abonnement Unibet Coolblue
pi_176178783
Of is dat hopeless ouderwets, achterhaald, old-school, en werkt iedereen in die beroepen tegenwoordig vanuit huis?

Ik vroeg het me maar af,

want er zijn zoveel voordelen aan thuis werken als je in de administratie bent:

zoals:

geen reiskosten
geen files, verkeer, pendeltijd
privacy
geen ongewenste contacten met collega's (mailbericht negeren is zo makkelijk)
niemand die kijkt wat je eigenlijk doet (over the shoulder)

en zo kan ik doorgaan..

Wat denken jullie? Heeft thuiswerken deze beroepen grotendeels vervangen?
  zondag 31 december 2017 @ 02:02:57 #2
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_176179082
50% / 50%

Helft op kantoor voor de afspraken, meetings, etc

Mails en belletjes en werk waar geen klantcontact voor nodig is vanuit huis
Ik ben geil
  zondag 31 december 2017 @ 02:05:52 #3
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_176179150
* Spiegelei meldt zich
klerkje
pi_176179468
Ik werk 60% op kantoor, 40% op locatie - bij de klant of bij leveranciers. De tijd dat ik niet op kantoor ben kan ik niet vervangen door thuis te werken. Van de tijd die ik op kantoor ben kan ik denk ik een derde daarvan ook vanuit huis doen. Ik merk zelf dat direct overleg met collega's echt wel toegevoegde waarde heeft. Interactie op die manier gaat toch makkelijker dan thuis te appen, skypen of GoTo-meeten. Ook merk ik dat als je op kantoor bent je zijdelings veel zaken meekrijgt waar anderen mee bezig zijn die ook van belang zijn voor jezelf - iets dat ik niet zou hebben als ik thuis zou zitten. Het ligt er dus aan wat je werkzaamheden zijn of werken op kantoor achterhaald is of niet. Veel werkgevers durven het niet aan vanwege Taylorisme, het idee dat je de werknemer op ieder moment in de gaten moet kunnen houden om te controleren of zijn arbeidsproductiviteit wel op orde is.
  zondag 31 december 2017 @ 02:23:11 #5
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_176179563
Ik huur m'n eigen kantoor. Thuis vind ik lastig om de discipline op te brengen, dan gaat toch al snel de Playstation "even" aan.
pi_176180123
Grotendeels bij klanten.
Als ik niet bij klanten zit, liever kantoor dan thuis eigenlijk, maar ook meer om m'n assistenten te kunnen begeleiden.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_176180311
quote:
14s.gif Op zondag 31 december 2017 02:23 schreef Tijn het volgende:
Ik huur m'n eigen kantoor. Thuis vind ik lastig om de discipline op te brengen, dan gaat toch al snel de Playstation "even" aan.
Dat is de reden dat ik niet thuiswerk, te snel afgeleid...
Weggegaan en opgerot
pi_176180528
Mijn eerste stage was op kantoor de hele dag met cliënt afspraken. Dus tja, kan niet thuis. Stage daarna Ambulant begeleider. Dus bij cliënten thuis, op kantoor de administratie en vergaderingen. Heb niet echt een thuiswerk opleiding.
pi_176180867
Ik vind al die thuiswerkers maar vervelend. De drempel is toch hoger om even snel wat te vragen als je er een IM-bericht voor moet sturen in plaats van in persoon. Daarnaast is het ook onpersoonlijker. Je hebt toch wat meer binding met mensen die er wel gewoon de hele week zijn, meer het gevoel dat je samen ergens aan werkt.
Play hard, go pro.
pi_176181135
Op kantoor kom ik meer om te chillen tbh
pi_176181275
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 05:30 schreef Drug het volgende:
Op kantoor kom ik meer om te chillen tbh
Hoe kan dat? Ben je niet bang voor ontslag?
pi_176181503
quote:
5s.gif Op zondag 31 december 2017 06:07 schreef Hdero het volgende:

[..]

Hoe kan dat? Ben je niet bang voor ontslag?
door te delegeren. nee.
pi_176181618
quote:
5s.gif Op zondag 31 december 2017 06:07 schreef Hdero het volgende:

[..]

Hoe kan dat? Ben je niet bang voor ontslag?
Drug heeft nimmer angst. Hij bespuugt conducteurs in het weekend voor zijn plezier. Deze man is een levende legende.
pi_176181631
Behoorlijk veel op kantoor ja. Weinig thuiswerken.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_176182516
Hier ook een kantoorwerker! Kan thuiswerken als ik wil, en doe dat ook soms, als ik er zin in heb of thuis moet zijn voor bv een monteur ofzo. Vind kantoor ook erg gezellig, dat is zeker een voordeel t.o.v. thuiswerken.
  zondag 31 december 2017 @ 10:01:07 #16
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_176182612
quote:
14s.gif Op zondag 31 december 2017 02:23 schreef Tijn het volgende:
Ik huur m'n eigen kantoor.
Yep, ik ook. Daar zit ik voor de helft van de week, andere helft zit ik bij de klant.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zondag 31 december 2017 @ 10:06:47 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_176182689
80% op kantoor, 19% in de fabriek en 1% buiten de poort
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_176182808
Thuis werken doe ik eigenlijk alleen als ik een loodgieter verwacht of iets dergelijks. Op kantoor vind ik stukken gezelliger en tevens handiger omdat je dan collega's direct kunt aanspreken (videoconferencing werkt gewoon minder goed) en ook ter loops andere zaken meekrijgt.

Daarnaast heb ik als ik thuis werk altijd onbewust het gevoel dat ik moet 'bewijzen' dat ik werk, waardoor ik dan de neiging heb om vooral zichtbare dingen te gaan doen, memo's produceren, e-mails versturen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_176183557
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 01:52 schreef Hdero het volgende:
geen reiskosten: Ik ga met de fiets werken, woon op 3,5km van mijn werk
geen files, verkeer, pendeltijd
privacy: Bwa, Facebook en mail checken kan wel eens maar een uur rustig internetten kun je wel vergeten. Valt teveel op!
geen ongewenste contacten met collega's (mailbericht negeren is zo makkelijk): Collega's val je best niet lastig, je moet hen elke dag onder ogen komen en geruchten verspreiden zich snel
niemand die kijkt wat je eigenlijk doet (over the shoulder): Die vergeet je best, er is een soort sociale controle. Wie niet werkt hoort het wel bij ons.

en zo kan ik doorgaan..

Wat denken jullie? Heeft thuiswerken deze beroepen grotendeels vervangen?
Sommigen van mijn collega's werken van thuis uit, dat zijn grotendeels mensen met een hogere functie (bij ons de managers). Ikzelf kan niet van thuis uit werken omdat ik de toegangen niet krijg.
Cindy De Vuyst
  zondag 31 december 2017 @ 10:58:46 #20
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_176183670
Op kantoor is handiger ivm alles op de pak, makkelijker overleg met collega's, makkelijker uitleg geven aan medewerkers. Ook handiger qua telefonische bereikbaarheid en voor alle besprekingen met cliënten.
Thuiswerken vind ik wel eens handig om wat achterstand in te lopen. Doe het dus eigenlijk sporadisch en als overwerk, niet ter vervanging van m'n reguliere uren.

Daarnaast vind ik kantoor gewoon leuker
klerkje
pi_176185526
quote:
7s.gif Op zondag 31 december 2017 10:58 schreef Spiegelei het volgende:
Op kantoor is handiger ivm alles op de pak, makkelijker overleg met collega's, makkelijker uitleg geven aan medewerkers. Ook handiger qua telefonische bereikbaarheid en voor alle besprekingen met cliënten.
Thuiswerken vind ik wel eens handig om wat achterstand in te lopen. Doe het dus eigenlijk sporadisch en als overwerk, niet ter vervanging van m'n reguliere uren.

Daarnaast vind ik kantoor gewoon leuker
Helemaal mee eens.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_176185923
Gezien de reistijd werk ik het makkelijkst thuis, ondertussen ben ik door afspraken etc toch wel 75% op kantoor.
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator zondag 31 december 2017 @ 12:11:02 #23
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_176186242
Ja. Want ik moet ook gebruik maken van de spreekkamers op kantoor om clienten te spreken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 31 december 2017 @ 12:12:01 #24
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_176186279
Ik moet altijd op kantoor zijn, omdat de mogelijkheden om thuis te werken niet aanwezig zijn voor externe medewerkers.
  Redactie Frontpage zondag 31 december 2017 @ 12:58:35 #25
38148 crew  Innisdemon
pi_176187961
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 10:14 schreef stavromulabeta het volgende:
Thuis werken doe ik eigenlijk alleen als ik een loodgieter verwacht of iets dergelijks. Op kantoor vind ik stukken gezelliger en tevens handiger omdat je dan collega's direct kunt aanspreken (videoconferencing werkt gewoon minder goed) en ook ter loops andere zaken meekrijgt.

Daarnaast heb ik als ik thuis werk altijd onbewust het gevoel dat ik moet 'bewijzen' dat ik werk, waardoor ik dan de neiging heb om vooral zichtbare dingen te gaan doen, memo's produceren, e-mails versturen.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Werk je toevallig bij een bank? :D
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')