abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176418705
registreer om deze reclame te verbergen
Net kind toch de boel maar eens laten opendrinken (gehaktmolen over tepel gevoel) en daarna lanoline om te voorkomen dat het weer dicht gaat met een korstje. Uitermate teleurstellend contact gehad met de assistente van de huisarts. Dr is druk, zal het hem voorleggen, kan hij evt iets voorschrijven zonder zien of afspraak inplannen en we bellen je terug. Prima, maar ben dus niet meer teruggebeld :{. Dat is dus de zoveelste keer dat me gezegd wordt dat er teruggebeld gaat worden en dat dat niet gebeurd.
Tot overmaat van ramp is mijn mannetje door een hond in zijn gezicht gebeten vandaag :'(
Wel fusidine dus, maar dan op zijn gezichtje.
Beetje veel gedoe voor 1 dag zo!
pi_176418741
Dat verhaal over dat stofje in moedermelk gaat al heel lang rond. Is vast literatuur bij te vinden
  woensdag 10 januari 2018 @ 20:22:53 #103
171422 LadyBlack
paint it black
pi_176418827
Vosje, ik heb ook fusidine gebruikt bij mijn niet-genezende kloof. Was uiteindelijk het enige dat echt verbetering bracht, en snel ook. Daarna heb ik steeds de tepel laten luchten met een flinke druppel melk erover uitgesmeerd. Want vet + goede bacterin (leek mij althans). Als dat niet kon (op mn werkb bijvoorbeeld oO< ) dan purelan of kokosolie. Gewoon puur vet iig.

Maar ooooooh die pijn.... succes :X hopelijk is t gauw over!
E & S
pi_176419000
Thanks LB! Ik reken mezelf echt gelukkig dat ik zelden kloofjes heb gehad. Het ziet er niet indrukwekkend uit, maar doet inderdaad zoveel pijn :X
Als het nu met de purelan niet snel opknapt en ze bellen me niet, of ik kan zelf niet alsnog een afspraak krijgen dan vind ik dat tubetje fusidine van mijn dreumes wel interressant. Ik ben dus heel erg van het niet gebruiken tenzij voorgeschreven gekregen, maar gewoon het idee dat er ontsteking zit maakt het zo naar.
pi_176419101
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 20:17 schreef Vosje6 het volgende:
Net kind toch de boel maar eens laten opendrinken (gehaktmolen over tepel gevoel) en daarna lanoline om te voorkomen dat het weer dicht gaat met een korstje. Uitermate teleurstellend contact gehad met de assistente van de huisarts. Dr is druk, zal het hem voorleggen, kan hij evt iets voorschrijven zonder zien of afspraak inplannen en we bellen je terug. Prima, maar ben dus niet meer teruggebeld :{. Dat is dus de zoveelste keer dat me gezegd wordt dat er teruggebeld gaat worden en dat dat niet gebeurd.
Tot overmaat van ramp is mijn mannetje door een hond in zijn gezicht gebeten vandaag :'(
Wel fusidine dus, maar dan op zijn gezichtje.
Beetje veel gedoe voor 1 dag zo!
Ach Vosje, die pijn van die kloof kan inderdaad heftig zijn. Heb er de eerste 2 2,5 maand last van gehad voordat de Grand Canyon onder de tepelkloven dicht was. :* :*

Hoe is het met je mannetje? Wat is er gebeurd?
pi_176419115
Mochten mensen het interressant vinden: hamletpharma.com/en/hamlet/research/
Onderaan een overzicht van de bijbehorende publicaties
pi_176419264
Ah jakkes 2-2,5 mnd: diep respect! :D
Mijn vriend was bij zijn vader op bezoek en die heeft twee honden. Dreumes deed iets waarop de hond een keer gilde en toen hapte :{
Gelukkig lijkt het tot nu toe mee te vallen
pi_176419345
Jeetje, wat verschrikkelijk. Ik blijf altijd heel voorzichtig met honden en kinderen, het blijven toch dieren. Arm ding. Hopelijk geneest het snel.
pi_176420318
Lemijn, dank voor de bevestiging. Ik had het even teruggelezen over de relatie productie/kolven. Blijft lastig hoor, borstvoeding. Ik werk nu nog 2 middagen, maar ik hoop dat wel nog uit te gaan breiden in niet al te lange tijd.

Vosje, goed idee, dat is zeker iets om uit te proberen. Dan moet ik iets eerder op, maar is wel een poging waard. :)

Nolita, als ik een vaste kamer kan regelen is het een optie om hem iets eerder te brengen en dan voor mijn werk even te kolven. Ook iets wat ik ga proberen.

Bedankt voor het meedenken allemaal, ik ga even wat dingen uitproberen en anders toch maar combineren met kunstvoeding. :)
One could tolerate a world of demons, for the sake of an angel.
pi_176420428
Vosjes! :o Ik weet niet of ik er wel zo rustig op zou reageren als jij nu overkomt hoor. Jemig! Sterkte, ook met je kloof. :*
pi_176422089
Wat schrikken Vosje :*
En naar van de kloof, ook nog. Morgen opnieuw huisarts bellen?
pi_176427515
ik zit echt met gekromde tenen te lezen. Auwwwww. Sterkte Vosje!
disclaimer
Friettijdpietvoeding
pi_176431308
Plaatsvervangende pijn ja :X sterkte!
pi_176433519
Zo, huisarts gezien. Die raadde smeren met fusidine aan. Wat is dat toch dat als ik dan bij de huisarts zit dat ik dan net wat stoerder doe, dan dat ik ben? Zo van: het lijkt vandaag wel iets minder erg dan gister (is ook zo, geen pus, geen wiebelig gevoel in mijn hele lijf) en dan gevoeglijk niet zeggen dat je borst nog steeds bij iedere wrijving zeer doet en zo :D Meer mensen last van?
Maar goed, smeren maar en hij vroeg natuurlijk ook naar harde plekken en/of koorts en daar kon ik naar eer en geweten nee op antwoorden, dus hoop dat het vanaf nu beter gaat :)
  donderdag 11 januari 2018 @ 17:16:30 #115
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176435828
Dat hoop ik ook, vosje!
Heb je nog iets gemeld over de niet-terugbellende assistente?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176436204
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:08 schreef Vosje6 het volgende:
Zo, huisarts gezien. Die raadde smeren met fusidine aan. Wat is dat toch dat als ik dan bij de huisarts zit dat ik dan net wat stoerder doe, dan dat ik ben? Zo van: het lijkt vandaag wel iets minder erg dan gister (is ook zo, geen pus, geen wiebelig gevoel in mijn hele lijf) en dan gevoeglijk niet zeggen dat je borst nog steeds bij iedere wrijving zeer doet en zo :D Meer mensen last van?
Maar goed, smeren maar en hij vroeg natuurlijk ook naar harde plekken en/of koorts en daar kon ik naar eer en geweten nee op antwoorden, dus hoop dat het vanaf nu beter gaat :)
Hopelijk wordt het snel beter :* !

En dat stoerder voordoen herken ik wel. Heb ook altijd de neiging dingen met betrekking tot mezelf minder erg te maken...
  vrijdag 12 januari 2018 @ 06:10:53 #117
221912 minilot
Puer aeternus
pi_176446564
Goed. Ik heb intussen iets meer dan achtenveertig uur een baby. Voor het eerst.
Leermoment van de nacht: als de wekker onverhoopt gaat als je in bed ligt te voeden, niet van schrik baby lostrekken van tepel zonder eerst vacum te verbreken om de wekker uit te kunnen zetten.
:X

Dat doe je dus maar n keer. Muthafuckin' AU!

Tevens hai! Eerste post hier. :W
Wo ist der Fhrer, der mich fhrt?
pi_176446637
Alsnog sterkte Vosje :*

Minilot :X tevens hai :W
pi_176447257
Beterschap Vosje6! :*

Hoi minilot, au! Verder gaat het wel goed met de borstvoeding of niet? Ik heb hier nog nooit iemand gezien die het vanaf de eerste keer omschreef als een lekker gevoel. :D
pi_176447375
Welkom Minilot!
Auw! Was je zomaar regel 1 van het verse moederschap vergeten: 'eerst baby en jijzelf, dan al het andere' ;)
pi_176448337
O ja, ik heb (naast het gezegd te hebben bij het maken van de afspraak tegen de assistente) ook de huisarts verteld over het niet terugbelgedoe. Alle begrip voor drukte en dat het er soms niet van komt, maar dan moeten ze ook niet van die toezeggingen doen. Zeg dan: ik ga proberen of je vandaag teruggebeld kan worden. Als dat niet gebeurd, kun je zelf morgen even opnieuw contact opnemen. Als ze dat gezegd hadden was het echt prima geweest, vooral ook omdat ze wel netjes hadden verteld dat ik bij verergering opnieuw contact op moest nemen :)
De fusidine lijkt voldoende te zijn om ontsteking bij de bijtplekjes op dreumes zijn gezicht te voorkomen. Hopelijk werkt ook snel tegen mijn klachten
pi_176448601
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 08:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
Hoi minilot, au! Verder gaat het wel goed met de borstvoeding of niet? Ik heb hier nog nooit iemand gezien die het vanaf de eerste keer omschreef als een lekker gevoel. :D
Ik had dat ook. Een beetje een trekkend gevoel, maar wel fijn. Zeker icm het idee dat ik mijn baby allemaal goede voedingsstoffen en zo gaf. :D

Welkom minilot! Bereid je maar vast voor, nog even en je baby gaat het zelf doen omdat alles interessanter is dan drinken. En dat x10 momenteel. :')
pi_176449847
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:20 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ik had dat ook. Een beetje een trekkend gevoel, maar wel fijn. Zeker icm het idee dat ik mijn baby allemaal goede voedingsstoffen en zo gaf. :D

Welkom minilot! Bereid je maar vast voor, nog even en je baby gaat het zelf doen omdat alles interessanter is dan drinken. En dat x10 momenteel. :')
Dat laatste toch wel met vacuum loslaten toch? :D
  vrijdag 12 januari 2018 @ 11:47:12 #124
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176450134
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:33 schreef Vosje6 het volgende:

[..]

Soms is de behoefte om de wereld op z'n kop te bekijken wel sneller opkomend dan het loslaten van het vacum hoor :Y :') . Alhoewel hij er tegenwoordig weer wel altijd voor loslaat. Dan kan je verder, heeft hij ontdekt.

Ik vond in het begin de borstvoeding ook fijn, maar om de reden die Nanuke beschrijft: het idee. Niet de fysieke sensatie.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176450588
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:33 schreef Vosje6 het volgende:

[..]

Niet bepaald. Het is ongeveer 50/50, afhankelijk van wat de afleiding is. :')
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')