abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 januari 2018 @ 15:39:17 #51
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_176820073
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:35 schreef vinnypassy het volgende:
Ik maak wel eens een chorizocrumble bij soep, past denk ik ook wel bij pastinaaksoep. Daar gaat dan echter ook wel wat amandel door, past er echt heel goed bij. Waarom wil je de amandel eigenlijk weglaten?
I*k hou er niet van om dingen aan te schaffen die ik wss voor een lange tijd niet meer gebruik. Ik probeer daarom vaak mainstream alternatieven te zoeken. Net als champignons+italiaanse worst die heb ik nog wel eens in huis dus dat zou wel kunnen. Amandelen zijn zo specifiek, die kan ik niet op een gebakken ei gooien ofzo. ;)
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_176820098
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:39 schreef govie het volgende:

[..]

I*k hou er niet van om dingen aan te schaffen die ik wss voor een lange tijd niet meer gebruik. Ik probeer daarom vaak mainstream alternatieven te zoeken. Net als champignons+italiaanse worst die heb ik nog wel eens in huis dus dat zou wel kunnen.
Dan maak je het toch gewoon helemaal op? Je kunt amandelen ook in kleinere hoeveelheden krijgen. Daarnaast is een beetje extra vaak wel heel lekker.
Whatever...
  maandag 29 januari 2018 @ 18:49:10 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176823411
quote:
4s.gif Op maandag 29 januari 2018 10:11 schreef Quantic het volgende:

[..]

Vulling gemaakt van, sjalot, ui, knoflook, peterselie, pancetta en wat panko. Dit kort aangebakken en de inktvisjes gevuld.

De snoetjes in de pan aanbakken met wat extra ui, een overgeblevenen deel van de vulling, daarbij wat tomatenpuree, kruiden, visbouillon. Inktvisjes erbij in de pan, 15-20 min stoven en daarna wat pasta er bij. Was verrukkelijk! :Y)
Die twee extra waren dus ook wel opgegaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 18:34:03 #54
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_176932355
Ik heb de pastinaaksoep vandaag gemaakt van 24kitchen voor avondeten. Zoals hier aan geadviseerd wel geroosterde ongezouten amandelen erin gedaan. (fotooke is van 24kitchen zelf, ik heb de noten en appelstroop gewoon in de soeppan gedaan en doorgemixed).



De soep smaakt flauw zonder appelstroop, logisch ook want het is een aardappelachtig ding een pastinaak, maar rudolph deed niet voor niets appelstroop erdoor. Na appelstroop en alle noten erdoorheen in de pan gemixed gemixed te hebben, smaakt een stuk beter. De appelstroop geeft de soep een beetje pit en meer zoetzure smaak (anders is die net zo flauw als slappe aardappelsoep, de nootjes geven de soep wat structuur en een stukje afwisseling van smaak en vorm, opzich een goede combi).


Op deze hoeveelheid deed ik 1 zakje duyvis ongezouten amandelen van 125gram, de appelstroop toevoegen op basis van smaak is denk ik het beste. Ik heb per kop soep 2 sneen geroosterd krentenbrood erbij geserveerd (als je notenbrood met rozijnen/krenten kunt vinden dan past het er nog beter bij denk ik). Ik heb normaal liever hartige soepen maar deze is voor de afwisseling goed om te nassen hoor, maar niet zo lekker als de lekkerste soepen die ik ooit op heb! Hij krijgt van mij een 7,5 uit 10, ook omdat de pastinaak in de aanbieding was. :9

Addon: Voedingswaarden: 251calorien, 18gr vet, 16gr kolydraat, 7gr eiwitten per 300 mililiter kop soep inclusief appelstroop en amandel (maatfouten voorbehouden maar het komt nie op unne praaij!).

[ Bericht 2% gewijzigd door govie op 03-02-2018 19:07:00 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  zaterdag 3 februari 2018 @ 18:52:28 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176932659
Een soep binden met gestoten amandelen staat al in heel oude Nederlandse kookboeken, zoals de volmaakte Hollandse keukenmeid.
De soep met pastinaak, appelstroop en amandelen klinkt lekker, maar zit wel veel thijm in naar mijn smaak
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 19:08:20 #56
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_176932921
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Een soep binden met gestoten amandelen staat al in heel oude Nederlandse kookboeken, zoals de volmaakte Hollandse keukenmeid.
De soep met pastinaak, appelstroop en amandelen klinkt lekker, maar zit wel veel thijm in naar mijn smaak
Ik proefde er niet veel van, ik heb gedroogde tijm gebruikt en misschien wel ietsje minder in de pan gedaan dan staat voorgeschreven in recept. Er zijn ook vele pastinaaksoep recepten en ik heb nog 500gram pastinaak over voor iets anders of een ander pastinaaksoeprecept.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  zaterdag 3 februari 2018 @ 19:10:00 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176932944
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 19:08 schreef govie het volgende:

[..]

Ik proefde er niet veel van, ik heb gedroogde tijm gebruikt en misschien wel ietsje minder in de pan gedaan dan staat voorgeschreven in recept. Er zijn ook vele pastinaaksoep recepten en ik heb nog 500gram pastinaak over voor iets anders of een ander pastinaaksoeprecept.
Maak er hutspot mee, pastinaak, peen en ui, heb je een recept van voor de komst van de aardappel naar europa
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 19:58:33 #58
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_176933956
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maak er hutspot mee, pastinaak, peen en ui, heb je een recept van voor de komst van de aardappel naar europa
Ben jij een racist? :+
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_176936628
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 18:34 schreef govie het volgende:
Ik heb de pastinaaksoep vandaag gemaakt van 24kitchen voor avondeten. Zoals hier aan geadviseerd wel geroosterde ongezouten amandelen erin gedaan. (fotooke is van 24kitchen zelf, ik heb de noten en appelstroop gewoon in de soeppan gedaan en doorgemixed).

[ afbeelding ]

De soep smaakt flauw zonder appelstroop, logisch ook want het is een aardappelachtig ding een pastinaak, maar rudolph deed niet voor niets appelstroop erdoor. Na appelstroop en alle noten erdoorheen in de pan gemixed gemixed te hebben, smaakt een stuk beter. De appelstroop geeft de soep een beetje pit en meer zoetzure smaak (anders is die net zo flauw als slappe aardappelsoep, de nootjes geven de soep wat structuur en een stukje afwisseling van smaak en vorm, opzich een goede combi).

[ afbeelding ]
Op deze hoeveelheid deed ik 1 zakje duyvis ongezouten amandelen van 125gram, de appelstroop toevoegen op basis van smaak is denk ik het beste. Ik heb per kop soep 2 sneen geroosterd krentenbrood erbij geserveerd (als je notenbrood met rozijnen/krenten kunt vinden dan past het er nog beter bij denk ik). Ik heb normaal liever hartige soepen maar deze is voor de afwisseling goed om te nassen hoor, maar niet zo lekker als de lekkerste soepen die ik ooit op heb! Hij krijgt van mij een 7,5 uit 10, ook omdat de pastinaak in de aanbieding was. :9

Addon: Voedingswaarden: 251calorien, 18gr vet, 16gr kolydraat, 7gr eiwitten per 300 mililiter kop soep inclusief appelstroop en amandel (maatfouten voorbehouden maar het komt nie op unne praaij!).
Het lijkt me best lekker. Kan me op basis van het recept ook wel voorstellen dat het wat pit kan gebruiken, beetje umami.

Gerookte amandelen of gebakken spekjes zijn er vast ook lekker in.
Whatever...
  zaterdag 3 februari 2018 @ 21:57:53 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176937116
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het lijkt me best lekker. Kan me op basis van het recept ook wel voorstellen dat het wat pit kan gebruiken, beetje umami.

Gerookte amandelen of gebakken spekjes zijn er vast ook lekker in.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177226258
Weet niet of dit het juiste topic is....? ;)

Maar heeft iemand een lekker recept voor zalm en groenten uit de oven? Denk aan aardappel, broccoli, uit, paprika etc.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 16-02-2018 14:39:42 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_177229496
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:15 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Weet niet of dit het juiste topic is....? ;)

Maar heeft iemand een lekker recept voor zalm en groenten uit de oven? Denk aan aardappel, brocolli, uit, paprika etc.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iets anders eten. Zalm goed doorbakken is enorm zonde.
pi_177231278
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:15 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Weet niet of dit het juiste topic is....? ;)

Maar heeft iemand een lekker recept voor zalm en groenten uit de oven? Denk aan aardappel, brocolli, uit, paprika etc.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja. In bladerdeeg.

Je neemt voldoende bladerdeeg. Strooit een dun laagje paneermeel op de bodem waar je een stuk ontvelde zalmfilet op legt. Dan breng jemhet bladerdeeg omhoog zodat je een soort bakvorm/bloembakje krijgt.

Licht zout en peper, dan daarop de groenten. Je kunt gewone soepgroenten nemen, prei en wortel gaan prima met vis. Maar iets anders is ook prima.

Dan een pakje Boursin in plakken snijden. Erop leggen en het pakket netjes dicht vouwen. Bestrijken met ei en in ca 45 minuten gaar bakken op 180 graden.

Variaties met gegaarde groenten zoals venkel, bleekselderij etc. Gaan prima. Te harde groenten moeten wel even geblancheerd of voorgegaard, eventueel met een scheutje wijn en kruiden.

IPV Boursin kun je andere roomkaas nemen, of het helemaal laten zitten. Uiteraard heb je dan wel meer kruiden nodig.

Als je de verhouding tussen deeg, zalm en groenten goed hebt is het een volledige maaltijd. Gebruik vooral lekker veel groenten.

Omdat eea netjes is afgesloten wordt de zalm niet snel.droog, ook niet als alles flink gaar wordt.
Whatever...
  vrijdag 16 februari 2018 @ 14:34:03 #64
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177232083
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is dat een soort marmite?
And so is the past
pi_177232205
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 14:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ja. In bladerdeeg.

Je neemt voldoende bladerdeeg. Strooit een dun laagje paneermeel op de bodem waar je een stuk ontvelde zalmfilet op legt. Dan breng jemhet bladerdeeg omhoog zodat je een soort bakvorm/bloembakje krijgt.

Licht zout en peper, dan daarop de groenten. Je kunt gewone soepgroenten nemen, prei en wortel gaan prima met vis. Maar iets anders is ook prima.

Dan een pakje Boursin in plakken snijden. Erop leggen en het pakket netjes dicht vouwen. Bestrijken met ei en in ca 45 minuten gaar bakken op 180 graden.

Variaties met gegaarde groenten zoals venkel, bleekselderij etc. Gaan prima. Te harde groenten moeten wel even geblancheerd of voorgegaard, eventueel met een scheutje wijn en kruiden.

IPV Boursin kun je andere roomkaas nemen, of het helemaal laten zitten. Uiteraard heb je dan wel meer kruiden nodig.

Als je de verhouding tussen deeg, zalm en groenten goed hebt is het een volledige maaltijd. Gebruik vooral lekker veel groenten.

Omdat eea netjes is afgesloten wordt de zalm niet snel.droog, ook niet als alles flink gaar wordt.
Dankjewel! :)
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 17:11:30 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177235531
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 14:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Is dat een soort marmite?
Nee, marmite is gistextract. Dit is runderbouillon die ingekookt is tot een dikte van pindakaas. Je neemt een doperwt grote ervan in een beker kokend water en wat zout en je hebt bouillon. Het is rundvleesextract. Een bijproduct van de Zuid-Amerikaanse vleesverwerkers als ze corned beef koken.
Men slacht daar heel veel runderen die verwerkt worden tot steaks maar overal heb je prima vlees dat als afsnijsel overblijft deze worden gemalen en gekookt en in blikjes gestopt, corned beef. Het water waarin gekookt wordt, wordt ingedampt en dat geeft dit prachtige product. Je kan er soep mee maken, bouillons maar ook in sauzen is het een prachtig product
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177236665
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, marmite is gistextract. Dit is runderbouillon die ingekookt is tot een dikte van pindakaas. Je neemt een doperwt grote ervan in een beker kokend water en wat zout en je hebt bouillon. Het is rundvleesextract. Een bijproduct van de Zuid-Amerikaanse vleesverwerkers als ze corned beef koken.
Men slacht daar heel veel runderen die verwerkt worden tot steaks maar overal heb je prima vlees dat als afsnijsel overblijft deze worden gemalen en gekookt en in blikjes gestopt, corned beef. Het water waarin gekookt wordt, wordt ingedampt en dat geeft dit prachtige product. Je kan er soep mee maken, bouillons maar ook in sauzen is het een prachtig product
Denk ik ook. Hoewel...

Hier een aardige discussie over o.a. dat:

https://www.foodlog.nl/ar(...)ns-eten/allcomments/

Liebig had rond 1850 zijn beroemde 'Fleischextrakt' gemaakt, een dikke, bruine eiwitrijke siroop die werd verkregen door gemalen rundvlees in te koken. Daaraan werd een geneeskrachtige werking toegeschreven. Zieken zouden ervan opknappen en in de keuken zou het in bepaalde gerechten het vlees kunnen vervangen. Deze voorloper van het bouillonblokje kreeg zelfs een plaats als geneesmiddel in de koninklijke hofapotheek van Beieren.

Wel een erg Deutsch dingetje m.i. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 18:45:03 #68
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177236879
Oh nooit geweten. Zie het wel eens staan in de winkel vandaar. Corned beef kun je me trouwens wakker voor maken. :D.
And so is the past
pi_177261532
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 18:45 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Oh nooit geweten. Zie het wel eens staan in de winkel vandaar. Corned beef kun je me trouwens wakker voor maken. :D.
Hihi! Toen ik in een slagerij werkte heette cornedbeef "breekvlees" .
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 17 februari 2018 @ 21:25:32 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177263809
Wij kennen corned beef als die blikjes, maar het is ook een gerecht, een mooi gerecht
https://www.bonappetit.com/recipe/corned-beef
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177266281
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Fantastisch spul, ik gebruik het meerdere malen per week. Hier in de supermarkt te koop gewoon :-)
pi_177310630
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 21:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Wij kennen corned beef als die blikjes, maar het is ook een gerecht, een mooi gerecht
https://www.bonappetit.com/recipe/corned-beef
Ik heb het in dublin gegeten, met heerlijke witte kool!
Het leek meer op warm pekelvlees. Én het smaakte zo goed omdat de ingredienten zo goed waren.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_177311190
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 21:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Wij kennen corned beef als die blikjes, maar het is ook een gerecht, een mooi gerecht
https://www.bonappetit.com/recipe/corned-beef
Mee eens!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 21 februari 2018 @ 08:36:51 #74
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_177337680
Ik heb van die kleine borrelkippetjes gegrild op 190 graden in 30 min, op een bakplaat. Het was goed gaar en bruin echter werd het velletje niet krokant. Hoe kan dit? Moet het misschien korter op hogere temperatuur of juist langer op lagere temperatuur?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_177339909
Gewoon 45 minuten op 175 graden, dan zijn ze het lekkerst.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')