abonnement Unibet Coolblue
  zondag 31 december 2017 @ 10:58:11 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176183659
Voor wie zijn de struggles zwaarder? Mannen of vrouwen? Of verschilt het per omstandigheden?

Persoonlijk denk ik dat kwetsbare mannen het moeilijker hebben, maar gezonde capabele mannen hebben het makkelijk. Kwetsbare vrouwen hebben het makkelijker dan kwetsbare mannen, maar er is toch een glass ceiling waar vrouwen moeilijk doorbreken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_176183735
Mannen hebben bet moeilijker...
Omdat mannen de zwakte hebben dat ze moeten neuken...

Vrouwen zijn slim en kunnen daardoor gedragen worden door het leven...
pi_176183806
Juweeltje weer. Mannen natuurlijk, arme jij. Is dat wat je wilde horen?
Ja doei.
pi_176183839
Als ik de FP moet geloven hebben voornamelijk blanke hetero mannen het echt heel zwaar.
pi_176183895
Moeilijke vraag. Onder gewone omstandigheden denk ik dat de vrouw het zwaarder heeft. Zij trekt meestal aan het kortste eind qua werk, vrije tijd, huishouden enz. De verhoudingen staan nog steeds scheef. De verwachting is hoog! Geld binnen brengen, een kraaknet huis, prachtige welopgevoede kinderen, heerlijk eten op tafel zetten, een beest in bed, mooi uitzien,...
Maar als er echt problemen zijn, vooral misschien psychisch ja, dan denk ik dat de man het zwaarder heeft. Druk van de maatschappij? Zijn eigen ego? Ik weet het niet. Een man ziet harder af van veel zaken. Laat zich dieper hangen, is tot ergere dingen in staat (stalking, zelfmoord, gezinsdrama's). Een man die alleen komt te staan zie je vaak afglijden tot een hoopje ellende en de vrouw heeft dat minder. Kan meestal prima voor zichzelf zorgen.
Dit is natuurlijk niet algemeen. Er zijn mannen genoeg die het schitterend alleen doen en vrouwen die rijp zijn voor het gesticht.
Maar zo ervaar ik het toch..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_176183932
Zij die er een wedstrijd van maken..
pi_176183988
Geen idee. Beiden lijken mij niet echt voordelig, maar hebben wel degelijk hun voordelen.
pi_176184047
Mannen natuurlijk. Man is het zwakke geslacht.
pi_176184181
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:08 schreef Lenny77 het volgende:
Moeilijke vraag. Onder gewone omstandigheden denk ik dat de vrouw het zwaarder heeft. Zij trekt meestal aan het kortste eind qua werk, vrije tijd, huishouden enz. De verhoudingen staan nog steeds scheef. De verwachting is hoog! Geld binnen brengen, een kraaknet huis, prachtige welopgevoede kinderen, heerlijk eten op tafel zetten, een beest in bed, mooi uitzien,...
Maar als er echt problemen zijn, vooral misschien psychisch ja, dan denk ik dat de man het zwaarder heeft. Druk van de maatschappij? Zijn eigen ego? Ik weet het niet. Een man ziet harder af van veel zaken. Laat zich dieper hangen, is tot ergere dingen in staat (stalking, zelfmoord, gezinsdrama's). Een man die alleen komt te staan zie je vaak afglijden tot een hoopje ellende en de vrouw heeft dat minder. Kan meestal prima voor zichzelf zorgen.
Dit is natuurlijk niet algemeen. Er zijn mannen genoeg die het schitterend alleen doen en vrouwen die rijp zijn voor het gesticht.
Maar zo ervaar ik het toch..
AH. Wat heb jij het weer moeilijk meid. Het is weer allemaal de schuld van de man dat ze beter presteren om hun werk. Geen bloedende geslachtsorgaan hebben en over het algemeen gewoon fucking fantastisch zijn.
pi_176184372
Deze totaal niet generaliserende vraag over iets niet nader aangeduids is echt een pareltje. Bravo! Geen idee waar dit topic over gaat, maar het antwoord is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet 'mannen' of 'vrouwen', maar dat het afhangt van iemands persoonlijkheid en alle omstandigheden van het geval. En dan kan er ook nog een verschil zitten tussen wat 'is' (objectief) en wat je 'beleeft' (subjectief). Oftewel: gevoel is ook een feit.
pi_176184376
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:17 schreef Atak het volgende:

[..]

AH. Wat heb jij het weer moeilijk meid. Het is weer allemaal de schuld van de man dat ze beter presteren om hun werk. Geen bloedende geslachtsorgaan hebben en over het algemeen gewoon fucking fantastisch zijn.
Ze heeft gelijk in hoor.
  Moderator zondag 31 december 2017 @ 11:28:31 #13
441859 crew  Lenny77
pi_176184595
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:17 schreef Atak het volgende:

[..]

AH. Wat heb jij het weer moeilijk meid. Het is weer allemaal de schuld van de man dat ze beter presteren om hun werk. Geen bloedende geslachtsorgaan hebben en over het algemeen gewoon fucking fantastisch zijn.
Hoe heb jij dat er weer uit kunnen maken?
Ik zeg toch net dat de mannen het moeilijker hebben?
En hou toch op met dat beter presteren op het werk! Ik werk heel mijn leven al voltijds en draag meer geld binnen dan de doorsnee man. En toch genoeg dingen tegen gekomen die niet fair zijn. Afgewezen voor een baan omdat de mogelijkheid erin zit dat ik ooit kinderen zou kunnen krijgen bv. Of toen ik met mijn jonger broertje ben gaan solliciteren voor dezelfde functie, met hetzelfde diploma en ik met meer ervaring: alletwee aangenomen maar mijn broertje kreeg al meteen meer loon vanaf dag 1 aangeboden. We hebben alletwee afgezegd. Dit gebeurt op de arbeidsmarkt nog steeds! Zit ik daarover te janken? Nee, het is nu eenmaal zo... Jammer genoeg, maar dan zoek je verder.
Dus doe maar niet zo alsof de man enkel kan presteren en de vrouw een jankend bloedend hoopje is.
Word volwassen!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 31 december 2017 @ 11:29:48 #14
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176184642
Ik weet dat het geen wedstrijd is en dat het per geval verschilt. Maar ben gewoon benieuwd wat mensen hier erover denken. Ik vond het antwoord van Lenny77 goed.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator zondag 31 december 2017 @ 11:33:38 #15
441859 crew  Lenny77
pi_176184785
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 11:29 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik weet dat het geen wedstrijd is en dat het per geval verschilt. Maar ben gewoon benieuwd wat mensen hier erover denken. Ik vond het antwoord van Lenny77 goed.
Het is idd verschillend van persoon tot persoon. Niet van geslacht. En je kan dat eigenlijk niet veralgemenen!
Maar ik heb enorm veel respect voor mensen die het moeilijk hebben en doorgaan! In mijn ogen zijn dat de sterke mensen!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_176185277
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:28 schreef Lenny77 het volgende:
Of toen ik met mijn jonger broertje ben gaan solliciteren voor dezelfde functie, met hetzelfde diploma en ik met meer ervaring: alletwee aangenomen maar mijn broertje kreeg al meteen meer loon vanaf dag 1 aangeboden.
Niet meer dan logisch. Als jij het risico had weggenomen door in je contract op te nemen dat je ontslag zou nemen bij evt. zwangerschap en dan een boete zou betalen om opleidingskosten terug te geven. Zou je ws. net zoveel aangeboden gekregen.
  Moderator zondag 31 december 2017 @ 11:54:53 #17
441859 crew  Lenny77
pi_176185628
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 11:46 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Niet meer dan logisch. Als jij het risico had weggenomen door in je contract op te nemen dat je ontslag zou nemen bij evt. zwangerschap en dan een boete zou betalen om opleidingskosten terug te geven. Zou je ws. net zoveel aangeboden gekregen.
Nee dat ging over 2 verschillende sollicitaties. Het extra loon voor mijn broertje was bij een ander bedrijf.
En bij die eerste heb ik effectief aangegeven niet zwanger te willen worden maar dat kon niet vastgelegd worden daar het niet wettelijk is natuurlijk. Ze mogen het eigenijk niet eens aanhalen in een gesprek.
Kijk, ik begrijp het wel hoor. Als werkgever heb je natuurlijk liever niet dat je personeel er een tijdje uitligt. Dus ik begrijp de keuze wel voor een man, maar het voelt wel wat oneerlijk als je daar de dupe van wordt, alleen maar omdat je een baarmoeder hebt.
Ook al wil je ze niet gebruiken.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 31 december 2017 @ 11:57:01 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176185708
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 11:46 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Niet meer dan logisch. Als jij het risico had weggenomen door in je contract op te nemen dat je ontslag zou nemen bij evt. zwangerschap en dan een boete zou betalen om opleidingskosten terug te geven. Zou je ws. net zoveel aangeboden gekregen.
Dat is gewoon discriminatie en verboden in de wet.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_176185945
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 11:29 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik weet dat het geen wedstrijd is en dat het per geval verschilt. Maar ben gewoon benieuwd wat mensen hier erover denken.
Misschien helpt het als je 'struggles' - waarmee je volgens mij gewoon 'problemen' bedoelt - wat meer concretiseert. Waar wil je dat dit topic over gaat? En ook 'zwaarder' lijkt in dit verband niet echt een toepasselijk begrip. Of gaat het je eigenlijk niet om struggles en wil je gewoon weten of wij denken dat mannen of vrouwen het in algemene zin gemakkelijker hebben? Maar ook dan is het antwoord volgens mij dat dit mede afhangt van iemands persoonlijkheid en de omstandigheden van het geval. Ik bedoel: de blanke, hoog opgeleide, wel opgevoedde, vermogende, fysiek knappe, gezonde en gelukkige man in Europa zal over het algemeen niet zulke ernstige problemen hebben, wel? Maar komt dat doordat hij man is, of omdat hij blank, hoog opgeleid, wel opgevoegd, vermogend, fysiek knap, gezond en gelukkig is en in Europa woont? Wijzig een van de omstandigheden en dezelfde man zal meer problemen ervaren. Lenny geeft aan dat zij als vrouw last heeft gehad van discriminatie op grond van sekse. Dat is vervelend en niet goed te praten. Maar heeft zij het daarom per definitie zwaarder als jou, die toch een man is? En zelfs al zouden we denken te kunnen bepalen wie van jullie tweeën het zwaarder heeft, dan nog zegt dat niets over anderen. Ik vrees ook dat je grootheden zou vergelijken die niet te vergelijken zijn. Is discriminatie op grond van culturele achtergrond erger dan op grond van sekse? Is blind erger dan doof? Het is allemaal zo relatief. Stel dat de blanke, hoog opgeleide, wel opgevoedde, vermogende, fysiek knappe, gezonde en gelukkige man in Europa uit mijn voorbeeld homoseksueel is en is opgegroeid in een gereformeerd gezin. Dat was beslist moeilijker voor hem dan wanneer hij heteroseksueel zou zijn geweest, of wel homoseksueel maar opgegroeid in een progressieve agnostische omgeving. Wat zwaarder is valt doorgaans gewoon niet te zeggen, want het hangt van teveel andere dingen af. Sekse is er daar maar een van.
pi_176186017
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:54 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nee dat ging over 2 verschillende sollicitaties. Het extra loon voor mijn broertje was bij een ander bedrijf.
En bij die eerste heb ik effectief aangegeven niet zwanger te willen worden maar dat kon niet vastgelegd worden daar het niet wettelijk is natuurlijk. Ze mogen het eigenijk niet eens aanhalen in een gesprek.
Kijk, ik begrijp het wel hoor. Als werkgever heb je natuurlijk liever niet dat je personeel er een tijdje uitligt. Dus ik begrijp de keuze wel voor een man, maar het voelt wel wat oneerlijk als je daar de dupe van wordt, alleen maar omdat je een baarmoeder hebt.
Ook al wil je ze niet gebruiken.
Bij een ander bedrijf? Waar jij mogelijk ook gewoon dat salaris had gekregen? Dat kun je toch helemaal niet vergelijken!
pi_176186024
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 11:22 schreef Groepfunder het volgende:
Deze totaal niet generaliserende vraag over iets niet nader aangeduids is echt een pareltje. Bravo! Geen idee waar dit topic over gaat, maar het antwoord is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet 'mannen' of 'vrouwen', maar dat het afhangt van iemands persoonlijkheid en alle omstandigheden van het geval. En dan kan er ook nog een verschil zitten tussen wat 'is' (objectief) en wat je 'beleeft' (subjectief). Oftewel: gevoel is ook een feit.
Dit.
pi_176186317
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Hoe heb jij dat er weer uit kunnen maken?
Ik zeg toch net dat de mannen het moeilijker hebben?
En hou toch op met dat beter presteren op het werk! Ik werk heel mijn leven al voltijds en draag meer geld binnen dan de doorsnee man. En toch genoeg dingen tegen gekomen die niet fair zijn. Afgewezen voor een baan omdat de mogelijkheid erin zit dat ik ooit kinderen zou kunnen krijgen bv. Of toen ik met mijn jonger broertje ben gaan solliciteren voor dezelfde functie, met hetzelfde diploma en ik met meer ervaring: alletwee aangenomen maar mijn broertje kreeg al meteen meer loon vanaf dag 1 aangeboden. We hebben alletwee afgezegd. Dit gebeurt op de arbeidsmarkt nog steeds! Zit ik daarover te janken? Nee, het is nu eenmaal zo... Jammer genoeg, maar dan zoek je verder.
Dus doe maar niet zo alsof de man enkel kan presteren en de vrouw een jankend bloedend hoopje is.
Word volwassen!
Dat is gewoon zo. Gezien jouw leeftijd wil je vast kinderen voordat het te laat is. Dat kost gewoon veel geld en dat berekenen ze mee.
pi_176186374
Vrouwen natuurlijk. Fysiek zijn ze slapper en in sociaal opzicht vindt er nog steeds discriminatie plaats.
  zondag 31 december 2017 @ 12:26:41 #24
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176186832
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 12:12 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat is gewoon zo. Gezien jouw leeftijd wil je vast kinderen voordat het te laat is. Dat kost gewoon veel geld en dat berekenen ze mee.
Hoezo kost dat geld? Zwangerschapsuitkering wordt door de overheid betaald, kost de werkgever niets.
Je weet ook dat het hebben van een baarmoeder niet betekend dat je die graag wil vullen?


Al met al ontopic.

Denk niet dat je kan zeggen mannen of vrouwen hebben het zwaarder (hier igg niet), het is aardig gelijkwawrdig. Beide geslachten kennen zo hun struggle's, maar bij beide geld dat je er hier ook omheen kan.

Zelf kom ik uit de tijd dat er nog ongelijkheid was, maar er hard aan gewerkt werd. Nog wel wat zaken meegemaakt die ik als jongeling erg oneerlijk vond, maar omdat de hele sfeer er 1 was van daar gaan we wat aan doen heb ik me nooit echt achter gesteld gevoeld omdat ik een vrouw was. Er waren al wat grote veranderen geweest die het mogelijk maakte om dingen te bereiken als je maar je schouders eronder zou zetten. Die mindset zit er bij mij goed in, echt met de paplepel ingegoten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator zondag 31 december 2017 @ 12:44:20 #25
441859 crew  Lenny77
pi_176187483
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 12:05 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Bij een ander bedrijf? Waar jij mogelijk ook gewoon dat salaris had gekregen? Dat kun je toch helemaal niet vergelijken!
Zucht...
Nee.
De eerste sollicitatie was bij bedrijf x. Juiste diploma, juiste ervaring, echter niet aangenomen wegens kans op zwangerschap in de toekomst. Wel eerlijk dat ze het zo hebben gezegd! De kwalificaties waren goed genoeg.

Tweede sollicitatie, bij bedrijf y, samen met mijn broertje die recent van school af was. Zelfde diploma, alleen had ik al een paar jaar ervaring dus zou theoretisch 'beter' moeten zijn en bijna geen opleiding nodig hebben. Alletwee een contract aangeboden, maar broertje kreeg meer loon. Loon was trouwens niet door ons onderhandeld voor je daarover begint. En dat was omdat hij een man was. Waren ze gelukkig ook weer zo eerlijk in om toe te geven!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_176187592
Vrouwen, want mannen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_176187630
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 11:09 schreef Scary_Mary het volgende:
Zij die er een wedstrijd van maken..
Dit. Ik denk dat de individuele verschillen veel groter zijn dan structurele verschillen per groep.

Het is ook maar net wat je erg vindt.

Als je veel uren werken en daardoor stress erg vindt zijn mannen slechter af. Die werken gemiddeld meer.

Als je financiële afhankelijkheid en zorg voor kinderen erg vindt zijn vrouwen gemiddeld slechter af.

Ik ben zelf een man met een goede maar veeleisende baan. Leuk. Maar soms zou ik wel met mijn vrouw willen ruilen. Lekker parttime werken. Thuis beetje klussen en koffie drinken in de tuin of even naar het strand met de kinderen als het weer goed is.

Andersom heb ik weer toffe reizen. Verdien veel geld en maak veel bijzondere dingen meendoor mijn werk. Dat zou ik ook weer niet willen missen.
Whatever...
  Moderator zondag 31 december 2017 @ 12:48:39 #28
441859 crew  Lenny77
pi_176187664
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 12:12 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat is gewoon zo. Gezien jouw leeftijd wil je vast kinderen voordat het te laat is. Dat kost gewoon veel geld en dat berekenen ze mee.
Maar mannen willen toch ook gewoon kinderen? Zij hoeven ze alleen niet te dragen of baren. Dus het is een beetje oneerlijk om daarvoor afgewezen te worden.
Voor je weer begint te miepen: ik hang niet het slachtoffer uit, ik vind mezelf niet zielig en ik stamp niet op de mannen. Ik haal alleen aan dat je wel eens naar achter geduwd kan worden als je een vrouw bent op de arbeidsmarkt. Meer niet.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 31 december 2017 @ 12:59:50 #29
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_176188004
Als man natuurlijk, vooral als blanke man. Die moeten namelijk voor zichzelf zorgen, voor de rest van de bevolking is dat optioneel.
pi_176188496
Waarom twee gigantische groepen vergelijken terwijl er zoveel individuele verschillen bestaan?
  zondag 31 december 2017 @ 13:22:11 #31
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_176188784
Mannen. Die hebben veel meer verplichtingen waar ze volgens de maatschappij aan moeten voldoen. Zo is een werkeloze man een luie parasiet, een werkeloze vrouw is zielig en heeft hulp nodig.....of een werkende echtgenoot.
pi_176188898
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 11:09 schreef Scary_Mary het volgende:
Zij die er een wedstrijd van maken..
Vooral mannen dus :T
pi_176190481
Denk dat dat gelijk op gaat, ieder heeft zijn eigen problemen
pi_176190732
Mijn vriendin is dominant en ze bepaald een heleboel voor me, dus voor haar prima. Nu laat ik dat ook gebeuren, zo is mijn gevoel nou eenmaal. Het heeft ook makkelijke kanten voor mij, want ik kan schikken.
Dus ja, moeilijker voor mij? Soms zit het mee, soms zit het tegen wordt weleens gezegd.
pi_176192483
Transseksuelen.
pi_176192561
Overigens zijn struggles ook zo zwaar als je ze zelf maakt. Sommige mensen zien zelfs de grootste tegenslag nog als een motivatie. Terwijl de ander al in de war raakt als de komkommers in de supermarkt op zijn.
Whatever...
pi_176193130
Bij psychische problemen hebben mannen het zwaarder. Hebben een minder groot sociaal netwerk waar ze steun van kunnen verwachten en het is nog altijd een groter taboe om open over te zijn.
  zondag 31 december 2017 @ 15:32:17 #38
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176193447
Mannen hebben het zwaarder. Tenzij je succesvol bent en knap van uiterlijk. Dan kun je het ver schoppen in dit leven.

Maar waar je als vrouw ter wereld ook komt en ongeacht je etniciteit. Kun je aandacht, sex en liefde vinden. Daar begint het ongeveer mee.
pi_176193556
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 12:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Zucht...
Nee.
De eerste sollicitatie was bij bedrijf x. Juiste diploma, juiste ervaring, echter niet aangenomen wegens kans op zwangerschap in de toekomst. Wel eerlijk dat ze het zo hebben gezegd! De kwalificaties waren goed genoeg.

Tweede sollicitatie, bij bedrijf y, samen met mijn broertje die recent van school af was. Zelfde diploma, alleen had ik al een paar jaar ervaring dus zou theoretisch 'beter' moeten zijn en bijna geen opleiding nodig hebben. Alletwee een contract aangeboden, maar broertje kreeg meer loon. Loon was trouwens niet door ons onderhandeld voor je daarover begint. En dat was omdat hij een man was. Waren ze gelukkig ook weer zo eerlijk in om toe te geven!
Gaven ze daar nog een rechtvaardiging voor? Want vrij bizar dat het zo gebeurt en dat het wordt toegegeven.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zondag 31 december 2017 @ 15:40:55 #40
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176193753
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 11:22 schreef Groepfunder het volgende:
Deze totaal niet generaliserende vraag over iets niet nader aangeduids is echt een pareltje. Bravo! Geen idee waar dit topic over gaat, maar het antwoord is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet 'mannen' of 'vrouwen', maar dat het afhangt van iemands persoonlijkheid en alle omstandigheden van het geval. En dan kan er ook nog een verschil zitten tussen wat 'is' (objectief) en wat je 'beleeft' (subjectief). Oftewel: gevoel is ook een feit.
Het enige correcte antwoord.

TS is een seksist door dat veralgemeniserende onderscheid op basis van geslacht te maken. Iedereen die daarin meegaat ook.
pi_176194259
En toch hebben vrouwen het uiteraard, over het algemeen gezien, een stuk makkelijker dan de man..

De vrouw heeft seksuele meerwaarde ten opzichte van de man

De vrouw heeft minder zware functies

De vrouw heeft het sociaal gezien makkelijker en staat zelden alleen, in tegenstelling tot de man

De vrouw heeft veel minder waar te maken als het gaat om maatschappelijke status

En ga zo maar door.

De man daarentegen moet presteren om een vrouw te bemachtigen, moet aan allerlei eisen voldoen en komt anders amper in het vizier. Dat wil zeggen dat de man in vele opzichten zich moet bewijzen, en dan ook nog alle dagen, anders is de man zo ingeruild voor een beter exemplaar.

De vrouw heeft het gemiddeld gezien dus voor het uitzoeken en kan volstaan met uiterlijk en het monopoly op relaties. Gemiddeld gezien dan.
pi_176194411
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 13:14 schreef -Strawberry- het volgende:
Waarom twee gigantische groepen vergelijken terwijl er zoveel individuele verschillen bestaan?
Omdat vergelijken op individuele basis geen zin heeft wellicht?
  zondag 31 december 2017 @ 16:12:37 #43
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_176194773
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:17 schreef Atak het volgende:

[..]

AH. Wat heb jij het weer moeilijk meid. Het is weer allemaal de schuld van de man dat ze beter presteren om hun werk. Geen bloedende geslachtsorgaan hebben en over het algemeen gewoon fucking fantastisch zijn.
_O- _O- _O-
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 31 december 2017 @ 16:16:15 #44
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_176194904
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
en de vrouw een jankend bloedend hoopje is.

Haha, ik zie het zo voor me; een huilend bloedend hoopje.
Waar haalt iemand het vandaan !° Jullie zijn écht goed !!

_O- :? :N
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 31 december 2017 @ 16:21:15 #45
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_176195049
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 15:22 schreef Jaeger85 het volgende:
Bij psychische problemen hebben mannen het zwaarder. Hebben een minder groot sociaal netwerk waar ze steun van kunnen verwachten en het is nog altijd een groter taboe om open over te zijn.
Dat taboe ... ben jezelf, doe je jezelf aan. Ook een man kan daar open over zijn. Tenminste hier in west europa. Imho.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_176198102
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 15:32 schreef Sadcopter het volgende:
Mannen hebben het zwaarder. Tenzij je succesvol bent en knap van uiterlijk. Dan kun je het ver schoppen in dit leven.

Maar waar je als vrouw ter wereld ook komt en ongeacht je etniciteit. Kun je aandacht, sex en liefde vinden. Daar begint het ongeveer mee.
Op heel veel plekken op de wereld is de vrouw niks waard.
pi_176203562
Beiden op een eigen manier.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 31 december 2017 @ 21:19:01 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176203970
Ik denk dat vrouwen het zwaarder hebben. Die lopen een race tegen de klok en hebben relatief veel sociale druk om tegenstrijdige dingen te doen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 31 december 2017 @ 21:49:33 #49
451005 Grems
Clown World
pi_176204665
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:08 schreef Lenny77 het volgende:
Moeilijke vraag. Onder gewone omstandigheden denk ik dat de vrouw het zwaarder heeft. Zij trekt meestal aan het kortste eind qua werk, vrije tijd, huishouden enz. De verhoudingen staan nog steeds scheef. De verwachting is hoog! Geld binnen brengen, een kraaknet huis, prachtige welopgevoede kinderen, heerlijk eten op tafel zetten, een beest in bed, mooi uitzien,...
Maar als er echt problemen zijn, vooral misschien psychisch ja, dan denk ik dat de man het zwaarder heeft. Druk van de maatschappij? Zijn eigen ego? Ik weet het niet. Een man ziet harder af van veel zaken. Laat zich dieper hangen, is tot ergere dingen in staat (stalking, zelfmoord, gezinsdrama's). Een man die alleen komt te staan zie je vaak afglijden tot een hoopje ellende en de vrouw heeft dat minder. Kan meestal prima voor zichzelf zorgen.
Dit is natuurlijk niet algemeen. Er zijn mannen genoeg die het schitterend alleen doen en vrouwen die rijp zijn voor het gesticht.
Maar zo ervaar ik het toch..
Jaja :')

Voor falende vrouwen zijn er eindeloze vangnetten en hulpmiddelen, falende mannen zoeken het maar lekker uit.

Prima voor zichzelf zorgen :')

quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:54 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nee dat ging over 2 verschillende sollicitaties. Het extra loon voor mijn broertje was bij een ander bedrijf.
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
  Moderator maandag 1 januari 2018 @ 03:00:36 #50
441859 crew  Lenny77
pi_176209616
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 21:49 schreef Grems het volgende:

[..]

Jaja :')

Voor falende vrouwen zijn er eindeloze vangnetten en hulpmiddelen, falende mannen zoeken het maar lekker uit.

Prima voor zichzelf zorgen :')

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Die vangnetten zijn er toch ook voor mannen?

En wat wil je met je tweede quote zeggen? Gaat het nog over het misverstand of een steek? Want ik zie niet wat hier zwak aan is?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_176209643
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 15:05 schreef Raskolnikow het volgende:
Transseksuelen.
is een groot verschil MTF hebben het naar mijn mening vele malen makkelijker dan FTM.
  Moderator maandag 1 januari 2018 @ 03:05:34 #52
441859 crew  Lenny77
pi_176209661
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 15:35 schreef Fascination het volgende:

[..]

Gaven ze daar nog een rechtvaardiging voor? Want vrij bizar dat het zo gebeurt en dat het wordt toegegeven.
Nee eigenlijk gewoon dat ze liever jongens hebben.
Was wel een andere tijd..
Heb ook wel eens gesolliciteerd bij een groot petrochemisch bedrijf en daar gaven ze ook toe dat ze liever mannen hadden en dat ze anders verplicht waren om dan aparte kleedkamers en douches in te richten.
Dat is dan het nadeel als je als meisje een technische, mannelijke richting gevolgd hebt op school.
Maar nogmaals, is al langer geleden. Ondertussen zal het wel anders zijn!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_176209681
Als ik een zeer mooie vrouw was had ik het wel geweten. Lijkt mij bijzonder om hele fijne kleren te dragen.
  maandag 1 januari 2018 @ 03:12:51 #54
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_176209742
Vrouwen. Ik ben echt blij dat ik man ben. Al die klagende heteroseksuele witte mannen...man man man. :')
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_176210437
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 03:03 schreef Deckard het volgende:

[..]

is een groot verschil MTF hebben het naar mijn mening vele malen makkelijker dan FTM.
Dat ligt eraan, ik denk dat lesbische FTM het makkelijker hebben dan heterosexuele MTF...
pi_176211554
Stel dat we objectief onomstotelijk vast kunnen stellen dat de man het moeilijker heeft.

Wat wil je dan met dat gegeven?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  † In Memoriam † maandag 1 januari 2018 @ 11:21:57 #57
460494 naoomx
pi_176211605
Ik denk dat je gelijk hebt hierover TS. :)

quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 11:22 schreef Groepfunder het volgende:
Deze totaal niet generaliserende vraag over iets niet nader aangeduids is echt een pareltje. Bravo! Geen idee waar dit topic over gaat, maar het antwoord is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet 'mannen' of 'vrouwen', maar dat het afhangt van iemands persoonlijkheid en alle omstandigheden van het geval. En dan kan er ook nog een verschil zitten tussen wat 'is' (objectief) en wat je 'beleeft' (subjectief). Oftewel: gevoel is ook een feit.
Dus voortaan kunnen we over geen enkele eigenschap of kenmerk aan iemand zeggen of dat het leven zwaarder maakt of niet?

Tuurlijk spelen er altijd meer factoren dan het man of vrouw zijn, maar alsnog kun je toch de vraag stellen of een mens met voor de rest precies dezelfde omstandigheden en eigenschappen het moeilijker zou hebben als diegene het geslacht man of vrouw had? Wat is daar nou verkeerd aan? :?
pi_176211652
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 11:21 schreef naoomx het volgende:
Ik denk dat je gelijk hebt hierover TS. :)

[..]

Dus voortaan kunnen we over geen enkele eigenschap of kenmerk aan iemand zeggen of dat het leven zwaarder maakt of niet?

Tuurlijk spelen er altijd meer factoren dan het man of vrouw zijn, maar alsnog kun je toch de vraag stellen of een mens met voor de rest precies dezelfde omstandigheden en eigenschappen het moeilijker zou hebben als diegene het geslacht man of vrouw had? Wat is daar nou verkeerd aan? :?
Lijkt me een zinloze vraag. Ook 2 mensen met hetzelfde geslacht hoeven het niet even moeilijk te hebben in dezelfde omstandigheden.

Ik denk dat het meer met persoonlijkheid dan met geslacht te maken heeft.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  † In Memoriam † maandag 1 januari 2018 @ 11:35:23 #59
460494 naoomx
pi_176211754
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 11:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Lijkt me een zinloze vraag.
Is het ook. Maar dat betekent toch niet dat het geen interessante vraag kan zijn voor iemand?
Alsof je iets te verliezen hebt met hem stellen.

quote:
Ook 2 mensen met hetzelfde geslacht hoeven het niet even moeilijk te hebben in dezelfde omstandigheden.

Ik denk dat het meer met persoonlijkheid dan met geslacht te maken heeft.
Klopt zeker wel. Maar alsnog is geslacht (meestal) nog steeds een factor, denk ik.
pi_176211893
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 11:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Lijkt me een zinloze vraag. Ook 2 mensen met hetzelfde geslacht hoeven het niet even moeilijk te hebben in dezelfde omstandigheden.

Ik denk dat het meer met persoonlijkheid dan met geslacht te maken heeft.
Persoonlijke verschillen zijn groter. Net als de plek. Die bepaalt ook meer. Ook wel weer per geslacht overigens.

Alle klassieke stereotypen/rolmodellen hebben zo zijn voordelen en nadelen.het uit zo'n door de maatschappij deels verwachte rol stappen ook weer.

Kortom. Het is altijd gedoe. Als je jezelf niet lekker voelt in dat model.
Whatever...
  maandag 1 januari 2018 @ 12:52:18 #61
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176212710
Mannen doen zwaarder en serieuzer werk. Vrouwen zitten vooral in de sociale hulpverlening sector. Doen dit meestal deeltijd. Omdat hun man thuis al genoeg verdient voor twee maar thuiszitten nekt de vrouw ook. Dus gaat ze kletsen met mensen op thuisbzoek. Ze helpen bij het invullen van formulieren of bellen naar instanties. Tenzij je als vrouw werkt als werktuigbouwkundige, in de sector chemie of aan de slag bent als chirurge. Is het allemaal maar meh..

Vrouwen zijn wel heel behulpzaam en belangrijk. Als je ergens bij een instelling niet binnenkomt. Moet je er een vrouw op afsturen. Gegarandeerd succes. Dan gaan deuren open. Er wordt voor vrouwen meer tijd en aandacht geschonken dan voor een standaard gozer. Op mijn werk doen wij dit vaak bij onderhandelingen. Ook hier weer hebben vrouwen meer voordeel. En het dus makkelijker.
  maandag 1 januari 2018 @ 13:03:00 #62
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176212833
Mensen, dit is vooral doelloze forum discussie. Als je een serieuze conclusie wil hebben over een serieuze onderwerp, kan je beter je scriptie afmaken. Fok is voor zinloze discussies en stellingen.

Ik ben benieuwd wat mensen hierover denken. Zelf weet ik het niet. Ik denk dat de maatschappij zo wel moeilijker als makkelijker is voor een man. Als je een gezonde capabele man bent kan je het heel goed hebben. Als je een man bent die kwetsbaar is zijn er weinig mensen die je kunnen helpen. Daklozen zijn overwegend man.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 1 januari 2018 @ 13:04:14 #63
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176212854
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 11:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Stel dat we objectief onomstotelijk vast kunnen stellen dat de man het moeilijker heeft.

Wat wil je dan met dat gegeven?
Nou we kunnen oplossingen bedenken. Ik weet niet of mannen het moeilijker hebben, er zijn meer mannen aan de top, maar ook meer op de bottom.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 1 januari 2018 @ 13:07:05 #64
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176212885
In twee posts geef je weer dat vrouwen over het algemeen het makkelijker hebben.

Ik snap je scriptiepost niet. Mischien pastte je doelloze foumdiscussie beter onder ONZ of LIF ?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 1 januari 2018 @ 13:10:18 #65
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_176212930
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Mensen, dit is vooral doelloze forum discussie. Als je een serieuze conclusie wil hebben over een serieuze onderwerp, kan je beter je scriptie afmaken. Fok is voor zinloze discussies en stellingen.

Ik ben benieuwd wat mensen hierover denken. Zelf weet ik het niet. Ik denk dat de maatschappij zo wel moeilijker als makkelijker is voor een man. Als je een gezonde capabele man bent kan je het heel goed hebben. Als je een man bent die kwetsbaar is zijn er weinig mensen die je kunnen helpen. Daklozen zijn overwegend man.
Then again zoeken mannen minder snel hulp. Vrouwen doen dit eerder. Wellicht dat zij daarmee (sneller) voorkomen dat ze dakloos worden en/of zich genoodzaakt voelen tot zelfmoord. Het hoeft niet alleen per se zo te zijn dat er minder mensen bereid zijn om een man te willen en/of kunnen helpen.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  maandag 1 januari 2018 @ 13:12:30 #66
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176212957
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:07 schreef Sadcopter het volgende:
In twee posts geef je weer dat vrouwen over het algemeen het makkelijker hebben.

Ik snap je scriptiepost niet. Mischien pastte je doelloze foumdiscussie beter onder ONZ of LIF ?
Vrouwen hebben het zowel moeilijker als makkelijker.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 1 januari 2018 @ 13:18:33 #67
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176213055
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Vrouwen hebben het zowel moeilijker als makkelijker.
Hangt ook af van de periode in hun leven. En over het algemeen vind ik dat mannen het toch zwaarder hebben. Vooral met de huidige opkomst van het extremistisch feminisme, #metoo etcetera. Vrouwen worden overal aangemoedigd binnen onze Westerse cultuur. Mannen worden ontmoedigd.
  maandag 1 januari 2018 @ 13:23:27 #68
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176213137
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:10 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Then again zoeken mannen minder snel hulp. Vrouwen doen dit eerder. Wellicht dat zij daarmee (sneller) voorkomen dat ze dakloos worden en/of zich genoodzaakt voelen tot zelfmoord. Het hoeft niet alleen per se zo te zijn dat er minder mensen bereid zijn om een man te willen en/of kunnen helpen.
Als vrouw krijg je meer aandacht en wordt je beter geholpen door zowel mannen en vrouwen. Ik denk dat je in je laatste zin al aanvoelt dat mannen het toch zwaarder hebben. Maar dit bewust afwendt als 'niet perse'. Omdat dit politiek correcter staat binnen onze feministische maatschappij. Waar vrouwen worden aangemoedigd en mannen ontmoedigd.
pi_176213249
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 12:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Zucht...
Nee.
De eerste sollicitatie was bij bedrijf x. Juiste diploma, juiste ervaring, echter niet aangenomen wegens kans op zwangerschap in de toekomst. Wel eerlijk dat ze het zo hebben gezegd! De kwalificaties waren goed genoeg.

whut??? :'( :') :r 8)7

Vroegen ze soms of je binnen nu en 2 jaar een kinderwens hebt ofzo??? Man man... :R
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Moderator maandag 1 januari 2018 @ 13:28:53 #70
441859 crew  Lenny77
pi_176213259
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:18 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Hangt ook af van de periode in hun leven. En over het algemeen vind ik dat mannen het toch zwaarder hebben. Vooral met de huidige opkomst van het extremistisch feminisme, #metoo etcetera. Vrouwen worden overal aangemoedigd binnen onze Westerse cultuur. Mannen worden ontmoedigd.
Ik zie dat feminisme oprecht niet in mijn omgeving :@
En die metoo.. Tja er zal veel onzin tussen zitten maar wees maar zeker dat bijna elke vrouw wel een verhaal kan vertellen over een kerel die ongewenst aan haar heeft gezeten of erger. En dan heb ik het niet over een knijpje in de billen of een klapje erop.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 1 januari 2018 @ 13:30:09 #71
441859 crew  Lenny77
pi_176213293
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:28 schreef Apotheose het volgende:

[..]

whut??? :'( :') :r 8)7

Vroegen ze soms of je binnen nu en 2 jaar een kinderwens hebt ofzo??? Man man... :R
Nee niet binnen 2 jaar ofzo, ergens tijdens mijn carrière :D. Dus in de pakweg 40 jaar dat ik voor hun zou werken :D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_176213368
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 11:21 schreef naoomx het volgende:
Dus voortaan kunnen we over geen enkele eigenschap of kenmerk aan iemand zeggen of dat het leven zwaarder maakt of niet?
Je hebt vast ook mijn post gelezen waarin ik wat verder heb uitgelegd waarom de vraag van TS zo algemeen is dat er mijns inziens geen serieuze discussie over te houden valt. TS is het daar kennelijk ook mee eens, want hij komt vandaag tot de conclusie dat vrouwen het zowel moeilijker als makkelijker hebben. Vlees noch vis dus. Volgens mij kun je niet bepalen of het leven in algemene zin moeilijker is voor een bepaalde sekse. Die vraag is gewoon veel te complex en al omvattend. Je krijgt dan hooguit wat jullie-bakken. Specifieer je de vraag nader, dan kan de vraag wellicht best een interssante discussie opleveren. Bijvoorbeeld: is het volgen van een opleiding naast je werk voor mannen makkelijker dan voor vrouwen? Voor wie is het gemakkelijker een liefdespartner te vinden? Voor wie zijn de gevolgen als zij op straat komen te staan groter? Dan nog zijn er duizendeneen factoren te verzinnen die het antwoord op de vraag mede bepalen (waaronder ook sekse), maar je hebt dan ten minste een concreet onderwerp.
  maandag 1 januari 2018 @ 13:34:30 #73
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176213417
Over sex en dating. Wie heeft het dan makkelijker of moeilijker. Maar daar wordt al flink discussie over gevoerd.
  Moderator maandag 1 januari 2018 @ 13:35:01 #74
441859 crew  Lenny77
pi_176213434
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 12:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]


Zelf kom ik uit de tijd dat er nog ongelijkheid was, maar er hard aan gewerkt werd. Nog wel wat zaken meegemaakt die ik als jongeling erg oneerlijk vond, maar omdat de hele sfeer er 1 was van daar gaan we wat aan doen heb ik me nooit echt achter gesteld gevoeld omdat ik een vrouw was. Er waren al wat grote veranderen geweest die het mogelijk maakte om dingen te bereiken als je maar je schouders eronder zou zetten. Die mindset zit er bij mij goed in, echt met de paplepel ingegoten.
Ik ga deze even quoten.
Het was toen gewoon zo. Je wist dat je aan het kortste eind trok maar bekeek dat een beetje als normaal, ook al was het best oneerlijk volgens je gevoel.
Op dat gebied is er veel veranderd op 20 jaar tijd!
Maar of het zoveel beter is geworden... Dat weet ik niet.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_176213458
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:30 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nee niet binnen 2 jaar ofzo, ergens tijdens mijn carrière :D. Dus in de pakweg 40 jaar dat ik voor hun zou werken :D
wie zegt dat jij daar zo lang wilt gaan werken? :P Misschien denk je er wel aan om straks een wereldreis te maken. Of wil je om de 3 jaar van baan veranderen. En misschien wil je wel helemaal geen kinderen. Ik vind het echt een lame excuus. Oneerlijk ook.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Moderator maandag 1 januari 2018 @ 13:38:21 #76
441859 crew  Lenny77
pi_176213512
quote:
11s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:36 schreef Apotheose het volgende:

[..]

wie zegt dat jij daar zo lang wilt gaan werken? :P Misschien denk je er wel aan om straks een wereldreis te maken. Of wil je om de 3 jaar van baan veranderen. En misschien wil je wel helemaal geen kinderen. Ik vind het echt een lame excuus. Oneerlijk ook.
Tja zo ging dat toen gewoon.
De man die ze in mijn plaats hebben aangenomen is er trouwens na een paar maanden uit gegooid wegens geen inzet :D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 1 januari 2018 @ 13:40:10 #77
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176213555
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:30 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nee niet binnen 2 jaar ofzo, ergens tijdens mijn carrière :D. Dus in de pakweg 40 jaar dat ik voor hun zou werken :D
Vast een belangrijke functie waar erg moeilijk een tijdelijke vervangster voor te vinden valt.

Edit:
Oh toen. Is lang geleden dus.
  Moderator maandag 1 januari 2018 @ 15:23:21 #78
441859 crew  Lenny77
pi_176215695
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:40 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Vast een belangrijke functie waar erg moeilijk een tijdelijke vervangster voor te vinden valt.

Edit:
Oh toen. Is lang geleden dus.
Niet perse een belangrijke functie, wel iets moeilijker te vervangen ja. En je zegt duidelijk vervangster, ervan uitgaande dat het wel een softe job is :D. Meestal vervanger.
Is in de industriële, zware chemie, bij engineering, weinig vrouwen daar.
Waar ik trouwens gewoon altijd in gewerkt heb en het heerlijk vind.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 1 januari 2018 @ 17:28:41 #79
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176218388
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 15:23 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Niet perse een belangrijke functie, wel iets moeilijker te vervangen ja. En je zegt duidelijk vervangster, ervan uitgaande dat het wel een softe job is :D. Meestal vervanger.
Is in de industriële, zware chemie, bij engineering, weinig vrouwen daar.
Waar ik trouwens gewoon altijd in gewerkt heb en het heerlijk vind.
Nee daar ging ik niet vanuit. Omdat je best vrouwen hebt in de zware industrie. Alleen zwaar in de minderheid. Dus wat voor functie heb je. Ben je Human Resources manager :D. En bemoei je je met personeelszaken en wie ziek is of zwangerschapsverlof heeft? :D
pi_176218511
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 17:28 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Nee daar ging ik niet vanuit. Omdat je best vrouwen hebt in de zware industrie. Alleen zwaar in de minderheid. Dus wat voor functie heb je. Ben je Human Resources manager :D. En bemoei je je met personeelszaken en wie ziek is of zwangerschapsverlof heeft? :D
_O-
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_176218819
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 10:58 schreef Keep_Walking het volgende:
Voor wie zijn de struggles zwaarder? Mannen of vrouwen? Of verschilt het per omstandigheden?

Persoonlijk denk ik dat kwetsbare mannen het moeilijker hebben, maar gezonde capabele mannen hebben het makkelijk. Kwetsbare vrouwen hebben het makkelijker dan kwetsbare mannen, maar er is toch een glass ceiling waar vrouwen moeilijk doorbreken.
Waarom?
  maandag 1 januari 2018 @ 17:59:50 #82
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176219063
quote:
5s.gif Op maandag 1 januari 2018 17:47 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Waarom?
Krijgen meer hulp en begrip.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_176219246
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 17:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Krijgen meer hulp en begrip.
Oh niks van gemerkt toen ik depressief was.

Maar in jouw cultuur zullen ze toch ook niet veel begrip kunnen opbrengen voor een vrouw met bepaalde psychische problemen zoals psychosen?

Denk dat het verschil vooral is dat vrouwen eerder met elkaar over gevoelens praten. En dat vrouwen misschien überhaupt al een groter netwerk hebben, gemiddeld.
pi_176219382
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh niks van gemerkt toen ik depressief was.
Zonder daar statistisch verantwoord onderzoek naar gedaan te hebben, denk ik dat je toch wel kunt stellen dat geestelijke problemen bij vrouwen eerder met liefde en begrip worden benaderd en bij mannen met onbegrip.
"Stel je niet zo aan, lamlul. Verman je. Wees een vent". Dat is toch wel de strekking van het gevoel dat veel mensen bij een man met mentale issues hebben.

quote:
Denk dat het verschil vooral is dat vrouwen eerder met elkaar over gevoelens praten. En dat vrouwen misschien überhaupt al een groter netwerk hebben, gemiddeld.
Dat denk ik ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 01-01-2018 18:25:24 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_176219543
Vrouwen hebben het moeilijker (even zeer generaliserend gezegd).

Van vrouwen wordt verwacht dat ze er elke dag mooi uitzien, make up, kleding enz. Als vent ben je binnen 2 minuten klaar 's ochtends. Dan nog de fysieke verschillen. En ongesteld worden lijkt me verschrikkelijk. Evenals zwanger zijn en dan bevallen.
  maandag 1 januari 2018 @ 18:34:50 #86
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176219626
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:27 schreef Somberling het volgende:
Vrouwen hebben het moeilijker (even zeer generaliserend gezegd).

Van vrouwen wordt verwacht dat ze er elke dag mooi uitzien, make up, kleding enz. Als vent ben je binnen 2 minuten klaar 's ochtends. Dan nog de fysieke verschillen. En ongesteld worden lijkt me verschrikkelijk. Evenals zwanger zijn en dan bevallen.
Mooi opmaken bij vrouwen heeft te maken met status volgens de wetenschap. Wanneer je lange verzorgde nagels hebt en dure tasjes. Zodat je niet alles in je broekzak stopt (waardoor je figuur lijdt). Dat is een teken dat er voor je wordt gezorgd. Je doet geen zwaar werk met lange gepedicuurde nagels. En al helemaal niet op hoge hakken. Tevens is makeup om alle tekenen van jonge vrouwelijkheid te accentueren cq te faken. Oftewel vrouwen willen het zelf. En dat heeft alles met sex te maken. Om sex partners aan te trekken. En daarna nog een en daarna een nog moooiere. Ik vind het als man geen straf om te zien. En het is niet dat zo dat vrouwen er zelf onder lijden. Het kost ze alleen verdomd veel tijd. Wederom het wordt niet van ze verwacht. Ze willen het zelf.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sadcopter op 01-01-2018 18:40:32 ]
pi_176219820
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:34 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Mooi opmaken bij vrouwen heeft te maken met status volgens de wetenschap. Wanneer je lange verzorgde nagels hebt en dure tasjes. Zodat je niet alles in je broekzak stopt (waardoor je figuur lijdt). Dat is een teken dat er voor je wordt gezorgd. Je doet geen zwaar werk met lange gepedicuurde nagels. En al helemaal niet op hoge hakken. Tevens is makeup om alle tekenen van jonge vrouwelijkheid te accentueren cq te faken. Oftewel vrouwen willen het zelf. En dat heeft alles met sex te maken. Om sex partners aan te trekken. En daarna nog een en daarna een nog moooiere. Ik vind het als man geen straf om te zien. En het is niet dat zo dat vrouwen er zelf onder lijden. Het kost ze alleen verdomd veel tijd. Wederom het wordt niet van ze verwacht. Ze willen het zelf.
Eens, maar het is natuurlijk wel een rat race voor vrouwen, want als je weinig aan je uiterlijk doet leg je het af tegen je collega's die zichzelf wèl op hun best presenteren.

inb4 white knight die gaan lopen kwaken dat ze vrouwen zonder make up mooier vinden :')
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_176219845
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 17:28 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Nee daar ging ik niet vanuit. Omdat je best vrouwen hebt in de zware industrie. Alleen zwaar in de minderheid. Dus wat voor functie heb je. Ben je Human Resources manager :D. En bemoei je je met personeelszaken en wie ziek is of zwangerschapsverlof heeft? :D
Engineering zegt ze toch?

Dat zijn de mannen en enkele vrouw die fabrieken bouwen of nieuwe processen implementeren.

Over het algemeen een macho wereld van slimme hoogopgeleide mannen. Zijn momenteel veel waard ook. Een goede engineer kan overal aan de slag momenteel.
Whatever...
pi_176220104
quote:
2s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:45 schreef Puntenjager het volgende:

[..]inb4 white knight die gaan lopen kwaken dat ze vrouwen zonder make up mooier vinden :')
Dat heeft toch niks met white knights te maken? Laat een vrouw lekker zelf beslissen wat ze aan make-up opdoet, je hoeft niet alles mooi te vinden.

Maar met evo-psychologie en alleen het aantrekken van mannetjes heeft het net zo min te maken, het is niet alsof we nog in de jungle leven.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_176220119
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:47 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Engineering zegt ze toch?

Dat zijn de mannen en enkele vrouw die fabrieken bouwen of nieuwe processen implementeren.

Over het algemeen een macho wereld van slimme hoogopgeleide mannen. Zijn momenteel veel waard ook. Een goede engineer kan overal aan de slag momenteel.
En toch kots ik er op dat ik ooit die richting opgegaan ben. Nul vrouwen in je omgeving. Jah, Truus de secetaresse van 60 :')

In een volgend leven ga ik gewoon rechten doen. Of beter: kom ik terug als negert.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_176220231
quote:
2s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:45 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Eens, maar het is natuurlijk wel een rat race voor vrouwen, want als je weinig aan je uiterlijk doet leg je het af tegen je collega's die zichzelf wèl op hun best presenteren.
Make-up om te accentueren is goed om te zien. Een groep vrouwen slaat er echter ook mee door. Een dikke plamuurlaag, nepwimpers, getekende wenkbrauwen. Waarschijnlijk zijn dat ook gedrochten zonder make-up, maar knapper worden ze er in mijn ogen ook niet van.

quote:
inb4 white knight die gaan lopen kwaken dat ze vrouwen zonder make up mooier vinden :')
Niet per se mooier, maar als ik een vrouw zonder make-up zie en ik vind haar knap, dan is de "wow-factor" wanneer je haar voor een speciale gelegenheid met make-up ziet alleen maar groter.
pi_176220415
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:08 schreef Lenny77 het volgende:
Een man ziet harder af van veel zaken. Laat zich dieper hangen, is tot ergere dingen in staat (stalking, zelfmoord, gezinsdrama's).
Alleen mannen doen aan zelfmoorddoding?

CBS:
Zelfdoding komt vaker voor bij mannen dan bij vrouwen. Vorig jaar waren dit 1 280 mannen en 591 vrouwen.

Ging je in de slotfase nog even voor de domste post van 2017?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_176220989
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 19:21 schreef ITrade het volgende:

[..]

Alleen mannen doen aan zelfmoorddoding?

CBS:
Zelfdoding komt vaker voor bij mannen dan bij vrouwen. Vorig jaar waren dit 1 280 mannen en 591 vrouwen.

Ging je in de slotfase nog even voor de domste post van 2017?
Je geeft nota bene zelf aan dat mannen het vaker doen met die cijfers
  maandag 1 januari 2018 @ 20:08:43 #94
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176221517
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 19:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je geeft nota bene zelf aan dat mannen het vaker doen met die cijfers
Maar vrouwen maken meer pogingen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 1 januari 2018 @ 20:18:27 #95
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_176221773
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 19:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je geeft nota bene zelf aan dat mannen het vaker doen met die cijfers
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 20:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar vrouwen maken meer pogingen.
Mannen zijn beter in alles, zelfs zelfmoord.
  maandag 1 januari 2018 @ 20:18:47 #96
451005 Grems
Clown World
pi_176221784
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:47 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Engineering zegt ze toch?

Dat zijn de mannen en enkele vrouw die fabrieken bouwen of nieuwe processen implementeren.

Over het algemeen een macho wereld van slimme hoogopgeleide mannen. Zijn momenteel veel waard ook. Een goede engineer kan overal aan de slag momenteel.
Overal, behalve bij gewillige vruchtbare kutjes :9~
  maandag 1 januari 2018 @ 20:19:28 #97
451005 Grems
Clown World
pi_176221804
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 19:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je geeft nota bene zelf aan dat mannen het vaker doen met die cijfers
Omdat mannen overal beter in zijn, vrouwen doen meer pogingen.
pi_176222039
quote:
2s.gif Op maandag 1 januari 2018 19:04 schreef Puntenjager het volgende:
Of beter: kom ik terug als negert.
Want?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176222198
Percentueel gezien zullen er meer mannen dan vrouwen zijn die het zwaarder hebben.
Mannelijk succes is vaak af te leiden aan zijn status. Mannen zijn geneigd meer risico te willen nemen om succes te bewerkstelligen. Dit kan goed uitpakken door investeringen en ondernemerschap, eventueel kunnen mannen met voldoende intellect toch een goede positie bekleden in het bedrijfsleven.
Mocht je niet in bovenstaande categorie vallen als mijn zijnde, en ook niet over toepasbare talenten beschikken, dan kan je als man zeker de ego beschadigd zijn.
Je kan stellen dat de man dan zijn ego moet laten varen, maar evolutionair gezien wil de man toch doelen stellen, daarop jagen en verzamelen. Zo kan de man succesvolle nakomelingen produceren.

De samenleving is toch wat feminien geworden, het belang van communicatie, het lang achter elkaar kunnen concentreren ( vanaf de vroegere basisschool), plannen, en het risico nemen is in veel beroepen/functies ook niet van belang, het draait om samenwerken in teams.
De Nederlandse samenleving, samen met de Scandinavische, is geëvolueerd tot een verzorgingsstaat met gelijke rechten voor mannen en vrouwen.
Terwijl de vrouwen nog wat obstakels te overwinnen hebben, heeft de man deze externe prikkel niet. Als man is een bijdrage leveren aan het huishouden/kinderen en de gezamenlijke inkomsten voldoende, maar of hun kwaliteiten en talenten daarbij worden aangesproken? Ik denk ik van niet.
Het lijkt dan toch op een wat gedegradeerd en verdovend bestaan.
Terwijl voor de vrouw part-time werken en het moederschap geen vreemde gewaarwording is, het zal haar niet direct lager op de sociale ladder zetten.

De (single) man heeft verzorging, sex en advies van de vrouw nodig. De fysieke bescherming hebben vrouwen niet per sé nodig en onderling elkaar kunnen vrouwen elkaar dan juist wel weer aanvullen en adviseren.

De man zal zich eerder aan externe zaken vergrijpen zoals drank, gokken, roken en soms zelfs drugs.
  Moderator maandag 1 januari 2018 @ 20:43:26 #100
441859 crew  Lenny77
pi_176222357
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 17:28 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Nee daar ging ik niet vanuit. Omdat je best vrouwen hebt in de zware industrie. Alleen zwaar in de minderheid. Dus wat voor functie heb je. Ben je Human Resources manager :D. En bemoei je je met personeelszaken en wie ziek is of zwangerschapsverlof heeft? :D
:')
Ik zeg het toch.. Ik werk effectief als chemisch engineer in de zware chemie. Tussen de mannen, waar de vrouwen idd in de minderheid zijn.
Niet als hr, poetsdame, secretaresse of bij de personeelsdienst.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 1 januari 2018 @ 20:49:28 #101
441859 crew  Lenny77
pi_176222506
quote:
2s.gif Op maandag 1 januari 2018 19:04 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

En toch kots ik er op dat ik ooit die richting opgegaan ben. Nul vrouwen in je omgeving. Jah, Truus de secetaresse van 60 :')

In een volgend leven ga ik gewoon rechten doen. Of beter: kom ik terug als negert.
Jammer! Is zo leuk!
En ik vind dit soort mannen net heel sexy.
Rechters, juristen en dat soort tuig niet. En negerts ook niet. (sorry, is persoonlijke voorkeur, heeft niets met bevolkingsgroep te maken)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 1 januari 2018 @ 20:51:35 #102
441859 crew  Lenny77
pi_176222574
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 19:21 schreef ITrade het volgende:

[..]

Alleen mannen doen aan zelfmoorddoding?

CBS:
Zelfdoding komt vaker voor bij mannen dan bij vrouwen. Vorig jaar waren dit 1 280 mannen en 591 vrouwen.

Ging je in de slotfase nog even voor de domste post van 2017?
Een schatje jij hé O+

Nee, de cijfers liggen gewoon hoger. Ik wou oprecht dat het niet zo was! Ik gun het iedereen van harte om gelukkig te zijn! En dat niemand het moeilijk heeft...
Wereldvrede voor iedereen O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 1 januari 2018 @ 20:53:03 #103
451005 Grems
Clown World
pi_176222614
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 20:29 schreef blomke het volgende:

[..]

Want?
Rebelse meisjes van <25 die papa boos willen maken.
pi_176223371
quote:
2s.gif Op maandag 1 januari 2018 19:04 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

En toch kots ik er op dat ik ooit die richting opgegaan ben. Nul vrouwen in je omgeving. Jah, Truus de secetaresse van 60 :')

In een volgend leven ga ik gewoon rechten doen. Of beter: kom ik terug als negert.
Ieder zijn ding. Ik ben blij dat ze er zijn, kunnen mooi mijn projecten bouwen :). En ik houd enorm van het stronteigenwijze, recalcitrante en cynische dat vrijwel elke engineer lijkt te hebben. Alsof het een voorwaarde is om in die functie te worden aangenomen.
Whatever...
pi_176223679
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 20:53 schreef Grems het volgende:

[..]

Rebelse meisjes van <25 die papa boos willen maken.
En na hun 25 hebben ze spijt als schaamharen op hun p**s??
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176223756
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:14 schreef Spanky78 het volgende:
En ik houd enorm van het stronteigenwijze, recalcitrante en cynische dat vrijwel elke engineer lijkt te hebben.
Frappant! ik dacht dat ik de enige Process Engineer was die dat 100% had....en ook ongenaakbaar.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176223860
quote:
14s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:23 schreef blomke het volgende:

[..]

Frappant! ik dacht dat ik de enige Process Engineer was die dat 100% had....en ook ongenaakbaar.
Ik ken ze echt niet anders. Bij diverse werkgevers. Allemaal hebben ze dat, anti-authoritair ook. Wat dat betreft komen ze amper cynischer.

Heerlijk volk. Wel een beetje door de stoere taal heenprikken.
Whatever...
pi_176224154
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:26 schreef Spanky78 het volgende:

Allemaal hebben ze dat, anti-authoritair ook. Wat dat betreft komen ze amper cynischer.

Klopt. Dus eigenlijk val ik niet zo uit de toon...
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176224193
quote:
14s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:33 schreef blomke het volgende:

[..]

Klopt. Dus eigenlijk val ik niet zo uit de toon...
Saai zeg.
Whatever...
pi_176224203
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:34 schreef Spanky78 het volgende:
Saai zeg.
Jij weet het!!
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 1 januari 2018 @ 21:39:04 #111
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_176224347
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:14 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ieder zijn ding. Ik ben blij dat ze er zijn, kunnen mooi mijn projecten bouwen :). En ik houd enorm van het stronteigenwijze, recalcitrante en cynische dat vrijwel elke engineer lijkt te hebben. Alsof het een voorwaarde is om in die functie te worden aangenomen.
Hardstikke knap wat die ingenieurs allemaal kunnen en voor ons doen, alleen niemand is jaloers op ze. En vrouwen worden al helemaal niet warm van die nuttige eigenschappen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_176224440
quote:
2s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:39 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Hardstikke knap wat die ingenieurs allemaal kunnen en voor ons doen, alleen niemand is jaloers op ze. En vrouwen worden al helemaal niet warm van die nuttige eigenschappen.
Ze verdienen een stuk meer dan gemiddeld. Dus wat dat betreft prima. Het is een lastige baan, maar ook wel mooi.

Ik bedenk nieuwe dingen voor ze, dus mij vinden ze wel lastig, maar ook wel leuk. Ik heb zo mogelijk nog meer tegenwerking vanuit de operatie (want nieuw is eng en lastig)
Whatever...
  maandag 1 januari 2018 @ 21:44:22 #113
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_176224546
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 20:18 schreef Grems het volgende:

[..]

Overal, behalve bij gewillige vruchtbare kutjes :9~
Zo zou je het ook kunnen formuleren _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 1 januari 2018 @ 21:46:14 #114
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_176224655
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:41 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ze verdienen een stuk meer dan gemiddeld. Dus wat dat betreft prima. Het is een lastige baan, maar ook wel mooi.

Ik bedenk nieuwe dingen voor ze, dus mij vinden ze wel lastig, maar ook wel leuk. Ik heb zo mogelijk nog meer tegenwerking vanuit de operatie (want nieuw is eng en lastig)
Dude, een vriend van me verdient met rechten letterlijk het tienvoudige van wat je ooit als ingenieur zou kunnen verdienen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 1 januari 2018 @ 21:48:37 #115
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_176224756
quote:
14s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:44 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Zo zou je het ook kunnen formuleren _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Context :(.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_176224782
quote:
2s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:46 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dude, een vriend van me verdient met rechten letterlijk het tienvoudige van wat je ooit als ingenieur zou kunnen verdienen.
Ik weet niet wat jij verdient, maar een goede engineer zit op 80k + , Een advocaat doet al snel 200k, maarja, zie dat maar te worden. Daarnaast saai kutwerk en veel extra uren.

Gelof het of niet, maar engineers hebben relatief goedbetaald werk, relatief weinig stres en best wat afwisseling. Het is niet de hemel, maar prima werk. En momenteel kun je cashen als je over de jusite kennis beschikt en overstapt.

Maargoed, ontopic. Mannen en vrouwen ... ach.
Whatever...
  † In Memoriam † maandag 1 januari 2018 @ 22:04:33 #117
460494 naoomx
pi_176225406
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:32 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Je hebt vast ook mijn post gelezen waarin ik wat verder heb uitgelegd waarom de vraag van TS zo algemeen is dat er mijns inziens geen serieuze discussie over te houden valt.
Eerlijk gezegd niet. :@

quote:
TS is het daar kennelijk ook mee eens, want hij komt vandaag tot de conclusie dat vrouwen het zowel moeilijker als makkelijker hebben. Vlees noch vis dus. Volgens mij kun je niet bepalen of het leven in algemene zin moeilijker is voor een bepaalde sekse. Die vraag is gewoon veel te complex en al omvattend. Je krijgt dan hooguit wat jullie-bakken. Specifieer je de vraag nader, dan kan de vraag wellicht best een interssante discussie opleveren. Bijvoorbeeld: is het volgen van een opleiding naast je werk voor mannen makkelijker dan voor vrouwen? Voor wie is het gemakkelijker een liefdespartner te vinden? Voor wie zijn de gevolgen als zij op straat komen te staan groter? Dan nog zijn er duizendeneen factoren te verzinnen die het antwoord op de vraag mede bepalen (waaronder ook sekse), maar je hebt dan ten minste een concreet onderwerp.
Ah zo. Je hebt gelijk, denk ik. :)

Ik kan zelf overigens wel goed omgaan met abstracte onderwerpen. Maar ik hoor dan ook wel vaak (oa op FOK) dat ik niet concreet genoeg ben, dus ben wel degelijk een uitzondering daarin. :P
  maandag 1 januari 2018 @ 22:21:47 #118
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_176226122
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 22:04 schreef naoomx het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd niet. :@

[..]

Ah zo. Je hebt gelijk, denk ik. :)

Ik kan zelf overigens wel goed omgaan met abstracte onderwerpen. Maar ik hoor dan ook wel vaak (oa op FOK) dat ik niet concreet genoeg ben, dus ben wel degelijk een uitzondering daarin. :P
Ga theoretische natuurkunde studeren, dan :)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 1 januari 2018 @ 22:24:20 #119
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_176226212
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:49 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij verdient, maar een goede engineer zit op 80k + , Een advocaat doet al snel 200k, maarja, zie dat maar te worden. Daarnaast saai kutwerk en veel extra uren.

Gelof het of niet, maar engineers hebben relatief goedbetaald werk, relatief weinig stres en best wat afwisseling. Het is niet de hemel, maar prima werk. En momenteel kun je cashen als je over de jusite kennis beschikt en overstapt.

Maargoed, ontopic. Mannen en vrouwen ... ach.
Ja, als een ingenier manager is geworden. 90% van de ingenieursfuncties zit onder de 4000 Euro bruto. En als het erboven is, dan is het hooguit een keer 4500 Euro.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_176226675
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat is gewoon discriminatie en verboden in de wet.
De overheid is begonnen met deze discriminatie door bij zwangerschap vrouwen meer vrij te geven dan mannen. Vervolgens gaan ze reclame maken om toch zwangere vrouwen aan te nemen, in plaats van de kern van het probleem aan te pakken, namelijk het onderscheid dat ze zelf in de wereld hebben gebracht.
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
  maandag 1 januari 2018 @ 22:41:31 #121
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_176226822
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 22:37 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:

[..]

De overheid is begonnen met deze discriminatie door bij zwangerschap vrouwen meer vrij te geven dan mannen. Vervolgens gaan ze reclame maken om toch zwangere vrouwen aan te nemen, in plaats van de kern van het probleem aan te pakken, namelijk het onderscheid dat ze zelf in de wereld hebben gebracht.
Jij vindt dat een hoogzwangere vrouw met gevaar voor eigen leven (en gevaar voor het kind) gewoon door moet werken op de werkvloer?

Dat zwangerschapsverlof is er om een heel duidelijke reden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_176226953
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 22:41 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Jij vindt dat een hoogzwangere vrouw met gevaar voor eigen leven (en gevaar voor het kind) gewoon door moet werken op de werkvloer?

Dat zwangerschapsverlof is er om een heel duidelijke reden.
Nee, de vrouw moet niet minder krijgen, de man zou net zoveel verlof moeten krijgen. Niet omdat het net zo zwaar is voor hem, maar omdat het nu blijkbaar gevolgen heeft voor het baanaanbod. Dat verlof hoeft ook niet tegelijk, laat de man dit lekker hebben na de bevalling, zodat hij daarna meer bij kan staan.
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
  maandag 1 januari 2018 @ 22:53:24 #123
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_176227253
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 22:44 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:

[..]

Nee, de vrouw moet niet minder krijgen, de man zou net zoveel verlof moeten krijgen. Niet omdat het net zo zwaar is voor hem, maar omdat het nu blijkbaar gevolgen heeft voor het baanaanbod. Dat verlof hoeft ook niet tegelijk, laat de man dit lekker hebben na de bevalling, zodat hij daarna meer bij kan staan.
Daarmee ga je het probleem van zwangere sollicitanten op de werkvloer nog niet oplossen, want iemand die aangenomen wordt als ze zwanger is (of borstvoeding geeft) is direct iemand die minder productief is dan een collega die niet zwanger is. Terwijl ze dan wel hetzelfde salaris moet krijgen, en ze feitelijk minder werk kan doen totdat de zwangerschap en de periode daarna voorbij is.

Je kan begrijpen dat werkgevers daar niet om zitten te springen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_176227568
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 19:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je geeft nota bene zelf aan dat mannen het vaker doen met die cijfers
Logica en vrouwen...

Zei claimed dat alleen mannen tot erge dingen in staat zijn zoals zelfdoding, ik laat alleen maar aan de hand van CBS statistieken zien dat ook vrouwen daartoe in staat zijn.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  dinsdag 2 januari 2018 @ 00:10:31 #125
451005 Grems
Clown World
pi_176229272
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:21 schreef blomke het volgende:

[..]

En na hun 25 hebben ze spijt als schaamharen op hun p**s??
Wellicht, en toen?
  Moderator dinsdag 2 januari 2018 @ 02:04:44 #126
441859 crew  Lenny77
pi_176229988
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:14 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ieder zijn ding. Ik ben blij dat ze er zijn, kunnen mooi mijn projecten bouwen :). En ik houd enorm van het stronteigenwijze, recalcitrante en cynische dat vrijwel elke engineer lijkt te hebben. Alsof het een voorwaarde is om in die functie te worden aangenomen.
:o zeer herkenbaar!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator dinsdag 2 januari 2018 @ 02:05:36 #127
441859 crew  Lenny77
pi_176229991
quote:
2s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:39 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Hardstikke knap wat die ingenieurs allemaal kunnen en voor ons doen, alleen niemand is jaloers op ze. En vrouwen worden al helemaal niet warm van die nuttige eigenschappen.
Ik wel :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator dinsdag 2 januari 2018 @ 02:07:14 #128
441859 crew  Lenny77
pi_176229999
quote:
2s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:46 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dude, een vriend van me verdient met rechten letterlijk het tienvoudige van wat je ooit als ingenieur zou kunnen verdienen.
Al was het 100 keer zoveel...
Rechten :r
Zo vreselijk saai!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator dinsdag 2 januari 2018 @ 02:12:07 #129
441859 crew  Lenny77
pi_176230022
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 23:01 schreef ITrade het volgende:

[..]

Logica en vrouwen...

Zei claimed dat alleen mannen tot erge dingen in staat zijn zoals zelfdoding, ik laat alleen maar aan de hand van CBS statistieken zien dat ook vrouwen daartoe in staat zijn.
Nee hoor, dat claimde ik niet.
Ik zei dat mannen daar gevoeliger voor zijn.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_176231025
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 11:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Lijkt me een zinloze vraag. Ook 2 mensen met hetzelfde geslacht hoeven het niet even moeilijk te hebben in dezelfde omstandigheden.

Ik denk dat het meer met persoonlijkheid dan met geslacht te maken heeft.
En met ervaringen en opvoeding vooral. Ik snap de vraag, maar zelfs bijv qua lichaamsbouw en opvoedingsstijl in het verleden zijn de verschillen groot tussen zowel mannen als vrouwen.
Soms denk ik dat mijn psychische problemen door hormonen komen en dan ben ik jaloers op mannen dat zij succesvoller zijn, maar dat is gelukkig alleen maar een excuus want ik ken vrouwen die veel rationeler en sterker in het leven staan, zonder dat je dit aan hun uiterlijk ziet. Zelfde geldt andersom voor mannen. En ik ben blij dat ik een vrouw ben dus dan moet ik niet zeuren vind ik. Je kunt wel jaloers zijn op het andere geslacht, maar als je jezelf niet zou willen veranderen voor de privileges die de ander kennelijk heeft kun je niets anders dan de jaloezie accepteren. Vooral als het gaat om de plaats van het andere geslacht in de maatschappij. Je kunt als man die jaloers is op vrouwen natuurlijk wel "vrouwelijker" in het leven gaan staan en je zo gedragen. Misschien is het resultaat dan ook dat je beschermd wordt als een vrouw, anders zou het niet eerlijk zijn. Maar ja, dat is het voor vrouwen vaak ook niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 02-01-2018 09:16:30 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_176231142
In zijn geheel genomen; vrouwen. Er zijn landen/culturen waarbij vrouwen niks te vertellen hebben en enkel een dienend bestaan hebben. Daarbij zijn ze fysiek inferieur aan mannen en daarmee een stuk kwetsbaarder. Lijkt mij best vervelend om altijd in de schaduw te moeten leven en afhankelijk zijn van de man.

Kijk je echter naar enkel Nederland dan ben ik van mening dat de man het moeilijker heeft. Vrouwen worden hier behandeld als princesjes. De maatschappelijke lat ligt hier voor vrouwen niet zo hoog.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 09:15:56 #132
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_176231218
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 09:06 schreef Azpilicueta het volgende:
In zijn geheel genomen; vrouwen. Er zijn landen/culturen waarbij vrouwen niks te vertellen hebben en enkel een dienend bestaan hebben. Daarbij zijn ze fysiek inferieur aan mannen en daarmee een stuk kwetsbaarder. Lijkt mij best vervelend om altijd in de schaduw te moeten leven en afhankelijk zijn van de man.

Kijk je echter naar enkel Nederland dan ben ik van mening dat de man het moeilijker heeft. Vrouwen worden hier behandeld als princesjes. De maatschappelijke lat ligt hier voor vrouwen niet zo hoog.
Denk je niet dat dikgedrukte voortkomt uit een geschiedenis zoals je in je eerste alinea beschrijft?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 2 januari 2018 @ 09:18:55 #133
456432 Kamina
Tenacious!
pi_176231250
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 09:15 schreef Samzz het volgende:

[..]

Denk je niet dat dikgedrukte voortkomt uit een geschiedenis zoals je in je eerste alinea beschrijft?
Denk dat het eerder voortkomt uit seksisme. Kijk maar naar woorden als "vrouwen zijn fysiek inferieur aan mannen".
1 + 1 = blauw
  dinsdag 2 januari 2018 @ 09:23:36 #134
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_176231291
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 09:18 schreef Kamina het volgende:

[..]

Denk dat het eerder voortkomt uit seksisme. Kijk maar naar woorden als "vrouwen zijn fysiek inferieur aan mannen".
Die alinea waar ik naar refereer komt toch ook voort uit seksisme? Dat vrouwen 'minder' zijn is een tale as old as time.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 2 januari 2018 @ 09:45:33 #135
456432 Kamina
Tenacious!
pi_176231543
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 09:23 schreef Samzz het volgende:

[..]

Die alinea waar ik naar refereer komt toch ook voort uit seksisme? Dat vrouwen 'minder' zijn is een tale as old as time.
Jazeker. Sommigen zullen zeggen dat het gewoon een feit is, maar wel eentje ontstaan door seksisme.
1 + 1 = blauw
pi_176231873
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 09:45 schreef Kamina het volgende:

[..]

Jazeker. Sommigen zullen zeggen dat het gewoon een feit is, maar wel eentje ontstaan door seksisme.
Ja, dat is het ook. Mannen zijn toch ook fysiek sterker en minder kwetsbaar dan vrouwen? Heeft niks te maken met discriminatie. Net zoals dat vrouwen weer andere sterke punten hebben. V/M zijn gelijk aan elkaar, maar niet hetzelfde.
pi_176231884
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 02:12 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nee hoor, dat claimde ik niet.
Ik zei dat mannen daar gevoeliger voor zijn.
Waar dan!?

"Maar als er echt problemen zijn, vooral misschien psychisch ja, dan denk ik dat de man het zwaarder heeft. Druk van de maatschappij? Zijn eigen ego? Ik weet het niet. Een man ziet harder af van veel zaken. Laat zich dieper hangen, is tot ergere dingen in staat (stalking, zelfmoord, gezinsdrama's). Een man die alleen komt te staan zie je vaak afglijden tot een hoopje ellende en de vrouw heeft dat minder. Kan meestal prima voor zichzelf zorgen."
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  Moderator dinsdag 2 januari 2018 @ 10:33:22 #138
441859 crew  Lenny77
pi_176232130
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 10:14 schreef ITrade het volgende:

[..]

Waar dan!?

"Maar als er echt problemen zijn, vooral misschien psychisch ja, dan denk ik dat de man het zwaarder heeft. Druk van de maatschappij? Zijn eigen ego? Ik weet het niet. Een man ziet harder af van veel zaken. Laat zich dieper hangen, is tot ergere dingen in staat (stalking, zelfmoord, gezinsdrama's). Een man die alleen komt te staan zie je vaak afglijden tot een hoopje ellende en de vrouw heeft dat minder. Kan meestal prima voor zichzelf zorgen."
Het zijn toch vergelijkende woorden? Dieper, ergere, vaker, zwaarder,...

Maar goed, ik zal in het gevolg veel duidelijker schrijven.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 2 januari 2018 @ 10:58:06 #139
456432 Kamina
Tenacious!
pi_176232515
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 10:13 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ja, dat is het ook. Mannen zijn toch ook fysiek sterker en minder kwetsbaar dan vrouwen? Heeft niks te maken met discriminatie. Net zoals dat vrouwen weer andere sterke punten hebben. V/M zijn gelijk aan elkaar, maar niet hetzelfde.
Sterker ja, kwetsbaar nee.

Hoe dan ook is "inferieur" niet correct.
1 + 1 = blauw
  dinsdag 2 januari 2018 @ 11:32:26 #140
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_176232985
Negatieve kanten verschillen zodanig tussen beide geslachten dat je niet echt kunt bepalen wie nou slechter af is. Vrouwen hebben meer last van seksisme en verkrachtingen, maar mannen zitten vaker in zware risicovolle beroepen.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 13:01:18 #141
451005 Grems
Clown World
pi_176234607
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 11:32 schreef Buurtzwaan het volgende:
Negatieve kanten verschillen zodanig tussen beide geslachten dat je niet echt kunt bepalen wie nou slechter af is. Vrouwen hebben meer last van seksisme en verkrachtingen, maar mannen zitten vaker in zware risicovolle beroepen.
https://www.theguardian.c(...)te-feather-cowardice
pi_176234955
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 10:13 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ja, dat is het ook. Mannen zijn toch ook fysiek sterker en minder kwetsbaar dan vrouwen? Heeft niks te maken met discriminatie. Net zoals dat vrouwen weer andere sterke punten hebben. V/M zijn gelijk aan elkaar, maar niet hetzelfde.
Het is maar hoe je superieur definieert. Vrouwen worden gemiddeld ouder bijvoorbeeld.
Whatever...
  Moderator dinsdag 2 januari 2018 @ 21:19:51 #143
441859 crew  Lenny77
pi_176246733
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 13:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het is maar hoe je superieur definieert. Vrouwen worden gemiddeld ouder bijvoorbeeld.
Ja maar dat is ook alleen maar omdat wij nooit hebben moeten werken en alleen maar koffie met de buurvrouw hebben gedronken, onze nagels vijlende en roddelblaadjes lezende. Heel ons leven lang! Daar verslijt je niet van hé!

Ik zeg het maar in de plaats van de mannen :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 2 januari 2018 @ 22:20:39 #144
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_176248376
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 21:19 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ja maar dat is ook alleen maar omdat wij nooit hebben moeten werken en alleen maar koffie met de buurvrouw hebben gedronken, onze nagels vijlende en roddelblaadjes lezende. Heel ons leven lang! Daar verslijt je niet van hé!

Ik zeg het maar in de plaats van de mannen :P
Werken is tot daar aan toe, maar daarna het gezeur van je vrouw aan moeten horen is echt funest voor je levensverwachting.
pi_176272382
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 22:20 schreef Nobu het volgende:

[..]

Werken is tot daar aan toe, maar daarna het gezeur van je vrouw aan moeten horen is echt funest voor je levensverwachting.
Zouden homoseksuele mannen dan ook langer leven.
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator donderdag 4 januari 2018 @ 02:48:54 #146
441859 crew  Lenny77
pi_176273532
quote:
10s.gif Op donderdag 4 januari 2018 00:12 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Zouden homoseksuele mannen dan ook langer leven.
Nah die hebben ook een vrouwtje wat aan hun hoofd zeurt!
Met een Pendule bv word je zelfs geen 50 :o
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_176273835
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 22:20 schreef Nobu het volgende:
[..]
Werken is tot daar aan toe, maar daarna het gezeur van je vrouw aan moeten horen is echt funest voor je levensverwachting.
Je weet dat de levensverwachting van single mannen lager ligt dan van mannen in een relatie (of die een relatie hebben gehad)? [Bron]
pi_176274593
De vraag is niet eenvoudig te beantwoorden.
Door hypergamie van vrouwen worden er hogere eisen aan mannen gesteld dan aan de vrouwen. Mannen die niet voldoen aan de hypergame eisen hebben minder kans om hun genetisch materiaal door te geven. Er vind dus wel een selectie plaats op mannen die er aan kunnen voldoen. Wat je dan krijgt is dat hoewel er hogere eisen aan mannen worden gesteld zij eveneens beter ontworpen zijn om hier aan te kunnen voldoen. Mannen zijn fysiek sterker en hebben een grotere herseninhoud.
De zaken veranderen echter wanneer vrouwen als verwende prinsesjes worden voorgetrokken; denk aan mannen die aan het kortste eind trekken in echtscheidingen, vrouwenquota etc.

Dat single mannen korter leven kan gedeeltelijk worden verklaard doordat single gescheiden mannen vaak flink emotioneel en financieel genaaid worden, hiervoor wordt niet gecorrigeerd.
Maar ja een muis in een kooitje leeft natuurlijk ook langer dan een muis in het wild.....
  donderdag 4 januari 2018 @ 09:23:06 #149
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_176274720
Ik denk eerder dat single mannen korter leven doordat mannen doorgaans toch minder sociale contacten hebben en minder goed voor zichzelf zorgen.

Dat heeft weinig met echtscheidingen te maken. Veel single mannen zijn ook nooit getrouwd dus die vlieger gaat al niet op.

Vrouwen doen het gewoon beter als ze alleen zijn.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_176275245
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 09:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik denk eerder dat single mannen korter leven doordat mannen doorgaans toch minder sociale contacten hebben en minder goed voor zichzelf zorgen.

Dat heeft weinig met echtscheidingen te maken. Veel single mannen zijn ook nooit getrouwd dus die vlieger gaat al niet op.

Vrouwen doen het gewoon beter als ze alleen zijn.
Vrouwen doen het helemaal niet beter alleen, dat denken ze. Een single man doet het financieel gemiddeld gezien stukken beter dan een single vrouw. tenzij die man in een scheiding genaaid is want daar komt de vrouw bijna altijd beter uit. Maar dat is als het goed is een tijdelijke situatie. Eenmaal verlost van alimentatieterreur gaat het weer beter.
  Moderator donderdag 4 januari 2018 @ 10:18:18 #151
441859 crew  Lenny77
pi_176275717
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 09:52 schreef MGTOW het volgende:

[..]

Vrouwen doen het helemaal niet beter alleen, dat denken ze. Een single man doet het financieel gemiddeld gezien stukken beter dan een single vrouw. tenzij die man in een scheiding genaaid is want daar komt de vrouw bijna altijd beter uit. Maar dat is als het goed is een tijdelijke situatie. Eenmaal verlost van alimentatieterreur gaat het weer beter.
Bwah dan gaan ze wel zuipen of gokken en zijn ze hun geld ook kwijt.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_176275788
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:18 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Bwah dan gaan ze wel zuipen of gokken en zijn ze hun geld ook kwijt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ken-4981162-a1528412

vrouwen zuipen net zo hard
pi_176276692
Ben je echt single MGTOW? Lekker zo houden, gelukkig ben je er blij mee. Of vrouwen verwende prinsejes zijn oke, dat laat ik in het midden is jouw mening. Maar als je wil geloven dat bijna alle vrouwen op geld uit zijn na een scheiding en je focust op het gebrek van financieel succes van vrouwen op een manier die hen dat verwijt (?) tja voor iedere mening is wel bewijs ligt er alleen aan of je het zoekt. Snap niet waarom het je iets interesseert, wat je zelf hebt bereikt als je hebt aangetoond dat vrouwen slecht zijn. Of je wilt natuurlijk een polygame relatie. Weet niet of je verliefd zou kunnen worden en het gevoel herkent aan 1 persoon genoeg te hebben. Zo ja, dan zou jij ook niet willen dat je vrouw sex heeft met 10 andere mannen. Zo nee, door het verschil in lichaam tussen mannen en vrouwen (kan ik net zo goed komen met het feit heel veel vrouwen zijn biseksueel maar bijna geen mannen biseksueel wat men hier ook niet serieus neemt) interesseert het sommige mannen (zoals jij) minder wie het is, als ze maar sex kunnen hebben. De persoonlijkheid op deze manier ondergeschikt maken aan het lichaam is geen verdienste behalve voor jezelf vind ik, levert alleen iets op bij ernstige onderbevolking.
Maar dan nog, dan zoek je toch lekker een club polygamen op. Of je wordt zo'n leider van een sekte in Amerika.

[ Bericht 19% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 04-01-2018 11:17:47 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_176276907
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ben je echt single MGTOW? Lekker zo houden, gelukkig ben je er blij mee. Of vrouwen verwende prinsejes zijn oke, dat laat ik in het midden is jouw mening. Maar als je wil geloven dat bijna alle vrouwen op geld uit zijn na een scheiding en je focust op het gebrek van financieel succes van vrouwen op een manier die hen dat verwijt (?) tja voor iedere mening is wel bewijs ligt er alleen aan of je het zoekt. Snap niet waarom het je iets interesseert, wat je zelf hebt bereikt als je hebt aangetoond dat vrouwen slecht zijn. Maar oke.
In vrijwel alle gevallen is de man de netto betaler tijdens een scheiding, helaas is dat een feit.
Dat vrouwen hypergaam zijn dat is gewoon hun biologie en ik zeg helemaal nergens dat dat slecht is of niet. Het is hetzelfde als je regen slecht vindt omdat je er nat van wordt. Je hebt er gewoon mee te dealen. En als je er niet van gediend bent ga je lekker MGTOW.

Polygamie heb ik nergens gepropageerd. Het is juist feminisme dat het gezin verwoest en de gevolgen ervan zijn desastreus. Kinderen in gebroken gezinnen doen het slechter en hebben een grotere kans te vervallen in probleemgedrag.
pi_176276997
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:17 schreef MGTOW het volgende:
In vrijwel alle gevallen is de man de netto betaler tijdens een scheiding, helaas is dat een feit.
Dat vrouwen hypergaam zijn dat is gewoon hun biologie en ik zeg helemaal nergens dat dat slecht is of niet. Het is hetzelfde als je regen slecht vindt omdat je er nat van wordt. Je hebt er gewoon mee te dealen. En als je er niet van gediend bent ga je lekker MGTOW.

Polygamie heb ik nergens gepropageerd. Het is juist feminisme dat het gezin verwoest en de gevolgen ervan zijn desastreus. Kinderen in gebroken gezinnen doen het slechter en hebben een grotere kans te vervallen in probleemgedrag.
Oke, nou sorry het kwam op mij kwaad over. Maar het scheelt dat je dat niet bent.
Van die gebroken gezinnen en feminisme. Heb je daar ook een link van?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  donderdag 4 januari 2018 @ 11:56:03 #156
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_176277656
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 05:52 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Je weet dat de levensverwachting van single mannen lager ligt dan van mannen in een relatie (of die een relatie hebben gehad)? [Bron]
Zelfs rustig sterven als het genoeg is gunnen ze je niet.
pi_176277749
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 09:52 schreef MGTOW het volgende:

[..]

Vrouwen doen het helemaal niet beter alleen, dat denken ze. Een single man doet het financieel gemiddeld gezien stukken beter dan een single vrouw. tenzij die man in een scheiding genaaid is want daar komt de vrouw bijna altijd beter uit. Maar dat is als het goed is een tijdelijke situatie. Eenmaal verlost van alimentatieterreur gaat het weer beter.
Bedoel je dat single mannen minder vaak schulden hebben?
ROBODEMONS..................|:(
pi_176278772
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:00 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Bedoel je dat single mannen minder vaak schulden hebben?
Nee, de inkomenskloof, die onterecht door feministen wordt opgevat als patriarchie.
De single vrouwen die dan moeilijk kunnen rondkomen melden zich dan aan op een datingsite op zoek naar de 'beta male provider'.
Je kunt op het CBS gewoon getallen vinden die laten zien dat armoede onder vrouwelijke eenouder gezinnen VEEL vaker voorkomt dan onder mannelijke.
70% van de echtscheidingen komt voor rekening van vrouwen dus ze kiezen er ook nog eens voor.
  donderdag 4 januari 2018 @ 12:59:04 #159
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176278818
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:56 schreef MGTOW het volgende:

[..]

Nee, de inkomenskloof, die onterecht door feministen wordt opgevat als patriarchie.
De single vrouwen die dan moeilijk kunnen rondkomen melden zich dan aan op een datingsite op zoek naar de 'beta male provider'.
Je kunt op het CBS gewoon getallen vinden die laten zien dat armoede onder vrouwelijke eenouder gezinnen VEEL vaker voorkomt dan onder mannelijke.
70% van de echtscheidingen komt voor rekening van vrouwen dus ze kiezen er ook nog eens voor.
Kan je nagaan hoe kut het was met die kerel, dat zelfs armoede als een bevrijding voelt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176278863
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoe kut het was met die kerel, dat zelfs armoede als een bevrijding voelt.
In beginsel cashen vrouwen tijdens een scheiding.
Maar na de aankoop van honderd laarzen en nieuwe bling-bling blijkt dat de maandelijkse cash-flow toch het belangrijkst is.
De cijfers van het CBS spreken boekdelen.
Kut voor de vrouw, maar nogmaals eigen keuze.
  donderdag 4 januari 2018 @ 13:15:36 #161
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176279155
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:02 schreef MGTOW het volgende:

[..]

In beginsel cashen vrouwen tijdens een scheiding.
Maar na de aankoop van honderd laarzen en nieuwe bling-bling blijkt dat de maandelijkse cash-flow toch het belangrijkst is.
De cijfers van het CBS spreken boekdelen.
Kut voor de vrouw, maar nogmaals eigen keuze.
Ook hier zeg ik het, want jij zegt dit ook door ervaring. Het is jouw keuze geweest een partner uit te zoeken die significant minder verdiende als jij. Dat vomd je wel fijn allemaal, zo'n poppetje die bezig was met nieuwe laarzen waardoor jij je de grote man kon voelen.

Hou eens op met alles en iedereen de schuld geven van een keuze die je zelf hebt gemaakt.
Vrouwen cashen niet omdat de wetten omtrent scheiding in hun voordeel zijn. Ze cashen omdat mannen zoals jij zelf kiezen voor een relatie waarin de vrouw financieel afhankelijk is. Dat noemen mannen zoals jij 'echte' vrouwen, die de 'natuurlijke' rolpatronen nog begrijpen en een man een 'echte' man laten zijn.
Dan moet je niet gaan janken achteraf, je hebt er zelf voor gekozen, wilde dat perse en hebt zelf je handtekening onder dat contract gezet. Niemand die je daartoe dwong.

Weet eens wat je wil, want schreeuwen over feministen die dit willen veranderen komt nogal krom over. Al je klachten gaan eigenlijk niet om het feminisme, sterker nog, als je eerlijk zou zijn naar jezelf toe zou je zelf een enorme feminist moeten zijn. Aangezien je vooral klaagt over dat traditional beeld.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 4 januari 2018 @ 13:29:58 #162
451005 Grems
Clown World
pi_176279432
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Weet eens wat je wil, want schreeuwen over feministen die dit willen veranderen komt nogal krom over. Al je klachten gaan eigenlijk niet om het feminisme, sterker nog, als je eerlijk zou zijn naar jezelf toe zou je zelf een enorme feminist moeten zijn. Aangezien je vooral klaagt over dat traditional beeld.
.. nu er langzaamaan vrouwen beginnen te komen die moeten betalen ja :') :')
  donderdag 4 januari 2018 @ 13:42:57 #163
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176279693
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:29 schreef Grems het volgende:

[..]

.. nu er langzaamaan vrouwen beginnen te komen die moeten betalen ja :') :')
???

Als het aan het feminisme lag dan waren vrouwen niet financieel afhankelijk van hun partner. Dat is niet nieuw ofzo, dat wilde de feministen van het eerste uur al.
Dat is 1 van de zaken waar ze zo hard voor geknokt hebben, dat vrouwen niet meer verplichting afhankelijk zijn. Dat heeft echt geen reet te maken met ja nu vrouwen ook moeten betalen, dat wordt namelijk gewoon als ronduit eerlijk gezien door het gros van de feministen.

Mgtow hier klaagt veel over feminisme, maar haalt elke keer zaken aan die juist horen bij die oude tradionele rolverdeling waar het feminisme juist los van wil komen. Dat is gewoon krom.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 4 januari 2018 @ 13:46:49 #164
451005 Grems
Clown World
pi_176279783
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

???

Als het aan het feminisme lag dan waren vrouwen niet financieel afhankelijk van hun partner. Dat is niet nieuw ofzo, dat wilde de feministen van het eerste uur al.
Dat is 1 van de zaken waar ze zo hard voor geknokt hebben, dat vrouwen niet meer verplichting afhankelijk zijn. Dat heeft echt geen reet te maken met ja nu vrouwen ook moeten betalen, dat wordt namelijk gewoon als ronduit eerlijk gezien door het gros van de feministen.

Mgtow hier klaagt veel over feminisme, maar haalt elke keer zaken aan die juist horen bij die oude tradionele rolverdeling waar het feminisme juist los van wil komen. Dat is gewoon krom.
Dan moeten ze een keer fulltime gaan werken.
  donderdag 4 januari 2018 @ 14:01:14 #165
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176280144
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:46 schreef Grems het volgende:

[..]

Dan moeten ze een keer fulltime gaan werken.
Boem!

_O-
  donderdag 4 januari 2018 @ 14:01:29 #166
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176280151
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:46 schreef Grems het volgende:

[..]

Dan moeten ze een keer fulltime gaan werken.
Dat doen velen dan ook.

Maar in dit geval spreek ik de man aan die zelf kiest voor een vrouw die minder of zelfs niets verdient. Als je als man zelf met een vrouw trouwt (in gemeenschap van goederen) die significant minder verdient moet je niet janken als je aan dat contract gehouden wordt wat je zelf getekend hebt. Het valt me op dat de mannen die het hardste gillen over dat vermeende onrecht tegelijkertijd gillen dat de vrouw die wel (financieel) onafhankelijk is geen 'echte' vrouw is. Ze zoeken het dus zelf op.
Ze zeuren dus niet zozeer over het feminisme, maar over hun eigen keuze.

Als ik het me goed herinner ben jij juist een man die geen huisvrouw wil, maar een vrouw hebt/zoekt die net zo goed haar bijdrage doet financieel. Daardoor zal jij niet in de situatie komen dat je partner alimentatie moet gaan betalen.
Ik heb het hier puur over de mannen die zelf kiezen voor een bepaalde verdeling, dat verheerlijken zelfs om dan te gaan janken over de (mogelijk) gevolgen die vast hangen aan die persoonlijk keuze.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 4 januari 2018 @ 14:07:10 #167
451005 Grems
Clown World
pi_176280300
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 14:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat doen velen dan ook.

Maar in dit geval spreek ik de man aan die zelf kiest voor een vrouw die minder of zelfs niets verdient. Als je als man zelf met een vrouw trouwt (in gemeenschap van goederen) die significant minder verdient moet je niet janken als je aan dat contract gehouden wordt wat je zelf getekend hebt. Het valt me op dat de mannen die het hardste gillen over dat vermeende onrecht tegelijkertijd gillen dat de vrouw die wel (financieel) onafhankelijk is geen 'echte' vrouw is. Ze zoeken het dus zelf op.
Ze zeuren dus niet zozeer over het feminisme, maar over hun eigen keuze.

Als ik het me goed herinner ben jij juist een man die geen huisvrouw wil, maar een vrouw hebt/zoekt die net zo goed haar bijdrage doet financieel. Daardoor zal jij niet in de situatie komen dat je partner alimentatie moet gaan betalen.
Ik heb het hier puur over de mannen die zelf kiezen voor een bepaalde verdeling, dat verheerlijken zelfs om dan te gaan janken over de (mogelijk) gevolgen die vast hangen aan die persoonlijk keuze.
https://www.nu.nl/carrier(...)ens-van-miljoen.html

"Dat aandeel is al enkele jaren stabiel, schrijft de krant. "Tien jaar geleden telde het CBS voor het eerst meer dan 900.000 vrouwen die voltijds werken. Maar ook toen was dat 25 procent van alle werkende vrouwen. Dat percentage wil maar niet omhoog."

Vooral jonge hoogopgeleide vrouwen werken voltijds. Bijna de helft van deze vrouwen werkt 35 uur per week of meer. Zodra ze kinderen krijgen, daalt het aantal uren echter weer."

:') :') :')

Partneralimentatie is anno 2018 complete onzin, geen enkele man kan een vrouw dwingen meer/minder te werken. Onderhouden worden door een eventueel beter verdienende partner is een privilege, alleen een parasiet verwacht dat dit privilege voortduurt na het einde van een relatie.

Indien ik ooit in de fortuinlijke positie zou komen te verkeren dat ik, op kosten van mijn partner, thuis zou kunnen blijven om te genieten van het ongekende voorrecht om onze kinderen op te zien groeien zou haar, ook bij een eventueel eindigen van onze relatie, eeuwig dankbaar zijn voor die ervaring. Maar goed, ik heb dan ook zelfrespect.
  donderdag 4 januari 2018 @ 14:11:11 #168
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176280411
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 14:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat doen velen dan ook.

Maar in dit geval spreek ik de man aan die zelf kiest voor een vrouw die minder of zelfs niets verdient. Als je als man zelf met een vrouw trouwt (in gemeenschap van goederen) die significant minder verdient moet je niet janken als je aan day contract gehouden wordt wat je zelf getekend hebt. Het valt me op dat de mannen die het hardste gillen over dat vermeende onrecht tegelijkertijd gillen dat de vrouw die wel (financieel) onafhankelijk is geen 'echte' vrouw is. Ze zoeken het dus zelf op.

Als ik het me goed herinner ben jij juist een man die geen huisvrouw wil, maar een vrouw hebt/zoekt die net zo goed haar bijdrage doet financieel. Daardoor zal jij niet in de situatie komen dat je partner alimentatie moet gaan betalen.
Ik heb het hier puur over de mannen die zelf kiezen voor een bepaalde verdeling, dat verheerlijken zelfs om dan te gaan janken over de (mogelijk) gevolgen die vast hangen aan die persoonlijk keuze.
Zo.

Tegenwoordig ook expliciet onder getekende voorwaarden voor wederrechtelijk goedkeuren tot sex anders #metoo #strop

Mannnen hebben het zwaarder. Dat gezeik en die ongeschreven verplichtingen door vrouwen alleen al.

"Never feel sorry for the bitch cause the bitch will never feel sorry for you"
pi_176280456
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:02 schreef MGTOW het volgende:

[..]

In beginsel cashen vrouwen tijdens een scheiding.
Maar na de aankoop van honderd laarzen en nieuwe bling-bling blijkt dat de maandelijkse cash-flow toch het belangrijkst is.
De cijfers van het CBS spreken boekdelen.
Kut voor de vrouw, maar nogmaals eigen keuze.
Je gaat wel heel kort door de bocht.
Whatever...
pi_176280550
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

???

Als het aan het feminisme lag dan waren vrouwen niet financieel afhankelijk van hun partner. Dat is niet nieuw ofzo, dat wilde de feministen van het eerste uur al.
Dat is 1 van de zaken waar ze zo hard voor geknokt hebben, dat vrouwen niet meer verplichting afhankelijk zijn. Dat heeft echt geen reet te maken met ja nu vrouwen ook moeten betalen, dat wordt namelijk gewoon als ronduit eerlijk gezien door het gros van de feministen.

Mgtow hier klaagt veel over feminisme, maar haalt elke keer zaken aan die juist horen bij die oude tradionele rolverdeling waar het feminisme juist los van wil komen. Dat is gewoon krom.
Ik zie ook wel heeeeel veel.muntthee moeders. Kinderen naar school... Lekker sporten. De stad in. Naar yoga en met vriendinnen beppen.

Het huishouden wordt gedaan door machines en de poets.... De sex door de vibrator. En de man mag lekker werken om alles te betalen.

Nu zijn er heel veel vrouwen helemaal niet zo... Echter dit is toch wel een significant deel.
Whatever...
  donderdag 4 januari 2018 @ 14:17:07 #171
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176280563
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 14:07 schreef Grems het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/carrier(...)ens-van-miljoen.html

"Dat aandeel is al enkele jaren stabiel, schrijft de krant. "Tien jaar geleden telde het CBS voor het eerst meer dan 900.000 vrouwen die voltijds werken. Maar ook toen was dat 25 procent van alle werkende vrouwen. Dat percentage wil maar niet omhoog."

Vooral jonge hoogopgeleide vrouwen werken voltijds. Bijna de helft van deze vrouwen werkt 35 uur per week of meer. Zodra ze kinderen krijgen, daalt het aantal uren echter weer."

:') :') :')

Partneralimentatie is anno 2018 complete onzin, geen enkele man kan een vrouw dwingen meer/minder te werken. Onderhouden worden door een eventueel beter verdienende partner is een privilege, alleen een parasiet verwacht dat dit privilege voortduurt na het einde van een relatie.
Even voor de duidelijkheid, partner alimentatie vind ik ook prut.
Vind dat dat stevig beperkt moet worden. Beperkt max bedrag, enkel in het geval van bijstandsuitkering van 1 van de partners (overheid hoeft niet geheel op te draaien voor de keuzes van stellen) en max een jaar (meer dan voldoende tijd om weer op je pootjes te landen). Wat mij betreft komt dat geld dan niet eens in handen van de ex, maar gaat direct naar de overheid om een deel van die bijstandsuitkering te betalen.

Maar dat neemt niet weg dat het is zoals het is nu. Dat iemand zelf kiest voor zo'n regeling. Zelf die vrouw wil (!) die niet onafhankelijk is. Zelf dat contract tekent waar je afspreekt te betalen als je gaat scheiden.

Net zoals vrouwen niet net moeten doen alsof ze willoze slachtoffers zijn van het 'systeem' moeten mannen dat ook niet doen. Dit is eigen keuze, je hoeft er niet akkoord mee te gaan, je hoeft niet te trouwen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 4 januari 2018 @ 14:25:33 #172
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176280740
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 14:11 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Zo.

Tegenwoordig ook expliciet onder getekende voorwaarden voor wederrechtelijk goedkeuren tot sex anders #metoo #strop

Mannnen hebben het zwaarder. Dat gezeik en die ongeschreven verplichtingen door vrouwen alleen al.

"Never feel sorry for the bitch cause the bitch will never feel sorry for you"
Wat een gelul weer.

Je hebt het over zweden, waar nu nog in de wet staat dat een duidelijke nee in woord en daad een voorwaarde is om tot veroordeling te komen (en wat veel vrijspraak veroorzaakt terwijl het duidelijk onvrijwillig was, maar he dan is het weer janken dat die 'allochtoon' wegkomt met verkrachting). In tegenstelling tot bv ons land, waar die harde nee geen voorwaarde is.
Het gaat niet over schriftelijk, het gaat over ja in woord en daad. Net zoals het hier is dus. Hartstikke logisch dus, steek je pik er niet in als je geen ja in woord of daad hebt gekregen.

Echt, veel mannen hier die zo janken zouden eens wat eigen verantwoordelijkheid moeten nemen. Je bent niet willoos, je kan kiezen. Jank niet over de keuzes die je zelf maakt.

Wie het slechter heeft? Ik zeg het nog maar een keer. Geen van beiden en allebei. Beide geslachten hebben hun voordelen en nadelen. We hebben het goed hier, zijn vrij om te kiezen. Laten we daarop richten, zorgen dat iedereen (m/v) daarvan doordrongen is. Niet door naar de ander te wijzen, maar door te wijzen op die eigen verantwoordelijkheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cause_Mayhem op 04-01-2018 14:35:52 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 4 januari 2018 @ 14:29:16 #173
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176280819
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 14:16 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik zie ook wel heeeeel veel.muntthee moeders. Kinderen naar school... Lekker sporten. De stad in. Naar yoga en met vriendinnen beppen.

Het huishouden wordt gedaan door machines en de poets.... De sex door de vibrator. En de man mag lekker werken om alles te betalen.

Nu zijn er heel veel vrouwen helemaal niet zo... Echter dit is toch wel een significant deel.
Tuurlijk zijn die er. Maar stuk voor stuk hebben ze mannen naast zich die dat ook als ideaal zien. Die maar al te blij waren, of zelfs met passie vonden dat er iemand (lees zij) thuis moest zijn bij de kinderen.

Ik zeg nergens dat die vrouwen willoos zijn. Ik zeg dat de mannen die bij die vrouwen zijn dat ook zelf wilde.
Die keuze van beiden heeft gevolgen. Niemand heeft hem of haar gedwongen, ze hebben het beide zelf gekozen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator donderdag 4 januari 2018 @ 22:46:16 #174
441859 crew  Lenny77
pi_176291737
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 14:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn die er. Maar stuk voor stuk hebben ze mannen naast zich die dat ook als ideaal zien. Die maar al te blij waren, of zelfs met passie vonden dat er iemand (lees zij) thuis moest zijn bij de kinderen.

Ik zeg nergens dat die vrouwen willoos zijn. Ik zeg dat de mannen die bij die vrouwen zijn dat ook zelf wilde.
Die keuze van beiden heeft gevolgen. Niemand heeft hem of haar gedwongen, ze hebben het beide zelf gekozen.
Het wordt vaak gewoon als vanzelfsprekend gevonden dat de vrouw minder gaat werken voor het huishouden en kinderen. De man kan moeilijker een stap opzij zetten op zijn werk. Soms omdat hij dat gewoon niet wil, maar vaker omdat de carrière wereld niet zit te wachten op een parttime of 4/5 medewerker. Dan kan je je promotie ofzo wel vergeten!
Dus doet de vrouw het bijna altijd. En dan zorgt ze 15 jaar voor het huishouden, kinderen, eten,... En de man groeit verder. En dan gaat het mis en is de vrouw de profiteur en de man het arme schaap. Zij heeft in natura meer dan genoeg bijgedragen aan het gezin en huis maar dat telt niet. Terwijl het op dat moment zelf natuurlijk wel lekker was, beentjes onder de tafel, een proper huis en propere gestreken kleding. Geen kinderen die bij vreemden gedumpt moesten worden...

Ik ga er al meteen bij zeggen dat ik geen voorstander ben van partneralimentatie, dat ik de vrouwen die hun man financieel uitkleden en ruïneren als het laagste beschouw.
Dus kom daar niet mee af.
Maar zoals er hier weer over de door en door slechte en luie, feministische vrouw gesproken wordt :r
Wat hebben jullie in godsnaam meegemaakt met een vrouw :o!
Kijken jullie zo ook naar jullie moeder? Of was het net zij die jullie beschadigd heeft?
De vrouwen rondom mij werken gewoon allemaal voltijds. Als ze al gescheiden zijn, zorgen ze voor hun eigen inkomen en geen eentje eruit krijgt geld van hun ex. Ex is trouwens ook overal goed terecht gekomen!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_176292684
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 14:16 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik zie ook wel heeeeel veel.muntthee moeders. Kinderen naar school... Lekker sporten. De stad in. Naar yoga en met vriendinnen beppen.

Het huishouden wordt gedaan door machines en de poets.... De sex door de vibrator. En de man mag lekker werken om alles te betalen.

Nu zijn er heel veel vrouwen helemaal niet zo... Echter dit is toch wel een significant deel.
Daar kiest die man toch zelf voor. Hij kan tenslotte ook deeltijd werken.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 5 januari 2018 @ 01:27:20 #176
451005 Grems
Clown World
pi_176294244
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 23:29 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Daar kiest die man toch zelf voor. Hij kan tenslotte ook deeltijd werken.
Als we er allemaal zelf voor kiezen lijkt het mij een prima moment om partneralimentatie af te schaffen.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 01:30:44 #177
451005 Grems
Clown World
pi_176294269
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:46 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Het wordt vaak gewoon als vanzelfsprekend gevonden dat de vrouw minder gaat werken voor het huishouden en kinderen. De man kan moeilijker een stap opzij zetten op zijn werk. Soms omdat hij dat gewoon niet wil, maar vaker omdat de carrière wereld niet zit te wachten op een parttime of 4/5 medewerker. Dan kan je je promotie ofzo wel vergeten!
Dus doet de vrouw het bijna altijd. En dan zorgt ze 15 jaar voor het huishouden, kinderen, eten,... En de man groeit verder. En dan gaat het mis en is de vrouw de profiteur en de man het arme schaap. Zij heeft in natura meer dan genoeg bijgedragen aan het gezin en huis maar dat telt niet. Terwijl het op dat moment zelf natuurlijk wel lekker was, beentjes onder de tafel, een proper huis en propere gestreken kleding. Geen kinderen die bij vreemden gedumpt moesten worden...

Ik ga er al meteen bij zeggen dat ik geen voorstander ben van partneralimentatie, dat ik de vrouwen die hun man financieel uitkleden en ruïneren als het laagste beschouw.
Dus kom daar niet mee af.
Maar zoals er hier weer over de door en door slechte en luie, feministische vrouw gesproken wordt :r
Wat hebben jullie in godsnaam meegemaakt met een vrouw :o!
Kijken jullie zo ook naar jullie moeder? Of was het net zij die jullie beschadigd heeft?
De vrouwen rondom mij werken gewoon allemaal voltijds. Als ze al gescheiden zijn, zorgen ze voor hun eigen inkomen en geen eentje eruit krijgt geld van hun ex. Ex is trouwens ook overal goed terecht gekomen!
En met een tegenzin dat ze dit doen, vreselijk. Je ziet het er ook aan af als je ze zomerdag ziet lopen in het park met hun kleuter. Afzien hoor.

https://www.nu.nl/carrier(...)ens-van-miljoen.html

Dat jij ze toevallig kent doet natuurlijk niets af aan de erbarmelijke cijfers inzake de bijdrage van Nederlandse vrouwen aan de economie.
  Moderator vrijdag 5 januari 2018 @ 02:35:06 #178
441859 crew  Lenny77
pi_176294508
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 01:30 schreef Grems het volgende:

[..]

En met een tegenzin dat ze dit doen, vreselijk. Je ziet het er ook aan af als je ze zomerdag ziet lopen in het park met hun kleuter. Afzien hoor.

https://www.nu.nl/carrier(...)ens-van-miljoen.html

Dat jij ze toevallig kent doet natuurlijk niets af aan de erbarmelijke cijfers inzake de bijdrage van Nederlandse vrouwen aan de economie.
Het is niet dat ze het met tegenzin doen (hoop ik), maar het is wel nog steeds een beetje de standaard.

Oh en dat van de Nederlandse vrouwen kan misschien wel kloppen.
Jullie hebben veel te veel flexibiliteit! Ik heb de indruk dat er in België veel meer vrouwen voltijds werken.
Maar dat kan ook vertekend zijn door mijn persoonlijke leefomgeving :{
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 5 januari 2018 @ 02:41:58 #179
395200 deadprez
One more rail
pi_176294523
Mannen uiteraard. Vooral de heteroseksuele, blanke man schijnt het erg zwaar te hebben heden ten dage.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_176295306
quote:
2s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:39 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Hardstikke knap wat die ingenieurs allemaal kunnen en voor ons doen, alleen niemand is jaloers op ze. En vrouwen worden al helemaal niet warm van die nuttige eigenschappen.
Ik (als vrouw) wel hoor. Wat is een gebakken lucht studie als rechten nou als je technische natuurkunde of scheikunde hebt gestudeerd.Vaak hebben ingenieurs een non conformistische karakter ook... daarvoor moet je erg stevig in de schoenen staan en daar val ik voor :7
pi_176296766
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 14:07 schreef Grems het volgende:
Indien ik ooit in de fortuinlijke positie zou komen te verkeren dat ik, op kosten van mijn partner, thuis zou kunnen blijven om te genieten van het ongekende voorrecht om onze kinderen op te zien groeien zou haar, ook bij een eventueel eindigen van onze relatie, eeuwig dankbaar zijn voor die ervaring. Maar goed, ik heb dan ook zelfrespect.
Maar als dat zo'n geweldig luizenleventje is.. Waarom zijn er dan zo verrekt weinig mannen die dat ook daadwerkelijk willen doen?

Waarom nemen mannen vaak hun ouderschapsverlof niet op? En waarom is het dat als zij dit wel doen zij het vaak gebruiken voor andere zaken dan huishouden en directe zorg voor de kinderen?

Toen ik nog in de jonge kinderen zat (zeg 1 tot 10 jaar) heb ik geregeld verzucht dat ik een huisman zou willen. Heerlijk thuiskomen en gewoon klaar zijn met werken zonder nog een dagtaak op me te hebben liggen wachten. Of misschien een leuke studie gaan doen 's avonds en zonder enorm veel gedoe en schuldgevoel gewoon een sport of hobby te kunnen hebben.
Maar ik ben geen enkele man tegengekomen die zo'n leventje zag zitten. Hoe zou dat toch komen?
pi_176296832
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 02:35 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Het is niet dat ze het met tegenzin doen (hoop ik), maar het is wel nog steeds een beetje de standaard.

Oh en dat van de Nederlandse vrouwen kan misschien wel kloppen.
Jullie hebben veel te veel flexibiliteit! Ik heb de indruk dat er in België veel meer vrouwen voltijds werken.
Maar dat kan ook vertekend zijn door mijn persoonlijke leefomgeving :{
Ik ben jarenlang samen met de directeur de enige geweest die fulltime werkte op mijn werk. En de meeste collegae waren man. 4x9 was de max voor hen. 4x8 het meest gangbare.
Ik had kinderen en was alleenstaand, de directeur had kinderen en een huisvouw en de officemanager (V) had kinderen maar werkte 20 uur.
Ongeveer 21 medewerkers trouwens.
  Moderator vrijdag 5 januari 2018 @ 10:28:41 #183
441859 crew  Lenny77
pi_176297034
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik ben jarenlang samen met de directeur de enige geweest die fulltime werkte op mijn werk. En de meeste collegae waren man. 4x9 was de max voor hen. 4x8 het meest gangbare.
Ik had kinderen en was alleenstaand, de directeur had kinderen en een huisvouw en de officemanager (V) had kinderen maar werkte 20 uur.
Ongeveer 21 medewerkers trouwens.
Oh hier liggen de cijfers absoluut anders! Als 5% partime of anders dan fulltime werkt dan heb je het zo wat gehad.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_176297073
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Oh hier liggen de cijfers absoluut anders! Als 5% partime of anders dan fulltime werkt dan heb je het zo wat gehad.
4x9 is een sommige sectoren zoals bij ambtenaren ook fulltime hé? Maar bij ons was 40 fulltime.
pi_176297154
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar als dat zo'n geweldig luizenleventje is.. Waarom zijn er dan zo verrekt weinig mannen die dat ook daadwerkelijk willen doen?

Waarom nemen mannen vaak hun ouderschapsverlof niet op? En waarom is het dat als zij dit wel doen zij het vaak gebruiken voor andere zaken dan huishouden en directe zorg voor de kinderen?

Toen ik nog in de jonge kinderen zat (zeg 1 tot 10 jaar) heb ik geregeld verzucht dat ik een huisman zou willen. Heerlijk thuiskomen en gewoon klaar zijn met werken zonder nog een dagtaak op me te hebben liggen wachten. Of misschien een leuke studie gaan doen 's avonds en zonder enorm veel gedoe en schuldgevoel gewoon een sport of hobby te kunnen hebben.
Maar ik ben geen enkele man tegengekomen die zo'n leventje zag zitten. Hoe zou dat toch komen?
Ik ken toch zat vaders die een vaste papadag hebben. Ik overweeg het nu zelf ook.
pi_176297285
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:34 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ik ken toch zat vaders die een vaste papadag hebben. Ik overweeg het nu zelf ook.
Die had mijn ex ook. Dan was hij aan het verbouwen en lette ondertussen af en toe met een scheef oog op de oudste.. de jongste zat in de opvang.

Kijk gewoon eens goed wat die mannen doen op hun 'papadag'. Sommigen doen niets met de kinderen, anderen doen leuke dingen met de kinderen maar een volwaardig huishouden runnen doen er maar heel weinig. Daarom heet het ook 'papadag' terwijl er geen 'mamadag' bestaat voor moeders die 4 dagen in de week werken.

Er zijn uitzonderingen hoor. Ik ken één gezin waarin het exact andersom is. Mama gebruikt haar vrije dag voor zichzelf ('mijndag') en papa slooft zich echt uit met de kinderen en een volwaardig huishouden op zijn 'papadag'. Maar bij hen ligt die verdeling altijd zo. Zij doet aan werken, feesten, beesten en uitrusten... hij is het liefste met de kinderen bezig en thuis.
pi_176297398
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:42 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die had mijn ex ook. Dan was hij aan het verbouwen en lette ondertussen af en toe met een scheef oog op de oudste.. de jongste zat in de opvang.

Kijk gewoon eens goed wat die mannen doen op hun 'papadag'. Sommigen doen niets met de kinderen, anderen doen leuke dingen met de kinderen maar een volwaardig huishouden runnen doen er maar heel weinig. Daarom heet het ook 'papadag' terwijl er geen 'mamadag' bestaat voor moeders die 4 dagen in de week werken.

Er zijn uitzonderingen hoor. Ik ken één gezin waarin het exact andersom is. Mama gebruikt haar vrije dag voor zichzelf ('mijndag') en papa slooft zich echt uit met de kinderen en een volwaardig huishouden op zijn 'papadag'. Maar bij hen ligt die verdeling altijd zo. Zij doet aan werken, feesten, beesten en uitrusten... hij is het liefste met de kinderen bezig en thuis.
Als de moeder 4 dagen werkt heeft ze ook gewoon een dag vrij toch? En waarom zou de vader op de enige dag dat hij tijd heeft voor de kinderen ook nog het hele huishouden op zich nemen?
pi_176297520
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:48 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Als de moeder 4 dagen werkt heeft ze ook gewoon een dag vrij toch? En waarom zou de vader op de enige dag dat hij tijd heeft voor de kinderen ook nog het hele huishouden op zich nemen?
Je laat hiermee precies zien wat ik bedoel.

Zij is die ene dag 'gewoon vrij', toch? Dus in die ene dag (maar bijna altijd ook die twee weekeind dagen) zorgt ze voor de kinderen, doet het huishouden, regelt de opvang en zorg (ja, dat moet ook gedaan) voor de 3 dagen dat beiden werken, doet de administratie, boodschappen, koken en de klusjes die tussendoor komen zoals een loodgieter opvangen of een pakketje aannemen. En als er dan nog iets extra's langs komt (een ouder of schoonouder die hulp nodig heeft of de basisschool die een moeder nodig heeft) dan doet zij dat ook 'eventjes' want 'ze is toch thuis'.

Dan heeft die vader een 'papadag'. Wat doet hij op die papadag, als hij al voor de kinderen zorgt op die dag? Nou.. met legospelen, luiers verschonen, eten geven, leren fietsen, naar school brengen en halen, misschien nog naar de speeltuin of het park.. en dat was het wel zo'n beetje. Want nee, je kan niet van hem verlangen dat hij 'op de enige dag dat hij tijd heeft voor de kinderen' zaken gaat regelen, huishouden doet, administratie afhandelt, boodschappen doet, kookt of zich laat inperken door de loodgieter, dat pakketje of die extra's die langs komen. Het is wel zijn 'papadag' hé?! Dat doet Mama maar op de dag dat zij 'gewoon vrij' is.

_O-
  vrijdag 5 januari 2018 @ 11:01:43 #189
451005 Grems
Clown World
pi_176297585
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar als dat zo'n geweldig luizenleventje is.. Waarom zijn er dan zo verrekt weinig mannen die dat ook daadwerkelijk willen doen?

Waarom nemen mannen vaak hun ouderschapsverlof niet op? En waarom is het dat als zij dit wel doen zij het vaak gebruiken voor andere zaken dan huishouden en directe zorg voor de kinderen?

Toen ik nog in de jonge kinderen zat (zeg 1 tot 10 jaar) heb ik geregeld verzucht dat ik een huisman zou willen. Heerlijk thuiskomen en gewoon klaar zijn met werken zonder nog een dagtaak op me te hebben liggen wachten. Of misschien een leuke studie gaan doen 's avonds en zonder enorm veel gedoe en schuldgevoel gewoon een sport of hobby te kunnen hebben.
Maar ik ben geen enkele man tegengekomen die zo'n leventje zag zitten. Hoe zou dat toch komen?
Omdat ze weten dat vrouwen geen respect kunnen opbrengen voor een man die niet buitenshuis werkt.

http://www.dailymail.co.u(...)nner-stereotype.html

"This means that, a typical couple married after 1974, has a 2.5 per cent chance of divorcing in the next year, if the husband works full-time.

However, if he works part-time or does not work at all, the odds rise to 3.3 per cent.

Professor Killewald said that while our expectations of women's roles have changed, the stereotype of men being the breadwinners persists."

"'Often when scholars or the media talk about work-family policies or work-family balance, they focus mostly on the experiences of women.

'Although much of the responsibility for negotiating that balance falls to women, my results suggest one way that expectations about gender and family roles and responsibilities affect men's lives, too: men who aren't able to sustain full-time work face heightened risk of divorce.

'Expectations of wives' homemaking may have eroded but the husband breadwinner norm persists.' "
pi_176297645
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je laat hiermee precies zien wat ik bedoel.

Zij is die ene dag 'gewoon vrij', toch? Dus in die ene dag (maar bijna altijd ook die twee weekeind dagen) zorgt ze voor de kinderen, doet het huishouden, regelt de opvang en zorg (ja, dat moet ook gedaan) voor de 3 dagen dat beiden werken, doet de administratie, boodschappen, koken en de klusjes die tussendoor komen zoals een loodgieter opvangen of een pakketje aannemen. En als er dan nog iets extra's langs komt (een ouder of schoonouder die hulp nodig heeft of de basisschool die een moeder nodig heeft) dan doet zij dat ook 'eventjes' want 'ze is toch thuis'.

Dan heeft die vader een 'papadag'. Wat doet hij op die papadag, als hij al voor de kinderen zorgt op die dag? Nou.. met legospelen, luiers verschonen, eten geven, leren fietsen, naar school brengen en halen, misschien nog naar de speeltuin of het park.. en dat was het wel zo'n beetje. Want nee, je kan niet van hem verlangen dat hij 'op de enige dag dat hij tijd heeft voor de kinderen' zaken gaat regelen, huishouden doet, administratie afhandelt, boodschappen doet, kookt of zich laat inperken door de loodgieter, dat pakketje of die extra's die langs komen. Het is wel zijn 'papadag' hé?! Dat doet Mama maar op de dag dat zij 'gewoon vrij' is.

_O-
Alsof de moeder dat alleen op de enige dag dat ze vrij is kan regelen :')
pi_176297667
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:01 schreef Grems het volgende:

[..]

Omdat ze weten dat vrouwen geen respect kunnen opbrengen voor een man die niet buitenshuis werkt.

http://www.dailymail.co.u(...)nner-stereotype.html

"This means that, a typical couple married after 1974, has a 2.5 per cent chance of divorcing in the next year, if the husband works full-time.

However, if he works part-time or does not work at all, the odds rise to 3.3 per cent.

Professor Killewald said that while our expectations of women's roles have changed, the stereotype of men being the breadwinners persists."

"'Often when scholars or the media talk about work-family policies or work-family balance, they focus mostly on the experiences of women.

'Although much of the responsibility for negotiating that balance falls to women, my results suggest one way that expectations about gender and family roles and responsibilities affect men's lives, too: men who aren't able to sustain full-time work face heightened risk of divorce.

'Expectations of wives' homemaking may have eroded but the husband breadwinner norm persists.' "
Leuk dat je die aanhaalt maar ken je de tegenhanger ook?

https://www.volkskrant.nl(...)n-haar-man~a3599599/

quote:
Piet Bracke, hoogleraar sociologie in Gent, noemt de ontdekking een bijvangst. Uit zijn onderzoek blijkt dat mannen meer depressieve klachten vertonen als hun echtgenote werkt, dan wanneer ze de enige kostwinner zijn. En als een vrouw of vriendin hetzelfde of meer verdient dan haar partner, dan heeft dit een negatieve invloed op de mentale gezondheid van de partner.

Mensen die (financieel) afhankelijk zijn van anderen, hebben meer last van angsten en depressies, legt Bracke uit. 'In samenlevingen waar vrouwen relatief weinig macht hebben, hebben zij vaker last van angst en depressies. Mensen die weinig macht hebben, kunnen zich namelijk niet onttrekken aan dat wat ze niet fijn vinden. Met de verschuiving naar meer gelijkheid, neemt het aantal klachten bij vrouwen af, terwijl de klachten bij mannen toenemen.
pi_176297896
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:05 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Alsof de moeder dat alleen op de enige dag dat ze vrij is kan regelen :')
Deze uitspraak van je wordt vooral ingegeven door het idee dat de werkzaamheden die ik noemde niet meer dan een half uur per dag innemen en het verder koffiedrinken en kletsen met de buurvrouw is.

Al met al kost het aardig wat tijd en energie, zeker als er (jonge) kinderen aanwezig zijn.

Ik denk dat ik er goed over mee kan praten omdat ik weet wat het is om fulltime te werken en thuis alles alleen te moeten doen. En dan blijven dingen liggen omdat je gewoon niet alles op een hoog niveau alleen kunt doen. Het eerste is voldoende slaap, dan sporten en hobby's, sociale contacten verwateren en familiebanden worden losser. Post blijft liggen tot die ene 'administratieve' avond in de week, die broek kan best twee dagen aan en die kapper kan nog wel een weekje, of 2 of 3 wachten. De zaterdag is gekkenwerk met de clubjes van de kinderen, de boodschappen en zaken die toch echt gedaan moeten worden maar doordeweeks zijn blijven liggen en de zondag probeer je vrij te houden voor tijd met je kinderen, familiebezoek, uitslapen en zaken als vooruit koken van de meer tijdrovende recepten zoals bv stoofvlees en stoofpeertjes. Op die dag moet je dan ook nog proberen je energie op te laden. Niet makkelijk.

Dus ja, als Mama 4 dagen in de week werkt zou ze wel gek zijn om alles die ene dag te laten liggen want dat wreekt zich de rest van de week.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 11:25:07 #193
456432 Kamina
Tenacious!
pi_176297980
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:01 schreef Grems het volgende:

[..]

Omdat ze weten dat vrouwen geen respect kunnen opbrengen voor een man die niet buitenshuis werkt.

http://www.dailymail.co.u(...)nner-stereotype.html

"This means that, a typical couple married after 1974, has a 2.5 per cent chance of divorcing in the next year, if the husband works full-time.

However, if he works part-time or does not work at all, the odds rise to 3.3 per cent.

Professor Killewald said that while our expectations of women's roles have changed, the stereotype of men being the breadwinners persists."

"'Often when scholars or the media talk about work-family policies or work-family balance, they focus mostly on the experiences of women.

'Although much of the responsibility for negotiating that balance falls to women, my results suggest one way that expectations about gender and family roles and responsibilities affect men's lives, too: men who aren't able to sustain full-time work face heightened risk of divorce.

'Expectations of wives' homemaking may have eroded but the husband breadwinner norm persists.' "
Dat over 'respect' verzin je er zelf bij. Dit zegt meer over jouw gebrek aan respect voor gelijkwaardige rolverdeling dan dat van vrouwen voor een huisman.
1 + 1 = blauw
pi_176297985
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:21 schreef Ouder1 het volgende:
Ik denk dat ik er goed over mee kan praten omdat ik weet wat het is om fulltime te werken en thuis alles alleen te moeten doen.
Dat het jou gebeurt, betekent niet dat dat de standaard is :*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2018 11:25:39 ]
pi_176298026
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:25 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Dat het jou gebeurt, betekent niet dat dat de standaard is :*
Pardon? Iedere echt alleenstaande fulltime werkende moeder loopt hier tegenaan. Dus ja, dat is de standaard.
pi_176298058
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Pardon? Iedere echt alleenstaande fulltime werkende moeder loopt hier tegenaan. Dus ja, dat is de standaard.
Ah je wekte de suggestie dat het kwam omdat 'de kerel' niks uitvoert.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 11:36:49 #197
451005 Grems
Clown World
pi_176298172
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:25 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dat over 'respect' verzin je er zelf bij. Dit zegt meer over jouw gebrek aan respect voor gelijkwaardige rolverdeling dan dat van vrouwen voor een huisman.
Nee hoor, ik vind een gelijkwaardige rolverdeling helemaal fantastisch. Vrouwen hebben alleen in de praktijk erg veel moeite met het loslaten van traditionele rolpatronen voor mannen.
pi_176298197
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Deze uitspraak van je wordt vooral ingegeven door het idee dat de werkzaamheden die ik noemde niet meer dan een half uur per dag innemen en het verder koffiedrinken en kletsen met de buurvrouw is.

Al met al kost het aardig wat tijd en energie, zeker als er (jonge) kinderen aanwezig zijn.

Ik denk dat ik er goed over mee kan praten omdat ik weet wat het is om fulltime te werken en thuis alles alleen te moeten doen. En dan blijven dingen liggen omdat je gewoon niet alles op een hoog niveau alleen kunt doen. Het eerste is voldoende slaap, dan sporten en hobby's, sociale contacten verwateren en familiebanden worden losser. Post blijft liggen tot die ene 'administratieve' avond in de week, die broek kan best twee dagen aan en die kapper kan nog wel een weekje, of 2 of 3 wachten. De zaterdag is gekkenwerk met de clubjes van de kinderen, de boodschappen en zaken die toch echt gedaan moeten worden maar doordeweeks zijn blijven liggen en de zondag probeer je vrij te houden voor tijd met je kinderen, familiebezoek, uitslapen en zaken als vooruit koken van de meer tijdrovende recepten zoals bv stoofvlees en stoofpeertjes. Op die dag moet je dan ook nog proberen je energie op te laden. Niet makkelijk.

Dus ja, als Mama 4 dagen in de week werkt zou ze wel gek zijn om alles die ene dag te laten liggen want dat wreekt zich de rest van de week.
Vreemd, ik heb het totaal niet zo ervaren, en ik werkte 6 dagen per week en had ook een kind.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 11:40:46 #199
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176298255
Vrouwen hebben het moelijk met kinderen, mannen palijk :6
  vrijdag 5 januari 2018 @ 11:45:06 #200
456432 Kamina
Tenacious!
pi_176298299
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:36 schreef Grems het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vind een gelijkwaardige rolverdeling helemaal fantastisch. Vrouwen hebben alleen in de praktijk erg veel moeite met het loslaten van traditionele rolpatronen voor mannen.
Mannen hebben daar moeite mee.
1 + 1 = blauw
  vrijdag 5 januari 2018 @ 11:46:41 #201
451005 Grems
Clown World
pi_176298332
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:45 schreef Kamina het volgende:

[..]

Mannen hebben daar moeite mee.
Vooral ook een aanzienlijk deel van de vrouwelijke bevolking.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 11:49:31 #202
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176298397
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar als dat zo'n geweldig luizenleventje is.. Waarom zijn er dan zo verrekt weinig mannen die dat ook daadwerkelijk willen doen?
Omdat de gemiddelde man leeft bij de gratie van competitie. De mooiste vrouw, snelste auto, hoogste bonus, grootste omzet, etc. Dat is een behoefte die je op de werkvloer makkelijker kunt bevredigen dan met de kinderen thuis.

De gemiddelde vrouw heeft die competitiedrang niet. Die heeft behoefte aan erkenning door samenwerking. Samen met de kinderen iets doen, samen koffie drinken, samen met de kinderen de park checken en zo.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 11:53:02 #203
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176298452
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:45 schreef Kamina het volgende:

[..]

Mannen hebben daar moeite mee.
In mijn ervaring zijn het toch echt de vrouwen die er heel veel moeite mee hebben als een man bijvoorbeeld ook iets in het huishouden willen doen of voor de kinderen willen zorgen. Je hoort van vrouwen om de haverklap dingen als "laat mij dat maar doen" (met de gedachte "want dat ik kan dat beter/sneller/efficiënter"). Of dat ze het nog een keer extra doen omdat hij "het niet goed heeft gedaan".
pi_176298597
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Pardon? Iedere echt alleenstaande fulltime werkende moeder loopt hier tegenaan. Dus ja, dat is de standaard.
Alleenstaande ja. Als je een vent hebt dan scheelt dat toch wel.

Ikzelf werk meer dan 40uur. Maar ik doe zoveel ik kan in het huishouden. Mijn vrouw doet ook niet flauw en regelt naast haar parttime baan het meest in huis.

In totaal echter ben ik na mijn werk ook nog vanalles aan het doen. Koken, opruimen, Oefen, boodschappen.

Mijn vrouw heeft meer vrije tijd. En als je gaat rekenen blijkt dat wel te kloppen met het gemiddelde.

Er is namelijk een verschil van 9 uur in huishoud en zorgtaken tussen man en vrouw. Maar mannen werken veel.meer. in totaal staat hieronder (pagina 5) dat mannen per week iets minder dan 36 uur vrije tijd hebben en vrouwen iets minder dan 48 in de werkzame leeftijd.

https://digitaal.scp.nl/e(...)ishouden-en-anderen/

Dus jouw verhaal ouder1 geldt misschien voor jou (al betwijfel ik dat) maar zeker niet gemiddeld.

Dat vrouwen zich zwaarder belast voelen klopt ook en daar zijn andere bronnen voor. Maar als je naar deze getallen kijkt is het qua tijd zeker niet zo dat mannen hun snor drukken.

Kortom: als je puur kijkt naar uren die je werkt voor een baas of in je huishouden hebben mannen het zwaarder.
*O*
Whatever...
  vrijdag 5 januari 2018 @ 12:04:22 #205
456432 Kamina
Tenacious!
pi_176298720
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

In mijn ervaring zijn het toch echt de vrouwen die er heel veel moeite mee hebben als een man bijvoorbeeld ook iets in het huishouden willen doen of voor de kinderen willen zorgen. Je hoort van vrouwen om de haverklap dingen als "laat mij dat maar doen" (met de gedachte "want dat ik kan dat beter/sneller/efficiënter"). Of dat ze het nog een keer extra doen omdat hij "het niet goed heeft gedaan".
Jij bent dan ook heel ouderwets en seksistisch ingesteld, waardoor je alleen maar hoort wat je verwacht te horen.
1 + 1 = blauw
  vrijdag 5 januari 2018 @ 12:16:34 #206
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176298996
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 12:04 schreef Kamina het volgende:

[..]

Jij bent dan ook heel ouderwets en seksistisch ingesteld, waardoor je alleen maar hoort wat je verwacht te horen.
Als in?
Dit zijn dingen die ik van anderen om mij heen hoor, dingen die ik zie, steeds weer. Uitschieter was toch wel dat ik een vrouw vroeg of haar man, en vader van hun kinderen iets niet kom doen (telefonisch contact punt zijn na schooltijd). Antwoord: "Nee, want ik ben toch hun móeder!"
Beats me.

Ik ken ook de uitzonderingen.
  Moderator vrijdag 5 januari 2018 @ 14:12:51 #207
441859 crew  Lenny77
pi_176301270
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:37 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Vreemd, ik heb het totaal niet zo ervaren, en ik werkte 6 dagen per week en had ook een kind.
Eerlijk zijn: wie deed de poets bij jou? De was, opvang kind terwijl je werken was?
Ik denk dat je heel veel hulp van familie hebt gehad. Ik kan me zelfs posts van jou herinneren waarin je vertelde hoeveel de oma deed.
Vaak is dat bij vrouwen niet. Daarvan verwacht men dat ze het maar alleen moeten/kunnen doen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 5 januari 2018 @ 14:29:49 #208
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_176301656
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 07:46 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

Ik (als vrouw) wel hoor. Wat is een gebakken lucht studie als rechten nou als je technische natuurkunde of scheikunde hebt gestudeerd.Vaak hebben ingenieurs een non conformistische karakter ook... daarvoor moet je erg stevig in de schoenen staan en daar val ik voor :7
Waarom heb ik dan nog geen DM van je? :P
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 14:31:33 #209
456432 Kamina
Tenacious!
pi_176301704
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 12:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als in?
Dit zijn dingen die ik van anderen om mij heen hoor, dingen die ik zie, steeds weer. Uitschieter was toch wel dat ik een vrouw vroeg of haar man, en vader van hun kinderen iets niet kom doen (telefonisch contact punt zijn na schooltijd). Antwoord: "Nee, want ik ben toch hun móeder!"
Beats me.

Ik ken ook de uitzonderingen.
Dat stel is ook seksistisch.
1 + 1 = blauw
pi_176301991
Mensen die een hele dag nodig hebben om te zorgen dat hun huishouden weer op orde is. Ik zal dat soort mensen nooit begrijpen. :')
  vrijdag 5 januari 2018 @ 14:59:33 #211
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176302487
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:34 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ik ken toch zat vaders die een vaste papadag hebben. Ik overweeg het nu zelf ook.
Dat zie je idd steeds meer, goede ontwikkeling wat mij betreft.
Het wordt eindelijk steeds normaler dat mannen ook een stapje terug doen qua werk om meer tijd voor de kinderen, of voor zichzelf te hebben.

Naar mijn idee gaan vrouwen iets meer werken, 3 a 4 dagen zie ik igg vrij veel tegenwoordig. En dat is mooi, betekend dat het wat beter in balans komt allemaal.

Vind dat er nog wel aandacht aan gegeven moet worden dat mannen dat stapje terug ook kunnen doen, dat nog normaler wordt. Vind dat vaderschaps verlof veel ruimer moet. Maar dan komen we echt ergens qua emancipatie.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176302617
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 14:12 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Eerlijk zijn: wie deed de poets bij jou? De was, opvang kind terwijl je werken was?
Ik denk dat je heel veel hulp van familie hebt gehad. Ik kan me zelfs posts van jou herinneren waarin je vertelde hoeveel de oma deed.
Vaak is dat bij vrouwen niet. Daarvan verwacht men dat ze het maar alleen moeten/kunnen doen.
Voor schoonmaken had ik een poets, kind ging op doordeweekse dagen van 7.00 tot 17.30 naar school/BSO, zaterdag bij opa en oma.
Vrouwen kunnen dit ook gewoon zo regelen lijkt me.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 15:12:57 #213
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176302872
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 15:03 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Voor schoonmaken had ik een poets, kind ging op doordeweekse dagen van 7.00 tot 17.30 naar school/BSO, zaterdag bij opa en oma.
Vrouwen kunnen dit ook gewoon zo regelen lijkt me.
Dat kunnen ze idd. Maar zoals het bij mannen vaak zo is dat minder/niet werken scheve ogen oplevert is het bij vrouwen zo dat ze hiervoor scheef aangekeken worden.

Een alleenstaande vader die het zo regelt is een held, de alleenstaande moeder een ontaarde moeder.

Maar gelukkig begint dat te veranderen, dus dank aan het feminisme. Waardoor vrouwen meer bij kunnen dragen en mannen een klein stapje terug kunnen doen. We meer op 1 lijn met elkaar komen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176303250
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 14:42 schreef Bananenpap het volgende:
Mensen die een hele dag nodig hebben om te zorgen dat hun huishouden weer op orde is. Ik zal dat soort mensen nooit begrijpen. :')
Toch is dat een aardige klus als er ook nog twee of meer kinderen rondlopen waarvan minstens eentje nog in de luiers zit. Nu mijn kinderen groot zijn heb ik daar ook veel minder werk aan.

Ik heb ook een tijd bijgesprongen in een gezin met toen 3 kinderen van 0, 1 en 2 jaar... Dan is het echt aanpoten om het huishouden ook nog draaiende te houden.
pi_176303300
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 15:03 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Voor schoonmaken had ik een poets, kind ging op doordeweekse dagen van 7.00 tot 17.30 naar school/BSO, zaterdag bij opa en oma.
Vrouwen kunnen dit ook gewoon zo regelen lijkt me.
Mijn salaris was er niet echt naar om een poets te hebben. Dan had ik moeten bezuinigen op leuke dingen voor de kinderen zoals een abo op de dierentuin met overdekte speelplaats.

En dan ben je weer terug bij de ongelijke beloning tussen man en vrouw.
pi_176303484
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 15:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Toch is dat een aardige klus als er ook nog twee of meer kinderen rondlopen waarvan minstens eentje nog in de luiers zit. Nu mijn kinderen groot zijn heb ik daar ook veel minder werk aan.

Ik heb ook een tijd bijgesprongen in een gezin met toen 3 kinderen van 0, 1 en 2 jaar... Dan is het echt aanpoten om het huishouden ook nog draaiende te houden.
Dat kinderen verzorgen veel tijd en geduld kost kan ik begrijpen, maar waarom doen mensen alsof het huishouden een soort van bedrijf is? Mensen die daar een dag voor nodig hebben doen echt ernstigs iets verkeerds.
pi_176303585
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Deze uitspraak van je wordt vooral ingegeven door het idee dat de werkzaamheden die ik noemde niet meer dan een half uur per dag innemen en het verder koffiedrinken en kletsen met de buurvrouw is.

Al met al kost het aardig wat tijd en energie, zeker als er (jonge) kinderen aanwezig zijn.

Ik denk dat ik er goed over mee kan praten omdat ik weet wat het is om fulltime te werken en thuis alles alleen te moeten doen. En dan blijven dingen liggen omdat je gewoon niet alles op een hoog niveau alleen kunt doen. Het eerste is voldoende slaap, dan sporten en hobby's, sociale contacten verwateren en familiebanden worden losser. Post blijft liggen tot die ene 'administratieve' avond in de week, die broek kan best twee dagen aan en die kapper kan nog wel een weekje, of 2 of 3 wachten. De zaterdag is gekkenwerk met de clubjes van de kinderen, de boodschappen en zaken die toch echt gedaan moeten worden maar doordeweeks zijn blijven liggen en de zondag probeer je vrij te houden voor tijd met je kinderen, familiebezoek, uitslapen en zaken als vooruit koken van de meer tijdrovende recepten zoals bv stoofvlees en stoofpeertjes. Op die dag moet je dan ook nog proberen je energie op te laden. Niet makkelijk.

Dus ja, als Mama 4 dagen in de week werkt zou ze wel gek zijn om alles die ene dag te laten liggen want dat wreekt zich de rest van de week.
Daarom wil ik geen kinderen... Als je het aankan is het mooi en krijg je er veel voor terug, maar anders..ik word al gestoord als ik het lees. Moeders werken 24/7 zonder dat ze daar vaak enige bewondering voor krijgen .
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_176303595
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 15:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mijn salaris was er niet echt naar om een poets te hebben. Dan had ik moeten bezuinigen op leuke dingen voor de kinderen zoals een abo op de dierentuin met overdekte speelplaats.

En dan ben je weer terug bij de ongelijke beloning tussen man en vrouw.
Maar daar kies je dus echt zelf voor, ik had liever een schone kiet dan dat ik wekelijks naar vieze stinkbeesten moet kijken en gedwongen in een soort ouderhel moet gaan zitten.
pi_176304087
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 15:40 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Maar daar kies je dus echt zelf voor, ik had liever een schone kiet dan dat ik wekelijks naar vieze stinkbeesten moet kijken en gedwongen in een soort ouderhel moet gaan zitten.
Dan maak je die kiet toch zelf schoon?

Verder... je gaat er prat op fulltime gewerkt te hebben met de zorg voor een kind... maar hoeveel zorgde jij eigenlijk voor dat kind? Met 6 dagen per week opvang? En geen zin om leuke dingen met dat kind te doen... tja.
pi_176305884
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 16:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan maak je die kiet toch zelf schoon?

Verder... je gaat er prat op fulltime gewerkt te hebben met de zorg voor een kind... maar hoeveel zorgde jij eigenlijk voor dat kind? Met 6 dagen per week opvang? En geen zin om leuke dingen met dat kind te doen... tja.
Een dag heeft meer uren dan de 8 waarin je werkt.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 17:48:35 #221
451005 Grems
Clown World
pi_176306217
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 15:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mijn salaris was er niet echt naar om een poets te hebben. Dan had ik moeten bezuinigen op leuke dingen voor de kinderen zoals een abo op de dierentuin met overdekte speelplaats.

En dan ben je weer terug bij de ongelijke beloning tussen man en vrouw.
Toch bijzonder dat niemand daar ooit op ingesprongen is.

Bedrijf starten, alleen maar vrouwen inhuren en de rest van de sector helemaal de moeder concurreren met je 100% gelijke personeel met 10-20-30% minder loonkosten.

Er zal toch vast ergens een echte raskapitalist rondlopen die géén 10-20-30% meer wil betalen voor personeel met een lul.
pi_176307252
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 16:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan maak je die kiet toch zelf schoon?

Verder... je gaat er prat op fulltime gewerkt te hebben met de zorg voor een kind... maar hoeveel zorgde jij eigenlijk voor dat kind? Met 6 dagen per week opvang? En geen zin om leuke dingen met dat kind te doen... tja.
Jij gaat er prat op dat alleenstaande moeders het zo vreselijk zwaar hebben. En dat terwijl veel alleenstaande moeders alimentatie krijgen voor hun kinderen, betaald door de vaders die wel gewoon fulltime werken.
En ik zorgde elke avond voor mijn kind, doen zat leuke dingen, en ik zorgde voor eten op de tafel. Mijn kind is niks te kort gekomen.
pi_176307396
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 17:29 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Een dag heeft meer uren dan de 8 waarin je werkt.
Inderdaad, we zijn meer types die de bioscoop boven een stinkende dierentuin kiezen. En indoor speeltuinen vermijd ik gewoon sowieso.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 20:16:51 #224
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176309538
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 17:29 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Een dag heeft meer uren dan de 8 waarin je werkt.
Met (kleine) kinderen is er niet veel meer dan dat. Want of je werkt terwijl ze wakker zijn, of je werkt als ze slapen en moet rust hebben als ze wakker zijn.
Als je dan ook nog eens een weekenddag werkt blijft er amper iets over.

Het is niet anders, er moet brood op de plank komen. Als het zo is dan maak je er het beste van zoveel je kan (het is dus geen verwijt naar die user toe).
Alleen is het wel zo dat de vader die het zo moet doen een schouderklop krijgt dat hij naast zijn taak als provider ook nog de vader rol in past. Maar de vrouw in eenzelfde situatie vooral commentaar krijgt en verdomd weinig begrip. Op persoonlijk niveau, maar zeer zeker ook op werkniveau.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176310604
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 20:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Met (kleine) kinderen is er niet veel meer dan dat. Want of je werkt terwijl ze wakker zijn, of je werkt als ze slapen en moet rust hebben als ze wakker zijn.
Als je dan ook nog eens een weekenddag werkt blijft er amper iets over.

Het is niet anders, er moet brood op de plank komen. Als het zo is dan maak je er het beste van zoveel je kan (het is dus geen verwijt naar die user toe).
Alleen is het wel zo dat de vader die het zo moet doen een schouderklop krijgt dat hij naast zijn taak als provider ook nog de vader rol in past. Maar de vrouw in eenzelfde situatie vooral commentaar krijgt en verdomd weinig begrip. Op persoonlijk niveau, maar zeer zeker ook op werkniveau.
Ja, maar die keuze maak je toch als je kinderen neemt? Dit gaat al eeuwen zo, dus ik neem aan dat dit de keuzes zijn die je in overweging neemt wanneer je beslist om voor kinderen te gaan of niet.
pi_176311014
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]
die broek kan best twee dagen aan
Wel meer zelfs, moet je hem alleen wel zo ophangen dat hij lekker kan luchten.
pi_176311127
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 20:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Met (kleine) kinderen is er niet veel meer dan dat. Want of je werkt terwijl ze wakker zijn, of je werkt als ze slapen en moet rust hebben als ze wakker zijn.
Als je dan ook nog eens een weekenddag werkt blijft er amper iets over.

Het is niet anders, er moet brood op de plank komen. Als het zo is dan maak je er het beste van zoveel je kan (het is dus geen verwijt naar die user toe).
Alleen is het wel zo dat de vader die het zo moet doen een schouderklop krijgt dat hij naast zijn taak als provider ook nog de vader rol in past. Maar de vrouw in eenzelfde situatie vooral commentaar krijgt en verdomd weinig begrip. Op persoonlijk niveau, maar zeer zeker ook op werkniveau.
Zo was het ook, er moest geld verdient worden, anders hadden we geen vreten en geen huis. Het waren lastige moeilijke tijden, net begonnen, net alleen. En niemand die medelijden had. Hoeft ook niet, maar dan niet zeggen dat alleenstaande moeders het zo zwaar hadden/hebben. Alleenstaande moeders hebben juist allerlei soorten voordeeltjes.
Thuisblijven tot de kleine 4 is bijvoorbeeld. Doen ze bij vrouwen niet moeilijk over.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mekamotut op 05-01-2018 21:24:31 ]
  vrijdag 5 januari 2018 @ 21:25:15 #228
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176311296
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:18 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Zo was het ook, er moest geld verdient worden, anders hadden we geen vreten en geen huis. Het waren lastige moeilijke tijden, net begonnen, net alleen. En niemand die medelijden had. Hoeft ook niet, maar dan niet zeggen dat alleenstaande moeders het zo zwaar hadden/hebben. Alleenstaande moeders hebben juist allerlei soorten voordeeltjes.
Niet meer dan alleenstaande vaders. Regelingen voor alleenstaande ouders hebben geen geslachtsbepaling.
Ik durf zelfs te stellen dat vaders meer steun uit de omgeving krijgen. Er minder het idee leeft dat die hele zorg voor kinderen (ook terwijl je er alleen voor staat) in hun bloed zit. Hun 'natuur' is.

Even als aanvulling.

Voor beiden is alleenstaande ouders zijn zwaar. Vrouwen worden meer afgerekent op het er minder kunnen zijn voor de kinderen om te kunnen werken, mannen meer op inleveren op werkgebied voor de kinderen.
Als alleenstaande ouders is het het een of het ander. Zelfs met grote offers om dat zo min mogelijk te down.

[ Bericht 14% gewijzigd door Cause_Mayhem op 05-01-2018 21:32:26 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176311540
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet meer dan alleenstaande vaders. Regelingen voor alleenstaande ouders hebben geen geslachtsbepaling.
Ik durf zelfs te stellen dat vaders meer steun uit de omgeving krijgen. Er minder het idee leeft dat die hele zorg voor kinderen (ook terwijl je er alleen voor staat) in hun bloed zit. Hun 'natuur' is.
Dat is een behoorlijke tegenvaller. De alleenstaande vaders die ik ken vanuit mijn praatgroep voor alleenstaande ouders hebben net als ik het gevoel dat ze geen fouten mogen maken in de opvoeding. Je moet altijd maar naar adviezen luisteren omdat je maar alleen bent en het in de ogen van anderen nooit goed genoeg doet.
Dat de moeder van je kind er zelf voor koos om dood te gaan en haar man en kind alleen te laten hoor je nooit iets slechts over.
En daar begin ik steeds zieker van te worden. Kutvolk.
  Moderator vrijdag 5 januari 2018 @ 21:39:00 #230
441859 crew  Lenny77
pi_176311679
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:33 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Dat is een behoorlijke tegenvaller. De alleenstaande vaders die ik ken vanuit mijn praatgroep voor alleenstaande ouders hebben net als ik het gevoel dat ze geen fouten mogen maken in de opvoeding. Je moet altijd maar naar adviezen luisteren omdat je maar alleen bent en het in de ogen van anderen nooit goed genoeg doet.
Dat de moeder van je kind er zelf voor koos om dood te gaan en haar man en kind alleen te laten hoor je nooit iets slechts over.
En daar begin ik steeds zieker van te worden. Kutvolk.
:o ervoor koos? Ze had toch kanker?

Maar ik denk wel dat er wel waarheid in zit. Waarschijnlijk wordt de vrouw feller beoordeeld over het huishouden en verzorging kinderen igv alleenstaande ouder maar dat de vader op andere gebieden erg in het oog gehouden wordt. Ze vinden het wel prachtig en knap waar het bij een vrouw gewoon zo hoort, maar zullen er als een helikopter boven hangen om het in de gaten te houden.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_176312194
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:39 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

:o ervoor koos? Ze had toch kanker?

Maar ik denk wel dat er wel waarheid in zit. Waarschijnlijk wordt de vrouw feller beoordeeld over het huishouden en verzorging kinderen igv alleenstaande ouder maar dat de vader op andere gebieden erg in het oog gehouden wordt. Ze vinden het wel prachtig en knap waar het bij een vrouw gewoon zo hoort, maar zullen er als een helikopter boven hangen om het in de gaten te houden.
Ze had kanker in verschillende delen van haar lichaam maar stopte zelf met de behandeling, ze wilde niet meer. Leg dat maar eens uit aan je 6 jarige dochter.
  Moderator vrijdag 5 januari 2018 @ 23:53:13 #232
441859 crew  Lenny77
pi_176314852
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:01 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ze had kanker in verschillende delen van haar lichaam maar stopte zelf met de behandeling, ze wilde niet meer. Leg dat maar eens uit aan je 6 jarige dochter.
Maar was het dan nog wel behandelbaar? Soms kan je er gewoon niet meer tegen vechten?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_176319202
Terug On Topic.

Om daar een antwoord op te geven zou je de verschillende facetten onder de loep moeten nemen.

Economisch/financieel
Afhankelijkheid/zelfbeschikking
Veiligheid
Gezondheid
Vrije tijd
Waardering
Waarde van uiterlijk
Leeftijdsdiscriminatie
Sekse discriminatie
Aangaan van relaties/seks

En wat je nog meer kan bedenken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')