abonnement Unibet Coolblue
pi_176240566
Het is me bijna dagelijks gebuert, ik ga ergens, bijvoorbeeld naar de winkel en mensen praten tegen mij in het Engels. Als ik vraag waarom zijn ze aggresief tegen mij dan zeggen ze iets zoals "ik dacht dat je Engels was". Ik ben duidelijk niet Engels, ben afkomstig van een land oost van Nederland waar ik ook opgegroid ben en heb dus ook duidelijk een buitenlandse, maar niet Engelse, accent. Volgens mij is het duidelijk racisme, ik kan niet voorstellen wat anders zou het kunnen zijn. Het lijkt me ook dat het is alleen blanke allochtenen die ervaren dit soort van discriminatie. Waarom is het zo vaak gebuert en wat is de beste manier om deze situaties te behandelen?
nooit genoeg moorden
  dinsdag 2 januari 2018 @ 17:36:02 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176240707
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 17:27 schreef kipmoordenaar het volgende:
Het is me bijna dagelijks gebuert, ik ga ergens, bijvoorbeeld naar de winkel en mensen praten tegen mij in het Engels. Als ik vraag waarom zijn ze aggresief tegen mij dan zeggen ze iets zoals "ik dacht dat je Engels was". Ik ben duidelijk niet Engels, ben afkomstig van een land oost van Nederland waar ik ook opgegroid ben en heb dus ook duidelijk een buitenlandse, maar niet Engelse, accent. Volgens mij is het duidelijk racisme, ik kan niet voorstellen wat anders zou het kunnen zijn. Het lijkt me ook dat het is alleen blanke allochtenen die ervaren dit soort van discriminatie. Waarom is het zo vaak gebuert en wat is de beste manier om deze situaties te behandelen?
In welk opzicht word je nadelig behandeld? Of laten mensen merken dat ze vinden dat je tot een minderwaardig ras behoort?
Ze doen de aanname dat je geen Nederlands verstaat. Dat is misschien niet correct, maar daarom nog geen racisme.

[ Bericht 2% gewijzigd door DaMart op 02-01-2018 22:04:33 ]
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_176241827
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 17:27 schreef kipmoordenaar het volgende:
Het is me bijna dagelijks gebuert, ik ga ergens, bijvoorbeeld naar de winkel en mensen praten tegen mij in het Engels. Als ik vraag waarom zijn ze aggresief tegen mij dan zeggen ze iets zoals "ik dacht dat je Engels was". Ik ben duidelijk niet Engels, ben afkomstig van een land oost van Nederland waar ik ook opgegroid ben en heb dus ook duidelijk een buitenlandse, maar niet Engelse, accent. Volgens mij is het duidelijk racisme, ik kan niet voorstellen wat anders zou het kunnen zijn. Het lijkt me ook dat het is alleen blanke allochtenen die ervaren dit soort van discriminatie.
Ik heb het ook wel eens gehad dat ik in de supermarkt een Aziaat automatisch in het Engels aansprak. Veel Aziaten hier spreken ook geen Nederlands en met name degenen die ik dagelijks tegenkom in de parkeergarage niet. Ik bedoelde daar verder niks mee. Sterker nog, ik werd laatst in het Engels te woord gestaan door een kassiere omdat die aannam dat ik een buitenlander was, terwijl mijn uiterlijk daar op zich geen enkele aanleiding toegeeft.

quote:
Waarom is het zo vaak gebuert en wat is de beste manier om deze situaties te behandelen?
Je lange tenen intrekken en er vanuit gaan dat mensen het niet kwaad bedoelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_176242479
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 17:27 schreef kipmoordenaar het volgende:
Het is me bijna dagelijks gebuert, ik ga ergens, bijvoorbeeld naar de winkel en mensen praten tegen mij in het Engels. Als ik vraag waarom zijn ze aggresief tegen mij dan zeggen ze iets zoals "ik dacht dat je Engels was". Ik ben duidelijk niet Engels, ben afkomstig van een land oost van Nederland waar ik ook opgegroid ben en heb dus ook duidelijk een buitenlandse, maar niet Engelse, accent. Volgens mij is het duidelijk racisme, ik kan niet voorstellen wat anders zou het kunnen zijn. Het lijkt me ook dat het is alleen blanke allochtenen die ervaren dit soort van discriminatie. Waarom is het zo vaak gebuert en wat is de beste manier om deze situaties te behandelen?

Ik zou zeggen: ga wijdbeens staan, staar ze boos aan, recht in de ogen, zeg niets (de moeite niet waard) en observeer wat ze dan doen. Het is de moeite niet om verbaal op dit soort expressie te reageren. Bal je vuisten, dat is vele malen effectiever.
Als je eenmaal de stap neemt om korte verhalen te schrijven, doe je er goed aan mijn blog te volgen. Odileschmidt.wordpress.com is naast Schrijven Online een open resource voor het schrijven van korte verhalen in Nederland.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 20:28:59 #5
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176244949
"Yo, what's up?" is gewoon Nederlands dude.

Verder gewoon in het Nederlands blijven praten, misschien valt het kwartje dan.
pi_176294345
Was dat toevalig in Amsterdam, TS? :?
pi_176320926
Ik doe dat andersom.

Ik ben racist geworden om Engels te kunnen spreken. :+
pi_176356665
Wat boeit het. Ik ben Nederlands en soms word je in Amsterdam op een terras ook bediend in het Engels. Prima, dan praat ik Engels. Snap echt niet wat het met racisme te maken heeft, maar zegt wel genoeg over jou.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')