abonnement Unibet Coolblue
pi_176196498
Wat ik me wel eens heb laten vertellen door ''experts'' is dat Sony, in vergelijking met Nikon en Canon geen ''officiële'' professionele gear produceert maar technisch bekeken semi-professioneel.

Los van de vraag of dit waar is, ben ik benieuwd wat nu eigenlijk het verschil is tussen die twee kwalificaties? ik lees en hoor er verschillende dingen over.
Wat ik het meeste tegen kom is ''zelfde kwaliteit, maar semi heeft minder knoppen.''

Dank u.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 31 december 2017 @ 17:10:43 #2
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_176196759
Waarom zou je hetgeen experts jou vertellen in twijfel trekken :?
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_176196899
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:10 schreef Ouwesok het volgende:
Waarom zou je hetgeen experts jou vertellen in twijfel trekken :?
De ''experts'' in mijn omgeving zijn vaak mensen die (net) een camera hebben en zichzelf die kwalificatie geven.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 31 december 2017 @ 18:18:45 #4
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_176199259
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:13 schreef Werkman het volgende:

[..]

De ''experts'' in mijn omgeving zijn vaak mensen die (NET) een camera hebben en zichzelf die kwalificatie geven.
Professionele gier bestaat niet, die zou dan zelf geld kunnen verdienen.

Professionele fotografen bestaan wel. Die verdienen geld met fotograferen en dat doen ze door hun skills, zowel technisch als commercieel in te zetten. Daarbij maakt het voor de uitwerking niet uit of je een klant tevreden maakt met een schot uit een camera van drie tientjes of uit een droomkast van een halve ton, als die klant maar geholpen is en betaalt.

Fabrikanten richten sommige dingen wél op professionele gebruikers door ze wat robuuster te maken, of sneller of nauwkeuriger of wat die professional dan ook maar nodig denkt te hebben om zijn of haar plaatjes te kunnen verkopen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Admin zondag 4 februari 2018 @ 07:22:28 #5
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_176941762
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:03 schreef Werkman het volgende:
Wat ik me wel eens heb laten vertellen door ''experts'' is dat Sony, in vergelijking met Nikon en Canon geen ''officiële'' professionele gear produceert maar technisch bekeken semi-professioneel.

Los van de vraag of dit waar is, ben ik benieuwd wat nu eigenlijk het verschil is tussen die twee kwalificaties? ik lees en hoor er verschillende dingen over.
Wat ik het meeste tegen kom is ''zelfde kwaliteit, maar semi heeft minder knoppen.''

Dank u.
Volgens mij heeft Sony een uitstekende DSLR (a99-II) die voldoet aan de robuustheid die professionals vaak eisen. Weather sealed, dubbele cardslots, tethering etc en die zich staande weet te houden tussen de Nikon en Canon flagships. Maar ook de a9 mirrorless wordt door veel fotografen (bv op youtube) gezien als beest-van-een-camera.

Sowieso zijn er veel fotografen die de overstap maken naar Sony. In veel gevallen is dat voor fotografie de A7r-ii of A7r-iii, voor sportfotografie vooral de A9 en voor video de A7r-iii, A7s-ii of de aps-c format A6300/A6500.

Maar het hangt er nogal vanaf wat je nodig hebt. Ik denk dat ook professionals eerder kijken naar wat ze voornamelijk fotograferen en daarna kijken welke camera met dat als sterke punt het beste bij henzelf past. Waarbij mirrorless enkele voordelen heeft over de dslr (silent shutter, focus peaking bv, voor manual focus), compacter formaat (minder zwaar, minder opvallend, hogere fps) etc. Maar uiteindelijk maakt het niet zoveel uit welke camera je gebruikt. Betrouwbaarheid is van groter belang.
Maar als iemand roept dat Sony alleen maar semi-professioneel maakt dan kletst-ie of heeft-ie een vooroordeel tov mirrorless (of Sony). Heb ikzelf ook lang gehad overigens - niet dat ik professioneel fotograaf ben - maar dat blijkt onterecht. Een kleine rondgang op youtube of het lezen van recensies of tests haalt dat al snel onderuit.
Uiteindelijk draait het allemaal om persoonlijke voorkeur.

Persoonlijk heb ik me onder meer laten beïnvloeden door de video's van Jason Lanier (die - hoewel Sony Imaging Embassador - eerlijk vertelt over de voor en nadelen en sterke en zwakke punten en irritaties van de Sony's). Maar ook Tony Northrup, Three Blind Men and an Elephant, Kai W., Maarten Heilbron etc etc etc.
Youtube is je vriend :)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 4 februari 2018 @ 15:44:27 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_176949344
Het grote verschil tussen Canon en Nikon vergeleken met andere merken is de ondersteuning die zij professionals bieden. Als CPS-lid krijg je bij problemen zonder gezeur een vervangend exemplaar mee, ze zijn aanwezig op grote (sport)evenementen en je kan apparatuur lenen en reparaties gaan sneller en je krijgt er korting op.

Ik heb begrepen dat Sony inmiddels ook bezig is met het opzetten van een support afdeling voor professionals.
Huilen dan.
  Admin zondag 4 februari 2018 @ 16:44:10 #7
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_176951015
quote:
7s.gif Op zondag 4 februari 2018 15:44 schreef Isdatzo het volgende:
Het grote verschil tussen Canon en Nikon vergeleken met andere merken is de ondersteuning die zij professionals bieden. Als CPS-lid krijg je bij problemen zonder gezeur een vervangend exemplaar mee, ze zijn aanwezig op grote (sport)evenementen en je kan apparatuur lenen en reparaties gaan sneller en je krijgt er korting op.

Ik heb begrepen dat Sony inmiddels ook bezig is met het opzetten van een support afdeling voor professionals.
Is er al
https://campaign.odw.sony(...)n#section-qualifying

Alleen zijn de voorwaarden wel erg streng. Minimaal 2 camera's, minimaal 3 lenzen en aantoonbaar fulltime professioneel fotograaf. Het is wel gratis, dus dat scheelt dan alweer.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 4 februari 2018 @ 17:11:41 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_176951720
CPS is ook gratis.

Maar goed om te zien dat Sony ook hard aan de weg aan het timmeren is. Meer concurrentie is meer beter.
Huilen dan.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 12:39:42 #9
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_176989898
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 16:44 schreef Danny het volgende:

[..]

Is er al
https://campaign.odw.sony(...)n#section-qualifying

Alleen zijn de voorwaarden wel erg streng. Minimaal 2 camera's, minimaal 3 lenzen en aantoonbaar fulltime professioneel fotograaf. Het is wel gratis, dus dat scheelt dan alweer.
CPS en NPS hebben ook zware eisen. Sony ook. De echte pro service is betaald. ook bij Canon en ook bij Sony en ook bij Nikon en ook bij DJI, etc. etc. etc. In de pro cine wereld is dit ook al sinds jaar en dag normale praktijk.

edit:
en over wat pro gebruikers willen is heel verschillend te denken, maar voor de meeste mensen is betrouwbaarheid (en beschikbaarheid) de belangrijkste factor. En daarmee dus ook het service niveau. Die laatste is helaas vaak ook om over te huilen, maar persoonlijk vind ik een echte pro iemand die zelf ook back-ups beschikbaar heeft, zodat service veel minder uitmaakt.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  Admin dinsdag 6 februari 2018 @ 12:56:01 #10
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_176990171
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:39 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

CPS en NPS hebben ook zware eisen. Sony ook. De echte pro service is betaald. ook bij Canon en ook bij Sony en ook bij Nikon en ook bij DJI, etc. etc. etc. In de pro cine wereld is dit ook al sinds jaar en dag normale praktijk.
Bij Sony is het gratis:
quote:
Fee: Free in Europe (As of September 2016)
https://campaign.odw.sony(...)n#section-qualifying
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 6 februari 2018 @ 13:20:31 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_176990614
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:56 schreef Danny het volgende:

[..]

Bij Sony is het gratis:

[..]

https://campaign.odw.sony(...)n#section-qualifying
Canon ook, in Europa in elk geval.
Huilen dan.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 13:23:06 #12
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_176990666
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:56 schreef Danny het volgende:

[..]

Bij Sony is het gratis:

[..]

https://campaign.odw.sony(...)n#section-qualifying
Ik heb het ook over Premium en Prime support programma's die verder gaan dan dit, al gaat dat meer over de cine kant en niet de foto kant.
Mar ook hier nog even rekening mee houden:
"Article 5 (Charges)
The Services are provided to Members free of charge (save as expressly provided otherwise in these Terms). However Sony reserves the right to introduce a membership fee for such Services in future. In the event that Sony introduces a membership fee, existing Members who do not agree to pay the fee shall have the right to instead terminate their membership with effect from the introduction of such fee by giving written notice (including by email) to Sony."
en wat ik van Sony hoor is het nu nog gratis om mensen over te halen naar Sony over te stappen.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_177165330
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:03 schreef Werkman het volgende:
Wat ik me wel eens heb laten vertellen door ''experts'' is dat Sony, in vergelijking met Nikon en Canon geen ''officiële'' professionele gear produceert maar technisch bekeken semi-professioneel.

Los van de vraag of dit waar is, ben ik benieuwd wat nu eigenlijk het verschil is tussen die twee kwalificaties? ik lees en hoor er verschillende dingen over.
Wat ik het meeste tegen kom is ''zelfde kwaliteit, maar semi heeft minder knoppen.''

Dank u.
Sony maakt gebruik van een doorzichtige spiegel, waardoor de spiegel in je camera dus niet omhoog hoeft te gaan om een foto te maken, waardoor je meer foto's achter elkaar kan schieten en hij ook niet steeds opnieuw hoeft te focussen na elke shot. Daardoor is de viewfinder een digitale oled scherm ipv. via de spiegel in canon of nikon.

Canon & Nikon maken nog gebruik van de traditionele spiegel.

Veel traditionele fotografen vinden dus Sony een nepperd vanwege het meganisme.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')