abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176435757
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 16:57 schreef 20100 het volgende:
TS is een typisch voorbeeld van een millennial, ze willen alles direct zonder er zelf voor te werken.

Reizen met stufi, bitcoins kopen met stufi.
Ga aan het werk luie donder, en dan kan je misschien na 10 jaar eens een reis maken van 2 weken.
waarom zou je 10jaar werken om 2 weken op vakantie te kunnen? Juist in je studententijd kan je. Als je straks beleidsmedewerker bent en je 2 weken naar gran Canarische kan met je kutkinderen baal je dat je niet naar Thailand bent geweest toen het kon.
pi_176436061
quote:
10s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

waarom zou je 10jaar werken om 2 weken op vakantie te kunnen? Juist in je studententijd kan je. Als je straks beleidsmedewerker bent en je 2 weken naar gran Canarische kan met je kutkinderen baal je dat je niet naar Thailand bent geweest toen het kon.
ja tuurlijk is het beter om als 20 jarige working girls achterwaarts in de kont te neuken in Bangkok en Pattaya, maar TS heeft nog geen geld om een ros dik wijf te neuken achter het station in Apeldoorn.

Dus moet hij dat reizen nog wat uitstellen
  donderdag 11 januari 2018 @ 21:17:56 #178
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_176440326
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:52 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
...Sommigen zullen waarschijnlijk nu zeggen dat dit haaks staat op wat ik eerder heb gezegd in dit topic, maar daar ben ik nu wel op teruggekomen.
Deze zin is briljant O+
Maar even serieus: ga inderdaad langs die studieadviseur of doe zo'n uitgebreid traject wat iemand hierboven noemt. Alles om te voorkomen dat jij over een half jaar weer zo -O- buiten de schoolpoorten staat
رُبَّاح أو البابون هو جنس من الحيوانات
pi_176442927
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:52 schreef Bonjoooouuurr het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat hbo informatica mijn grote 'passie' is. Verder geloof ik niet passies aangezien ik een stuiterbal ben wat dat betreft. Het vakgebied interesseert me en in dat opzicht komen de twee studies met elkaar overeen. Zo'n studiekeuzetraject klinkt heel mooi maar dat kost bij elkaar wel zo'n 1000 euro. Sommigen zullen waarschijnlijk nu zeggen dat dit haaks staat op wat ik eerder heb gezegd in dit topic, maar daar ben ik nu wel op teruggekomen.
Een half jaar studeren kost je ook 1000 euro collegegeld, beetje zonde als je dat drie keer moet doen voordat je weet wat je wilt.
pi_176455031
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:31 schreef 20100 het volgende:

[..]

ja tuurlijk is het beter om als 20 jarige working girls achterwaarts in de kont te neuken in Bangkok en Pattaya, maar TS heeft nog geen geld om een ros dik wijf te neuken achter het station in Apeldoorn.

Dus moet hij dat reizen nog wat uitstellen
neejoh, yolo
  vrijdag 12 januari 2018 @ 17:33:36 #181
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_176456848
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 22:54 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Een half jaar studeren kost je ook 1000 euro collegegeld, beetje zonde als je dat drie keer moet doen voordat je weet wat je wilt.
Geen probleem is altijd lachen wanneer dit soort mensen weer onderuit gaan.

"thankyouverymuch" :')
Irene is bae <3
pi_176492799
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15url=http://forum.fok.nl/topic/2417535/3/25#p176136690:52 schreef Bonjoooouuurr het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat hbo informatica mijn grote 'passie' is.
Het woord 'kick' staat me bij.
The gravest, most persistent sin of mankind lies in not treating everyone as an individual - Mark Helprin
pi_176602068
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 22:59 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Ik vind het zo raar dat je maximaal bijleent terwijl je thuis woont? Ik ken uitwonende studenten die dat niet eens doen. Ben je wel helemaal lekker?
Ik woonde periodes thuis plus maximaal lenen, ik had nog een andere inkomstenbron en kon 1000 euro per maand sparen. Dan heb je binnen no time genoeg geld om te investeren in iets wat je het waard vind (een wereldreis bijvoorbeeld, als student kun je je tijd zelf indelen dus je kunt makkelijk een maand of drie backpacken zonder zorgen over een werkgever).

Je kunt ook thuis wonen en maximaal lenen en dan sparen om in het buitenland te kunnen studeren, ook zo'n unieke ervaring en zo'n kans krijg je na je studie ook niet meer.

En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te bedenken.

TS, ik eindig mijn studie met 70K schuld en heb nergens spijt van. Zo veel vrije tijd + geld krijg je nooit weer en je kunt eigenlijk de meeste dromen wel najagen (en nu heb je nog energie, geen verplichtingen, zin in avontuur, et cetera, met samenwonen een 9/5 baan en later kinderen wordt het allemaal een heel ander verhaal)

[ Bericht 6% gewijzigd door Libertarisch op 19-01-2018 00:43:10 ]
Provocatief en controversieel
  vrijdag 19 januari 2018 @ 02:39:17 #184
446215 Bonjoooouuurr
cheese-eatin surrender monkey!
pi_176603177
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 00:36 schreef Libertarisch het volgende:
TS, ik eindig mijn studie met 70K schuld en heb nergens spijt van. Zo veel vrije tijd + geld krijg je nooit weer en je kunt eigenlijk de meeste dromen wel najagen (en nu heb je nog energie, geen verplichtingen, zin in avontuur, et cetera, met samenwonen een 9/5 baan en later kinderen wordt het allemaal een heel ander verhaal)
70k is wel een fikse studieschuld. In hoeverre heeft dit nog enige invloed op je dagelijks leven?
pi_176603253
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 02:39 schreef Bonjoooouuurr het volgende:

[..]

70k is wel een fikse studieschuld. In hoeverre heeft dit nog enige invloed op je dagelijks leven?
Geen, het is een getal op een scherm ergens.

In de Verenigde Staten lachen ze om 70K schuld met zulke extreem voordelige voorwaarden zoals wij bij DUO hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door Libertarisch op 19-01-2018 03:30:57 ]
pi_176604482
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 03:25 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Geen, het is een getal op een scherm ergens.

In de Verenigde Staten lachen ze om 70K schuld met zulke extreem voordelige voorwaarden zoals wij bij DUO hebben.
Ik vind dat je op zekere hoogte voor een studie best kan lenen. Maar voor een wereldreis en een leuke tijd? Mwoah.

Voor veel mensen is 70k eenmflinke schuld en 35 jaar afbetalen is lang. Als ik in het Salaristopic kijk dan zou het afbetalen van de schuld voor velen een flink hap uit hun netto besteedbaar inkomen zijn.

Zeker als je een huis wilt kopen en een gezin wilt stichten zal dit voor velen net die 200 euro per maand zijn waar ze de leuke dingen van doen zoals op vakantie gaan...

Ben blij dat ik maar een kleine schuld had.
Whatever...
pi_176605035
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 08:31 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik vind dat je op zekere hoogte voor een studie best kan lenen. Maar voor een wereldreis en een leuke tijd? Mwoah.

Voor veel mensen is 70k eenmflinke schuld en 35 jaar afbetalen is lang. Als ik in het Salaristopic kijk dan zou het afbetalen van de schuld voor velen een flink hap uit hun netto besteedbaar inkomen zijn.

Zeker als je een huis wilt kopen en een gezin wilt stichten zal dit voor velen net die 200 euro per maand zijn waar ze de leuke dingen van doen zoals op vakantie gaan...

Ben blij dat ik maar een kleine schuld had.
wil je liever een schuld omdat je naar AustraliŽ bent geweest of omdat je de huur moest betalen?
pi_176605479
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

wil je liever een schuld omdat je naar AustraliŽ bent geweest of omdat je de huur moest betalen?
Een schuld omdat je voor je studie ergens moest wonen en huur betalen vind ik echt zinvoller dan een leuke backpacktocht in AustraliŽ.

Het liefst helemaal geen schuld. Ik ben dan ook geheel tegen het leenstelsel. Ik vond de gift bij op tijd afstuderen een mooi gebaar. En zinvol ook.

Kijk maar eens hoe moeilijk starters een huis kunnen kopen. Heeft oa hiermee te maken. En er komt nu een lichting met nog meer studieschuld aan.

Die 200 euro per maand scheelt je gewoon iets van 50k aan hypotheek bijvoorbeeld.

IPV vermogen op te bouwen in de vorm van een huis betaal je af aan een schuld. Als je die vergelijking maakt sta je dus 100k achter als je klaar bent met afbetalen na 35 jaar.
Whatever...
pi_176606718
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Een schuld omdat je voor je studie ergens moest wonen en huur betalen vind ik echt zinvoller dan een leuke backpacktocht in AustraliŽ.

Het liefst helemaal geen schuld. Ik ben dan ook geheel tegen het leenstelsel. Ik vond de gift bij op tijd afstuderen een mooi gebaar. En zinvol ook.

Kijk maar eens hoe moeilijk starters een huis kunnen kopen. Heeft oa hiermee te maken. En er komt nu een lichting met nog meer studieschuld aan.

Die 200 euro per maand scheelt je gewoon iets van 50k aan hypotheek bijvoorbeeld.

IPV vermogen op te bouwen in de vorm van een huis betaal je af aan een schuld. Als je die vergelijking maakt sta je dus 100k achter als je klaar bent met afbetalen na 35 jaar.
jaja, schuldenvrij is beter

Maar als je moest kiezen, waar heb je dan liever een schuld voor? Een auto en een wereldreis of huur en collegegeld?
  vrijdag 19 januari 2018 @ 13:41:34 #190
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_176610346
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar als je moest kiezen, waar heb je dan liever een schuld voor? Een auto en een wereldreis of huur en collegegeld?
Waarom is het zo zwart wit? Ik heb genoten tijdens mijn studententijd. Leuke vakanties gehad. Nee ik ben niet naar AustraliŽ of AziŽ oid gegaan, maar heb nergens spijt van.

Schuld na het einde van mijn studie : § 0,-.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_176611417
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:41 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Waarom is het zo zwart wit? Ik heb genoten tijdens mijn studententijd. Leuke vakanties gehad. Nee ik ben niet naar AustraliŽ of AziŽ oid gegaan, maar heb nergens spijt van.

Schuld na het einde van mijn studie : § 0,-.
Je hebt zeker rijke ouders? Zo kan ik het ook!
  vrijdag 19 januari 2018 @ 14:45:04 #192
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_176611468
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:42 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Je hebt zeker rijke ouders? Zo kan ik het ook!
Oude stelsel moet ik toegeven, maar gewoon gewerkt naast mijn studie. En thuis blijven wonen tijdens mijn studie. Het hoeft heus niet zo gek..
Leer spaties gebruiken!
pi_176611547
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:45 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Oude stelsel moet ik toegeven, maar gewoon gewerkt naast mijn studie. En thuis blijven wonen tijdens mijn studie. Het hoeft heus niet zo gek..
Gedurende de gehele studie thuis wonen en werken is niet mijn idee van een toffe studententijd, maar ieder zijn ding natuurlijk :)
pi_176611619
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:45 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ja Maja. Oude stelsel is niet meer en thuis wonen kan niet altijd meer. Beetje makkelijk praten dan.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 15:27:34 #195
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_176612319
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:52 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ja Maja. Oude stelsel is niet meer en thuis wonen kan niet altijd meer. Beetje makkelijk praten dan.
Waarom zou je niet thuis kunnen wonen ? Tenzij de thuissituatie echt onhoudbaar is, zie ik niet echt een reden. Je hoeft niet per se naar de andere kant van het land om te studeren toch? Ok, tenzij je een of andere unieke exotische opleiding volgt..

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:48 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Gedurende de gehele studie thuis wonen en werken is niet mijn idee van een toffe studententijd, maar ieder zijn ding natuurlijk :)
Het heeft mij wel leren werken en sparen. Ik hoef niet elke avond / het hele weekend laveloos door de stad te struinen. Maar goed, zoals je al zegt, iedereen zijn ding. Studententijd zie ik als het leuk hebben. Lam zijn ( zoals in mijn voorbeeld ) hoeft niet zo zeer van mij..
Leer spaties gebruiken!
pi_176612842
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 15:27 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Waarom zou je niet thuis kunnen wonen ? Tenzij de thuissituatie echt onhoudbaar is, zie ik niet echt een reden. Je hoeft niet per se naar de andere kant van het land om te studeren toch? Ok, tenzij je een of andere unieke exotische opleiding volgt..

[..]

Het heeft mij wel leren werken en sparen. Ik hoef niet elke avond / het hele weekend laveloos door de stad te struinen. Maar goed, zoals je al zegt, iedereen zijn ding. Studententijd zie ik als het leuk hebben. Lam zijn ( zoals in mijn voorbeeld ) hoeft niet zo zeer van mij..
En als je dan op terschelling bent geboren? Of Emmeloord ofzo.
pi_176613114
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Huur en collegegeld.

Zeker niet voor een auto (dat nooit) en vakantie al helemaal niet. Vakantie moet je verdienen.
Whatever...
pi_176613162
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 16:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Huur en collegegeld.

Zeker niet voor een auto (dat nooit) en vakantie al helemaal niet. Vakantie moet je verdienen.
sorry, ik geloof je niet. Je zou liever 20k afbetalen omdat je moest eten dan dat je 20k moest aflossen voor een vakantie?
pi_176613350
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 16:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

sorry, ik geloof je niet. Je zou liever 20k afbetalen omdat je moest eten dan dat je 20k moest aflossen voor een vakantie?
Ja.

Overigens heb ik voor mijn afstuderen wat geleend voor huur en eten. Tijdelijk minder werken.

Voor een auto en vakantie nog nooit. Altijd verdiend met werken. De rest van mijn studie zo veel mogelijk bijverdiend en niet bijgeleend..
Whatever...
pi_176613456
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 15:27 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

[..]

M'n ouders gingen uit elkaar, huis verkocht. Dus moest wel. Hoewel ik op kamers amper veel meer kwijt was, betaalde toen ik thuis woonde ook veel mee.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')