abonnement Unibet Coolblue
pi_176223895
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Daar denken een aantal landen anders over.
Gast. Je wil dat Nederland een beetje kan shoppen in de lusten en lasten. De EU zegt: "nee, gaan we niet doen". En jouw antwoord is: "daar denken een aantal landen anders over".

Ligt het aan mij en gaat het antwoord totaal aan mij voorbij, als in: er zijn een aantal landen die daar toestemming voor zouden geven namens de EU? En zo ja; welke landen zijn dat dan en kun je daar een paar voorbeelden van geven?

Of gaat het allemaal langs jou heen en antwoord je maar gewoon wat terwijl je niet verder kijkt dan je neus lang is? Een aantal landen denken daar anders over dus ja, dat kan dan gewoon!

[ Bericht 0% gewijzigd door Xa1pt op 01-01-2018 21:33:59 ]
  maandag 1 januari 2018 @ 21:49:26 #177
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_176224792
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Op welke punten zou FvD dan haar zin kunnen krijgen denk je? Dat maak ik uit je post niet op.

Want anders kunnen die punten nooit de inzet van coalitieonderhandelingen zijn.

Dat is trouwens ook wat hier met 'extreem' wordt bedoeld: standpunten die gewoon niet onderhandelbaar zijn. Je kunt best een Nexit of een bindend referendum willen, maar effectief doen die standpunten er helemaal niets toe omdat ze onbespreekbaar zijn.
De baantjescaroussel gaat verdwijnen, let maar op. Die is anachronistisch en niet houdbaar. E-Democracy gaat er komen. Referenda ook, ondanks het huidige verzet ertegen. Ik denk niet bindend, maar als vast institutioneel onderdeel van de democratie. Niet zoals het Oekraine referendum, als min of meer wilde aktie, maar beter georganiseerd, met goede informatieverschaffing over de betreffende kwestie en de standpunten van de politieke partijen erover.

Minder EU gaat er ook komen. Niet eruit, maar wel minder. Iedereen kan zien dat het standaard antwoord van de (niet gekozen) EU bureaucraten op ieder probleem: 'meer EU', niet meer werkt als steeds duidelijker wordt dat de EU op allerlei terreinen faalt. De EU is geen democratie maar een bureaucratie.

Zo is het met veel standpunten. Je krijgt vaak niet direct het volle pond maar stukje bij beetje ga je naar je doel. Zo werkt politiek.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
  maandag 1 januari 2018 @ 22:08:04 #178
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_176225524
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 20:11 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat is er extreem aan die kernpunten :?
Out of the box, dat wel.
Het staat vrijwel allemaal haaks op wat alle andere partijen vinden. Dat maakt het extreem lijkt me, zeker in de context van coalitievorming
Laffe huichelaar
pi_176233291
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 22:08 schreef timmmmm het volgende:
Het staat vrijwel allemaal haaks op wat alle andere partijen vinden.
Dat maakt het extreem lijkt me, zeker in de context van coalitievorming
Tja, dan heb jij blijkbaar een ander idee dan mij wat extreem is qua kernpunten ;)
  dinsdag 2 januari 2018 @ 12:16:25 #180
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176233871
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 11:49 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Tja, dan heb jij blijkbaar een ander idee dan mij wat extreem is qua kernpunten ;)
Wat versta jij dan eigenlijk onder 'extreem'?

Wat dat betreft vind ik 'onbespreekbaar in coalitieonderhandelingen' wel een redelijke definitie. Zover ik kan zien voldoet elk van deze punten aan die definitie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176234504
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:49 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

De baantjescaroussel gaat verdwijnen, let maar op.
Denk je?
Het is een pragmatisch werkwijze dat bedrijven en instellingen bij een op te vullen bestuurlijke functie eerst kijken in eigen kring. Eerst in de eigen organisatie of er een geschikte kandidaat is. Als die er niet is, kijkt men naar buitenstaanders, ook uit bestuurlijke kringen en ook uit dezelfde branche en ook met overeenkomstige denkbeelden.
Zo werkt elke menselijke organisatie.
Het nadeel is dat er vriendjespolitiek bedreven wordt en dat niet-vriendjes minder snel toegang hebben.
De FvD doet zo stoer dit afwijzen, maar de FvD gaat net zo te werk met baantjes opvullen.

Hoe maakt FvD de kandidatenlijsten voor de gemeenteraden ? Toch precies zo ...
  dinsdag 2 januari 2018 @ 13:32:01 #182
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_176235187
De 'baantjescarrousel' vind ik ook maar een raar begrip.

Dijkhoff zei dat in het debat waar Baudet zo erg afging dat hij weggelachen werd door de hele kamer al treffend. Bestuurders besturen nu eenmaal.

Als je je hele leven al bestuurt, bij bedrijven en in het kabinet, is het helemaal niet gek dat het bedrijfsleven zo'n bestuurder graag in dienst neemt. Niet alleen om zijn vaardigheid en ervaring maar ook om zijn contacten. Als men dus naar een nieuwe bestuurder zoekt, komen ze bij dezelfde kring uit als mensen die in de politiek een goede bestuurder zoeken. Die 'baantjescarrousel' is dus in een redelijk beperkte groep mensen waarvan je weet dat ze de kwalificaties hebben zoeken voor hoge functies.

Dat klinkt als iets wat ik ook zou doen als ik zo iemand zou zoeken
Laffe huichelaar
pi_176238532
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 13:32 schreef timmmmm het volgende:
De 'baantjescarrousel' vind ik ook maar een raar begrip.

Dijkhoff zei dat in het debat waar Baudet zo erg afging dat hij weggelachen werd door de hele kamer al treffend. Bestuurders besturen nu eenmaal.

Als je je hele leven al bestuurt, bij bedrijven en in het kabinet, is het helemaal niet gek dat het bedrijfsleven zo'n bestuurder graag in dienst neemt. Niet alleen om zijn vaardigheid en ervaring maar ook om zijn contacten. Als men dus naar een nieuwe bestuurder zoekt, komen ze bij dezelfde kring uit als mensen die in de politiek een goede bestuurder zoeken. Die 'baantjescarrousel' is dus in een redelijk beperkte groep mensen waarvan je weet dat ze de kwalificaties hebben zoeken voor hoge functies.

Dat klinkt als iets wat ik ook zou doen als ik zo iemand zou zoeken
Het punt is denk ik dat er te weinig wordt gekeken naar vaardigheid en ervaring buiten de politiek. En dat bij de juiste kennissenkring horen, het hebben van contacten en het kneedbaar/solidair/gehoorzaam zijn aan de anderen overheerst.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 18:37:58 #184
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_176241760
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 15:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Het punt is denk ik dat er te weinig wordt gekeken naar vaardigheid en ervaring buiten de politiek. En dat bij de juiste kennissenkring horen, het hebben van contacten en het kneedbaar/solidair/gehoorzaam zijn aan de anderen overheerst.
Als bestuurder van een groot bedrijf lijkt me de goede contacten hebben bijzonder belangrijk. En ik denk dat de vaardigheid en ervaring nogal eens onderschat wordt. Op specifieke vakgebieden hebben ze die ervaring wellicht niet, maar ik denk dat om een goede bestuurder te zijn van om het even welke organisatie kunde op dat gebied belangrijker is dan inhoudelijke vakkennis over de specifieke sector

Het kan natuurlijk zijn dat ik ernaast zit, maar de sectoren denken er klaarblijkelijk hetzelfde over. Daarbij vraag ik me ook af hoe je die zogenoemde carrousel tegen moet gaan. A wil een functie en B wil A voor die functie. Moet je politici dan verbieden na hun loopbaan nog aan het werk te gaan? Of Bedrijven verbieden oudpolitici aan te nemen? Als een zorgorganisatie Henk Kamp een geschikte kandidaat vindt en Henk Kamp vindt dat ook, wat wil FvD daar dan concreet tegen gaan doen?
Laffe huichelaar
pi_176244862
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 18:37 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als bestuurder van een groot bedrijf lijkt me de goede contacten hebben bijzonder belangrijk. En ik denk dat de vaardigheid en ervaring nogal eens onderschat wordt. Op specifieke vakgebieden hebben ze die ervaring wellicht niet, maar ik denk dat om een goede bestuurder te zijn van om het even welke organisatie kunde op dat gebied belangrijker is dan inhoudelijke vakkennis over de specifieke sector

Het kan natuurlijk zijn dat ik ernaast zit, maar de sectoren denken er klaarblijkelijk hetzelfde over. Daarbij vraag ik me ook af hoe je die zogenoemde carrousel tegen moet gaan. A wil een functie en B wil A voor die functie. Moet je politici dan verbieden na hun loopbaan nog aan het werk te gaan? Of Bedrijven verbieden oudpolitici aan te nemen? Als een zorgorganisatie Henk Kamp een geschikte kandidaat vindt en Henk Kamp vindt dat ook, wat wil FvD daar dan concreet tegen gaan doen?
Je zou bijv. open (inzichtelijker) sollicitaties kunnen doen, om maar wat te noemen.
pi_176245022
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat versta jij dan eigenlijk onder 'extreem'?

Wat dat betreft vind ik 'onbespreekbaar in coalitieonderhandelingen' wel een redelijke definitie. Zover ik kan zien voldoet elk van deze punten aan die definitie.
Ik denk dat de meeste mensen die definitie van extreem niet delen.

Het kartel is wel onderhandelbaar, zoals nu de gekozen burgemeester door D66 wordt geintroduceerd. Ook een referendum werkt het kartel tegen (of dat stelt Baudet in ieder geval) Ook dat is natuurlijk onderhandelbaar.

In hoeverre er meer afdracht van soevereiniteit is aan de EU, en in hoeverre wij ons neerleggen bij de regels (zoals bijv. het vissen met elektrische impulsen) is in de politiek natuurlijk ook onderhandelbaar. Ook het CDA en de VVD (en andere partijen) stellen dat meer EU niet alles is. We kunnen vanalles zeggen over de nadelen van de EU, maar een ware dictatuur is het niet.

In hoeverre je immigratie wil inperken is ook onderhandelbaar, zo kan je ervoor kiezen om een beleid te organiseren om opvang in de regio te stimuleren. Ook een greencard-systeem is een onderhandelbare (en in mijn mening goede) maatregel.

Het stimuleren van onderzoek naar kernenergie lijkt mij ook bij uitstek een taak die voor de politiek is weggelegd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Major op 02-01-2018 20:46:00 ]
pi_176245069
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 22:08 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het staat vrijwel allemaal haaks op wat alle andere partijen vinden. Dat maakt het extreem lijkt me, zeker in de context van coalitievorming
Haaks staan is ook wel vrij gecharcheerd toch? Er moet verschil zijn tussen de partijen, anders heeft het FvD ook geen bestaansrecht.
pi_176250032


JoelSerphos twitterde op dinsdag 02-01-2018 om 21:19:41 Als luie Thierry zijn werk in de Kamer serieus zou nemen, dan zou hij weten dat onze militairen niet meer in Uruzga… https://t.co/9V8csh92Bl reageer retweet
JoelSerphos twitterde op dinsdag 02-01-2018 om 21:26:45 Ik ben overigens niet heel verbaasd. Baudet kwam niet opdagen bij het Kamerdebat over de verlenging van de Afghanis… https://t.co/RC4a0nDvGP reageer retweet
Nogal pijnlijk dit. Is er al uitleg geweest over waarom Baudet afwezig was bij al die debatten, maar tegelijkertijd wel gemeenschapsgeld opstrijkt? Misschien heb ik dat gemist.
pi_176250189
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 23:25 schreef ikbenrond het volgende:
[ afbeelding ]

JoelSerphos twitterde op dinsdag 02-01-2018 om 21:19:41 Als luie Thierry zijn werk in de Kamer serieus zou nemen, dan zou hij weten dat onze militairen niet meer in Uruzga… https://t.co/9V8csh92Bl reageer retweet
JoelSerphos twitterde op dinsdag 02-01-2018 om 21:26:45 Ik ben overigens niet heel verbaasd. Baudet kwam niet opdagen bij het Kamerdebat over de verlenging van de Afghanis… https://t.co/RC4a0nDvGP reageer retweet
Nogal pijnlijk dit. Is er al uitleg geweest over waarom Baudet afwezig was bij al die debatten, maar tegelijkertijd wel gemeenschapsgeld opstrijkt? Misschien heb ik dat gemist.
Handig weer
  woensdag 3 januari 2018 @ 00:40:09 #190
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_176250872
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 20:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je zou bijv. open (inzichtelijker) sollicitaties kunnen doen, om maar wat te noemen.
Waarom zou je een bedrijf daartoe verplichten als zij tevreden zijn met de gang van zaken nu?
Laffe huichelaar
  woensdag 3 januari 2018 @ 00:42:59 #191
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_176250898
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 20:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Haaks staan is ook wel vrij gecharcheerd toch? Er moet verschil zijn tussen de partijen, anders heeft het FvD ook geen bestaansrecht.
Nee, dat denk ik niet. Pak een CDA, waar FvD het samen met de VVD toch van moet hebben als het tot een coalitie komt. CDA is een partij die het vleesgeworden partijkartel is, eurofiel is en tegen referenda is. Dat vind ik vrij letterlijk haaks staan op FvD en niet gechargeerd.
Laffe huichelaar
pi_176251426
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 00:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waarom zou je een bedrijf daartoe verplichten als zij tevreden zijn met de gang van zaken nu?
Bovendien is die inspraak er al via de OR.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_176251450
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 00:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet. Pak een CDA, waar FvD het samen met de VVD toch van moet hebben als het tot een coalitie komt. CDA is een partij die het vleesgeworden partijkartel is, eurofiel is en tegen referenda is. Dat vind ik vrij letterlijk haaks staan op FvD en niet gechargeerd.
Mwah zo enorm eurofiel is het CDA ook weer niet meer. Tegen toetreding Turkije, terugtrekking bemoeizucht op een aantal terreinen, hardere aanpak multinationals, afschaffen/beperken vrij verkeer van personen. Zie ook dit interview met Buma https://fd.nl/economie-po(...)lechter-dan-ik-dacht .

Verder is Omtzigt natuurlijk Baudets voorbeeld, is het CDA's visie op de cultuurbescherming vrij gelijk aan FvD en is er voor elk kleiner standpunt ook wel een factie of CDA'er te vinden die daar zo over denkt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_176252967
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 02:22 schreef nostra het volgende:

[..]

Mwah zo enorm eurofiel is het CDA ook weer niet meer. Tegen toetreding Turkije, terugtrekking bemoeizucht op een aantal terreinen, hardere aanpak multinationals, afschaffen/beperken vrij verkeer van personen. Zie ook dit interview met Buma https://fd.nl/economie-po(...)lechter-dan-ik-dacht .

Verder is Omtzigt natuurlijk Baudets voorbeeld, is het CDA's visie op de cultuurbescherming vrij gelijk aan FvD en is er voor elk kleiner standpunt ook wel een factie of CDA'er te vinden die daar zo over denkt.
Die EU-kritiek van Buma is voor de bühne. Het wordt gewaardeerd door de kiezer, en daarom slaat het CDA zo'n toon aan. Het is en blijft echter een bestuurspartij pur sang met zusterpartijen in heel Europa. Liefde voor de EU is diepgeworteld binnen het CDA.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176252985
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 20:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je zou bijv. open (inzichtelijker) sollicitaties kunnen doen, om maar wat te noemen.
Ga jij anders effe het bedrijfsleven verplichten om de sollicitatieprocedure transparanter te maken. Goed idee, man. Lekker rechts ook.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176253015
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 09:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die EU-kritiek van Buma is voor de bühne. Het wordt gewaardeerd door de kiezer, en daarom slaat het CDA zo'n toon aan. Het is en blijft echter een bestuurspartij pur sang met zusterpartijen in heel Europa. Liefde voor de EU is diepgeworteld binnen het CDA.
En haar achterban heeft nogal baat bij allerlei Europese subsidies.
pi_176253038
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 09:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En haar achterban heeft nogal baat bij allerlei Europese subsidies.
Ook dat.

Maar het CDA bestaat voor een groot deel uit brave bestuurders die het nut inzien van innige Europese samenwerking. Ik ken echt een shitload christen-democraten en ik moet de eerste eurosceptische nog ontmoeten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176253197
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 09:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook dat.

Maar het CDA bestaat voor een groot deel uit brave bestuurders die het nut inzien van innige Europese samenwerking. Ik ken echt een shitload christen-democraten en ik moet de eerste eurosceptische nog ontmoeten.
Een kinderhand is natuurlijk snel gevuld. Zeker bij de FvD aanhang
pi_176253223
quote:
7s.gif Op woensdag 3 januari 2018 10:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een kinderhand is natuurlijk snel gevuld. Zeker bij de FvD aanhang
Die jongens schijnen ook te denken dat Omtzigt de belichaming is van het CDA, omdat die vaak opduikt in de media.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 3 januari 2018 @ 10:30:43 #200
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_176253440
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 13:32 schreef timmmmm het volgende:
De 'baantjescarrousel' vind ik ook maar een raar begrip.

Dijkhoff zei dat in het debat waar Baudet zo erg afging dat hij weggelachen werd door de hele kamer al treffend. Bestuurders besturen nu eenmaal.

Als je je hele leven al bestuurt, bij bedrijven en in het kabinet, is het helemaal niet gek dat het bedrijfsleven zo'n bestuurder graag in dienst neemt. Niet alleen om zijn vaardigheid en ervaring maar ook om zijn contacten. Als men dus naar een nieuwe bestuurder zoekt, komen ze bij dezelfde kring uit als mensen die in de politiek een goede bestuurder zoeken. Die 'baantjescarrousel' is dus in een redelijk beperkte groep mensen waarvan je weet dat ze de kwalificaties hebben zoeken voor hoge functies.

Dat klinkt als iets wat ik ook zou doen als ik zo iemand zou zoeken
Ben het op zich wel met je eens. Ik heb er echter gewoon moeite mee als pietje 4 jaar lang wet en regelgeving mbt bv zorg beïnvloed en pietje daarna doodleuk bij een zorgverzekeraar gaat werken.

Of zoals in Amerika waar diegene die de wet en regelgeving voor de bitcoin/cryptocurrency schreven namens de overheid na hun ambtstermijn doodleuk verschillende adviesbureaus starten voor het omzeilen van diezelfde regels.

In Nederland hebben we bijv Camiel Eurlings gehad die na zijn ambtstermijn als ministers van VW doodleuk bij KLM ging werken.

Helemaal mooi als bestuurders nou eenmaal besturen maar indien ze vanuit de overheid uitstromen naar het bedrijfsleven zou er wel een afkoelingsperiode moeten zijn van 5 of 10 jaar mijn inziens voor de sector waarin ze bestuurd hebben bij de overheid. Als het puur om de kwaliteit van besturen gaat kunnen ze dat ook prima in een andere sector toepassen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')