abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176399432
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:
N00b, van harte! ^O^

Belsen, bedankt! _O_

Enneh... begrijp ik dus goed dat ik de hoogst genoteerde vrouw in de top 100 allertijden? *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wacht maar... ~O>

Maar waarom doe je bijna niet meer mee?
pi_176399549
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 22:02 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wacht maar... ~O>

Maar waarom doe je bijna niet meer mee?
Te oud om het bij te benen
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:55:29 #53
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_176411987
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 22:02 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wacht maar... ~O>

Maar waarom doe je bijna niet meer mee?
Toen ik begon, werkte ik in een platenzaak. Ik was toen van héél veel op de hoogte en kon genoeg ideeën/ingevingen opdoen de hele dag. Daarnaast lag het tempo toen een stuk hoger en waren er geregeld de nodige inkoppertjes, dit spreekt mij meer aan dan een vraag die een hele dag open staat. Ik kijk wel dagelijks in de topic, maar het zijn te vaak vragen die ik simpelweg niet weet.
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:55:48 #54
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_176411991
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 22:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Te oud om het bij te benen
En dit.
pi_176412103
quote:
9s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

En dit.
Je eerste verklaring kan ik begrijpen. Maar dit is een grapje natuurlijk. Hoe kun je nou te oud zijn voor interesse in muziek..? Juist als je ouder bent heb je vaak meer tijd.
  woensdag 10 januari 2018 @ 15:06:21 #56
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_176412201
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:01 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Je eerste verklaring kan ik begrijpen. Maar dit is een grapje natuurlijk. Hoe kun je nou te oud zijn voor interesse in muziek..? Juist als je ouder bent heb je vaak meer tijd.
Uiteraard een grapje, ik koop ook nog wekelijks cd's en doe zo nu en dan aan een popquiz mee. Maar 'vroeger' (als in zo'n 12 jaar geleden) was ik met gemak 60 uur per week met muziek bezig, en dat is er gewoon niet meer bij.
  Moderator woensdag 10 januari 2018 @ 15:17:24 #57
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_176412414
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Toen ik begon, werkte ik in een platenzaak. Ik was toen van héél veel op de hoogte en kon genoeg ideeën/ingevingen opdoen de hele dag. Daarnaast lag het tempo toen een stuk hoger en waren er geregeld de nodige inkoppertjes, dit spreekt mij meer aan dan een vraag die een hele dag open staat. Ik kijk wel dagelijks in de topic, maar het zijn te vaak vragen die ik simpelweg niet weet.
I second that.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_176412475
De moeilijkheid van de vragen lag in het verleden veel hoger hoor.
pi_176412665
Dat geloof ik meteen. Al is het natuurlijk wel gebonden aan een bepaalde tijd en stroming. Ik merk dat jullie heel veel weten over bijvoorbeeld punk en alternatieve muziek jaren 80 en eigenlijk alles uit die tijd. Maar als ik met mijn favoriete genre aan kom (hedendaagse Belgische alternatieve bands), dan weten jullie weer helemaal niks. Ik stelde ooit een vraag over The Black Box Revelation en daar had nog niemand van gehoord.
Wel gaaf Enigma dat je zoveel met muziek bezig was. Wat zul je er veel over weten.
  woensdag 10 januari 2018 @ 15:38:05 #60
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_176412813
Ik vond de vragen vroeger makkelijker, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.

Van wat er na pak 'm beet 2010 is uitgebracht weet ik maar heel weinig, tenzij het iets is dat in mijn straatje ligt natuurlijk.
  woensdag 10 januari 2018 @ 15:54:18 #61
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_176413110
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat geloof ik meteen. Al is het natuurlijk wel gebonden aan een bepaalde tijd en stroming. Ik merk dat jullie heel veel weten over bijvoorbeeld punk en alternatieve muziek jaren 80 en eigenlijk alles uit die tijd. Maar als ik met mijn favoriete genre aan kom (hedendaagse Belgische alternatieve bands), dan weten jullie weer helemaal niks. Ik stelde ooit een vraag over The Black Box Revelation en daar had nog niemand van gehoord.
Wel gaaf Enigma dat je zoveel met muziek bezig was. Wat zul je er veel over weten.
Die zou ik zelf ook niet echt als obscuur bestempelen (meerdere keren live gezien ook), dus dat verbaast me een beetje. Maar het hangt er ook maar net van af wie er op dat moment actief zijn natuurlijk.
pi_176413850
Zekers, dat is het maar net.

Maar desalniettemin blijft het een leuk en heel leerzaam tijdverdrijf.
pi_176413991
Ik eindig elk jaar steeds lager. Maar 40 punten valt me nog mee :)
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenleider, und lummel mich in Bars
pi_176434698
quote:
11s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:17 schreef belsen het volgende:

[..]

I second that.
Ben ik het ook mee eens. Niet dat ik in het verleden heel veel meer punten scoorde, zit altijd een beetje rond hetzelfde volgens mij.

Maar als ik het vergelijk met het NK Voetbalquiz waaraan ik al jaren deelneem, dan merk ik ook wel dat het jaarlijks moeilijker wordt. In de jaren negentig tot pakweg 2003 keek ik als scholier en student zo ongeveer elke wedstrijd en had ik ook nog genoeg tijd om wekelijks de VI helemaal te lezen, plus voetbalboeken / tijdschriften. Eenmaal aan het werk werd dat al lastiger en de afgelopen jaren al helemaal.

Als er vragen uit mijn intensieve voetbalperiode voorbij komen, weet ik ze vaak blind. Maar vooral de recente dingen worden steeds lastiger, terwijl er 'jonkies' in de zaal zitten die daar middenin zitten en dat dus allemaal weten. Eigenlijk zie je nu steeds meer dat de teams met spelers vanaf 35 en ouder daar jaarlijks wat verder zakken in de eindstand.

Kan me dus wel voorstellen dat TheSilentEnigma het 'vroeger' makkelijker vond om punten te scoren en vragen te bedenken. Heb ik ook.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_176438309
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]

* Lonaa steekt hand op.
27 nu, doe het nu een jaar of 3. :)
Leuk! En nog vrouw ook, die combinatie is al helemaal een zeldzaamheid.
  donderdag 11 januari 2018 @ 19:59:32 #66
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_176438572
Ik denk eerlijk gezegd dat Fok! zelf ook wat aan het vergrijzen is. Kan me haast niet voorstellen dat forums nog echt sexy zijn voor de huidige generatie tieners... Dat verklaart denk ik ook ten dele dat de Trivia-reeks hier voor het grootste gedeelte teert op een steeds kleiner wordende groep oudgedienden.
  donderdag 11 januari 2018 @ 20:35:59 #67
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_176439423
quote:
7s.gif Op donderdag 11 januari 2018 19:59 schreef Grobbel het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat Fok! zelf ook wat aan het vergrijzen is. Kan me haast niet voorstellen dat forums nog echt sexy zijn voor de huidige generatie tieners... Dat verklaart denk ik ook ten dele dat de Trivia-reeks hier voor het grootste gedeelte teert op een steeds kleiner wordende groep oudgedienden.
Denk ik ook. Fok! (en andere fora natuurlijk ook) is een soort voorloper van de huidige social media. De huidige generatie tieners doet alles via Instagram en SnapChat, en voor quizjes heb je natuurlijk verschillende apps. Fok! zal weinig toevoegen gok ik zo.
Het is eigenlijk best knap dat Fok! überhaupt nog bestaat en nog zoveel gebruikers heeft. Als ik door de lijst met actieve topics kijk, zie ik enerzijds topic- en slowchatreeksen die al jarenlang bestaan en anderzijds zie ik pure digitale diarree.

Kortom, we worden echt oud.. ;(
  vrijdag 12 januari 2018 @ 06:30:36 #68
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_176446606
quote:
6s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De moeilijkheid van de vragen lag in het verleden veel hoger hoor.
Dat gevoel heb ik zeker niet. Vroeger was r vooral meer variatiequa genres en periodes.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 06:43:24 #69
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_176446645
Vroeger was er gewoon ook een snellere flow, dan had je als gematigd quiztalent zoals ik, sneller de kans om een vraagje mee te pikken. Nu kijk ik niet zo vaak nog, maar als ik eens kijk, staat er meestal een vraag van ulx twee dagen open :D
pi_176446918
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 06:30 schreef Beregd het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik zeker niet. Vroeger was r vooral meer variatiequa genres en periodes.
Inderdaad. Door dat de bezetting hoger was , was er ook altijd wel l
Iemand die een antwoord wist binnen een bepaald genre.
Sackblabbath, Mark en TSE voor de metal vragen, Z, Grobbel en bigshadow voor de vage hippe indiebandjes, Dollehond voor de obscure 80s dingen, en dan had je nog mensen als Daisyduke, GLO, bukgeit en noobie die gewoon alles wisten.
Daardoor was de doorloop veel sneller en was het ook leuker
pi_176451112
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 06:30 schreef Beregd het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik zeker niet. Vroeger was r vooral meer variatiequa genres en periodes.
Het is toch echt wel zo. Dat de flow beter was, kwam ook mede doordat wat cafca zegt er meer 1-2tjes gedaan werden in bepaalde genres tussen groepjes. Veel mensen hadden geen idee waar het over ging en waren dus kansloos om te scoren. Dat maakt het dus niet makkelijker, ook al ging het sneller.
Dat er nu vragen langer open blijven staan, heeft niet zozeer te maken met dat de vragen lastiger zijn, maar meer omdat 'het linkerrijtje' onder de deelnemers die we hadden nu gewoon weg is.
Ik ben zelf ook een soort van weg, maar veel van de vragen die nu lang open blijven staan weet ik ook wel. Maar ik heb gewoon geen zin meer om dan een vraag te plaatsen die ook een dag open blijft staan, terwijl 'ie toch echt niet zo moeilijk is. Of iig in het verleden vlot ingekopt werd.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')