Is er een soort vuistregel die je kunt hanteren om uit te rekenen van het totale kostenplaatje is voor een auto? Ik ben zelf niet helemaal bekend met de percentagesquote:Op dinsdag 2 januari 2018 00:10 schreef XL het volgende:
Je moet bij invoer bpm en btw betalen. Dit is een groot deel van het verschil. Als je hierna nog steeds interesse hebt zouden er kleine verschillen in de auto kunnen zijn. Ik ga er echter vanuit dat je bpm/btw over het hoofd zag en je interesse weg is.
BPM is gewoon duidelijk. Hangt af van de Co2 uitstoot.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 00:12 schreef metallicelmo het volgende:
[..]
Is er een soort vuistregel die je kunt hanteren om uit te rekenen van het totale kostenplaatje is voor een auto? Ik ben zelf niet helemaal bekend met de percentages
En als we nu een tesla importeren die geen uitstoot heeft is het dan wel voordeliger?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 00:25 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
BPM is gewoon duidelijk. Hangt af van de Co2 uitstoot.
Als je auto bv 300g CO2/km uitstoot
Dan is de BPM
(300-162)*458+12593 = ¤75.797
Dus als je auto ¤40.000 kost in de VS, en 300g/km uitstoot kost hij in Nederland 40.000*1,21+75.797 =¤124.197
Tweedehands wordt het wat goedkoper, ook qua BPM maar hangt van de leeftijd af
Een Tesla kost $75.000 +/- ¤64.000quote:Op dinsdag 2 januari 2018 00:27 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
En als we nu een tesla importeren die geen uitstoot heeft is het dan wel voordeliger?
Als je dat wil zou ik in Frankrijk gaan wonen.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 00:36 schreef metallicelmo het volgende:
Dus voor een auto die niet erg zuinig is met een performance V8 ben je misschien beter af om die gewoon hier te halen
Alleen jammer dat CO2 uitstoot die fabrikanten aangeven nergens op slaan waardoor wij een doorgeslagen regeling hebben in Nederland..quote:Op dinsdag 2 januari 2018 00:41 schreef Fer het volgende:
Neem een Jeep Compass als voorbeeld. Een 2.0L 4x4 kost hier 45000¤. Hiervan is 16000¤ (CO2) BPM en 4000¤ btw
In de US krijg je standaard een 2.4L motor voor slechts 20000$. Reken maar op een flink hogere CO2 uitstoot, dus hogere bpm, btw + invoerheffing, shipping, keuring, aanpassing, enz. Bij elkaar ben je minimaal 50000 verder en dat ding is geen haar sneller of beter.
Is inmiddels deels opgelost met een nieuwe NDEC cyclus, maar omdat deze weer nadelig zou zijn voor nieuw geteste auto’s blijven voorlopig nog tot 2019 ermee dooretteren.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 00:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Alleen jammer dat CO2 uitstoot die fabrikanten aangeven nergens op slaan waardoor wij een doorgeslagen regeling hebben in Nederland..
Op de testbank is bv de Toyota 2.4 veel onzuiniger dan een Ford ecoboost 1.5 terwijl het in de praktijk maar weinig scheelt..
Met een Camry gewoon 1:16 gedaan..
En dan nog de transport van Amerika naar hier, zal wel niet goedkoop zijn.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 00:10 schreef XL het volgende:
Je moet bij invoer bpm en btw betalen. Dit is een groot deel van het verschil. Als je hierna nog steeds interesse hebt zouden er kleine verschillen in de auto kunnen zijn. Ik ga er echter vanuit dat je bpm/btw over het hoofd zag en je interesse weg is.
in een zeecontainer ca 5000 euroquote:Op dinsdag 2 januari 2018 01:20 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
En dan nog de transport van Amerika naar hier, zal wel niet goedkoop zijn.
Dat is wel ff iets meer dan ik gedacht had.quote:
vanaf 1500 geloof ik, maar dat is ex btw en ex transportverzekeringquote:Op dinsdag 2 januari 2018 09:04 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dat is wel ff iets meer dan ik gedacht had.
Dat ja.. je moet hem eerst aanschaffen in de usa, title erop.. met title het schip op en in NL de title omzetten naar een NL kenteken bij de rdw..quote:Op dinsdag 2 januari 2018 02:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wil men die auto wel aan je verkopen ? Neem aan dat er met de importeur contractueel wat afspraken hierover zijn gemaakt ? Dat de fabrikant dus enkel aan de importeur levert ?
Kansloos volk zijn wij ook eigenlijk dat we dit altijd geaccepteerd hebben. .quote:Op dinsdag 2 januari 2018 00:25 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dus als je auto ¤40.000 kost in de VS, en 300g/km uitstoot kost hij in Nederland 40.000*1,21+75.797 =¤124.197
Ja dat is toch eigenlijk krom, exact hetzelfde apparaat maar dan ineens onbetaalbaarquote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Kansloos volk zijn wij ook eigenlijk dat we dit altijd geaccepteerd hebben. .
Tis eigenlijk meer kansloos dat wij pikken dat wij aan de CO-uitstoot denken, ervoor betalen en alles inkrimpen, terwijl ze in de VS lekker doorkachelen met hun V8-en, omdat dat zogenaamd nodig is voor die lompe bakken.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Kansloos volk zijn wij ook eigenlijk dat we dit altijd geaccepteerd hebben. .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |