abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176186077
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:34 schreef Ali_boo het volgende:

Denk je niet dat die rolverdeling beter was ? Beter voor de vrouw, kids en men?
Waarom zou ik een probleem hebben met de rolverdeling in mijn gezin, waar ik zelf deel van uitmaak?

heel simpel, als ik daarmee problemen had zou ik er wat aan doen, niet heel zielig de slachtoffer gaan spelen…

Dat ik geen reden zie er iets aan te veranderen en het juist zie als een situatie die me veel vrijheid en keuzemogelijkheden biedt, betekent juist dat ik heel tevreden ben met mn leven nu en de mogelijkheden die ik in deze moderne tijd heb.

Mijn vader die altijd fulltime gewerkt heeft terwijl mijn moeder als huisvrouw thuisbleef moest uiteindelijk kort na zn vijftigste eerst halve dagen in de deeltijd-WAO en later met vervroegd pensioen omdat hij het fulltime werken fysiek niet meer aankon…
Ik heb een deel van de tijd dat mn dochters ook jong waren parttime gewerkt en heb ook veel meer meegekregen van die tijd, overigens kwam dat deels ook doordat ik toen tegen een burnout aanzat; Die tijd dat ik minder werkte heb ik als een verrijking gezien, en ik ben blij dat ik die mogelijkheid had (ook doordat mn vrouw toen genoeg verdiende).

Nogmaals, ik denk dat mensen nu veel meer vrijheid hebben te kiezen voor een bepaalde werkverdeling in gezinnen en ook kunnen kiezen of ze beide fulltime willen werken (maar dan kinderopvang moeten regelen, al dan niet dure) of bv een stukje extra inkomen opgeven om meer vrije tijd te hebben (en dan ook de financiële consequenties van niet twee- of driemaal per jaar op vakantie en de nieuwste mobiele telefoons te bezitten; waarbij ik het idee hebben dat veel mensen gewoon snel kiezen vor extra verdienen en ook vrije tijd en vrijheid en ook kwaliteitstijd met de kinderen daarvoor opgeven)

quote:
En dat je vrouw al dan niet tijdelijk meer verdiende dan jezelf liet je ongedeerd ?
nee, waarom zou ik ermee een probleem mee moeten hebben dat ons gezinsinkomen daardoor hoger was?
Dat is toch enkel prettig, of vind je dat het beter is als vrouwen veel minder verdienen dan mannen?

quote:
Nice one _O- _O-

Er is werkelijk niets vrijwillig aan die hele beweging
die stelling kun je heel makkelijk bewijzen door mij aan te tonen wat mij onvrijwillig opgedrongen wordt daardoor:

Kun je uitleggen wat mij tegen mijn wil opgedrongen wordt?
Der der den Wind der Veränderung spürt, sollte keinen Windschutz sondern eine Windmühle bauen.
pi_176186422
quote:
15s.gif Op zondag 31 december 2017 11:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daar past de denigrerende houding richting vrouwen die dit topic uitademt helaas ook wel bij...
Je hoeft hier uiteraard niet te posten, just saying. :)

Vind de denigrerende houding namelijk wel meevallen, het is een controversieel topic maar daarmee bewijst het ook de stand van zaken in onze westerse wereld op het moment.

Laten we de waardeoordelen zoveel mogelijk weglaten.
  zondag 31 december 2017 @ 12:23:39 #53
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_176186712
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 12:16 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Je hoeft hier uiteraard niet te posten, just saying. :)

Vind de denigrerende houding namelijk wel meevallen, het is een controversieel topic maar daarmee bewijst het ook de stand van zaken in onze westerse wereld op het moment.

Laten we de waardeoordelen zoveel mogelijk weglaten.
Nice, als eerste reactie gelijk mensen vragen te vertrekken...

En dan is mijn respect voor vrouwen blijkbaar te groot voor dit topic of subforum :{
Ik kan tellen
pi_176186774
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 12:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dan is mijn respect voor vrouwen blijkbaar te groot voor dit topic of subforum :{
Ja, dat is ook exact wat ik zeg natuurlijk. Aan dat soort selectief gelees heb ik inmiddels wel een broertje dood. On topic maar weer :)
pi_176187027
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 12:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik vind dat je goeie punten maakt.
Van mij mag je blijven.

Ik denk dat mensen die vinden dat #metoo te ver ging de ernst vd zaak uit het oog verloren zijn door alle afleidingen.
wooblabalurg
  zondag 31 december 2017 @ 12:35:17 #56
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_176187131
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 12:31 schreef Baconbus het volgende:

Ik denk dat mensen die vinden dat #metoo te ver ging de ernst vd zaak uit het oog verloren zijn door alle afleidingen.
Juist. En juist op al die afleidingen werd heel behendig de nadruk gelegd, zodat het bagatelliseren zogenaamde grond had.
Curiosity cultured the cat
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_176187182
Het topic gaat wel wat verder dan alleen #metoo natuurlijk. En verder zie ik niemand hier dat bagatelliseren. Beetje rare framing.

Ouderschapsverlof in het algemeen is ook zo'n heet hangijzer wat uit dit fenomeen blijft doorkomen.
  zondag 31 december 2017 @ 12:39:26 #58
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_176187276
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 12:36 schreef ChrisCarter het volgende:
Het topic gaat wel wat verder dan alleen #metoo natuurlijk. En verder zie ik niemand hier dat bagatelliseren. Beetje rare framing.

Mwoah ...

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:45 schreef Lavenderr het volgende:
Het is volkomen doorgeslagen. Met als triest hoogtepunt de metoo-beweging.
Deden de sufragettes nog goed werk door voor andere vrouwen rechten af te dwingen door vaak grote offers te brengen voor hun doel-tot gevangenisstraffen en uithongering toe-nu lijkt het wel alsof sommige vrouwen de mannen willen ont-mannen.
pi_176187344
quote:
7s.gif Op zondag 31 december 2017 12:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mwoah ...

[..]

Ja, en wat is er downplayend/bagatelliserend aan dan?

Volgens mij wordt het belang van #metoo niet ontkend maar in dit topic wordt over de hele breedte gekeken naar de mensen die er mis/gebruik van maken. Die context zien we hopelijk wel met zijn allen toch?
  zondag 31 december 2017 @ 12:42:32 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_176187412
Volkomen doorgeslagen. Triest hoogtepunt. Itt de suffragettes van weleer,
Ik weet niet hoe ik dat anders dan downplayend kan lezen.
pi_176187445
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 12:40 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ja, en wat is er downplayend/bagatelliserend aan dan?

Volgens mij wordt het belang van #metoo niet ontkend maar in dit topic wordt over de hele breedte gekeken naar de mensen die er mis/gebruik van maken. Die context zien we hopelijk wel met zijn allen toch?
Zelf vind ik het vrij duidelijk verwoord. Laat niet echt veel ruimte voor interpretatie.
wooblabalurg
  zondag 31 december 2017 @ 12:43:29 #62
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_176187454
quote:
7s.gif Op zondag 31 december 2017 12:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mwoah ...

[..]

En daarna nog een handvol reacties van verschillende personen in die richting. Dat is namelijk wel iets wat de strijders tegen feminisme lijkt te binden. Ze lopen niet direct over van respect voor vrouwen. Als ze vrouwen als meer dan slaafse broedmachines zien lijkt het al mooi meegenomen :{.
Daarmee laat je ook gelijk geen ruimte meer voor eventuele terechte kritiek op het feminisme.
Ik kan tellen
  zondag 31 december 2017 @ 13:07:04 #63
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_176188222
quote:
Kritiek: je richt je op de looney fringes.
Zelfde als ellenlange topicreeksen houden over het gedachtegoed van lolbetariërs. Volkomen zinloos.
  zondag 31 december 2017 @ 14:28:04 #64
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_176191125
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:16 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wie en hoe gaan dit doen dan? Ik verwacht eerder een trendbeweging terug naar het conservatievere.
Hollywood, zoals gewoonlijk. Of beter gezegd de alliantie tussen de CIA en silicon valley/scientology wat dat betreft.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 31 december 2017 @ 14:29:44 #65
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_176191188
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 12:31 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik vind dat je goeie punten maakt.
Van mij mag je blijven.

#metoo is niks dan een bliksemafleider en in het verlengde desensitisatie jegens het daadwerkelijk occult liberalisme waar het fysiek misbruiken van anderen zo goed als regel is.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_176192301
Black Mirror ook verpest door de feministische zion agenda
Vuile honden
  zondag 31 december 2017 @ 14:59:57 #67
167383 Molurus
the talking snake
pi_176192320
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 14:59 schreef PSVCL het volgende:
De Mirror ook verpest door de feministische zion agenda
Vuile honden
Je bedoelt denk ik de serie 'Black Mirror'? ;)
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
pi_176192344
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 14:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je bedoelt denk ik de serie 'Black Mirror'? ;)
;)
  zondag 31 december 2017 @ 15:05:13 #69
167383 Molurus
the talking snake
pi_176192482
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 14:56 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Je wilt het niet zien ?
Ik ben 1 en al oor hoor, alleen zou ik dat wel liever doen op een plek waar het in mijn ogen beter past.

Vertel, wat is er volgens jou aan de hand met de serie 'Black Mirror'?

4e seizoen vond ik geweldig, maar het is me eerlijk gezegd een volslagen raadsel hoe jij daar een feministische agenda in ziet. Kun je dit toelichten?
  zondag 31 december 2017 @ 15:19:22 #70
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_176193014
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 14:29 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

#metoo is niks dan een bliksemafleider en in het verlengde desensitisatie jegens het daadwerkelijk occult liberalisme waar het fysiek misbruiken van anderen zo goed als regel is.
De aanstichter van dit alles is Alfred Kinsey en zijn reports.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zondag 31 december 2017 @ 15:36:11 #71
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_176193587
https://www.telegraaf.nl/(...)25000-handtekeningen

Damon ligt onder vuur voor uitspraken die hij recent deed over de #MeToo-affaire. Zo stelde hij niet per se niet te willen werken met mensen die worden beschuldigd van ongepast seksueel gedrag. Ook stelde hij dat niet alle mannen ’seksuele roofdieren’ zijn, een indruk die de #MeToo-discussie volgens Damon wel wekt.

Deze uitspraken zijn bij sommige vrouwen heel slecht gevallen. Daarom roept een groep vrouwen in de petitie regisseur Steven Soderbergh en de producent op Matt Damon uit de film Ocean’s 8 te knippen. De acteur heeft een bijrolletje in het vervolg op Ocean’s 11 waarin ditmaal allemaal vrouwen de hoofdrol spelen. Sandra Bullock speelt de zus van het personage van Clooney uit de oorspronkelijke film; zij belegt met een groep een overval in New York.

stond paar dagen geleden ook op de FP maar zoekfunctie is kudt

Nja hij heeft niet eens een hoofdrol, maar eerder een cameo, alsof het nog niet genoeg is dat de hele groep uit vrouwen bestaat, zoals bij Ghostbusters jaartje geleden.
nou vind ik Emantipatie helemaal prima, maar bedenk dan een originele film voor vrouwen, en ga niet verder in een deel wat in verleden over het algemeen door mannen werd gespeeld.
Neem een voorbeeld aan bijvb Bridsmaids, ik vond het een kudt film maar origineel en bestond alleen uit vrouwen.

[ Bericht 9% gewijzigd door theguyver op 31-12-2017 15:41:23 ]
Pope John Paul II shot first!!!
  zondag 31 december 2017 @ 15:40:53 #72
78680 Nielsch
zie signature
pi_176193751
Ik vind dat we ook weer terug moeten naar de tijd dat verkrachting binnen het huwelijk juridisch gezien niet mogelijk was. Dat is in 1993 afgeschaft geloof ik onder druk van protesterende vrouwtjes die hun plaats niet kennen.
zie ondertitel
pi_176194301
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 15:40 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind dat we ook weer terug moeten naar de tijd dat verkrachting binnen het huwelijk juridisch gezien niet mogelijk was. Dat is in 1993 afgeschaft geloof ik onder druk van protesterende vrouwtjes die hun plaats niet kennen.
Heeft je vrouw daar ook een stem in?
  zondag 31 december 2017 @ 16:20:56 #74
167383 Molurus
the talking snake
pi_176195038
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 15:40 schreef Nielsch het volgende:
Doe met denken aan dit veelbesproken figuur:

Roosh Valizadeh

quote:
In February 2015, Roosh was criticized for a blog post that he wrote titled "How to Stop Rape" in which he proposed legalising rape. In the post, he said "If rape becomes legal under my proposal, a girl will protect her body in the same manner that she protects her purse and smartphone. If rape becomes legal, a girl will not enter an impaired state of mind where she can't resist being dragged off to a bedroom with a man who she is unsure of—she'll scream, yell, or kick at his attempt while bystanders are still around. If rape becomes legal, she will never be unchaperoned with a man she doesn't want to sleep with. After several months of advertising this law throughout the land, rape would be virtually eliminated on the first day it is applied."
  zondag 31 december 2017 @ 16:23:33 #75
454430 SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_176195128
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 16:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Doe met denken aan dit veelbesproken figuur:

Roosh Valizadeh

[..]

What the hell...
A child is born with no state of mind.