De kleine groeit goed, alleen zal hij, volgens de gynaecoloog, 4,5 kg gaan wegen, en dat maakt mevr. EDMAN heel bang. Begrijpelijk. Verder hebben we alles administratief geregeld en zijn we er klaar voor.

Ohja, alleen nog een naam...
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_176290374
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 20:29 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

12u. En het gaat..

Jij ook succes morgen!
Oh lieve IMA, de herkenning maakt dat ik je spanning gewoon hier voel. De bijna ziekelijke balans tussen de angst om weer te verliezen en de hoop dat het dit keer goed mag zijn.
Ik brand een kaarsje voor jullie morgen en duim hl hard! :*
pi_176290793
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 21:52 schreef Malteser het volgende:

[..]

Oh lieve IMA, de herkenning maakt dat ik je spanning gewoon hier voel. De bijna ziekelijke balans tussen de angst om weer te verliezen en de hoop dat het dit keer goed mag zijn.
Ik brand een kaarsje voor jullie morgen en duim hl hard! :*
:*

En alle tekenen wijzen in de goede richting, maar toch maar toch maar toch.. Nouja, paar uur nog..
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')