abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 1 januari 2018 @ 15:37:35 #102
155227 crew  Guppy
dus
pi_176215976
SPOILER: Even iets anders dan hardlopen, maar zeker wel sport-gerelateerd!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_176218103
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 15:37 schreef Guppyfriend het volgende:
SPOILER: Even iets anders dan hardlopen, maar zeker wel sport-gerelateerd!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Done! Zet 'm op :)
  maandag 1 januari 2018 @ 17:18:13 #104
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_176218183
quote:
99s.gif Op maandag 1 januari 2018 01:37 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Als je al voor je schema begint over motivatieproblemen, heb ik maar één tip: laat dat voornemen varen en ga wat anders doen. Hardlopen is kut als je geen zin hebt. Maar dan ook echt kut.
Goede muziek voor alle moods maar ook niet mobiel meenemen helpt wel vind ik. Doe boslopen, dus neem start en eind, maar de route is iedere keer weer anders, dat is wat ik doe en vind het prettig zelfs. Lopen is mooie manier om frustratie van de dag af te voeren. Daarnaast geldt dat zanderige ondergrond echt veel beter dempt, minder belasting op je gewrichten en spieren en dat scheelt tonnen in de start qua pijntjes/blessures/etc. Maar als je de prestatie wilt meten dan maakt het deze frivole aanpak wel wat lastig, maar ik zou niet anders willen het is echt een stressafblazer voor me dat trail-sjokjoggen, zolang het maar niet regent. 8-)

[ Bericht 4% gewijzigd door govie op 01-01-2018 17:24:20 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  maandag 1 januari 2018 @ 17:24:30 #105
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176218300
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:01 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

[..]

Ik heb geen haast, dus kan ik ook rustiger beginnen. Ik dacht dat het schema van hartstichting voor een beginner was bedoeld.

Ik ga voor het beginnersschema van start to run en begin vandaag aan de eerste dag. Ben benieuwd hoe dat mij vergaat.

Kon trouwens geen goede site vinden voor custom schema's. Alleen de asics app maar dat vind ik niet zo prettig.

Edit: Heb de eerste dag afgerond en het viel wel mee. Ik denk dat het fietsen naar station de afgelopen weken geholpen heeft. Ik raakte niet echt buiten adem, maar had eerder last verzuring van mijn kuiten en enkels de laatste 3 minuten.
Renjefit.com en to-getthere.com zijn er twee waarbij je custom schema's kunt maken waarbij achter renjefit een fysio zit.

quote:
2s.gif Op maandag 1 januari 2018 15:16 schreef MaleDuck het volgende:
Ai, ben een dag te laat met mijn jaaroverzicht...

Dan maar in het kort ;)
Heel 2017 blessure vrij geweest *O*
Hoofddoel van het voorjaar was een HM onder de 1:30 uur te lopen, gelukt bij de CPC met ruim 2 minuten eronder gedoken. Ondertussen in een paar andere wedstrijden ook mijn PR's op de 5 en 10 km verbeterd *G*
Verder voor het eerst aan een loopcircuit meegedaan bij de korte / bij- afstanden. En zelfs daarin het eindklassement gewonnen. Van de zes wedstrijden die ik meegelopen heb in het circuit heb ik er vijf op het podium gestaan en mijn eerste geld verdiend met hardlopen *) :')
Maar na het ophalen van de prijs in oktober een beetje aan het stoeien met het vinden van motivatie, tijd en prioriteit voor het hardlopen. Verschillende wedstrijden gepland, maar niet gelopen... Dus 2017 fantastisch gestart, maar waardeloos afgesloten :P
Volgend jaar beter ;) :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator maandag 1 januari 2018 @ 17:42:22 #106
155227 crew  Guppy
dus
pi_176218688
quote:
2s.gif Op maandag 1 januari 2018 15:16 schreef MaleDuck het volgende:
Ai, ben een dag te laat met mijn jaaroverzicht...

Dan maar in het kort ;)
Heel 2017 blessure vrij geweest *O*
Hoofddoel van het voorjaar was een HM onder de 1:30 uur te lopen, gelukt bij de CPC met ruim 2 minuten eronder gedoken. Ondertussen in een paar andere wedstrijden ook mijn PR's op de 5 en 10 km verbeterd *G*
Verder voor het eerst aan een loopcircuit meegedaan bij de korte / bij- afstanden. En zelfs daarin het eindklassement gewonnen. Van de zes wedstrijden die ik meegelopen heb in het circuit heb ik er vijf op het podium gestaan en mijn eerste geld verdiend met hardlopen *) :')
Maar na het ophalen van de prijs in oktober een beetje aan het stoeien met het vinden van motivatie, tijd en prioriteit voor het hardlopen. Verschillende wedstrijden gepland, maar niet gelopen... Dus 2017 fantastisch gestart, maar waardeloos afgesloten :P
Ik zie toch ook een heleboel positiviteit hoor ^O^ supergoed gedaan!

quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 17:14 schreef GotC het volgende:

[..]

Done! Zet 'm op :)
Dank je wel!! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_176222396
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 09:41 schreef hatsaflats het volgende:
Al met al laat Smashrun ook heel mooi zien hoe ik in 2017 ben teruggekomen, en hoe het zich nu - ondanks kleine dipjes - toch stabiliseert:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat grappig, bij mij is het bijna exact zo gegaan en dat kun je ook zien aan mijn smashrun grafiekje die er bijna hetzelfde uitziet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook maar even een kort overzichtje:
Na mijn eerste hardloopjaar in 2014 was het ook geen jaar daarna meer dat ik aan de 1000 kilometer kwam. Dit jaar net geen 1200 kilometer gehaald. Net op de 1193 blijven steken. Grootste pluspunt was dat ik helemaal blessurevrij was en mede daardoor echt de lol in het hardlopen heb terug gevonden. Ook de lol in wedstrijdjes kwam weer wat terug. Waar ik eerst wedstrijden altijd verschrikkelijk vond(te druk, bang om niet goed te lopen enzo), ging dat dit jaar ook prima. Allemaal kleine lokale loopjes maar ik vond het leuk om te merken dat ik juist net wat meer kon in wedstrijden, waar dat eerst niet zo was.

Bijna alle PR's (uit 2014) heb ik kunnen verbreken. In 2018 hoop ik in april mijn eerste echte halve marathon te kunnen lopen in Enschede, en dan maar hopen dat het lijf zich net zo blijft houden als dit jaar :P

[ Bericht 14% gewijzigd door Remco op 01-01-2018 20:56:32 ]
pi_176228019
Nou, mijn jaaroverzicht in tekst (en voor de TL;DR ook een lijst):

Het jaar begon goed met een PR op de halve marathon in Egmond. Daarna veel lol gehad bij de Safaritrail. Tot aan april getraind voor de marathon in Rotterdam met daarbij een heerlijke HM in Vorden na een weekje ziek zijn en weer een PR op de halve bij de Stevensloop.

Rotterdam was erg gezellig omdat ik startte met twee medelopers die debuteerden op de marathon. Ieder ons eigen race gelopen, want we hadden allemaal een ander tempo en onze streeftijden lagen ook een half uur apart. Het ging naar omstandigheden heel goed (hitte -> smelten-> sloom), zelfs nog nét onder 4 uur gebleven. Twee weken later wederom een PR op de halve in Enschede. Daarna mijn tweede marathon in Tilburg eind mei. Nog veeeeeeel heter en bijna afgelast. Rustig aan gedaan en in een heerlijke flow gekomen toen ik opeens na 12k pijn in mijn voet kreeg en niet echt goed door kon lopen. Een tijdje gestrompeld en rustig weer gaan lopen en warempel, ik kon weer gaan als een banaan. Geen al te beste tijd met een stuk wandelen en 3 plaspauzes en te veel zon, maar ik heb het volgehouden! Na de finish helse pijn en 3 weken niet kunnen sporten.

Daarna in de zomer toch maar weer begonnen met de triathlontraining. Eerste wedstrijd als onderdeel van een trio, uiteraard op het looponderdeel. Daarna nog tweemaal een 1/8e triathlon in eigen stad en in de Achterhoek. Terwijl ik normaal gesproken slechts 1 triathlon per jaar doe omdat het zwemmen me echt te zwaar valt, deed ik er nu gewoon twee, met maar 1 week ertussen. Tussen al dit gezwem en gefiets nog een halve op Vlieland gelopen met Pijll en Guard. Ook dat was heeeeeeet.

Het najaar stond weer in het teken van de marathontraining voor Eindhoven. Dat ging allemaal lekker, de marathon zelf niet. Bij 15k voelde het al alsof ik er te veel moeite voor moest doen. Het was echt een heel lang en zwaar gevecht, vooral ook mentaal. Het was zeker zo zwaar als mijn eerste marathon ooit, alleen was er nu niet de positieve spanning van een eerste marathon.
Ik heb er eigenlijk niet echt van kunnen genieten, hoewel de tijd heel netjes was. Ik was maar een halve minuut langzamer dan een jaar eerder toen ik de beste wedstrijd ooit liep. Was dat toen 42-en-een-beetje alleen maar lopen met een lach, nu was het 42-en-een-beetje huilen met de pet op. De enige twee marathons met tranen aan de finish. Zo zie je maar, ook als je meerdere marathons hebt gelopen; het leven is onvoorspelbaar.

In oktober een klein beetje gas terug en bijkomen, maar niet te lang, want een maand later stond mijn laatste marathon alweer gepland. Al heel lang gekeken naar een tweede najaarsmarathon, met name in het buitenland, maar uiteindelijk werd het de Berenloop op Terschelling! Ik zat er met een stelletje atleten, waarvan de helft de 10k deed op de zaterdag en de andere helft op zondag de halve of de hele deed. Ik moest natuurlijk weer zonodig beide dagen meedoen. De 10 liep ik op nieuwe schoenen, met een blaar als gevolg. Op zondag weer mijn vertrouwde marathonschoenen aan. Tsja, zo'n eiland vangt veel wind, en er zit een stukje strand in, dus niet te hard gaan, en vooral voor het toeristische element gaan. Ik heb het er heel erg naar mijn zin gehad. De tweede kwart was keihard tegen de wind in, beetje regen, beetje hagel, beetje zon. Ik denk dat ik daar iets te veel mijn best heb gedaan. Bij de 30 wilden mijn benen niet meer omhoog, hoewel een toeschouwer me nog nariep dat ik zo mooi liep. Ze moest eens weten hoe zwaar die benen aanvoelden. Maar mentaal zat het weer helemaal goed. Voor het eerst tijdens een marathon dacht ik: "Oh, nog maar 12 kilometer [grijns]". En toen kwam dat strand nog, met tegenwind. Dat was eventjes gewoon kut, maar dat wist ik van tevoren natuurlijk al. De laatste kilometer ging door het dorp en dat was heerlijk. Ik kreeg weer vleugels en vloog over de rode loper zo naar de finish. Qua parcours en weersomstandigheden de zwaarste marathon (veel makkelijker dan Rotterdam en Eindhoven kan ik het niet krijgen, hehe). En ooit wil ik daar nog een keer lopen, maar nu nog even niet, hooguit de halve.

Daarna kwam de dip, hoewel het Zevenheuvelenweekend nog heel goed ging. Weinig lopen en weinig bootcamp. Motivatie was ver te zoeken. In december nog wel de Meeuwen Makrelenloop gedaan; mijn strandconditie even getest en die was nog goed!
De laatste week van 2017 had ik vrij, en toen heb ik het sporten weer opgepakt. De laatste 5 dagen van 2017 heb ik elke dag gesport. Momenteel is mijn bootcampconditie beter dan mijn loopconditie. Die longcapaciteit moet weer opgerekt worden. Maar ook de rest van het lichaam voelt krakkemikkig aan. Hamstring, enkel, peesplaat. :')

Ik hoop dat ik 2018 weer gemotiveerd in ga. Vandaag mezelf een rustdag gegund en gaan fietsen in de Ooijpolder. Wat was dat ver! Lopend lijkt dat veel korter.
Mijn stokken achter de deur voor 2018: Egmond halve, Safaritrail en -loop, Stevensloop triple, Rotterdam marathon, Marikenloop, Spitsbergen marathon, en een combiticket voor 4 Nijmeegse loopjes.

Loopjeslijst van 2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 2 januari 2018 @ 05:17:56 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_176230386
Indrukwekkend _O_ maar écht :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_176232500
Je kan het ook overdrijven, wyccie.

Nu bij iedereen de kalender nog leeg is: pak een pen, en schrijf er op 7 juli de Rotterdam Ekiden op. Alvast bedankt!
pi_176232654
Wat een lijst wyccie. Damn. Als al die loopjes gemiddeld ¤15 kosten, was ja ¤600 aan loopjes kwijt

#goedkopesport
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_176233287
Ik moet er niet aan denken om zoveel wedstrijden te doen :D . De tijd van ieder weekend een wedstrijd willen doen is voor mij wel voorbij. Ik vind een wedstrijd per maand meer dan genoeg.
pi_176234323
Ik vind het eigenlijk een beetje tegenvallen wyccie. In augustus en december maar twee wedstrijdjes. En in februari zelfs maar één!
Dat kan beter in 2018
pi_176234333


[ Bericht 100% gewijzigd door Mr.B. op 02-01-2018 12:42:59 ]
pi_176236518
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:42 schreef Mr.B. het volgende:

Volledig mee eens.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_176237759
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:42 schreef Mr.B. het volgende:
Ik vind het eigenlijk een beetje tegenvallen wyccie. In augustus en december maar twee wedstrijdjes. En in februari zelfs maar één!
Dat kan beter in 2018
Ja, slecht jaar, sorry. ;(

December valt inderdaad tegen, want ik ben voor het eerst in 3 jaar weer eens op vakantie geweest. En de Bruggenloop viel uit.
pi_176240028
Mijn jaaroverzicht en doelen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176240940
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 20:45 schreef Remzz het volgende:

[..]

Wat grappig, bij mij is het bijna exact zo gegaan en dat kun je ook zien aan mijn smashrun grafiekje die er bijna hetzelfde uitziet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk om te zien idd! Tof dat het nu weer goed gaat!

quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 23:16 schreef wyccie het volgende:

Loopjeslijst van 2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
  dinsdag 2 januari 2018 @ 19:59:00 #119
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_176244037
Zo, thuis van een fijn lang weekend weg. Nu is het mooi tijd voor een korte terugblik op 2017 en een vooruitblik op 2018.

2017 was voor mij bewust een jaar van sneller en sterker worden. Veel snelheidstraining gecombineerd met een fijn voedingsschema (dat ik helaas alweer te los heb gelaten) en 2 a 3 keer crossfit per week hebben voor een beter lijf gezorgd. Daardoor liep ik wat mooie positieve uitschieters. De Haag Marathon Challenge ging buitengewoon goed, net zoals de trailrun Terschelling en de Halve Marathon hier in Naaldwijk. Het laatste deel van het jaar kreeg ik wat lichamelijke en geestelijk tegenslagen te verwerken, en daarom besloot ik om mijn geplande marathon in Spijkenisse niet te lopen.

En nu 2018. Of eigenlijk: De eerste 6-en-een-halve maand van 2018, want daarna zal ik wellicht weer wat stapjes terug nemen om sneller en sterker te worden.
Maar tot en met half juli heb ik een mooi pad uitgestippeld dat via de Utrechtse Heuvelrug Trail, de Petzl Night Trail 25K, de TransGranCanaria Advanced 64K, de SallandTrail 50K, het X-trails Vogezen weekend (3K,16K en 48K), de Koning van Spanje trail (43K), de 6-uurs van Haag moet gaan uitmonden in hopelijk een schitterende dag bij de Eiger E101.
De doelstellingen in deze periode zijn simpel:
1. Genieten van de schoonheid
2. Genieten van de pijn
3. Voor de bezemloper blijven lopen
4. Niet geblesseerd raken

*O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
F means you're fucked
  dinsdag 2 januari 2018 @ 20:23:06 #120
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176244776
Gaat 'ie ineens terugblikken }:|

Leuk om jullie overzichten te lezen!

Ik maak er weinig woorden aan vuil. Momenteel lijkt de heupaids te zijn toegeslagen, waardoor het lijkt alsof ik maar een andere sport moet kiezen. Maar zoals altijd zal het wel meevallen. In 2018 gaan we gewoon door :)
pi_176252945
De beste wensen allemaal!
2017 was qua hardlopen een flutjaar, ik heb denk ik nog geen 100km gelopen.
Maak mijn kilometers wel op de survivalbaan, dat scheelt een beetje. Heb me weer opgegeven voor de Roparun dus moet het wel weer een beetje gaan oppakken.

Vorige maand is mijn horloge ook gesneuveld (polar m200), de usb aansluiting is afgebroken. Valt niet onder de garantie en repareren is me te duur dus ik denk dat ik het eens een tijdje zonder ga proberen want ik wil ook niet nu alweer een nieuwe kopen. :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_176253183
SPOILER: lekker contrast, ik in kort-kort ten opzichte van de rest :D
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En YUR, ambitieus man :o Wat een doelen!
pi_176253285
Transgrancanaria O+ . Die heb ik heel lang in mijn vizier gehad. Ik wil volgend jaar weer wat meer naar trails kijken, maar eerst een "snelle" marathon op de weg. Die sub 3:30 moet er toch een keer gaan komen.
pi_176255795
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 10:17 schreef Devv het volgende:
Transgrancanaria O+ . Die heb ik heel lang in mijn vizier gehad. Ik wil volgend jaar weer wat meer naar trails kijken, maar eerst een "snelle" marathon op de weg. Die sub 3:30 moet er toch een keer gaan komen.
Daar is slechts een pace van net onder de 5.00/km voor nodig. Waarom doe jij trainingen van 30km in 10-15 seconden harder dan marathonpace dan, dat is toch echt niet logisch? Ik kan het natuurlijk niet inschatten maar volgens mij heb jij best vaak in het laatste stuk van een marathon problemen gehad, dus moet je juist efficient lopen in de vetverbrandingszone trainen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 3 januari 2018 @ 12:36:04 #125
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176255998
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 09:49 schreef Cynic het volgende:
De beste wensen allemaal!
2017 was qua hardlopen een flutjaar, ik heb denk ik nog geen 100km gelopen.
Maak mijn kilometers wel op de survivalbaan, dat scheelt een beetje. Heb me weer opgegeven voor de Roparun dus moet het wel weer een beetje gaan oppakken.

Vorige maand is mijn horloge ook gesneuveld (polar m200), de usb aansluiting is afgebroken. Valt niet onder de garantie en repareren is me te duur dus ik denk dat ik het eens een tijdje zonder ga proberen want ik wil ook niet nu alweer een nieuwe kopen. :)
Misschien moet je Swets even lief aankijken voor een vriendenprijs voor zijn TomTom :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176258532
Heel gaaf om alle jaaroverzichten te lezen!

(Ik lees hier al heel wat jaartjes mee, vanwege tegenslag op hardloop gebied in 2017 heb ik dat al een hele tijd niet meer gedaan... mooi om altijd weer dezelfde namen terug te zien :D)

Hardlopen is geen goed voornemen, dat is wat ik het liefste doe, hier weer meelezen en wat vaker zelf iets posten wel ;)

In het kort: eind 2013 begonnen met hardlopen, actief bij een loopclub, over de jaren heen veel problemen gehad met shin splints (inmiddels al een tijd onder controle!) en na een prima eerste helft van 2017 (ruim 400km op te teller) heel veel problemen gekregen met mijn gezondheid en mede daardoor eigenlijk de rest van het jaar weggegooid :{

Dat is allemaal weer helemaal onder controle en ik ben dus weer 'up and running' :Y) Ik begin wel weer helemaal bij 0, maar dat heb ik in het verleden door blessures al veel vaker moeten doen ;)
  woensdag 3 januari 2018 @ 14:51:51 #127
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_176259479
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 14:19 schreef ChuckBartowski het volgende:
Heel gaaf om alle jaaroverzichten te lezen!

(Ik lees hier al heel wat jaartjes mee, vanwege tegenslag op hardloop gebied in 2017 heb ik dat al een hele tijd niet meer gedaan... mooi om altijd weer dezelfde namen terug te zien :D)

Hardlopen is geen goed voornemen, dat is wat ik het liefste doe, hier weer meelezen en wat vaker zelf iets posten wel ;)

In het kort: eind 2013 begonnen met hardlopen, actief bij een loopclub, over de jaren heen veel problemen gehad met shin splints (inmiddels al een tijd onder controle!) en na een prima eerste helft van 2017 (ruim 400km op te teller) heel veel problemen gekregen met mijn gezondheid en mede daardoor eigenlijk de rest van het jaar weggegooid :{

Dat is allemaal weer helemaal onder controle en ik ben dus weer 'up and running' :Y) Ik begin wel weer helemaal bij 0, maar dat heb ik in het verleden door blessures al veel vaker moeten doen ;)
Fijn dat je weer loopt! En nu heel blijven he? ^O^
F means you're fucked
pi_176267373
Mensen die nog wat geld willen verdienen?

http://013sport.nl/marath(...)ieuw-parcoursrecord/

Je hoeft alleen maar te winnen....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 3 januari 2018 @ 20:34:03 #129
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_176267470
Mooi schema Yur!

En hatsa, ik liep maandag door het duin in korte broek. Iedereen kijken (in zn dikke jas met bontmuts op)
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 20:34:30 #130
155227 crew  Guppy
dus
pi_176267477
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 14:19 schreef ChuckBartowski het volgende:
Heel gaaf om alle jaaroverzichten te lezen!

(Ik lees hier al heel wat jaartjes mee, vanwege tegenslag op hardloop gebied in 2017 heb ik dat al een hele tijd niet meer gedaan... mooi om altijd weer dezelfde namen terug te zien :D)

Hardlopen is geen goed voornemen, dat is wat ik het liefste doe, hier weer meelezen en wat vaker zelf iets posten wel ;)

In het kort: eind 2013 begonnen met hardlopen, actief bij een loopclub, over de jaren heen veel problemen gehad met shin splints (inmiddels al een tijd onder controle!) en na een prima eerste helft van 2017 (ruim 400km op te teller) heel veel problemen gekregen met mijn gezondheid en mede daardoor eigenlijk de rest van het jaar weggegooid :{

Dat is allemaal weer helemaal onder controle en ik ben dus weer 'up and running' :Y) Ik begin wel weer helemaal bij 0, maar dat heb ik in het verleden door blessures al veel vaker moeten doen ;)
Welkom! :) en succes met weer opbouwen, gaat vast goedkomen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_176267500
Bestaat er een "aangepast" schema voor mensen met wat overgewicht om hard te lopen.

Beginnend met kleine doelen zeggen ze. Dus gaan we voor 10 minuten te kunnen lopen zonder te stoppen
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 20:37:37 #132
155227 crew  Guppy
dus
pi_176267550
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:35 schreef capuchon_jongen het volgende:
Bestaat er een "aangepast" schema voor mensen met wat overgewicht om hard te lopen.

Beginnend met kleine doelen zeggen ze. Dus gaan we voor 10 minuten te kunnen lopen zonder te stoppen
Dat is véél te veel. Begin eens met een halve minuut rustig rennen en dat afwisselen met wandelen.

Afhankelijk van je overgewicht zou je ook kunnen beginnen met stevig doorwandelen. De belasting van het hardlopen op je gewrichten moet je in het begin niet onderschatten!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_176267583
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:37 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat is véél te veel. Begin eens met een halve minuut rustig rennen en dat afwisselen met wandelen.

Afhankelijk van je overgewicht zou je ook kunnen beginnen met stevig doorwandelen. De belasting van het hardlopen op je gewrichten moet je in het begin niet onderschatten!
bedoel die10 minuten als (voorlopige ) einddoel ofzo.
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 20:40:23 #134
155227 crew  Guppy
dus
pi_176267641
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:38 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

bedoel die10 minuten als (voorlopige ) einddoel ofzo.
Oh zo, dan heb ik het niet goed gelezen. Dat lijkt me een mooi doel :) maar wel rustig opbouwen. Je zou eens standaard schema kunnen nemen en dat door de helft kunnen doen?

En laat je niet ontmoedigen doordat het in het begin niet zo goed gaat. De vooruitgang komt snel!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 3 januari 2018 @ 20:48:29 #135
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_176267849
Hoeveel zwaar is te zwaar capuchon? Genoeg voorbeelden van hier die begonnen zijn met een maatje teveel...
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_176267881
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:48 schreef Frsh het volgende:
Hoeveel zwaar is te zwaar capuchon? Genoeg voorbeelden van hier die begonnen zijn met een maatje teveel...
Laat ons zeggen 31 BMI
  woensdag 3 januari 2018 @ 20:49:43 #137
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_176267882
Evy heeft toch ook nog een 3 weken "aanloopschema"? En je zou ook Evy kunnen doen en af en toe een week dubbel doen als het er niet zo lekker gaat.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_176267905
Meer dan drie weken van mijn nieuwe schema verstreken. Conclusie: tandje erbij!
Teveel trainingen overgeslagen (slap excuus van feestdagen en zo) met als gevolg dat het aantal km's per week nog een beetje aan de lage kant is :{
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 3 januari 2018 @ 20:54:11 #139
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_176267987
Daarmee is prima te rennen. Vraag maar eens aan Guard. Of Swets (alhoewel die weer op zn oude gewicht zit, da's niet het beste voorbeeld geloof ik. :X
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_176267992
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:49 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Laat ons zeggen 31 BMI
Bah BMI, heb je niks aan...
Volgens mijn BMI heb ik overgewicht, tegen obesitas aan.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 3 januari 2018 @ 20:59:57 #141
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_176268141
Ik zit zelf op BMI 26,5. Nu wel. 8 kg geleden niet.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_176268685
Ik ben er ook weer. Ben gestart met een januari challenge, elke dag hardlopen. Iedere dag minimaal 1,66 km lopen. Was op vakantie en de overgang van 30°C naar vandaag storm en een jetlag had van te voren minder goed bedacht. :D

2017 was rampzalig qua hardlopen. Door een heftige periode van migraine heb maanden nauwelijks kunnen hardlopen en is mijn conditie achteruit gegaan en mijn gewicht helaas toegenomen.
Ik hoop dat 2018 beter verloopt. Iedere maand minimaal 10 x hardlopen is het minimum wat ik wil halen. 10 km in een redelijk tempo lopen zou ook weer leuk zijn.
pi_176269726
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 12:27 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Daar is slechts een pace van net onder de 5.00/km voor nodig. Waarom doe jij trainingen van 30km in 10-15 seconden harder dan marathonpace dan, dat is toch echt niet logisch? Ik kan het natuurlijk niet inschatten maar volgens mij heb jij best vaak in het laatste stuk van een marathon problemen gehad, dus moet je juist efficient lopen in de vetverbrandingszone trainen..
Sub 3:30 is een erg grijs gebied ;) . Ik ben niet voor 3:30 aan het trainen maar voor een tijd eronder. De exacte eindtijd bepaal ik pas later. Het gaat nu gewoon erg goed. Ik ben nog nooit zo fit geweest, maar ik blijf wel realistisch. Ik doe over een twee weken een test op de 10 kilometer en dan bepaal ik het verdere traject.
pi_176270809
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:30 schreef Guard het volgende:
Mensen die nog wat geld willen verdienen?

http://013sport.nl/marath(...)ieuw-parcoursrecord/

Je hoeft alleen maar te winnen....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm, bij de vrouwen hoef je niet erg hard afgaande op de tijd van vorig jaar. Maar zo'n bericht trekt vast gelukszoekers aan ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_176270845
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 21:53 schreef Devv het volgende:

[..]

Sub 3:30 is een erg grijs gebied ;) . Ik ben niet voor 3:30 aan het trainen maar voor een tijd eronder. De exacte eindtijd bepaal ik pas later. Het gaat nu gewoon erg goed. Ik ben nog nooit zo fit geweest, maar ik blijf wel realistisch. Ik doe over een twee weken een test op de 10 kilometer en dan bepaal ik het verdere traject.
Oke, spannend, ik ben ook benieuwd waar je nu staat! Al dat fietsen en lopen zal ook vast veel geholpen hebben!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_176271493
Mijn samenvatting van 2017 is te verdelen in drie blokken:

Tot en met de marathon van Rotterdam ging alles prima, een pr gelopen op de hm, voor mijn doen veel kilometers maken (170-220 per maand) en gewoon lekker lopen. Marathon zelf was een top ervaring. Daarnaast ondanks het weer toch de sub 4 gelopen en vooral enorm genoten.

Het blok daarna bestaat uit een pijnlijke onderrug en daarom maar weer eens meer aandacht besteed aan krachttraining. Dat ging best fijn, zo doorgegaan tot en met de zomer. Qua kilometers was het heel weinig.

De laatste paar maanden van het jaar getracht het lopen weer goed op te pakken. Door gedoe met huizen en veel persoonlijke rompslomp is het lopen toch op een tweede plan gekomen wat resulteert in weinig kilometers.

Doel voor 2018 is gewoon weer lekker trainen en het lopen gebruiken voor wat ik het meest fijn vind: mijn hoofd leeg maken. Wat daar uit volgt zie ik vanzelf wel.
pi_176271947
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:38 schreef capuchon_jongen het volgende:

bedoel die10 minuten als (voorlopige ) einddoel ofzo.
Mooi doel. Heel veel succes! En probeer er vooral plezier in te krijgen.
Het begin is vaak zwaar, maar als je doorzet zul je snel verbetering merken en ga je het ook leuker vinden.

Ook succes aan alle herintreders. Geen blessures of andere tegenslagen, gewoon lekker lopen.
  donderdag 4 januari 2018 @ 08:18:39 #148
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_176274246
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 23:42 schreef wyccie het volgende:
gewoon lekker lopen
Maar dat is het lastigste wyccie...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  donderdag 4 januari 2018 @ 08:58:06 #149
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176274461
Ben begonnen met trainen voor de 10k en heb nu vaste hardloopdagen. Wel even wennen :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 4 januari 2018 @ 15:17:12 #150
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_176281917
Omdat ik me net heb getrakteerd op 2 maal de nieuwste versie van mijn favoriete tight ooit, heb ik een werkloze Nike Power Flash Speed tight in de kast liggen. Maat medium, hooguit 4 keer gebruikt.
Heeft iemand interesse, voor een zacht prijsje?

Het gaat om zo eentje, met hippe reflectie en compressie:

https://www.zalando.nl/ni(...)r-n1242e0ef-q11.html
F means you're fucked
pi_176284412
http://www.breakoutrun.nl/nl/inschrijven/

Voor wie de adrenaline van het startschot niet genoeg is..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_176284583
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:17 schreef YUR het volgende:
Omdat ik me net heb getrakteerd op 2 maal de nieuwste versie van mijn favoriete tight ooit, heb ik een werkloze Nike Power Flash Speed tight in de kast liggen. Maat medium, hooguit 4 keer gebruikt.
Heeft iemand interesse, voor een zacht prijsje?

Het gaat om zo eentje, met hippe reflectie en compressie:

https://www.zalando.nl/ni(...)r-n1242e0ef-q11.html
:o wat een dure panty....
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 4 januari 2018 @ 17:18:11 #153
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_176284680
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 17:13 schreef Guard het volgende:

[..]

:o wat een dure panty....
Nieuw was ie flink duur ja. Maar ik hanteer een heul zacht prijsje voor vriendjes van hier :Y
F means you're fucked
pi_176284692
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:54 schreef Guard het volgende:

[..]

Bah BMI, heb je niks aan...
Volgens mijn BMI heb ik overgewicht, tegen obesitas aan.
Serieus?? 8)7
pi_176284790
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 22:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm, bij de vrouwen hoef je niet erg hard afgaande op de tijd van vorig jaar. Maar zo'n bericht trekt vast gelukszoekers aan ;)
Als het weer de komende editie een beetje minder standje tropische hitte is, komt er sowieso een parcoursrecord bij de marathon van Tilburg.

Overigens liggen de parcoursen nog niet vast.

Ik denk dat onder de 2:30 voor mij nog iets te hoog gegrepen is. En ik ga 'm niet lopen dit jaar, misschien de halve.
pi_176284807
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 17:22 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Als het weer de komende editie een beetje minder standje tropische hitte is, Aangezien het een nieuw parcours is komt er sowieso een parcoursrecord.

Overigens liggen de parcoursen nog niet vast.

Ik denk dat onder de 2:30 voor mij nog iets te hoog gegrepen is. En ik ga 'm niet lopen dit jaar, misschien de halve.
Dat was het hele punt van Guard ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_176285480
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 17:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat was het hele punt van Guard ;)
Aha, begrijpend lezen is niet helemaal mijn ding blijkbaar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 4 januari 2018 @ 18:04:13 #158
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176285689
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 17:05 schreef La_Tramposa het volgende:
http://www.breakoutrun.nl/nl/inschrijven/

Voor wie de adrenaline van het startschot niet genoeg is..
Oh oh oh wat vet :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176286051
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:17 schreef YUR het volgende:
Omdat ik me net heb getrakteerd op 2 maal de nieuwste versie van mijn favoriete tight ooit, heb ik een werkloze Nike Power Flash Speed tight in de kast liggen. Maat medium, hooguit 4 keer gebruikt.
Heeft iemand interesse, voor een zacht prijsje?

Het gaat om zo eentje, met hippe reflectie en compressie:

https://www.zalando.nl/ni(...)r-n1242e0ef-q11.html
Ik ben 1.89 gaat dat passen?
pi_176286250
Zalando Lounge heeft nog een uurtje of 5 hardloopspullen in de outlet. Salomon, Asics, New Balance & nog een hoop meer.

Wel altijd even google’en vooraf, meestal zijn het prima prijzen, maar niet altijd :)
  donderdag 4 januari 2018 @ 18:37:51 #161
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_176286364
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 18:24 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ik ben 1.89 gaat dat passen?
Afhankelijk van je middel... Ik ben 1m80 en voor het mooie issie voor mij wat te lang
F means you're fucked
pi_176286445
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 18:37 schreef YUR het volgende:

[..]

Afhankelijk van je middel... Ik ben 1m80 en voor het mooie issie voor mij wat te lang
Durf ik net niet aan, ben bang dat die toch iets te kort is als ik pasvorm op de site zo zie.
  donderdag 4 januari 2018 @ 19:42:06 #163
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_176287563
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 18:43 schreef Remzz het volgende:

[..]

Durf ik net niet aan, ben bang dat die toch iets te kort is als ik pasvorm op de site zo zie.
Ik begrijp het ^O^
F means you're fucked
pi_176288018
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 17:18 schreef YUR het volgende:

[..]

Nieuw was ie flink duur ja. Maar ik hanteer een heul zacht prijsje voor vriendjes van hier :Y
M moet mij normaal gesproken wel passen. En je kunt niet teveel hardloopkleding hebben toch? ;)
  donderdag 4 januari 2018 @ 20:13:18 #165
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_176288167
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 20:05 schreef McTwente het volgende:

[..]

M moet mij normaal gesproken wel passen. En je kunt niet teveel hardloopkleding hebben toch? ;)
Eens!
F means you're fucked
pi_176291018
Komende zondag weer naar Beltrum! Ga daar de hele lopen. Zo'n 23 kilometer, ik hoop er een uurtje of 4 over te doen maar dat kan ook wel meer worden.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Forum Admin donderdag 4 januari 2018 @ 22:26:55 #167
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_176291254
Zo mijn eerste meters in 2017 zijn weer binnen. Harde woei weer. Van het weekend maar eens een hm duurloopje als test doen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_176293451
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:18 schreef Cynic het volgende:
Komende zondag weer naar Beltrum! Ga daar de hele lopen. Zo'n 23 kilometer, ik hoop er een uurtje of 4 over te doen maar dat kan ook wel meer worden.
Is Beltrum niet een beetje de oer-survivalrun van Nederland? Ik blijf het knap vinden, maar hou het zelf liever bij gewoon lopen.

Daarover gesproken, de eerste km'a van 2018 zitten er weer op, gisteren al, morgen weer.

En morgen ook weer verder zoeken naar het ideale marathonschema... Nog niet gevonden, helaas.
pi_176293461
quote:
2s.gif Op donderdag 4 januari 2018 08:18 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Maar dat is het lastigste wyccie...
I know :P Maar ik hoop gewoon dat het iedereen lukt.

Gisteren hier met een nieuwe tight gelopen, zat ietsje los aan de bovenkant en gelukkig zijn er aantrekkoordjes, maar mijn onderbroek zakte op een gegeven moment af in de tight. :')
Verder prima gelopen, hoewel na een paar rondjes ik toch weer meer mijn hamstring voelde. Denk dat ik beter gewoon wat tragere kilometers kan maken.
pi_176295272
Ik hen dit jaar nog niet gelopen, omdat ik wat grieperig was aan het begin van de week. Dus de eerste kilometers zijn het wedstrijdje van morgen. 10 km Boskoop in Woudenberg, eens kijken hoe dat gaat. En dan dinsdag lopen in en rond het stadion van PEC.
pi_176295286
Mooie lijstjes en doelen allemaal!

Heb mn milestonepod nog niet uit kunnen proberen door een lekkere griep.
Nu nog een paar dagen uitzieken en volgende week weer lekker lopen.

Eigenlijk maar 2 doelen, stiekem 3.

5km sub 21
10km sub 45
En wellicht een najaars HM.
pi_176295532
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 07:36 schreef McTwente het volgende:
Ik hen dit jaar nog niet gelopen, omdat ik wat grieperig was aan het begin van de week. Dus de eerste kilometers zijn het wedstrijdje van morgen. 10 km Boskoop in Woudenberg, eens kijken hoe dat gaat. En dan dinsdag lopen in en rond het stadion van PEC.
Leuk loopje is dat in Woudenberg, de florijnwinterloop die heb ik vorig jaar gelopen.
pi_176295673
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 00:17 schreef indepoeier het volgende:

[..]

En morgen ook weer verder zoeken naar het ideale marathonschema... Nog niet gevonden, helaas.
Zelf maken!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_176295946
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 08:25 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Leuk loopje is dat in Woudenberg, de florijnwinterloop die heb ik vorig jaar gelopen.
Dat is traditioneel de eerste wedstrijd met de loopgroep. Ik loop er altijd de 10 km bosloop, maar er is ook een 5 km bosloop en een 10 EM op asfalt (maar die is vorig jaar afgelast vanwege de ijzel).
pi_176296121
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 08:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Zelf maken!
Ik heb vorig jaar op advies van jou een schema gemaakt op een site (runinfo dacht ik), maar denk achteraf dat daar te weinig LDL-kilometers in zaten. En ik durf niet al te veel te sleutelen aan een bestaand schema, laat staan er helemaal zelf één maken, omdat ik te weinig inzicht in trainingsleer heb. De beste volgorde in een week, verhouding snel/langzaam etc.

Als ik echt niks vind dan zal ik toch maar op goed geluk die van vorig jaar pakken en de zondagsloopjes ophogen, want ik moet toch binnenkort van start.
pi_176296670
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 09:24 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar op advies van jou een schema gemaakt op een site (runinfo dacht ik), maar denk achteraf dat daar te weinig LDL-kilometers in zaten. En ik durf niet al te veel te sleutelen aan een bestaand schema, laat staan er helemaal zelf één maken, omdat ik te weinig inzicht in trainingsleer heb. De beste volgorde in een week, verhouding snel/langzaam etc.

Als ik echt niks vind dan zal ik toch maar op goed geluk die van vorig jaar pakken en de zondagsloopjes ophogen, want ik moet toch binnenkort van start.
Ja dat is ook wel lastig. Maar ik denk dat de schema's die standaard op internet te vinden zijn ook voor niemand het perfecte schema zijn. Gemiddeld gezien zijn ze misschien de minst risicovolle optie, maar ze werken natuurlijk niet om de dingen te verbeteren die specifiek jouw zwakke punten zijn. Maar dat is wel lastig te bepalen als je inderdaad niet die achtergrond hebt of een trainer die je daarbij helpt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_176297583
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:26 schreef Pharkus het volgende:
Zo mijn eerste meters in 2017 zijn weer binnen. Harde woei weer. Van het weekend maar eens een hm duurloopje als test doen.
2018.... O~)
  vrijdag 5 januari 2018 @ 11:07:05 #178
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_176297670
Ik ben de lengte van routes aan het oprekken. Ik doe het wel voorzichtig, iedere keer een paar honderd meter verder. Ik hoop op het einde van januari, 4 tot 5 kilometer verder te kunnen sjokjoggen wat in totaal uitkomt op 13 kilometer. Dan ga ik 1x per weekend 13 kilometer doen en 2x per een doordeweekse dag 8 kilometer (vroeg donker in de avond). En ik moet nog rond de 8 kilo kwijt, dus komende maand kan ik die actieradiusvergroting en de laatste loodjes afvallen nog effe mooi combineren. Waarna ik weer alle kolydraatjes en suikers mag eten, mits ik op gewicht blijf. :9~ :9~

BTW: Ik mis echt pizzadeeg! c_/

[ Bericht 5% gewijzigd door govie op 05-01-2018 11:12:24 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  Forum Admin vrijdag 5 januari 2018 @ 11:31:36 #179
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_176298080
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:01 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

2018.... O~)
touche :)
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_176299593
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 00:17 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Is Beltrum niet een beetje de oer-survivalrun van Nederland? Ik blijf het knap vinden, maar hou het zelf liever bij gewoon lopen.

Daarover gesproken, de eerste km'a van 2018 zitten er weer op, gisteren al, morgen weer.

En morgen ook weer verder zoeken naar het ideale marathonschema... Nog niet gevonden, helaas.
Klopt, dat is inderdaad de eerste. En de enige hele die ik loop, want fysiek vraagt het nogal wat van me.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_176304987
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:07 schreef govie het volgende:
Ik ben de lengte van routes aan het oprekken. Ik doe het wel voorzichtig, iedere keer een paar honderd meter verder. Ik hoop op het einde van januari, 4 tot 5 kilometer verder te kunnen sjokjoggen wat in totaal uitkomt op 13 kilometer. Dan ga ik 1x per weekend 13 kilometer doen en 2x per een doordeweekse dag 8 kilometer (vroeg donker in de avond). En ik moet nog rond de 8 kilo kwijt, dus komende maand kan ik die actieradiusvergroting en de laatste loodjes afvallen nog effe mooi combineren. Waarna ik weer alle kolydraatjes en suikers mag eten, mits ik op gewicht blijf. :9~ :9~

BTW: Ik mis echt pizzadeeg! c_/
Mooie plannen. Verstandig dat de rustig opbouwt!

Moet altijd even goed lezen als ik sjokjoggen zie staan ;)
pi_176305017
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 09:12 schreef McTwente het volgende:

[..]

Dat is traditioneel de eerste wedstrijd met de loopgroep. Ik loop er altijd de 10 km bosloop, maar er is ook een 5 km bosloop en een 10 EM op asfalt (maar die is vorig jaar afgelast vanwege de ijzel).
Was inderdaadaardig glad vorig jaar, redelijk kunnen glijden met de auto op sommige plekken.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 16:54:03 #183
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_176305158
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 16:45 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Mooie plannen. Verstandig dat de rustig opbouwt!

Moet altijd even goed lezen als ik sjokjoggen zie staan ;)
Ìk ben begin altijd met goede moed in een goed tempo maar gaandeweg wordt de snelheid toch vaak ietsje minder, dus ik noem het gewoon lekker sjokjoggen. Mij het gaat ook niet om de snelheid maar om de cardio, conditie, gemoedsrust en gewicht. :+ Als ik eenmaal op gewicht ben, dan wordt e.e.a. eventueel wel interessanter om sneller te willen.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_176305194
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 16:54 schreef govie het volgende:

[..]

Ìk ben begin altijd met goede moed in een goed tempo maar gaandeweg wordt de snelheid toch vaak ietsje minder, dus ik noem het gewoon lekker sjokjoggen. Mij het gaat ook niet om de snelheid maar om de cardio, conditie, gemoedsrust en gewicht. :+
En wat voor tempo noem jij dan sjokjoggen?
  vrijdag 5 januari 2018 @ 17:02:30 #185
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_176305354
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 16:55 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

En wat voor tempo noem jij dan sjokjoggen?
Ik meet het niet maar ik begon aan een rondje net onder het uur en zit ik tegen de 45 tot 50 minuutjes (+/-7 tot 10 kilometer is het rondje afhankelijk welke paden je loopt door de bossen). Dus gewoon joggen/hardlopen met het oog op de langere duur en sneller dan snelwandelen. maar als ik vermoeid raak dan voelt het soms wel als sjokken en ik kan merken dat het tempo langzaam minder wordt tijdens de loop. Opzich is dat niet erg zolang ik maar geen blessures krijg vind ik alles best. Ik moet niet vergeten dat ik 250 gram per dag af ben gevallen sinds 75 dagen geleden (in totaal 18 kilo). Heel dat lichaam moet een nieuwe evenwichtstoestand vinden dus ik wil ook niet spieroverstressen, het is best wel zwaar hoor. Daarnaast loop ik nog bij de fysio voor de laatste rugpijntjes, ik vind het wel prima zo.

Edit: Deze route van 11,4km loop ik morgen, nog nooit zover gelopen dus dat wordt weer afzien. Het is niet mijn standaardroute, normaal loop ik door de vughtseheide, dat grote grijze gebied bij die drie vijvers op de kaart, maar morgen dus er volledig omheen. Jullie kunnen het rondje nu ook lopen want je start bij de trein in vught en je kan dan nog zelfs de ijzeren erbij pakken (+/-4kilometer extra denk ik) daarnaast kan je nog over een handaangedreven pondje bij het heetmanplein (+/-2km extra door de rimboe). De grote route van 16km met pondje en ijzeren man.

[ Bericht 4% gewijzigd door govie op 05-01-2018 20:58:09 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_176309234
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 09:24 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar op advies van jou een schema gemaakt op een site (runinfo dacht ik), maar denk achteraf dat daar te weinig LDL-kilometers in zaten. En ik durf niet al te veel te sleutelen aan een bestaand schema, laat staan er helemaal zelf één maken, omdat ik te weinig inzicht in trainingsleer heb. De beste volgorde in een week, verhouding snel/langzaam etc.

Als ik echt niks vind dan zal ik toch maar op goed geluk die van vorig jaar pakken en de zondagsloopjes ophogen, want ik moet toch binnenkort van start.
Je zou je marathontijd echt een stuk kunnen verbeteren gezien je snelle HM tijden.

Ik vind het boek simple marathon training van Jay Johnson echt heel prettig, een goede uitleg waarom je wat loopt, zodat je zelf ook aanpassingen kan doen. Ik kocht het via Amazon.de, maar is nu ook via bol te krijgen.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 21:30:26 #187
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176311462
Ischias-achtige klachten houden hier aan. Normaal wandelen is al pijnlijk. Ik dacht: ik ga spierversterkende oefeningen doen, maar dat lukt niet. Ik baal ontzettend dat ik dus morgen niet lekker kan gaan trainen. Daar gaat mijn zorgvuldig opgebouwde vorm :{

Als ik nou nog een keer moet gaan opbouwen ga ik tennissen.
pi_176311628
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:30 schreef Quoi het volgende:
Ischias-achtige klachten houden hier aan. Normaal wandelen is al pijnlijk. Ik dacht: ik ga spierversterkende oefeningen doen, maar dat lukt niet. Ik baal ontzettend dat ik dus morgen niet lekker kan gaan trainen. Daar gaat mijn zorgvuldig opgebouwde vorm :{

Als ik nou nog een keer moet gaan opbouwen ga ik tennissen.
Even een vraag: zit je goed rechtop in je stoel? Mogelijk ligt daar al de oplossing... Irritant dat je deze tegenslag weer hebt. Als het niet te lang duurt dan ben je zo weer terug op dit niveau, dus je hoeft niet te gaan tennissen.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 21:42:28 #189
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176311748
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:37 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Even een vraag: zit je goed rechtop in je stoel? Mogelijk ligt daar al de oplossing... Irritant dat je deze tegenslag weer hebt. Als het niet te lang duurt dan ben je zo weer terug op dit niveau, dus je hoeft niet te gaan tennissen.
Yep. Ik ben tijdens mijn jeugd geïndoctrineerd door cesar- en andere exotische therapeuten voor wat betreft mijn houding, vanwege bekkenscheefstand/beenlengteverschil/scoliose. Dat klinkt alsof quasimodo mijn achternaam is, maar een groot percentage van de bevolking heeft dat soort dingen.
  ESF Reporter vrijdag 5 januari 2018 @ 23:06:17 #190
87554 Cee
Welluk?
pi_176313882
Wat een lekker leesvoer zijn al die terugblikken en vooruitzichten op jullie hardloopjaren! Hoogte- en dieptepunten, en hoewel je het liefst louter hoogtepunten wenst voor iedereen, maken alle dipjes en teleurstellingen deze sport nog mooier eigenlijk. :)

xMissi wat gaaf dat je de 10 mijl wil doen dit jaar! Gaat je lukken!

2017 begon voortvarend voor mij, gewoon lekker blijven lopen, regelmaat houden en de duurlopen in de donkere (winter)maanden niet verslonzen. Ik wilde in ieder geval mijn jaartotaal (1155km) verbeteren en had verder als hoofddoel een verbetering van mijn PR op de HM, in mijn thuisstad. Vanwege de warmte die dag wist ik van tevoren dat dat er niet in zat. Doordat de kilometers wel goed in de benen zaten en ik wilde zien hoe het trainen voor een marathon me af zou gaan, besloot ik de training voor de Marathon van Eindhoven in te zetten. En zo ging ik van gemiddeld 85km per maand naar 110 in juni en 170 in juli en... ja, daar ging het mis. Sindsdien tob ik met mijn knie, maar kan (en mag ik) gelukkig blijven lopen. De Tilburg Ten Miles gingen met pijn en moeite, maar ik moest en zou hem doen. Daarna is het bij kortere duurloopjes, voorzichtige intervallen en veel behandelingen bij de fysio gebleven.
Maar! Heb toch mooi mijn jaargemiddelde verbeterd met 11km, 1166 in totaal nu. :P

Ik ben nu bij een andere fysio die een hele andere behandeling uitvoert - o.a. flinke druk op de triggerpoints in mijn heup/been en die doen ZEER. Maar, alles voor het goede doel. Ik moet nog even de langzame duurlopen vermijden en me focussen op korte, snelle afstanden. Met als resultaat dat ik op Oudjaarsdag op de valreep (en zonder pijn) mijn beste 5km van het jaar liep.
Doel van dit jaar: allereerst pijnvrij een duurloop kunnen, daarna tevens pijnvrij de HM van Tilburg eind mei en vervolgens gewoon door blijven lopen tot ik 1167+ km heb aangetikt. Die marathon komt er misschien ooit nog wel en zo niet, prima, 't is toch een roteind.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cee op 05-01-2018 23:52:54 ]
  Forum Admin zaterdag 6 januari 2018 @ 14:38:01 #191
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_176323047
Tis zeker een roteind, dat bedacht ik me net ook na 22.5 km, ben nog niet in staat om er nog even 20 aan te plakken.

On the bright side, op een blaar na geen noemenswaardige pijntjes en zit pas aan het begin van de marathontraining. Dat wennen aan het roteind komt hopelijk.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_176323543
Vandaag 23 erg moeizame km's gedaan, maar misschien ging ik wel wat te hard voor mijn huidige conditie..
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_176324857
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 20:06 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Je zou je marathontijd echt een stuk kunnen verbeteren gezien je snelle HM tijden.

Ik vind het boek simple marathon training van Jay Johnson echt heel prettig, een goede uitleg waarom je wat loopt, zodat je zelf ook aanpassingen kan doen. Ik kocht het via Amazon.de, maar is nu ook via bol te krijgen.
Theoretisch gezien wel, maar ik heb wel gemerkt dat een halve en een hele heel andere systemen aanspreken. Maar ik ga er inderdaad wel van uit dat er een flinke hap af kan dit jaar. Ergens tussen 3:30 en 3:45 hopelijk.

Ik weet dat jij met coach Jay trainde, ben je ook achteraf gezien nog tevreden? En staan er ook concrete basisschema's in het boek als uitgangspunt?

Ik heb me wel eindelijk weer aangemeld voor training bij de AV. Dat was ik al eerder van plan, maar door een druk jaar was dat nog niet gelukt. Hopelijk gaat dat me ook meer snelheid en een betere techniek opleveren.
  ESF Reporter zaterdag 6 januari 2018 @ 16:43:38 #194
87554 Cee
Welluk?
pi_176325139
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 14:38 schreef Pharkus het volgende:
Tis zeker een roteind, dat bedacht ik me net ook na 22.5 km, ben nog niet in staat om er nog even 20 aan te plakken.

On the bright side, op een blaar na geen noemenswaardige pijntjes en zit pas aan het begin van de marathontraining. Dat wennen aan het roteind komt hopelijk.
Denk maar zo, je kan na 22,5km ook terug gaan maar dan ben je nog langer onderweg. Die laatste 20 is de kortste route en je hebt minder tegenliggers. :P
pi_176327527
Schaamteloze crosspost: verslag van een 10km-wedstrijdje vandaag. In aanloop naar mijn eerste HM in april.

quote:
2s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Leuk dat je ernaar vraagt! Ja! Maar dat is meer aan anderen te danken dan aan mezelf. Ik had vannacht veel wakker gelegen dus voelde me nogal moe. Na de gezamenlijke warming-up (die overigens geniaal was, met een groep van 150 mensen en een leider) was ik al bekaf... En toen moest ik nog 10 km :P Ik had besloten om me gedeisd te houden. Al binnen 300m kwam ik achter een twee meiden te lopen die gezellig aan het beppen waren en ondertussen precies mijn duurtempo hadden. Ik kon misschien net een seconde/km sneller lopen, maar ik vond het eigenlijk wel een lekker tempo, dus ik ben erachter blijven plakken tot aan de achtste kilometer :D Heerlijk, niet nadenken, gewoon lopen, niet te moeilijk, had er gewoon de puf niet voor.

Bij 8km heb ik een praatje met ze gemaakt en ze bedankt voor het spelen van haas. Ik had nog wel wat over, en op een gegeven moment kwam het zo uit dat ik voor ze kwam te lopen. Toen ben ik een stapje harder gaan lopen. Maar de laatste 1,5km waren nog best ver, en ik had niet optimaal gegeten voor de wedstrijd, dus ik merkte wel dat ik enorm inteerde op mijn energie en mijn krachten. Dat was nog best een mentale strijd. Maar toch stug doorgegaan en volgehouden en de laatste 15 meter voor de finish zelfs nog een sprintje kunnen trekken (en iemand ingehaald ~O> )

Eindtijd: iets onder de 1:08:00. Tevreden. Heb in het verleden wel eens 1:03:00 gelopen, maar mijn conditie is lang niet meer zo goed als toen. Onder de 1:10:00 had ik gehoopt, onder de 1:15:00 had ik verwacht (zeker gezien mijn staat). Maar dankzij die meiden heb ik mij gedeisd kunnen houden en toch een lekker loopje gelopen O+
Wedstrijdjes zijn leuk :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Postbus100 op 06-01-2018 19:27:06 ]
Somebody that I used to know
  Forum Admin zaterdag 6 januari 2018 @ 18:57:08 #196
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_176327933
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 16:43 schreef Cee het volgende:

[..]

Denk maar zo, je kan na 22,5km ook terug gaan maar dan ben je nog langer onderweg. Die laatste 20 is de kortste route en je hebt minder tegenliggers. :P
Die hou ik maar in gedachte :D .

Postbus100 lekker bezig hoor!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 18:57:49 #197
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_176327963
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:40 schreef Postbus100 het volgende:
Schaamteloze crosspost: verslag van een 10km-wedstrijdje vandaag. In aanloop naar mijn eerste HM in april.

[..]

Wedstrijdjes zijn leuk :)
Goed gedaan! *O*
F means you're fucked
  zaterdag 6 januari 2018 @ 19:10:56 #198
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176328187
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 13:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Nieuwe 2018 Challenge

https://www.123swets.com/FOK/schema2018.php?naam=<;hier je username>

[ afbeelding ]
Zeg grapjassen, het kan niet zo zijn dat ik bovenaan sta :P :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176328395
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 19:10 schreef Maraca het volgende:

[..]

Zeg grapjassen, het kan niet zo zijn dat ik bovenaan sta :P :+
Je uitdaging is te laag, maar ik sta er nu boven :+

Met een nog lagere uitdaging :@
  zaterdag 6 januari 2018 @ 19:24:08 #200
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176328475
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 19:20 schreef Barbewire het volgende:

[..]

Je uitdaging is te laag, maar ik sta er nu boven :+

Met een nog lagere uitdaging :@
Als ik 750km haal in 2018 haal ik een fles champagne _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176329068
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 19:24 schreef Maraca het volgende:

[..]

Als ik 750km haal in 2018 haal ik een fles champagne _O-
En die drink ik met je mee O-) :+ (als ik de 750 km ook haal, he?)
Somebody that I used to know
  zaterdag 6 januari 2018 @ 19:54:32 #202
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_176329119
Ik ook!
F means you're fucked
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')