abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176382188
registreer om deze reclame te verbergen
jsf29s.png

Dit zelfportret heb ik een tijdje geleden gemaakt. Ik ben afgelopen half jaar flink afgevallen.

Wat voor waarde heeft het? Voor mij niks. Althans ik wil er geen cent voor hebben. Ik zal sowieso nooit een werk verkopen, heb hier iets van 800 tekeningen in mijn bureaula liggen.
pi_176382198
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 01:38 schreef darkmond het volgende:

[..]

Heb je ooit geprobeerd een fotorealistische tekening te maken?

Ik gok van niet, anders zou je niet zeggen dat fotorealisme de stem van een artiest niet draagt. De aanpak, keuzes, prioriteiten, oog voor detail en creativiteit in 't opwekken van illusies geven je allemaal een kijk op het karakter van een artiest. Je ziet deze dingen allemaal terug in zo'n tekening. Fotorealisme gaat minder om de creativiteit in het eindresultaat, en meer om de creativiteit in het proces. Je moet er wel oog voor hebben, maar dat gaat lastig als je het nooit zelf hebt geprobeerd en voor dezelfde keuzes hebt gestaan.

Ik vind dat elitaire gedoe binnen de kunst echt maar niks. Van mij mag je best je geld besteden aan spletters op een canvas, maar daar zit zeker niet meer achter dan in een fotorealistische tekening.
Laatste ben ik met je eens. Er moet wel een idee achter zitten.

Mooie tekeningen trouwens in de OP. Ik kan fotorealistisch tekenen dus echt niet. Buiten dat ik er het geduld niet eens voor heb.
pi_176433801
quote:
2s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:
De vraag is kun je mensen ook mooier tekenen dan ze zijn *D :D

Geweldige tekeningen trouwens _O_
Jou nog mooier maken kan haast niet hoor :o
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_176433823
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 08:53 schreef Somberling het volgende:
[ afbeelding ]

Dit zelfportret heb ik een tijdje geleden gemaakt. Ik ben afgelopen half jaar flink afgevallen.

Wat voor waarde heeft het? Voor mij niks. Althans ik wil er geen cent voor hebben. Ik zal sowieso nooit een werk verkopen, heb hier iets van 800 tekeningen in mijn bureaula liggen.
Houtskool?

Je ziet er goed uit :'(
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_176433866
Het hangt echt af van de tekenaar of fotorealistisch interessant is. Ikzelf houd meer van een iets expressiever benadering.
..from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing.
J'y gagne, dit le renard, cause de la couleur du bl
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')