abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 28 december 2017 @ 13:12:44 #1
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176070117
Dacht dat er al een topic over was, maar die kan ik niet terugvinden. Dan maar hier:

Rutger van den Noort (vriend van Baudet) is voorzitter van de Stichting De Nederlandse Leeuw en organiseert in januari een een nationale brainstorm over het immigratie thema. Inmiddels hebben meer dan duizend mensen een kaartje gekocht en zijn er ook al tientallen sprekers bereid gevonden om te komen spreken.






Waarom is dit bijzonder? Voornamelijk vanwege de selectie aan sprekers. Ze hebben vrijwel iedereen in het zogenaamde "alternatieve circuit" (voornamelijk bekend van internet) bereid gevonden om te komen spreken. Waaronder veel politici en academici die door het partijkartel/mediakartel/wetenschapskartel vermorzeld zijn. De "kinderen van de ideologische rekening" zoals dat op de website genoemd wordt.

Of de "postmodernistische progressieve-liberale kosmopolitische" machthebbers zullen moeten vrezen van deze brainstorm valt nog te bezien (mijn voorspelling: nee, het gaat heel amateuristisch worden) maar zeker met de razend populaire headliner Jordan B Peterson zal de zaal gevuld zijn met "gewone Nederlanders" die wij ook veel op Fok! en in de reaguurderspanelen van Geenstijl zien. De Nederlanders die men met geen stok naar het Malieveld krijgt, maar wellicht door "Malieveld 2.0" (zoals de Nederlandse Leeuw zichzelf noemt) wel aangesproken worden.

Wie gaat hierheen? En waarom?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryon op 28-12-2017 13:40:35 ]
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator donderdag 28 december 2017 @ 13:17:16 #2
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176070251
Oh, men wil fact based policy op basis van meningen, zie ik.

Rare lui wel dan
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176070310
Apart dat ze geen ideologie aanhangen terwijl vrijwel alle sprekers grofweg uit dezelfde hoek komen.
  donderdag 28 december 2017 @ 13:33:54 #4
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176070741
quote:
15s.gif Op donderdag 28 december 2017 13:19 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Apart dat ze geen ideologie aanhangen terwijl vrijwel alle sprekers grofweg uit dezelfde hoek komen.
Ja, dat staat bij hun FAQ ook al genoemd:

Het valt mij op dat de sprekers wel uit een bepaalde hoek komen?

"De sprekers zijn geselecteerd op hun visie binnen en passie voor het onderwerp, hun vernieuwende opinie en hun positieve instelling om aan dit evenement mee te werken. Veel van de bekende (zelfbenoemde) experts die veel op televisie verschijnen hebben de afgelopen jaren onvoldoende bijgedragen aan oplossingen. Reden te meer om het eens over een andere boeg te gooien. Tijdens het evenement werken alle deelnemers vanuit de zaal aan oplossingen, hierbij gevoed en ondersteund door de sprekers. In de zaal is iedereen met een positieve, oplossingsgerichte instelling welkom."
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 28 december 2017 @ 13:36:22 #5
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176070832
"We willen met ons initiatief graag helpen de progressief-liberale eenheidsworst tot mini-knakworstproportie terug te brengen, in lijn met de (voedings)waarde die deze werkelijk vertegenwoordigt. Gefeliciteerd voor het grondig lezen van onze website, je hebt ons Easter egg gevonden. 😉"

https://nederlandseleeuw.nl/vragen-en-antwoorden/

En hupsakee. Ik heb de beloning voor het grondig doorlezen van de website ook alweer binnen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_176070848
quote:
10s.gif Op donderdag 28 december 2017 13:33 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, dat staat bij hun FAQ ook al genoemd:

Het valt mij op dat de sprekers wel uit een bepaalde hoek komen?

"De sprekers zijn geselecteerd op hun visie binnen en passie voor het onderwerp, hun vernieuwende opinie en hun positieve instelling om aan dit evenement mee te werken. Veel van de bekende (zelfbenoemde) experts die veel op televisie verschijnen hebben de afgelopen jaren onvoldoende bijgedragen aan oplossingen. Reden te meer om het eens over een andere boeg te gooien. Tijdens het evenement werken alle deelnemers vanuit de zaal aan oplossingen, hierbij gevoed en ondersteund door de sprekers. In de zaal is iedereen met een positieve, oplossingsgerichte instelling welkom."
Ah, vernieuwende opinies, positieve instelling en passie komen uit maar één bepaalde hoek. Helder.
pi_176070882
quote:
6s.gif Op donderdag 28 december 2017 13:36 schreef Ryon het volgende:
"We willen met ons initiatief graag helpen de progressief-liberale eenheidsworst tot mini-knakworstproportie terug te brengen, in lijn met de (voedings)waarde die deze werkelijk vertegenwoordigt. Gefeliciteerd voor het grondig lezen van onze website, je hebt ons Easter egg gevonden. 😉"

https://nederlandseleeuw.nl/vragen-en-antwoorden/

En hupsakee. Ik heb de beloning voor het grondig doorlezen van de website ook alweer binnen.
Wel heel positief om vooral anti te zijn.
  Moderator donderdag 28 december 2017 @ 13:38:39 #8
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176070922
quote:
9s.gif Op donderdag 28 december 2017 13:36 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ah, vernieuwende opinies, positieve instelling en passie komen uit maar één bepaalde hoek. Helder.
Wel opvallend dat de opinies nogal oud zijn en totaal niet vernieuwend zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176070994
"Wij hangen geen ideologie aan" ... Een regel later: "Doel is de progressief-liberale denkcultuur te doorbreken". Het is het een of het ander hè.

Daarnaast: ze hebben Ybeltje Berckmoes uitgenodigd :') dan ben je als conferentie al niet meer serieus te nemen.
  donderdag 28 december 2017 @ 13:40:44 #10
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176071007
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 13:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wel opvallend dat de opinies nogal oud zijn en totaal niet vernieuwend zijn.
Dat inderdaad ook nog eens.
  donderdag 28 december 2017 @ 13:40:56 #11
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176071012
quote:
14s.gif Op donderdag 28 december 2017 13:37 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Wel heel positief om vooral anti te zijn.
Ja, dat is sowieso opmerkelijk. Een eigen ideologie hebben ze niet - nadrukkelijk niet zelfs - maar ze zijn wel allemaal tegen het progressief-liberalisme en de globalisering.

Niet voor de PVV/FVD maar gewoon tegen GroenLinks/D66/Rutte!111!. Want het moet wel positief blijven.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_176071072
Er zullen vast wel een hoop quasi-intellectuele seksueel gefrustreerde twintigers met happy socks en Ralph Lauren polo's aan op af komen :')
  donderdag 28 december 2017 @ 13:54:37 #13
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176071394
quote:
maar zeker met de razend populaire headliner Jordan B Peterson zal de zaal gevuld zijn met "gewone Nederlanders" die wij ook veel op Fok! en in de reaguurderspanelen van Geenstijl zien
En met deze laatdunkende opmerking is de toon gelijk alweer gezet hoor.

Ik had iets van deze club gelezen en vroeg mij af waar het over ging, maar met 100% negatieve, infantiele reacties hier is het wel weer duidelijk dat ik verder moet zoeken voor een normaal gesprek.
  donderdag 28 december 2017 @ 13:57:02 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176071480
Hier komt toch wel een livestream van hè?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 28 december 2017 @ 14:01:01 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176071573
"we zijn heel onafhankelijk, en we hangen geen ideologie aan, maar we noemen onszelf wel De Nederlandse Leeuw".
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 28 december 2017 @ 14:06:37 #16
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176071710
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 13:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

En met deze laatdunkende opmerking is de toon gelijk alweer gezet hoor.

Ik had iets van deze club gelezen en vroeg mij af waar het over ging, maar met 100% negatieve, infantiele reacties hier is het wel weer duidelijk dat ik verder moet zoeken voor een normaal gesprek.
Het zou kunnen zijn dat je er iets over hebt gelezen. In de MSM heeft (alleen) Geenstijl er aandacht aanbesteed:

https://www.geenstijl.nl/(...)soonlijke-boodschap/

en

https://www.geenstijl.nl/(...)-voor-de-goede-zaak/

Om de vrij simpele reden dat een of twee redacteuren van Geenstijl er ook zullen zijn. De rest van de promotie verloopt via Facebook. Why? Daar zit de doelgroep. Kan je laatdunkend & infantiel noemen, maar dat lijkt mij ook niet helemaal gepast.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator donderdag 28 december 2017 @ 14:10:32 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176071824
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 14:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het zou kunnen zijn dat je er iets over hebt gelezen. In de MSM heeft (alleen) Geenstijl er aandacht aanbesteed:

https://www.geenstijl.nl/(...)soonlijke-boodschap/

en

https://www.geenstijl.nl/(...)-voor-de-goede-zaak/

Om de vrij simpele reden dat een of twee redacteuren van Geenstijl er ook zullen zijn. De rest van de promotie verloopt via Facebook. Why? Daar zit de doelgroep. Kan je laatdunkend & infantiel noemen, maar dat lijkt mij ook niet helemaal gepast.
Natuurlijk is dat wel gepast om daar laatdunkend over te doen en het infantiel te noemen als dat zo is, het zijn toch geen sneeuwvlokjes, zeker, die andere meningen niet kunnen handelen?

Prima als dat de doelgroep is en ook prima dat men zich daar op richt maar dan moet men er ook tegen kunnen als dat op de lachspieren werkt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 28 december 2017 @ 14:11:54 #18
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176071854
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 13:43 schreef westwoodblvd het volgende:
Er zullen vast wel een hoop quasi-intellectuele seksueel gefrustreerde twintigers met happy socks en Ralph Lauren polo's aan op af komen :')
Misschien kun je eens een poging doen tot een serieus onderbouwde post ipv je onderbuikgevoelens de vrije loop te laten.
Je voegt nog minder toe aan een discussie dan Braindead.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_176072601
Jammer dat de organisatie het doorbreken van de 'progressief-liberale denkcultuur' ambieert en dan niet veel verder komt dan de auteurslijst van The Post Online. En dan zijn er ook nog wel wat vraagtekens te plaatsen bij het niveau van een aantal sprekers.

Gemiste kans.
pi_176072666
quote:
9s.gif Op donderdag 28 december 2017 13:36 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ah, vernieuwende opinies, positieve instelling en passie komen uit maar één bepaalde hoek. Helder.
Het is natuurlijk wel een hoek die bijzonder overtuigd is van het eigen gelijk, dan is het wel een logische benadering ;).
pi_176072787
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2017 14:36 schreef Sloggi het volgende:
Jammer dat de organisatie het doorbreken van de 'progressief-liberale denkcultuur' ambieert en dan niet veel verder komt dan de auteurslijst van The Post Online. En dan zijn er ook nog wel wat vraagtekens te plaatsen bij het niveau van een aantal sprekers.

Gemiste kans.
In Nederland zit er tot nu toe ook niet echt veel kwaliteit in die hoek. Conservatief rechtse intellectuelen zijn al,relatief schaars, degenen die het echt kunnen verkopen al helemaal. Dan is dit wel ongeveer het beste wat we hier beschikbaar hebben.
pi_176074436
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 14:11 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Misschien kun je eens een poging doen tot een serieus onderbouwde post ipv je onderbuikgevoelens de vrije loop te laten.
Je voegt nog minder toe aan een discussie dan Braindead.
Daartoe heb ik een aanzet gegeven door te wijzen op de hypocrisie die je op de poster kon lezen. Stellen geen ideologie te hebben maar wel een kruistocht voeren tegen een bepaalde levensopvatting lijkt me moeilijk samen gaan. Daar zou je op kunnen reageren.

Overigens ben ik blij dat je vindt dat ik iets toe voeg aan de discussie, daar Braindead volgens een breed gedragen consensus hier zich alleen richt op het zo snel mogelijk te gronde richten van een discussie.
  donderdag 28 december 2017 @ 15:36:01 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_176075002
quote:
10s.gif Op donderdag 28 december 2017 14:01 schreef Janneke141 het volgende:
"we zijn heel onafhankelijk, en we hangen geen ideologie aan, maar we noemen onszelf wel De Nederlandse Leeuw".
Dat is raar inderdaad. Het doet mij al weglopen van een club die zich zo noemt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 28 december 2017 @ 15:48:08 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176075555
Ah weer het zoveelste initiatief uit de rechtsconservatieve hoek waar we over een half jaar niks meer van horen

Die Spruyt begint ook steeds meer op Rene Danen te lijken als aanhanger van lege mantelorganisaties van hetzelfde netwerk
  donderdag 28 december 2017 @ 15:55:45 #25
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_176075871
Vraagstukken rondom immigratie ter discussie stellen, met een breed scala aan sprekers.

Dus niet slechts de boze blanke man (een van de gasten is in Suriname geboren en stelt dat de "elite zich met de burgers moet verbinden en hen moet ontbozen")

Iemand die als vluchteling hier is gekomen en daarover schrijft op Joop.nl

Iemand die culturele antropologie heeft gestudeerd, een studie die vooral linkse wensdenkmeisjes aantrekt

Iemand met de naam "Ulllah" en dus afkomstig is van Mars
Een homo (maar geen mietje)

Een Arabisch-Turkse Tukker

Een voormalig PSP-er. Voor jongere Fokkers die niet weten wat voor partij de PSP was, dat was een partij die van mening was dat koeien geen oormerken hoefden te dragen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand met goede manieren

Een vrouw die de SGP aanhangt, de partij die tegenstander is van het vrouwenkiesrecht

en David Pinto staat niet op de lijst, dat ik ook een groot pluspunt

Kortom, het lijk mij een zeer interessant symposium, TS, dank voor de tip en hou ons op de hoogte van verdere ontwikkelingen .

[ Bericht 4% gewijzigd door Knip op 28-12-2017 18:17:32 ]
Non possumus non loqui
pi_176076843
Jordan Peterson wil ik wel horen.
  donderdag 28 december 2017 @ 16:56:07 #27
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176078007
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 15:55 schreef Knip het volgende:
en David Pinto staat niet op de lijst, dat ik ook een groot pluspunt
Knap gezien. Dat is inderdaad de grote afwezige. Maar hij treedt tegenwoordig alleen nog maar op als hij er centen voor krijgt naar wat ik gehoord heb.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 28 december 2017 @ 17:57:43 #28
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_176079977
Niemoller met een workshop schedelmeten?
pi_176080123
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 17:57 schreef Nibb-it het volgende:
Niemoller met een workshop schedelmeten?
Allicht flinke belangstelling onder de deelnemers aan deze bijeenkomst.
  Redactie Games donderdag 28 december 2017 @ 18:04:12 #30
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_176080146
Ybeltje Berkmoes, Joost Niemöller en Sid Lukassen, wat een sterren line-up :')
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_176080991
Bij de eerste zin had ik al argwaan:
Ze beginnen met een leugentje op de flyer.
Natuurlijk is het een club met een zekere denkwijze .
En wel uit rechtse hoek.
Wat verstaan ze onder progressief-liberale denkcultuur ?
Is dat een synoniem voor 'links' ?



[ Bericht 20% gewijzigd door Bluesdude op 28-12-2017 18:47:44 ]
pi_176081078
quote:
De Nederlandse Leeuw is in opspraak. De rechtse denktank van ondernemer Rutger van den Noort heeft voor zijn ‘National grassroots event’ van 19 januari 2018 namelijk extreemrechtse sprekers uitgenodigd. Hebben we te maken met een bruine leeuw?


Blogger Ikje Ergens, die nauwgezet extreemrechtse activiteiten in Nederland monitort, heeft op Twitter de aanval geopend op De Nederlandse Leeuw. Een organisatie die zich als politiek onafhankelijk presenteert nodigt voor een bijeenkomst over de vluchtelingencrisis een boel uiterst rechtse sprekers uit – waaronder complotdenker Sid Lukassen van Avondland en Identiteit en de Vlaamse islamcriticaster Wim van Rooy die moslims het liefst massaal wil opsluiten – en heeft er kennelijk zelfs geen problemen mee om met Jodenhater Peter Stuivenberg in zee te gaan
https://jalta.nl/politiek/de-bruine-leeuw/
  donderdag 28 december 2017 @ 18:52:44 #33
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_176081322
Tegen progressief-liberale waarden en dus tegen de Westerse beschaving zijn :')
pi_176081911
quote:
Nou ja. Een van de twee is wel afgezegd na de commotie. Ze proberen dus nog mooi weer te spelen :P
  donderdag 28 december 2017 @ 19:25:52 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176082487
Maargoed het wordt dus een ouderwets middagje islam bashen ter eer en glorie van hun eigen standpunten die al bijna even achterlijk zijn.
pi_176082686
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:25 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed het wordt dus een ouderwets middagje islam bashen ter eer en glorie van hun eigen standpunten die al bijna even achterlijk zijn.
Laat ze lekker. Ze betalen er voor. Niets mis mee.
  donderdag 28 december 2017 @ 19:32:00 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176082728
quote:
14s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:31 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Laat ze lekker. Ze betalen er voor. Niets mis mee.
Het is alleen een beetje pathetisch
pi_176082959
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is alleen een beetje pathetisch
Dat is jouw mening, en geen feit :)
pi_176083021
Het is ook wel mooi hoe de tweede alinea de eerste gelijk tegenspreekt. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 28 december 2017 @ 19:42:29 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176083138
quote:
14s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:37 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, en geen feit :)
Goed dan. Ik vind het pathetisch wanneer je gaat lopen zeiken op de islam terwijl je zelf een reactionaire agenda hebt waar de AK-partij zijn vingers bij af zou likken. Het is een ander jasje voor dezelfde gedachtenkronkels.
pi_176083349
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Goed dan. Ik vind het pathetisch wanneer je gaat lopen zeiken op de islam terwijl je zelf een reactionaire agenda hebt waar de AK-partij zijn vingers bij af zou likken. Het is een ander jasje voor dezelfde gedachtenkronkels.
Correct. Het zijn dezelfde mallotige types.
  donderdag 28 december 2017 @ 19:49:47 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176083397
quote:
14s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Correct. Het zijn dezelfde mallotige types.
Het grappige is dat ze ieder jaar ongeveer een nieuwe mantelorganisatie oprichten voor hetzelfde clubje mensen. Net als ze bij extreemlinks doen.
pi_176083461
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het grappige is dat ze ieder jaar ongeveer een nieuwe mantelorganisatie oprichten voor hetzelfde clubje mensen. Ne als ze bij extreemlinks doen.
Tja, na dat jaar valt het clubje weer uit elkaar vanwege ruzie of ander gedoe. Ook dat zie je hij extreemlinks :P
pi_176083489
Maar als je werkelijk een vernieuwende beweging in het politieke midden wilt opzetten,
dan kies je toch niet voor een traditioneel rechtsnationalistisch symbool als de Nederlandse leeuw in de naam .

quote:
Stichting DNL voorziet een vijfjarenplan om
Nederland te herstellen:
Jaar 1: De vernieuwing van de multiculturele samenleving (immigratie/integratie/NL-cultuur).
Jaar 2: De vernieuwing van het Europese project (EU/Euro)
https://www.nederlandseleeuw.nl/visie/

jaar 2: de EU herstellen...van mij mogen ze in 2019 het EU-parlement afschaffen en minder centralistische regeltjes maken mee eens op deze wijze.
jaar 1 : Nederland=die multiculturele samenleving. Wat willen ze precies vernieuwen aan het samenleven van de diverse etniciteiten ?

[ Bericht 32% gewijzigd door Bluesdude op 28-12-2017 19:59:27 ]
pi_176083580
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:53 schreef Bluesdude het volgende:
Maar als je werkelijk een vernieuwende beweging in het politieke midden wilt opzetten,
dan kies je toch niet voor een traditioneel rechtsnationalistisch symbool als de Nederlandse leeuw in de naam .
Ook een dag over het altijd frisse thema immigratie en falende integratie duidt niet echt op het opzoeken van het midden :P
pi_176084116
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het grappige is dat ze ieder jaar ongeveer een nieuwe mantelorganisatie oprichten voor hetzelfde clubje mensen. Net als ze bij extreemlinks doen.
Noem de vijf van afgelopen jaren eens.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_176085169
http://verenoflood.nu/ned(...)radicale-democratie/

quote:
Hier komt bij dat sommige politici en nieuwsmakers een progressieve agenda hebben. Het lijkt wel alsof de journalistieke moraal en eerlijke behandeling van de feiten ondergeschikt zijn geworden aan positieve berichtgeving, bijvoorbeeld over de gevolgen van migratie of over de EU. In de afgelopen periode hebben we het verschil in berichtgeving over de omzigtgate en de pechtoldgate kunnen zien.

Progressieve agenda
Belangrijk om te noemen: Vooruitgang natuurlijk prima is, daar is niemand tegen. De progressieve agenda zonder feedbackloop heeft er de afgelopen decennia echter voor gezorgd dat de spanningen in onze samenleving niet zijn opgelost, maar juist versterkt zijn. Voor wie het wil zien zijn de concrete voorbeelden te over
Klar..... verborgen rechtse agenda
pi_176091433
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2017 14:36 schreef Sloggi het volgende:
Jammer dat de organisatie het doorbreken van de 'progressief-liberale denkcultuur' ambieert en dan niet veel verder komt dan de auteurslijst van The Post Online. En dan zijn er ook nog wel wat vraagtekens te plaatsen bij het niveau van een aantal sprekers.

Gemiste kans.
Dit zijn inderdaad the usual suspects van zichzelf kritisch noemend rechts. Al zitten er zeker een paar aardige sprekers tussen. Maar reken maar dat je de kaartenbak van DWDD voorbij zou zien komen wanneer links zo'n evenement als dit zou organiseren. We moeten niet net doen alsof 'links' bruist van de vernieuwende inzichten op maatschappelijk, sociaal of cultureel gebied. Het is al jaren hetzelfde riedeltje van meer diversiteit, meer inclusiviteit, meer nivellering, meer herstelbetalingen, meer kansen, meer buurthuizen, meer inschikken richting vreemde gebruiken, meer indoctrinatie via de wurggreep op media, onderwijs en in toenemende mate het internet.

Ik zie het al voor me:
Gloria Wekker, Anne Fleur Dekker, Sylvana Simons, Anousha Nzume, Sunny Bergman, Abou Djadjah, Nasrin Dchar, Ahmed Aboutaleb, Marli Huijer, Jesse Klaver, Rutger Groot Wassink, Menno Tamminga, Maarten van Rossem, Mostafa Hilali, Renske de Greef, Tofik Dibi, Gustaaf Peek, Beatrice de Graaf, Arnon Grünberg, Kno'Ledge Cesare, Arzu Aslan, Manju Reijmer, Aafke Romeijn, Olaf Tempelman, Leo Lucassen, Francisco van Jole, Fatma Koser Kaya, Nebahat Albayrak. Met als keynote speaker Barack Obama en als surprise guest Volkert van der Graaff. Presentatie door Jandino Asporaat en Nadia Moussaid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Oostwoud op 28-12-2017 22:55:04 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_176091616
Links of rechts is niet zo interessant, maar een clubje met zo'n overduidelijke signatuur dat beweert geen ideologie aan te hangen maakt zichzelf bij voorbaat al belachelijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176092266
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 22:50 schreef Monolith het volgende:
Links of rechts is niet zo interessant, maar een clubje met zo'n overduidelijke signatuur dat beweert geen ideologie aan te hangen maakt zichzelf bij voorbaat al belachelijk.
Dit ben ik met je eens hoor.

Daarnaast zal het wel uitlopen op:


Dat zou ik dan wel weer grappig vinden. Als er massaal mensen uit de zaal gezet worden omdat ze denken dat ze onder gelijkgestemden alles maar kunnen gaan zeggen. _O-
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_176092387
Wat een hoop angstige mensen op dit Nederlandse forum. Veranderen moet je niet willen is hun onvoorwaardelijke grondhouding. Mondsnoeren wel...dat wel. Want dat hoort zo. In Nederland dan.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_176094030
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 22:46 schreef Oostwoud het volgende:
Het is al jaren hetzelfde riedeltje van meer diversiteit, meer inclusiviteit, meer nivellering, meer herstelbetalingen, meer kansen, meer buurthuizen, meer inschikken richting vreemde gebruiken,
Je kletst

quote:
meer indoctrinatie via de wurggreep op media, onderwijs en in toenemende mate het internet.
Nog meer geleuter
pi_176094170
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 23:04 schreef cempexo het volgende:
Wat een hoop angstige mensen op dit Nederlandse forum. Veranderen moet je niet willen is hun onvoorwaardelijke grondhouding. Mondsnoeren wel...dat wel. Want dat hoort zo. In Nederland dan.
Jij bent niet Nederlands ?
Wie zijn die mensen die je zo minacht in dit topic.
Wie in dit topic wilt geen veranderingen in de samenleving en wie wilt jij de mond snoeren door hen te verwijten dat zij jou de mond snoeren.

ps. Als jij de Nederlandse samenleving niet kent , hoe kan jij dan oordelen over Nederland en Nederlanders ?
pi_176094768
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 23:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je kletst

[..]

Nog meer geleuter
Dat laatste stukje complotdenken doet het nog altijd erg goed...
  donderdag 28 december 2017 @ 23:59:42 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176095085
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:12 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Noem de vijf van afgelopen jaren eens.
Een greep uit alle clubjes die uit dit netwerkje ontsproten zijn

-Edmund Burke stichting
-European enterprise institute
-Opinio
-Libertas
-Bitter Lemon
-De dagelijkse standaard
-Dutch tea party
-Conservatief cafe
-Catholica
-VNL

En tegenwoordig spoelen deze gezichten ineens aan bij Forum voor democratie
pi_176096868
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 23:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een greep uit alle clubjes die uit dit netwerkje ontsproten zijn

-Edmund Burke stichting
-European enterprise institute
-Opinio
-Libertas
-Bitter Lemon
-De dagelijkse standaard
-Dutch tea party
-Conservatief cafe
-Catholica
-VNL

En tegenwoordig spoelen deze gezichten ineens aan bij Forum voor democratie
De twee die ik wel herken kun je moeilijk extreem rechts noemen. De eerste die ik Google kende notabene een directeur die eerder directeur was bij De Groene Amsterdammer. :')

Dan is het gemakkelijker lijntjes trekken tussen de gevestigde orde en terroristische (linkse) organisaties.

Verder lijkt het me niet ongebruikelijk dat (wannabe) politici shoppen als een partij aan het einde van de lifecycle zit. Dat doe jij ook als D66 straks formeel ophoudt te bestaan.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_176097065
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 13:43 schreef westwoodblvd het volgende:
Er zullen vast wel een hoop quasi-intellectuele seksueel gefrustreerde twintigers met happy socks en Ralph Lauren polo's aan op af komen :')
wat is er mis met happy socks? :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 29 december 2017 @ 01:12:05 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176097254
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 00:57 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

De twee die ik wel herken kun je moeilijk extreem rechts noemen. De eerste die ik Google kende notabene een directeur die eerder directeur was bij De Groene Amsterdammer. :')

Dan is het gemakkelijker lijntjes trekken tussen de gevestigde orde en terroristische (linkse) organisaties.

Verder lijkt het me niet ongebruikelijk dat (wannabe) politici shoppen als een partij aan het einde van de lifecycle zit. Dat doe jij ook als D66 straks formeel ophoudt te bestaan.
Waar zeg ik precies dat dit extreem rechts is? Daar mengt dit netwerkje zich namelijk helemaal niet in. Dit zijn meer een soort wannabe aristocraten die eens in de zoveel tijd een nieuwe losse flodder lanceren. En daar is deze Nederlandse leeuw de zoveelste in.

En ik zie je linkjes tussen terroristische organisaties en onze regeringspartijen graag tegemoet.
  vrijdag 29 december 2017 @ 09:49:04 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176101097
Cempexo, tief eens op met dat offtopic gelul, open lekker een Denemarken topic ofzo
pi_176101138
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 23:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een greep uit alle clubjes die uit dit netwerkje ontsproten zijn

-Edmund Burke stichting
-European enterprise institute
-Opinio
-Libertas
-Bitter Lemon
-De dagelijkse standaard
-Dutch tea party
-Conservatief cafe
-Catholica
-VNL

En tegenwoordig spoelen deze gezichten ineens aan bij Forum voor democratie
Haha, beste verzameling droeftoeters wel als je het zo leest _O- . En dan ben je er nog best wat vergeten geloof ik.
pi_176101437
Zitten een paar goede namen tussen, ook een aantal twijfelachtige. Maar goed dat houd je altijd. Mooi om te zien dat dit soort dingen georganiseerd worden en mensen van liberaal-rechts bij elkaar brengt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_176101541
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zitten een paar goede namen tussen, ook een aantal twijfelachtige. Maar goed dat houd je altijd. Mooi om te zien dat dit soort dingen georganiseerd worden en mensen van liberaal-rechts bij elkaar brengt.
Hoho, ze strijden juist tegen het liberalisme. De hoofdmoot is conservatisme. Ze kiezen ook niet echt een thema wat liberalen aan zou trekken.
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:18:33 #64
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176101841
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zitten een paar goede namen tussen, ook een aantal twijfelachtige. Maar goed dat houd je altijd. Mooi om te zien dat dit soort dingen georganiseerd worden en mensen van liberaal-rechts bij elkaar brengt.
Volgens mij is er weinig liberaals aan de groepen die Hexa noemt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_176101976
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoho, ze strijden juist tegen het liberalisme. De hoofdmoot is conservatisme. Ze kiezen ook niet echt een thema wat liberalen aan zou trekken.
Conservatief-liberaal. De strijd is tegen progressief-liberaal.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_176102054
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Volgens mij is er weinig liberaals aan de groepen die Hexa noemt.
Zijn ze tegen abortus, euthanasie, homohuwelijk, geslachtsverandering en dergelijke? Nee. Ze zijn liberaal in de klassieke zin maar niet liberaal in (doorgeslagen) progressieve zin, dus conservatief-liberaal (of klassiek-liberaal, wat jij wil).
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:36:01 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176102311
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Zijn ze tegen abortus, euthanasie, homohuwelijk, geslachtsverandering en dergelijke?
Types als Bart Jan Spruyt zijn daar inderdaad niet zo blij mee
pi_176102580
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Types als Bart Jan Spruyt zijn daar inderdaad niet zo blij mee
Ik ken ze niet allemaal en zoals ik al zei er zitten een paar twijfelachtige types tussen maar die zijn mijn inziens nog altijd een flinke minderheid in deze beweging. Die horen meer thuis bij andere stromingen op rechts; iets rechtser en conservatiever dan deze stroming.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_176103272
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 01:12 schreef Hexagon het volgende:
Waar zeg ik precies dat dit extreem rechts is?
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:49 schreef Hexagon het volgende:
Het grappige is dat ze ieder jaar ongeveer een nieuwe mantelorganisatie oprichten voor hetzelfde clubje mensen. Net als ze bij extreemlinks doen.
Waar doel je dan op met de vergelijking met extreem links?
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 01:12 schreef Hexagon het volgende:
En ik zie je linkjes tussen terroristische organisaties en onze regeringspartijen graag tegemoet.
Vanuit de gevestigde orde kun je gemakkelijk lijntjes trekken naar Antifa, Rara, PLO, Hezbollah etc. etc.

Dat jij moeite hebt met wannabe politici en daar denigrerend over doet vind ik hilarisch. Zeker als je hen op een hoop veegt met FvD. Een van de snelst groeiende partijen ooit, wat per definitie hun bestaansrecht legitimeert.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  vrijdag 29 december 2017 @ 11:22:15 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176103689
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 11:09 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

[..]

Waar doel je dan op met de vergelijking met extreem links?
Omdat die ook de werkwijze hebben om steeds nieuwe clubjes op te richten voor dezelfde groep mensen. Dat maakt ze zelf niet direct extreemrechts. Het is alleen een opvallende overeenkomst.

quote:
Vanuit de gevestigde orde kun je gemakkelijk lijntjes trekken naar Antifa, Rara, PLO, Hezbollah
Wordt eens concreet. De gevestigde orde bestaat uit VVD, CDA, PvdA, D66 en de Christenunie. Hoe zijn die precies verbonden met de door jou genoemde organisaties.

quote:
Dat jij moeite hebt met wannabe politici en daar denigrerend over doet vind ik hilarisch. Zeker als je hen op een hoop veegt met FvD. Een van de snelst groeiende partijen ooit, wat per definitie hun bestaansrecht legitimeert.
Wannabe aristocraten. Als je ideale samenleving van Bart-Jan Spruyt en de zijnen erop na slat is dat waar ze naartoe willen.

En een hoop figuren uit dat netwerkje duiken nu op bij FvD omdat ze daar ineens kansen zien. En wat het langetermijnsucces daarvan is moet ook blijken.
pi_176104009
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 december 2017 01:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

wat is er mis met happy socks? :@
Helemaal niks, lekker aandoen :P
pi_176104531
Is dit dan de club die ons terug naar 1850 na Christus brengt
pi_176104831
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 11:32 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Helemaal niks, lekker aandoen :P
Oké, gelukkig. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_176105468
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Zijn ze tegen abortus, euthanasie, homohuwelijk, geslachtsverandering en dergelijke? Nee. Ze zijn liberaal in de klassieke zin maar niet liberaal in (doorgeslagen) progressieve zin, dus conservatief-liberaal (of klassiek-liberaal, wat jij wil).
Juist in die groepen vind je verzameld wat er in Nederland aan anti abortus, euthanasie, homohuwelijk, geslachtsverandering en dergelijke figuren is overgebleven. Met liberaal (in welke vorm dan ook) heeft het echt verdomde weinig te maken.
pi_176105586
Het is gewoon een echokamertje van mensen die nergens anders welkom zijn. Die gaan die aanwezigen nog iets verder laten radicaliseren door pseudowetenschap en valse argumenten aan te voeren. De mensen die daar een kaartje voor gekocht hebben zijn toch al reddeloos verloren.

Ik denk dat dit preken voor eigen parochie wordt. Wat me wel stoort is dat er een soort wetenschappelijke legitimering aan wordt gegeven door alle doctoren en doctorandussen te benoemen terwijl vrijwel elke spreker al lang en breed op inhoudelijke argumenten is afgeserveerd in wetenschappelijke kringen.

Legitimering door dingen tot wetenschap te verheffen is een veelgebruikte propagandatechniek. De wetenschappelijke titels van mensen tot intrinsiek waardevol verheffen. Terwijl het natuurlijk gaat om wat je publiceert, niet om of je wel afgestudeerd bent. Op basis van de publicaties van deze mensen kun je al zien dat het niet gaat om hoogdravend wetenschappelijk onderzoek maar om geneuzel uit de onderbuik wat door misinterpretatie en doelbewust verkeerd uitleggen van andere wetenschappelijke bronnen nog enige glans hoopt te krijgen.
pi_176106028
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 12:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Juist in die groepen vind je verzameld wat er in Nederland aan anti abortus, euthanasie, homohuwelijk, geslachtsverandering en dergelijke figuren is overgebleven. Met liberaal (in welke vorm dan ook) heeft het echt verdomde weinig te maken.
Dan heb jij een heel ander beeld van die groep dan ik. Maar goed, dat was allang duidelijk geworden in het FvD topic waar je desalniettemin graag komt ;)
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_176106682
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 12:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dan heb jij een heel ander beeld van die groep dan ik. Maar goed, dat was allang duidelijk geworden in het FvD topic waar je desalniettemin graag komt ;)
In de verzameling clubjes waar Hexagon mee aankwam heeft het conservatisme inderdaad zwaar de bovenhand over het liberalisme. Met inderdaad ook erg conservatieve standpunten over abortus, euthanasie, homohuwelijk, geslachtsverandering en dergelijke. Veel mooier kunnen we het niet maken :P
pi_176107565
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 13:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In de verzameling clubjes waar Hexagon mee aankwam heeft het conservatisme inderdaad zwaar de bovenhand over het liberalisme. Met inderdaad ook erg conservatieve standpunten over abortus, euthanasie, homohuwelijk, geslachtsverandering en dergelijke. Veel mooier kunnen we het niet maken :P
Oke prima. Ik had het specifiek over FvD en DNL.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_176108501
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 11:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omdat die ook de werkwijze hebben om steeds nieuwe clubjes op te richten voor dezelfde groep mensen. Dat maakt ze zelf niet direct extreemrechts. Het is alleen een opvallende overeenkomst.
Het lijkt me nogal voor de hand liggen dat mensen met politieke ambities proberen hun visie voor het voetlicht te brengen en draagvlak te creëren. Dat is niet specifiek links, rechts, extreem, of passief. Het is toepasbaar op alle politici. De vergelijking met extreem links lijkt daarom een ander doel te dienen.
quote:
Wordt eens concreet. De gevestigde orde bestaat uit VVD, CDA, PvdA, D66 en de Christenunie. Hoe zijn die precies verbonden met de door jou genoemde organisaties.
Als jouw punt kennelijk niets met extreem rechts te maken had hoef ik dat verder niet in perspectief te plaatsen. Maar de liefdesrelatie met een PLO prominent en warme gevoelens voor Hezbollah van partijgenoot Kaag moeten je toch niet zijn ontgaan.
quote:
Wannabe aristocraten. Als je ideale samenleving van Bart-Jan Spruyt en de zijnen erop na slat is dat waar ze naartoe willen.

En een hoop figuren uit dat netwerkje duiken nu op bij FvD omdat ze daar ineens kansen zien. En wat het langetermijnsucces daarvan is moet ook blijken.
Maar dat geldt voor alle politieke bewegingen. Voor D66 in het bijzonder momenteel.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  vrijdag 29 december 2017 @ 14:39:13 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176110598
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 13:53 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Het lijkt me nogal voor de hand liggen dat mensen met politieke ambities proberen hun visie voor het voetlicht te brengen en draagvlak te creëren. Dat is niet specifiek links, rechts, extreem, of passief. Het is toepasbaar op alle politici. De vergelijking met extreem links lijkt daarom een ander doel te dienen.
Nou nee, er is gewoon een overeenkomst dat deze conservatief rechtse lui de neiging hebben om steeds met bombarie allerlei clubjes op te richten waarin je steeds dezelfde namen ziet terug komen. En die clubjes gaan daarna steeds weer als aan nachtkaars uit

Dat ik er iets mee wil zeggen verzin jij er krampachtig bij

quote:
Als jouw punt kennelijk niets met extreem rechts te maken had hoef ik dat verder niet in perspectief te plaatsen. Maar de liefdesrelatie met een PLO prominent en warme gevoelens voor Hezbollah van partijgenoot Kaag moeten je toch niet zijn ontgaan.
Oh dat verhaal...

En hoe zit het met de rara en antifa?

quote:
Maar dat geldt voor alle politieke bewegingen. Voor D66 in het bijzonder momenteel.
FvD moet de 51 jaar nog maar vol gaan maken
pi_176113503
quote:
14s.gif Op donderdag 28 december 2017 13:12 schreef Ryon het volgende:
Dacht dat er al een topic over was, maar die kan ik niet terugvinden. Dan maar hier:

Rutger van den Noort (vriend van Baudet) is voorzitter van de Stichting De Nederlandse Leeuw en organiseert in januari een een nationale brainstorm over het immigratie thema. Inmiddels hebben meer dan duizend mensen een kaartje gekocht en zijn er ook al tientallen sprekers bereid gevonden om te komen spreken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Waarom is dit bijzonder? Voornamelijk vanwege de selectie aan sprekers. Ze hebben vrijwel iedereen in het zogenaamde "alternatieve circuit" (voornamelijk bekend van internet) bereid gevonden om te komen spreken. Waaronder veel politici en academici die door het partijkartel/mediakartel/wetenschapskartel vermorzeld zijn. De "kinderen van de ideologische rekening" zoals dat op de website genoemd wordt.

Of de "postmodernistische progressieve-liberale kosmopolitische" machthebbers zullen moeten vrezen van deze brainstorm valt nog te bezien (mijn voorspelling: nee, het gaat heel amateuristisch worden) maar zeker met de razend populaire headliner Jordan B Peterson zal de zaal gevuld zijn met "gewone Nederlanders" die wij ook veel op Fok! en in de reaguurderspanelen van Geenstijl zien. De Nederlanders die men met geen stok naar het Malieveld krijgt, maar wellicht door "Malieveld 2.0" (zoals de Nederlandse Leeuw zichzelf noemt) wel aangesproken worden.

Wie gaat hierheen? En waarom?
De gevestigde politiek heeft iedereen zo sterk voor de gek gehouden dat zij alle geloofwaardigheid verloren heeft. Neem de D666 leugen van buitenlandse beïnvloeding via sociale media! De uitslag van het Oekraïne referendum? Het afschaffen van het referendum?! Geen geld naar Griekenland. Het heulen met Turkije ondanks dat Nederlanders volgens Erdogan Nazis en fascisten zijn. Het niet vervolgen voor terrorisme van een maniak die de vitrine van een Joods restaurant in A-dam molesteert maar wel een blanke vandaal die een molotov cocktail tegen een Moskee gooit. Wel vervolging van verontruste burgers in Friesland die de anti zwarte Piet demonstranten tegenhouden maar niet de Turkse demonstranten zwaaiend met Turkse vlaggen die in Rotterdam centrum de Erasmus brug bezetten.
Erger kan niet en het houdt maar niet op. De oplossing? Door te stemmen op partijen die niet bang zijn problemen wel met naam en toenaam te adresseren en die niet bezoedelt zijn.

Naar het evenement van De Nederlandse Leeuw gaat een groep burgers die oriëntatie en antwoorden zoeken voor hen en hun naasten op ondanks de gevestigde politiek alsmaar uitdijende problemen.
pi_176113652
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 15:43 schreef visbox het volgende:

[..]

De gevestigde politiek heeft iedereen zo sterk voor de gek gehouden dat zij alle geloofwaardigheid verloren heeft. Neem de D666 leugen van buitenlandse beïnvloeding via sociale media! De uitslag van het Oekraïne referendum? Het afschaffen van het referendum?! Geen geld naar Griekenland. Het heulen met Turkije ondanks dat Nederlanders volgens Erdogan Nazis en fascisten zijn. Het niet vervolgen voor terrorisme van een maniak die de vitrine van een Joods restaurant in A-dam molesteert maar wel een blanke vandaal die een molotov cocktail tegen een Moskee gooit. Wel vervolging van verontruste burgers in Friesland die de anti zwarte Piet demonstranten tegenhouden maar niet de Turkse demonstranten zwaaiend met Turkse vlaggen die in Rotterdam centrum de Erasmus brug bezetten.
Erger kan niet en het houdt maar niet op. De oplossing? Door te stemmen op partijen die niet bang zijn problemen wel met naam en toenaam te adresseren en die niet bezoedelt zijn.

Naar het evenement van De Nederlandse Leeuw gaat een groep burgers die oriëntatie en antwoorden zoeken voor hen en hun naasten op ondanks de gevestigde politiek alsmaar uitdijende problemen.
Dit is wel ongeveer het gedachtegoed wat ik bij de gemiddelde belangstellende voor dit clubje voorstel :P
  Moderator vrijdag 29 december 2017 @ 16:26:22 #83
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176115224
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 december 2017 15:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is wel ongeveer het gedachtegoed wat ik bij de gemiddelde belangstellende voor dit clubje voorstel :P
Doe er nog een beetje blanke superioriteit en racisme en anti-semitisme bij en je bent compleet
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176116647
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 december 2017 15:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is wel ongeveer het gedachtegoed wat ik bij de gemiddelde belangstellende voor dit clubje voorstel :P
Het gedachtegoed van belangstellenden als gemiddeld voor het clubje te typeren is vooringenomen en denigrerend.
Het botweg ontkennen van maatschappelijke problemen heeft eerder ook al tot onmetelijk groot verdriet geleid.
Het is daarom heel mooi dat mensen tot inkeer komen en daarmee het "politiek correct' foute pad verlaten.
Aan meelopers heb je niet veel. Kijk maar naar het ledental van de PvdA, D666 GL, SP, VVD etc. die allen sterk afnemen.
pi_176116925
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 16:59 schreef visbox het volgende:

[..]

Het gedachtegoed van belangstellenden als gemiddeld voor het clubje te typeren is vooringenomen en denigrerend.
Het botweg ontkennen van maatschappelijke problemen heeft eerder ook al tot onmetelijk groot verdriet geleid.
Het is daarom heel mooi dat mensen tot inkeer komen en daarmee het "politiek correct' foute pad verlaten.
Aan meelopers heb je niet veel. Kijk maar naar het ledental van de PvdA, D666 GL, SP, VVD etc. die allen sterk afnemen.
Aha, goed verhaal wel.
pi_176117505
Ik lees vooral angst van de huidige politieke activisten om hun riante baantje straks te verliezen. Door anderen te benoemen als foute mensen met foute programma's en een fout verleden proberen ze wanhopig en krampachtig te zwarte pieten, dat het zo blijft zoals het is. Voor hun dan.

Maar het politieke ijs is dun geworden in 2017. Heel dun.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_176117840
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 16:59 schreef visbox het volgende:

[..]

Het gedachtegoed van belangstellenden als gemiddeld voor het clubje te typeren is vooringenomen en denigrerend.
Het botweg ontkennen van maatschappelijke problemen heeft eerder ook al tot onmetelijk groot verdriet geleid.
Het is daarom heel mooi dat mensen tot inkeer komen en daarmee het "politiek correct' foute pad verlaten.
Aan meelopers heb je niet veel. Kijk maar naar het ledental van de PvdA, D666 GL, SP, VVD etc. die allen sterk afnemen.
D666, wat een superleuk grapje!
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176117916
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 16:59 schreef visbox het volgende:

[..]

Het gedachtegoed van belangstellenden als gemiddeld voor het clubje te typeren is vooringenomen en denigrerend.
Het botweg ontkennen van maatschappelijke problemen heeft eerder ook al tot onmetelijk groot verdriet geleid.
Het is daarom heel mooi dat mensen tot inkeer komen en daarmee het "politiek correct' foute pad verlaten.
Aan meelopers heb je niet veel. Kijk maar naar het ledental van de PvdA, D666 GL, SP, VVD etc. die allen sterk afnemen.
Sorry, maar een dergelijke misinterpretatie van de maatschappelijke problemen door het te willen vatten in simpele one-liners vind ik ook iets om denigrerend over te doen. Ik kan er namelijk weinig respect voor opbrengen. En dan ook nog de naïviteit om te denken dat partijen als de FVD daar wel wat aan gaan doen.

Als alle politici in het verleden jouw vertrouwen beschaamd hebben, waarom zou deze het dan niet ook doen?

Dus nee, dit verhaal van de Nederlandse Leeuw is voor mij niet veel meer dan mensen die hun onwelgevallige ideeën proberen te legitimeren door een stel nep-intellectuelen hun foute gedachtegoed te laten verkondigen. Als jij daar je heil bij wilt zoeken dan staat dat je vrij, maar verwacht niet dat je in het debat geen tegengas gaat krijgen.
pi_176118577
Joost Niemoller weer engerd is toch echt wel te labelen op deze man dus.
pi_176119232
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 16:59 schreef visbox het volgende:

[..]

Aan meelopers heb je niet veel. Kijk maar naar het ledental van de PvdA, D666 GL, SP, VVD etc. die allen sterk afnemen.
Is dat zo ?
februari 2017:

quote:
Totale ledenaantal politieke partijen licht gestegen
GroenLinks kreeg er het afgelopen jaar de meeste leden bij. De VVD raakte de meeste leden kwijt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ht-gestegen-a1545082

VVD blij ? Een aantal meelopers kwijt ?

quote:
GroenLinks had in 1996 een ledental van 11.700, maar staat anno 2016 op 21.180 leden. De SP had bijna 16.000 leden toen ze bij de Tweede Kamerverkiezingen 1994 in het parlement kwam en heeft per 1 januari 2016 41.710 leden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Politieke_partijen_in_Nederland
Hoezo ledenverlies in de laatste 20 jaar ?
pi_176119292
quote:
14s.gif Op donderdag 28 december 2017 13:12 schreef Ryon het volgende:
Dacht dat er al een topic over was, maar die kan ik niet terugvinden. Dan maar hier:

Rutger van den Noort (vriend van Baudet) is voorzitter van de Stichting De Nederlandse Leeuw en organiseert in januari een een nationale brainstorm over het immigratie thema. Inmiddels hebben meer dan duizend mensen een kaartje gekocht en zijn er ook al tientallen sprekers bereid gevonden om te komen spreken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Waarom is dit bijzonder? Voornamelijk vanwege de selectie aan sprekers. Ze hebben vrijwel iedereen in het zogenaamde "alternatieve circuit" (voornamelijk bekend van internet) bereid gevonden om te komen spreken. Waaronder veel politici en academici die door het partijkartel/mediakartel/wetenschapskartel vermorzeld zijn. De "kinderen van de ideologische rekening" zoals dat op de website genoemd wordt.

Of de "postmodernistische progressieve-liberale kosmopolitische" machthebbers zullen moeten vrezen van deze brainstorm valt nog te bezien (mijn voorspelling: nee, het gaat heel amateuristisch worden) maar zeker met de razend populaire headliner Jordan B Peterson zal de zaal gevuld zijn met "gewone Nederlanders" die wij ook veel op Fok! en in de reaguurderspanelen van Geenstijl zien. De Nederlanders die men met geen stok naar het Malieveld krijgt, maar wellicht door "Malieveld 2.0" (zoals de Nederlandse Leeuw zichzelf noemt) wel aangesproken worden.

Wie gaat hierheen? En waarom?
Op zich een intelligente jongen, die Rutger, hoewel ik het niet altijd met hem eens ben en hij af en toe net als Terry bedenkelijk dingetjes rt't, geloof ik. Maar we zullen zien dus, wat dat oplevert dan.
Peterson wordt door bepaalde mensen steeds verkeerd begrepen, denk ik, zie ook topic over cultuur marxisme dat van POL naar BNW verplaatst is. Peterson is vooral een psycholoog, en die hebben vaak toch wat vage theorieën verder, alhoewel hij dus in veel dingen aangaande wat in Canada speelt, en hier in NL niet, wel een sterk punt.
En ja, ben bang dat het weer veel amateurisme gaat opleveren idd.
I´m back.
pi_176119348
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 18:00 schreef DeParo het volgende:
Joost Niemoller weer engerd is toch echt wel te labelen op deze man dus.
Ex-linkse zo kun je Joost labelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 29-12-2017 19:15:28 ]
I´m back.
pi_176120624
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 december 2017 18:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ex-linkse zo kun Joost labelen.
extreemrechts is een meer actuele label
pi_176120883
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 19:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

extreemrechts is een meer actuele label
Ja, wel een beetje de weg kwijt door Baudet te vergelijken met Spinoza idd.
I´m back.
pi_176123937
Ik had een zakenvriend in het zuiden des lands aan de telefoon die politiek goed en actueel geïnformeerd is. Hij claimt dat nu ook D66-ers en PvdA-ers de kant van Baudet opzoeken.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_176124172
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 20:32 schreef cempexo het volgende:
Ik had een zakenvriend in het zuiden des lands aan de telefoon die politiek goed en actueel geïnformeerd is. Hij claimt dat nu ook D66-ers en PvdA-ers de kant van Baudet opzoeken.
Jos van Rey lijkt me niet zo'n betrouwbare bron.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 29 december 2017 @ 20:52:09 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176124814
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 17:25 schreef cempexo het volgende:
Ik lees vooral angst van de huidige politieke activisten om hun riante baantje straks te verliezen. Door anderen te benoemen als foute mensen met foute programma's en een fout verleden proberen ze wanhopig en krampachtig te zwarte pieten, dat het zo blijft zoals het is. Voor hun dan.

Maar het politieke ijs is dun geworden in 2017. Heel dun.
Ze zullen inderdaad sidderen voor de nieuwste in de reeks geflopte mantelorganisaties van dat netwerkje
pi_176132570
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Types als Bart Jan Spruyt zijn daar inderdaad niet zo blij mee
En terecht.
pi_176134614
Als ze nou die Peterson hadden gehaald en een interessante spreker uit de andere hoek, had dit best interessant kunnen zijn.

Nu heb ik zelfs medelijden met die Peterson.
pi_176139303
Verrek, ik zie nu pas wie er allemaal meedoen. Dat gaat een circus worden. Rita Verdonk. :').
I´m back.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')