abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 31 december 2017 @ 10:58:11 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176183659
registreer om deze reclame te verbergen
Voor wie zijn de struggles zwaarder? Mannen of vrouwen? Of verschilt het per omstandigheden?

Persoonlijk denk ik dat kwetsbare mannen het moeilijker hebben, maar gezonde capabele mannen hebben het makkelijk. Kwetsbare vrouwen hebben het makkelijker dan kwetsbare mannen, maar er is toch een glass ceiling waar vrouwen moeilijk doorbreken.
Pain is temporary, Pride is forever.
pi_176183735
Mannen hebben bet moeilijker...
Omdat mannen de zwakte hebben dat ze moeten neuken...

Vrouwen zijn slim en kunnen daardoor gedragen worden door het leven...
  zondag 31 december 2017 @ 11:05:16 #4
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_176183806
Juweeltje weer. Mannen natuurlijk, arme jij. Is dat wat je wilde horen?
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat. En gelukkig zijn alle meningen hier welkom, dus dat is fijn. Toch? Liefs.
pi_176183839
Als ik de FP moet geloven hebben voornamelijk blanke hetero mannen het echt heel zwaar.
De meerderheid van de bevolking is op z'n minst licht autistisch. Kijk maar naar hoeveel conservatievelingen er zijn. 'Nog een keer' is niet alleen voor Teletubbies.
pi_176183895
Moeilijke vraag. Onder gewone omstandigheden denk ik dat de vrouw het zwaarder heeft. Zij trekt meestal aan het kortste eind qua werk, vrije tijd, huishouden enz. De verhoudingen staan nog steeds scheef. De verwachting is hoog! Geld binnen brengen, een kraaknet huis, prachtige welopgevoede kinderen, heerlijk eten op tafel zetten, een beest in bed, mooi uitzien,...
Maar als er echt problemen zijn, vooral misschien psychisch ja, dan denk ik dat de man het zwaarder heeft. Druk van de maatschappij? Zijn eigen ego? Ik weet het niet. Een man ziet harder af van veel zaken. Laat zich dieper hangen, is tot ergere dingen in staat (stalking, zelfmoord, gezinsdrama's). Een man die alleen komt te staan zie je vaak afglijden tot een hoopje ellende en de vrouw heeft dat minder. Kan meestal prima voor zichzelf zorgen.
Dit is natuurlijk niet algemeen. Er zijn mannen genoeg die het schitterend alleen doen en vrouwen die rijp zijn voor het gesticht.
Maar zo ervaar ik het toch..
pi_176183932
Zij die er een wedstrijd van maken..
pi_176183988
Geen idee. Beiden lijken mij niet echt voordelig, maar hebben wel degelijk hun voordelen.
pi_176184047
Mannen natuurlijk. Man is het zwakke geslacht.
pi_176184181
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:08 schreef Lenny77 het volgende:
Moeilijke vraag. Onder gewone omstandigheden denk ik dat de vrouw het zwaarder heeft. Zij trekt meestal aan het kortste eind qua werk, vrije tijd, huishouden enz. De verhoudingen staan nog steeds scheef. De verwachting is hoog! Geld binnen brengen, een kraaknet huis, prachtige welopgevoede kinderen, heerlijk eten op tafel zetten, een beest in bed, mooi uitzien,...
Maar als er echt problemen zijn, vooral misschien psychisch ja, dan denk ik dat de man het zwaarder heeft. Druk van de maatschappij? Zijn eigen ego? Ik weet het niet. Een man ziet harder af van veel zaken. Laat zich dieper hangen, is tot ergere dingen in staat (stalking, zelfmoord, gezinsdrama's). Een man die alleen komt te staan zie je vaak afglijden tot een hoopje ellende en de vrouw heeft dat minder. Kan meestal prima voor zichzelf zorgen.
Dit is natuurlijk niet algemeen. Er zijn mannen genoeg die het schitterend alleen doen en vrouwen die rijp zijn voor het gesticht.
AH. Wat heb jij het weer moeilijk meid. Het is weer allemaal de schuld van de man dat ze beter presteren om hun werk. Geen bloedende geslachtsorgaan hebben en over het algemeen gewoon fucking fantastisch zijn.
pi_176184372
Deze totaal niet generaliserende vraag over iets niet nader aangeduids is echt een pareltje. Bravo! Geen idee waar dit topic over gaat, maar het antwoord is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet 'mannen' of 'vrouwen', maar dat het afhangt van iemands persoonlijkheid en alle omstandigheden van het geval. En dan kan er ook nog een verschil zitten tussen wat 'is' (objectief) en wat je 'beleeft' (subjectief). Oftewel: gevoel is ook een feit.
pi_176184376
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:17 schreef Atak het volgende:

[..]

AH. Wat heb jij het weer moeilijk meid. Het is weer allemaal de schuld van de man dat ze beter presteren om hun werk. Geen bloedende geslachtsorgaan hebben en over het algemeen gewoon fucking fantastisch zijn.
Ze heeft gelijk in hoor.
pi_176184595
quote:

[..]

Hoe heb jij dat er weer uit kunnen maken?
Ik zeg toch net dat de mannen het moeilijker hebben?
En hou toch op met dat beter presteren op het werk! Ik werk heel mijn leven al voltijds en draag meer geld binnen dan de doorsnee man. En toch genoeg dingen tegen gekomen die niet fair zijn. Afgewezen voor een baan omdat de mogelijkheid erin zit dat ik ooit kinderen zou kunnen krijgen bv. Of toen ik met mijn jonger broertje ben gaan solliciteren voor dezelfde functie, met hetzelfde diploma en ik met meer ervaring: alletwee aangenomen maar mijn broertje kreeg al meteen meer loon vanaf dag 1 aangeboden. We hebben alletwee afgezegd. Dit gebeurt op de arbeidsmarkt nog steeds! Zit ik daarover te janken? Nee, het is nu eenmaal zo... Jammer genoeg, maar dan zoek je verder.
Dus doe maar niet zo alsof de man enkel kan presteren en de vrouw een jankend bloedend hoopje is.
Word volwassen!
  zondag 31 december 2017 @ 11:29:48 #14
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176184642
Ik weet dat het geen wedstrijd is en dat het per geval verschilt. Maar ben gewoon benieuwd wat mensen hier erover denken. Ik vond het antwoord van Lenny77 goed.
pi_176184785
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 11:29 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik weet dat het geen wedstrijd is en dat het per geval verschilt. Maar ben gewoon benieuwd wat mensen hier erover denken. Ik vond het antwoord van Lenny77 goed.
Het is idd verschillend van persoon tot persoon. Niet van geslacht. En je kan dat eigenlijk niet veralgemenen!
Maar ik heb enorm veel respect voor mensen die het moeilijk hebben en doorgaan! In mijn ogen zijn dat de sterke mensen!
pi_176185277
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:28 schreef Lenny77 het volgende:
Of toen ik met mijn jonger broertje ben gaan solliciteren voor dezelfde functie, met hetzelfde diploma en ik met meer ervaring: alletwee aangenomen maar mijn broertje kreeg al meteen meer loon vanaf dag 1 aangeboden.
Niet meer dan logisch. Als jij het risico had weggenomen door in je contract op te nemen dat je ontslag zou nemen bij evt. zwangerschap en dan een boete zou betalen om opleidingskosten terug te geven. Zou je ws. net zoveel aangeboden gekregen.
De meerderheid van de bevolking is op z'n minst licht autistisch. Kijk maar naar hoeveel conservatievelingen er zijn. 'Nog een keer' is niet alleen voor Teletubbies.
pi_176185628
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 11:46 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Niet meer dan logisch. Als jij het risico had weggenomen door in je contract op te nemen dat je ontslag zou nemen bij evt. zwangerschap en dan een boete zou betalen om opleidingskosten terug te geven. Zou je ws. net zoveel aangeboden gekregen.
Nee dat ging over 2 verschillende sollicitaties. Het extra loon voor mijn broertje was bij een ander bedrijf.
En bij die eerste heb ik effectief aangegeven niet zwanger te willen worden maar dat kon niet vastgelegd worden daar het niet wettelijk is natuurlijk. Ze mogen het eigenijk niet eens aanhalen in een gesprek.
Kijk, ik begrijp het wel hoor. Als werkgever heb je natuurlijk liever niet dat je personeel er een tijdje uitligt. Dus ik begrijp de keuze wel voor een man, maar het voelt wel wat oneerlijk als je daar de dupe van wordt, alleen maar omdat je een baarmoeder hebt.
Ook al wil je ze niet gebruiken.
  zondag 31 december 2017 @ 11:57:01 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176185708
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 11:46 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Dat is gewoon discriminatie en verboden in de wet.
pi_176185945
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 11:29 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik weet dat het geen wedstrijd is en dat het per geval verschilt. Maar ben gewoon benieuwd wat mensen hier erover denken.
Misschien helpt het als je 'struggles' - waarmee je volgens mij gewoon 'problemen' bedoelt - wat meer concretiseert. Waar wil je dat dit topic over gaat? En ook 'zwaarder' lijkt in dit verband niet echt een toepasselijk begrip. Of gaat het je eigenlijk niet om struggles en wil je gewoon weten of wij denken dat mannen of vrouwen het in algemene zin gemakkelijker hebben? Maar ook dan is het antwoord volgens mij dat dit mede afhangt van iemands persoonlijkheid en de omstandigheden van het geval. Ik bedoel: de blanke, hoog opgeleide, wel opgevoedde, vermogende, fysiek knappe, gezonde en gelukkige man in Europa zal over het algemeen niet zulke ernstige problemen hebben, wel? Maar komt dat doordat hij man is, of omdat hij blank, hoog opgeleid, wel opgevoegd, vermogend, fysiek knap, gezond en gelukkig is en in Europa woont? Wijzig een van de omstandigheden en dezelfde man zal meer problemen ervaren. Lenny geeft aan dat zij als vrouw last heeft gehad van discriminatie op grond van sekse. Dat is vervelend en niet goed te praten. Maar heeft zij het daarom per definitie zwaarder als jou, die toch een man is? En zelfs al zouden we denken te kunnen bepalen wie van jullie tweeën het zwaarder heeft, dan nog zegt dat niets over anderen. Ik vrees ook dat je grootheden zou vergelijken die niet te vergelijken zijn. Is discriminatie op grond van culturele achtergrond erger dan op grond van sekse? Is blind erger dan doof? Het is allemaal zo relatief. Stel dat de blanke, hoog opgeleide, wel opgevoedde, vermogende, fysiek knappe, gezonde en gelukkige man in Europa uit mijn voorbeeld homoseksueel is en is opgegroeid in een gereformeerd gezin. Dat was beslist moeilijker voor hem dan wanneer hij heteroseksueel zou zijn geweest, of wel homoseksueel maar opgegroeid in een progressieve agnostische omgeving. Wat zwaarder is valt doorgaans gewoon niet te zeggen, want het hangt van teveel andere dingen af. Sekse is er daar maar een van.
pi_176186017
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:54 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nee dat ging over 2 verschillende sollicitaties. Het extra loon voor mijn broertje was bij een ander bedrijf.
En bij die eerste heb ik effectief aangegeven niet zwanger te willen worden maar dat kon niet vastgelegd worden daar het niet wettelijk is natuurlijk. Ze mogen het eigenijk niet eens aanhalen in een gesprek.
Kijk, ik begrijp het wel hoor. Als werkgever heb je natuurlijk liever niet dat je personeel er een tijdje uitligt. Dus ik begrijp de keuze wel voor een man, maar het voelt wel wat oneerlijk als je daar de dupe van wordt, alleen maar omdat je een baarmoeder hebt.
Ook al wil je ze niet gebruiken.
Bij een ander bedrijf? Waar jij mogelijk ook gewoon dat salaris had gekregen? Dat kun je toch helemaal niet vergelijken!
pi_176186024
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 11:22 schreef Groepfunder het volgende:
Deze totaal niet generaliserende vraag over iets niet nader aangeduids is echt een pareltje. Bravo! Geen idee waar dit topic over gaat, maar het antwoord is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet 'mannen' of 'vrouwen', maar dat het afhangt van iemands persoonlijkheid en alle omstandigheden van het geval. En dan kan er ook nog een verschil zitten tussen wat 'is' (objectief) en wat je 'beleeft' (subjectief). Oftewel: gevoel is ook een feit.
Dit.
pi_176186317
quote:

[..]

Hoe heb jij dat er weer uit kunnen maken?
Ik zeg toch net dat de mannen het moeilijker hebben?
En hou toch op met dat beter presteren op het werk! Ik werk heel mijn leven al voltijds en draag meer geld binnen dan de doorsnee man. En toch genoeg dingen tegen gekomen die niet fair zijn. Afgewezen voor een baan omdat de mogelijkheid erin zit dat ik ooit kinderen zou kunnen krijgen bv. Of toen ik met mijn jonger broertje ben gaan solliciteren voor dezelfde functie, met hetzelfde diploma en ik met meer ervaring: alletwee aangenomen maar mijn broertje kreeg al meteen meer loon vanaf dag 1 aangeboden. We hebben alletwee afgezegd. Dit gebeurt op de arbeidsmarkt nog steeds! Zit ik daarover te janken? Nee, het is nu eenmaal zo... Jammer genoeg, maar dan zoek je verder.
Dus doe maar niet zo alsof de man enkel kan presteren en de vrouw een jankend bloedend hoopje is.
Word volwassen!
Dat is gewoon zo. Gezien jouw leeftijd wil je vast kinderen voordat het te laat is. Dat kost gewoon veel geld en dat berekenen ze mee.
pi_176186374
Vrouwen natuurlijk. Fysiek zijn ze slapper en in sociaal opzicht vindt er nog steeds discriminatie plaats.
  zondag 31 december 2017 @ 12:26:41 #24
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176186832
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 12:12 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat is gewoon zo. Gezien jouw leeftijd wil je vast kinderen voordat het te laat is. Dat kost gewoon veel geld en dat berekenen ze mee.
Hoezo kost dat geld? Zwangerschapsuitkering wordt door de overheid betaald, kost de werkgever niets.
Je weet ook dat het hebben van een baarmoeder niet betekend dat je die graag wil vullen?

Al met al ontopic.

Denk niet dat je kan zeggen mannen of vrouwen hebben het zwaarder (hier igg niet), het is aardig gelijkwawrdig. Beide geslachten kennen zo hun struggle's, maar bij beide geld dat je er hier ook omheen kan.

Zelf kom ik uit de tijd dat er nog ongelijkheid was, maar er hard aan gewerkt werd. Nog wel wat zaken meegemaakt die ik als jongeling erg oneerlijk vond, maar omdat de hele sfeer er 1 was van daar gaan we wat aan doen heb ik me nooit echt achter gesteld gevoeld omdat ik een vrouw was. Er waren al wat grote veranderen geweest die het mogelijk maakte om dingen te bereiken als je maar je schouders eronder zou zetten. Die mindset zit er bij mij goed in, echt met de paplepel ingegoten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176187483
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 12:05 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Bij een ander bedrijf? Waar jij mogelijk ook gewoon dat salaris had gekregen? Dat kun je toch helemaal niet vergelijken!
Zucht...
Nee.
De eerste sollicitatie was bij bedrijf x. Juiste diploma, juiste ervaring, echter niet aangenomen wegens kans op zwangerschap in de toekomst. Wel eerlijk dat ze het zo hebben gezegd! De kwalificaties waren goed genoeg.

Tweede sollicitatie, bij bedrijf y, samen met mijn broertje die recent van school af was. Zelfde diploma, alleen had ik al een paar jaar ervaring dus zou theoretisch 'beter' moeten zijn en bijna geen opleiding nodig hebben. Alletwee een contract aangeboden, maar broertje kreeg meer loon. Loon was trouwens niet door ons onderhandeld voor je daarover begint. En dat was omdat hij een man was. Waren ze gelukkig ook weer zo eerlijk in om toe te geven!
pi_176187592
Vrouwen, want mannen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_176187630
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 11:09 schreef Scary_Mary het volgende:
Dit. Ik denk dat de individuele verschillen veel groter zijn dan structurele verschillen per groep.

Het is ook maar net wat je erg vindt.

Als je veel uren werken en daardoor stress erg vindt zijn mannen slechter af. Die werken gemiddeld meer.

Als je financiële afhankelijkheid en zorg voor kinderen erg vindt zijn vrouwen gemiddeld slechter af.

Ik ben zelf een man met een goede maar veeleisende baan. Leuk. Maar soms zou ik wel met mijn vrouw willen ruilen. Lekker parttime werken. Thuis beetje klussen en koffie drinken in de tuin of even naar het strand met de kinderen als het weer goed is.

Andersom heb ik weer toffe reizen. Verdien veel geld en maak veel bijzondere dingen meendoor mijn werk. Dat zou ik ook weer niet willen missen.
Whatever...
pi_176187664
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 12:12 schreef Atak het volgende:

[..]

Maar mannen willen toch ook gewoon kinderen? Zij hoeven ze alleen niet te dragen of baren. Dus het is een beetje oneerlijk om daarvoor afgewezen te worden.
Voor je weer begint te miepen: ik hang niet het slachtoffer uit, ik vind mezelf niet zielig en ik stamp niet op de mannen. Ik haal alleen aan dat je wel eens naar achter geduwd kan worden als je een vrouw bent op de arbeidsmarkt. Meer niet.
  zondag 31 december 2017 @ 12:59:50 #29
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_176188004
Als man natuurlijk, vooral als blanke man. Die moeten namelijk voor zichzelf zorgen, voor de rest van de bevolking is dat optioneel.
pi_176188496
Waarom twee gigantische groepen vergelijken terwijl er zoveel individuele verschillen bestaan?
  zondag 31 december 2017 @ 13:22:11 #31
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_176188784
Mannen. Die hebben veel meer verplichtingen waar ze volgens de maatschappij aan moeten voldoen. Zo is een werkeloze man een luie parasiet, een werkeloze vrouw is zielig en heeft hulp nodig.....of een werkende echtgenoot.
pi_176188898
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 11:09 schreef Scary_Mary het volgende:
Vooral mannen dus :T
hallo ik ben chai ik weet alles beter ik praat altijd met leestekens blablabla
pi_176190481
Denk dat dat gelijk op gaat, ieder heeft zijn eigen problemen
pi_176190732
Mijn vriendin is dominant en ze bepaald een heleboel voor me, dus voor haar prima. Nu laat ik dat ook gebeuren, zo is mijn gevoel nou eenmaal. Het heeft ook makkelijke kanten voor mij, want ik kan schikken.
Dus ja, moeilijker voor mij? Soms zit het mee, soms zit het tegen wordt weleens gezegd.
pi_176192483
Transseksuelen.
pi_176192561
Overigens zijn struggles ook zo zwaar als je ze zelf maakt. Sommige mensen zien zelfs de grootste tegenslag nog als een motivatie. Terwijl de ander al in de war raakt als de komkommers in de supermarkt op zijn.
Whatever...
pi_176193130
Bij psychische problemen hebben mannen het zwaarder. Hebben een minder groot sociaal netwerk waar ze steun van kunnen verwachten en het is nog altijd een groter taboe om open over te zijn.
  zondag 31 december 2017 @ 15:32:17 #38
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176193447
Mannen hebben het zwaarder. Tenzij je succesvol bent en knap van uiterlijk. Dan kun je het ver schoppen in dit leven.

Maar waar je als vrouw ter wereld ook komt en ongeacht je etniciteit. Kun je aandacht, sex en liefde vinden. Daar begint het ongeveer mee.
pi_176193556
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 12:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Zucht...
Nee.
De eerste sollicitatie was bij bedrijf x. Juiste diploma, juiste ervaring, echter niet aangenomen wegens kans op zwangerschap in de toekomst. Wel eerlijk dat ze het zo hebben gezegd! De kwalificaties waren goed genoeg.

Tweede sollicitatie, bij bedrijf y, samen met mijn broertje die recent van school af was. Zelfde diploma, alleen had ik al een paar jaar ervaring dus zou theoretisch 'beter' moeten zijn en bijna geen opleiding nodig hebben. Alletwee een contract aangeboden, maar broertje kreeg meer loon. Loon was trouwens niet door ons onderhandeld voor je daarover begint. En dat was omdat hij een man was. Waren ze gelukkig ook weer zo eerlijk in om toe te geven!
Gaven ze daar nog een rechtvaardiging voor? Want vrij bizar dat het zo gebeurt en dat het wordt toegegeven.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zondag 31 december 2017 @ 15:40:55 #40
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176193753
quote:
Het enige correcte antwoord.

TS is een seksist door dat veralgemeniserende onderscheid op basis van geslacht te maken. Iedereen die daarin meegaat ook.
pi_176194259
En toch hebben vrouwen het uiteraard, over het algemeen gezien, een stuk makkelijker dan de man..

De vrouw heeft seksuele meerwaarde ten opzichte van de man

De vrouw heeft minder zware functies

De vrouw heeft het sociaal gezien makkelijker en staat zelden alleen, in tegenstelling tot de man

De vrouw heeft veel minder waar te maken als het gaat om maatschappelijke status

En ga zo maar door.

De man daarentegen moet presteren om een vrouw te bemachtigen, moet aan allerlei eisen voldoen en komt anders amper in het vizier. Dat wil zeggen dat de man in vele opzichten zich moet bewijzen, en dan ook nog alle dagen, anders is de man zo ingeruild voor een beter exemplaar.

De vrouw heeft het gemiddeld gezien dus voor het uitzoeken en kan volstaan met uiterlijk en het monopoly op relaties. Gemiddeld gezien dan.
pi_176194411
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 13:14 schreef -Strawberry- het volgende:
Waarom twee gigantische groepen vergelijken terwijl er zoveel individuele verschillen bestaan?
Omdat vergelijken op individuele basis geen zin heeft wellicht?
  zondag 31 december 2017 @ 16:12:37 #43
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_176194773
quote:

[..]

_O- _O- _O-
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek !!
Count your blessings.
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 31 december 2017 @ 16:16:15 #44
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_176194904
quote:

[..]
en de vrouw een jankend bloedend hoopje is.

Haha, ik zie het zo voor me; een huilend bloedend hoopje.
Waar haalt iemand het vandaan !° Jullie zijn écht goed !!

_O- :? :N
Count your blessings.
  zondag 31 december 2017 @ 16:21:15 #45
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_176195049
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 15:22 schreef Jaeger85 het volgende:
Bij psychische problemen hebben mannen het zwaarder. Hebben een minder groot sociaal netwerk waar ze steun van kunnen verwachten en het is nog altijd een groter taboe om open over te zijn.
Dat taboe ... ben jezelf, doe je jezelf aan. Ook een man kan daar open over zijn. Tenminste hier in west europa. Imho.
Count your blessings.
pi_176198102
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 15:32 schreef Sadcopter het volgende:
Mannen hebben het zwaarder. Tenzij je succesvol bent en knap van uiterlijk. Dan kun je het ver schoppen in dit leven.

Maar waar je als vrouw ter wereld ook komt en ongeacht je etniciteit. Kun je aandacht, sex en liefde vinden. Daar begint het ongeveer mee.
Op heel veel plekken op de wereld is de vrouw niks waard.
pi_176203562
Beiden op een eigen manier.
  zondag 31 december 2017 @ 21:19:01 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176203970
Ik denk dat vrouwen het zwaarder hebben. Die lopen een race tegen de klok en hebben relatief veel sociale druk om tegenstrijdige dingen te doen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans" - Woody Allen
Mijn reisverslagen
pi_176204665
quote:
Jaja :')

Voor falende vrouwen zijn er eindeloze vangnetten en hulpmiddelen, falende mannen zoeken het maar lekker uit.

Prima voor zichzelf zorgen :')

quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:54 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_176209616
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 21:49 schreef Grems het volgende:

[..]

Jaja :')

Voor falende vrouwen zijn er eindeloze vangnetten en hulpmiddelen, falende mannen zoeken het maar lekker uit.

Prima voor zichzelf zorgen :')

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Die vangnetten zijn er toch ook voor mannen?

En wat wil je met je tweede quote zeggen? Gaat het nog over het misverstand of een steek? Want ik zie niet wat hier zwak aan is?
pi_176209643
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 15:05 schreef Raskolnikow het volgende:
Transseksuelen.
is een groot verschil MTF hebben het naar mijn mening vele malen makkelijker dan FTM.
pi_176209661
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 15:35 schreef Fascination het volgende:

[..]

Gaven ze daar nog een rechtvaardiging voor? Want vrij bizar dat het zo gebeurt en dat het wordt toegegeven.
Nee eigenlijk gewoon dat ze liever jongens hebben.
Was wel een andere tijd..
Heb ook wel eens gesolliciteerd bij een groot petrochemisch bedrijf en daar gaven ze ook toe dat ze liever mannen hadden en dat ze anders verplicht waren om dan aparte kleedkamers en douches in te richten.
Dat is dan het nadeel als je als meisje een technische, mannelijke richting gevolgd hebt op school.
Maar nogmaals, is al langer geleden. Ondertussen zal het wel anders zijn!
pi_176209681
Als ik een zeer mooie vrouw was had ik het wel geweten. Lijkt mij bijzonder om hele fijne kleren te dragen.
  maandag 1 januari 2018 @ 03:12:51 #54
434029 KillemWieft
My funk is multilayered!
pi_176209742
Vrouwen. Ik ben echt blij dat ik man ben. Al die klagende heteroseksuele witte mannen...man man man. :')
pi_176210437
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 03:03 schreef Deckard het volgende:

[..]

is een groot verschil MTF hebben het naar mijn mening vele malen makkelijker dan FTM.
Dat ligt eraan, ik denk dat lesbische FTM het makkelijker hebben dan heterosexuele MTF...
pi_176211554
Stel dat we objectief onomstotelijk vast kunnen stellen dat de man het moeilijker heeft.

Wat wil je dan met dat gegeven?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_176211605
Ik denk dat je gelijk hebt hierover TS. :)

quote:
Dus voortaan kunnen we over geen enkele eigenschap of kenmerk aan iemand zeggen of dat het leven zwaarder maakt of niet?

Tuurlijk spelen er altijd meer factoren dan het man of vrouw zijn, maar alsnog kun je toch de vraag stellen of een mens met voor de rest precies dezelfde omstandigheden en eigenschappen het moeilijker zou hebben als diegene het geslacht man of vrouw had? Wat is daar nou verkeerd aan? :?
pi_176211652
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 11:21 schreef naoomx het volgende:
Ik denk dat je gelijk hebt hierover TS. :)

[..]

Dus voortaan kunnen we over geen enkele eigenschap of kenmerk aan iemand zeggen of dat het leven zwaarder maakt of niet?

Tuurlijk spelen er altijd meer factoren dan het man of vrouw zijn, maar alsnog kun je toch de vraag stellen of een mens met voor de rest precies dezelfde omstandigheden en eigenschappen het moeilijker zou hebben als diegene het geslacht man of vrouw had? Wat is daar nou verkeerd aan? :?
Lijkt me een zinloze vraag. Ook 2 mensen met hetzelfde geslacht hoeven het niet even moeilijk te hebben in dezelfde omstandigheden.

Ik denk dat het meer met persoonlijkheid dan met geslacht te maken heeft.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_176211754
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 11:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Lijkt me een zinloze vraag.
Is het ook. Maar dat betekent toch niet dat het geen interessante vraag kan zijn voor iemand?
Alsof je iets te verliezen hebt met hem stellen.

quote:
Ook 2 mensen met hetzelfde geslacht hoeven het niet even moeilijk te hebben in dezelfde omstandigheden.

Klopt zeker wel. Maar alsnog is geslacht (meestal) nog steeds een factor, denk ik.
pi_176211893
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 11:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Lijkt me een zinloze vraag. Ook 2 mensen met hetzelfde geslacht hoeven het niet even moeilijk te hebben in dezelfde omstandigheden.

Persoonlijke verschillen zijn groter. Net als de plek. Die bepaalt ook meer. Ook wel weer per geslacht overigens.

Alle klassieke stereotypen/rolmodellen hebben zo zijn voordelen en nadelen.het uit zo'n door de maatschappij deels verwachte rol stappen ook weer.

Kortom. Het is altijd gedoe. Als je jezelf niet lekker voelt in dat model.
Whatever...
  maandag 1 januari 2018 @ 12:52:18 #61
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176212710
Mannen doen zwaarder en serieuzer werk. Vrouwen zitten vooral in de sociale hulpverlening sector. Doen dit meestal deeltijd. Omdat hun man thuis al genoeg verdient voor twee maar thuiszitten nekt de vrouw ook. Dus gaat ze kletsen met mensen op thuisbzoek. Ze helpen bij het invullen van formulieren of bellen naar instanties. Tenzij je als vrouw werkt als werktuigbouwkundige, in de sector chemie of aan de slag bent als chirurge. Is het allemaal maar meh..

Vrouwen zijn wel heel behulpzaam en belangrijk. Als je ergens bij een instelling niet binnenkomt. Moet je er een vrouw op afsturen. Gegarandeerd succes. Dan gaan deuren open. Er wordt voor vrouwen meer tijd en aandacht geschonken dan voor een standaard gozer. Op mijn werk doen wij dit vaak bij onderhandelingen. Ook hier weer hebben vrouwen meer voordeel. En het dus makkelijker.
  maandag 1 januari 2018 @ 13:03:00 #62
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176212833
Mensen, dit is vooral doelloze forum discussie. Als je een serieuze conclusie wil hebben over een serieuze onderwerp, kan je beter je scriptie afmaken. Fok is voor zinloze discussies en stellingen.

Ik ben benieuwd wat mensen hierover denken. Zelf weet ik het niet. Ik denk dat de maatschappij zo wel moeilijker als makkelijker is voor een man. Als je een gezonde capabele man bent kan je het heel goed hebben. Als je een man bent die kwetsbaar is zijn er weinig mensen die je kunnen helpen. Daklozen zijn overwegend man.
  maandag 1 januari 2018 @ 13:04:14 #63
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176212854
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 11:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Stel dat we objectief onomstotelijk vast kunnen stellen dat de man het moeilijker heeft.

Wat wil je dan met dat gegeven?
Nou we kunnen oplossingen bedenken. Ik weet niet of mannen het moeilijker hebben, er zijn meer mannen aan de top, maar ook meer op de bottom.
  maandag 1 januari 2018 @ 13:07:05 #64
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176212885
In twee posts geef je weer dat vrouwen over het algemeen het makkelijker hebben.

Ik snap je scriptiepost niet. Mischien pastte je doelloze foumdiscussie beter onder ONZ of LIF ?
pi_176212930
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Mensen, dit is vooral doelloze forum discussie. Als je een serieuze conclusie wil hebben over een serieuze onderwerp, kan je beter je scriptie afmaken. Fok is voor zinloze discussies en stellingen.

Ik ben benieuwd wat mensen hierover denken. Zelf weet ik het niet. Ik denk dat de maatschappij zo wel moeilijker als makkelijker is voor een man. Als je een gezonde capabele man bent kan je het heel goed hebben. Als je een man bent die kwetsbaar is zijn er weinig mensen die je kunnen helpen. Daklozen zijn overwegend man.
Then again zoeken mannen minder snel hulp. Vrouwen doen dit eerder. Wellicht dat zij daarmee (sneller) voorkomen dat ze dakloos worden en/of zich genoodzaakt voelen tot zelfmoord. Het hoeft niet alleen per se zo te zijn dat er minder mensen bereid zijn om een man te willen en/of kunnen helpen.
He who fucks nuns will later join the church.
~
the only heaven i'll be sent to
is when i'm alone with you
  maandag 1 januari 2018 @ 13:12:30 #66
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176212957
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:07 schreef Sadcopter het volgende:
In twee posts geef je weer dat vrouwen over het algemeen het makkelijker hebben.

Ik snap je scriptiepost niet. Mischien pastte je doelloze foumdiscussie beter onder ONZ of LIF ?
Vrouwen hebben het zowel moeilijker als makkelijker.
  maandag 1 januari 2018 @ 13:18:33 #67
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176213055
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Vrouwen hebben het zowel moeilijker als makkelijker.
Hangt ook af van de periode in hun leven. En over het algemeen vind ik dat mannen het toch zwaarder hebben. Vooral met de huidige opkomst van het extremistisch feminisme, #metoo etcetera. Vrouwen worden overal aangemoedigd binnen onze Westerse cultuur. Mannen worden ontmoedigd.
  maandag 1 januari 2018 @ 13:23:27 #68
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176213137
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:10 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Then again zoeken mannen minder snel hulp. Vrouwen doen dit eerder. Wellicht dat zij daarmee (sneller) voorkomen dat ze dakloos worden en/of zich genoodzaakt voelen tot zelfmoord. Het hoeft niet alleen per se zo te zijn dat er minder mensen bereid zijn om een man te willen en/of kunnen helpen.
Als vrouw krijg je meer aandacht en wordt je beter geholpen door zowel mannen en vrouwen. Ik denk dat je in je laatste zin al aanvoelt dat mannen het toch zwaarder hebben. Maar dit bewust afwendt als 'niet perse'. Omdat dit politiek correcter staat binnen onze feministische maatschappij. Waar vrouwen worden aangemoedigd en mannen ontmoedigd.
pi_176213249
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 12:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Zucht...
Nee.

whut??? :'( :') :r 8)7

Vroegen ze soms of je binnen nu en 2 jaar een kinderwens hebt ofzo??? Man man... :R
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_176213259
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:18 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Hangt ook af van de periode in hun leven. En over het algemeen vind ik dat mannen het toch zwaarder hebben. Vooral met de huidige opkomst van het extremistisch feminisme, #metoo etcetera. Vrouwen worden overal aangemoedigd binnen onze Westerse cultuur. Mannen worden ontmoedigd.
Ik zie dat feminisme oprecht niet in mijn omgeving :@
En die metoo.. Tja er zal veel onzin tussen zitten maar wees maar zeker dat bijna elke vrouw wel een verhaal kan vertellen over een kerel die ongewenst aan haar heeft gezeten of erger. En dan heb ik het niet over een knijpje in de billen of een klapje erop.
pi_176213293
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:28 schreef Apotheose het volgende:

[..]

whut??? :'( :') :r 8)7

Vroegen ze soms of je binnen nu en 2 jaar een kinderwens hebt ofzo??? Man man... :R
Nee niet binnen 2 jaar ofzo, ergens tijdens mijn carrière :D. Dus in de pakweg 40 jaar dat ik voor hun zou werken :D
pi_176213368
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 11:21 schreef naoomx het volgende:
Je hebt vast ook mijn post gelezen waarin ik wat verder heb uitgelegd waarom de vraag van TS zo algemeen is dat er mijns inziens geen serieuze discussie over te houden valt. TS is het daar kennelijk ook mee eens, want hij komt vandaag tot de conclusie dat vrouwen het zowel moeilijker als makkelijker hebben. Vlees noch vis dus. Volgens mij kun je niet bepalen of het leven in algemene zin moeilijker is voor een bepaalde sekse. Die vraag is gewoon veel te complex en al omvattend. Je krijgt dan hooguit wat jullie-bakken. Specifieer je de vraag nader, dan kan de vraag wellicht best een interssante discussie opleveren. Bijvoorbeeld: is het volgen van een opleiding naast je werk voor mannen makkelijker dan voor vrouwen? Voor wie is het gemakkelijker een liefdespartner te vinden? Voor wie zijn de gevolgen als zij op straat komen te staan groter? Dan nog zijn er duizendeneen factoren te verzinnen die het antwoord op de vraag mede bepalen (waaronder ook sekse), maar je hebt dan ten minste een concreet onderwerp.
  maandag 1 januari 2018 @ 13:34:30 #73
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176213417
Over sex en dating. Wie heeft het dan makkelijker of moeilijker. Maar daar wordt al flink discussie over gevoerd.
pi_176213434
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 12:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zelf kom ik uit de tijd dat er nog ongelijkheid was, maar er hard aan gewerkt werd. Nog wel wat zaken meegemaakt die ik als jongeling erg oneerlijk vond, maar omdat de hele sfeer er 1 was van daar gaan we wat aan doen heb ik me nooit echt achter gesteld gevoeld omdat ik een vrouw was. Er waren al wat grote veranderen geweest die het mogelijk maakte om dingen te bereiken als je maar je schouders eronder zou zetten. Die mindset zit er bij mij goed in, echt met de paplepel ingegoten.
Ik ga deze even quoten.
Het was toen gewoon zo. Je wist dat je aan het kortste eind trok maar bekeek dat een beetje als normaal, ook al was het best oneerlijk volgens je gevoel.
Op dat gebied is er veel veranderd op 20 jaar tijd!
Maar of het zoveel beter is geworden... Dat weet ik niet.
pi_176213458
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:30 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nee niet binnen 2 jaar ofzo, ergens tijdens mijn carrière :D. Dus in de pakweg 40 jaar dat ik voor hun zou werken :D
wie zegt dat jij daar zo lang wilt gaan werken? :P Misschien denk je er wel aan om straks een wereldreis te maken. Of wil je om de 3 jaar van baan veranderen. En misschien wil je wel helemaal geen kinderen. Ik vind het echt een lame excuus. Oneerlijk ook.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_176213512
quote:
11s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:36 schreef Apotheose het volgende:

[..]

wie zegt dat jij daar zo lang wilt gaan werken? :P Misschien denk je er wel aan om straks een wereldreis te maken. Of wil je om de 3 jaar van baan veranderen. En misschien wil je wel helemaal geen kinderen. Ik vind het echt een lame excuus. Oneerlijk ook.
Tja zo ging dat toen gewoon.
De man die ze in mijn plaats hebben aangenomen is er trouwens na een paar maanden uit gegooid wegens geen inzet :D
  maandag 1 januari 2018 @ 13:40:10 #77
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176213555
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:30 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Vast een belangrijke functie waar erg moeilijk een tijdelijke vervangster voor te vinden valt.

Edit:
Oh toen. Is lang geleden dus.
pi_176215695
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:40 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Vast een belangrijke functie waar erg moeilijk een tijdelijke vervangster voor te vinden valt.

Edit:
Oh toen. Is lang geleden dus.
Niet perse een belangrijke functie, wel iets moeilijker te vervangen ja. En je zegt duidelijk vervangster, ervan uitgaande dat het wel een softe job is :D. Meestal vervanger.
Is in de industriële, zware chemie, bij engineering, weinig vrouwen daar.
Waar ik trouwens gewoon altijd in gewerkt heb en het heerlijk vind.
  maandag 1 januari 2018 @ 17:28:41 #79
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176218388
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 15:23 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Niet perse een belangrijke functie, wel iets moeilijker te vervangen ja. En je zegt duidelijk vervangster, ervan uitgaande dat het wel een softe job is :D. Meestal vervanger.
Is in de industriële, zware chemie, bij engineering, weinig vrouwen daar.
Waar ik trouwens gewoon altijd in gewerkt heb en het heerlijk vind.
Nee daar ging ik niet vanuit. Omdat je best vrouwen hebt in de zware industrie. Alleen zwaar in de minderheid. Dus wat voor functie heb je. Ben je Human Resources manager :D. En bemoei je je met personeelszaken en wie ziek is of zwangerschapsverlof heeft? :D
pi_176218511
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 17:28 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Nee daar ging ik niet vanuit. Omdat je best vrouwen hebt in de zware industrie. Alleen zwaar in de minderheid. Dus wat voor functie heb je. Ben je Human Resources manager :D. En bemoei je je met personeelszaken en wie ziek is of zwangerschapsverlof heeft? :D
_O-
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_176218819
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 10:58 schreef Keep_Walking het volgende:
Voor wie zijn de struggles zwaarder? Mannen of vrouwen? Of verschilt het per omstandigheden?

Persoonlijk denk ik dat kwetsbare mannen het moeilijker hebben, maar gezonde capabele mannen hebben het makkelijk. Kwetsbare vrouwen hebben het makkelijker dan kwetsbare mannen, maar er is toch een glass ceiling waar vrouwen moeilijk doorbreken.
Waarom?
  maandag 1 januari 2018 @ 17:59:50 #82
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176219063
quote:
5s.gif Op maandag 1 januari 2018 17:47 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Waarom?
Krijgen meer hulp en begrip.
pi_176219246
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 17:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Krijgen meer hulp en begrip.
Oh niks van gemerkt toen ik depressief was.

Maar in jouw cultuur zullen ze toch ook niet veel begrip kunnen opbrengen voor een vrouw met bepaalde psychische problemen zoals psychosen?

Denk dat het verschil vooral is dat vrouwen eerder met elkaar over gevoelens praten. En dat vrouwen misschien überhaupt al een groter netwerk hebben, gemiddeld.
pi_176219382
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh niks van gemerkt toen ik depressief was.
Zonder daar statistisch verantwoord onderzoek naar gedaan te hebben, denk ik dat je toch wel kunt stellen dat geestelijke problemen bij vrouwen eerder met liefde en begrip worden benaderd en bij mannen met onbegrip.
"Stel je niet zo aan, lamlul. Verman je. Wees een vent". Dat is toch wel de strekking van het gevoel dat veel mensen bij een man met mentale issues hebben.

quote:
Denk dat het verschil vooral is dat vrouwen eerder met elkaar over gevoelens praten. En dat vrouwen misschien überhaupt al een groter netwerk hebben, gemiddeld.
Dat denk ik ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 01-01-2018 18:25:24 ]
pi_176219543
Vrouwen hebben het moeilijker (even zeer generaliserend gezegd).

Van vrouwen wordt verwacht dat ze er elke dag mooi uitzien, make up, kleding enz. Als vent ben je binnen 2 minuten klaar 's ochtends. Dan nog de fysieke verschillen. En ongesteld worden lijkt me verschrikkelijk. Evenals zwanger zijn en dan bevallen.
  maandag 1 januari 2018 @ 18:34:50 #86
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176219626
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:27 schreef Somberling het volgende:
Vrouwen hebben het moeilijker (even zeer generaliserend gezegd).

Van vrouwen wordt verwacht dat ze er elke dag mooi uitzien, make up, kleding enz. Als vent ben je binnen 2 minuten klaar 's ochtends. Dan nog de fysieke verschillen. En ongesteld worden lijkt me verschrikkelijk. Evenals zwanger zijn en dan bevallen.
Mooi opmaken bij vrouwen heeft te maken met status volgens de wetenschap. Wanneer je lange verzorgde nagels hebt en dure tasjes. Zodat je niet alles in je broekzak stopt (waardoor je figuur lijdt). Dat is een teken dat er voor je wordt gezorgd. Je doet geen zwaar werk met lange gepedicuurde nagels. En al helemaal niet op hoge hakken. Tevens is makeup om alle tekenen van jonge vrouwelijkheid te accentueren cq te faken. Oftewel vrouwen willen het zelf. En dat heeft alles met sex te maken. Om sex partners aan te trekken. En daarna nog een en daarna een nog moooiere. Ik vind het als man geen straf om te zien. En het is niet dat zo dat vrouwen er zelf onder lijden. Het kost ze alleen verdomd veel tijd. Wederom het wordt niet van ze verwacht. Ze willen het zelf.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sadcopter op 01-01-2018 18:40:32 ]
pi_176219820
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:34 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Mooi opmaken bij vrouwen heeft te maken met status volgens de wetenschap. Wanneer je lange verzorgde nagels hebt en dure tasjes. Zodat je niet alles in je broekzak stopt (waardoor je figuur lijdt). Dat is een teken dat er voor je wordt gezorgd. Je doet geen zwaar werk met lange gepedicuurde nagels. En al helemaal niet op hoge hakken. Tevens is makeup om alle tekenen van jonge vrouwelijkheid te accentueren cq te faken. Oftewel vrouwen willen het zelf. En dat heeft alles met sex te maken. Om sex partners aan te trekken. En daarna nog een en daarna een nog moooiere. Ik vind het als man geen straf om te zien. En het is niet dat zo dat vrouwen er zelf onder lijden. Het kost ze alleen verdomd veel tijd. Wederom het wordt niet van ze verwacht. Ze willen het zelf.
Eens, maar het is natuurlijk wel een rat race voor vrouwen, want als je weinig aan je uiterlijk doet leg je het af tegen je collega's die zichzelf wèl op hun best presenteren.

inb4 white knight die gaan lopen kwaken dat ze vrouwen zonder make up mooier vinden :')
pi_176219845
quote:

[..]

Engineering zegt ze toch?

Dat zijn de mannen en enkele vrouw die fabrieken bouwen of nieuwe processen implementeren.

Over het algemeen een macho wereld van slimme hoogopgeleide mannen. Zijn momenteel veel waard ook. Een goede engineer kan overal aan de slag momenteel.
Whatever...
pi_176220104
quote:
2s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:45 schreef Puntenjager het volgende:

[..]inb4 white knight die gaan lopen kwaken dat ze vrouwen zonder make up mooier vinden :')
Dat heeft toch niks met white knights te maken? Laat een vrouw lekker zelf beslissen wat ze aan make-up opdoet, je hoeft niet alles mooi te vinden.

Maar met evo-psychologie en alleen het aantrekken van mannetjes heeft het net zo min te maken, het is niet alsof we nog in de jungle leven.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_176220119
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:47 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat zijn de mannen en enkele vrouw die fabrieken bouwen of nieuwe processen implementeren.

Over het algemeen een macho wereld van slimme hoogopgeleide mannen. Zijn momenteel veel waard ook. Een goede engineer kan overal aan de slag momenteel.
En toch kots ik er op dat ik ooit die richting opgegaan ben. Nul vrouwen in je omgeving. Jah, Truus de secetaresse van 60 :')

In een volgend leven ga ik gewoon rechten doen. Of beter: kom ik terug als negert.
pi_176220231
quote:
2s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:45 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Eens, maar het is natuurlijk wel een rat race voor vrouwen, want als je weinig aan je uiterlijk doet leg je het af tegen je collega's die zichzelf wèl op hun best presenteren.
Make-up om te accentueren is goed om te zien. Een groep vrouwen slaat er echter ook mee door. Een dikke plamuurlaag, nepwimpers, getekende wenkbrauwen. Waarschijnlijk zijn dat ook gedrochten zonder make-up, maar knapper worden ze er in mijn ogen ook niet van.

quote:
inb4 white knight die gaan lopen kwaken dat ze vrouwen zonder make up mooier vinden :')
Niet per se mooier, maar als ik een vrouw zonder make-up zie en ik vind haar knap, dan is de "wow-factor" wanneer je haar voor een speciale gelegenheid met make-up ziet alleen maar groter.
pi_176220415
quote:
Een man ziet harder af van veel zaken. Laat zich dieper hangen, is tot ergere dingen in staat (stalking, zelfmoord, gezinsdrama's).
Alleen mannen doen aan zelfmoorddoding?

CBS:
Zelfdoding komt vaker voor bij mannen dan bij vrouwen. Vorig jaar waren dit 1 280 mannen en 591 vrouwen.

Ging je in de slotfase nog even voor de domste post van 2017?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_176220989
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 19:21 schreef ITrade het volgende:

[..]

Alleen mannen doen aan zelfmoorddoding?

CBS:
Zelfdoding komt vaker voor bij mannen dan bij vrouwen. Vorig jaar waren dit 1 280 mannen en 591 vrouwen.

Ging je in de slotfase nog even voor de domste post van 2017?
Je geeft nota bene zelf aan dat mannen het vaker doen met die cijfers
  maandag 1 januari 2018 @ 20:08:43 #94
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176221517
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 19:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar vrouwen maken meer pogingen.
  maandag 1 januari 2018 @ 20:18:27 #95
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_176221773
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 20:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar vrouwen maken meer pogingen.
Mannen zijn beter in alles, zelfs zelfmoord.
pi_176221784
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:47 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Overal, behalve bij gewillige vruchtbare kutjes :9~
pi_176221804
quote:

[..]

Omdat mannen overal beter in zijn, vrouwen doen meer pogingen.
pi_176222039
quote:
2s.gif Op maandag 1 januari 2018 19:04 schreef Puntenjager het volgende:
Of beter: kom ik terug als negert.
Want?
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_176222198
Percentueel gezien zullen er meer mannen dan vrouwen zijn die het zwaarder hebben.
Mannelijk succes is vaak af te leiden aan zijn status. Mannen zijn geneigd meer risico te willen nemen om succes te bewerkstelligen. Dit kan goed uitpakken door investeringen en ondernemerschap, eventueel kunnen mannen met voldoende intellect toch een goede positie bekleden in het bedrijfsleven.
Mocht je niet in bovenstaande categorie vallen als mijn zijnde, en ook niet over toepasbare talenten beschikken, dan kan je als man zeker de ego beschadigd zijn.
Je kan stellen dat de man dan zijn ego moet laten varen, maar evolutionair gezien wil de man toch doelen stellen, daarop jagen en verzamelen. Zo kan de man succesvolle nakomelingen produceren.

De samenleving is toch wat feminien geworden, het belang van communicatie, het lang achter elkaar kunnen concentreren ( vanaf de vroegere basisschool), plannen, en het risico nemen is in veel beroepen/functies ook niet van belang, het draait om samenwerken in teams.
De Nederlandse samenleving, samen met de Scandinavische, is geëvolueerd tot een verzorgingsstaat met gelijke rechten voor mannen en vrouwen.
Terwijl de vrouwen nog wat obstakels te overwinnen hebben, heeft de man deze externe prikkel niet. Als man is een bijdrage leveren aan het huishouden/kinderen en de gezamenlijke inkomsten voldoende, maar of hun kwaliteiten en talenten daarbij worden aangesproken? Ik denk ik van niet.
Het lijkt dan toch op een wat gedegradeerd en verdovend bestaan.
Terwijl voor de vrouw part-time werken en het moederschap geen vreemde gewaarwording is, het zal haar niet direct lager op de sociale ladder zetten.

De (single) man heeft verzorging, sex en advies van de vrouw nodig. De fysieke bescherming hebben vrouwen niet per sé nodig en onderling elkaar kunnen vrouwen elkaar dan juist wel weer aanvullen en adviseren.

De man zal zich eerder aan externe zaken vergrijpen zoals drank, gokken, roken en soms zelfs drugs.
pi_176222357
quote:

[..]

:')
Ik zeg het toch.. Ik werk effectief als chemisch engineer in de zware chemie. Tussen de mannen, waar de vrouwen idd in de minderheid zijn.
Niet als hr, poetsdame, secretaresse of bij de personeelsdienst.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')