Nee, beter hè!quote:Op woensdag 27 december 2017 12:27 schreef FastFlyingJackson het volgende:
niet harder als 90 kunnen rijden.
Hij is net anderhalve week geleden nog gekeurd.. Maar ik laat hem idd uitlezen. Ik weet dat ik geen exact antwoord kan krijgen maar hoopte een beetje in de goede richting eem duwtje te krijgen, ik waardeer je antwoordquote:Op woensdag 27 december 2017 13:28 schreef oldford het volgende:
Ik zou eerst beginnen met de foutcodes uit te laten lezen.
Dat kan een hoop gegis, gezoek, tijd en geld besparen.
Je zult het probleem toch moeten oplossen, anders kan je bij de APK afgekeurd worden.
Dat hangt dan af van de exacte foutcode(s) en/of de uitstoot.
precies dit, mensen moeten eens kappen met het lampje zien en gelijk topic openen, begin nou maar eerst met uitlezen, geen hond kan wat voor je betekenen zolang je niet met foutcodes komt.quote:Op woensdag 27 december 2017 13:28 schreef oldford het volgende:
Ik zou eerst beginnen met de foutcodes uit te laten lezen.
Dat kan een hoop gegis, gezoek, tijd en geld besparen.
Je zult het probleem toch moeten oplossen, anders kan je bij de APK afgekeurd worden.
Dat hangt dan af van de exacte foutcode(s) en/of de uitstoot.
Ok.quote:Op woensdag 27 december 2017 14:52 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
precies dit, mensen moeten eens kappen met het lampje zien en gelijk topic openen, begin nou maar eerst met uitlezen, geen hond kan wat voor je betekenen zolang je niet met foutcodes komt.
misschien kwam ik wat bot over (iets met emmer en druppel), niet echt de bedoeling.quote:Op woensdag 27 december 2017 15:09 schreef FastFlyingJackson het volgende:
[..]
Ok.
Gooi maar dicht moderator.
Het is okequote:Op woensdag 27 december 2017 16:24 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
misschien kwam ik wat bot over (iets met emmer en druppel), niet echt de bedoeling.
zodra je de foutcodes hebt zie ik ze graag hier, kunnen we je helpen om het probleem te vinden (pro-tip, een DTC is een diagnostisch hulpmiddel, geen conclusie, iets wat veel monteurs vergeten).
eh?quote:Op zondag 31 december 2017 12:16 schreef pvdplanet het volgende:
Oorzaak: verschil in meeting tussen o2 sensor nr 1 en o2 sensor nr 2 wijkt teveel af.
Conclusie: katalysator defect
Nee, PSA houdt zich redelijk aan de wettelijke regels. Of moet ik zeggen dat de fabrikant van de motorelektronika (in ieder geval bij benzinemotoren) zich redelijk aan de wettelijke regels houdt? Licht eraan wie verantwoordelijk is voor de werking van de software.quote:Op zondag 31 december 2017 13:29 schreef Fer het volgende:
Volgens mij blijven bij de PSA bakken de melding op scherm staan, terwijl het misschien maar 1x voorgekomen is.
Ook in 2006 al?quote:Op zondag 31 december 2017 13:45 schreef oldford het volgende:
[..]
Nee, PSA houdt zich redelijk aan de wettelijke regels. Of moet ik zeggen dat de fabrikant van de motorelektronika (in ieder geval bij benzinemotoren) zich redelijk aan de wettelijke regels houdt? Licht eraan wie verantwoordelijk is voor de werking van de software.
Sommige storingen krijg je pas te zien als ze 3 x achter elkaar zijn voor gekomen, andere zie je direct..Als de storing daarna bij 3 ritten niet meer actief is, verdwijnt de melding van het display.
Tja, misschien had je beter even de accu los kunnen halen. Dat werkte toen nog goed.quote:Op zondag 31 december 2017 13:58 schreef Fer het volgende:
[..]
In 2002 reed ik een keer de tank leeg, de emissiemelding bleef er in staan, tot ik langs de dealer ging.
Volgens de dealer dit inderdaad.quote:Op zondag 31 december 2017 12:16 schreef pvdplanet het volgende:
Oorzaak: verschil in meeting tussen o2 sensor nr 1 en o2 sensor nr 2 wijkt teveel af.
Conclusie: katalysator defect
Dat moest vast comfortabel rijden zo een c5!quote:Op zondag 31 december 2017 13:26 schreef Garbageman het volgende:
Beetje kort door de bocht. Als b.v. je bobine niet helemaal goed is dan kan je die storing ook krijgen, of een slechte injector, of een bougie probleem, klepstoters, zelfs een slechte lambda sensor, of het stekkertje van de lambda sensor, of een stekker ergens anders, of valse lucht ergens...
(Ik rij in een C5 uit 2004 met lpg en 280.000 op de teller dus ik heb wel wat meegemaakt aan emissie storingen)
De beruchte melding P0420 "Katalysator werking te gering" komt niet zo snel weer terug.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:39 schreef FastFlyingJackson het volgende:
Heb hem uit laten lezen, geen codes meegekregen maar volgens de monteur lag het probleem bij een "verouderde" katalysator. Hij heeft de melding gewist, maar zodra de auto de roldeur uitreed kwam de melding al direct terug
Eigenlijk wel ja inderdaad, maar is er een specifieke reden dat het van de 1 op de andere dag ook weer verdwenen is?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 19:08 schreef oldford het volgende:
[..]
De beruchte melding P0420 "Katalysator werking te gering" komt niet zo snel weer terug.
Dat duurt minstens 100 kilometer en pas na 800 kilometer is echt geen uitzondering.
Als je bij de roldeur al weer een fout had, dan was dat wat anders.
Jammer dat die niet uitgelezen is, anders had je misschien de oorzaak van het defect raken van de katalysator geweten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |