abonnement Unibet Coolblue
pi_176227283
Moet je alles vertellen aan je partner vertellen over je verleden?

Ik heb een poosje een relatie met mijn vriend en ik merk dat ik wil alles met hem delen. De mooie momenten, vervelende momenten: we kunnen altijd bij elkaar terecht. Hij is naast mijn geliefde ook een vriend. Er is liefde, er is humor, het heeft alles. We begrijpen elkaar..

Maar, toch weet hij niet alles van mij. En dan doelend op mijn verleden; niet alle vervelende momenten, die mij hebben gevormd of hebben gebroken, heb ik hem verteld. Ik vind bepaalde gebeurtenissen uit mijn verleden moeilijk om voor uit te komen, dat ik het voor mezelf al heb afgesloten. Daar praat ik niet meer over, dat is verleden tijd. Zo'n gebeurtenis in mijn leven heeft plaatsgevonden rond mijn 19e een aantal jaar geleden. Dit heeft mij deels gevormd. Maar erover praten kan ik niet, ook niet bij hem. Hij weet er dan niks van. Maar, die gebeurtenis zit wel in mijn hoofd. Ik denk er nog dagelijks aan. Dan voel ik verdriet, kan ik neerslachtig zijn of er nachtmerries van hebben.

Het beheerst mijn leven niet. Heb het een soort van plek gegeven. Maar het is iets wat ik niet zal vergeten.

Het is vormend in mijn leven. Pijnlijke herinnering. Kan het relativeren maar het blijft een sluimerende gedachte.

Is dit iets wat mijn vriend hoort te weten?
pi_176227806
Geen idee waarover je het hebt, al kan ik het best raden. Maar als het nog dagelijks speelt, zoals je aangeeft, lijkt het belangrijk genoeg om het te bespreken.
1 + 1 = blauw
pi_176227817
quote:
5s.gif Op maandag 1 januari 2018 22:54 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Moet je alles vertellen aan je partner vertellen over je verleden?

Ik heb een poosje een relatie met mijn vriend en ik merk dat ik wil alles met hem delen. De mooie momenten, vervelende momenten: we kunnen altijd bij elkaar terecht. Hij is naast mijn geliefde ook een vriend. Er is liefde, er is humor, het heeft alles. We begrijpen elkaar..

Maar, toch weet hij niet alles van mij. En dan doelend op mijn verleden; niet alle vervelende momenten, die mij hebben gevormd of hebben gebroken, heb ik hem verteld. Ik vind bepaalde gebeurtenissen uit mijn verleden moeilijk om voor uit te komen, dat ik het voor mezelf al heb afgesloten. Daar praat ik niet meer over, dat is verleden tijd. Zo'n gebeurtenis in mijn leven heeft plaatsgevonden rond mijn 19e een aantal jaar geleden. Dit heeft mij deels gevormd. Maar erover praten kan ik niet, ook niet bij hem. Hij weet er dan niks van. Maar, die gebeurtenis zit wel in mijn hoofd. Ik denk er nog dagelijks aan. Dan voel ik verdriet, kan ik neerslachtig zijn of er nachtmerries van hebben.

Het beheerst mijn leven niet. Heb het een soort van plek gegeven. Maar het is iets wat ik niet zal vergeten.

Het is vormend in mijn leven. Pijnlijke herinnering. Kan het relativeren maar het blijft een sluimerende gedachte.

Is dit iets wat mijn vriend hoort te weten?
in een slechte relatie lijkt mij dat vrij normaal.
in een goede relatie is het vrij apart om zo langs elkaar te leven.
pi_176227890
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 23:09 schreef fespo het volgende:

[..]

in een slechte relatie lijkt mij dat vrij normaal.
in een goede relatie is het vrij apart om zo langs elkaar te leven.
Als je niks zinnigs kan zeggen, zeg dan ook gewoon niks.
pi_176227962
Ja wat dan?
pi_176227990
quote:
5s.gif Op maandag 1 januari 2018 22:54 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

Is dit iets wat mijn vriend hoort te weten?
Ja.
pi_176228144
Soms hoef je niet de inhoud te vertellen, maar is het voldoende om hem te laten dat er dingen zijn die je achter je hebt gelaten en die je gevormd hebben. Misschien komt het ooit eens te sprake, misschien niet.
(zeg maar precies op de manier zoals je het nu beschrijft in de OP. Wij weten nu dat iets je bezighoudt, maar niet wat. En dat is niet relevant om toch met je mee te leven)
Somebody that I used to know
pi_176228175
Ik ben nooit een voorstander van het woordje 'hoort' te weten. Als je denkt dat dat zijn keuze om bij jou te willen zijn mogelijk zou kunnen beïnvloeden vind ik het nog moeilijk om daarover te oordelen. Ik denk dat bij mij daarin het meest meespeelt of jij iemand iets hebt aangedaan wat jou of een ander nog dagelijks beïnvloedt. Zo ja, dan vind ik in de meeste gevallen dat hij dat hóórt te weten. In de andere gevallen vind ik dat je dat geheel zelf mag bepalen.
Wat vind je zelf? Vind jij dat hij het hoort te weten?
You may say I'm a dreamer. But I'm not the only one
pi_176228231
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 23:20 schreef Dreambigstartsmall het volgende:
Ik ben nooit een voorstander van het woordje 'hoort' te weten.
Amen _O_

En met de rest van je post ook eens.
Somebody that I used to know
pi_176228265
Het zou je relatie kunnen verdiepen dat wel. Het zou ook voor begrip kunnen zorgen en situaties kunnen verduidelijken.
You may say I'm a dreamer. But I'm not the only one
pi_176228312
Oké dankje Postbus100

[ Bericht 78% gewijzigd door Dreambigstartsmall op 01-01-2018 23:26:57 (Nieuw op het forum en er de ballen van snappen) ]
You may say I'm a dreamer. But I'm not the only one
pi_176228671
Je kunt eens een balletje opgooien of in grote lijnen vertellen. Heeft hier wel geholpen om meer begrip en inzicht te krijgen in mij. Je hoeft geen details te vertellen hoor, maar als het jou dagelijks bezig houdt en neerslachtig maakt, heb je het nog geen plek gegeven.
pi_176229419
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 23:09 schreef fespo het volgende:

[..]

in een slechte relatie lijkt mij dat vrij normaal.
in een goede relatie is het vrij apart om zo langs elkaar te leven.
ik leef er niet ìn, alleen het is er.
pi_176229441
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 23:19 schreef Postbus100 het volgende:
Soms hoef je niet de inhoud te vertellen, maar is het voldoende om hem te laten dat er dingen zijn die je achter je hebt gelaten en die je gevormd hebben. Misschien komt het ooit eens te sprake, misschien niet.
(zeg maar precies op de manier zoals je het nu beschrijft in de OP. Wij weten nu dat iets je bezighoudt, maar niet wat. En dat is niet relevant om toch met je mee te leven)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik wil het ook niet vertellen. Not yet. Maar 2 personen weten het ook.. En dan voelt t klote omdat hij degene is waar ik mijn leven echt mee deel. Dat hij t niet weet.
pi_176229518
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 00:27 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik wil het ook niet vertellen. Not yet. Maar 2 personen weten het ook.. En dan voelt t klote omdat hij degene is waar ik mijn leven echt mee deel. Dat hij t niet weet.
Ohja het klinkt logisch dat je dat niet durft te vertellen...

Ik denk dat hij veel liever een huilbaby die niet van hem is helpt op te voeden met alle kosten die eraan vast zitten dan dat hij nu gewoon alles kan doen met jou zondder dat jullie gestoord worden...


Logica...
  dinsdag 2 januari 2018 @ 00:47:57 #16
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_176229609
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 00:37 schreef hoechst het volgende:

[..]

Ohja het klinkt logisch dat je dat niet durft te vertellen...

Ik denk dat hij veel liever een huilbaby die niet van hem is helpt op te voeden met alle kosten die eraan vast zitten dan dat hij nu gewoon alles kan doen met jou zondder dat jullie gestoord worden...


Logica...
Idd lol
pi_176229611
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 00:37 schreef hoechst het volgende:

[..]

Ohja het klinkt logisch dat je dat niet durft te vertellen...

Ik denk dat hij veel liever een huilbaby die niet van hem is helpt op te voeden met alle kosten die eraan vast zitten dan dat hij nu gewoon alles kan doen met jou zondder dat jullie gestoord worden...


Logica...
Niet zo gemeen, wie weet is de vriend van TS katholiek en vindt hij dat abortus = moord, weet jij veel. Met een beetje logica kan je vast wel meer situaties bedenken waarin zoiets problematisch kan zijn.

@TS: Normaal zou ik zeggen: niks zeggen. Het ligt in het verleden, er is niks meer aan te doen, en je helpt hem niet door het te vertellen, want hij kan er toch niks meer aan veranderen.

Maar in jouw geval ligt het niet in het verleden. Je zegt dat je er nog dagelijks aan denkt en er nog steeds nachtmerries van hebt. In dat geval zou ik het dan juist wel zeggen, zodat hij jou ermee kan helpen. Als hij jou er anders door gaat zien en niet meer van je houdt, dan moet je je afvragen of je überhaupt wel met hem samen moet zijn. Als je het van hem blijft verzwijgen en hij komt erachter van iemand anders, dan kan het erg kwetsend voor hem zijn. "Waarom vertrouwde ze me hier niet mee? Waarom liet ze me haar niet helpen?" Ik zou het gwn zeggen.
pi_176229813
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 00:47 schreef MrAero het volgende:

[..]

Niet zo gemeen, wie weet is de vriend van TS katholiek en vindt hij dat abortus = moord, weet jij veel. Met een beetje logica kan je vast wel meer situaties bedenken waarin zoiets problematisch kan zijn.

@TS: Normaal zou ik zeggen: niks zeggen. Het ligt in het verleden, er is niks meer aan te doen, en je helpt hem niet door het te vertellen, want hij kan er toch niks meer aan veranderen.

Maar in jouw geval ligt het niet in het verleden. Je zegt dat je er nog dagelijks aan denkt en er nog steeds nachtmerries van hebt. In dat geval zou ik het dan juist wel zeggen, zodat hij jou ermee kan helpen. Als hij jou er anders door gaat zien en niet meer van je houdt, dan moet je je afvragen of je überhaupt wel met hem samen moet zijn. Als je het van hem blijft verzwijgen en hij komt erachter van iemand anders, dan kan het erg kwetsend voor hem zijn. "Waarom vertrouwde ze me hier niet mee? Waarom liet ze me haar niet helpen?" Ik zou het gwn zeggen.
ik snap dat dit voor haar een heel ingrijpend iets is maar voor iedere andere man zal dit een worst wezen.... misschien zijn er een paar uitzonderingen maar zelfs de gelovigen zullen daar niet moeilijk over doen.
pi_176231355
Je spreekt over eerlijkheid, maar volgens mij bedoel je iets anders. Eerlijkheid beschrijft een persoon dat niet liegt, of in elk geval niet bewust informatie achterhoudt of ontkent. Openheid daar in tegen is een kenmerk dat ik eerder bij jouw specifieke situatie vind passen.

Openheid beschrijft de mate waarin iets persoonsgebonden met een ander wordt gedeeld. De mate van openheid wordt door jou bepaald en wordt aangepast wanneer jij daar klaar voor bent. Openheid kan niet worden geclaimd. Het is aan jou wat je wil delen en in hoeverre dit de eerlijkheid met voeten betreedt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2018 09:29:08 ]
  dinsdag 2 januari 2018 @ 09:28:11 #20
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_176231356
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 01:19 schreef hoechst het volgende:

[..]

ik snap dat dit voor haar een heel ingrijpend iets is maar voor iedere andere man zal dit een worst wezen.... misschien zijn er een paar uitzonderingen maar zelfs de gelovigen zullen daar niet moeilijk over doen.
Ik denk dat het vooral lastig is om te vertellen vanwege de zware emotionele lading. En dan kan de man in kwestie er nog zo open tegenover staan de stap om het te vertellen kan dan een hele lastige zijn.

TS, volg het advies dat hier al eerder is gegeven, vertel je vriend dat je het soms moeilijk hebt met iets dat in je verleden is gebeurd en dat je daardoor af en toe neerslachtig kan zijn. Dat het nu moeilijk voor je is om het (hele) verhaal te vertellen maar dat je dat nog lastig vindt. Op deze manier kun je wel eerlijk zijn binnen je relatie, snapt je vriend dat je af en toe verdrietig bent maar hoef je niet gelijk helemaal alles op tafel te leggen.

Heb je hier trouwens ook al eens met een psycholoog over gepraat? Misschien kan hij/zij je nog beter helpen dit een plekje te geven.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_176231497
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 00:27 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik wil het ook niet vertellen. Not yet. Maar 2 personen weten het ook.. En dan voelt t klote omdat hij degene is waar ik mijn leven echt mee deel. Dat hij t niet weet.
Dus wat houd je bezig richting hem en wat zou je hem het liefst willen zeggen? Volgens mij dit: dat het klote voelt dat je bepaalde dingen echt niet kan delen met hem (en dat dat niet aan hem ligt). En dat je daar verdrietig over bent. Soms hoef je de inhoud niet te delen om toch te delen wat je voelt.
Somebody that I used to know
pi_176231506
Waarom zou je meteen alles op tafel moeten gooien, meteen alle momenten moeten delen en je complete gebruiksaanwijzing ter sprake moeten brengen?

Langzaam aan zullen bepaalde dingen ten sprake komen en dan is het aan jou hoeveel je over wil delen, je partner is geen psycholoog, gaat het gesprek er eens over kun je iets delen, maar om nou meteen alles te gaan vertellen is heel erg beklemmend en benauwend voor iemand.

Denk dat de meesten dat wel hebben, doe gewoon kalm aan en komt er eens een moment dan is zoiets wel te delen.
pi_176231549
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 09:28 schreef Stratotanker het volgende:

Openheid beschrijft de mate waarin iets persoonsgebonden met een ander wordt gedeeld. De mate van openheid wordt door jou bepaald en wordt aangepast wanneer jij daar klaar voor bent. Openheid kan niet worden geclaimd. Het is aan jou wat je wil delen en in hoeverre dit de eerlijkheid met voeten betreedt.
En dit. Openheid dwing je niet af (niet bij een ander en niet bij jezelf). Als je er ooit behoefte aan hebt, of als de lading er vanaf is, kan je het altijd nog vertellen. Je merkt het vanzelf wanneer je daar aan toe bent.
Somebody that I used to know
pi_176231551
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 23:20 schreef Dreambigstartsmall het volgende:
Ik ben nooit een voorstander van het woordje 'hoort' te weten. Als je denkt dat dat zijn keuze om bij jou te willen zijn mogelijk zou kunnen beïnvloeden vind ik het nog moeilijk om daarover te oordelen. Ik denk dat bij mij daarin het meest meespeelt of jij iemand iets hebt aangedaan wat jou of een ander nog dagelijks beïnvloedt. Zo ja, dan vind ik in de meeste gevallen dat hij dat hóórt te weten. In de andere gevallen vind ik dat je dat geheel zelf mag bepalen.
Wat vind je zelf? Vind jij dat hij het hoort te weten?
Begrijp ik! Ik weet het echt niet.. Ik heb er niemand mee gekwetst. Aan de ene kant: ik zal het nooit vergeten, het was niet zomaar iets voor mij. Het is niet dat mijn leven eronder gebukt gaat, maar toch is het een gebeurtenis waarvan ik ook denk; wat vindt hij ervan..
pi_176231783
quote:
5s.gif Op maandag 1 januari 2018 22:54 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Moet je alles vertellen aan je partner vertellen over je verleden?

Ik heb een poosje een relatie met mijn vriend en ik merk dat ik wil alles met hem delen. De mooie momenten, vervelende momenten: we kunnen altijd bij elkaar terecht. Hij is naast mijn geliefde ook een vriend. Er is liefde, er is humor, het heeft alles. We begrijpen elkaar..

Maar, toch weet hij niet alles van mij. En dan doelend op mijn verleden; niet alle vervelende momenten, die mij hebben gevormd of hebben gebroken, heb ik hem verteld. Ik vind bepaalde gebeurtenissen uit mijn verleden moeilijk om voor uit te komen, dat ik het voor mezelf al heb afgesloten. Daar praat ik niet meer over, dat is verleden tijd. Zo'n gebeurtenis in mijn leven heeft plaatsgevonden rond mijn 19e een aantal jaar geleden. Dit heeft mij deels gevormd. Maar erover praten kan ik niet, ook niet bij hem. Hij weet er dan niks van. Maar, die gebeurtenis zit wel in mijn hoofd. Ik denk er nog dagelijks aan. Dan voel ik verdriet, kan ik neerslachtig zijn of er nachtmerries van hebben.

Het beheerst mijn leven niet. Heb het een soort van plek gegeven. Maar het is iets wat ik niet zal vergeten.

Het is vormend in mijn leven. Pijnlijke herinnering. Kan het relativeren maar het blijft een sluimerende gedachte.

Is dit iets wat mijn vriend hoort te weten?
Er is geen handboek voor relaties. Iedere relatie is uniek omdat het een relatie is tussen twee unieke individuen. Wat het beste werkt voor de combinatie van die twee is iets dat je gezamenlijk moet ontdekken terwijl je elkaar steeds beter leert kennen. Vind je die juiste manier van samenleven op tijd, dan kan je relatie best lang standhouden.

Als je nu zo'n delicate gebeurtenis op tafel gooit heb je kans dat je partner afhaakt. Als je het niet doet kan het zijn dat hij er later achterkomt en alsnog afhaakt. Wat ook een afloop kan zijn is dat je je partner beter leert kennen en op den duur een betere manier vind om het aan hem te vertellen. Kortom, een lastige gok.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_176231948
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 09:28 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral lastig is om te vertellen vanwege de zware emotionele lading. En dan kan de man in kwestie er nog zo open tegenover staan de stap om het te vertellen kan dan een hele lastige zijn.

TS, volg het advies dat hier al eerder is gegeven, vertel je vriend dat je het soms moeilijk hebt met iets dat in je verleden is gebeurd en dat je daardoor af en toe neerslachtig kan zijn. Dat het nu moeilijk voor je is om het (hele) verhaal te vertellen maar dat je dat nog lastig vindt. Op deze manier kun je wel eerlijk zijn binnen je relatie, snapt je vriend dat je af en toe verdrietig bent maar hoef je niet gelijk helemaal alles op tafel te leggen.

Heb je hier trouwens ook al eens met een psycholoog over gepraat? Misschien kan hij/zij je nog beter helpen dit een plekje te geven.
Dat is een optie. Maar dat maakt t wel weer heel wazig. :D Toch denk ik dat ik t zo ga aanpakken. Dan ben ik toch open en weet hij dat er iets is en dan zal ik het op den duur vertellen.

Nee. Ik had toen een vriend en hij weet ervan. Ik kan hem nog altijd benaderen om erover te praten, heel soms doe ik dat. En een vriendin weet ervan. Maar ik heb voor mezelf het wel ergens een plek gegeven hoor. Maae niet helemaal. Zo heb ik de echofoto en die wil ik weggooien, maar aan de andere kant: als ik dat doe heb ik geen tastbaar iets meer van dat het is geweest. Dan is het enkel nog in herinnering. Snap je?
  Moderator dinsdag 2 januari 2018 @ 10:41:36 #27
441859 crew  Lenny77
pi_176232243
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 10:18 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

Dat is een optie. Maar dat maakt t wel weer heel wazig. :D Toch denk ik dat ik t zo ga aanpakken. Dan ben ik toch open en weet hij dat er iets is en dan zal ik het op den duur vertellen.

Nee. Ik had toen een vriend en hij weet ervan. Ik kan hem nog altijd benaderen om erover te praten, heel soms doe ik dat. En een vriendin weet ervan. Maar ik heb voor mezelf het wel ergens een plek gegeven hoor. Maae niet helemaal. Zo heb ik de echofoto en die wil ik weggooien, maar aan de andere kant: als ik dat doe heb ik geen tastbaar iets meer van dat het is geweest. Dan is het enkel nog in herinnering. Snap je?
Niet weggooien! Leg die dan gewoon weg. Desnoods voor jaren! Maar ik zou 'm niet weggooien.
O
Ik heb het nooit meegemaakt maar ik kan me voorstellen dat het best een grote impact maakt. Dan is het beter om er toch nog iets van te hebben, al is het ver weg.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_176232534
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 00:27 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik wil het ook niet vertellen. Not yet. Maar 2 personen weten het ook.. En dan voelt t klote omdat hij degene is waar ik mijn leven echt mee deel. Dat hij t niet weet.
Ik zie nu pas dat er ook een spoiler is (zat net mobiel). Was het kindje ook van hem?
Somebody that I used to know
pi_176232561
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 10:41 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Niet weggooien! Leg die dan gewoon weg. Desnoods voor jaren! Maar ik zou 'm niet weggooien.
O
Ik heb het nooit meegemaakt maar ik kan me voorstellen dat het best een grote impact maakt. Dan is het beter om er toch nog iets van te hebben, al is het ver weg.
Dat is ook weer zo. Alleen ik heb zoiets van: als ik het weggooi, misschien vervaagt de gebeurtenis dan helemaal. Maar aan de andere kant wil ik dat ook niet.
pi_176232660
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 11:00 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo. Alleen ik heb zoiets van: als ik het weggooi, misschien vervaagt de gebeurtenis dan helemaal. Maar aan de andere kant wil ik dat ook niet.
Nee joh, weggooien is niet vergeten.
Somebody that I used to know
pi_176232661
Nee, was mijn toenmalige vriendje. Die weet er natuurlijk wel van.
pi_176232675
Als je wilt, kun je ook hier terecht: https://www.siriz.nl/hulp(...)e-verdriet-of-spijt/
Somebody that I used to know
pi_176232680
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 11:08 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Nee, was mijn toenmalige vriendje. Die weet er natuurlijk wel van.
Ah oke
Somebody that I used to know
pi_176232692
Zelf denk ik dat je het niet hoeft te vertellen. Hangt er gewoon vanaf of je wil of niet. Belangrijk is dat je eerlijk bent, niet dat je alle dingen vertelt. Maak het jezelf niet zo moeilijk
pi_176233348
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 09:46 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
maar toch is het een gebeurtenis waarvan ik ook denk; wat vindt hij ervan..
Laat dat geen motivatie zijn om het te vertellen. Vertel het omdat je het wilt delen, vertel het niet om zijn oordeel te vragen.
Somebody that I used to know
  Moderator dinsdag 2 januari 2018 @ 11:57:47 #36
441859 crew  Lenny77
pi_176233470
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 11:00 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo. Alleen ik heb zoiets van: als ik het weggooi, misschien vervaagt de gebeurtenis dan helemaal. Maar aan de andere kant wil ik dat ook niet.
Nee zo werkt dat niet. Kan het op de lange termijn net erger maken! Geef de foto anders aan iemand die m bewaard voor jou?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 2 januari 2018 @ 12:03:40 #37
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176233598
Ik zou het vertellen. Niet dat het 'hoort' (het was voor zn tijd namelijk) en ook niet omdat je relatie anders niet goed is, maar omdat het je nog steeds zo bezig houdt en dat hij het misschien fijn zou vinden om er op dat soort momenten voor je te zijn. Of om je goed advies te kunnen geven.

Ik heb zelf heel veel meegemaakt in mijn verleden, maar het heeft me in totaal jaren gekost om alle belangrijke dingen te vertellen aan mijn partner. Niet omdat hij het verdiende het te weten, maar omdat ik vond dat ik hem wel de kans moest geven om er voor me te zijn en om mij nog beter te leren kennen. Het helpt om een partner te hebben waarmee je kan praten over dingen die je zo vaak dwars zitten. Het helpt de relatie ook.

Tenzij, in dit geval, je weet dat je partner het niet zou begrijpen/het niet eens zou zijn met wat je gedaan hebt. Sterkte! Sowieso blijven praten als het je dwars zit, ook als je het niet aan hem vertelt!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176233897
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 10:18 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

Dat is een optie. Maar dat maakt t wel weer heel wazig. :D Toch denk ik dat ik t zo ga aanpakken. Dan ben ik toch open en weet hij dat er iets is en dan zal ik het op den duur vertellen.
Doe dat alsjeblieft niet... Kan je je voorstellen dat je partner het volgende tegen je zegt?: "Hey schat, ik ben soms erg neerslachtig enzo en ik wilde even zeggen dat dat niks met jou te maken heeft. Er is iets gebeurd in mijn verleden waar ik nog dagelijks aan terug denk, maar ik wil nog niet zeggen wat er was gebeurd."

Ik zou me opvreten, niet wetende wat het is wat mijn partner is overkomen. Ik zou me mss zelfs beledigd voelen om het feit dat ze mij niet vertrouwt met zoiets.

Zeg het òf helemaal niet, òf zeg alles. Is net zoiets als een telefoontje krijgen s'morgens met: "hey schat, we moeten praten, kan dat vanavond als we thuis zijn van werk? Waarover het gaat hoor je dan wel." Zoiets doe je niet in een relatie.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 12:24:10 #39
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176234002
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:17 schreef MrAero het volgende:

[..]

Doe dat alsjeblieft niet... Kan je je voorstellen dat je partner het volgende tegen je zegt?: "Hey schat, ik ben soms erg neerslachtig enzo en ik wilde even zeggen dat dat niks met jou te maken heeft. Er is iets gebeurd in mijn verleden waar ik nog dagelijks aan terug denk, maar ik wil nog niet zeggen wat er was gebeurd."

Ik zou me opvreten, niet wetende wat het is wat mijn partner is overkomen. Ik zou me mss zelfs beledigd voelen om het feit dat ze mij niet vertrouwt met zoiets.

Zeg het òf helemaal niet, òf zeg alles. Is net zoiets als een telefoontje krijgen s'morgens met: "hey schat, we moeten praten, kan dat vanavond als we thuis zijn van werk? Waarover het gaat hoor je dan wel." Zoiets doe je niet in een relatie.
Dit inderdaad ook ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176234496
Ja, daar ben ik het mee eens. Je vertelt het, of je vertelt het niet. Ik heb de indruk dat je het eigenlijk wel zou willen vertellen. Wat houd je precies tegen om dat te doen? Waar ben je bang voor?
Het lijkt me niet dat je lichtzinnig om bent gegaan met die keuze toendertijd. Je hebt er vast goede redenen voor gehad die beslissing te nemen. Ben je bang dat je die niet over kunt dragen? Dat hij je niet zal begrijpen?

En NOOIT weggooien die echo foto's. Daar krijg je spijt van
You may say I'm a dreamer. But I'm not the only one
pi_176236299
quote:
5s.gif Op maandag 1 januari 2018 22:54 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Ik vind bepaalde gebeurtenissen uit mijn verleden moeilijk om voor uit te komen, dat ik het voor mezelf al heb afgesloten. Daar praat ik niet meer over, dat is verleden tijd. Zo'n gebeurtenis in mijn leven heeft plaatsgevonden rond mijn 19e een aantal jaar geleden.
Na het lezen van dit stuk dacht ik: geen reden om te vertellen. Doen als je het fijn vindt, als het niet wil, geen punt.
quote:
Maar, die gebeurtenis zit wel in mijn hoofd. Ik denk er nog dagelijks aan. Dan voel ik verdriet, kan ik neerslachtig zijn of er nachtmerries van hebben.
Oke. Je hebt het dus helemaal nog niet afgesloten. Ga het echt verwerken. Dat kan met, maar ook zonder je vriend. Als mijn vriendin neerslachtig is, wil ik trouwens wel graag de reden weten. Verplicht om het te vertellen lijkt mij wat zwaar, maar ik zou het prettig vinden.
pi_176239615
Who cares denkt hij......

dit is nou ongeveer hetzelfde als zeggen: hey ik ben vroeger weleens eerder met iemand naar bed gegaan...
pi_176240415
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 10:18 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

Dat is een optie. Maar dat maakt t wel weer heel wazig. :D Toch denk ik dat ik t zo ga aanpakken. Dan ben ik toch open en weet hij dat er iets is en dan zal ik het op den duur vertellen.

Nee. Ik had toen een vriend en hij weet ervan. Ik kan hem nog altijd benaderen om erover te praten, heel soms doe ik dat. En een vriendin weet ervan. Maar ik heb voor mezelf het wel ergens een plek gegeven hoor. Maae niet helemaal. Zo heb ik de echofoto en die wil ik weggooien, maar aan de andere kant: als ik dat doe heb ik geen tastbaar iets meer van dat het is geweest. Dan is het enkel nog in herinnering. Snap je?
"Er is iets waar ik regelmatig mee zit, en dat wil ik aan je vertellen, maar toch ook weer niet. Dus ik zeg alleen maar dat er 'iets' is, maar niet wat dat is. Maar maak je heus geen zorgen hoor!"

Ehh ... ja ... absoluut niet doen dus. Dan zadel je hem dus op met zorgen en verwarring, puur en alleen omdat jij af wil van het nare gevoel dat je 'niet volledig eerlijk/open bent' (wat je dan trouwens nog steeds niet bent, maar goed).
"Pools are perfect for holding water"
pi_176240427
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik zou het vertellen. Niet dat het 'hoort' (het was voor zn tijd namelijk) en ook niet omdat je relatie anders niet goed is, maar omdat het je nog steeds zo bezig houdt en dat hij het misschien fijn zou vinden om er op dat soort momenten voor je te zijn. Of om je goed advies te kunnen geven.

Ik heb zelf heel veel meegemaakt in mijn verleden, maar het heeft me in totaal jaren gekost om alle belangrijke dingen te vertellen aan mijn partner. Niet omdat hij het verdiende het te weten, maar omdat ik vond dat ik hem wel de kans moest geven om er voor me te zijn en om mij nog beter te leren kennen. Het helpt om een partner te hebben waarmee je kan praten over dingen die je zo vaak dwars zitten. Het helpt de relatie ook.

Tenzij, in dit geval, je weet dat je partner het niet zou begrijpen/het niet eens zou zijn met wat je gedaan hebt. Sterkte! Sowieso blijven praten als het je dwars zit, ook als je het niet aan hem vertelt!
^O^
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 6 januari 2018 @ 16:40:53 #45
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_176325087
Zou jij willen dat hij zulke dingen wel bij jou kwijt kan? Zo ja, vertel het hem 'gewoon'.
pi_176325740
Grappig dat je het ons, een stel vreemden op een internetforum, wel kunt vertellen maar je geliefde niet.

Think about it...
pi_176326327
Dus samenvattend, je hebt het afgesloten en een plek gegeven. Maar je denkt er dagelijks aan en het beïnvloed je stemming.

Wat heb je precies afgesloten?
pi_176381313
Gewoon zeggen, openheid voor alles. Anders lieg je hem voor.
pi_176381535
Je hoeft het niet te zeggen. Denk goed na over of het toegevoegde waarde heeft voor jou én voor hem als je het wel vertelt.

Als ik je reacties zo lees, zit je er nog heel erg mee. Ik denk dat hierover praten met je lief je wel goed zal doen.

En gooi de echo niet weg.
Protège moi de mes désirs.
pi_176381596
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 07:54 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Je hoeft het niet te zeggen. Denk goed na over of het toegevoegde waarde heeft voor jou én voor hem als je het wel vertelt.

Als ik je reacties zo lees, zit je er nog heel erg mee. Ik denk dat hierover praten met je lief je wel goed zal doen.

En gooi de echo niet weg.
Ik sluit mij hier bij aan. Je hoeft het niet te zeggen. Maar als jij je beter voelt door het te delen dan zou ik het hoe dan ook doen.

Sowieso, als dit echt een relatie is met toekomst, zoals kinderen en een huwelijk, dan zal je vroeg of laat je verleden toch wel met hem gaan delen. Niet alleen omdat hij wilt weten wie jij bent en hoe je zo geworden bent maar ook omdat jij je zo vertrouwd voelt met hem dat je wilt dat hij jou echt kent!
pi_176388625
Als hij er niets van weet en niets merkt en het jou minimaal belemmert in dingen en als je er zelf niet over wilt praten, dan laat je dat toch lekker zo? Als je daar morgen of over 3 jaar anders over denkt, dan vertel je het alsnog en vermeld je erbij waarom je het niet eerder hebt gezegd.
pi_176389240
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 11:08 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Nee, was mijn toenmalige vriendje. Die weet er natuurlijk wel van.
Wat is het nut er van als je nieuwe vriendje het ook weet? Geeft dat hem en jou voordelen? Rationeel of emotioneel gezien?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176392966
Je moet doen wat voor jou goed voelt. De enige die de vraag kan beantwoorden ben jij zelf.
pi_176512824
Blijkbaar heb je het nog niet verwerkt, anders denk je er niet dagelijks aan.

Wil je nog kinderen met je huidige partner? (geen idee hoe oud je nu bent).

Of alles vertellen of niets, anders zadel je hem op met jouw probleem, daar gaat hij dan aan kapot.

Vraag mij sowieso af waarom je het niet zou vertellen, zo leg je alleen maar een bom onder je eigen relatie.

En als het écht een goede relatie is, dan merkt je partner wel dat er iets aan de hand is bij je.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')