abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176370980
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 17:41 schreef Mishu het volgende:
O: Brinta pap met bruine suiker
L: 2 harde spelt bolletjes met achterham rijkelijk belegd.
T: 1 bak pitloze rode druiven
D: bak aardbeienkwark Optimel
A: misschien een bakje soep of een volkoren tosti met ketchup
Hoi! :)
Waar zijn je groenten? :P
  maandag 8 januari 2018 @ 18:21:22 #202
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176371104
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Hoi! :)
Waar zijn je groenten? :P
Groente vrij vandaag. Morgen boerenkool stamppot.
Not all those who wander are lost.
  maandag 8 januari 2018 @ 18:22:18 #203
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_176371118
O: bol met coburger ham
L: bol met coburger ham
T: stukje bananenbrood, thee met honing
D: rendang met nasi en veggiesss
T: glas groene ijsthee

Altijd ruimte voor verbetering, maar best netjes :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_176371548
Lijstje
O dubbele boterham pindakaas
T appel
L 3 boterhammen hummus, glas karnemelk, heldere aspergesoep
T appel, boterham hummus
___________________________—> hier ben ik nu
D bakje cottage cheese, sushisalade ah (geen aanrader, matige rijst, helaas zwicht ik snel voor kant en klaar als ik alleen eet :@ )
B rennen op de loopband (wil vergelijken of dat nou beter of slechter gaat)
T chocomousse klein bakje

[ Bericht 20% gewijzigd door MevrouwPuff op 08-01-2018 19:03:42 ]
pi_176372268
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
Lijstje
O dubbele boterham pindakaas
T appel
L 3 boterhammen hummus, glas karnemelk, heldere aspergesoep
T appel, boterham hummus
___________________________—> hier ben ik nu
D bakje cottage cheese, sushisalade ah (geen aanrader, matige rijst, helaas zwicht ik snel voor kant en klaar als ik alleen eet :@ )
B rennen op de loopband (wil vergelijken of dat nou beter of slechter gaat)
T chocomousse klein bakje
Eet je vaak alleen?
alzo verdorven, ganselijk onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad
  maandag 8 januari 2018 @ 19:21:11 #206
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176372380
Lijstje

O. Witte toast met plak Franse kaas
T. 2 wafels van gisteren
L. Kaasbroodje, preisoep, krentenbol
T. Banaan + stukje pure chocolade
D. Gegrilde asperges, gegrilde courgette, overschotel kabeljauw met kreeftsaus + bakje kwark met kaneel

D was een beetje dom. Ik kan niet zo goed tegen garnalen. En kreeft valt natuurlijk in de categorie schelpdieren.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_176372501
quote:
5s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Eet je vaak alleen?
Nee m’n vriend heeft dienst vanavond, maximaal om de week om die reden.
pi_176373754
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:25 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nee m’n vriend heeft dienst vanavond, maximaal om de week om die reden.
Oh, dan is het te overzien. En sushi geen verkeerde keuze toch? Jammer dat 'ie niet zo best was.
alzo verdorven, ganselijk onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad
pi_176374273
Ik lees rendang O+

Leuk hoor om weer wat oud regulars te zien hier.
Merk wel dat ik het weer lastig vind om bij te lezen, maar ga mijn best doen.

Mooi sportwerk Vaiz, dat lukt mij niet zo vroeg. Helaas vandaag hier niet van gekomen. Ik moet morgen gekraakt worden, dus hoop dat het dan wel lukt.

M1 om 12:15 uur: een gemengde salade met ei, geroosterde groenten en cashews, een pompoensoepje en een italiaanse bol, een cola light.
Snack: nieuwjaars netwerkborrel nr 2 twee mini kaasbroodjes en wat papadum, een prosseco
M2: speltbrood met mayo, salade, tomaat en ei. Thee met melk.

Moet nog een halve liter water drinken vanavond.
pi_176374918
IF dagje vandaag

L: FITSHE Vegan Protein Bar Dark Chocolate & Green Power
D: roerbakgroenten (360 gram) & gerookte kipfilet (148 gram)

Ik lees wel gezellig mee, maar overal op reageren kan ik nog niet echt de tijd voor vinden,
Maar leuk om te zien dat dit topic weer leeft! Geeft mij ook weer de motivatie die ik nodig heb.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_176375681
Sigme: het is ook geen grote ramp, maar ik zou graag alles goed kunnen :+ dagelijks vers en gezond koken, goed bezig privé en op het werk en ook nog eens 10 kg eraf. Daar staat mijn energiepeil niet naar, maar het is lastig bepalen waar het wel wat losser mag.

Rennen op de loopband is inderdaad veel gemakkelijker! Zelfs op m’n goedkope binnensportschoenen ipv hardloopschoenen. Niet met m’n vinger in m’n neus, maar toch zonder wandelen tussendoor 6 km in 37 minuten.
  maandag 8 januari 2018 @ 21:32:07 #212
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176375737
Waarom Puff? Waarom wil je alles goed kunnen? Ik ga voor “grotendeels goed genoeg”. Stuk relaxter.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_176375995
O: 4 mini afbakbroodjes met Schwarzwalder Schinken, fruitsalade
L: 2 bruine bolletjes Schwarzwalder Schinken
T: 2 bruine bolletjes Schwarzwalder Schinken
D: hutspot met spekjes
Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_176376731
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:32 schreef Tinkepink het volgende:
Waarom Puff? Waarom wil je alles goed kunnen? Ik ga voor “grotendeels goed genoeg”. Stuk relaxter.
Rationeel weet ik t vaak ook wel hoor, maar dit zijn de suboptimale dingen die ik denk als ik baal van een matige maaltijd :P
pi_176377044
Lekker druk weer hier inderdaad, leuk!

Tele, ik ben wel benieuwd naar een recept van je dal! M'n vriend en ik hebben ook als goed voornemen iets vaker vegetarisch te eten, dus ik ga zeker op jouw lijstjes spieken!

Maria, zeker best netjes! En coburger ham O+ zo lekker!

MevrouwPuff, ach, kan een keer prima toch? Jammer dat de sushisalade alleen niet zo lekker was. En ik wil ook altijd heel graag dat alles perfect gaat, maar heb ook gemerkt dat accepteren dat dat niet mogelijk is wel wat rust geeft :). Ik vind hardlopen op de loopband ook makkelijker dan buiten, maar 6 km in 37 minuten doe ik je niet na! Knap!

An, je lijst klinkt lekker! Jij geeft als zzp'er yoga lessen, toch? Heb ik dat goed onthouden? Hoe vaak doe je dat? En heb je nog tips voor YouTube filmpjes voor echte beginners?

Skoap, interessant IF! Hoe richt jij dat in? 5:2 of elke dag maar binnen een bepaald window eten of? En hoe weinig (kcal) eet je dan op je vastendagen? En op de andere dagen?

Tink, dat is inderdaad niet zo handig. Heb je er veel last van? En was het wel lekker of dat ook al niet echt?

Ewelina, Schwarzwalder schinken die op moest? Haha. Lijkt dat qua smaak een beetje op serranoham / coburger ham oid?

Ik had zelf vandaag voor het eerst een nieuwe groepsles geprobeerd, half uur en volledig gericht op core strength. Was erg leuk, dus die ga ik er in houden op de maandag!
pi_176377496
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Skoap, interessant IF! Hoe richt jij dat in? 5:2 of elke dag maar binnen een bepaald window eten of? En hoe weinig (kcal) eet je dan op je vastendagen? En op de andere dagen?
Ik heb ongeveer 1.5 jaar heel streng 5:2 gedaan, met 2 vasten dagen per week en daarop 2x eten en dan max 500 kcal. Ben er echt super veel mee afgevallen en voelde mij top!

Toen een tijdje 1 of 2 vastendagen per week, maar ik merkte dat ik onbewust steeds meer ging eten/snoepen.

Dus ik doe nu een poosje 5:2 en 16:8, dus 16 uur vasten en dan een 8 uur eet window erbij voor een aantal dagen (ma,di,wo,do). 16:8 elke dag is het helaas net niet voor mij (vooral in het weekend) dan vind ik het ook wel fijn om wat later in de avond nog een drankje te drinken en dat wordt met 16:8 wel heel ingewikkeld. Ook wil ik in het weekend gewoon met mijn kinderen mee lunchen.

Vrijdag, zaterdag, zondag eet ik normaal, behalve dat ik op zondag avond al weer begin met vasten. En donderdag na mijn vasten periode van 16 uur stop ik dus met 16:8, tot zondag avond weer.

Geen idee of dit nog extra nuttig is ;) maar ik merk voor mezelf dat ik gewoon overdag weer wat meer de controle kan houden en minder rotzooi eet(snoep)
pi_176377912
quote:
[..]
Tele, ik ben wel benieuwd naar een recept van je dal! M'n vriend en ik hebben ook als goed voornemen iets vaker vegetarisch te eten, dus ik ga zeker op jouw lijstjes spieken!
[..]
Recept voor basis-dal
Ik gooi er vaak véél tomaten en ui doorheen, en een hoop sambal. Heel fijn gesneden andere groenten (peen, prei) vind ik ook best lekker soms. Kortom, ik houd me niet zo aan het recept :') maar het is wel handig om iets te hebben om mee te beginnen, dan krijg je een beetje een gevoel voor wat erin kan en hoe je het maakt. Het is het lekkerst als de linzen helemaal stuk koken, vandaar rode linzen - als je bruine of groene linzen hebt moet je ze héél erg lang koken om ze goed stuk te krijgen. :)
  maandag 8 januari 2018 @ 22:55:28 #218
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_176377990
Vlindert! Vriend en ik willen ook meer vega eten, waren we vorig jaar al mee begonnen :D We mikken aanvankelijk op 2-3 keer pw vega avondeten :Y Jullie? merk wel dat vleesvervangers veelal niet goed vallen en/of niet lekker zijn, dus die gebruiken we niet echt :P
En hoera voor nieuw groepslesje!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_176378055
quote:
Lekker druk weer hier inderdaad, leuk!

An, je lijst klinkt lekker! Jij geeft als zzp'er yoga lessen, toch? Heb ik dat goed onthouden? Hoe vaak doe je dat? En heb je nog tips voor YouTube filmpjes voor echte beginners?

Ik had zelf vandaag voor het eerst een nieuwe groepsles geprobeerd, half uur en volledig gericht op core strength. Was erg leuk, dus die ga ik er in houden op de maandag!
Hai! Ja klopt. Ik geef drie keer per week les bij een yogaschool in Delft. En nog een keertje per week op mijn andere werk.

Daarnaast doe ik zelf nog yoga, ongeveer vier, vijf keer per week, varierend van 20 min. Tot anderhalf uur.

Yoga with Adriene is leuk voor beginners:

Als je dezelfde (Ashtanga) yoga als ik wilt doen, moet je bijvoorbeeld bij Kinoyoga zijn:

pi_176378067
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:37 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer 1.5 jaar heel streng 5:2 gedaan, met 2 vasten dagen per week en daarop 2x eten en dan max 500 kcal. Ben er echt super veel mee afgevallen en voelde mij top!

Toen een tijdje 1 of 2 vastendagen per week, maar ik merkte dat ik onbewust steeds meer ging eten/snoepen.

Dus ik doe nu een poosje 5:2 en 16:8, dus 16 uur vasten en dan een 8 uur eet window erbij voor een aantal dagen (ma,di,wo,do). 16:8 elke dag is het helaas net niet voor mij (vooral in het weekend) dan vind ik het ook wel fijn om wat later in de avond nog een drankje te drinken en dat wordt met 16:8 wel heel ingewikkeld. Ook wil ik in het weekend gewoon met mijn kinderen mee lunchen.

Vrijdag, zaterdag, zondag eet ik normaal, behalve dat ik op zondag avond al weer begin met vasten. En donderdag na mijn vasten periode van 16 uur stop ik dus met 16:8, tot zondag avond weer.

Geen idee of dit nog extra nuttig is ;) maar ik merk voor mezelf dat ik gewoon overdag weer wat meer de controle kan houden en minder rotzooi eet(snoep)
Fijn dat dat werkt voor jou!
Ik zou het niet kunnen, ik hecht te veel aan mijn ontbijt-lunch-avondeten-dagindeling.
Ik heb het idee dat het in een wereld waar zo veel keus is en zo veel continu beschikbaar is, een van de oplossingen is om een beperking te kiezen en zo alle keuzes en verleidingen wat op afstand te houden. Als je snapt wat ik bedoel. Bij jou is dat dan het vasten waarin je niet eet, dus een duidelijke reden hebt om dan voedsel af te wijzen. Bij mij is het het doel om zo veel mogelijk veganistisch te eten, waardoor ik ervoor kies om een heel aantal dingen niet te eten - ook lekker rustig 8-)
pi_176378131
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:37 schreef Skoap het volgende:

[..]

Zooooo herkenbaar!

Eerst streng 5:2. Voldoende afgevallen, toch weer meer eten (ook door bedrijfsetenthes, netwerken etc).

Nu ook flexibeler geworden. Doordeweeks 16:8 , in het weeken ontbijt overslaan en soms wat later nog wat eten. Werkt nu beter, ook in sociale context ^O^
pi_176378140
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:57 schreef An24 het volgende:

[..]

Hai! Ja klopt. Ik geef drie keer per week les bij een yogaschool in Delft. En nog een keertje per week op mijn andere werk.

Daarnaast doe ik zelf nog yoga, ongeveer vier, vijf keer per week, varierend van 20 min. Tot anderhalf uur.

Yoga with Adriene is leuk voor beginners:

Als je dezelfde (Ashtanga) yoga als ik wilt doen, moet je bijvoorbeeld bij Kinoyoga zijn:

Ken je Fightmaster Yoga op YouTube? Dat is mijn favoriet nu. Veel vinyasa yoga en ook een paar ashtanga lesjes, en wel wat beginnerdingen maar ook al gauw best uitdagend. :)
pi_176378156
@Tele6: Juist! Zoek vooral iets wat bij je past en voor je werkt. Ik denk dat dat het belangrijkste is.
pi_176378194
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 23:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ken je Fightmaster Yoga op YouTube? Dat is mijn favoriet nu. Veel vinyasa yoga en ook een paar ashtanga lesjes, en wel wat beginnerdingen maar ook al gauw best uitdagend. :)
Nee nog niet. Zal eens kijken.

Ik vind zelf Budokon er ook mooi uitzien. Maar ben nu zelf eerst met aerial experiment begonnen. Heb gewoon zo’n hele hammock in huis hangen :+
pi_176378197
Thanks Skoap voor je uitgebreide reactie! Dat klinkt ook wel goed, wellicht dat ik dat ook nog eens ga proberen als ik m'n shakes en zo zat ben!

Tele, thanks! Ziet er goed uit!

Maria, wij mikken op in elk geval 1 a 2 dagen vis en 2 dagen geen vlees en geen vis, maar wel ei oid. Tot nu toe nog geen vervangers geprobeerd, hoewel volgens een vegetarisch etende vriendin een aantal dingen van de vegetarische slager goed smaken (de kipstukjes en de gehaktstukjes, de worstjes zijn vies volgens haar). We aten zondag omelet met allerlei groenten en morgen eten we noedelsoep (bouillon met daarin mie nestjes gekookt) ook weer met verschillende groenten en een gekookt eitje. Maar heel veel meer variatie weten we nog niet echt haha. Het maakt het ook wel iets lastiger dat ik niet goed tegen bonen (kapucijners, kidneybonen etc) en kikkererwten kan en niet zo van noten hou en m'n vriend niet van kaas houdt haha, die dingen worden vaak wel gebruikt als vervangers om toch wel eiwitten binnen te krijgen geloof ik. Linzen gaan gelukkig wel redelijk goed en die vind ik ook erg lekker, dus ga het dal recept binnenkort ook uitproberen!

Oh en toen waren we al weer een aantal posts verder haha. Dank je An voor je tips! Ik ga ze eens uitproberen! En wat leuk dat je van je passie (zo kwam het in elk geval altijd op me over) ook deels je werk hebt kunnen maken! Was jij nou ook degene die ook werk deed waarbij je de micro-expressies van mensen bestudeert en daar dan dingen over kan zeggen? Of heb ik dat echt helemaal verkeerd onthouden haha. Ik vond dat altijd zo interessant klinken!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')