abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176128799
Hallo.

We waren zover met de badkamer dat de meubels geplaatst konden worden.
Echter op het moment dat we de glazen douchewand wilden plaatsen was het een knal en regende het duizenden stukjes glas.
Hij zat voor zijn rail en moest nog 2 cm. We duwden hem niet eens zwaar en toen knalde hij uiteen.
Wij hebben 3 theorieën.
1. Een fabricagefout
2. Te lang op zijn zij gelegen (20 weken) waardoor hij zwakker werd voor rechtop.
3. Door het schuiven minuscule trillingen welke het glas liet barsten.

Heeft iemand een idee wat verkeerd is gegaan?
pi_176129283
Optie 3... Schuiven, stoten dat soort dingen is killing.

Optie 1 is ook een optie omdat het klinkt alsof hij wel heel gemakkelijk sprong....
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 29 december 2017 @ 22:24:12 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176129331
Met glas is net de verkeerde druk op het verkeerde moment fataal.
2 is het in ieder geval niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Grootste filosoof 2022 zaterdag 30 december 2017 @ 03:24:43 #4
442397 UitStraling
pi_176137739
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 22:11 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:
Hallo.

We waren zover met de badkamer dat de meubels geplaatst konden worden.
Echter op het moment dat we de glazen douchewand wilden plaatsen was het een knal en regende het duizenden stukjes glas.
Hij zat voor zijn rail en moest nog 2 cm. We duwden hem niet eens zwaar en toen knalde hij uiteen.
Wij hebben 3 theorieën.
1. Een fabricagefout
2. Te lang op zijn zij gelegen (20 weken) waardoor hij zwakker werd voor rechtop.
3. Door het schuiven minuscule trillingen welke het glas liet barsten.

Heeft iemand een idee wat verkeerd is gegaan?
Misschien ben je niet de handigste?
  zaterdag 30 december 2017 @ 03:35:47 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176137811
Optie 2 is waanzin. Met geweld naai je een ezel zij mijn opa altijd. Die douchewandjes kunnen best veel hebben. Blijft lompigheid over.
And so is the past
pi_176138310
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2017 03:24 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Misschien ben je niet de handigste?
Misschien is anders reageren een optie? Alles gebeurde met zeer veel zorgvuldigheid en kracht werd er niet gebruikt.
pi_176138312
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2017 03:35 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Optie 2 is waanzin. Met geweld naai je een ezel zij mijn opa altijd. Die douchewandjes kunnen best veel hebben. Blijft lompigheid over.
Lompigheid was het zeker niet.
Alles deden we zeer zorgvuldig.
  Grootste filosoof 2022 zaterdag 30 december 2017 @ 06:04:26 #8
442397 UitStraling
pi_176138313
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 06:00 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:

[..]

Misschien is anders reageren een optie? Alles gebeurde met zeer veel zorgvuldigheid en kracht werd er niet gebruikt.
Je hebt geen slagaderlijke bloeding dus 't valt allemaal wel mee, ander glaswandje erin en het is weer opgelost :)
pi_176138331
Waarschijnlijk net een tikje op de hoek....
Ik zwaai naar dieren.
pi_176139502
Na wat zoeken op internet is het vermoedelijk veroorzaakt doordat we het glas over de vloertegels hebben geschoven. Een andere oorzaak is niet te vinden of te bedenken.
pi_176139614
Waarom duwen tegen een glasplaat over een vloer. Daar heeft men toch van die zuignappen voor om het glas ook op te kunnen tillen.
pi_176139643
Gewoon sneeuwvlokjes lompigheid met ontkenningsfase.
  zaterdag 30 december 2017 @ 09:55:13 #13
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176139701
Frame krom of onder spanning gemonteerd.. uitstekend schroefje.. etc..
Altijd leuk hoe de oorzaak nooit bij jezelf kan liggen maar altijd direct naar een externe oorzaak gewezen word..
pi_176140390
Een steentje oid eronder is al genoeg. Ze kunnen veel hebben, mits correct gemonteerd
pi_176141072
Dat veiligheidsglas waar douchewanden (en autoruiten e.d.) van gemaakt worden is enorm sterk, maar heeft ook zijn zwakke punten, vooral bij de hoeken.

Ik heb het eens aan der lijven mogen ondervinden met met demonteren van een douchekabine.
Daar zaten 2 ruiten/deuren van veiligheidsglas in en die wou ik kapot hebben voor het afvoeren.
Eentje heb ik met een autoruiten-hamer op staan te tikken en pas na de 3e keer hard tikken brak ie.
Bij de andere raakte ik net het hoekje toen ik hem neer wou zetten en sprong ie uit zichzelf in 1000 stukjes uiteen.

Ik ben bang dat je gewoon enorme pech heb gehad en net de "achilleshiel" van die ruit hebt geraakt...
pi_176152531
Dan is er toch ergens een te hoge puntbelasting geweest, en tegelrand, een schroef, een steentje.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_176153543
Ik heb hier ook een leuke glasplaat op de tafel, dacht ooit aah ff schoonmaken...
Ding mee naar de keuken (tegelvloer) ik dacht nog moet ik hem niet aan beide zijden vast pakken dan glijdt die zo uit mijn klauwen..

En ja hoor met het puntje rond geslepen ook nog, ik denk 2 of 3 mm van de grond tik...
pof in duizend stukjes _O- _O-
Maar toch benen onder het bloed(no work no pants) klauwen onder het bloed..
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 30 december 2017 @ 18:34:38 #18
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_176156912
Veiligheidsglas staat er bekend om dat het zomaar kan barsten als je het verkeerd neerzet.

Heb in mijn leven al heel wat sauna deuren bij verkeerd neerzetten zien barsten
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_176159557
Degene die opbouwend wisten te reageren dank jullie wel.
Iemand misschien tips hoe we de wand de tweede keer moeten plaatsen?
pi_176164446
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 19:41 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:
Degene die opbouwend wisten te reageren dank jullie wel.
Iemand misschien tips hoe we de wand de tweede keer moeten plaatsen?
Om te beginnen alle stukjes opruimen en met geschikte lijm weer de douchewand in elkaar zetten. :+

Maar wat me opviel aan je openingspost: "Hij moest nog 2 centimeter" wat mij direct deed denken aan tóch kracht zetten.
Je zult denk ik de rails aan moeten passen zodat er spanningsvrij gemonteerd kan worden, dat is namelijk wat er volgens mij fout is gegaan.
pi_176165816
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 21:14 schreef vannelle het volgende:

[..]

Om te beginnen alle stukjes opruimen en met geschikte lijm weer de douchewand in elkaar zetten. :+

Maar wat me opviel aan je openingspost: "Hij moest nog 2 centimeter" wat mij direct deed denken aan tóch kracht zetten.
Je zult denk ik de rails aan moeten passen zodat er spanningsvrij gemonteerd kan worden, dat is namelijk wat er volgens mij fout is gegaan.
Bedankt voor je reactie.
De rail waar hij in moet is 11 mm breed. De wand is 8 mm dus is er 3 mm over welk moet worden opgevuld met een rubberen strip.
Ondertussen van een kenner de juiste methode doorgekregen, dus aankomend weekend ronde 2.
pi_176165937
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 22:11 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:

2. Te lang op zijn zij gelegen (20 weken) waardoor hij zwakker werd voor rechtop.

Bedoel je dat je hem vlak op de grond heb gelegd of dat hij op de zijkant stond.
pi_176166354
Misschien moet je de fabrikant eens mailen. Op mij komt het over alsof je lomp bent geweest maar heel misschien is er toch wat geks gebeurd en was je niet lomp bezig. Dat zou de fabrikant dan wel weten.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176167437
Ik verkoop o.a douchewanden, meestal is het 8-10 mm veiligheidsglas.
Heel af en toe krijgen we een zelfde melding.
Ik weet de oorzaak niet precies maar volgens de fabrikant is het toch net verkeerd neerzetten.
Het glas is heel sterk, behalve op de smalle kanten.

Beetje hetzelfde principe als een bougie stukje tegen een autoruit aangooien, die valt dan ook in stukjes uit elkaar, is het zelfde soort glas (op de voorruit na).

Maar het kan ook een fabricage fout zijn, wellicht teveel spanning op het glas.
Wij beoordelen het per geval, soms uit coulance een gratis douchewand als er meerdere artikelen zijn aangeschaft bij ons.

2 is het sowieso niet, 3 zou kunnen maar in combinatie met 1, het glas kan er in principe tegen.
Ik vervoer ze ook zelf soms en dan valt er wel eens een wandje om en ze blijven altijd heel.
Op 1 na trouwens, geeft best een onhandelbaar zooitje, 100kg glasstukjes in een kartonnen omhulsel.
Ik moest natuurlijk de wand van 1.60 meter mollen :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_176181372
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 21:41 schreef jefmen het volgende:

[..]

Bedoel je dat je hem vlak op de grond heb gelegd of dat hij op de zijkant stond.
Hij stond op de zijkant, in de dos met piepschuim omheen.
pi_176181381
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:07 schreef junkiexp het volgende:
Ik verkoop o.a douchewanden, meestal is het 8-10 mm veiligheidsglas.
Heel af en toe krijgen we een zelfde melding.
Ik weet de oorzaak niet precies maar volgens de fabrikant is het toch net verkeerd neerzetten.
Het glas is heel sterk, behalve op de smalle kanten.

Beetje hetzelfde principe als een bougie stukje tegen een autoruit aangooien, die valt dan ook in stukjes uit elkaar, is het zelfde soort glas (op de voorruit na).

Maar het kan ook een fabricage fout zijn, wellicht teveel spanning op het glas.
Wij beoordelen het per geval, soms uit coulance een gratis douchewand als er meerdere artikelen zijn aangeschaft bij ons.

2 is het sowieso niet, 3 zou kunnen maar in combinatie met 1, het glas kan er in principe tegen.
Ik vervoer ze ook zelf soms en dan valt er wel eens een wandje om en ze blijven altijd heel.
Op 1 na trouwens, geeft best een onhandelbaar zooitje, 100kg glasstukjes in een kartonnen omhulsel.
Ik moest natuurlijk de wand van 1.60 meter mollen :')
Inderdaad. Dit was dan "maar" 40 kg maar wat een zooi.
Ondertussen is de oorzaak zo goed als zeker de glazen wand koud op de tegels tijdens het plaatsen.
We hebben de tip gekregen om silicoben strips van 2 of 3 mm eronder te leggen en de naad na plaatsing af te kitten.
pi_176181951
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 06:40 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:

[..]

Inderdaad. Dit was dan "maar" 40 kg maar wat een zooi.
Ondertussen is de oorzaak zo goed als zeker de glazen wand koud op de tegels tijdens het plaatsen.
We hebben de tip gekregen om silicoben strips van 2 of 3 mm eronder te leggen en de naad na plaatsing af te kitten.
Krijg je een nieuwe of moet je een nieuwe kopen?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zondag 31 december 2017 @ 09:28:52 #28
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_176182237
Heb deze week 100% procent hetzelfde gehad, maar bij mij schoof ie van de douchewand en tikte het hoekje tegen de tegelvloer. En hij sprong in 10000stukken uiteen.

https://www.flickr.com/gp/161826973@N02/6B1A35

[ Bericht 22% gewijzigd door mrPanerai op 31-12-2017 09:41:44 ]
pi_176182360
Yep, bekend iets.

Van heel wat jaren geleden, staat van mij in het klusblundertopic:
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 22:34 schreef Resistor het volgende:
Nieuw jaar, bijna klaar met mijn appartement, en toch op de valreep nog een blunder.

Waardeloze architect had bedacht een warmte-terugwin-goot als doucheputje te gebruiken, dat ding is 90cm breed, met aan beide kanten 10cm ruimte in afschot. Het midden van de voeg van het afschot en vlakke vloer (heb niet voor een bak gekozen, wil geen drempeltje) ligt dus op 110cm vanaf de muur.

Ik weet niet wat standaard is, of ze bij douchewanden nou de binnen of de buitenmaat nemen, maar mijn douchewand was dus 110cm buitenwand.
Met alle geweld, beleid en vulstukken wil ik die wand op de voeg krijgen, binnenkant wand gelijk met de binnenkant van de voeg.
1 verkeerde beweging op de afschotvoeg, 1.000.000 scherven op de vloer want veiligheidsglas, en een paar scherven nog in het profiel wat we nog vast hielden :'( :')
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_176182597
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 09:43 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:
Na wat zoeken op internet is het vermoedelijk veroorzaakt doordat we het glas over de vloertegels hebben geschoven. Een andere oorzaak is niet te vinden of te bedenken.
Ghehehe, hoe is dat niet onhandig? :+
pi_176183763
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 08:49 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Krijg je een nieuwe of moet je een nieuwe kopen?
Ik krijg een nieuwe. Over een prijs is niks gezegd. Donderdag wordt hij geleverd.
pi_176183800
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 09:59 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ghehehe, hoe is dat niet onhandig? :+
Omdat zoiets misschien als waarschuwing in de handleiding moet staan? Welke wij 4 keer van te voren hebben doorgenomen!
pi_176183831
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 09:38 schreef Resistor het volgende:
Yep, bekend iets.

Van heel wat jaren geleden, staat van mij in het klusblundertopic:

[..]

En hoe heb je het daarna gedaan met de nieuwe wand?
pi_176184458
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 06:40 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:

[..]

Inderdaad. Dit was dan "maar" 40 kg maar wat een zooi.
Ondertussen is de oorzaak zo goed als zeker de glazen wand koud op de tegels tijdens het plaatsen.
We hebben de tip gekregen om silicoben strips van 2 of 3 mm eronder te leggen en de naad na plaatsing af te kitten.
Niet vervelend bedoeld maar als je dat soort basis kennis niet hebt dan moet je eigenlijk zo'n klus niet zelfstandig doen.

Bij de volgende poging zorgen dat er ALTIJD iets zachts tussen vloer en glas zit. Iets wat er tussenuit kan volstaat. Al is het een stukje karton.

Daarna plaats je hem is het profiel. Meestal door het glas met rubber en al in het profiel te drukken. Dit doe je door alleen maar volledig recht op het glas te duwen. Niet vanaf de zijkant. Niet opzij. Niet meer geweld.

En daarna dus afkitten ja. Vaak blijft er tegen het doorzakken een siliconen blokje zitten bij de zwevende punt van het glas.


https://www.glasmaatje.nl(...)ante-blokjes_295x295

[ Bericht 4% gewijzigd door Gieliovd op 31-12-2017 11:31:18 ]
Laat die handjes wapperen!
pi_176184831
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:06 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:

[..]

En hoe heb je het daarna gedaan met de nieuwe wand?
Die waarbij het fout ging bewogen we per ongeluk vanuit het afschot naar het hogere gedeelte, de nieuwe vanaf de 'hoge' kant (eigenlijk gewoon niet over de tegels schuren)

En hier zit bij de zijwand (die gebarsten is) niet op de grond gekit. Het 'korte' vaste wandje waar de scharnieren voor de glazen deur aan zitten zit wel met kit aan de vloer vast (en aan de bovenkant aan de bijgeleverde stang), maar dat is meer tegen het schuiven als de deur open is, vanwege de klote breedte van de bak zit die echt op het uiterste van de strip waarmee hij aan de wand zit.

Achteraf heb ik er spijt van dat deze 'waterdicht' is, nu kan er geen water meer onderdoor, en blijft er altijd een plasje water wat onder de deur door komt aan de verkeerde kant van zitten, en ik ben niet iemand die dweilt na het douchen. En heb zwarte tegels.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_176185518
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:25 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Niet vervelend bedoeld maar als je dat soort basis kennis niet hebt dan moet je eigenlijk zo'n klus niet zelfstandig doen.

Bij de volgende poging zorgen dat er ALTIJD iets zachts tussen vloer en glas zit. Iets wat er tussenuit kan volstaat. Al is het een stukje karton.

Daarna plaats je hem is het profiel. Meestal door het glas met rubber en al in het profiel te drukken. Dit doe je door alleen maar volledig recht op het glas te duwen. Niet vanaf de zijkant. Niet opzij. Niet meer geweld.

En daarna dus afkitten ja. Vaak blijft er tegen het doorzakken een siliconen blokje zitten bij de zwevende punt van het glas.


https://www.glasmaatje.nl(...)ante-blokjes_295x295
Bedankt voor de tip en de link.
Echter werkt de link niet maar zal ik op de site zoeken.
pi_176193223
quote:
2s.gif Op zondag 31 december 2017 15:18 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ai, naast je douchewand is blijkbaar ook je gevoelige snaar geknapt *;
ONZ is ergens anders maar goed. Ook voor jou een prettige jaarwisseling.

[ Bericht % gewijzigd door Vonkenboer op 02-01-2018 09:35:24 ]
pi_176193358
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 15:25 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:

[..]

ONZ is ergens anders maar goed. Ook voor jou een prettige jaarwisseling.
Jij ook kerel, jij ook. En hey, met de volgende douchewand gaat het vast een stuk beter, kan je daar in ieder geval wel van genieten. Scherven brengen immers geluk. Wel een tip, probeer soms ook gewoonb de humor van iets in te zien i.p.v. zo chagrijnig te reageren. Maakt het leven een stuk leuker.

[ Bericht % gewijzigd door Vonkenboer op 02-01-2018 09:35:38 ]
pi_176193405
quote:
2s.gif Op zondag 31 december 2017 15:29 schreef DW457 het volgende:

[..]

Jij ook kerel, jij ook. En hey, met de volgende douchewand gaat het vast een stuk beter, kan je daar in ieder geval wel van genieten. Scherven brengen immers geluk. Wel een tip, probeer soms ook gewoonb de humor van iets in te zien i.p.v. zo chagrijnig te reageren. Maakt het leven een stuk leuker.
Oke oke, ik dacht echt dat je aan het trollen was. Dan bij deze zand erover.
pi_176210661
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 01:20 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

"als volwassenen".... :') De schuld bij TS neerleggen omdat jij een domme grap maakt dat niet gewaardeerd wordt is als volwassenen uitpraten?

En dit is een forum, eenieder mag zich erin mengen. "Kon je daar niet zelf op komen? :+ "
Een glazen wand koud over een tegelvloer schuiven (stond niet in de montagehandleiding dat dat niet kan) en stug volhouden dat je zorgvuldig hebt gewerkt en deskundig genoeg bent om het zelf uit te voeren kan wel eens leiden tot dergelijke opmerkingen imho.
  maandag 1 januari 2018 @ 19:35:51 #41
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176220721
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 14:55 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:

[..]

Fatsoenlijk reageren blijkbaar ook niet?
Dat glas geen ander hard voorwerp of ondergrond mag raken mag toch wel basiskennis genoemd worden.
And so is the past
pi_176228905
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 09:15 schreef Deshain het volgende:

[..]

Een glazen wand koud over een tegelvloer schuiven (stond niet in de montagehandleiding dat dat niet kan) en stug volhouden dat je zorgvuldig hebt gewerkt en deskundig genoeg bent om het zelf uit te voeren kan wel eens leiden tot dergelijke opmerkingen imho.
Ik lees niets over deskundigheid, wat zorgvuldigheid betreft ben ik overtuigd dat TS naar eigen weten zo voorzichtig mogelijk is geweest. Dat dat achteraf gezien toch niet zo is is makkelijk om je daarover uit te laten. De 1 heeft beter inzicht in zorgvuldigheid en de ander heeft dat gewoon wat minder.

[ Bericht 16% gewijzigd door Kloonhommel op 02-01-2018 11:55:49 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176240749
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 09:43 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:
Na wat zoeken op internet is het vermoedelijk veroorzaakt doordat we het glas over de vloertegels hebben geschoven. Een andere oorzaak is niet te vinden of te bedenken.
Dus toch lompigheid.
Een zandkorrel is voldoende om het glas te laten springen.

Douchewanden kunnen op de glaszijde zeer veel hebben, maar de zijkanten zijn uiterst kwetsbaar.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 2 januari 2018 @ 18:10:27 #44
22592 crew  Ole
pi_176241257
Een keer terwijl in in bad lag 1000000 stukjes over me heen gehad.. de enorm dure installateur had geen zekerheisstanggetje aangebracht. Was nog gedoe om uit bad te komen. Was alleen thuis :!{
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_176242574
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 18:10 schreef Ole het volgende:
Een keer terwijl in in bad lag 1000000 stukjes over me heen gehad.. de enorm dure installateur had geen zekerheisstanggetje aangebracht. Was nog gedoe om uit bad te komen. Was alleen thuis :!{
Dat was best heftig dus.
Geen letsel overgehouden?
Wel grappig dat ook installateurs fouten maken, ben ik iig niet de enige haha.

Anyway heb ik contact opgenomen met een aannemer die veel werk doet voor badkamerboeren en deze komt zaterdag de wand voor me plaatsen.
Ik durf het zelf niet echt meer aan haha.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 2 januari 2018 @ 22:11:53 #46
22592 crew  Ole
pi_176248188
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 19:05 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:

[..]

Dat was best heftig dus.
Geen letsel overgehouden?
Wel grappig dat ook installateurs fouten maken, ben ik iig niet de enige haha.

Anyway heb ik contact opgenomen met een aannemer die veel werk doet voor badkamerboeren en deze komt zaterdag de wand voor me plaatsen.
Ik durf het zelf niet echt meer aan haha.
paar sneetjes. Heb nog wel foto's van dat drama. Zoek ik thuis even op :%
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_176249791
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 22:11 schreef Ole het volgende:

[..]

paar sneetjes. Heb nog wel foto's van dat drama. Zoek ik thuis even op :%
Hier ook een paar sneetjes gelukkig maar. Net als jij kregen wij ook een glasdouche.
Was goed schrikken in ieder geval.
pi_176250827
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 17:39 schreef klipper het volgende:

[..]

Dus toch lompigheid.
Een zandkorrel is voldoende om het glas te laten springen.

Douchewanden kunnen op de glaszijde zeer veel hebben, maar de zijkanten zijn uiterst kwetsbaar.
Het verbaasd me wel waarom er geen waarschuwingen in de handleidingen staan. Ik zie wel vaker tekeningen met een rode kruis erdoorheen of een groene vinkje hebben.

In diverse handleidingen zie ik wel vaker waarschuwingen staan die voor mij te dom voor woorden zijn dat er mensen zijn die dat zouden doen maar schijnbaar zijn ze nodig. Waarom is dit niet bij glazen wanden?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176253623
ach mijn glazen douchedeur stond groot op dat het met 2 man geplaatst moest worden, maar lekker eigenwijs natuurlijk alleen gedaan, en ging prima.

De douchedeur die ik eruit had gehaald paste niet in mijn auto, dus dacht, laat ik hem kapot slaan met mijn klauwhamer.
Dus, veiligheidsbril op en handschoenen aangetrokken, en ik haal uit met flinke kracht, BOING krasje op het glas, verder niks. Had met de punt van de klauw geslagen. Daar stond ik wel even van te kijken. Pas na 3x echt als een idioot meppen was hij stuk.
Misschien had ik dus op de zijkant moeten slaan oid, maar een douchedeur springt dus echt niet zomaar.
pi_176254864
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 00:36 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Het verbaasd me wel waarom er geen waarschuwingen in de handleidingen staan. Ik zie wel vaker tekeningen met een rode kruis erdoorheen of een groene vinkje hebben.

In diverse handleidingen zie ik wel vaker waarschuwingen staan die voor mij te dom voor woorden zijn dat er mensen zijn die dat zouden doen maar schijnbaar zijn ze nodig. Waarom is dit niet bij glazen wanden?
Dat verbaasde mij dus ook.
Een geluk bij een ongeluk, de verzekering heeft het volledige bedrag uitgekeerd.
Dat is wel heel netjes.
Zaterdag doen we poging 2 met een aannemer met ervaring in het plaatsen van douchewanden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')