abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176220323
binnenkort wil ik een enkele reis vliegen vanuit San Francisco naar Schiphol. Omdat veel maatschappijen (KLM, Delta, etc.) bij een enkele reis torenhoge prijzen hanteren, kwam ik uit om met Norwegian naar Londen Gatwick te vliegen, en vanuit daar met Easyjet naar Amsterdam.

Echter, hoe veel tijd moet ik ongeveer plannen op Gatwick. Ik ga ervan uit ongeveer 2 uur nodig te hebben voor landen-immigratie-bagage pakken-bagage inchecken-security-emigratie-boarden. Hoe veel extra tijd is verstandig om in te plannen voor het geval van vertraging? En waar moet ik nog meer rekening mee houden
pi_176220422
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 19:17 schreef Jappie_Sea het volgende:
binnenkort wil ik een enkele reis vliegen vanuit San Francisco naar Schiphol. Omdat veel maatschappijen (KLM, Delta, etc.) bij een enkele reis torenhoge prijzen hanteren, kwam ik uit om met Norwegian naar Londen Gatwick te vliegen, en vanuit daar met Easyjet naar Amsterdam.

Echter, hoe veel tijd moet ik ongeveer plannen op Gatwick. Ik ga ervan uit ongeveer 2 uur nodig te hebben voor landen-immigratie-bagage pakken-bagage inchecken-security-emigratie-boarden. Hoe veel extra tijd is verstandig om in te plannen voor het geval van vertraging? En waar moet ik nog meer rekening mee houden
Je moet zoveel inplannen als je vertraging duurt plus inderdaad 2 uur. Jammer dat je vooraf je vertraging nog niet kent.
  Moderator maandag 1 januari 2018 @ 21:19:56 #3
45833 crew  Fogel
pi_176223594
Je moet er rekening mee houden dat wanneer je twee losse tickets gebruikt, dat het dan je eigen verantwoording is om op tijd bij de volgende vlucht te komen. Als je het op een ticket boekt ligt die verantwoording bij de luchtvaartmaatschappij.
2 uur overstaptijd met losse tickets zou ik zelf niet aan beginnen, want baggage van de band halen en opnieuw inchecken ben al heel snel een uur mee kwijt indien alles volgens schema gaat. Soms moet je een uur op je koffer wachten en soms staat er een flinke rij bij de check-in balie, en ook nog eens bij de security... alles bij elkaar en je haalt je vlucht niet. Dan is je goedkope ticket plots duur.
Hou een paar uur extra aan om stress te voorkomen en als alles op rolletjes gaat ga je lekker rustig ergens wat eten of drinken :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_176224180
Met twee losse tickets is 2 uur te weinig. Helemaal zeker ben je nooit, maa rik zou gaan voor 3 uur ongeveer, misschien zelfs 4.

in de praktijk haal ik een overstap altijd wel, maar laatst bijvoorbeeld was 2,5 uur bijna te kort. Meestal zit ik me te vervelen.
Whatever...
  maandag 1 januari 2018 @ 22:16:01 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_176225899
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 19:17 schreef Jappie_Sea het volgende:
binnenkort wil ik een enkele reis vliegen vanuit San Francisco naar Schiphol. Omdat veel maatschappijen (KLM, Delta, etc.) bij een enkele reis torenhoge prijzen hanteren, kwam ik uit om met Norwegian naar Londen Gatwick te vliegen, en vanuit daar met Easyjet naar Amsterdam.
Als je vanaf Oakland vliegt kan je voor 250 euro via Stockholm naar Amsterdam.
Allemaal op hetzelfde ticket, dus hoef je je niet druk te maken over een zelf te plannen overstap op Gatwick.
So we just called him Fred
pi_176246097
easyJet en norwegian bieden een combinatie aan met transfer op gatwick. Hoef je je geen zorgen te maken om overstappen missen.

Gatwick connect heet dat
pi_176246175
quote:
7s.gif Op maandag 1 januari 2018 22:16 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als je vanaf Oakland vliegt kan je voor 250 euro via Stockholm naar Amsterdam.
Allemaal op hetzelfde ticket, dus hoef je je niet druk te maken over een zelf te plannen overstap op Gatwick.
Dat is goedkoop.
pi_176402607
Dank jullie wel allemaal! Heb uiteindelijk een dagje later geboekt met overstap in Stockholm, kostte uiteindelijk 298,- met alles erop en er aan (basistarief was 217).
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')