abonnement Unibet Coolblue
pi_176141127
Ik zit hier al een tijdje mee te lezen en heb ook al wat profits gemaakt met (alt-)coin trading. Wat me opgevallen is is dat het zwakke punt in het hele eco-systeem toch de exchanges zijn. Zonder de exchanges geen handel; echter zijn veel exchanges traag, bieden weinig coins, hanteren hoge fees of hebben een (tijdelijke?) ledenstop.

Ik wil graag zelf een exchange starten en de volgende uitgaanspunten aanhouden:
- (Relatief) lage fees.
- Goede beschikbaarheid en performance. (wil ik oplossen door met Amazon AWS scaling te gaan werken)
- Top (50/100?) currencies te verhandelen, in alle combinaties.
- In eerste instantie geen fiat vanwege regelgeving die daarbij komt kijken.

Ik heb programmeerervaring, dus het bouwen moet goed gaan komen (zal wel even tijd kosten).

Kan dit een success worden of zie ik dingen over het hoofd? Zullen er mensen van mijn nieuwe exchange gebruik gaan maken als ik aan de punten hierboven voldoe? Of zal er over pak 'm beet 2 jaar alleen nog op decentrale exchanges ala Dex gehandeld worden?
pi_176141556
En er dan vandoor gaan met alle bitcoins? Slim zou ik ook doen! “we zijn gehack”
pi_176142406
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 11:13 schreef fokexpert het volgende:
En er dan vandoor gaan met alle bitcoins? Slim zou ik ook doen! “we zijn gehack”
Want die nieuwe exchange wordt natuurlijk nooit voor het echie gehacked. TS heeft immers programmeerervaring.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_176142498
ik denk dat je al 2 jaar nodig hebt om zoiets op te zetten. Een exchange neerzetten is niet makkelijk
pi_176142697
Wat je over het hoofd ziet: security en vertrouwen.
[P]otverdorie
  zaterdag 30 december 2017 @ 13:12:27 #6
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_176144922
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 11:54 schreef NatteBever het volgende:
Wat je over het hoofd ziet: security en vertrouwen.
Alsof de huidige gangbare exchanges enige reden hebben om ze te vertrouwen.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_176145720
2018 wordt het jaar van decentrale exchanges, helemaal nu atomic swaps ook al mogelijk zijn. Zelf een exchange opzetten lijkt me al te laat.
pi_176147887
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 13:12 schreef XDo het volgende:

[..]

Alsof de huidige gangbare exchanges enige reden hebben om ze te vertrouwen.
Consumenten gebruiken een exchange natuurlijk niet als ze het niet vertrouwen. Dat doe je door bijv. gebruik te maken van heldere communicatie, vormgeving, functionaliteit, etc etc.
[P]otverdorie
  zaterdag 30 december 2017 @ 20:43:20 #9
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_176162807
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 13:37 schreef ChickenMan het volgende:
2018 wordt het jaar van decentrale exchanges, helemaal nu atomic swaps ook al mogelijk zijn. Zelf een exchange opzetten lijkt me al te laat.
Dat denk ik ook
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_176168645
Veel success, je gaat het nodig hebben.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:36:45 #11
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_176168986
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 13:37 schreef ChickenMan het volgende:
2018 wordt het jaar van decentrale exchanges, helemaal nu atomic swaps ook al mogelijk zijn. Zelf een exchange opzetten lijkt me al te laat.
Ik zat nog even na te denken over die atomic swaps: als er trades gebeuren dmv een atomic swap wordt deze transactie wel ergens gepubliceerd? Want hoe wordt anders de huidige koers bepaald als er geen exchanges meer tussen zitten?
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_176170415
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:36 schreef XDo het volgende:

[..]

Ik zat nog even na te denken over die atomic swaps: als er trades gebeuren dmv een atomic swap wordt deze transactie wel ergens gepubliceerd? Want hoe wordt anders de huidige koers bepaald als er geen exchanges meer tussen zitten?
Hoe het precies werkt weet ik niet, maar je kan al atomic swappen met BarterDex.

https://www.komodoplatform.com/en/technology/barterdex

[ Bericht 10% gewijzigd door ChickenMan op 30-12-2017 23:09:17 ]
pi_176170429
Zo eenvoudig is het allemaal niet. Functioneel zal je het allemaal wel werkend krijgen, maar er komt veel meer bij kijken. Hoe ga je zorgen dat alle deposits veilig zijn en dat mensen toch kunnen withdrawen? En hoe voorkom je dat je overheden in je nek krijgt die willen dat je aantoont er alles aan te doen om te voorkomen dat je witwassen van crimineel geld faciliteert? En hoe ga je alle supporttickets snel en adequaat beantwoorden? Want het gebrek aan daadkracht bij support is misschien wel de meest gehoorde klacht mbt exchanges.
  zondag 31 december 2017 @ 12:27:26 #14
132191 -jos-
Money=Power
pi_176186869
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 10:57 schreef Stephan85 het volgende:
Ik zit hier al een tijdje mee te lezen en heb ook al wat profits gemaakt met (alt-)coin trading. Wat me opgevallen is is dat het zwakke punt in het hele eco-systeem toch de exchanges zijn. Zonder de exchanges geen handel; echter zijn veel exchanges traag, bieden weinig coins, hanteren hoge fees of hebben een (tijdelijke?) ledenstop.

Ik wil graag zelf een exchange starten en de volgende uitgaanspunten aanhouden:
- (Relatief) lage fees.
- Goede beschikbaarheid en performance. (wil ik oplossen door met Amazon AWS scaling te gaan werken)
- Top (50/100?) currencies te verhandelen, in alle combinaties.
- In eerste instantie geen fiat vanwege regelgeving die daarbij komt kijken.

Ik heb programmeerervaring, dus het bouwen moet goed gaan komen (zal wel even tijd kosten).

Kan dit een success worden of zie ik dingen over het hoofd? Zullen er mensen van mijn nieuwe exchange gebruik gaan maken als ik aan de punten hierboven voldoe? Of zal er over pak 'm beet 2 jaar alleen nog op decentrale exchanges ala Dex gehandeld worden?
Zo'n exchange bestaat al: binance.com, wat wordt de meerwaarde van jouw exchange?
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_176215327
Een andere exchange begon ook op deze manier.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')