abonnement Unibet Coolblue
pi_176267389
Ik vond de verkorte groepscursus van samen bevallen (4 avonden) precies genoeg. Langer was niet nodig geweest, zowel qua theorie en puftechniek. Ik denk dat privé niet sneller/beter was geweest dan de groepsversie. Werd hier ook vergoed door de verzekering, dus misschien ook de moeite waard om even naar te kijken.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176267693
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:30 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vond de verkorte groepscursus van samen bevallen (4 avonden) precies genoeg. Langer was niet nodig geweest, zowel qua theorie en puftechniek. Ik denk dat privé niet sneller/beter was geweest dan de groepsversie. Werd hier ook vergoed door de verzekering, dus misschien ook de moeite waard om even naar te kijken.
in de minicursus komen volgens de site dingen zoals borstvoeding niet aan bod. Dat zou bij mij wel in de andere cursus zitten.
krijg wel iets van de verzekering maar niet het gehele bedrag, daar had ik ook niet op gerekend met het uitzoeken van de verzekering.
pi_176267737
Ik kom voorzichtig om een hoekje kijken :W Ik moet mij nog even inlezen in jullie verhalen.
Oudejaarsdag positief getest en vandaag opnieuw getest en nu is de streep even donker als de controlestreep *O*
Vanmiddag al totaal in de stress, omdat ik nat in m'n onderbroek voelde, maar was geen bloed gelukkig!

Gister met het ziekenhuis gebeld (ik loop bij de miskraampoli) en daar is het "beleid" om met 6 weken een echo te doen. Ik heb dat in eerste instantie afgehouden, omdat ik liever niets zie/weet dan een echo waar misschien wel of misschien niets te zien is. En inwendige echo's is ook niet echt mn ding (waarschijnlijk van niemand ;) ) Hier mensen ervaring met een vroege echo?
pi_176267851
Wat goed fuchsia, gefeliciteerd!!

6 weken is erg vroeg ja. Ik had hem met 7 weken (+ mogelijk een paar dagen, maar was moeilijk te meten) en daar was echt nog weinig herkenbaars in te zien. Met 6 weken zou je wel al hartactie kunnen zien, dus dat zou geruststelling kunnen geven. Maar aan de andere kant als je er een paar dagen naast zit met je telling heb je misschien veel stress omdat er nog niets te zien is...
pi_176268044
Welkom Fuchsia! *O*

Hier met 6+6 de eerste echo gehad. Echt een ienieminie boontje te zien met hart actie! O+ Ik zat net terug te kijken en wat is dat een mooi plaatje om te zien zeg, zo bijzonder! _O_
pi_176268380
Mijn VK adviseerde niet voor 7 weken, omdat het dan nog net te onduidelijk kan zijn en meer onzekerheid kan opleveren dan nodig is.
pi_176268514
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:42 schreef Elleska het volgende:

[..]

in de minicursus komen volgens de site dingen zoals borstvoeding niet aan bod. Dat zou bij mij wel in de andere cursus zitten.
krijg wel iets van de verzekering maar niet het gehele bedrag, daar had ik ook niet op gerekend met het uitzoeken van de verzekering.
Persoonlijk zou ik de borstvoedingscursus liever van een lactatiekundige krijgen dan in een algemene zwangerschapscursus van iemand met wellicht beperkte ervaring. Dan weet je ook gelijk wie je kan bellen bij problemen daarmee. En ook daarvoor zijn 2 uurtjes voldoende. Ik heb een voorlichting en een workshop gehad via de vk bij een lactatiekundige (voor m'n zoontje, niet de tweeling) en een van die twee was al voldoende geweest, was 90% herhaling. Ziekenhuizen met lactatiekundige organiseren dergelijke avonden ook.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176268612
Hier ook een (inwendige) echo gehad met 6 weken. We hebben toen een mooi boontje met knipperlichtje gezien. :)

Als ik de cursus volg, dan kies ik de privecursus ivm mijn man die nog geen Nederlands spreekt. Cz vergoedt ¤100,-, dus dan zou ik +- ¤50,- moeten betalen. Is te overzien.
Mijn enige vraag is: leer je ook echt wat? :)
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 3 januari 2018 @ 21:18:49 #34
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176268659
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:29 schreef BellaaElisa het volgende:
Duman ja. Wat gebeurt er dan? Komen er dan draai pogingen? En zitten daar dan consequenties aan verbonden? ;(

Sethiwe fijn dat ze het zo goed in de gaten houden, geeft volgens mij wel meer rust. Maar dus het effect is pas na de geboorte bekend? Wat een onzekerheid zeg :{ Wel positief dat je buikbewoner goed gegroeid is :* O+
Ik snap je zorgen goed :* hier dus ook een dwarsligger (letterlijk) die af en toe wat met haar bolletje hoger ligt, maar de voeten liggen altijd rechtsonderin. Ik heb deze zwangerschap bovenin nog geen voetjes gevoeld.

Draaipogingen zijn ook interventies waar je zelf voor mag kiezen hè? Als jij niet wilt, omdat het niet goed voelt of om welk argument dan ook, wordt er niets gedaan. Het enige is dat je dan natuurlijk wel na moet denken over het vervolg; ligt de baby zodanig dat je een natuurlijke bevalling kunt proberen (onvolkomen stuit heet dat geloof ik)? Wil je dat ook? Zou je eerder kiezen voor een ks? Etc etc.

Allemaal stom }:| maar wel met de mogelijkheid om zelf keuzes te maken. Het is jouw buik en jullie baby! :*

That having said: hopelijk gaan die eigenwijze aapjes heel vlug goed liggen!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176268983
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:43 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ik kom voorzichtig om een hoekje kijken :W Ik moet mij nog even inlezen in jullie verhalen.
Oudejaarsdag positief getest en vandaag opnieuw getest en nu is de streep even donker als de controlestreep *O*
Vanmiddag al totaal in de stress, omdat ik nat in m'n onderbroek voelde, maar was geen bloed gelukkig!

Gister met het ziekenhuis gebeld (ik loop bij de miskraampoli) en daar is het "beleid" om met 6 weken een echo te doen. Ik heb dat in eerste instantie afgehouden, omdat ik liever niets zie/weet dan een echo waar misschien wel of misschien niets te zien is. En inwendige echo's is ook niet echt mn ding (waarschijnlijk van niemand ;) ) Hier mensen ervaring met een vroege echo?
Ik had 2 keer een vroege echo. Bij de eerste dikke stress want vruchtje bleek nog niet groter dan 5+6 ofzo, hartje was heeeel zwak en vriend en ik zagen het niet eens. Vk zei dat het 2 kanten op kon. 1,5 week later moest ik terugkomen en dat zat toen wel goed maar die 1,5 week stress vond ik niet te doen!
2e keer ook rond de 6 weken, alleen een vruchtzak te zien, tja dat kon met 6 weken wie weet kon ik na een week meer zien. Uiteindelijk een week later ook niet meer dan dat. Bij de 2e gezonde zwangerschap had ik er 1 met bijna 8 weken en dat was heerlijk, een mini mini met een sterk hartje, geen twijfels!

Door eerdere miskramen heb ik nu een echo met 7+3 ipv de 8 weken die ze normaal doen in de praktijk. Paar daagjes eerder maar wèl duidelijk of er dan een hartje klopt ja of nee. Een vroege echo rond 6 weken zou ik niet meer willen.
♥ J & S
pi_176269097
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 21:13 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik de borstvoedingscursus liever van een lactatiekundige krijgen dan in een algemene zwangerschapscursus van iemand met wellicht beperkte ervaring. Dan weet je ook gelijk wie je kan bellen bij problemen daarmee. En ook daarvoor zijn 2 uurtjes voldoende. Ik heb een voorlichting en een workshop gehad via de vk bij een lactatiekundige (voor m'n zoontje, niet de tweeling) en een van die twee was al voldoende geweest, was 90% herhaling. Ziekenhuizen met lactatiekundige organiseren dergelijke avonden ook.
dat was dus ook precies de reden waarom mijn voorkeur uit ging naar de cursus van de VK. daar werd het borstvoedingsdeel gegeven door een borstvoedingsdeskundige. was een cursus in samenwerking met met verschillende disciplines.

ik heb het gevoel dat de samen zwanger cursus minder informatief is maar wel meer dan 3x zo duur. en de uitgebreide versie ook nog meer avonden terwijl er op papier minder wordt besproken, wat doe je dan in al die tijd?

ik snap ook echt niet waarom er niet voldoende animo voor is. de VK wijt het aan de opkomst van centering pregnancy maar dat is zonder partner dus dat vinden wij geen alternatief.
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 21:39:26 #37
382129 crew  Donna
pi_176269270
De zwangerschapscursus van de VK wordt hier gegeven door een lactatiekundige en er zijn maar 3 aanmeldingen. -O-
Gelukkig laat ze het wel door gaan want ik heb er echt veel zin in.
Maandag eerste avond!

Wij zijn goedgekeurd door het ziekenhuis. Zo goedgekeurd dat we voor controles weer zijn overgedragen aan de gewone VK praktijk. Super blij mee!
Als het zo netjes blijft dan is dit verder gewoon een normale zwangerschap qua verloop.
Moet vooralsnog wel om de dag vingerprikken, weet ook niet of dat nog veranderd. Maar dat is niet erg! :Y)
pi_176269305
Dank je wel voor jullie reacties. Het lijkt mij echt de horror om in die onzekerheid te moeten zitten, omdat het nog niet te zien is. Dit overtuigd mij wel om in ieder geval de 7 weken af te wachten, als ik zo ver mag komen. Ik ga het overleggen met de gyn.
En dan heb ik ook al de ervaring dat het na een goede echo (met 8,5 week) alsnog mis kan gaan, dus het sowieso allemaal extra onzeker.

Fijn Donna!
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 21:42:01 #39
382129 crew  Donna
pi_176269340
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 21:40 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Dank je wel voor jullie reacties. Het lijkt mij echt de horror om in die onzekerheid te moeten zitten, omdat het nog niet te zien is. Dit overtuigd mij wel om in ieder geval de 7 weken af te wachten, als ik zo ver mag komen. Ik ga het overleggen met de gyn.
En dan heb ik ook al de ervaring dat het na een goede echo (met 8,5 week) alsnog mis kan gaan, dus het sowieso allemaal extra onzeker.
Ik had de vroege echo na een miskraam tussen de 7 en 8 weken. Ze doen het hier bij voorkeur ook na 7.
Super om je hier te zien! :*
  woensdag 3 januari 2018 @ 21:42:54 #40
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176269372
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:43 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ik kom voorzichtig om een hoekje kijken :W Ik moet mij nog even inlezen in jullie verhalen.
Oudejaarsdag positief getest en vandaag opnieuw getest en nu is de streep even donker als de controlestreep *O*
Vanmiddag al totaal in de stress, omdat ik nat in m'n onderbroek voelde, maar was geen bloed gelukkig!

Gister met het ziekenhuis gebeld (ik loop bij de miskraampoli) en daar is het "beleid" om met 6 weken een echo te doen. Ik heb dat in eerste instantie afgehouden, omdat ik liever niets zie/weet dan een echo waar misschien wel of misschien niets te zien is. En inwendige echo's is ook niet echt mn ding (waarschijnlijk van niemand ;) ) Hier mensen ervaring met een vroege echo?
Ik had een (inwendige) echo met 6 weken en daarop was een leeg vruchtzakje te zien. Vk dacht dat ik wellicht nog maar op 5 weken zat, maar volgens mijn eigen berekening kon dat niet.
Twee weken later hadden we weer een echo en toen was alles goed en klopte de berekening ook weer met mijn eigen berekening: 8 weken zwanger.

Maar dat waren idd wel 2 erg onzekere weken.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176269521
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 21:39 schreef DonnaRush het volgende:
De zwangerschapscursus van de VK wordt hier gegeven door een lactatiekundige en er zijn maar 3 aanmeldingen. -O-
Gelukkig laat ze het wel door gaan want ik heb er echt veel zin in.
Maandag eerste avond!
bij jou ook al zo weinig aanmeldingen. hier waren de afgelopen maanden telkens maar 2 aanmeldingen en voor deze ronde waren wij blijkbaar de enige dus het stopt helemaal.
ik kan eens vragen of er misschien andere praktijken zijn met een vergelijkbare cursus waar we mee mogen doen.

fijn dat je weer bent overgedragen naar de VK.
pi_176269612
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 21:40 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Dank je wel voor jullie reacties. Het lijkt mij echt de horror om in die onzekerheid te moeten zitten, omdat het nog niet te zien is. Dit overtuigd mij wel om in ieder geval de 7 weken af te wachten, als ik zo ver mag komen. Ik ga het overleggen met de gyn.
En dan heb ik ook al de ervaring dat het na een goede echo (met 8,5 week) alsnog mis kan gaan, dus het sowieso allemaal extra onzeker.

Fijn Donna!
Hier dezelfde ervaring, en het blijft inderdaad niet leuk eerst. Hopelijk denken ze goed mee en kun je regelmatig langskomen. Dat houdt het hier te doen..
  woensdag 3 januari 2018 @ 21:50:33 #43
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176269621
Fuchsia, geweldig nieuws :)
Hier zowel ervaring met een heel vroege echo als wat latere. Ik prefereer een echo na 8,9 weken, áls het dan niet goed zit weet je het ook meteen, zonder twijfel. Bij de eerste miskraam had ik een echo tussen de 5 en 6 weken en toen waren er al twijfels of het goed was, en toen heb ik een hele akelige twee weken wachttijd gehad. Dan liever kop in het zand en in hoop leven. In je buik worden de kaarten toch al geschud, niks wat je eraan kunt doen. Maar iederewn is anders. Inwendige echo is echt niet erg trouwens. Lange trui aan en blik op oneindig.
pi_176269662
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 21:18 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ik snap je zorgen goed :* hier dus ook een dwarsligger (letterlijk) die af en toe wat met haar bolletje hoger ligt, maar de voeten liggen altijd rechtsonderin. Ik heb deze zwangerschap bovenin nog geen voetjes gevoeld.

Draaipogingen zijn ook interventies waar je zelf voor mag kiezen hè? Als jij niet wilt, omdat het niet goed voelt of om welk argument dan ook, wordt er niets gedaan. Het enige is dat je dan natuurlijk wel na moet denken over het vervolg; ligt de baby zodanig dat je een natuurlijke bevalling kunt proberen (onvolkomen stuit heet dat geloof ik)? Wil je dat ook? Zou je eerder kiezen voor een ks? Etc etc.

Allemaal stom }:| maar wel met de mogelijkheid om zelf keuzes te maken. Het is jouw buik en jullie baby! :*

That having said: hopelijk gaan die eigenwijze aapjes heel vlug goed liggen!
Onze dames zijn heel eigenwijs zeg.
Een dwarsligger dat lijkt mij ook niet heel erg comfortabel! Ik voel haar niet echt draaien, meer dat ze de andere kant opdraait zeg maar. Ze geeft ook een paar goede schoppen daar beneden ;( Ze lag bij de echo met haar ene beentje onder haar billen en de andere omhoog soort spagaat 8)7 Maar ik heb zo'n gevoel dat ze nu allebij haar beentjes onder heeft liggen.

Kwa draaipogingen ben ik zo stom geweest om google aan te slingeren, waar je de ergste horror verhalen leest, ik klikte wel snel weg bij het zien daarvan, maar ik heb het wel in een oogwenk gelezen wat er zou kunnen gebeuren. Dus daar zouden wel wat angsten zitten. Natuurlijke bevalling is natuurlijk weer afhankelijk van hoe ze ligt, ik heb begrepen dat dat bij hoe ze nu ligt niet mogelijk kan zijn. Maar ik weet het niet 100% zeker - mijn gevoel zegt dat ze echt dr beentjes beneden heeft, ookal kan de echo van 10 jan heel anders uitkomen. En in het fijnste geval dat ze gewoon gedraaid is :X

Wat een naar gedoe allemaal zeg, hoe zit het bij jouw? Een dwarsligger zijn die makkelijk te draaien? En zou jij dat zien zitten? Krijg je ook een extra echo? (Sorry voor de vragen maar mn hoofd heeft herkenning nodig of iets in die richting :') )
  woensdag 3 januari 2018 @ 21:53:17 #45
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176269708
Sethiwe, de situatie lijkt dus onveranderd. Nogmaals sterkte met het afwachten. Je voelt hem goed zeg je eerder, dat lijkt me wel fijn!
  woensdag 3 januari 2018 @ 22:01:46 #46
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176269985
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 21:51 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Onze dames zijn heel eigenwijs zeg.
Een dwarsligger dat lijkt mij ook niet heel erg comfortabel! Ik voel haar niet echt draaien, meer dat ze de andere kant opdraait zeg maar. Ze geeft ook een paar goede schoppen daar beneden ;( Ze lag bij de echo met haar ene beentje onder haar billen en de andere omhoog soort spagaat 8)7 Maar ik heb zo'n gevoel dat ze nu allebij haar beentjes onder heeft liggen.

Kwa draaipogingen ben ik zo stom geweest om google aan te slingeren, waar je de ergste horror verhalen leest, ik klikte wel snel weg bij het zien daarvan, maar ik heb het wel in een oogwenk gelezen wat er zou kunnen gebeuren. Dus daar zouden wel wat angsten zitten. Natuurlijke bevalling is natuurlijk weer afhankelijk van hoe ze ligt, ik heb begrepen dat dat bij hoe ze nu ligt niet mogelijk kan zijn. Maar ik weet het niet 100% zeker - mijn gevoel zegt dat ze echt dr beentjes beneden heeft, ookal kan de echo van 10 jan heel anders uitkomen. En in het fijnste geval dat ze gewoon gedraaid is :X

Wat een naar gedoe allemaal zeg, hoe zit het bij jouw? Een dwarsligger zijn die makkelijk te draaien? En zou jij dat zien zitten? Krijg je ook een extra echo? (Sorry voor de vragen maar mn hoofd heeft herkenning nodig of iets in die richting :') )
Heul eigenwijs ja }:| mijnes heeft nog wel iets meer tijd natuurlijk, maar omdat ze altijd al zo heeft gelegen heb ik een voorgevoel dat ze draaien niet zo op de agenda heeft staan. Ik hoop dat ik dat mis heb; ik kan mezelf nog weleens onnodig zorgen maken zeg maar :@

Maaarr als ze zo blijft liggen, vind ik een draaipoging ook lastig, juist doordat ze zo standvastig is. Is de navelstreng niet te kort of omstrengeld of wat ook? Ik weet het niet. Als ze daar geen duidelijkheid over kunnen geven, weet ik niet of ik durf. Als het nodig is tzt zou ik denk ik hoogstens gaan voor een laagdrempelige poging, zónder geweld (een vriendinnetje was bont en blauw, dat dus echt niet) die ik elk moment kan stoppen. Ik weet niet of dwarsliggers makkelijk draaien, je kunt volgens mij in ieder geval niet indalen zo dus vast zal ze verder niet liggen :+

Hoe zitten jullie erin?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176270625
Kleine tip: kijk voor borstvoedingsvoorlichting eens bij je kraamzorginstelling. Die van mij organiseerden iedere maand een avond door een lactatiekundige, heel prettig, want wat zij vertelde kregen de kraamverzorgsters ook mee natuurlijk. Zat allemaal op 1 lijn.
(Niet dat het uiteindelijk hielp, maar dat terzijde :') )
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176270671
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 21:51 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Onze dames zijn heel eigenwijs zeg.
Een dwarsligger dat lijkt mij ook niet heel erg comfortabel! Ik voel haar niet echt draaien, meer dat ze de andere kant opdraait zeg maar. Ze geeft ook een paar goede schoppen daar beneden ;( Ze lag bij de echo met haar ene beentje onder haar billen en de andere omhoog soort spagaat 8)7 Maar ik heb zo'n gevoel dat ze nu allebij haar beentjes onder heeft liggen.

Kwa draaipogingen ben ik zo stom geweest om google aan te slingeren, waar je de ergste horror verhalen leest, ik klikte wel snel weg bij het zien daarvan, maar ik heb het wel in een oogwenk gelezen wat er zou kunnen gebeuren. Dus daar zouden wel wat angsten zitten. Natuurlijke bevalling is natuurlijk weer afhankelijk van hoe ze ligt, ik heb begrepen dat dat bij hoe ze nu ligt niet mogelijk kan zijn. Maar ik weet het niet 100% zeker - mijn gevoel zegt dat ze echt dr beentjes beneden heeft, ookal kan de echo van 10 jan heel anders uitkomen. En in het fijnste geval dat ze gewoon gedraaid is :X

Wat een naar gedoe allemaal zeg, hoe zit het bij jouw? Een dwarsligger zijn die makkelijk te draaien? En zou jij dat zien zitten? Krijg je ook een extra echo? (Sorry voor de vragen maar mn hoofd heeft herkenning nodig of iets in die richting :') )
Hey Bellaaa,
Ik heb ervaring met een stuitbevalling. Niet met draaipogingen. PM me gerust als je een ervaringsverhaal wil lezen.
pi_176270992
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 21:50 schreef Aventura het volgende:
Fuchsia, geweldig nieuws :)
Hier zowel ervaring met een heel vroege echo als wat latere. Ik prefereer een echo na 8,9 weken, áls het dan niet goed zit weet je het ook meteen, zonder twijfel. Bij de eerste miskraam had ik een echo tussen de 5 en 6 weken en toen waren er al twijfels of het goed was, en toen heb ik een hele akelige twee weken wachttijd gehad. Dan liever kop in het zand en in hoop leven. In je buik worden de kaarten toch al geschud, niks wat je eraan kunt doen. Maar iederewn is anders. Inwendige echo is echt niet erg trouwens. Lange trui aan en blik op oneindig.
Ja toch nog een keer samen in Z&G O+

Ik ben ook liever onwetend zwanger, dat die absolute onzekerheid. Je hebt het inderdaad toch niet in de hand.
Ik heb al wel 2x een inwendige echo gehad, maar zolang ik ze nog kan voorkomen O-)
pi_176271677
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 22:27 schreef LeSage het volgende:
Kleine tip: kijk voor borstvoedingsvoorlichting eens bij je kraamzorginstelling. Die van mij organiseerden iedere maand een avond door een lactatiekundige, heel prettig, want wat zij vertelde kregen de kraamverzorgsters ook mee natuurlijk. Zat allemaal op 1 lijn.
Hier ook zo gedaan ja, via mijn kraamzorgorganisatie. Was één avond, gratis en superinformatief!
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')