abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 30 december 2017 @ 23:08:06 #1
468509 _--_
In varietate concordia
pi_176170615
Nog nooit eerder van gehoord tot vandaag. Masculinisme is zo onbekend dat het zelfs niet herkend wordt door de spellingcontrole.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wat is het eigenlijk? Masculinisme is het streven naar feminisme maar dan omgekeerd. :')
quote:
Masculinisme is de beweging die streeft naar opheffing van (gedeeltelijke) achterstelling van mannen en versterking van de positie van mannen. Soms wordt de term ook gebruikt om het streven naar herstel van patriarchale verhoudingen aan te duiden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Masculinisme

Wat vinden jullie van deze stroming? Zit er een kern van waarheid in? Ik moet eerlijk zijn, het is dikke bullshit. Feminisme wordt meestal gelinkt met extreem-links. Zou dit dan gelinkt kunnen worden met extreem-rechts? Dat is wel wat om over na te denken en de verbanden te onderzoeken. :Y
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_176171217
Het is wel zo dat Westerse en vooral Nederlandse mannen een meer femine rol hebben gekregen wat ook hun productiviteit enigszins heeft aangetast in deze.
  zaterdag 30 december 2017 @ 23:21:13 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176171294
Mannelijk feminisme (aka masculinisme) vind ik onzin. Maar mannelijke waarden mogen wel wat meer gerespecteerd worden in de maatschappij. Als dat niet gebeurd dan verzwakken we en gaan we ten onder.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 30 december 2017 @ 23:30:37 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_176171822
Ja man, streven naar emancipatie van de man is extreemrechts. "Is wel iets om over na te denken" :')
  zaterdag 30 december 2017 @ 23:35:09 #5
468509 _--_
In varietate concordia
pi_176172067
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 23:30 schreef hugecooll het volgende:
Ja man, streven naar emancipatie van de man is extreemrechts. "Is wel iets om over na te denken" :')
Ik zie het wel in de neo-nazi's hoor. :{w
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_176173179
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 23:19 schreef DeParo het volgende:
Het is wel zo dat Westerse en vooral Nederlandse mannen een meer femine rol hebben gekregen wat ook hun productiviteit enigszins heeft aangetast in deze.
Doel jij met productiviteit op vruchtbaarheid? Zo ja, hoe verklaar je dan dat Oost Europa - verre van feministisch - lagere vruchtbaarheidscijfers heeft?
pi_176173504
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 23:55 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Doel jij met productiviteit op vruchtbaarheid? Zo ja, hoe verklaar je dan dat Oost Europa - verre van feministisch - lagere vruchtbaarheidscijfers heeft?
Arbeid.
pi_176174815
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 00:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Arbeid.
Dan des te meer: feminisme heeft voor een enorme toename van de arbeidsparticipatie gezorgd die de economische groei in de periode van zo ongeveer 1980-2000 heeft gedragen. Je moet natuurlijk kijken naar de arbeidsproductiviteit van de gehele beroepsbevolking, niet alleen van de mannen.
pi_176181762
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 00:23 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dan des te meer: feminisme heeft voor een enorme toename van de arbeidsparticipatie gezorgd die de economische groei in de periode van zo ongeveer 1980-2000 heeft gedragen. Je moet natuurlijk kijken naar de arbeidsproductiviteit van de gehele beroepsbevolking, niet alleen van de mannen.
Ik kijk juist naar alleen de mannen want als hun productiviteit id afgenomen betekent dit dat hun volledige kans tot bloei in en deelname aan de samenleving beperkt wordt.
  zondag 31 december 2017 @ 10:05:42 #10
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176182675
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 23:08 schreef _--_ het volgende:
Nog nooit eerder van gehoord tot vandaag. Masculinisme is zo onbekend dat het zelfs niet herkend wordt door de spellingcontrole.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wat is het eigenlijk? Masculinisme is het streven naar feminisme maar dan omgekeerd. :')

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Masculinisme

Wat vinden jullie van deze stroming? Zit er een kern van waarheid in? Ik moet eerlijk zijn, het is dikke bullshit. Feminisme wordt meestal gelinkt met extreem-links. Zou dit dan gelinkt kunnen worden met extreem-rechts? Dat is wel wat om over na te denken en de verbanden te onderzoeken. :Y
Ik zou het eerder linken aan progressiviteit (achterstelling van vrouwen aan de kaak stellen en dat willen veranderen) en conservatisme (de oude patriarchale verhouding in ere herstellen/behouden).

Wat mij niet helemaal duidelijk is of masculinisme alleen draait om de machtspositie van mannen te versterken of ook over het bespreekbaar maken van thema's zoals seksueel/huiselijk geweld jegens mannen of mannen die huisvader willen zijn.

Als het alleen maar draait om het in ere herstellen van de positie van de man als hoofd van het gezin en maatschappelijk leider, dan vind ik het maar sneu gejank om heel eerlijk te zijn. De machtsverhouding man-vrouw in de maatschappij is nog steeds behoorlijk scheef in het voordeel van de mannen.
  zondag 31 december 2017 @ 10:06:52 #11
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_176182693
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 10:05 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Wat mij niet helemaal duidelijk is of masculinisme alleen draait om de machtspositie van mannen te versterken of ook over het bespreekbaar maken van thema's zoals seksueel/huiselijk geweld jegens mannen of mannen die huisvader willen zijn.

Staat LETTERLIJK in de link
quote:
Mannen hebben volgens masculinisten te maken met vooroordelen of achterstelling, die onder andere betrekking kunnen hebben op huiselijk geweld (eenzijdige fixatie op mannelijk geweld), de veiligheid van de werkplek (voor mannelijke beroepen is minder aandacht), militaire dienstplicht (seksegebonden verplichting tot deelname), gezondheidszorg (relatief weinig aandacht voor mannelijke problematiek), gezag over en zorg voor kinderen (bijvoorbeeld na scheiding) en deelname aan gefeminiseerd onderwijs (onontkoombaar en ongunstig voor jongens).
Lijkt me ook niet conservatief
  zondag 31 december 2017 @ 10:08:54 #12
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176182720
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 10:06 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Staat LETTERLIJK in de link

[..]

Er zweven meerdere definities van 'masculinisme' rond op het web, vandaar dat ik het onderscheid maakte.

quote:
[..]

Lijkt me ook niet conservatief
Verschilt een beetje aan de invulling, maar klopt. Over het algemeen zijn dit thema's die ook door feministen aan de kaak worden gesteld trouwens. Daar ligt ook meteen het 'probleem' met bepaalde vormen van masculinisme en waarom ik voorzichtig was in de eerste post. Masculinisme wordt ook wel gebruikt als een tegenhanger van het feminisme en dan krijg je dus dat ze niet gelijkwaardigheid als doel hebben (zoals feminisme) maar een situatie waar mannen het toch beter hebben dan vrouwen. Dat laatste is een conservatief doel. Een progressieve invulling van masculinisme krijgt toch al snel te maken met de vraag of ze niet gewoon feministen zijn.

[ Bericht 20% gewijzigd door Linus_van_Pelt op 31-12-2017 11:06:08 ]
pi_176184947
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 23:08 schreef _--_ het volgende:
Nog nooit eerder van gehoord tot vandaag. Masculinisme is zo onbekend dat het zelfs niet herkend wordt door de spellingcontrole.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wat is het eigenlijk? Masculinisme is het streven naar feminisme maar dan omgekeerd. :')

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Masculinisme

Wat vinden jullie van deze stroming? Zit er een kern van waarheid in? Ik moet eerlijk zijn, het is dikke bullshit. Feminisme wordt meestal gelinkt met extreem-links. Zou dit dan gelinkt kunnen worden met extreem-rechts? Dat is wel wat om over na te denken en de verbanden te onderzoeken. :Y
Vrij domme jankers, vind ik het, eerlijk gezegd.
De tendentie naar een meer feminiene samenleving juich ik juist toe. Overigens vind ik die term eigenlijk verkeerd, want het legt een nadruk op vrouwelijkheid en daar vallen de 'echte mannen' natuurlijk over, daar waar ik het meer zie in het teken van meer civilisatie, rationaliteit en humaniteit.
I´m back.
  zondag 31 december 2017 @ 12:19:56 #14
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_176186566
Bill Maher vatte het eens bondig samen:
quote:
We're becoming a feminine society. Feelings are more important than facts. Sensitivity is more important than truth. Children are more important than people. Committment is more important than individuality. And safety is more important than fun.
Mannen die net als feministen voor 'gelijkheid' strijden op punten waarop mannen nu nog benadeeld worden veranderen hier niets aan. Masculinity voegt dan ook weinig toe, behalve dan dat 't de dubbele maat van feministen zichtbaar maakt, maar iedereen die er niet blind voor is ziet die al lang.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 31 december 2017 @ 13:12:16 #15
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_176188394
Feminisme, masculinisme....

De oude alchemisten zouden er nog wat over te zeggen hebben.

http://www.vrijmetselaarsgilde.eu/alchemie.htm
Op het scherp van de snede.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 00:25:28 #16
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_176229425
quote:
2s.gif Op zondag 31 december 2017 12:19 schreef 2thmx het volgende:
Bill Maher vatte het eens bondig samen:

[..]

Mannen die net als feministen voor 'gelijkheid' strijden op punten waarop mannen nu nog benadeeld worden veranderen hier niets aan. Masculinity voegt dan ook weinig toe, behalve dan dat 't de dubbele maat van feministen zichtbaar maakt, maar iedereen die er niet blind voor is ziet die al lang.
Klimaatscepsis, pedojachten, nationalisme, opgeofferde vrijheden ten faveure van anti-terrorismemaatregelen... Maher beschrijft hier een bij uitstek rechts paradigma.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 02-01-2018 00:52:47 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_176235113
quote:
2s.gif Op zondag 31 december 2017 12:19 schreef 2thmx het volgende:
Bill Maher vatte het eens bondig samen:

[..]

Mannen die net als feministen voor 'gelijkheid' strijden op punten waarop mannen nu nog benadeeld worden veranderen hier niets aan. Masculinity voegt dan ook weinig toe, behalve dan dat 't de dubbele maat van feministen zichtbaar maakt, maar iedereen die er niet blind voor is ziet die al lang.
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 11:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vrij domme jankers, vind ik het, eerlijk gezegd.
De tendentie naar een meer feminiene samenleving juich ik juist toe. Overigens vind ik die term eigenlijk verkeerd, want het legt een nadruk op vrouwelijkheid en daar vallen de 'echte mannen' natuurlijk over, daar waar ik het meer zie in het teken van meer civilisatie, rationaliteit en humaniteit.
Het probleem met die 'echte mannen' en een begrip als masculinisme is dat ze de verkeerde tegenstelling zoeken, net als Bill Maher hoewel ik die hoog heb zitten.

Het probleem met de mannelijkheid zit hem erin dat jongensachtigheid voor mannelijkheid wordt aangezien. De risiconemer met zijn hypercompititiveit, zijn narcistisch egoisme, zijn onvermoeibare jacht op nieuw speelgoed en kicks, gebrek aan zelfbeheersing, gebrek aan contemplatie, zonder verantwoordelijkheidsgevoel, zonder noemenswaardige concentratiespanne, die alleen maar eergevoel kent als het gaat om de beste zijn, die zo zelfverzekerd mogelijk overkomt maar zelfbevestiging nodig heeft en zoekt in likes, en te onzeker is om zonder sixpack het strand op te gaan, daar is heel weinig mannelijks aan, dat is puberaal. Toch ziet de huidige cultuur dat als tekenen van een succesvolle man.

We zouden er beter aan doen om de man af te zetten tegen de jongen ipv tegen de vrouw.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_176235300
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 00:25 schreef -XOR- het volgende:
Maher beschrijft hier een bij uitstek rechts paradigma.
Ook het linkse "wij weten wat goed voor u is" trouwens waar hij de laatste tijd zo tegen aan het strijden is.

Maher noemt het "femine" maar dat dekt de lading niet helemaal want als het femine zou zijn dan valt het masculinisme en mgtow daar ook onder aangezien die ook alleen maar redeneren vanuit een gevoel i.p.v feiten.
pi_176235725
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Het probleem met die 'echte mannen' en een begrip als masculinisme is dat ze de verkeerde tegenstelling zoeken, net als Bill Maher hoewel ik die hoog heb zitten.

Het probleem met de mannelijkheid zit hem erin dat jongensachtigheid voor mannelijkheid wordt aangezien. De risiconemer met zijn hypercompititiveit, zijn narcistisch egoisme, zijn onvermoeibare jacht op nieuw speelgoed en kicks, gebrek aan zelfbeheersing, gebrek aan contemplatie, zonder verantwoordelijkheidsgevoel, zonder noemenswaardige concentratiespanne, die alleen maar eergevoel kent als het gaat om de beste zijn, die zo zelfverzekerd mogelijk overkomt maar zelfbevestiging nodig heeft en zoekt in likes, en te onzeker is om zonder sixpack het strand op te gaan, daar is heel weinig mannelijks aan, dat is puberaal. Toch ziet de huidige cultuur dat als tekenen van een succesvolle man.

We zouden er beter aan doen om de man af te zetten tegen de jongen ipv tegen de vrouw.
Hier ben ik het mee eens. De "mannelijkheid" die door velen wordt verstaan onder masculiniteit is helemaal niet nastrevenswaardig en zou niet op een voetstuk moeten worden gezet.

Wat betreft achterstelling van mannen in bepaalde situaties: daar is absoluut sprake van. Dat mag niet worden ondergesneeuwd door het argument dat mannen het in de regel makkelijker hebben. Dat geldt voor enkele mannen dus niet en die mogen niet het kind van de rekening zijn.
pi_176235817
Wankers :')
pi_176236849
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Het probleem met die 'echte mannen' en een begrip als masculinisme is dat ze de verkeerde tegenstelling zoeken, net als Bill Maher hoewel ik die hoog heb zitten.

Het probleem met de mannelijkheid zit hem erin dat jongensachtigheid voor mannelijkheid wordt aangezien. De risiconemer met zijn hypercompititiveit, zijn narcistisch egoisme, zijn onvermoeibare jacht op nieuw speelgoed en kicks, gebrek aan zelfbeheersing, gebrek aan contemplatie, zonder verantwoordelijkheidsgevoel, zonder noemenswaardige concentratiespanne, die alleen maar eergevoel kent als het gaat om de beste zijn, die zo zelfverzekerd mogelijk overkomt maar zelfbevestiging nodig heeft en zoekt in likes, en te onzeker is om zonder sixpack het strand op te gaan, daar is heel weinig mannelijks aan, dat is puberaal. Toch ziet de huidige cultuur dat als tekenen van een succesvolle man.

We zouden er beter aan doen om de man af te zetten tegen de jongen ipv tegen de vrouw.
Ja, goeie idd.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')