abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176364570
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb echt zoveel goeie bands gekend die qua niveau niet onderdeden voor Kensington en die als ze Engelstalig waren geweest zonder meer internationaal hadden kunnen gaan. Stuk voor stuk halen die het niet omdat ze niet serieus genomen worden als artiest.

Ik heb het hier niet over het Nederlandstalige levenslied he, maar over bands in de sfeer van progressieve rock, artrock, hele vette blues- of funkbands. Uiteindelijk worden ze toch op één hoop gegooid of geboekt op Nederlandstalige festivals met Toeter op je waterscooter en dat soort meuk. Sta je op het podium met je hart en ziel voor een handjevol publiek dat je wazig aan zit te staren omdat ze voor hele andere muziek komen. Wat nou gitaarsolo in C#dim7 op een 3/11 maatsoort? Waar zijn het bier en Hazes?

Wat dat betreft wordt de nederhop-scene een stuk serieuzer genomen op de radio, wat eigenlijk vooral opvallend is door de discrepantie in niveau. Zo'n stamelaar als Boef krijgt meer airplay dan De Dijk. Belachelijk.
Belachelijk? Omdat ie muziek maakt wat veel meer mensen aanspreekt?
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 13:51:06 #252
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176364599
Wij hebben in nederland dan ook geen echte goede muziek cultuur, in vergelijk met landen als ierland bijvoorbeeld kennen wij geen echt goede traditionals, inheemse instrumenten of iets wat je als folk muziek kunt bestempelen. Wij moeten het voornamelijk van kinderliedjes hebben als het op onze liederen cultuur aankomt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 14:02:59 #253
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176364864
Tja vaak is het grote publiek toch ook wat meer van elkaar napraten... Als zo'n band ala kensington een vlucht neemt bij een "bepaald" publiek, lijkt het ineens niet meer uit te maken wat voor nummers ze maken, dat zie je met veel bands gebeuren. Het enige waar ze voor moeten zorgen is dat er niet echt nummers tussen zitten die uit de toon springen en/of geluidjes hebben die mensen irritant vinden... Sommige bands lukt dat prima en die blijven dan een tijdje groot totdat men doorheeft dat je naar een bord pap zonder krenten luistert. En dan blijven er ook altijd mensen die niet persee krenten in hun pap willen en lekkere soepel de smaakloze pap naar binnen blijven gieten.

De krenten zoekers haken af bij zo'n band en zoeken de krenten elders, voor beide type muziekluisteraars is er genoeg ruimte.

Voor sommigen in dit topic is boef pap zonder krenten, voor anderen is het pap met olijven terwijl ze krenten zoeken, en voor derden is het precies de pap die ze zoeken.

Ohja als extra notitie: spat niet met pap op het behang.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176365051
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:31 schreef riazop het volgende:

[..]

4,6 %

“Dramatische cijfers”, constateert Helmink: “Uit eerdere onderzoeken wisten we al dat de meeste grote landelijke radiostations geen liefhebber zijn van de Nederlandstalige muziek. En nu blijkt tot onze verbijstering dat ook de publieke regionale en lokale zenders deze muziek niet of nauwelijks draaien....

De onderzochte lokale zenders scoren met een gemiddelde van 4% Nederlandstalige muziek het laagst, lager nog zelfs dan de drie onderzochte nationale publieke radiozenders (4,6%). I

https://www.bumastemra.nl(...)rlandstalige-muziek/
Dat is helemaal niet raar. Bijna alle lokale zenders zijn "volg" zenders. Wat wil zeggen dat zij qua muziek volgen wat de grote zenders draaien. Maar omdat veel lokale omroepen weer meer praat programma's hebben, draaien ze dus sowieso minder muziek en daarmee zullen dus ook de percentages nog lager zijn.

Echt, als je een verhaal vertelt, vertel dan wel alle informatie die er bij hoort en kom niet met halve meuk aanzetten.

:W
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  maandag 8 januari 2018 @ 14:23:55 #255
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_176365365
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:49 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Belachelijk? Omdat ie muziek maakt wat veel meer mensen aanspreekt?
Ik denk dat je het stukje van wat mensen aanspreekt te spontaan ziet. Om gedraaid te worden betaal je een plugger. Als je een label hebt, dan betaalt dit label die pluggers. Kort samengevat kunnen alleen de artiesten die opgepikt worden door labels zo in de spotlights komen.

Het is niet dat wat mensen aanspreekt gedraaid wordt, er wordt op de achtergrond bepaald wat aanspreekt door de labels. Die doen dan marktonderzoek waarbij blijkt dat -verrassing- hetgeen wat ze in de vorige batch op de markt brachten het meeste aandacht krijgt. Zo versterken ze hun eigen lijn. Kuddegedrag doet de rest.

Dit is even overgeneraliserend natuurlijk, want juist nu kun je door slimme campagnes op social media en op het net jezelf onder de aandacht brengen. Zo'n Boef doet dit dus slim op dit gebied (zogenaamd zonder label, maar daar hebben we het even niet over). Maar ik denk ook dat als in plaats van tekstuele gedrochten uitbrakende rappertjes een ander soort muziek airplay zou krijgen of dit zelf beter af zou dwingen, dit ook opgepikt zou worden. Vroeger vraten we als pubertjes namelijk ook muziek met echte teksten en akkoorden en zo.

Dus ja, ik vind het belachelijk dat hersenloze zooi opgepikt wordt en talentvoller muzikanten in de marge moeten opereren.
  maandag 8 januari 2018 @ 14:28:13 #256
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_176365476
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Wij hebben in nederland dan ook geen echte goede muziek cultuur, in vergelijk met landen als ierland bijvoorbeeld kennen wij geen echt goede traditionals, inheemse instrumenten of iets wat je als folk muziek kunt bestempelen. Wij moeten het voornamelijk van kinderliedjes hebben als het op onze liederen cultuur aankomt.
Triest genoeg is er zat, maar je krijgt het zelden te horen door inderdaad het cultuurverschil. Ik heb zelfs Marilyn Manson-achtige acts gezien in het Nederlands. Wat mensen wél kennen is helaas het levenslied en Gerard Joling. Dat heeft een boel verziekt voor goede muzikanten die in hun moerstaal willen werken. Je krijgt heel snel hetzelfde etiketje als Marianne Weber. Sta je daar met je operatiemasker vol varkensbloed je rituele zelfmoord te bezingen -O-
pi_176365480
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik denk dat je het stukje van wat mensen aanspreekt te spontaan ziet. Om gedraaid te worden betaal je een plugger. Als je een label hebt, dan betaalt dit label die pluggers. Kort samengevat kunnen alleen de artiesten die opgepikt worden door labels zo in de spotlights komen.

Het is niet dat wat mensen aanspreekt gedraaid wordt, er wordt op de achtergrond bepaald wat aanspreekt door de labels. Die doen dan marktonderzoek waarbij blijkt dat -verrassing- hetgeen wat ze in de vorige batch op de markt brachten het meeste aandacht krijgt. Zo versterken ze hun eigen lijn. Kuddegedrag doet de rest.

Dit is even overgeneraliserend natuurlijk, want juist nu kun je door slimme campagnes op social media en op het net jezelf onder de aandacht brengen. Zo'n Boef doet dit dus slim op dit gebied (zogenaamd zonder label, maar daar hebben we het even niet over). Maar ik denk ook dat als in plaats van tekstuele gedrochten uitbrakende rappertjes een ander soort muziek airplay zou krijgen of dit zelf beter af zou dwingen, dit ook opgepikt zou worden. Vroeger vraten we als pubertjes namelijk ook muziek met echte teksten en akkoorden en zo.

Dus ja, ik vind het belachelijk dat hersenloze zooi opgepikt wordt en talentvoller muzikanten in de marge moeten opereren.
Ach, het is de hype van de dag. Over een paar jaar hoor je niks meer van dit soort artiesten. Tegen die tijd is er weer wat anders populair en is de doelgroep ook gegroeid, hopelijk ook in muzikale ontwikkeling en die denken dan straks; "jezus, vond ik dit vroeger goed?"
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_176365569
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik heb zelfs Marilyn Manson-achtige acts gezien in het Nederlands. Wat mensen wél kennen is helaas het levenslied en Gerard Joling. Dat heeft een boel verziekt voor goede muzikanten die in hun moerstaal willen werken. Je krijgt heel snel hetzelfde etiketje als Marianne Weber.
dat geloof ik dus niet

Op NL internetplatforms is bijna 60 % vd vraag naar muziek in het Nederlands. En daarvan een kleine 90% rap en pop.
Dat het levenslied en jouw alternatieve nl muziek niet uit de verf komen ligt ook aan henzelf. Sinds youtube zijn er geen excuses.

Juist het succes van de NL urban heeft aangetoond dat de oude media hooguit volgend zijn.
Dan draaien ze je niet. Zo wat?
  maandag 8 januari 2018 @ 14:32:34 #259
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_176365603
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:28 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Ach, het is de hype van de dag. Over een paar jaar hoor je niks meer van dit soort artiesten. Tegen die tijd is er weer wat anders populair en is de doelgroep ook gegroeid, hopelijk ook in muzikale ontwikkeling en die denken dan straks; "jezus, vond ik dit vroeger goed?"
Dat is ook zeker waar :)
pi_176365647
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Wij hebben in nederland dan ook geen echte goede muziek cultuur,
DJ's die de wereld veroveren en eigentalige urban die, tegen de oude media stroom in, een meerderheid van de markt pakt.

Ik noem dat een geslaagde muziekcultuur hoor.
  maandag 8 januari 2018 @ 14:37:21 #261
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_176365728
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:31 schreef riazop het volgende:

[..]

dat geloof ik dus niet

Op NL internetplatforms is bijna 60 % vd vraag naar muziek in het Nederlands. En daarvan een kleine 90% rap en pop.
Dat het levenslied en jouw alternatieve nl muziek niet uit de verf komen ligt ook aan henzelf. Sinds youtube zijn er geen excuses.

Juist het succes van de NL urban heeft aangetoond dat de oude media hooguit volgend zijn.
Dan draaien ze je niet. Zo wat?
Ja nee de reden dat Rompeprop en Bloedbef niet tot het grote publiek zijn doorgedrongen lijkt me evident. Dat is ook geen muziek voor het grote publiek. Met nummers als Vaginale Luftwaffe (als ik het me correct herinner) nestel je je niet diep in de harten van de mensen. Het levenslied heeft zijn plek allang afgedwongen en heeft Youtube qua worteling echt niet nodig.
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 15:02:37 #262
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176366459
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Triest genoeg is er zat, maar je krijgt het zelden te horen door inderdaad het cultuurverschil. Ik heb zelfs Marilyn Manson-achtige acts gezien in het Nederlands. Wat mensen wél kennen is helaas het levenslied en Gerard Joling. Dat heeft een boel verziekt voor goede muzikanten die in hun moerstaal willen werken. Je krijgt heel snel hetzelfde etiketje als Marianne Weber. Sta je daar met je operatiemasker vol varkensbloed je rituele zelfmoord te bezingen -O-
Oh ik bedoel ook niet dat er niet voldoende nederlandstalige muziek is. Dat is er wel in alle genres maar een soort folk muziek waarin je een paar honderd jaar terug kunt is er amper. We hebben een gouden eeuw gehad maar niemand weet welke liedjes we toen zongen...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 15:03:23 #263
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176366483
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:28 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Ach, het is de hype van de dag. Over een paar jaar hoor je niks meer van dit soort artiesten. Tegen die tijd is er weer wat anders populair en is de doelgroep ook gegroeid, hopelijk ook in muzikale ontwikkeling en die denken dan straks; "jezus, vond ik dit vroeger goed?"
Of er is een boef of andere bij wie ineens een kwartje valt en van de formule muziek afstapt. Is met de feestgabbers ook gebeurt. Voor je het weet onstaat er iets waarvan niemand ooit had gedacht dat het kon. Daarvoor heb je gewoon recalcitrante artiesten nodig die doen wat ze zelf willen ongeacht wat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176381632
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:31 schreef riazop het volgende:

[..]

dat geloof ik dus niet

Op NL internetplatforms is bijna 60 % vd vraag naar muziek in het Nederlands. En daarvan een kleine 90% rap en pop.
Dat het levenslied en jouw alternatieve nl muziek niet uit de verf komen ligt ook aan henzelf. Sinds youtube zijn er geen excuses.

Juist het succes van de NL urban heeft aangetoond dat de oude media hooguit volgend zijn.
Dan draaien ze je niet. Zo wat?
De oude media kiezen vooral voor veiligheid. Elk radiostation heeft zijn eigen doelgroep, en stemt zijn muziek daarop af.
De doelgroep van "jouw" muziek luistert geen radio, maar luistert via YouTube. Dat verklaart ook de hoge klikrates aldaar.
De meeste luisteraars van de meeste radiostations zitten niet te wachten op Boef, dus gaan de radiostations die ook niet draaien.

Beetje kip-ei verhaal
  Redactie Sport dinsdag 9 januari 2018 @ 08:35:29 #265
274204 crew  Mexicanobakker
pi_176382045
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 08:01 schreef cafca het volgende:

[..]

De oude media kiezen vooral voor veiligheid. Elk radiostation heeft zijn eigen doelgroep, en stemt zijn muziek daarop af.
De doelgroep van "jouw" muziek luistert geen radio, maar luistert via YouTube. Dat verklaart ook de hoge klikrates aldaar.
De meeste luisteraars van de meeste radiostations zitten niet te wachten op Boef, dus gaan de radiostations die ook niet draaien.

Beetje kip-ei verhaal
Mee eens al draait 3FM het inmiddels best veel
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_176385479
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 08:01 schreef cafca het volgende:

[..]

De oude media kiezen vooral voor veiligheid.
eigentalige muziek heeft hoge turn-off rates (maar ook de hoogste like rates).
das de commerciele reden, en das ook waarom landen taalquota hebben of zouden moeten hebben
pi_176385496
een verstandige persoon op het internet:;

db1909

Op het internet:

De gevolgen van de boycot op de radio zijn eerder beperkt. Dat zal Boef niet schaden. De radiozenders draaiden hem sowieso al weinig en bovendien is Boef helemaal niet bekend geworden door de radiozenders. Zijn hit 'Habiba' was een hit zonder dat de radiozenders het ooit gedraaid hadden. Pas toen ze zijn views zagen op zijn clip, waarin trouwens ¤40.000 in is geïnvesteerd, op YouTube (met inmiddels 45 miljoen) begonnen ze hem te draaien.

Online brak Boef alle records. Voor wie Boef niet goed kent: hij is de grootste Nederlandstalige artiest ooit. Hij kreeg de eerste Multi Award ooit omdat zijn album Slaaptekort binnen tien weken meer dan honderd miljoen keer werd gestreamd. Geen enkele artiest deed hem dat ooit voor. Zijn doelgroep zijn jongeren die hem via sociale media volgen en de mainstreammedia links hebben laten liggen. "Rappers" met commentaar op Boef als 'Zwangere Guy' die nog geen enkele gouden plaat kunnen dus beter zwijgen, want alle tracks op Boef zijn album zijn goud of platina.

Bovendien moet je kijken naar Bart De Pauw, die verkozen werd tot man van het jaar, ondanks zijn 'seksueel grensoverschrijdend gedrag' tegenover talrijke vrouwen in het Vlaamse medialandschap. Heel Vlaanderen kwam toen op voor Bart De Pauw, met vele reacties als "Allee, da's toch een sympathieke man?". Heeft al deze haat tegen Boef dus echt te maken met zijn uitspraken? Ik denk het niet. Denken jullie misschien ook niet dat wij Vlamingen en Nederlanders er niet tegen kunnen dat een buitenlander het gemaakt heeft en miljonair is?

Een tijdje geleden riep Lil Kleine tijdens een concert op om je middelvinger op te steken voor politie en justitie. Was dit doen een nationaal drama in zowel Nederland als België? Ik denk het niet. Zou dit verschil te maken hebben met de afkomst van beide rappers?

De haters mochten hem al langer niet, maar konden hun mond niet eerder opendoen doordat hij zo succesvol is. Dit was hun kans, en die grepen ze allemaal massaal. Best zielig, met duizenden tegen één man. Iedereen maakt wel eens een fout.

Acht jaar geleden werd "tentsletje" uitgeroepen tot woord van het jaar en radiozenders vonden dat geweldig. Maar nu is iedereen tegen Boef omdat hij het woord "kech" gebruikt. Bende hypocrieten noem ik deze mensen.

In Amerika worden er zo vaak over zo'n dingen gezongen en daar zegt niemand dan iets op. Op MNM hoorde ik net "Whistle", ook niet bepaald vrouwvriendelijk. In recente hits als 'Rockstar' wordt gezongen: "I've been fuckin' hoes ans poppin pillies" en in 'Gucci Gang' zegt Lil Pump: "Fuck a little bitch make her pussy wet". Deze liedjes worden wel gewoon gedraaid op de radio.

Tijdens de Urban 50 worden er in het eerste uur enkele liedjes overgeslagen wegens tijdstekort. Zo werd 'Boef & Ali B - Ik ga weg' met overgeslagen, terwijl 'Famke Louise - Vroom' wel werd gedraaid, een liedje met 235 duizend dislikes op YouTube. Dan begin je jezelf wel vragen te stellen.

MNM zou liefst ook 'Patsergedrag' niet meer draaien, maar aangezien het zo hoog staat in de MNM 50, Urban 50 en Ultratop 50, kunnen ze niet anders. De enige oplossing die ze vonden was Boef uit de titel van het nummer te schrappen. Als je nu kijkt naar de playlist, dan staat er sinds kort: "SEVN ALIAS FEAT. LIL KLEINE - PATSERGEDRAG" zodat de radiopresentatoren de naam "Boef" niet meer uitspreken. Dit slaat totaal nergens op. Censuur noem ik dit.

Tot slot over de teksten van Boef, of je hem nu mag of niet: hij speelt wel als geen ander met de Nederlandse taal. Voorbeelden als "Boys hier met dikke riemen maar we roeien niet" en "Is m'n ex jarig, koop ik misschien een citroencake, want ze keek zuur, toen ze zag dat ik goed deed" bewijzen dit. Dat laatste citaat is een mooie afsluiter voor iedereen die zuur kijkt omdat hij zo succesvol is als buitenlander zijnde.
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 15:50:47 #268
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176389429
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:44 schreef riazop het volgende:

[..]

eigentalige muziek heeft hoge turn-off rates (maar ook de hoogste like rates).
das de commerciele reden, en das ook waarom landen taalquota hebben of zouden moeten hebben
Alsjeblieft niet dan krijg je hetzelfde als in frankrijk, dat artiesten ook maar een franse versie maken om toch nog gedraaid te worden.... brrr.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 15:53:32 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176389488
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:45 schreef riazop het volgende:
In Amerika worden er zo vaak over zo'n dingen gezongen en daar zegt niemand dan iets op. Op MNM hoorde ik net "Whistle", ook niet bepaald vrouwvriendelijk. In recente hits als 'Rockstar' wordt gezongen: "I've been fuckin' hoes ans poppin pillies" en in 'Gucci Gang' zegt Lil Pump: "Fuck a little bitch make her pussy wet". Deze liedjes worden wel gewoon gedraaid op de radio.
Maareh boef zingt het niet hij zegt het tegen een aantal dames die hem hielpen en wordt vervolgens boos als ze dat belachelijk vinden...


Trouwens die eerste zin kan best feitelijk zijn "I've been fuckin' hoes and poppin pillies" als meneer aspirines heeft genomen en toen naar de wallen is gegaan... :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176389801
Wel altijd makkelijk om als je tegengas krijgt meteen in de buitenlander-slachtofferrol te kruipen.
Het zal ongetwijfeld voor een aantal mensen gelden, maar voor mijgeld gewoon dat ik een hekel heb aan:

1. De kutmuziek die hij maakt
2. Zijn houding van "kijk eens hoeveel geld ik verdien (alsof het daar allemaal om draait)
3. Zijn onaangepaste en associale gedrag en houding tegenover vrouwen die zelfs mijn opa al ouderwets zou vinden.

Zijn komaf (hoewel het laatste punt daar waarschijnlijk wel mee te maken heeft) en hoeveel geld hij daadwerkelijk verdient zal mij een zorg zijn.
pi_176391708
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:45 schreef riazop het volgende:
een verstandige persoon op het internet:;

db1909

Op het internet:

De gevolgen van de boycot op de radio zijn eerder beperkt. Dat zal Boef niet schaden. De radiozenders draaiden hem sowieso al weinig en bovendien is Boef helemaal niet bekend geworden door de radiozenders. Zijn hit 'Habiba' was een hit zonder dat de radiozenders het ooit gedraaid hadden. Pas toen ze zijn views zagen op zijn clip, waarin trouwens ¤40.000 in is geïnvesteerd, op YouTube (met inmiddels 45 miljoen) begonnen ze hem te draaien.

Online brak Boef alle records. Voor wie Boef niet goed kent: hij is de grootste Nederlandstalige artiest ooit. Hij kreeg de eerste Multi Award ooit omdat zijn album Slaaptekort binnen tien weken meer dan honderd miljoen keer werd gestreamd. Geen enkele artiest deed hem dat ooit voor. Zijn doelgroep zijn jongeren die hem via sociale media volgen en de mainstreammedia links hebben laten liggen. "Rappers" met commentaar op Boef als 'Zwangere Guy' die nog geen enkele gouden plaat kunnen dus beter zwijgen, want alle tracks op Boef zijn album zijn goud of platina.

Bovendien moet je kijken naar Bart De Pauw, die verkozen werd tot man van het jaar, ondanks zijn 'seksueel grensoverschrijdend gedrag' tegenover talrijke vrouwen in het Vlaamse medialandschap. Heel Vlaanderen kwam toen op voor Bart De Pauw, met vele reacties als "Allee, da's toch een sympathieke man?". Heeft al deze haat tegen Boef dus echt te maken met zijn uitspraken? Ik denk het niet. Denken jullie misschien ook niet dat wij Vlamingen en Nederlanders er niet tegen kunnen dat een buitenlander het gemaakt heeft en miljonair is?

Een tijdje geleden riep Lil Kleine tijdens een concert op om je middelvinger op te steken voor politie en justitie. Was dit doen een nationaal drama in zowel Nederland als België? Ik denk het niet. Zou dit verschil te maken hebben met de afkomst van beide rappers?

De haters mochten hem al langer niet, maar konden hun mond niet eerder opendoen doordat hij zo succesvol is. Dit was hun kans, en die grepen ze allemaal massaal. Best zielig, met duizenden tegen één man. Iedereen maakt wel eens een fout.

Acht jaar geleden werd "tentsletje" uitgeroepen tot woord van het jaar en radiozenders vonden dat geweldig. Maar nu is iedereen tegen Boef omdat hij het woord "kech" gebruikt. Bende hypocrieten noem ik deze mensen.

In Amerika worden er zo vaak over zo'n dingen gezongen en daar zegt niemand dan iets op. Op MNM hoorde ik net "Whistle", ook niet bepaald vrouwvriendelijk. In recente hits als 'Rockstar' wordt gezongen: "I've been fuckin' hoes ans poppin pillies" en in 'Gucci Gang' zegt Lil Pump: "Fuck a little bitch make her pussy wet". Deze liedjes worden wel gewoon gedraaid op de radio.

Tijdens de Urban 50 worden er in het eerste uur enkele liedjes overgeslagen wegens tijdstekort. Zo werd 'Boef & Ali B - Ik ga weg' met overgeslagen, terwijl 'Famke Louise - Vroom' wel werd gedraaid, een liedje met 235 duizend dislikes op YouTube. Dan begin je jezelf wel vragen te stellen.

MNM zou liefst ook 'Patsergedrag' niet meer draaien, maar aangezien het zo hoog staat in de MNM 50, Urban 50 en Ultratop 50, kunnen ze niet anders. De enige oplossing die ze vonden was Boef uit de titel van het nummer te schrappen. Als je nu kijkt naar de playlist, dan staat er sinds kort: "SEVN ALIAS FEAT. LIL KLEINE - PATSERGEDRAG" zodat de radiopresentatoren de naam "Boef" niet meer uitspreken. Dit slaat totaal nergens op. Censuur noem ik dit.

Tot slot over de teksten van Boef, of je hem nu mag of niet: hij speelt wel als geen ander met de Nederlandse taal. Voorbeelden als "Boys hier met dikke riemen maar we roeien niet" en "Is m'n ex jarig, koop ik misschien een citroencake, want ze keek zuur, toen ze zag dat ik goed deed" bewijzen dit. Dat laatste citaat is een mooie afsluiter voor iedereen die zuur kijkt omdat hij zo succesvol is als buitenlander zijnde.
Heb je zeker zelf ergens geschreven? :')

En dat laatste stukje, nou nou, wat speelt hij met de Nederlandse taal :') __!!
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  dinsdag 9 januari 2018 @ 17:47:36 #272
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_176391915
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 17:35 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Heb je zeker zelf ergens geschreven? :')

En dat laatste stukje, nou nou, wat speelt hij met de Nederlandse taal :') __!!

Dit is van hemzelf. Dat "geweldige" stuk over die citroencake is ie in een eerder topic hier al over klaargekomen.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 17:51:34 #273
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_176392000
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 17:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dit is van hemzelf. Dat "geweldige" stuk over die citroencake is ie in een eerder topic hier al over klaargekomen.
en die 'meesterlijke' lyric rijmt niet eens :')
pi_176392060
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 17:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dit is van hemzelf. Dat "geweldige" stuk over die citroencake is ie in een eerder topic hier al over klaargekomen.
Klopt, maar ja, alles is geoorloofd in het Boef topic. *O* Dus ook fake "verstandige personen op internet"
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_176392171
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:45 schreef riazop het volgende:
een verstandige persoon op het internet:;

db1909

Op het internet:

De gevolgen van de boycot op de radio zijn eerder beperkt. Dat zal Boef niet schaden. De radiozenders draaiden hem sowieso al weinig en bovendien is Boef helemaal niet bekend geworden door de radiozenders. Zijn hit 'Habiba' was een hit zonder dat de radiozenders het ooit gedraaid hadden. Pas toen ze zijn views zagen op zijn clip, waarin trouwens ¤40.000 in is geïnvesteerd, op YouTube (met inmiddels 45 miljoen) begonnen ze hem te draaien.

Online brak Boef alle records. Voor wie Boef niet goed kent: hij is de grootste Nederlandstalige artiest ooit. Hij kreeg de eerste Multi Award ooit omdat zijn album Slaaptekort binnen tien weken meer dan honderd miljoen keer werd gestreamd. Geen enkele artiest deed hem dat ooit voor. Zijn doelgroep zijn jongeren die hem via sociale media volgen en de mainstreammedia links hebben laten liggen. "Rappers" met commentaar op Boef als 'Zwangere Guy' die nog geen enkele gouden plaat kunnen dus beter zwijgen, want alle tracks op Boef zijn album zijn goud of platina.

Bovendien moet je kijken naar Bart De Pauw, die verkozen werd tot man van het jaar, ondanks zijn 'seksueel grensoverschrijdend gedrag' tegenover talrijke vrouwen in het Vlaamse medialandschap. Heel Vlaanderen kwam toen op voor Bart De Pauw, met vele reacties als "Allee, da's toch een sympathieke man?". Heeft al deze haat tegen Boef dus echt te maken met zijn uitspraken? Ik denk het niet. Denken jullie misschien ook niet dat wij Vlamingen en Nederlanders er niet tegen kunnen dat een buitenlander het gemaakt heeft en miljonair is?

Een tijdje geleden riep Lil Kleine tijdens een concert op om je middelvinger op te steken voor politie en justitie. Was dit doen een nationaal drama in zowel Nederland als België? Ik denk het niet. Zou dit verschil te maken hebben met de afkomst van beide rappers?

De haters mochten hem al langer niet, maar konden hun mond niet eerder opendoen doordat hij zo succesvol is. Dit was hun kans, en die grepen ze allemaal massaal. Best zielig, met duizenden tegen één man. Iedereen maakt wel eens een fout.

Acht jaar geleden werd "tentsletje" uitgeroepen tot woord van het jaar en radiozenders vonden dat geweldig. Maar nu is iedereen tegen Boef omdat hij het woord "kech" gebruikt. Bende hypocrieten noem ik deze mensen.

In Amerika worden er zo vaak over zo'n dingen gezongen en daar zegt niemand dan iets op. Op MNM hoorde ik net "Whistle", ook niet bepaald vrouwvriendelijk. In recente hits als 'Rockstar' wordt gezongen: "I've been fuckin' hoes ans poppin pillies" en in 'Gucci Gang' zegt Lil Pump: "Fuck a little bitch make her pussy wet". Deze liedjes worden wel gewoon gedraaid op de radio.

Tijdens de Urban 50 worden er in het eerste uur enkele liedjes overgeslagen wegens tijdstekort. Zo werd 'Boef & Ali B - Ik ga weg' met overgeslagen, terwijl 'Famke Louise - Vroom' wel werd gedraaid, een liedje met 235 duizend dislikes op YouTube. Dan begin je jezelf wel vragen te stellen.

MNM zou liefst ook 'Patsergedrag' niet meer draaien, maar aangezien het zo hoog staat in de MNM 50, Urban 50 en Ultratop 50, kunnen ze niet anders. De enige oplossing die ze vonden was Boef uit de titel van het nummer te schrappen. Als je nu kijkt naar de playlist, dan staat er sinds kort: "SEVN ALIAS FEAT. LIL KLEINE - PATSERGEDRAG" zodat de radiopresentatoren de naam "Boef" niet meer uitspreken. Dit slaat totaal nergens op. Censuur noem ik dit.

Tot slot over de teksten van Boef, of je hem nu mag of niet: hij speelt wel als geen ander met de Nederlandse taal. Voorbeelden als "Boys hier met dikke riemen maar we roeien niet" en "Is m'n ex jarig, koop ik misschien een citroencake, want ze keek zuur, toen ze zag dat ik goed deed" bewijzen dit. Dat laatste citaat is een mooie afsluiter voor iedereen die zuur kijkt omdat hij zo succesvol is als buitenlander zijnde.
Grootste Nederlandstalige artiest ooit?? diegene die dit heeft geschreven mogen ze opsluiten in een inrichting
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')