abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176306905
Ik heb de film met de kerst gezien en ik moet zeggen wat een ontzettende kutfilm is het geworden.
Na de force awakens had ik al mijn bedenkingen over de rol van Rey. In mijn ogen is zij veel te sterk, hoe kan het dat zij zonder training al de Jedi mind trick kon beheersen of Kylo ren kon weerstaan en zelfs verslaan in een duel? Totaal ongeloofwaardig en ik hoopte dat het opgelost zou worden in de volgende film.

Eerste fout die ze maakten in de 2e film is een verbitterde Luke die zijn Jedi meesterschap totaal niet meer serieus nam.
Hoe kan het dat een man die de keizer kon weerstaan en zijn eigen vader terug naar het licht bracht verbitterd op een planeet zit?
Hoe kan het zijn dat een Jedi meester als Luke die darth vader terug naar het licht bracht het niet zag zitten om zijn eigen neefje te behoeden voor het kwaad?
Het is totaal ongeloofwaardig en het doet afbreuk aan het hele idee van de Jedi en het karakter van Luke Skywalker.

En dan het verhaal van Leia, sinds wanneer kunnen de Jedi overleven in de ruimte?
Ik ga er van uit dat Leia geen training heeft ondergaan maar wonder boven wonder overleeft zij een ruimtewandeling door de force te gebruiken wederom zonder training.
Waarom eigenlijk? Het was de perfecte manier om haar uit de film te schrijven en om Kylo Ren neer te zetten als de ultieme slechterik. Wederom een gemiste kans.

Dan zitten we met een totaal overbodige karakter genaamd Finn.
In mijn ogen had Finn juist de persoon moeten zijn die om had moeten gaan met de force.
Het zou perfect geweest zijn, een ex storm-trooper die samen met poe dameron ontsnapt uit de klauwen van the first order en dat ze dan Rey tegen komen die hun weer helpt ontsnappen van Jakku. Dat zou ook veel geloofwaardiger zijn omdat Finn vanaf zijn jeugd al is opgeleid tot soldaat maar nu als een soort van blije neger word neergezet. Wederom een gemiste kans van jewelste.

En tot slot, waarom besluiten ze dat reizen op lichtsnelheid nu ineens een wapen is?
Als dat al die tijd kon dan waren is de death star een bijzonder nutteloos wapen geweest. Ze hadden immers makkelijk een paar vrachtschepen op autopiloot naar de deathstar kunnen laten vliegen om vervolgens de deathstar op te blazen.

Kortom Star Wars is een grote SJW kutfranchise geworden waar men totaal voorbij is gegaan aan de vorige films evenals de regels die in dat universum gelden.
Doodzonde want er was zeker potentie maar star wars houd voor mij op na Return of the Jedi.
pi_176307281
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:25 schreef Chivaz het volgende:
Na de force awakens had ik al mijn bedenkingen over de rol van Rey. In mijn ogen is zij veel te sterk, hoe kan het dat zij zonder training al de Jedi mind trick kon beheersen of Kylo ren kon weerstaan en zelfs verslaan in een duel?
dat legde Snoke uit in de film "Darkness rises… and light to meet it" dus de Force probeert zichzelf steeds in balans te brengen. dus omdat Kylo steeds sterker wordt met de donkere zijde van de force is er ook iemand die heel sterk voor de light side wordt (Rey) om het weer in balans te brengen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_176307330
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:42 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

dat legde Snoke uit in de film "Darkness rises… and light to meet it" dus de Force probeert zichzelf steeds in balans te brengen. dus omdat Kylo steeds sterker wordt met de donkere zijde van de force is er ook iemand die heel sterk voor de light side wordt (Rey) om het weer in balans te brengen.
Right.... daarom kon Luke in de OT natuurlijk ook meteen al die vette Jedi-shit zonder er voor te hoeven trainen.
pi_176307559
quote:
En tot slot, waarom besluiten ze dat reizen op lichtsnelheid nu ineens een wapen is?
Als dat al die tijd kon dan waren is de death star een bijzonder nutteloos wapen geweest. Ze hadden immers makkelijk een paar vrachtschepen op autopiloot naar de deathstar kunnen laten vliegen om vervolgens de deathstar op te blazen.

Tja, en frodo had op die adelaar kunnen klimmen en dan was lord of the rings in 5 min afgelopen. En zo kan ik er nog wel een paar bedenken
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_176307609
Vond deze film eigenlijk niet zo heel veel aan, gebeurde geen ene ruk eigenlijk. En hoe die al machtige Snoke wordt afgemaakt was ook wel erg makkelijk...
pi_176307696
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:42 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Dat is niet mijn punt, mijn punt is dat ze zonder training ineens de force onder controle heeft.
Anakin Skywalker een product van de force notabene had jarenlange training en meditatie nodig om te begrijpen hoe de force werkt.
Rey doet het gewoon zonder training, gewoon omdat het kan.
pi_176307724
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:54 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Tja, en frodo had op die adelaar kunnen klimmen en dan was lord of the rings in 5 min afgelopen. En zo kan ik er nog wel een paar bedenken
Als Frodo op de adelaar was geklommen dan had Sauron of die koning op die draak hem van mijlenver zien aankomen.
Bovendien op het moment dat Frodo vertrok met die ring was Gandalf lang niet zo sterk.
pi_176307761
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:56 schreef Duveldrinker het volgende:
Vond deze film eigenlijk niet zo heel veel aan, gebeurde geen ene ruk eigenlijk. En hoe die al machtige Snoke wordt afgemaakt was ook wel erg makkelijk...
Inderdaad, nu Rey gewoon sterker is dan Kylo Ren (zonder training) is er gewoon geen behoefte aan mijn kant om de volgende film te zien.
pi_176307888
quote:

In de Clone Wars serie werd het ook al gebruikt om een enorme cruiser te vernietigen, daarnaast was deze manier ook al bekend in de 'Legends' (voormalige expanded universe). Daarnaast is de Death Star ook nog wel iets groter dan het schip van Snoke.
pi_176308149
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:09 schreef lord_bono het volgende:

[..]

In de Clone Wars serie werd het ook al gebruikt om een enorme cruiser te vernietigen, daarnaast was deze manier ook al bekend in de 'Legends' (voormalige expanded universe). Daarnaast is de Death Star ook nog wel iets groter dan het schip van Snoke.
Ik heb de clone wars niet gezien, ik vind het in ieder geval behoorlijk goedkoop.
Want waarom zouden ze dan geen raketten maken die op lichtsnelheid zo’n deathstar kapot kunnen schieten?
Ik vind dat het echt afbreuk doet op het verhaal.
Bovendien hadden ze dat wel eerder kunnen bedenken toen dat eerste schip zonder brandstof kwam te zitten, als je weet dat je kapot gaat waarom dan niet gelijk met dat fregat een hyperspace aanval doen?
pi_176308396
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik heb de clone wars niet gezien, ik vind het in ieder geval behoorlijk goedkoop.
Want waarom zouden ze dan geen raketten maken die op lichtsnelheid zo’n deathstar kapot kunnen schieten?
Ik vind dat het echt afbreuk doet op het verhaal.
Bovendien hadden ze dat wel eerder kunnen bedenken toen dat eerste schip zonder brandstof kwam te zitten, als je weet dat je kapot gaat waarom dan niet gelijk met dat fregat een hyperspace aanval doen?
Je moet toch ook evacueren? Dat was juist de reden dat ze zo lang op de vlucht waren. Ze moesten dicht bij de rebel base komen... Want de zelfmoord actie was niet eens de bedoeling, dat was omdat de transportschepen werden aangevallen, anders was Holdo alleen met het schip door Hyperspace gegaan.
pi_176308550
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:29 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Je moet toch ook evacueren? Dat was juist de reden dat ze zo lang op de vlucht waren. Ze moesten dicht bij de rebel base komen... Want de zelfmoord actie was niet eens de bedoeling, dat was omdat de transportschepen werden aangevallen, anders was Holdo alleen met het schip door Hyperspace gegaan.
Dat fregat dat zonder brandstof kwam te zitten had het sowieso niet kunnen halen. Daarom zeg ik als je dat weet van te voren waarom dan niet die kamikaze stunt uithalen?
Oh en nog een puntje, waarom werd Poe niets verteld over de plannen die Admiral Holdo had?
Was dat om te laten zien dat het patriarchie definitief verslagen is in de verre toekomst? Of in a galaxy far far away?
pi_176308656
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Oh en nog een puntje, waarom werd Poe niets verteld over de plannen die Admiral Holdo had?
Was dat om te laten zien dat het patriarchie definitief verslagen is in de verre toekomst? Of in a galaxy far far away?
Of omdat Poe een kwartier van tevoren nog verantwoordelijk was voor de dood van het complete bombersquad? En Poe niets te eisen heeft?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_176308764
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:42 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Of omdat Poe een kwartier van tevoren nog verantwoordelijk was voor de dood van het complete bombersquad? En Poe niets te eisen heeft?
Poe nam een beslissing als militair, volgens mij was hij niet gedegradeerd en was hij ook niet geroyeerd.
Nogal onzinnig om dit soort kinderachtige en vooral vrouwelijke nonsense ten toon te spreiden in situaties van leven op dood.
De brandstof is op en mensen zijn radeloos en de Admiraal besluit dan maar iets zonder de bemanning op de hoogte te stellen.
Ik neem aan dat Poe een van de onderofficieren is op dat schip.
pi_176308852
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Poe nam een beslissing als militair, volgens mij was hij niet gedegradeerd en was hij ook niet geroyeerd.
Leia demote hem direct op het moment dat hij terug aan boord komt.
Hij was commander en werd gedemote naar captain.

quote:
Nogal onzinnig om dit soort kinderachtige en vooral vrouwelijke nonsense ten toon te spreiden in situaties van leven op dood.
De brandstof is op en mensen zijn radeloos en de Admiraal besluit dan maar iets zonder de bemanning op de hoogte te stellen.
seriously? :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 5 januari 2018 @ 19:53:27 #116
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_176308914
Waarom hoor ik geluid in de ruimte?

Waarom kan ik “laser” stralen zien bewegen?

Waarom week die rebellenvloot niet uiteen?

Waarom vind ik deze films nog steeds leuk?

Omdat ik me er niet te druk over maak. :)
herr doctor
pi_176309496
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:50 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Leia demote hem direct op het moment dat hij terug aan boord komt.
Hij was commander en werd gedemote naar captain.

[..]

seriously? :')
Ja echt, als men zo nodig een sterke vrouwelijk rol moet hebben dan moet je haar niet als een ongestelde kut laten gedragen.
Jij bent stout dus vertel ik lekker niet wat ik van plan ben, lekker puh.
Man man man

Tegelijkertijd denkt Poe natuurlijk dat niemand enig idee heeft wat te doen met als gevolg dat hij op eigen houtje maar iets gaat proberen.
En dat heeft als gevolg dat al die transportschepen kapot worden geschoten waardoor Admiraal Holdo een kamikaze actie moest maken.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 20:37:15 #118
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176309956
Chivaz een kloontje van de vorige onruststoker of heeft hij/zij nog opgelet bij de film? :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 5 januari 2018 @ 20:40:50 #119
456432 Kamina
Tenacious!
pi_176310043
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Nogal onzinnig om dit soort kinderachtige en vooral
vrouwelijke nonsense ten toon te spreiden in situaties van leven op dood.
Ah, chauvinisme: de drijvende kracht achter de fanbase van SW I-VI n de kritiek op de nieuwe delen.

Sommige van je andere punten valt nog wel iets voor te zeggen.
1 + 1 = blauw
pi_176310741
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 20:40 schreef Kamina het volgende:

[..]

Ah, chauvinisme: de drijvende kracht achter de fanbase van SW I-VI n de kritiek op de nieuwe delen.

Sommige van je andere punten valt nog wel iets voor te zeggen.
Ja sorry, ik vind dat er altijd een mate van professionaliteit moet zijn als het gaat om militaire aangelegenheden. Deze domme actie van jezelf moeten bewijzen ten koste van alles in combinatie met dat roze haar doet mij denken aan een mannenhatende feminist die niets liever doet dan mannen de grond in trappen.

Wat gaan we doen Admiraal, de brandstof is op.
Gaat je geen flikker aan Poe je moet je bek dicht houden en in de hoek zitten. Ik beslis wel hoe of wat en dat hoef ik jou niet mee te delen.
Zo slecht, serieus welke reden was er om Poe niet te informeren over de plannen? Waarom was dat alleen voorbehouden aan Leia en Holdo?
Dat gaat toch helemaal nergens over, ik snap best dat niet iedereen op de hoogte is maar een onderofficier die niet op de hoogte is is gewoon volstrekt ongeloofwaardig.
Tel daar bij op dat Ros superieur is aan Finn volgens de film of minstens gelijkwaardig.
En dan natuurlijk Rey die zonder enige vorm van training een van de meest krachtige force users kan bevechten en winnen is gewoon belachelijk.
Zoals ik al zij TLJ is gewoon een SJW film en het is doodzonde dat ze het legendarische Star Wars hebben gebruikt om dat aan ons op te dringen.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 23:15:42 #121
12888 Skull-splitter
pi_176314068
Nog nergens enigszins antwoord op maar wel l je meningen klaar hebben :')
pi_176314412
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 23:15 schreef Skull-splitter het volgende:
Nog nergens enigszins antwoord op maar wel l je meningen klaar hebben :')
Waar moet ik dan antwoord op geven?
  vrijdag 5 januari 2018 @ 23:40:06 #123
12888 Skull-splitter
pi_176314600
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 23:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Waar moet ik dan antwoord op geven?
Hey, anders lees je even O+
pi_176314747
Vanavond weer gezien O+ O+ O+

Het moment dat Holdo door het schip van Snoke vliegt is echt ht bioscoopmoment van de laatste jaren, hele zaal was er van onder de indruk _O_
pi_176315612
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 23:40 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Hey, anders lees je even O+
Of ik een kloon ben?
Nee, wat een bizarre vraag trouwens. Waarom zou ik een kloon aanmaken om kritiek te geven op een film?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')