abonnement Unibet Coolblue
pi_176039855
Hallo,

Ik ga op dit moment met de trein naar werkt. Het is 10 km dus fietsen gaat ook prima en is een stuk gezonder. Alleen regent het vrij vaak in Nederland en 10 km door regen fietsen is niet fijn. Ik wil om deze reden een vouwfiets kopen zodat ik flexibel ben en op regenachtige dagen gewoon de fiets in de trein kan meenemen.

Is elke dag 10 km heen en 10 km terug op een vouwfiets een beetje te doen of raden jullie toch aan om een gewone fiets te kopen?
Hoi
  woensdag 27 december 2017 @ 14:33:52 #2
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176039960
Dat ligt aan de vouwfiets. Zo'n Brompton fietst prima (je kunt ze met versnellingen kopen) alleen is die wel behoorlijk prijzig.

Ik neem aan dat je de fiets niet wilt meenemen in de trein en de vouwfiets wel?

Hou er wel rekening mee dat door de kleinere wielmaat je banden sneller slijten.
pi_176040050
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:33 schreef Lunatiek het volgende:
Dat ligt aan de vouwfiets. Zo'n Brompton fietst prima (je kunt ze met versnellingen kopen) alleen is die wel behoorlijk prijzig.

Ik neem aan dat je de fiets niet wilt meenemen in de trein en de vouwfiets wel?
Ja een gewone fiets in de trein lijkt mij niet handig en je moet er extra voor betalen. Ik wilde eigenlijk niet heel veel geld aan uitgeven, want dat heb ik niet. Die dingen van ~250 euro zijn af te raden in mijn situatie?
Hoi
pi_176040762
Geen vouwfiets nemen met van die hele kleine wieltjes. Dan is 10 km héél erg veel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176040853
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:54 schreef Isabeau het volgende:
Geen vouwfiets nemen met van die hele kleine wieltjes. Dan is 10 km héél erg veel.
Alle vouwfietsen lijken 20 inch wielen te hebben. Ik heb geen gevonden met grotere wielen.
Hoi
  woensdag 27 december 2017 @ 14:57:21 #6
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176040869
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:36 schreef Meesternadim het volgende:

[..]

Ja een gewone fiets in de trein lijkt mij niet handig en je moet er extra voor betalen. Ik wilde eigenlijk niet heel veel geld aan uitgeven, want dat heb ik niet. Die dingen van ~250 euro zijn af te raden in mijn situatie?
Ik heb alleen ervaring met een Brompton. Reed er vaak 25 km mee naar mijn werk, heb er in de vakantie ook mee in de bergen gereden. Hij gaat al zo'n 17 jaar mee en behalve de banden heb ik er weinig onderhoud aan gehad.

Een normale nieuwe fiets koop je al niet voor 250¤. Dan ga je dus op kwaliteit beknibbelen, zeg maar stevigheid en robuustheid van de fiets. Die heel goedkope zijn meer gedacht voor op de camping of de boot. Ze fietsen misschien best goed maar ik denk dat je er veel onderhoud aan gaat hebben omdat ze niet bedoeld zijn voor dagelijks gebruik op lange afstanden.

Maar misschien heeft iemand goede ervaringen met de modernere goedkope vouwfietsen.
pi_176040899
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:56 schreef Meesternadim het volgende:

Alle vouwfietsen lijken 20 inch wielen te hebben. Ik heb geen gevonden met grotere wielen.
Geen idee wat ik had, maar het waren echt kleine wielen. Niet op te fietsen -O- Misschien dat die prutdingen niet meer gemaakt worden. Je had hem zo mogen hebben om te proberen, maar helaas gewoon naar de stort gebracht.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 27 december 2017 @ 14:58:36 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176040906
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:54 schreef Isabeau het volgende:
Geen vouwfiets nemen met van die hele kleine wieltjes. Dan is 10 km héél erg veel.
Die van ik meen 16 nogwat" (formaat Brompton) zijn goed te doen als het een fiets met fatsoenlijke versnellingen is.
pi_176041199
Ik heb trouwens wel ervaring met een vouwfiets. Had 5 jaar geleden eentje tweedehands gekocht voor 50 euro. Het was een oud ding zonder versnellingen.

Zoe iets:



Het ging 4 jaar mee zonder problemen. Maar ik fietste maar 4 km per dag mee. Na 4 jaar is de kogellager voor de pedalen uit elkaar gevallen en was het niet te repareren. Ik heb eigenlijk wel goede ervaringen mee. Eigenlijk vond ik het fijner fietsen dan de opa fiets wat ik nu heb. Het is deze:


Had ik toevallig een hele goede vouwfiets bemachtigd of rijden de nieuwe vouwfietsen ook zo lekker vraag ik me af.
Hoi
pi_176041363
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:07 schreef Meesternadim het volgende:
Ik heb trouwens wel ervaring met een vouwfiets. Had 5 jaar geleden eentje tweedehands gekocht voor 50 euro. Het was een oud ding zonder versnellingen.

Zoe iets:

[ afbeelding ]

Het ging 4 jaar mee zonder problemen. Maar ik fietste maar 4 km per dag mee. Na 4 jaar is de kogellager voor de pedalen uit elkaar gevallen en was het niet te repareren. Ik heb eigenlijk wel goede ervaringen mee. Eigenlijk vond ik het fijner fietsen dan de opa fiets wat ik nu heb. Het is deze:
[ afbeelding ]

Had ik toevallig een hele goede vouwfiets bemachtigd of rijden de nieuwe vouwfietsen ook zo lekker vraag ik me af.
Die vouwfiets die je had heeft banden 2x zo groot als wat ik had 8-) Ik kan me voorstellen dat dat prima reed.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176041682
Haal dan gewoon een scooter ofzo...
Flink windscherm erop klaar.
Ik zwaai naar dieren.
pi_176041807
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:23 schreef Geerd het volgende:
Haal dan gewoon een scooter ofzo...
Flink windscherm erop klaar.
Fietsen is gezonder.

Daarnaast word ik wekelijks aangehouden met scooter. Niet handig.
Hoi
  woensdag 27 december 2017 @ 15:59:29 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_176043079
Ik snap mensen als TS niet. Voor die ene keer dat het regent een op een kutfiets naar je werk fietsen omdat natregenen geen optie is.

En dan voor die onpraktische oplossing ook nog eens geen geld uit willen geven. Je krijgt toch reiskostenvergoeding?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_176043241
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:59 schreef kanovinnie het volgende:
Ik snap mensen als TS niet. Voor die ene keer dat het regent een op een kutfiets naar je werk fietsen omdat natregenen geen optie is.

En dan voor die onpraktische oplossing ook nog eens geen geld uit willen geven. Je krijgt toch reiskostenvergoeding?
Die ene keer regen? In Nederland regent het bijna elke week. Hoe kom je erbij dat het een kutfiets is? Misschien fiets het net zo fijn als een gewone fiets?
Ik krijg inderdaad reiskostenvergoeding. Wat is je punt daarmee?
Hoi
  woensdag 27 december 2017 @ 16:07:10 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_176043389
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:02 schreef Meesternadim het volgende:

[..]

Die ene keer regen? In Nederland regent het bijna elke week.
Ik ga elke dag op de fiets naar mijn werk. Het regent niet elke week.
quote:
Hoe kom je erbij dat het een kutfiets is? Misschien fiets het net zo fijn als een gewone fiets?
Dat kan per definitie niet. Het is een fiets gemaakt om mee te nemen in de trein, niet om mee te fietsen. Het kan best prima fietsen, maar nooit zo goed als een echte fiets.
quote:
Ik krijg inderdaad reiskostenvergoeding. Wat is je punt daarmee?
Daar kan je toch wat knaps van kopen ipv een oud barrel?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 27 december 2017 @ 16:08:18 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176043426
Het regent véél minder vaak precies als je moet fietsen dan je denkt.

Ik zou gewoon een goede fiets kopen en daarmee fietsen. Als de weersverwachting aangeeft dat regne te verwachten is op fietstijd, ga dan heen- en terug met de trein.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_176043762
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:08 schreef LXIV het volgende:
Het regent véél minder vaak precies als je moet fietsen dan je denkt.

Ik zou gewoon een goede fiets kopen en daarmee fietsen. Als de weersverwachting aangeeft dat regne te verwachten is op fietstijd, ga dan heen- en terug met de trein.
Dit dus. Snap niet waarom je per se niet terug met de trein wilt en voor die enkele keren per jaar een fiets wil aanschaffen?
pi_176043864
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:08 schreef LXIV het volgende:
Het regent véél minder vaak precies als je moet fietsen dan je denkt.

Ik zou gewoon een goede fiets kopen en daarmee fietsen. Als de weersverwachting aangeeft dat regne te verwachten is op fietstijd, ga dan heen- en terug met de trein.
O-) https://www.hetregentbijnanooit.nl/site/
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176043875
quote:
14s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:17 schreef Chai het volgende:

[..]

Dit dus. Snap niet waarom je per se niet terug met de trein wilt en voor die enkele keren per jaar een fiets wil aanschaffen?
Ik snap niet wat je bedoelt.
Hoi
pi_176043976
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:21 schreef Meesternadim het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je bedoelt.
Die fiets neem je dan toch mee in de trein voor als het op de terugweg wel droog is?

Edit: Oh dacht dat je nu al een gewone fiets had en je daarnaast nog een vouwfiets wilde.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2017 16:25:09 ]
pi_176044139
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:24 schreef Chai het volgende:

[..]

Die fiets neem je dan toch mee in de trein voor als het op de terugweg wel droog is?

Edit: Oh dacht dat je nu al een gewone fiets had en je daarnaast nog een vouwfiets wilde.
Maar wat als het op de terugweg regent?

Blijkbaar maken jullie minder vaak regen mee, maar ik maak toch echt wekelijks regen mee.

Maar goed, misschien moet ik dan gewoon een regenpak meenemen en fietsen tijdens de regen met de gewone fiets.
Hoi
pi_176044268
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:28 schreef Meesternadim het volgende:

[..]

Maar wat als het op de terugweg regent?

Blijkbaar maken jullie minder vaak regen mee, maar ik maak toch echt wekelijks regen mee.

Maar goed, misschien moet ik dan gewoon een regenpak meenemen en fietsen tijdens de regen met de gewone fiets.
Ik vind regen op de terugweg niet erg en 's ochtends ben ik het vaak voor.

Voor de heenweg kan je ook droge werkkleding meenemen (evt. in een fietstas) en je op je werk omkleden. Regenkleding is vaak niet 100% waterdicht tijdens aanhoudende stevige regen.
  woensdag 27 december 2017 @ 16:34:27 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_176044327
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:32 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik vind regen op de terugweg niet erg en 's ochtends ben ik het vaak voor.

Voor de heenweg kan je ook droge werkkleding meenemen (evt. in een fietstas) en je op je werk omkleden. Regenkleding is vaak niet 100% waterdicht tijdens aanhoudende stevige regen.
Plus dat je je kapot zweet in regenkleding.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_176044484
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Plus dat je je kapot zweet in regenkleding.
Ja je hebt er erg weinig aan, want je verschijnt er niet fris mee op je werk. :P

In alleen een regenjas gaat het nog wel vind ik.

En voor je benen sowieso rainlegs>regenbroek.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2017 16:39:56 ]
  woensdag 27 december 2017 @ 16:41:50 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_176044584
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:39 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja je hebt er erg weinig aan, want je verschijnt er niet fris mee op je werk. :P

In alleen een regenjas gaat het nog wel vind ik.

En voor je benen sowieso rainlegs>regenbroek.
In een knappe regenjas wel ja, als je in zo'n vodje wat op een verknipte vuiliszak lijkt gaat fietsen niet.

Ik neem dan meestal een extra broek mee en wissel op kantoor om. Of draag een outdoorbroek. Winddicht en snel droog.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 27 december 2017 @ 17:08:24 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176045381
Ik zou trouwens ook een goede fiets kopen. Dan is het veel leuker om te fietsen.

Ik had altijd van die goedkope fietsen, geschikt voor school en in de stad. Totdat ik eens een goede fiets kocht (niet extreem duur, maar iets van 950 euro). Dat maakte zo'n verschil! Daar stap je veel gemakkelijker op. En je doet er jaren mee, hij verdient zichzelf terug.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_176045566
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 17:08 schreef LXIV het volgende:
Ik zou trouwens ook een goede fiets kopen. Dan is het veel leuker om te fietsen.

Ik had altijd van die goedkope fietsen, geschikt voor school en in de stad. Totdat ik eens een goede fiets kocht (niet extreem duur, maar iets van 950 euro). Dat maakte zo'n verschil! Daar stap je veel gemakkelijker op. En je doet er jaren mee, hij verdient zichzelf terug.
Totdat hij gejat wordt :P

TS, ik zou investeren in een goede fiets en een goed regenpak. Goed regenpak -> ademend, bijvoorbeeld Gore-tex of HyVent. Zweet niet enorm. En voor die ene keer dat het op de terugweg opeens regent, kan je ook met de trein naar huis, de volgende dag met de trein naar je werk, en dan 's middags alsnog terugfietsen.
Somebody that I used to know
  woensdag 27 december 2017 @ 17:15:54 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176045618
quote:
2s.gif Op woensdag 27 december 2017 17:14 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Totdat hij gejat wordt :P
Gelukkig worden hier geen fietsen gejat (Zelfs de boodschappenwagentjes zijn nog muntjesloos) en op mijn werk ook niet. Anders is het wel zonde om een dure fiets te hebben.
Als ik naar de stad ga kun je hem gratis bewaakt parkeren (tot diep in de nacht)
quote:
TS, ik zou investeren in een goede fiets en een goed regenpak. Goed regenpak -> ademend, bijvoorbeeld Gore-tex of HyVent. Zweet niet enorm. En voor die ene keer dat het op de terugweg opeens regent, kan je ook met de trein naar huis, de volgende dag met de trein naar je werk, en dan 's middags alsnog terugfietsen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator woensdag 27 december 2017 @ 17:17:34 #29
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_176045710
Hier worden de goedkope fietsen zelfs gestolen. Een fiets van 950 euro durf ik echt niet aan.
Hoi
pi_176045753
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 17:17 schreef jitzzzze het volgende:
Een echte fiets voor dagelijks gebruik en een auto voor als het regent. Kan niet verkeerd gaan.
Aan een auto ben je ongeveer 200 per maand kwijt. Lijkt me geen goede investering als je het maar 1 keer per week gebruikt.
Hoi
  Moderator woensdag 27 december 2017 @ 17:23:25 #32
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_176045868
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 17:19 schreef Meesternadim het volgende:

[..]

Aan een auto ben je ongeveer 200 per maand kwijt. Lijkt me geen goede investering als je het maar 1 keer per week gebruikt.
Dat is een keuze die alleen jij kunt maken, het is gewoon een optie.
pi_176047080
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 17:18 schreef Meesternadim het volgende:
Hier worden de goedkope fietsen zelfs gestolen. Een fiets van 950 euro durf ik echt niet aan.
Ik heb een dure fiets in een stad waar ook goedkope fietsen gejat worden. Zet hem in de binnenstad altijd in beveiligde stallingen die er steeds meer zijn. En als je thuis een berging/fietsenstalling hebt ben je al een heel eind. Voor langere tijd ergens buiten laten staan moet je wel vermijden namelijk.

Als je de fiets bij jou thuis en op je werk veilig kan stallen is alleen gebruiken voor woon-werkverkeer ook een optie.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2017 18:06:55 ]
pi_176047884
quote:
14s.gif Op woensdag 27 december 2017 18:05 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik heb een dure fiets in een stad waar ook goedkope fietsen gejat worden. Zet hem in de binnenstad altijd in beveiligde stallingen die er steeds meer zijn. En als je thuis een berging/fietsenstalling hebt ben je al een heel eind. Voor langere tijd ergens buiten laten staan moet je wel vermijden namelijk.

Als je de fiets bij jou thuis en op je werk veilig kan stallen is alleen gebruiken voor woon-werkverkeer ook een optie.
Ik kan het op werk dus niet veilig parkeren. Gewoon meenemen naar binnen is wel een optie maar dan moet ik die fiets elke dag 5 verdiepingen naar boven sjouwen. De lift is namelijk te klein om een fiets mee te nemen. Tenzij het een vouwfiets is :P
Hoi
pi_176048006
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 18:32 schreef Meesternadim het volgende:

[..]

Ik kan het op werk dus niet veilig parkeren. Gewoon meenemen naar binnen is wel een optie maar dan moet ik die fiets elke dag 5 verdiepingen naar boven sjouwen. De lift is namelijk te klein om een fiets mee te nemen. Tenzij het een vouwfiets is :P
Weet je dat zeker? Kreeg mijn fiets met grote framemaat wel gewoon in de mini lift (gebouw met 2 verdiepingen en capaciteit voor 20 man oid) namelijk. Wel schuin en tactisch gepositioneerd.

Welke voorziening is er om fietsen te stallen dan? Gewoon op straat zeg maar?
pi_176048191
Ik heb een vrij recente (denk 2 jaar oude) vouwfiets, van Popal (reload F207). Hier fiets ik bijna dagelijks 2 x 2km op (werk in centrum en parkeer buiten betaalzone). Fiets ligt dus in de kofferbak.

Is luxe ding, zit goed, 6 versnellingen dit dat. Maar een echte fiets is uiteraard toch echt fijner.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_176048696
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 18:37 schreef Chai het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Kreeg mijn fiets met grote framemaat wel gewoon in de mini lift (gebouw met 2 verdiepingen en capaciteit voor 20 man oid) namelijk. Wel schuin en tactisch gepositioneerd.

Welke voorziening is er om fietsen te stallen dan? Gewoon op straat zeg maar?
Ik heb het niet geprobeerd maar ik gok dat het niet past. Het is heel klein en oud lift.

Ja ik kan het daar alleen op straat parkeren, tenzij ik het op het station parkeer en verder ga lopen. Maar dat is ook niet ideaal.
Hoi
  woensdag 27 december 2017 @ 19:05:54 #38
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_176048953
Er zijn ook vouwfietsen die gewoon even groot zijn als een normale fiets. Die worden ook niet echt klein als je ze opvouwt. Passen niet in een kofferbak of iets. Maar mogen wel gratis met de trein mee.
pi_176065095
quote:
2s.gif Op woensdag 27 december 2017 17:14 schreef Postbus100 het volgende:
En voor die ene keer dat het op de terugweg opeens regent, kan je ook met de trein naar huis, de volgende dag met de trein naar je werk, en dan 's middags alsnog terugfietsen.
Slim! Overigens is 10 km fietsen, best lekker en je went aan de afstand (helaas niet aan de tegenwind).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176065320
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 09:19 schreef blomke het volgende:

[..]

Slim! Overigens is 10 km fietsen, best lekker en je went aan de afstand (helaas niet aan de tegenwind).
Toen ik nog op de middelbare school zat fietste ik 2 jaar elke dag 13 km heen en 13 km terug. Ik vond het veel fijner dan het alternatief, dat met een drukke bus reizen was. Alleen met de tegenwind was het soms wel zwaar inderdaad.
Hoi
pi_176065398
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:02 schreef Meesternadim het volgende:

[..]

Die ene keer regen? In Nederland regent het bijna elke week.
ik fiets dagelijks naar mijn werk, 12 kilometer enkele reis en de kans op een bui bij mijn fietstocht is ongeveer 1 op de 20 of zo. Dus ik hoef maar eens in de 2 weken een keer een regenpak te gebruiken. :D
pi_176065535
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 09:38 schreef Meesternadim het volgende:
Alleen met de tegenwind was het soms wel zwaar inderdaad.
Ja klopt. Ik deed wel earphones in tegen het windgeruis, lage versnelling en met geduld fietsen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176065803
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 09:50 schreef blomke het volgende:

[..]

Ja klopt. Ik deed wel earphones in tegen het windgeruis, lage versnelling en met geduld fietsen.
Mijn fiets had geneens versnellingen :')
Hoi
  donderdag 28 december 2017 @ 10:06:46 #44
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176065828
Zo'n Brompton fietst net zo lekker als een "echte" fiets als je van normale afmetingen bent. Hooguit een prettiger zadel (met vering) erop zetten.

Een vouwfiets maakt je veel flexibeler, niet alleen in het woon-werkverkeer. Je hebt altijd eigen vervoer bij je, zodat je niet geheel afhankelijk bent van het ov. Je kunt hem in de auto meenemen, ook in kleinere auto's. Je kunt hem op vakantie meenemen met de trein of in de auto. Zelfs als dingen op loopafstand zijn, ben je met een (vouw)fiets sneller.

Als een collega je een keer naar huis wil brengen doe je de vouwfiets gewoon in de auto.

Zo'n tweede fiets op het station is alleen handig als je nooit op een ander station komt. Met de vouwfiets in de trein kun je nog eens door een andere omgeving fietsen.

Genoeg gemak om voor het comfort van een duurder model te kiezen. Dat is een duurzame investering. Vooral omdat een goede vouwfiets op de tweedehandsmarkt nog flink wat kan opleveren.
pi_176065890
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 10:04 schreef Meesternadim het volgende:
Mijn fiets had geneens versnellingen :')
Dapper van je. Ik eiste van mijn pa een fiets met >5 versnellingen
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176099581
Ik zou gewoon een normale fiets met fietstassen met een poncho en een paraplu er in gebruiken. Als het dan regent fiets je naar het station en pak je de paraplu en de trein, als het niet regent fiets je naar het werk. Als het op de terugweg regent lijkt me dat minder erg omdat je thuis kan douchen en droge kleren aan kunt trekken (en je hebt die poncho). Op kleine bandjes fietsen op een goedkope vouwfiets met instabiel frame lijkt me ook niks voor 20 km, 2 x 10? valt ook wel weer mee in afstand).
Onder deze lijn niet schrijven
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:14:24 #47
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_176101743
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 18:32 schreef Meesternadim het volgende:

[..]

Ik kan het op werk dus niet veilig parkeren. Gewoon meenemen naar binnen is wel een optie maar dan moet ik die fiets elke dag 5 verdiepingen naar boven sjouwen. De lift is namelijk te klein om een fiets mee te nemen. Tenzij het een vouwfiets is :P
Fiets rechtop in de lift.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_176118478
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:14 schreef fathank het volgende:

[..]

Fiets rechtop in de lift.
De lift heeft een klapdeur die je zelf open moet houden terwijl je de fiets verticaal in de lift duwt. Het is mogelijk maar niet handig.
Hoi
pi_176118628
Even half-topic:

Een grote ergernis onder treinreizigers zijn vouwfietsen. Het is dat hele gedoe er omheen en veel vouwfietsers bezetten twee plekken (vouwfiets tegen klapstoel)

Verder is een volwassen vent op zo'n circusfietsje geeeen gezicht. Lachwekkend.

Ik denk dan altijd: koop eens een normale fiets man.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_176118839
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 18:02 schreef Sigaartje het volgende:
Even half-topic:

Een grote ergernis onder treinreizigers zijn vouwfietsen. Het is dat hele gedoe er omheen en veel vouwfietsers bezetten twee plekken (vouwfiets tegen klapstoel)

Verder is een volwassen vent op zo'n circusfietsje geeeen gezicht. Lachwekkend.

Ik denk dan altijd: koop eens een normale fiets man.
Je tweede punt is onzin. Een fiets is geen statussymbool.
Hoi
pi_176119136
Maar ik zag vandaag toevallig iemand met een brompton buiten het station. Ik spraak hem aan en mocht van hem een stukje fietsen om te voelen hoe het fietst.

Het fietste heel zwaar. Ik vond dat vreemd want mijn meer dan twintig jaar oude rhino weekend star vouwfiets reed eigenlijk heel fijn. Hoe kan dat?

Ik ga in ieder geval dus voor een gewone fiets. Hebben jullie ervaring met stadsfietsen van onder 300 euro?
Hoi
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')