abonnement Unibet Coolblue
pi_176285442
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 17:47 schreef Deshain het volgende:

[..]

Voor geluid is steenwol de betere optie. Folie is een optie maar dat doe je meer om goed te slapen 's nachts (daar ga je het ook niet eens 100% dampdicht mee krijgen, als je goede platen gebruikt als achterconstructie loopt het wel los als je niet 24/7 op standje brandblaar de douche aan hebt.

Dampopen folie is totale kwats, dan kan je beter een briefje van ¤50,- in de fik steken want dan heb je nog een mooi vlammetje om naar te kijken.
dan ga ik op zoek naar 10cm steenwol voor een goede prijs.
pi_176286584
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 08:32 schreef Nico987 het volgende:
ik ga met jullie mee hoor.

maar ter overdenking voor mij zelf. wanneer het vocht achter de tegels de waterdichte pasta en door het gips in het hout komt heb ik toch sws een probleem?
Ja dan moet je feitelijk toch al de tegels er af rammen en het gips vervangen om de boel te herstellen. Dat je dan ook het hout achter het gips moet vervangen lijkt mij niet zo'n groot bezwaar.
pi_176286648
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:23 schreef Deshain het volgende:

[..]

Geheel terechte opmerking, klopt als een zwerende vinger.

Desondanks zijn platen die slecht vocht opnemen aan te raden ivm de hoge luchtvochtigheid in badkamers. Waterdicht is namelijk niet dampdicht.
In een goed geventileerde badkamer (tijdens douchen ventilatie op "hoog", 24/7 ventilatie op laag) heb je een uurtje per dag een hoge luchtvochtigheid en de rest van de dag niet. Alle "hoge luchtvochtigheid" die in dat uurtje in de muur kan trekken, kan er daarna net zo snel weer uit. Voor zover het er überhaupt al in trekt, want een wandtegel houdt die luchtvochtigheid ook gewoon tegen.
pi_176287459
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 17:48 schreef Nico987 het volgende:
wat is je probleem?
Geen. Ik heb een prima werkende , geluidsgeïsoleerde, warme badkamer bestaande uit douchecabine, bad, wastafelmeubel, zwevend toilet met wandbetegeling op groene gipsplaat en een vloer van betonplex met daarop laminaattegels. Bevalt prima, kostte amper wat en makkelijk schoon te houden. En geen druppel lekkage.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176294588
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 18:55 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

In een goed geventileerde badkamer (tijdens douchen ventilatie op "hoog", 24/7 ventilatie op laag) heb je een uurtje per dag een hoge luchtvochtigheid en de rest van de dag niet. Alle "hoge luchtvochtigheid" die in dat uurtje in de muur kan trekken, kan er daarna net zo snel weer uit. Voor zover het er überhaupt al in trekt, want een wandtegel houdt die luchtvochtigheid ook gewoon tegen.
thnks dit was mijn idee ook. En idd als ik dan toch al kwaad ben...
maar goed osb is denk niet de beste keuze.
pi_176308721
Okoume plaat nemen. Watervast verlijmt multiplex.
pi_176312962
Die Itho is op stand 1 en 2 inderdaad geluidloos. Is een fijn systeem.

Ik zou groene gipsplaat nemen. Of je douchedeur aan 18mm plus die gipsplaat en een tegel kan hangen weet ik niet, die deuren kunnen erg zwaar zijn. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het kan, de schroeven die er bij horen zullen vast geen 8cm lang zijn. Je kunt voor de zekerheid extra hout in je voorzetwand maken ter hoogte van de deur.

Steenwol tegen geluid inderdaad, geen glaswol. Folie zou ik achterwege laten geloof ik als er nog getegeld gaat worden. Sowieso hoef je alleen maar folie te gebruiken bij buitenmuren.
Spoilers!
pi_176317028
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Die Itho is op stand 1 en 2 inderdaad geluidloos. Is een fijn systeem.

Ik zou groene gipsplaat nemen. Of je douchedeur aan 18mm plus die gipsplaat en een tegel kan hangen weet ik niet, die deuren kunnen erg zwaar zijn. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het kan, de schroeven die er bij horen zullen vast geen 8cm lang zijn. Je kunt voor de zekerheid extra hout in je voorzetwand maken ter hoogte van de deur.

Steenwol tegen geluid inderdaad, geen glaswol. Folie zou ik achterwege laten geloof ik als er nog getegeld gaat worden. Sowieso hoef je alleen maar folie te gebruiken bij buitenmuren.
dank je.

Ik lees dat het heel belangrijk is om de laatste meter te kiezen voor geisoleerde afvoer leiding. is dat ook zo? of is dat alleen voor de fabrikant belangrijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')