abonnement Unibet Coolblue
pi_176237979
Ik heb telkens last van schimmel op 1 muur in mijn huis. Van de woningbouw is er nu 2 keer iemand geweest die de muur met schimmelwerend middel heeft schoongemaakt maar de schimmel komt telkens terug. Zelf op advies van een kennis de muur een paar keer schoongemaakt met pure chloor.

Nu hoorde ik van iemand dat er impregneer op gesmeerd moet worden. Maar welke is het beste? Wie heeft er ervaring mee?
pi_176238534
Zonder eerst de oorzaak van de schimmel te hebben achter achterhaald is het mijns inziens zinloos om de muren te impregneren. Voor hetzelfde geld is bijvoorbeeld thv de schimmel de isolatie weggezakt en heb je een 'koudebrug' waardoor de warme/vochtige lucht daar op de binnenmuur condenseert. Je kunt dan impregneren wat je wil maar het schimmelprobleem los je hiermee niet op.

Je moet eerst zien te ontdekken wat er aan de hand is voordat je de schimmel gaat/kunt bestrijden.
pi_176239776
Belangrijk, is het een weerkant(waar dus de regen en wind op staan)?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_176240663
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 15:55 schreef GX3 het volgende:
Zonder eerst de oorzaak van de schimmel te hebben achter achterhaald is het mijns inziens zinloos om de muren te impregneren. Voor hetzelfde geld is bijvoorbeeld thv de schimmel de isolatie weggezakt en heb je een 'koudebrug' waardoor de warme/vochtige lucht daar op de binnenmuur condenseert. Je kunt dan impregneren wat je wil maar het schimmelprobleem los je hiermee niet op.

Je moet eerst zien te ontdekken wat er aan de hand is voordat je de schimmel gaat/kunt bestrijden.
Er is geen isolatie. Is een woning uit 1949 die nergens geïsoleerd is. De eerste keer dat er iemand kwam om de muur schoon te maken werd me verteld dat de oorzaak kwam door kapotte/gescheurde voegen van de buitenmuur. Maar de muur is afgelopen zomer volledig opnieuw gevoegd.
pi_176240680
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 16:50 schreef halfway het volgende:
Belangrijk, is het een weerkant(waar dus de regen en wind op staan)?
Nee, het is een zijmuur, bij regen wordt die nauwelijks nat. De woning van de buren houdt de wind denk ik ook wel grotendeels tegen.
pi_176246211
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 15:55 schreef GX3 het volgende:
Je moet eerst zien te ontdekken wat er aan de hand is voordat je de schimmel gaat/kunt bestrijden.
Dat in de eerste plaats. Blijkbaar geen isolatie, dan kan het gruis/puin zijn wat onderin de spouw is gevallen waardoor je vochtdoorslag/koudebrug hebt gekregen. voor het opnieuw voegen had de spouw geïnspecteerd moeten worden en indien van toepassing, leeggemaakt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176247026
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 21:04 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat in de eerste plaats. Blijkbaar geen isolatie, dan kan het gruis/puin zijn wat onderin de spouw is gevallen waardoor je vochtdoorslag/koudebrug hebt gekregen. voor het opnieuw voegen had de spouw geïnspecteerd moeten worden en indien van toepassing, leeggemaakt.
Hebben ze niet gedaan, zijn meteen begonnen met oude voegen eruit bikken en daarna is het meteen opnieuw gevoegd.
pi_176250257
Ik zou de onderste richel bakstenen weglaten halen door een expert en dan de puin rotzooi etc weglaten halen. Alles opnieuw voegen en opbouwen. Daarna ventilatie gaten creëren. Heb je wel een kruipruimte?
pi_176250390
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 23:40 schreef ManianMan het volgende:
Ik zou de onderste richel bakstenen weglaten halen door een expert en dan de puin rotzooi etc weglaten halen. Alles opnieuw voegen en opbouwen. Daarna ventilatie gaten creëren. Heb je wel een kruipruimte?
Geen idee of ik een kruipruimte heb, als die er wel is zal er ergens een luik moeten zijn. Maar een expert erbij halen gaat niet gebeuren, de woningbouw doet niets anders dan de muur schoonmaken.
pi_176250506
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 23:52 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Geen idee of ik een kruipruimte heb, als die er wel is zal er ergens een luik moeten zijn. Maar een expert erbij halen gaat niet gebeuren, de woningbouw doet niets anders dan de muur schoonmaken.
Heb ik ook gehad gewoon stug bellen... Hebben jullie geen huurvereniging? Die even aanspreken op dit voorval kan ook wel eens helpen. Anders dreigen met het ministerie van gezondheid. Je laat je toch niet van je gezondheid beroven Alieda...

En bellen met de melding dat je ook graag hun kantoor vol mietert met chloor ;)
pi_176252559
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 00:01 schreef ManianMan het volgende:
En bellen met de melding dat je ook graag hun kantoor vol mietert met chloor ;)
Huurder gespot :')
pi_176252638
quote:
12s.gif Op woensdag 3 januari 2018 09:03 schreef GX3 het volgende:

[..]

Huurder gespot :')
ach gossie, meneer kijkt neer om huurders...
pi_176252708
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 09:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ach gossie, meneer kijkt neer om huurders...
was een dolletje, zie PI ;)
pi_176263037
quote:
12s.gif Op woensdag 3 januari 2018 09:03 schreef GX3 het volgende:

[..]

Huurder gespot :')
Mijn vader is huurder. Ik heb binnenkort genoeg geld voor een koophuisje _O_
pi_176269250
quote:
12s.gif Op woensdag 3 januari 2018 09:21 schreef GX3 het volgende:

[..]

was een dolletje, zie PI ;)
ah okee :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')