abonnement Unibet Coolblue
pi_176041285


Café Weltschmerz publiceert bijna dagelijks een nieuwe video met ietwat 'dwarse' denkers, maar veelal wel mensen die reeds vrij bekend zijn. Er zitten ook genoeg mensen tussen wier ideeën meer aandacht verdienen dan dat ze nu krijgen. Esther van Fenema reken ik met name tot deze groep. Daarnaast zijn er gesprekken bij met mensen die zich normaal niet zo snel laten interviewen, zoals bijvoorbeeld Bart Nijman van GeenStijl.

Elke video heeft weer een andere interviewer en andere geïnterviewde (al komen sommige gasten vaker dan eens terug). Er zit zowel links (bijvoorbeeld Ewoud van Engelen) als rechts (bijvoorbeeld Thierry Baudet) volk tussen. Als je het 'overkoepelende thema' van de video's dan toch wil samenvatten, dan zou ik 't houden op kritiek op 't globalisme en/of de huidige elite.

Het Youtube-kanaal vind je hier. De gesprekken zijn ook de te downloaden als podcast.

Een drietal persoonlijke favorieten:



Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_176044477
Leuke interviews zijn het, met interessante onderwerpen en goede gesprekken. Ik moet er eigenlijk vaker naar kijken.

Ik wist niet dat er podcasts van waren, die ga ik downloaden
  woensdag 27 december 2017 @ 16:51:05 #3
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176044865
Het meest obscure stukje internet / youtube.

Als vanzelfsprekend ben ik groot fan _O_
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_176045036
Ik dacht even dat het ging over onze welbespraakte forumgenoot.
  Redactie Games woensdag 27 december 2017 @ 17:29:22 #5
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_176046075
Klinkt als een kanaal dat steunt op de valse compromis-drogreden.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_176056096
De nieuwste video, met Ewald van Engelen en Hans Biesheuvel (voormalig voorzitter van het VNO-NCW). Toch opvallend harde kritiek op het nieuwe kabinet, vooral op 't zwaarder belasten van het Nederlandse MKB, terwijl multinationals met 't afschaffen van de dividendbelasting een flinke belastingkorting krijgen.

Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_176056172
Ik luister ook vaak bij het koken met de koptelefoon op. Vaak bijzonder interessante vragen en dito gasten.
pi_176056463
Interessante gasten. Zeker de moeite waard.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_176056735
Jammer dat Esther nou nooit eens conclusies trekt of wat duidelijker laat merken wat haar mening is. Zij zou een tandje meer uitgesproken mogen zijn
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_176172470
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_176183987
quote:
Ramautarsing is wel echt een neo liberaal in hart en nieren... Die wilt openbare wegen nog geprivatiseerd hebben... Een ideologie die behoorlijk gevaarlijk is maar gelukkig weinig aanhang heeft.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 31 december 2017 @ 11:14:17 #14
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_176184065
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ramautarsing is wel echt een neo liberaal in hart en nieren... Die wilt openbare wegen nog geprivatiseerd hebben... Een ideologie die behoorlijk gevaarlijk is maar gelukkig weinig aanhang heeft.
Die ideologie heet libertarisme. Yernaz is een minarchist (een stroming binnen het libertarisme).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_176185484
quote:
Nou vooruit, ik heb wel zin in een potje lachen.

Lol eerste wat opvalt dus: Ayn Rand en dat hele gedachtegoed kwam bij deze van oorsprong erg linkse jongen als een epifanie dus. Wat ik al dacht. Het kenmerkt de ware gelovige en gebeurt vaak op jonge beïnvloedbare leeftijd. :D.
Zelfde krijg je als sommige lieden op jonge beïnvloedbare leeftijd de werkjes van Nietzsche gaan doorworstelen.

PS
Eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat-ie in dit gesprek minder stereotiep overkomt dan doorgaans het geval is. Ligt ook aan zijn gesprekspartner uiteraard, daar steekt-ie beter bij af.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 31-12-2017 12:49:09 ]
I´m back.
pi_176185622
Overigens voordat ik begin, ik zag vorig weekend deze:


Omdat ik Jan Gajentaan iets beter ken via twitter. Beetje een centrum-rechtse figuur en volgens mij is er tav sommige standpunten best overlap met centrum-linkse figuren.
I´m back.
  zondag 31 december 2017 @ 13:00:40 #17
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_176188037
Jan Gajentaan (prachtnaam trouwens _O_) publiceert ook op OpinieZ. Hij schrijft met name goeie columns over het herleefde antisemitisme in West-Europa.

[ Bericht 17% gewijzigd door 2thmx op 31-12-2017 13:36:42 ]
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  woensdag 3 januari 2018 @ 12:12:49 #18
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_176255496
Nieuwe video met :r Dries van Agt :r slaan we even over, want meteen daarna eentje met _O_ Adjiedj Bakas _O_.

Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_176255576
_O_ _O_ _O_ Dries van Agt _O_ _O_ _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_176291583
Het zijn eigenlijk te veel afleveringen...
Niet bij te benen
  maandag 8 januari 2018 @ 09:46:37 #21
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176360371
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_176475719
quote:
Willem Cornax weet deftig te argumenteren. Maar die Sid is een figuur jonge......
pi_176475882
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 15:12 schreef Rangono het volgende:

[..]

Willem Cornax weet deftig te argumenteren. Maar die Sid is een figuur jonge......
Je hoeft maar een halve zin uit te spreken en dan vuurt Sid zijn verbale diarree mitrailleur op je af.
I´m back.
pi_176475913
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 15:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hoeft maar een halve zin uit te spreken en dan vuurt Sid zijn verbale diarree mitrailleur op je af.
Full asperger, inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')