abonnement Unibet Coolblue
pi_176229146
Hopelijk is deze vraag niet al 100x gesteld maar als ik kijk naar de prijs van een nieuwe auto die je via de website van de fabrikant kunt samenstellen dan kost zo'n auto omgerekend letterlijk 3x meer in Nederland (gerekend in dollars) dan wanneer je dezelfde auto zou samenstellen en zou kopen in Amerika. Zijn er toevallig mensen hier die dit de afgelopen jaren een keer hebben gedaan of mensen/bedrijven kennen die hier ervaring mee hebben? Ik vraag me gewoon af of met invoerrechten, belasting etc. het uiteindelijk niet alsnog goedkoper is als je zoiets ooit zou willen. Wellicht weet men of er een verschil zit als je een Amerikaans merk koopt tegenover een Europees merk. Ik kan me voorstellen dat Europese auto's hier weer goedkoper zijn wat mij logisch lijkt.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 00:10:24 #2
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_176229270
Je moet bij invoer bpm en btw betalen. Dit is een groot deel van het verschil. Als je hierna nog steeds interesse hebt zouden er kleine verschillen in de auto kunnen zijn. Ik ga er echter vanuit dat je bpm/btw over het hoofd zag en je interesse weg is.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_176229288
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 00:10 schreef XL het volgende:
Je moet bij invoer bpm en btw betalen. Dit is een groot deel van het verschil. Als je hierna nog steeds interesse hebt zouden er kleine verschillen in de auto kunnen zijn. Ik ga er echter vanuit dat je bpm/btw over het hoofd zag en je interesse weg is.
Is er een soort vuistregel die je kunt hanteren om uit te rekenen van het totale kostenplaatje is voor een auto? Ik ben zelf niet helemaal bekend met de percentages
pi_176229341
Staat op het mooie internet.

https://www.autoweek.nl/bpmcalculator
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_176229422
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 00:12 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

Is er een soort vuistregel die je kunt hanteren om uit te rekenen van het totale kostenplaatje is voor een auto? Ik ben zelf niet helemaal bekend met de percentages
BPM is gewoon duidelijk. Hangt af van de Co2 uitstoot.
Als je auto bv 300g CO2/km uitstoot
Dan is de BPM
(300-162)*458+12593 = ¤75.797

Dus als je auto ¤40.000 kost in de VS, en 300g/km uitstoot kost hij in Nederland 40.000*1,21+75.797 =¤124.197

Tweedehands wordt het wat goedkoper, ook qua BPM maar hangt van de leeftijd af.

Oh ja, je moet hem nog verschepen, laten goedkeuren, aanpassen ook..
Je moet hier immers een mistachterlicht hebben, rode sidemarkers achter mogen niet (tenzij in dezelfde unit als achterlichten), geen oranje running lights..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 2 januari 2018 @ 00:27:38 #6
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_176229442
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 00:25 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

BPM is gewoon duidelijk. Hangt af van de Co2 uitstoot.
Als je auto bv 300g CO2/km uitstoot
Dan is de BPM
(300-162)*458+12593 = ¤75.797

Dus als je auto ¤40.000 kost in de VS, en 300g/km uitstoot kost hij in Nederland 40.000*1,21+75.797 =¤124.197

Tweedehands wordt het wat goedkoper, ook qua BPM maar hangt van de leeftijd af
En als we nu een tesla importeren die geen uitstoot heeft is het dan wel voordeliger?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_176229484
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 00:27 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

En als we nu een tesla importeren die geen uitstoot heeft is het dan wel voordeliger?
Een Tesla kost $75.000 +/- ¤64.000
Op een Tesla zit geen BPM ivm 0 uitstoot.

Dus dan 64.000 *1,21 = ¤77.440
Ik zie dat een nieuwe in Nederland ¤86.000 kost


Echter.. verschepen, ombouwen voor typegoedkeuring..
Dus zal weinig schelen..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_176229511
Dus voor een auto die niet erg zuinig is met een performance V8 ben je misschien beter af om die gewoon hier te halen
pi_176229532
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 00:36 schreef metallicelmo het volgende:
Dus voor een auto die niet erg zuinig is met een performance V8 ben je misschien beter af om die gewoon hier te halen
Als je dat wil zou ik in Frankrijk gaan wonen.

Daar kost een Mustang V8 gewoon ¤50.000 IPV ¤120.000 oid..

In België trouwens ook, maar daar is de mrb hoog boven 2L motor.
In Frankrijk bestaat geen mrb..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_176229544
Neem een Jeep Compass als voorbeeld. Een 2.0L 4x4 kost hier 45000¤. Hiervan is 16000¤ (CO2) BPM en 4000¤ btw

In de US krijg je standaard een 2.4L motor voor slechts 20000$. Reken maar op een flink hogere CO2 uitstoot, dus hogere bpm, btw + invoerheffing, shipping, keuring, aanpassing, enz. Bij elkaar ben je minimaal 50000 verder en dat ding is geen haar sneller of beter.
.
pi_176229650
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 00:41 schreef Fer het volgende:
Neem een Jeep Compass als voorbeeld. Een 2.0L 4x4 kost hier 45000¤. Hiervan is 16000¤ (CO2) BPM en 4000¤ btw

In de US krijg je standaard een 2.4L motor voor slechts 20000$. Reken maar op een flink hogere CO2 uitstoot, dus hogere bpm, btw + invoerheffing, shipping, keuring, aanpassing, enz. Bij elkaar ben je minimaal 50000 verder en dat ding is geen haar sneller of beter.
Alleen jammer dat CO2 uitstoot die fabrikanten aangeven nergens op slaan waardoor wij een doorgeslagen regeling hebben in Nederland..

Op de testbank is bv de Toyota 2.4 veel onzuiniger dan een Ford ecoboost 1.5 terwijl het in de praktijk maar weinig scheelt..

Met een Camry gewoon 1:16 gedaan..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_176229687
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 00:53 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Alleen jammer dat CO2 uitstoot die fabrikanten aangeven nergens op slaan waardoor wij een doorgeslagen regeling hebben in Nederland..

Op de testbank is bv de Toyota 2.4 veel onzuiniger dan een Ford ecoboost 1.5 terwijl het in de praktijk maar weinig scheelt..

Met een Camry gewoon 1:16 gedaan..
Is inmiddels deels opgelost met een nieuwe NDEC cyclus, maar omdat deze weer nadelig zou zijn voor nieuw geteste auto’s blijven voorlopig nog tot 2019 ermee dooretteren.
.
pi_176229779
Misschien is een tweedehands auto in Nederland van een jaar of 2 oud toch stukken voordeliger..
pi_176229816
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 00:10 schreef XL het volgende:
Je moet bij invoer bpm en btw betalen. Dit is een groot deel van het verschil. Als je hierna nog steeds interesse hebt zouden er kleine verschillen in de auto kunnen zijn. Ik ga er echter vanuit dat je bpm/btw over het hoofd zag en je interesse weg is.
En dan nog de transport van Amerika naar hier, zal wel niet goedkoop zijn.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  dinsdag 2 januari 2018 @ 01:33:55 #15
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176229860
Nieuw op papier gaat niet lukken ivm regeltjes.. bijna nieuw wel..
  dinsdag 2 januari 2018 @ 01:34:57 #16
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_176229865
Niemand wil een Tesla van een paar jaar oud. Lekker naar de Afrikaanse sloop stranden.
pi_176230137
Wil men die auto wel aan je verkopen ? Neem aan dat er met de importeur contractueel wat afspraken hierover zijn gemaakt ? Dat de fabrikant dus enkel aan de importeur levert ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_176230724
En wat is gebruikt voor de btw?
De definitie van 'gebruikt' voor de btw wijkt af van die voor de bpm. Voor gebruikte auto's die u importeert hoeft u geen btw te betalen, want die betaalt u al in het land van aankoop. Voor een nieuwe auto wel. Voor de btw is een auto gebruikt als deze meer dan zes maanden op kenteken staat én meer dan 6.000 km op de teller heeft.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 2 januari 2018 @ 09:00:49 #19
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_176231104
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 01:20 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

En dan nog de transport van Amerika naar hier, zal wel niet goedkoop zijn.
in een zeecontainer ca 5000 euro
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_176231134
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 09:00 schreef lipje het volgende:

[..]

in een zeecontainer ca 5000 euro
Dat is wel ff iets meer dan ik gedacht had.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  dinsdag 2 januari 2018 @ 09:10:58 #21
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_176231178
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 09:04 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dat is wel ff iets meer dan ik gedacht had.
vanaf 1500 geloof ik, maar dat is ex btw en ex transportverzekering
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  dinsdag 2 januari 2018 @ 10:47:31 #22
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176232351
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 02:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wil men die auto wel aan je verkopen ? Neem aan dat er met de importeur contractueel wat afspraken hierover zijn gemaakt ? Dat de fabrikant dus enkel aan de importeur levert ?
Dat ja.. je moet hem eerst aanschaffen in de usa, title erop.. met title het schip op en in NL de title omzetten naar een NL kenteken bij de rdw..
Is minder makkelijk dan EU import.. een tijd lang moest je ook dingen als koplampen vervangen voor EU versies ivm lichtbeeld.. volgens mij is dat nog steeds zo.. (ik heb mn usa lampen nog ongebruikt op de plank liggen iig)
Als je het werk moet laten doen, reken dan op een behoorlijke nota voor alle kleine aanpassingen..

Ik weet niet of er verder nog een leeftijdsbeperking bestaat mbt nieuwe auto's
  dinsdag 2 januari 2018 @ 10:55:34 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176232479
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 00:25 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Dus als je auto ¤40.000 kost in de VS, en 300g/km uitstoot kost hij in Nederland 40.000*1,21+75.797 =¤124.197

Kansloos volk zijn wij ook eigenlijk dat we dit altijd geaccepteerd hebben. :').
And so is the past
pi_176232915
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 10:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Kansloos volk zijn wij ook eigenlijk dat we dit altijd geaccepteerd hebben. :').
Ja dat is toch eigenlijk krom, exact hetzelfde apparaat maar dan ineens onbetaalbaar
  dinsdag 2 januari 2018 @ 11:47:28 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176233259
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 10:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Kansloos volk zijn wij ook eigenlijk dat we dit altijd geaccepteerd hebben. :').
Tis eigenlijk meer kansloos dat wij pikken dat wij aan de CO-uitstoot denken, ervoor betalen en alles inkrimpen, terwijl ze in de VS lekker doorkachelen met hun V8-en, omdat dat zogenaamd nodig is voor die lompe bakken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')