abonnement Unibet Coolblue
pi_176149766
Onderstaande las ik zojuist op nu.nl


quote:
Politie VS schiet onschuldige man dood na geruzie in Call of Duty

Gepubliceerd: 30 december 2017 12:18
Laatste update: 30 december 2017 12:37

Nadat een Call of Duty-speler na een ruzie een valse melding deed van een schietpartij, werd een onschuldige man door de politie doodgeschoten in de Amerikaanse stad Wichita.
Dat meldt de lokale krant The Wichita Eagle.

Op 28 december werd melding gedaan bij de politie dat er een schietpartij en gijzeling in een huis zou zijn. Toen de politie ter plaatse kwam en een 28-jarige man de deur opende, werd hij door een agent doodgeschoten.

De man lijkt het slachtoffer te zijn van 'swatting'. Hierbij worden valse noodsituaties bij de politie gemeld, zodat de speciale SWAT-eenheid uitrukt.

De melding zou gedaan zijn door een Call of Duty-speler, die na een weddenschap in de game anderhalve dollar verloor. De ene speler bedreigde de ander, die vervolgens een vals adres opgaf. Daar woonde de doodgeschoten man.

Onschuldig
Het is niet duidelijk waarom de politie direct schoot toen de man de deur opende. Het slachtoffer overleed later in het ziekenhuis. Volgens de familie speelde de man geen computerspellen en had hij geen wapens in huis.

Op Twitter zou één van de gamers in kwestie hebben gezegd "niemand te hebben vermoord, omdat ik het wapen niet trok en ik geen SWAT-lid ben". Het account is inmiddels verwijderd.

De agent die de man neerschoot, zat zeven jaar bij de politie. Hij is met betaald verlof, terwijl wordt uitgezocht wat er precies is gebeurd.
bron: nu.nl

Dafuq am I reading?

TLDR.

• 2 mensen hebben ruzie in een online computerspel :')

• 1 van beide geeft vals adres op

• 1 telefoontje is genoeg op een swat-team op iemand af te sturen. :')

• Murica, dus die schieten de niets vermoedende bewoner gelijk dood zodra hij open doet. Want schoot first, ask questions later.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2017 15:44:13 ]
  zaterdag 30 december 2017 @ 15:46:20 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_176149894
Beetje vreemde gang van zaken idd.
  zaterdag 30 december 2017 @ 15:50:09 #3
468509 _--_
In varietate concordia
pi_176150005
W...t...f... :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  zaterdag 30 december 2017 @ 15:51:44 #4
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_176150062
Dat zal hem leren !!!!!
pi_176151860
Dat swatting is nou juist iets waar ik van dacht dat ze rekening mee hielden.

Maar ja Amerika.. land van gekken met wapens.
pi_176152322
Ik denk zijn moeder in blik.
Sisco Certified
pi_176152621
Vast een fittie tussen agent en bewoner, het volledige verhaal is vast over 5 jaar op Netflix te zien
pi_176153056
Swat valt binnen, man ligt te pitten, word wakker met stijfje: He's got a gun! BAMDOEI
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_176154501
"Het is niet duidelijk waarom de politie direct schoot toen de man de deur opende."
Laten we dan maar even wachten op meer informatie...
Racist
pi_176210481
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 17:33 schreef Toga het volgende:
Laten we dan maar even wachten op meer informatie...
quote:
The police department received a call from someone who said he had shot someone in the head at 1033 W. McCormick. The caller said he had hostages, would not put his gun down and threatened to set fire to the house.

When police arrived at the house, a man came to the front door. That man was Andrew Finch, 28. His family said he did not play video games and was not involved in the Call of Duty game.

Finch stepped outside and obeyed the officers’ commands to raise his hands and walk toward them, Deputy Police Chief Troy Livingston said. But after a short time, Finch lowered his hands and then suddenly raised them.

An officer across the street “feared the male pulled a weapon from his waistband, retrieved a gun and was in the process of pointing it at the officers to the east,” Livingston said. “Fearing for those officers’ safety, the officer on the north side fired one round.”

That round killed Finch.

more: http://www.kansas.com/news/local/crime/article192388319.html
  maandag 1 januari 2018 @ 10:09:08 #11
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_176210982
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 17:01 schreef Het_Bokje het volgende:
Swat valt binnen, man ligt te pitten, word wakker met stijfje: He's got a gun! BAMDOEI
_O-

Triest, maar ik kijk nergens meer van op wat betreft de Amerikaanse politie.

Deze gast hield waarschijnlijk zijn hand omhoog omdat ze met felle lichtbundels in zijn gezicht schenen.

Huis wat de Swatter opgaf zou ook 1 verdieping hebben terwijl dit huis waar de onschuldige man woonde 2 verdiepingen had. Maarja, details.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 1 januari 2018 @ 10:13:03 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176211005
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 08:13 schreef brokjespoes het volgende:

[..]


[..]

Onvoorstelbaar dit :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 1 januari 2018 @ 10:14:24 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176211013
Een juistere beschrijving zou dus zijn dat een persoon de politie zo manipuleert dat hij ze iemand dood laat schieten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176211360
‘Murica :{
pi_176211388
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Een juistere beschrijving zou dus zijn dat een persoon de politie zo manipuleert dat hij ze iemand dood laat schieten
Nee.
pi_176211410
Eigen schuld dikke bult.
pi_176211415
Uitgebreider in de NYTimes: Beller blijkt bekende "swatter" te zijn en had er al eens voor vastgezeten.

Fatal ‘Swatting’ Episode in Kansas Raises Quandary: Who Is to Blame?
quote:
When the police surrounded a house in Wichita, Kan., late Thursday, they expected to find a gunman who told a 911 dispatcher that he was holding his mother and brother at gunpoint after shooting his father in the head.

But no crime had been committed at that house, and the man who would be fatally shot by an officer moments later was not the person who had called. The suspected caller, who was arrested on Friday and has a history of making false police reports, was actually about 1,300 miles away, in Los Angeles.

Both the Wichita police and the man in the house were pawns in a hoax called “swatting,” in which people report made-up crimes in hopes of creating a spectacle and getting a SWAT team deployed. And Thursday’s iteration of the ruse, which is thought to have been the first to end in a fatality, raised the thorny question of who, ultimately, bears responsibility for an innocent man’s death in a prank gone horribly wrong.

“This is a national trend,” said Deputy Chief Troy Livingston of the Wichita Police Department at a news conference last week. “We’re not the only community dealing with this type of incident.”
rest v/h artikel voor degenen die geen NYT-abo hebben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176211426
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 11:03 schreef Silven het volgende:
Eigen schuld dikke bult.
Hoezo? De doodgeschoten man speelde niet eens CoD. Die had er helemaal niks mee te maken.
pi_176211437
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 11:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoezo? De doodgeschoten man speelde niet eens CoD. Die had er helemaal niks mee te maken.
Lees het bericht. Man moest handen omhoog doen. Liet ze even zakken en toen weer omhoog.
pi_176211465
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 11:06 schreef Silven het volgende:

[..]

Lees het bericht. Man moest handen omhoog doen. Liet ze even zakken en toen weer omhoog.
En dan moet je dood? 8)7
pi_176211493
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 11:11 schreef Igen het volgende:

[..]

En dan moet je dood? 8)7
Moet niet, maar je kan inmiddels wel raden dan als je in Amerika niet de aanwijzingen van de politie opvolgt je een kogel kan koppen. Is menig donker persoon zonder broekriem als overkomen dan ze toch nog even de broek omhoog moesten houden en agenten dachten dat ze naar een wapen grepen. Zelf ik als niet-Amerikaan ken de verhalen, laat staan iemand die er woont.
pi_176211521
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 11:13 schreef Silven het volgende:

[..]

Moet niet, maar je kan inmiddels wel raden dan als je in Amerika niet de aanwijzingen van de politie opvolgt je een kogel kan koppen. Is menig donker persoon zonder broekriem als overkomen dan ze toch nog even de broek omhoog moesten houden en agenten dachten dat ze naar een wapen grepen. Zelf ik als niet-Amerikaan ken de verhalen, laat staan iemand die er woont.
Dat in de VS belachelijk veel andere onschuldige mensen ook door de politie doodgeschoten worden is natuurlijk geen enkel excuus. :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2018 11:15:33 ]
  maandag 1 januari 2018 @ 11:15:54 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176211532
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 11:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee.
Dit is natuurlijk een veel betere beschrijving
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 10:59 schreef Igen het volgende:
‘Murica :{
:')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176211542
@Silven: Echt zo’n argument van “Als tiener weet je toch dat als je geen boerka draagt, je door kansenjongeren verkracht wordt! Eigen schuld dus!” Nee dus. :{w

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2018 11:17:06 ]
  maandag 1 januari 2018 @ 11:16:34 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176211543
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 11:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat in de VS belachelijk veel andere onschuldige mensen ook door de politie doodgeschoten worden is natuurlijk geen enkel excuus. :{w
Maar goed dat dit niet in Europa gebeurd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')