metallicelmo | dinsdag 2 januari 2018 @ 00:00 |
Hopelijk is deze vraag niet al 100x gesteld maar als ik kijk naar de prijs van een nieuwe auto die je via de website van de fabrikant kunt samenstellen dan kost zo'n auto omgerekend letterlijk 3x meer in Nederland (gerekend in dollars) dan wanneer je dezelfde auto zou samenstellen en zou kopen in Amerika. Zijn er toevallig mensen hier die dit de afgelopen jaren een keer hebben gedaan of mensen/bedrijven kennen die hier ervaring mee hebben? Ik vraag me gewoon af of met invoerrechten, belasting etc. het uiteindelijk niet alsnog goedkoper is als je zoiets ooit zou willen. Wellicht weet men of er een verschil zit als je een Amerikaans merk koopt tegenover een Europees merk. Ik kan me voorstellen dat Europese auto's hier weer goedkoper zijn wat mij logisch lijkt. | |
XL | dinsdag 2 januari 2018 @ 00:10 |
Je moet bij invoer bpm en btw betalen. Dit is een groot deel van het verschil. Als je hierna nog steeds interesse hebt zouden er kleine verschillen in de auto kunnen zijn. Ik ga er echter vanuit dat je bpm/btw over het hoofd zag en je interesse weg is. | |
metallicelmo | dinsdag 2 januari 2018 @ 00:12 |
Is er een soort vuistregel die je kunt hanteren om uit te rekenen van het totale kostenplaatje is voor een auto? Ik ben zelf niet helemaal bekend met de percentages | |
Chinless | dinsdag 2 januari 2018 @ 00:17 |
Staat op het mooie internet. https://www.autoweek.nl/bpmcalculator | |
Glijdt_licht | dinsdag 2 januari 2018 @ 00:25 |
BPM is gewoon duidelijk. Hangt af van de Co2 uitstoot. Als je auto bv 300g CO2/km uitstoot Dan is de BPM (300-162)*458+12593 = ¤75.797 Dus als je auto ¤40.000 kost in de VS, en 300g/km uitstoot kost hij in Nederland 40.000*1,21+75.797 =¤124.197 Tweedehands wordt het wat goedkoper, ook qua BPM maar hangt van de leeftijd af. Oh ja, je moet hem nog verschepen, laten goedkeuren, aanpassen ook.. Je moet hier immers een mistachterlicht hebben, rode sidemarkers achter mogen niet (tenzij in dezelfde unit als achterlichten), geen oranje running lights.. | |
cherrycoke | dinsdag 2 januari 2018 @ 00:27 |
En als we nu een tesla importeren die geen uitstoot heeft is het dan wel voordeliger? | |
Glijdt_licht | dinsdag 2 januari 2018 @ 00:33 |
Een Tesla kost $75.000 +/- ¤64.000 Op een Tesla zit geen BPM ivm 0 uitstoot. Dus dan 64.000 *1,21 = ¤77.440 Ik zie dat een nieuwe in Nederland ¤86.000 kost Echter.. verschepen, ombouwen voor typegoedkeuring.. Dus zal weinig schelen.. | |
metallicelmo | dinsdag 2 januari 2018 @ 00:36 |
Dus voor een auto die niet erg zuinig is met een performance V8 ben je misschien beter af om die gewoon hier te halen | |
Glijdt_licht | dinsdag 2 januari 2018 @ 00:38 |
Als je dat wil zou ik in Frankrijk gaan wonen. Daar kost een Mustang V8 gewoon ¤50.000 IPV ¤120.000 oid.. In België trouwens ook, maar daar is de mrb hoog boven 2L motor. In Frankrijk bestaat geen mrb.. | |
Fer | dinsdag 2 januari 2018 @ 00:41 |
Neem een Jeep Compass als voorbeeld. Een 2.0L 4x4 kost hier 45000¤. Hiervan is 16000¤ (CO2) BPM en 4000¤ btw In de US krijg je standaard een 2.4L motor voor slechts 20000$. Reken maar op een flink hogere CO2 uitstoot, dus hogere bpm, btw + invoerheffing, shipping, keuring, aanpassing, enz. Bij elkaar ben je minimaal 50000 verder en dat ding is geen haar sneller of beter. | |
Glijdt_licht | dinsdag 2 januari 2018 @ 00:53 |
Alleen jammer dat CO2 uitstoot die fabrikanten aangeven nergens op slaan waardoor wij een doorgeslagen regeling hebben in Nederland.. Op de testbank is bv de Toyota 2.4 veel onzuiniger dan een Ford ecoboost 1.5 terwijl het in de praktijk maar weinig scheelt.. Met een Camry gewoon 1:16 gedaan.. | |
Fer | dinsdag 2 januari 2018 @ 00:59 |
Is inmiddels deels opgelost met een nieuwe NDEC cyclus, maar omdat deze weer nadelig zou zijn voor nieuw geteste auto’s blijven voorlopig nog tot 2019 ermee dooretteren. | |
metallicelmo | dinsdag 2 januari 2018 @ 01:13 |
Misschien is een tweedehands auto in Nederland van een jaar of 2 oud toch stukken voordeliger.. | |
Kloonhommel | dinsdag 2 januari 2018 @ 01:20 |
En dan nog de transport van Amerika naar hier, zal wel niet goedkoop zijn. | |
Zolderkamer | dinsdag 2 januari 2018 @ 01:33 |
Nieuw op papier gaat niet lukken ivm regeltjes.. bijna nieuw wel.. | |
PluggieOD | dinsdag 2 januari 2018 @ 01:34 |
Niemand wil een Tesla van een paar jaar oud. Lekker naar de Afrikaanse sloop stranden. | |
LangeTabbetje | dinsdag 2 januari 2018 @ 02:33 |
Wil men die auto wel aan je verkopen ? Neem aan dat er met de importeur contractueel wat afspraken hierover zijn gemaakt ? Dat de fabrikant dus enkel aan de importeur levert ? | |
halfway | dinsdag 2 januari 2018 @ 07:41 |
En wat is gebruikt voor de btw? De definitie van 'gebruikt' voor de btw wijkt af van die voor de bpm. Voor gebruikte auto's die u importeert hoeft u geen btw te betalen, want die betaalt u al in het land van aankoop. Voor een nieuwe auto wel. Voor de btw is een auto gebruikt als deze meer dan zes maanden op kenteken staat én meer dan 6.000 km op de teller heeft. | |
lipje | dinsdag 2 januari 2018 @ 09:00 |
in een zeecontainer ca 5000 euro | |
Kloonhommel | dinsdag 2 januari 2018 @ 09:04 |
Dat is wel ff iets meer dan ik gedacht had. | |
lipje | dinsdag 2 januari 2018 @ 09:10 |
vanaf 1500 geloof ik, maar dat is ex btw en ex transportverzekering | |
Zolderkamer | dinsdag 2 januari 2018 @ 10:47 |
Dat ja.. je moet hem eerst aanschaffen in de usa, title erop.. met title het schip op en in NL de title omzetten naar een NL kenteken bij de rdw.. Is minder makkelijk dan EU import.. een tijd lang moest je ook dingen als koplampen vervangen voor EU versies ivm lichtbeeld.. volgens mij is dat nog steeds zo.. (ik heb mn usa lampen nog ongebruikt op de plank liggen iig) Als je het werk moet laten doen, reken dan op een behoorlijke nota voor alle kleine aanpassingen.. Ik weet niet of er verder nog een leeftijdsbeperking bestaat mbt nieuwe auto's | |
nogeenoudebekende | dinsdag 2 januari 2018 @ 10:55 |
Kansloos volk zijn wij ook eigenlijk dat we dit altijd geaccepteerd hebben. . | |
metallicelmo | dinsdag 2 januari 2018 @ 11:28 |
Ja dat is toch eigenlijk krom, exact hetzelfde apparaat maar dan ineens onbetaalbaar | |
Sounddragon | dinsdag 2 januari 2018 @ 11:47 |
Tis eigenlijk meer kansloos dat wij pikken dat wij aan de CO-uitstoot denken, ervoor betalen en alles inkrimpen, terwijl ze in de VS lekker doorkachelen met hun V8-en, omdat dat zogenaamd nodig is voor die lompe bakken. | |
Glijdt_licht | dinsdag 2 januari 2018 @ 14:39 |
Andere optie is natuurlijk in de VS gaan wonen. En later terug verhuizen en de auto meenemen als verhuisgoed. | |
Kloonhommel | dinsdag 2 januari 2018 @ 14:54 |
Is idd wel een optie. | |
metallicelmo | dinsdag 2 januari 2018 @ 15:00 |
Wel veel gedoe voor een auto haha | |
tjoptjop | dinsdag 2 januari 2018 @ 16:37 |
Hoe zit het eigenlijk met garantie? Is dat wereldwijd bij automerken? | |
XL | dinsdag 2 januari 2018 @ 17:05 |
Dan moet je nog altijd bpm betalen. | |
Zolderkamer | dinsdag 2 januari 2018 @ 17:08 |
Nope.. per werelddeel.. maar in overleg zijn er wel mogelijkheden voor garantieovername.. | |
Glijdt_licht | dinsdag 2 januari 2018 @ 19:11 |
Euh.. https://www.belastingdien(...)isboedelvrijstelling
| |
Pietverdriet | dinsdag 2 januari 2018 @ 19:13 |
Nieuwe auto weet ik niet, maar tweedehands auto’s zijn in de VS vaak belachelijk goedkoop. Veel collega’s van me bij de KLM importeerden Amerikaanse bakken | |
Kamelenteen | zaterdag 6 januari 2018 @ 00:11 |
Half jaartje toch? En dan invoeren in Nederland als verhuisgoed ofzo |