abonnement Unibet Coolblue
  PR en moderator dinsdag 2 januari 2018 @ 13:17:43 #1
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_176234882
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:53 schreef robin007bond het volgende:
Help! Feminisme, wat een eng woord. Dat is toch alleen voor vrouwen?

Nee. Feminisme gaat om het streven naar gelijke rechten tussen man en vrouw. Er zijn ook zaken waar mannen benadeeld worden en waar het feminisme voor strijdt. Veel feministen zijn bijvoorbeeld ook tegen besnijdenis bij de geboorte van mannen.

Waarom dit topic?
Op FOK! mist er een plaats om over feminisme te praten, over feministische theorieėn, over de ervaringen van vrouwen zelf in beroepen die door mannen gedomineerd worden, over seksistische ervaringen et cetera. Dit topic staat in R&P omdat dit forum een subforum "Sociologie en Maatschappij" heeft, welke het meest geschikt lijkt voor een onderwerp als dit.

Waar kan ik meer informatie inwinnen over feminisme?
Er zijn talloze sites waar je informatie over feminisme in kan winnen. Een goede site is bijvoorbeeld:

http://geekfeminism.wikia.com/wiki/Geek_Feminism_Wiki
http://www.hercampus.com/school/uprm/feminism-dummies

Wat is het patriarchaat?

Een maatschappij waar mannen de dominante rollen spelen.

Voel je vrij om in dit topic te discussiėren over allerlei zaken omtrent feminisme. Van hoe de media vrouwen portretteren tot vrouwen in geekdom.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_176235228
Bier uitgevonden door vrouwen? Dat is tof, heb ik nooit geweten.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 13:51:35 #3
468509 _--_
In varietate concordia
pi_176235670
Misschien vindt men dit wel interessant hier: POL / Masculinisme
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 2 januari 2018 @ 14:03:45 #4
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_176235966
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 13:33 schreef Somberling het volgende:
Bier uitgevonden door vrouwen? Dat is tof, heb ik nooit geweten.
Dat komt omdat het onzin is. Het is namelijk onmogelijk om na te gaan wanneer zoiets voor het eerst is gemaakt en door wie dat dan gedaan is.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_176236165
Dat man en vrouw gelijkwaardig aan elkaar zijn; dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar feminisme streeft helemaal geen gelijkwaardigheid na. Feminisme streeft naar gelijkwaardige uitkomst ongeacht de input. Dus een vrouw kan niet bij de brandweer omdat ze fysiek daar minder geschikt voor is? Dan moet de gelijkwaardige uitkomst maar gerealiseerd worden door de eisen die er gesteld worden aan dat vak te verlagen zodat ook vrouwen dat kunnen beoefenen. Ik zie maar weinig feministen echt bezig om zich zelf te verbeteren zodat ze hetzelfde kunnen als mannen, ze komen dan niet verder dan zo'n kort pittig kapsel.
pi_176236252
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:12 schreef MGTOW het volgende:
Dat man en vrouw gelijkwaardig aan elkaar zijn; dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar feminisme streeft helemaal geen gelijkwaardigheid na. Feminisme streeft naar gelijkwaardige uitkomst ongeacht de input. Dus een vrouw kan niet bij de brandweer omdat ze fysiek daar minder geschikt voor is? Dan moet de gelijkwaardige uitkomst maar gerealiseerd worden door de eisen die er gesteld worden aan dat vak te verlagen zodat ook vrouwen dat kunnen beoefenen. Ik zie maar weinig feministen echt bezig om zich zelf te verbeteren zodat ze hetzelfde kunnen als mannen, ze komen dan niet verder dan zo'n kort pittig kapsel.
Als je hier weer verder gaat met denigrerende opmerkingen mbt vrouwen/feminsten, mag je wederom wegblijven. Je bent geen fan van vrouwen, we get it. Thanks.
pi_176236287
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:15 schreef STING het volgende:

[..]

Als je hier weer verder gaat met denigrerende opmerkingen mbt vrouwen/feminsten, mag je wederom wegblijven. Je bent geen fan van vrouwen, we get it. Thanks.
Geen fan van vrouwen? Dat maak jij ervan.
Ik ben geen fan van feministen.
Maar niet elke vrouw is een feminist.
pi_176236339
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:17 schreef MGTOW het volgende:

[..]

Geen fan van vrouwen? Dat maak jij ervan.
Ik ben geen fan van feministen.
Maar niet elke vrouw is een feminist.
Ook prima, feministen afzeiken doe je maar elders, niet op Fok.
pi_176236481
Feminisme loopt nu tegen het probleem aan dat vrouwen inmiddels al gelijke kansen hebben gekregen. Dus als feministen ergens tekeer tegen gaan dan prik je er snel doorheen omdat het inhoudelijk gewoon niet klopt. Dan krijg je rare voorstellingen zoals Marianne Thieme van de partij van de dieren (diva's) die met een zwarte (universiteits-) pet met 'man-man-man' erop gaat rondlopen. Hierbij het statement makende dat er volgens haar te weinig vrouwen in topposities zijn. De goede vraag waarom dat zo is blijft dan onbeantwoord zodat het loze en nietszeggende acties blijven.
pi_176236564
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 13:33 schreef Somberling het volgende:
Bier uitgevonden door vrouwen? Dat is tof, heb ik nooit geweten.
Wie zal het zeggen, ergens moest er wat gaan gisten.............
pi_176236578
Marianne Thieme vind ik nou juist een voorbeeld van een vrouw die wel op de goede positie zit. Mijn stem heeft ze bij de vorige verkiezingen gekregen omdat ze inhoudelijk ook sterk is.
pi_176236622
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:28 schreef Somberling het volgende:
Marianne Thieme vind ik nou juist een voorbeeld van een vrouw die wel op de goede positie zit. Mijn stem heeft ze bij de vorige verkiezingen gekregen omdat ze inhoudelijk ook sterk is.
De partij bestaat voor 100% uit vrouwen.
Marianne is geen slechte politicus en ze debatteert beter dan menig ander, maar het blijft een feministe. De man-man-man pet stond haar slecht
pi_176236707
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:18 schreef STING het volgende:

[..]

Ook prima, feministen afzeiken doe je maar elders, niet op Fok.
is dit nieuw beleid?
pi_176236730
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:30 schreef MGTOW het volgende:

[..]

De partij bestaat voor 100% uit vrouwen.
Marianne is geen slechte politicus en ze debatteert beter dan menig ander, maar het blijft een feministe. De man-man-man pet stond haar slecht
Ik wist niks van zo'n pet maar heb snel gegoogled en daar vond ik maar een handjevol resultaten. Dit soort statements doet ze geloof ik ieder jaar bij Prinsjesdag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2018 14:36:06 ]
pi_176236875
https://www.businessinsid(...)vrouwen-de-politiek/

Ik heb een linkje gevonden.
Het ging in deze klaarblijkelijk om 'te weinig vrouwen in de politiek'.

Er zijn ook te weinig vrouwen bij de gemeentereiniging, maar die zie je niet als je alleen naar boven kijkt.
pi_176237012
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:42 schreef MGTOW het volgende:
https://www.businessinsid(...)vrouwen-de-politiek/

Ik heb een linkje gevonden.
Het ging in deze klaarblijkelijk om 'te weinig vrouwen in de politiek'.

Er zijn ook te weinig vrouwen bij de gemeentereiniging, maar die zie je niet als je alleen naar boven kijkt.
Bedankt voor de link.

Dat laatste heb je zeker gelijk in. Ik heb jaren geleden een radicale feministe gekend die ooit op stage was bij een boerenbedrijf. Toen haar gevraagd werd een tafel met vogelpoep schoon te maken heeft ze enorme stennis lopen schoppen "dat haar eer aangetast werd". Het moet wel van 2 kanten komen.
pi_176237112
Wanneer we er van uit gaan dat mensen een bepaalde positie bekleden op basis van competentie, waarom je dan druk maken over de verhoudingen man/vrouw? Krijgen we betere politiek als er meer vrouwen in de politiek komen zoals thieme dat eist?
Als er nu sprake was van echte discriminatie dan zou ze een punt hebben. Maar zover het uberhaupt aantoonbaar het geval is; discriminatie is bij wet verboden, dus hiervoor hebben we geen feministen nodig maar handhaving van de wet.
pi_176237170
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:47 schreef Somberling het volgende:

[..]

Bedankt voor de link.

Dat laatste heb je zeker gelijk in. Ik heb jaren geleden een radicale feministe gekend die ooit op stage was bij een boerenbedrijf. Toen haar gevraagd werd een tafel met vogelpoep schoon te maken heeft ze enorme stennis lopen schoppen "dat haar eer aangetast werd". Het moet wel van 2 kanten komen.
Zij wilde alleen de voordelen hebben maar niet de verantwoordelijkheden.
dat is ook een kenmerk van uit de hand gelopen feminisme.
Zo kun je wel een topfunctie willen maar daar hoort ook bij dat je je 3 slagen in de rondte werkt en de nodige offers moet brengen.
  PR en moderator dinsdag 2 januari 2018 @ 15:20:06 #19
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_176237766
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 13:33 schreef Somberling het volgende:
Bier uitgevonden door vrouwen? Dat is tof, heb ik nooit geweten.
Jep, Mesopotamische vrouwen as far as I know.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_176238254
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 15:20 schreef Moira. het volgende:

[..]

Jep, Mesopotamische vrouwen as far as I know.
Dan vind ik vrouwen eigenlijk nog veel toffer.
pi_176238274
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat komt omdat het onzin is. Het is namelijk onmogelijk om na te gaan wanneer zoiets voor het eerst is gemaakt en door wie dat dan gedaan is.
Ik dacht altijd dat de Germanen het de hele dag dronken omdat er vaak geen schoon drinkwater beschikbaar was. :P
pi_176238417
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 15:20 schreef Moira. het volgende:

[..]

Jep, Mesopotamische vrouwen as far as I know.
Ik vraag me eigenlijk af of dat bewust is uitgevonden of dat het 'per ongeluk' is gebeurd doordat iemand een berg nat geworden graan toevallig iets te lang had laten staan ergens in een ton.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_176238600
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 15:49 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af of dat bewust is uitgevonden of dat het 'per ongeluk' is gebeurd doordat iemand een berg nat geworden graan toevallig iets te lang had laten staan ergens in een ton.
Precies ergens moest er wat gaan gisten........
  dinsdag 2 januari 2018 @ 16:12:34 #24
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176238878
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat komt omdat het onzin is. Het is namelijk onmogelijk om na te gaan wanneer zoiets voor het eerst is gemaakt en door wie dat dan gedaan is.
Ik dacht dat het zo zeker was dat de mannen jager en beschermer waren?
Dat de vrouwen van het verzamelen en verwerken waren?

Of komt dat nu ineens niet meet zo best uit?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 16:13:36 #25
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176238902
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:12 schreef MGTOW het volgende:
Dat man en vrouw gelijkwaardig aan elkaar zijn; dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar feminisme streeft helemaal geen gelijkwaardigheid na. Feminisme streeft naar gelijkwaardige uitkomst ongeacht de input. Dus een vrouw kan niet bij de brandweer omdat ze fysiek daar minder geschikt voor is? Dan moet de gelijkwaardige uitkomst maar gerealiseerd worden door de eisen die er gesteld worden aan dat vak te verlagen zodat ook vrouwen dat kunnen beoefenen. Ik zie maar weinig feministen echt bezig om zich zelf te verbeteren zodat ze hetzelfde kunnen als mannen, ze komen dan niet verder dan zo'n kort pittig kapsel.
Gelul van de hoogste plank.
Ken je eigenlijk wel 1 feminist irl?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')