abonnement Unibet Coolblue
pi_176131208
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 22:58 schreef Isabeau het volgende:
Moet er niet aan denken met mijn ex(en) getrouwd te zijn geweest :X Had gekund, als we in een tijd leefden waarin je zsm trouwt met de jongen waar je verliefd op bent. Voor je gaat samenwonen. Brrrr.
Ja, ik zou er ook niet aan moeten denken. Ik denk dat het geen seks mogen hebben m'n verliefde gevoelens ook alleen maar zouden aanwakkeren. Dan zou ik de lust en verliefdheid niet meer uit elkaar kunnen houden.

Al zijn de mensen die ervoor kiezen om geen seks tot het huwelijk te hebben misschien sowieso iets afstandelijker met elkaar. Dan heb je dat wel iets minder.
pi_176131223
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 22:59 schreef Sunnythesun het volgende:

Wat mijn ouders dus moesten :Y ging niet heul goed :N
Mijn 4 grootouders zijn binnen een jaar getrouwd. Maar goed, geen idee hoe goed/slecht die huwelijken echt waren, want aan scheiden dacht die generatie niet. Stel je toch voor dat je getrouwd was met je ex en domweg weet dat scheiden een no go is :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176131269
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn 4 grootouders zijn binnen een jaar getrouwd. Maar goed, geen idee hoe goed/slecht die huwelijken echt waren, want aan scheiden dacht die generatie niet. Stel je toch voor dat je getrouwd was met je ex en domweg weet dat scheiden een no go is :X
Horror. Een vrij intiemloos huwelijk was dat geweest. Ik vind het best wonderlijk dat hij 2 kinderen heeft inmiddels _O-
pi_176131277
Tja, ik had laatst een leerling uit de categorie geen seks voor 't huwelijk. Z'n vriendin bleef keurig 30cm bij 'm vandaan.
pi_176131334
Mijn echtgenoot was anders wel mijn eerssie. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_176131357
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:02 schreef FranticDJ het volgende:
Tja, ik had laatst een leerling uit de categorie geen seks voor 't huwelijk. Z'n vriendin bleef keurig 30cm bij 'm vandaan.
Ik kende zo'n verloofd stel dat samen ergens ging logeren en in 1 bed moesten slapen. Zij had een slaapzak mee, zodat ze vooral niet tegen elkaar aan konden komen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176131420
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik kende zo'n verloofd stel dat samen ergens ging logeren en in 1 bed moesten slapen. Zij had een slaapzak mee, zodat ze vooral niet tegen elkaar aan konden komen.
Ik vind wel dat als je geen seks voor het huwelijk wil, dat je er dan wel een uitdaging van moet maken om jezelf en je partner te testen. Niet dit soort kinderachtige maniertjes.
pi_176131448
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:05 schreef Myraela het volgende:

Ik vind wel dat als je geen seks voor het huwelijk wil, dat je er dan wel een uitdaging van moet maken om jezelf en je partner te testen. Niet dit soort kinderachtige maniertjes.
Kat op 't spek binden, noemen ze dat uittesten :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 29 december 2017 @ 23:06:44 #159
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_176131450
Mijn ouders waren alletwee braaf gereformeerd en hadden echt wel seks voor hun huwelijk. Je moet dat sprookje van geen seks voor het huwelijk volgens mij niet al te serieus nemen. Nooit.

Het soort mensen die inderdaad geen seks voor het huwelijk hebben zij 9 van de 10 ker aseksuele mensen. Die hebben überhaupt geen of nauwelijks seks. Zoals die tante van Isabeau.
pi_176131538
Stel hier uit de buurt. Gingen ruim 20 jaar geleden wonen in een huis hier in de buurt. maar hadden opeens het "licht" gezien. Ze hadden al samengewoond (en naar ik aanneem sex gehad) maar opeens mocht het niet meer, pas na het kerkelijk huwelijk. Maar na de koop van het huis moest daar dus voor gespaard worden dus bijna een jaar samengewoond en toen getrouwd (voor de wet waren ze al getrouwd, maar dat was niet echt
We have far more in common than that which devides us..
pi_176131540
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:06 schreef RobinOok het volgende:
Mijn ouders waren alletwee braaf gereformeerd en hadden echt wel seks voor hun huwelijk. Je moet dat sprookje van geen seks voor het huwelijk volgens mij niet al te serieus nemen. Nooit.
De ouders van mijn opa en oma zijn 5 maanden voor hun eerste zoon werd geboren getrouwd. Was zelfs een verrassing voor mijn moeder toen ik verrukt riep dat het een moetje was :D

En nee, denk ook dat het merendeel de huwelijksnacht toch echt niet haalt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator vrijdag 29 december 2017 @ 23:10:25 #162
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_176131603
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:06 schreef RobinOok het volgende:
Mijn ouders waren alletwee braaf gereformeerd en hadden echt wel seks voor hun huwelijk. Je moet dat sprookje van geen seks voor het huwelijk volgens mij niet al te serieus nemen. Nooit.
Ken iemand die in de buurt van Rouveen is opgegroeid (die is nu rond de 50, voor de tijdsgeest). Wat daar altijd onder het viaduct gebeurde met buiten het dorp, daar was mening parenclub jaloers op volgens hem :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 29 december 2017 @ 23:10:27 #163
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_176131609
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb nooit andere pap durven eten dan een enkele keer gort. Ik vind het woord pap ook stom. In mijn geboortedorp gooi je pap (pààp) na het eten in het diepe bord waar je prak (prààk) net nog in zat. Als je modern was at je vanillevla. Vanielie dus. Maar de vla noemde je dan wel pap.

Pap :r
Gadferdamme zijn er nog mensen die dat doen :D

Sowieso eten uit een diep bord kan ik niet. Ik heb er vreemde associatie bij
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_176131610
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:06 schreef RobinOok het volgende:
Mijn ouders waren alletwee braaf gereformeerd en hadden echt wel seks voor hun huwelijk. Je moet dat sprookje van geen seks voor het huwelijk volgens mij niet al te serieus nemen. Nooit.
Mijn ouders ook wel, en dat hoorde mijn oma pas zo'n 20 jaar later. Ze was oprecht geschokt, zie nog dat gezicht voor me
We have far more in common than that which devides us..
pi_176131638
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:10 schreef zeefje het volgende:

[..]

Gadferdamme zijn er nog mensen die dat doen :D

Sowieso eten uit een diep bord kan ik niet. Ik heb er vreemde associatie bij
Eten uit kommetjes/schaaltjes O+
  Moderator vrijdag 29 december 2017 @ 23:12:33 #166
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_176131695
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De ouders van mijn opa en oma zijn 5 maanden voor hun eerste zoon werd geboren getrouwd. Was zelfs een verrassing voor mijn moeder toen ik verrukt riep dat het een moetje was :D

En nee, denk ook dat het merendeel de huwelijksnacht toch echt niet haalt.
Toch aantal studiegenoten die ongeveer 9 maand na de bruiloft papa werden...

Of ze hebben dubbel gezondigd met pil/condoom.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_176131746
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:12 schreef derLudolf het volgende:

Toch aantal studiegenoten die ongeveer 9 maand na de bruiloft papa werden...

Of ze hebben dubbel gezondigd met pil/condoom.
Kan toch in de huwelijksweek raak zijn? Ik snap hem niet? Je denkt toch niet dat je eerst maanden moet oefenen voor je zwanger kan worden?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 29 december 2017 @ 23:14:47 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176131801
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De ouders van mijn opa en oma zijn 5 maanden voor hun eerste zoon werd geboren getrouwd. Was zelfs een verrassing voor mijn moeder toen ik verrukt riep dat het een moetje was :D

En nee, denk ook dat het merendeel de huwelijksnacht toch echt niet haalt.
Chinese conservatieve vrienden van ons hebben een gezond volgroeid 'prematuur' kindje ter wereld gezet vijf maanden na hun huwelijk.

:')

Wat een onzin, maar goed, vroeger Hier ook zéér gebruikelijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator vrijdag 29 december 2017 @ 23:16:16 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_176131877
Jullie keken geen Flikken Rotterdam hè? Daar zat ook een grefo agente in (die blonde meid die ook in Meastro zat, een van de laatste drie volgens mij) die stiekem de pil slikte.

Ze werd door d'r man op straat gezet omdat ze de pil slikte. Ok, het is een serie, maar zal vast in die kringen voorkomen...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 29 december 2017 @ 23:18:39 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_176131970
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Kan toch in de huwelijksweek raak zijn? Ik snap hem niet? Je denkt toch niet dat je eerst maanden moet oefenen voor je zwanger kan worden?
Wat ik bedoel, zouden ze bewust zwanger raken om de schijn van geen seks voor huwelijk en geen anticonceptie in stand te houden.

Maar tijdens de verkering natuurlijk al hard aan het oefenen zijn ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_176132015
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:18 schreef derLudolf het volgende:

Wat ik bedoel, zouden ze bewust zwanger raken om de schijn van geen seks voor huwelijk en geen anticonceptie in stand te houden.

Maar tijdens de verkering natuurlijk al hard aan het oefenen zijn ;)
Ik denk dat ze bewust zwanger werden omdat ze graag een kindje wilden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176132019
Een vriendin van mij heeft het wel heel lang volgehouden dat geen seks voor het huwelijk (komt uit de baptisten gemeente). Maar dat heeft ze ook niet tot t huwelijk gered hoor.

In die kerk deden ze nog moeilijk, omdat ze wel al samen op vakantie waren geweest enzo ( :') ) maar uiteindelijk wel met zo’n “oh heer, god is gaaf, oh heer” lekenpreker uit de gemeente getrouwd in de kerk.
Kwak
pi_176132080
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:19 schreef kwakz0r het volgende:
Een vriendin van mij heeft het wel heel lang volgehouden dat geen seks voor het huwelijk (komt uit de baptisten gemeente). Maar dat heeft ze ook niet tot t huwelijk gered hoor.

In die kerk deden ze nog moeilijk, omdat ze wel al samen op vakantie waren geweest enzo ( :') ) maar uiteindelijk wel met zo’n “oh heer, god is gaaf, oh heer” lekenpreker uit de gemeente getrouwd in de kerk.
Werd daar tijdens de dienst ook gesproken dat ze getrouwd bleven tot de heer Jezus weer terug kwam op aard? Ik was helemaal geschokt :D

Dit stuk werd dus voorgedragen:
quote:
belooft u hier voor God en zijn gemeente, in liefde voor
uw vrouw te zorgen? Belooft u haar voor te gaan in alle dingen
die naar Gods wil zijn? Zult u heilig met haar leven, haar nooit
verlaten, maar haar trouw blijven in goede en kwade dagen, in
rijkdom en armoede, in gezondheid en ziekte, totdat Christus
terugkomt of de dood u zal scheiden?
Belooft u in uw huwelijk
overeenkomstig het evangelie te leven?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 29 december 2017 @ 23:24:05 #174
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_176132227
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:16 schreef derLudolf het volgende:
Jullie keken geen Flikken Rotterdam hè? Daar zat ook een grefo agente in (die blonde meid die ook in Meastro zat, een van de laatste drie volgens mij) die stiekem de pil slikte.

Ze werd door d'r man op straat gezet omdat ze de pil slikte. Ok, het is een serie, maar zal vast in die kringen voorkomen...
Klinkt onzinnig. Voorbehoedsmiddelen zijn taboe in de katholieke kerk, niet de gereformeerde.
Een hoerige snol zijn is wel taboe in beide.
pi_176132232
Dat snel trouwen vanwege de seks in christelijke kringen is inderdaad een overtuiging die ik hier vaker tegenkom. Nu geloof ik direct dat dat wel eens voorkomt, maar vanuit mijn eigen referentiekader: wat ook meespeelt is dat je sowieso relaties in stapt met het idee dat je een partner voor het leven wilt vinden, en je daarnaast het huwelijk vrij serieus neemt omdat scheiden in principe geen optie is. Dus als je - op relatief jonge leeftijd - iemand tegen komt met wie je het ziet zitten om de rest van je leven mee te spenderen, dan is er niet veel reden om nog te wachten met trouwen. Helemaal omdat het geen uitzonderlijke keuze is, maar allerlei mensen in je omgeving op dezelfde manier hun leven inrichten en daar geen spijt van (lijken te) hebben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit: ik ga slapen (naast mijn luid snurkende man O+ ) dus geen reacties meer tot morgen :W
freedom is just another word for nothing left to lose
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')