abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:44:20 #1
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176169377
In Swifterbant (Flevoland) is een dode gevallen door vuurwerk. Dat bevestigt de politie Midden-Nederland. Over de identiteit van het slachtoffer, een man, is nog niets bekend.

Het zou gaan om iemand die in de straat woont, de Vogelwikke in Swifterbant (kaartje: zie onder). Dat wordt door een buurtgenoot bevestigd aan RTL Nieuws.

Veel getuigen
Volgens de politie zijn 'heel veel mensen' getuige geweest van het drama. Twee kinderen die in de buurt stonden, zijn onderzocht in de ambulance, maar lijken ongedeerd.

De politie doet onderzoek naar de herkomst van het vuurwerk.

(Meer volgt)

https://www.rtlnieuws.nl/(...)rwerk-in-swifterbant
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:45:42 #2
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176169450
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:37 schreef Pizzakoppo het volgende: [..] Er zijn, toevalligerwijs, rond de jaarwisseling structureel veel en veel meer vernielingen, verwondingen en illegaal vuurwerk. De enorme knallen zijn nu al enkele weken hoorbaar en of er nou een afname is ten opzichte van jaren geleden of niet, het is er nog steeds en het is teveel. Dieren in de stress, immense milieuvervuiling en dat allemaal omdat het een traditie is. Simpele vraag. Zou het op de gebieden van milieu, maatschappelijke overlast, verwondingen en vernielingen verstandiger zijn om vuurwerk te bannen of toe te staan?
Als jij denkt dat een verbod op consumentenvuurwerk al dit bovenstaande gaat voorkomen, dan ben je erg naïef. Van mij mag het bij wijze van proef 1 jaar verboden worden. Geen verkoop van consumentenvuurwerk 1 jaar. Ik vermoed dat de harde knallen alleen maar toe gaan nemen. Het geknutsel met vuurwerk ook, en de hoeveelheid brandjes en vernielingen ook. Iets verbieden maakt het niet minder aantrekkelijk. Sterker, het wordt alleen maar spanender.
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:45:58 #3
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176169465
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:40 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Waarom denk je?
Omdat je eist dat iedereen zich maar aan moet passen aan jouw levensvisie en omstandigheden..
En dat eisen is overlast geven..

Je werd daarjuist al zo lekker persoonlijk.. Begin bij jezelf he?
pi_176169684
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:45 schreef tja77 het volgende:

[..]

Als jij denkt dat een verbod op consumentenvuurwerk al dit bovenstaande gaat voorkomen, dan ben je erg naïef. Van mij mag het bij wijze van proef 1 jaar verboden worden. Geen verkoop van consumentenvuurwerk 1 jaar. Ik vermoed dat de harde knallen alleen maar toe gaan nemen. Het geknutsel met vuurwerk ook, en de hoeveelheid brandjes en vernielingen ook. Iets verbieden maakt het niet minder aantrekkelijk. Sterker, het wordt alleen maar spanender.
Zoals ik al eerder zei, een verbod moet groeien. Een generatie moet vuurwerkloos opgroeien en dan krijgt het pas vorm. Een jaar is een wassen neus.
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:50:50 #5
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176169749
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:49 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei, een verbod moet groeien. Een generatie moet vuurwerkloos opgroeien en dan krijgt het pas vorm. Een jaar is een wassen neus.
En wat gaat de wereld dan doen tijdens de jaarwisseling? Of schaf je de jaartelling ook maar direct af?
pi_176169805
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:50 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En wat gaat de wereld dan doen tijdens de jaarwisseling? Of schaf je de jaartelling ook maar direct af?
Met ranja op de bank naar de TV kijken hoe ze zichzelf in andere landen helemaal de tering zuipen en knallen...
pi_176169850
Was het nu vroeger ook zoals heden ten dage, ik weet het niet meer, denk wel dat het een huishouden van Jan Steen is geworden.
pi_176169939
Volgens rtl nieuws stak hij wel vaker vuurwerk af. Ook zwaar en op rare tijdstippen.

Gewoon zo'n stakker met illegaal vuurwerk die met die teringklappen alle buren wakker houdt en kinderen laat schrikken. Al jaren lang.

Mist de wereld niets aan. Beetje klote voor de buurt dat ze z'n ontplofte kop moesten zien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_176169981
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:45 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Omdat je eist dat iedereen zich maar aan moet passen aan jouw levensvisie en omstandigheden..
En dat eisen is overlast geven..

Je werd daarjuist al zo lekker persoonlijk.. Begin bij jezelf he?

Maakt mij niet uit hoor of het persoonlijk wordt. De waarheid is dat ik inderdaad vind dat de vuurwerk traditie belachelijk is. En ik begrijp dat het leuk is, sterker, ik koop het liefst de meest debiele illegale zooi maar doe het niet meer uit respect voor mijn omgeving en het milieu.
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:55:25 #10
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176169985
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Met ranja op de bank naar de TV kijken hoe ze zichzelf in andere landen helemaal de tering zuipen en knallen...
Ohja streamen natuurlijk... |:(

Heb je het alternatief vuurwerk van Groningen al gezien?
Man dat is een show joh.. dat moet je gezien hebben..

(Video in de tweet)

GoIdmund twitterde op vrijdag 29-12-2017 om 09:23:23 Goldmund, Wyldebeast & Wunderliebe heeft tijdelijk zijn HQ verplaatst naar Beans & Jeans aan de Vismarkt in Groning… https://t.co/xSL73M9z20 reageer retweet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:55:49 #11
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176170004
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:49 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei, een verbod moet groeien. Een generatie moet vuurwerkloos opgroeien en dan krijgt het pas vorm. Een jaar is een wassen neus.
Een generatie die vuurwerkloos moet opgroeien? Je weet dat in de landen rondom Nederland het wel gewoon afgestoken mag worden? En dat het daar ook nog steeds te verkrijgen is.
Dan blijft het voor de jeugd toch sport om dingen te doen die niet mogen. Of hield jouw vader/opa zich wel altijd aan de regeltjes? Kwajongens heb je in elke generatie. En de ene teelt wat wietplantjes, de ander heeft een nepwapen, pepperspray of net iets te groot mes in huis, de ander voert z’n brommer op. Dat soort dingen blijf je houden.
pi_176170005
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:54 schreef Red_85 het volgende:
Volgens rtl nieuws stak hij wel vaker vuurwerk af. Ook zwaar en op rare tijdstippen.

Gewoon zo'n stakker met illegaal vuurwerk die met die teringklappen alle buren wakker houdt en kinderen laat schrikken. Al jaren lang.

Mist de wereld niets aan. Beetje klote voor de buurt dat ze z'n ontplofte kop moesten zien.
Hoeveel zorg gaat dat met zich meebrengen dit ongelukje, maar die is toch afgeschaft he, Psychische zorg!
pi_176170018
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:50 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En wat gaat de wereld dan doen tijdens de jaarwisseling? Of schaf je de jaartelling ook maar direct af?
Waarom is het relevant wat de wereld vind? Of vind je ook dat Zwarte piet moet worden afgeschat om blackface?
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:56:49 #14
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176170062
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:55 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Maakt mij niet uit hoor of het persoonlijk wordt. De waarheid is dat ik inderdaad vind dat de vuurwerk traditie belachelijk is. En ik begrijp dat het leuk is, sterker, ik koop het liefst de meest debiele illegale zooi maar doe het niet meer uit respect voor mijn omgeving en het milieu.
Oh dus in je omgeving maak je je druk om respect maar je hebt het tegen mij over stoornissen.. :')
pi_176170079
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:55 schreef tja77 het volgende:

[..]

Een generatie die vuurwerkloos moet opgroeien? Je weet dat in de landen rondom Nederland het wel gewoon afgestoken mag worden? En dat het daar ook nog steeds te verkrijgen is.
Dan blijft het voor de jeugd toch sport om dingen te doen die niet mogen. Of hield jouw vader/opa zich wel altijd aan de regeltjes? Kwajongens heb je in elke generatie. En de ene teelt wat wietplantjes, de ander heeft een nepwapen, pepperspray of net iets te groot mes in huis, de ander voert z’n brommer op. Dat soort dingen blijf je houden.
Blijf je houden inderdaad, maar niet op de schaal zoals die nu is. Dat kan alleen maar kleiner worden door de jaren heen vanaf het moment dat er een verbod komt.
pi_176170104
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:45 schreef tja77 het volgende:

[..]

Als jij denkt dat een verbod op consumentenvuurwerk al dit bovenstaande gaat voorkomen, dan ben je erg naïef. Van mij mag het bij wijze van proef 1 jaar verboden worden. Geen verkoop van consumentenvuurwerk 1 jaar. Ik vermoed dat de harde knallen alleen maar toe gaan nemen. Het geknutsel met vuurwerk ook, en de hoeveelheid brandjes en vernielingen ook. Iets verbieden maakt het niet minder aantrekkelijk. Sterker, het wordt alleen maar spanender.
Maar heeft zoiets niet juist tijd nodig, doordat het steeds minder normaal wordt? Dan heeft één jaar verbieden waarschijnlijk nog niet veel effect, maar als je het tien jaar lang verbiedt misschien wel.
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:57:48 #17
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176170107
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:56 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Waarom is het relevant wat de wereld vind? Of vind je ook dat Zwarte piet moet worden afgeschat om blackface?
De hele traditie van vuurwerk en oud en nieuw moest toch de wereld uit?
pi_176170112
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:56 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Oh dus in je omgeving maak je je druk om respect maar je hebt het tegen mij over stoornissen.. :')
Het is maar internet, toch?
pi_176170140
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:57 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

De hele traditie van vuurwerk en oud en nieuw moest toch de wereld uit?
Nee hoor, slechts in NL. De rest mag doen en laten wat ze willen.
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:58:42 #20
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176170149
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:57 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Het is maar internet, toch?
Klopt.. jouw omgeving.. net als de mijne..
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:59:15 #21
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176170180
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:58 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Nee hoor, slechts in NL. De rest mag doen en laten wat ze willen.
Oh dan slepen we net als nu gewoon het spul van over de grens.. er mag wel meer niet in NL..
pi_176170241
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:58 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Klopt.. jouw omgeving.. net als de mijne..
Ok, je hebt een punt. Sorry als ik je gekwetst heb!
  zaterdag 30 december 2017 @ 23:00:24 #23
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176170247
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:57 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Blijf je houden inderdaad, maar niet op de schaal zoals die nu is. Dat kan alleen maar kleiner worden door de jaren heen vanaf het moment dat er een verbod komt.
Dat is een aanname.
Als het aantal slachtoffers met missende vingers en ogen plotseling gaat toenemen omdat ze juist dan hun toevlucht zoeken in het illegale spul, wat dan? Nog meer vernielingen enz?
pi_176170270
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:59 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Oh dan slepen we net als nu gewoon het spul van over de grens.. er mag wel meer niet in NL..
Dat zal inderdaad blijven gebeuren maar zal elk jaar afnemen door de vraag die minder zal worden.
pi_176170309
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 23:00 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad blijven gebeuren maar zal elk jaar afnemen door de vraag die minder zal worden.
Jep en als ik lang genoeg wacht gaat morgenavond de zon op en morgenvroeg gaat de maan schijnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')