abonnement Unibet Coolblue
pi_176346975
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 16:05 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Antwoorden zijn vaak korter dan de vragen in een interview met hem
Valt toch wel mee?
  zondag 7 januari 2018 @ 16:06:19 #202
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_176346979
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 16:04 schreef Evertjan het volgende:

[..]

In de kampioenstrui en met zonder helm
Zie trouwens net dat het 1999 was :@
pi_176346992
quote:
11s.gif Op zondag 7 januari 2018 16:06 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik heb niet opgelet, Toon Aerts ging toch winnen?
Die stond niet aan de start.
pi_176347001
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 16:06 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Zie trouwens net dat het 1999 was :@
We worden allemaal ouder 1999 is alweer 19 jaar geleden
  zondag 7 januari 2018 @ 16:08:08 #205
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_176347008
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 16:07 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Die stond niet aan de start.
Oh ik dacht dat die de hele tijd op kop reed :')

Maar ik heb het niet echt gevolgd, tv staat aan in de woonkamer en zag iemand van Nys op kop dus ging van Toon uit.
pindazakje
pi_176347010
Fransen in de loopgraven is altijd lachwekkend
  zondag 7 januari 2018 @ 16:08:23 #207
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_176347016
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 16:07 schreef Evertjan het volgende:

[..]

We worden allemaal ouder 1999 is alweer 19 jaar geleden
Dat is zeker zo :@
pi_176347041
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 16:08 schreef Evertjan het volgende:
Fransen in de loopgraven is altijd lachwekkend
sow
  zondag 7 januari 2018 @ 16:10:06 #209
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_176347055
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 16:07 schreef Evertjan het volgende:

[..]

We worden allemaal ouder 1999 is alweer 19 jaar geleden
Je kunt het ook zien als slechts 19 jaar geleden. Van de 2018 jaren is dat maar een fractie.
pindazakje
  zondag 7 januari 2018 @ 17:17:00 #210
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_176348254
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 14:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik sluit me aan bij #teamalvarado.
^O^
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 8 januari 2018 @ 21:11:31 #212
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176375228
quote:
Daar is niks mis mee. Mathieu gaat nu nog harder schroeien
pi_176375283
quote:
Vind de andere leuker
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_176435639
quote:
Zondag staat in Koksijde het Belgisch kampioen op het programma, een evenement dat jaarlijks duizenden mensen op de been brengt. Toch heerst er een crisissfeer in de cross. Sven Nys werd gebeld door Studio Brussel en gaf er zijn mening over. “Het veldrijden is inderdaad minder attractief geworden”, stelt de crosslegende.

In een interview in onze krant windt Rob Peeters er geen doekjes om. Hij is het hedendaagse veldrijden beu. Daarom dat hij er straks een streep onder trekt als crosser. Een teken aan de wand. En de UCI, die wil de sport hervormen. Bedoeling is om te evolueren naar één Superliga met daarin een twintigtal, maximum vijfentwintig wedstrijden.

De cross in crisis: teruglopende toeschouwersaantallen, hogere startgelden voor enkele toppers, saaie wedstrijden, een teveel aan klassementen…Ook Sven Nys heeft er zijn mening over. “Dat komt door een combinatie van heel veel factoren”, vertelt Nys aan Studio Brussel.

Generaties

“Er is een generatie gestopt, waartoe ik behoorde. Met crossers die de tijd kregen om veel supporters op te bouwen. Daarnaast is er een generatie verdwenen door omstandigheden”, stelt de sportief manager van Telenet Fidea Lions. “Zo is Niels Albert weggevallen, een dertiger met veel fans die het de jongste generatie moeilijk had kunnen maken. Daarnaast heb je ook Zdenek Stybar en Lars Boom die er niet meer zijn. En dus blijft enkel de allerjongste generatie over. Een generatie die nog niet de tijd heeft gekregen om veel supporters te verwerven.”

“En renners die bovendien totaal anders crossen dan we gewoon waren”, vindt Nys. “Het veldrijden is nu minder attractief. Waarbij in wedstrijden snel alles wordt opengebroken en de cross vrij snel in zijn plooi ligt. Plus dat er ook crossers zijn die aankondigen dat ze niet in het veld zullen blijven. Daardoor is er dus minder interesse in onze sport. Al gaat de cross altijd door. Net voor ik prof werd, was er ook zo’n minder moment. Er zullen altijd attractieve renners opstaan.”
pi_176435643
quote:
Rob Peeters is het hedendaags veldrijden beu. In dit interview windt hij er geen doekjes om: “Ik kan er niet meer tegen”

Hij is het muug. Zo zeg je dat in de Kempen als je het beu bent. En Rob Peeters (32) is het beu. Daarom dat hij er straks een streep onder trekt als veldrijder. Maar niet voordat hij zondag nog één keer een BK mag meemaken op het parcours waar hij zijn mooiste dag beleefde. Koksijde 2012, toen hij zilver pakte op het WK. Sindsdien is er veel veranderd. Te veel. “Ik rij sneller dan toen”, zucht hij. “Maar nu moet ik krabben om in de top tien te rijden.”

Of we het een beetje ‘deftig’ willen opschrijven, vraagt Rob Peeters aan het eind van het interview. “Ik wil straks niet herinnerd worden als de man van het eeuwige zagen en klagen.” Want, benadrukt hij oprecht: “Uiteindelijk heb ik heel veel te danken aan het veldrijden. Ik ben zelfs heel content dat ik voor het BK nog één keer naar Koksijde mag. Het WK daar zes jaar geleden blijft dé wedstrijd waar de meeste mensen mij van zullen herinneren. Met een heel mooi parcours.”

Dat laatste beklemtoont Peeters niet toevallig. Als hij op het einde van dit seizoen afscheid neemt van het veldrijden zal hij elf jaar prof geweest zijn. Altijd bij ploegen met de nodige renommee: Landbouwkrediet, Telenet-Fidea, de laatste jaren bij Vastgoedservice. Een carrière in de betere subtop. Maar de jongste jaren had Peeters er steeds minder plezier in. Door de mindere resultaten. Maar ook en vooral door de aard van die moderne omlopen. Het was, zegt hij onomwonden, de reden waarom hij in oktober even plots als onverwacht zijn afscheid aankondigde. “Mijn emmer liep over. Het seizoen was volop bezig en we kregen het ene supersnelle parcours na het andere. Dat had niets meer met cross te maken. Daar had en heb ik simpelweg geen goesting meer in.”

Je doelt op Ruddervoorde, Hasselt…?

“Dat zijn de beste voorbeelden. Ruddervoorde telt 40 bochten op een parcours van 2,5 kilometer. Waar halen ze het? En die zijn daar dan nog trots op ook. Dan hebben ze het over een mooi parcours met 40 bochten. Sorry, maar dat zijn twee zaken die voor mij onmogelijk in een en dezelfde zin passen. Hetzelfde voor Hasselt. Ik heb het zelf geteld: daar liggen 17 bochten van 180 graden in. Dat is toch pure onzin? Ik kan daar niet meer tegen.”

Dat was in jouw beginjaren niet zo?

“Nee. Daarom begrijp ik het niet. Neem opnieuw Ruddervoorde en Hasselt. Die worden nog altijd op dezelfde plaats georganiseerd. In Hasselt hetzelfde parkje, in Ruddervoorde dezelfde wei. Maar tien jaar geleden kreeg je daar een heel schoon crosske. Terwijl ze het nu helemaal verkloten. En waarom? Als ze het mij zouden uitleggen, zou ik het misschien kunnen begrijpen. Ik ben nochtans niet de enige renner die er zo over denkt. In Ruddervoorde zie je 90 procent van de crossers na de opwarming naar hun mobilhome rijden en samenklitten. Allemaal zeggen ze hetzelfde: Wat-is-me-dat-hier? Maar ze luisteren niet naar de crossers. Terwijl je als organisator toch liever een cross wil waar de renners graag naartoe komen. Enfin, zo zou ik toch denken. (denkt na en lacht dan) Maar genoeg daarover. Anders zeggen ze weer dat de Rob toch weer aan het zagen is: Hij kan niet meer volgen, dus reageert hij zich op anderen af. Maar echt waar: zo is het niet. Ik ben gewoon bezorgd.”

Feit is dat je het jongste jaar nog nauwelijks een resultaat rijdt.

“Terwijl ik nog altijd denk dat ik vandaag sneller rijd dan pakweg zes jaar geleden. Het rare is: toen werd ik met die kwaliteiten tweede op het WK, vandaag moet ik krabben om nog in de top tien te rijden.”

En de reden is?

“Dat de toppers van vandaag de lat onwaarschijnlijk hoog hebben gelegd. Ik heb ze allemaal meegemaakt: Nys, Wellens, Vervecken, Albert… Dat was zo anders. We reden veel relaxter en op het einde van de wedstrijd vochten we het uit. Nu valt er niks meer uit te vechten. Ze starten op leven en dood en trekken dat door tot de laatste ronde. Maar of dat ook beter is? De mensen thuis zien dat niet graag, het publiek ziet dat niet graag en de sponsors van al die andere renners zien het ook niet graag.”

De overmacht van Van der Poel en Van Aert brengt de cross meer schade toe dan velen denken?

“Dat zou best eens kunnen. Waarom wordt een crosser betaald? Om in beeld te komen. Is het niet op tv, dan wel in de krant. Maar wie komt buiten Van der Poel en Van Aert nog in beeld? Zeventig procent van alle renners krijgt veel minder aandacht dan vroeger.”

Is het moeilijk geweest om vast te stellen dat je rol in het veldrijden plots veel minder groot was?

“Ik heb daaraan moeten wennen, ja. En dan was ik nog niet eens een veelwinnaar. Het verschil zit hem in het gevoel dat je aan een cross overhoudt. Ik ben ooit tweede geweest in Loenhout, achter Nys en voor Niels Albert. Dan heb je ook niet gewonnen, maar je gaat wel met een gelukzalig gevoel naar huis. Je hoort erbij. Je doet mee. Dat gevoel heb ik de laatste twee, drie jaar niet meer gehad. Neem Bredene dit seizoen. Ik werd elfde. Dan stap je van de fiets en je denkt: ça va nog. Tot je omkijkt en blijkt dat je voorlaatste bent, op zes minuten van Van Aert. Tja… Zoiets was vijf jaar geleden ondenkbaar.”

Je hebt de hoogdagen van Nys meegemaakt. Vergelijk eens met vandaag.

“Ik vrees dat de piek voorbij is. Dat geluk heb ik wel gehad: ik heb de mooiste jaren van de cross meegemaakt. De beste op financieel vlak ook. Vandaag is het allemaal wat minder. Qua volk, qua beleving. Het beste voorbeeld: in het verleden moesten organisatoren een parking speciaal voor supportersbussen voorzien. Nys bracht acht bussen mee, Wellens en Albert een bus of vijf, zes, Vervecken vier bussen… Nu heeft geen enkele organisator nog een busparking. Hoe dat komt? Heeft het met geld te maken? Ik weet het niet. Vroeger zag je elke week dezelfde massa mensen op de cross. Dat is voorbij.”

Nys ging door tot zijn 39ste. Vantornout is er vandaag op zijn 35ste ook nog altijd bij. Jij bent pas 32. Dat is relatief vroeg om te stoppen.

“Dat is dan ook het enige wat mij wel dwars zit en waar ik ook spijt van heb. Met mijn palmares kan ik best leven. Maar die leeftijd… Vroeger dacht ik altijd: Ik ben coureur en dat zou ik toch tot mijn 35ste, 36ste en misschien wel 37ste moeten kunnen volhouden. Helaas. Mijn lichaam wil niet meer mee. Ik zie tegenwoordig soms echt af. Ik wil niet meer aanmodderen.”

Al enig idee wat het hierna wordt?

“Nee, maar ik ben er druk mee bezig. Ik sluit niets uit. Ook de cross niet. Alleen zijn de plaatsen duur. Je hebt pakweg vijf professionele ploegen in België en die hebben allemaal één betaalde ploegleider. Dan wordt het moeilijk, niet? Misschien moeten ze me vragen als parcoursbouwer.” (lacht)

Slotvraagje: jij hebt alle recente generaties meegemaakt. Maak eens je persoonlijke top vijf van beste crossers.

“Op één: Mathieu. Op twee: Wout. Op drie: Nys. Op vier: Albert. Op vijf: Stybar.”

En waar zet je Rob Peeters?

“Oeh… (blaast) Heel ver. Ik ben content met de carrière die ik gehad heb. Maar ik heb ook zoveel slechte wedstrijden gereden… Het is maar best dat ik mij in geen enkel tabelletje zet, denk ik.”
pi_176435652
quote:
Cross in crisis: UCI wil veldritsport hervormen en droomt van één overkoepelende Superliga

De veldritwereld is dringend aan hervorming toe en de Internationale Wielerunie UCI wil daar werk van maken. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. Bedoeling is om te evolueren naar één Superliga met daarin een twintigtal, maximum vijfentwintig wedstrijden.

Het is een publiek geheim: de veldritsport zit in een serieuse dip. Teruglopende toeschouwersaantallen, hogere startgelden voor enkele toppers, saaie wedstrijden, een teveel aan klassementen… Gevolg is dat bij een aantal organisatoren het water aan en zelfs net boven de lippen staat. Bij de UCI zijn ze zich bewust van de situatie en beseffen ze dat het roer moet worden omgegooid. “We moeten eerlijk zijn: in de huidige Belgische kalender zien de fans door de bomen het bos niet meer. Welke wedstrijd behoort tot welk klassement?”, zucht Peter Van den Abeele, coördinator bij de UCI en in een recent verleden nog verantwoordelijk voor het veldrijden binnen de UCI.

Waarmee Van den Abeele verwijst naar de wildgroei aan al dan niet officiële klassementscrossen. Telt u even mee in België: acht DVV-crossen, zeven Superprestige, drie Wereldbekers, vijf Brico-crossen en zes Soudal Classics en nog enkele wedstrijden-die-nergens-toe-behoren met Overijse als bekendste, wedstrijden die worden uitgezonden via Sporza, VTM, Telenet en Proximus TV. Welke kat vindt daar haar jongen nog in terug? Geen enkele dus!

Het moet dus veranderen: tijdens het WK in Valkenburg zal een eerste keer worden vergaderd met UCI-voorzitter Lappartient, de Belgische wielerbond, vertegenwoordigers van de atletencommissie (de Zwitser Simon Zahner en de Tsjechisch-Amerikaanse Katarina Nash) en enkele organisatoren. De bedoeling is om te evolueren naar een soort Superliga met daarin twintig, maximum vijfentwintig wedstrijden. Wie goed heeft geteld: België alleen al telt 29 klassementswedstrijden die zichzelf allemaal de mooiste wedstrijd van allen vinden. Kortom, er gaan belangrijke knopen moeten worden doorgehakt. Het spreekt voor zich dat de UCI de hervorming zal willen aangrijpen om de kalender te internationaliseren. Het is een doorn in het UCI-oog dat het veldrijden enkel in Vlaanderen lijkt te floreren terwijl de rest van de wereld de toch wel aantrekkelijke tv-format niet lijkt op te pikken.

Waar willen ze naartoe? Het is de bedoeling om te evolueren naar één overkoepelend klassement met een navenante prijzenpot. Dat Telenet al hoofdsponsor is van twee klassementen (Wereldbeker en Superprestige, red) kan de zoektocht vergemakkelijken. Of de hervormingen worden goedgekeurd en wanneer ze eventueel in werking treden, zal begin februari in Valkenburg moeten blijken.

BELGISCHE TOPCROSSEN

Zonhoven (Superprestige): sinds de introductie van De Kuil op korte tijd uitgegroeid tot een klassieker bij renners en publiek.

Koppenbergcross Oudenaarde (DVV-Trofee): prachtig parcours en een trouw publiek met een goede datum (1 november).

Ruddervoorde (Superprestige): lelijk parcours maar clevere organisatoren. De formule werkt.

Loenhout (DVV-Trofee): Feestcross bij uitstek met ideale ligging tussen Kerst en Nieuwjaar.

Diegem (Superprestige): Tweede feestcross bij uitstek met ideale liggen tussen Kerst en Nieuwjaar

Lille (DVV-Trofee): Herygers, Vervecken, Van Aert en Cant: allemaal Lillenaren. En dus vindt het publiek nog altijd de weg naar de Lilse Bergen

Hoogstraten (Superprestige): de verhuis naar de Veiling zorgde voor een lelijk parcours maar veel VIP’s.

BELGISCHE TWIJFELGEVALLEN

Koksijde: cross met jarenlange traditie maar met teruglopende toeschouwersaantallen en een dosis pech (afgelasting 2016)

Namen: misschien wel het mooiste parcours maar Wallonië heeft nooit een crosstraditie gehad. Gelukkig leek het publiek dit jaar wél de weg naar de Citadel te vinden.

Baal: prachtwedstrijd met Sven Nys als naamgever. Helaas blijft 1 januari een moeilijke datum om te organiseren.

BELGISCHE PROBLEEMGEVALLEN

De overige wedstrijden. Wie niet tot DVV of Superprestige behoort, heeft sowieso een probleem. De toppers (lees Van Aert en/of Van der Poel) willen enkel starten voor absurd veel geld maar blijven even vaak afwezig (zie Leuven vorig weekend). En dan haakt de toeschouwers/kijker al makkelijker af.

BUITENLANDSE TOPCROSSEN

Zijn die er wel? Gieten overleeft al jaren bij de gratie van de Superprestige. Valkenburg is een leuke wereldbeker met een aanvaardbare publieke belangstelling. Hoogerheide dankt alles aan Adrie Van der Poel én de nabijheid van de Belgische grens. De organisaties in Frankrijk en Zwitserland zijn niet meer dan wat morrelen in de marge. Wereldbekers in Denemarken en Duitsland? Denen en Duitsers lopen (er) nog niet warm voor. De Verenigde Staten vinden de crossers dan weer te ver. Eén wedstrijd heeft volgens ons wel potentieel: de Vestingcross in Hulst werd vorig jaar voor de eerste keer georganiseerd. Mooi parcours, veel publiek, leuke sfeer. Hulst ligt dan ook net over de Belgisch-Nederlandse grens in Zeeuws-Vlaanderen.
pi_176438991
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:00 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp zat de cross in een dip vlak voor en vlak na Nys' carrière. Interessant.
  donderdag 11 januari 2018 @ 20:16:43 #218
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_176439016
quote:
Veldrijder Thijs van Amerongen is aan zijn laatste seizoen bezig. De Oldenzaler (31) heeft al twee jaar lang fysieke problemen die hem belemmeren in de cyclocross.

,,Ik ben niet meer in staat een heel jaar op professioneel niveau te fietsen. Na achttien seizoenen zal ik eind februari mijn carrière als veldrijder afsluiten'', schrijft hij op zijn website.
Van Amerongen behoorde jarenlang tot de top van Nederland, al bleven grote successen uit. Hij was trouw deelnemer namens Oranje aan WK's, EK's en NK's. In 2012 behaalde hij zilver op het NK. Komend weekeinde is in Surhuisterveen zijn laatste NK.
,,Na vele onderzoeken en het aanpassen van training en voeding is het gewenste effect helaas uitgebleven. Ik ga zeker verder met de zoektocht naar het probleem, maar op korte termijn wordt dit helaas moeilijk'', aldus Van Amerongen.
  donderdag 11 januari 2018 @ 20:43:30 #219
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_176439575
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:00 schreef wimderon het volgende:

[..]

Tja, Rob, als er plots 2 extreem veel harder rijden de hele vorige generatie, dan is in het wielrennen meestal niet de logische conclusie dat het dan wel 2 heel grote talenten zullen zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 11 januari 2018 @ 20:47:31 #220
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_176439636
Er zijn simpelweg veel te veel crossen. Wie niet begrijpt dat je schaarste moet creeëren om de vraag te laten toenemen, begrijpt het nog steeds niet. En die kalender is ook ruk natuurlijk. Op zaterdag een WB wedstrijd in Zeven (zonder startgeld uiteraard) en de dag erna in Hamme. In zes maanden van september tot maart zitten 26 weken, na aftrek van NK, EK en WK én een weekend om een pauze in te lassen hou je er nog 22 over. Neem er nog een paar met een midweekse datum bij en je hebt er zo 25. Maar de inrichters houden teveel vast aan hun "eigen" datum. Wanneer ze eens beginnen met een Top Cross uitsluitend op zondag te rijden, dan kunnen de mindere goden ook op zaterdag wat start-en prijzengeld rapen. Daarnaast vind ik het rijtje top crossen behoorlijk wat tekort doen aan Gavere en Overijse. Ruddervoorde en Hoogstraten (sinds niet meer aan De Mosten) mogen er zou uit wat mij betreft.

Over Rob Peeters zal ik verder maar niets zeggen anders dat hij na Mathieu vergat te zeggen "dan een hele tijd niets" en hij had Nys en Van Aert om moeten draaien.... denk ik.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_176441555
quote:
99s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:43 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Tja, Rob, als er plots 2 extreem veel harder rijden de hele vorige generatie, dan is in het wielrennen meestal niet de logische conclusie dat het dan wel 2 heel grote talenten zullen zijn.
Het lijkt me ook sterk dat dat Nys, Wellens, Boom, Stybar en Albert schoon waren. En dan had je nog subtoppers als Berden en Vannoppen die gepakt werden.
  donderdag 11 januari 2018 @ 22:02:34 #222
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176441622
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp zat de cross in een dip vlak voor en vlak na Nys' carrière. Interessant.
Hier wordt andermaal duidelijk dat Mathieu nooit zo groot als Nys zal worden.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_176441648
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:47 schreef buzz1291 het volgende:
Er zijn simpelweg veel te veel crossen. Wie niet begrijpt dat je schaarste moet creeëren om de vraag te laten toenemen, begrijpt het nog steeds niet. En die kalender is ook ruk natuurlijk. Op zaterdag een WB wedstrijd in Zeven (zonder startgeld uiteraard) en de dag erna in Hamme. In zes maanden van september tot maart zitten 26 weken, na aftrek van NK, EK en WK én een weekend om een pauze in te lassen hou je er nog 22 over. Neem er nog een paar met een midweekse datum bij en je hebt er zo 25. Maar de inrichters houden teveel vast aan hun "eigen" datum. Wanneer ze eens beginnen met een Top Cross uitsluitend op zondag te rijden, dan kunnen de mindere goden ook op zaterdag wat start-en prijzengeld rapen. Daarnaast vind ik het rijtje top crossen behoorlijk wat tekort doen aan Gavere en Overijse. Ruddervoorde en Hoogstraten (sinds niet meer aan De Mosten) mogen er zou uit wat mij betreft.

Over Rob Peeters zal ik verder maar niets zeggen anders dat hij na Mathieu vergat te zeggen "dan een hele tijd niets" en hij had Nys en Van Aert om moeten draaien.... denk ik.
Er zijn te veel crossen, maar minder crossen lost het probleem niet op. En het probleem is overduidelijk dat er twee (een) te ver bovenuit steken (steekt), en dat de desbetreffende rivaliteit nauwelijks tot de verbeelding spreekt. Mathieu is daarvoor te veel ideale schoonzoon, en Wout niet geliefd genoeg. Als WvA wat geliefder was zou de rivaliteit ook wat scherpere randjes krijgen.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 14:10:53 #224
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_176452538
Ik vind helemaal niet dat er teveel crossen zijn.
pi_176474939
Straks om 15.00u NK voor vrouwen.
Vanaf 14.30u is er een live stream: http://www.podium.tv/nl/2(...)ijden-surhuisterveen
pi_176474965
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 14:10 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind helemaal niet dat er teveel crossen zijn.
Als tv kijker vind ik dat ook niet.
De mensen zijn natuurlijk ook verwend geraakt met al die crossen live op tv.
pi_176475263
En het blijft een geweldige kijksport, uurtje alles geven en klaar
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_176475340
Stream werkt niet?
  zaterdag 13 januari 2018 @ 14:46:42 #229
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_176475347
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:46 schreef TargaFlorio het volgende:
Stream werkt niet?
http://www.podium.tv/nl/live
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_176475359
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_176475371
quote:
Geeft hier een witte pagina.
Link op website Leeuwarder Courant werkt wel.
pi_176475372
Ben geen fan van Marijn
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_176475392
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:47 schreef franklop het volgende:
Ben geen fan van Marijn
Wie wel? Al kon ik ze in een ver verleden wel waarderen.
pi_176475404
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:49 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Wie wel? Al kon ik ze in een ver verleden wel waarderen.
Ja hier ook juist. Is oervervelend geworden met bijv gelijk een mannenprestatie naar de vrouwen te trekken etc etc .
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_176475414
Anna heeft zich goed ingelezen _O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_176475419
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:49 schreef franklop het volgende:

[..]

Ja hier ook juist. Is oervervelend geworden met bijv gelijk een mannenprestatie naar de vrouwen te trekken etc etc .
Dit inderdaad.
pi_176475442
Ben fan van Thalita de Jong
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_176475479
De Jong ook echt de enige deelneemster die een NK titel heeft in het veld _O-

Sinds 1998;
11x - Daphny van den Brand
6x - Vos
2x - Melchers
1x - De Jong
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zaterdag 13 januari 2018 @ 14:55:43 #240
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176475491
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:54 schreef franklop het volgende:
De Jong ook echt de enige deelneemster die een NK titel heeft in het veld _O-

Sinds 1998;
11x - Daphny van den Brand
6x - Vos
2x - Melchers
1x - De Jong
Van den Brand _O_
pi_176475498
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Van den Brand _O_
Vlechtjes O+
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_176475519
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:56 schreef franklop het volgende:

[..]

Vlechtjes O+
ouwe geilneef
pi_176475531
Citius, Altius, Fortius.
pi_176475553
Chute
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_176475569
Brand gaat vast
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_176475590
Valpartij, maar houdt toch voorsprong
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zaterdag 13 januari 2018 @ 15:08:02 #247
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176475647
Dweilorkest is er ook, genot
pi_176475656
Zou leuk vinden als Worst zou winnen
pi_176475697
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 15:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dweilorkest is er ook, genot
Geen wedstrijden in Thialf he vandaag. Klein stapje naar Surhuisterveen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator zaterdag 13 januari 2018 @ 15:12:12 #250
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_176475712
Dat parcours in Surhuisterveen blijft toch wel gloeiend saai.

Voor de publieke belangstelling ook niet echt handig om de mannen en de vrouwen op verschillende dagen te laten rijden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')