abonnement Unibet Coolblue
pi_176166334
Hallo,

Een paar jaar geleden heeft mijn vrouw een tafel gelakt met grondverf en verf op water basis en daarna een paar lagen Glitsa meubellak op water basis gegeven. Prima gelukt en 3 jaar later nog steeds krasvrij.

Nu wil mijn vrouw een andere tafel precies hetzelfde en heeft ze een tijd geleden al spullen voor gekocht. Echter kom ik er net achter dat de grondverf en de verf op terpentine basis zijn, echter de Glitsa is op waterbasis.

Kan iemand vertellen of het problemen gaat geven wanneer zij de Glitsa op waterbasis over de verf op terpentine basis gaat smeren?
pi_176169599
Uit ervaring: dat gaat niet makkelijk worden ;)
pi_176172486
Ik heb geen ervaring met Glitsa meubellak, echter volgens mij was de "regel" dat acryl (water) wel over alkyd (terpentine) kan maar niet andersom.

Ik heb hier zelf ook redelijk wat schilderwerk gedaan met acryl over alkyd en dat ging altijd prima.

Of dat met een laklaag/verflaag ook mooi gaat worden is maar de vraag...
pi_176202385
Heb het vandaag ook even nagevraagd bij de Hornbach, die zeiden dat dit wel kon. Echter moest de verf wel eerst goed laten uitharden.

Bedankt voor jullie reactie. We gaan het later in de week proberen en ik laat het jullie weten.
pi_176202664
Is ook een urethaan lak die hechten bijna overal op.
pi_176219017
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 20:03 schreef irnbru het volgende:
Echter moest de verf wel eerst goed laten uitharden.
Let erop dat uitharden en de droogtijd heel wat anders is!
pi_176219212
Goed opschuren tussendoor met fijn schuurpapier, dan is het geen probleem.
pi_176221862
I.d.d. opschuren en eerst grondig ontvetten. Voor het lakken, ontststoffen. Die Glitsa (waterbasis) hecht prima op alkydverf.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176231139
Nogmaals bedankt voor jullie reacties en de beste wensen voor 2018
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')