abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 27 december 2017 @ 12:27:03 #1
289131 FastFlyingJackson
www.bitconnect-team.com
pi_176035498
registreer om deze reclame te verbergen
Hallo,

Mijn Citroen C4 van 2006 geeft sinds gister storing emissiesysteem aan. Nu heb ik al het een en ander opgezocht, echter gaan de andere problemen van mensen dan gepaard met slecht lopen, bokken, inhouden en niet harder als 90 kunnen rijden. Geen van dat allemaal ondervind ik..
Loopt verder goed, zelfs het idee dat hij feller reageerd.
Iemand een idee welke richting te zoeken?
Misschien handig te vermelden:

2.0 VTS uitvoering (180 pk), mer stage 1 chip en afgesloten EGR klep..

mvg
  woensdag 27 december 2017 @ 12:58:19 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_176036350
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:27 schreef FastFlyingJackson het volgende:
niet harder als 90 kunnen rijden.
Nee, beter h!
UI Made bij VanilleKwark.
pi_176037298
registreer om deze reclame te verbergen
Ik zou eerst beginnen met de foutcodes uit te laten lezen.
Dat kan een hoop gegis, gezoek, tijd en geld besparen.

Je zult het probleem toch moeten oplossen, anders kan je bij de APK afgekeurd worden.
Dat hangt dan af van de exacte foutcode(s) en/of de uitstoot.
  woensdag 27 december 2017 @ 13:54:09 #5
289131 FastFlyingJackson
www.bitconnect-team.com
pi_176038412
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 13:28 schreef oldford het volgende:
Ik zou eerst beginnen met de foutcodes uit te laten lezen.
Dat kan een hoop gegis, gezoek, tijd en geld besparen.

Je zult het probleem toch moeten oplossen, anders kan je bij de APK afgekeurd worden.
Dat hangt dan af van de exacte foutcode(s) en/of de uitstoot.
Hij is net anderhalve week geleden nog gekeurd.. Maar ik laat hem idd uitlezen. Ik weet dat ik geen exact antwoord kan krijgen maar hoopte een beetje in de goede richting eem duwtje te krijgen, ik waardeer je antwoord :)
Ik zat te denken, zou het niet eraan kunnen liggen dat de EGR klep is afgesloten, alleen die was ook al gesloten toen hij anderhalve week geleden gekeurd werd. Heb ook nooit daarvoor een melding gehad, heb verder ook geen motorische (lees: problemen met rijden) zaken.
pi_176040674
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 13:28 schreef oldford het volgende:
Ik zou eerst beginnen met de foutcodes uit te laten lezen.
Dat kan een hoop gegis, gezoek, tijd en geld besparen.

Je zult het probleem toch moeten oplossen, anders kan je bij de APK afgekeurd worden.
Dat hangt dan af van de exacte foutcode(s) en/of de uitstoot.
precies dit, mensen moeten eens kappen met het lampje zien en gelijk topic openen, begin nou maar eerst met uitlezen, geen hond kan wat voor je betekenen zolang je niet met foutcodes komt.
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 27 december 2017 @ 15:09:54 #7
289131 FastFlyingJackson
www.bitconnect-team.com
pi_176041272
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:52 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

precies dit, mensen moeten eens kappen met het lampje zien en gelijk topic openen, begin nou maar eerst met uitlezen, geen hond kan wat voor je betekenen zolang je niet met foutcodes komt.
Ok.
Gooi maar dicht moderator.
pi_176044013
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:09 schreef FastFlyingJackson het volgende:

[..]

Ok.
Gooi maar dicht moderator.
misschien kwam ik wat bot over (iets met emmer en druppel), niet echt de bedoeling.

zodra je de foutcodes hebt zie ik ze graag hier, kunnen we je helpen om het probleem te vinden (pro-tip, een DTC is een diagnostisch hulpmiddel, geen conclusie, iets wat veel monteurs vergeten).
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 27 december 2017 @ 16:49:02 #9
289131 FastFlyingJackson
www.bitconnect-team.com
pi_176044805
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:24 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

misschien kwam ik wat bot over (iets met emmer en druppel), niet echt de bedoeling.

zodra je de foutcodes hebt zie ik ze graag hier, kunnen we je helpen om het probleem te vinden (pro-tip, een DTC is een diagnostisch hulpmiddel, geen conclusie, iets wat veel monteurs vergeten).
Het is oke :)
Ik reageer ook soms te snel zoals je ziet, als ik de codes heb zal ik ze zeker posten.
Bedankt voor je reactie!
pi_176181351
Citroen? Ouder dan 10 jaar? Storing?

Total loss ;)
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_176186434
Oorzaak: verschil in meeting tussen o2 sensor nr 1 en o2 sensor nr 2 wijkt teveel af.
Conclusie: katalysator defect
pi_176187062
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 12:16 schreef pvdplanet het volgende:
Oorzaak: verschil in meeting tussen o2 sensor nr 1 en o2 sensor nr 2 wijkt teveel af.
Conclusie: katalysator defect
eh?
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_176188952
Beetje kort door de bocht. Als b.v. je bobine niet helemaal goed is dan kan je die storing ook krijgen, of een slechte injector, of een bougie probleem, klepstoters, zelfs een slechte lambda sensor, of het stekkertje van de lambda sensor, of een stekker ergens anders, of valse lucht ergens...
(Ik rij in een C5 uit 2004 met lpg en 280.000 op de teller dus ik heb wel wat meegemaakt aan emissie storingen)
...
pi_176189056
Volgens mij blijven bij de PSA bakken de melding op scherm staan, terwijl het misschien maar 1x voorgekomen is.
.
pi_176189709
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 13:29 schreef Fer het volgende:
Volgens mij blijven bij de PSA bakken de melding op scherm staan, terwijl het misschien maar 1x voorgekomen is.
Nee, PSA houdt zich redelijk aan de wettelijke regels. Of moet ik zeggen dat de fabrikant van de motorelektronika (in ieder geval bij benzinemotoren) zich redelijk aan de wettelijke regels houdt? Licht eraan wie verantwoordelijk is voor de werking van de software.
Sommige storingen krijg je pas te zien als ze 3 x achter elkaar zijn voor gekomen, andere zie je direct..Als de storing daarna bij 3 ritten niet meer actief is, verdwijnt de melding van het display.
pi_176190189
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 13:45 schreef oldford het volgende:

[..]

Nee, PSA houdt zich redelijk aan de wettelijke regels. Of moet ik zeggen dat de fabrikant van de motorelektronika (in ieder geval bij benzinemotoren) zich redelijk aan de wettelijke regels houdt? Licht eraan wie verantwoordelijk is voor de werking van de software.
Sommige storingen krijg je pas te zien als ze 3 x achter elkaar zijn voor gekomen, andere zie je direct..Als de storing daarna bij 3 ritten niet meer actief is, verdwijnt de melding van het display.
Ook in 2006 al?

In 2002 reed ik een keer de tank leeg, de emissiemelding bleef er in staan, tot ik langs de dealer ging.
.
pi_176192676
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 13:58 schreef Fer het volgende:

[..]
In 2002 reed ik een keer de tank leeg, de emissiemelding bleef er in staan, tot ik langs de dealer ging.
Tja, misschien had je beter even de accu los kunnen halen. Dat werkte toen nog goed.

En het is ieder geval beter als mijn Ford uit 1992, waar de foutcodes verdwenen als je het contact uit deed. Want dan kun je alleen maar foutcodes zien tijdens een proefrit of als je direct naar de dealer reed en de motor voor de deur liet lopen (met alle risico's op diefstal van dien).
  dinsdag 2 januari 2018 @ 18:39:57 #18
289131 FastFlyingJackson
www.bitconnect-team.com
pi_176241803
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 12:16 schreef pvdplanet het volgende:
Oorzaak: verschil in meeting tussen o2 sensor nr 1 en o2 sensor nr 2 wijkt teveel af.
Conclusie: katalysator defect
Volgens de dealer dit inderdaad.
Heb hem uit laten lezen, geen codes meegekregen maar volgens de monteur lag het probleem bij een "verouderde" katalysator. Hij heeft de melding gewist, maar zodra de auto de roldeur uitreed kwam de melding al direct terug :')
Nu echter, pak ik gisteravond mijn auto, en merkte direct op dat het motorlampje dit keer meteen verdween, dus ook geen melding storing emissiesysteem..
Tot op heden ook niet meer terug gekomen.. Ik hou jullie up to date
  dinsdag 2 januari 2018 @ 18:42:59 #19
289131 FastFlyingJackson
www.bitconnect-team.com
pi_176241889
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 13:26 schreef Garbageman het volgende:
Beetje kort door de bocht. Als b.v. je bobine niet helemaal goed is dan kan je die storing ook krijgen, of een slechte injector, of een bougie probleem, klepstoters, zelfs een slechte lambda sensor, of het stekkertje van de lambda sensor, of een stekker ergens anders, of valse lucht ergens...
(Ik rij in een C5 uit 2004 met lpg en 280.000 op de teller dus ik heb wel wat meegemaakt aan emissie storingen)
Dat moest vast comfortabel rijden zo een c5! :)
Mijn C4 is vrij stug helaas..
Ik heb hem gekocht met 131.xxx, staat nu op 149.xxx, misschien vaker voorkomend bij die kilometer standen ivm ouderdom? (ik zeg maar iets, puur brainstormen, ik kon er echter niks over vinden bij specifiek de KM standen)
pi_176242643
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 18:39 schreef FastFlyingJackson het volgende:
Heb hem uit laten lezen, geen codes meegekregen maar volgens de monteur lag het probleem bij een "verouderde" katalysator. Hij heeft de melding gewist, maar zodra de auto de roldeur uitreed kwam de melding al direct terug :')
De beruchte melding P0420 "Katalysator werking te gering" komt niet zo snel weer terug.
Dat duurt minstens 100 kilometer en pas na 800 kilometer is echt geen uitzondering.
Als je bij de roldeur al weer een fout had, dan was dat wat anders.
Jammer dat die niet uitgelezen is, anders had je misschien de oorzaak van het defect raken van de katalysator geweten.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 19:11:18 #21
289131 FastFlyingJackson
www.bitconnect-team.com
pi_176242723
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 19:08 schreef oldford het volgende:

[..]

De beruchte melding P0420 "Katalysator werking te gering" komt niet zo snel weer terug.
Dat duurt minstens 100 kilometer en pas na 800 kilometer is echt geen uitzondering.
Als je bij de roldeur al weer een fout had, dan was dat wat anders.
Jammer dat die niet uitgelezen is, anders had je misschien de oorzaak van het defect raken van de katalysator geweten.
Eigenlijk wel ja inderdaad, maar is er een specifieke reden dat het van de 1 op de andere dag ook weer verdwenen is?
pi_176243527
Zonder die foutcode te kennen kan ik geen specifieke reden geven, anders dan dat een of ander signaal kennelijk rondom de grens zit, af en toe er boven of er onder (bij de roldeur) en af en toe net binnen de grenzen (nu).
Kennelijk was het wel iets belangrijks dat onmiddelijk gemeld werd en niet pas na 3 x voorkomen.
pi_176299756
Mijn bejaarde vader heeft ook een C4 uit 2006 (1e eigenaar) met nu 40.000 oid. op de klok. Heeft ook regelmatig dit soort problemen. Fijne auto's maar computertechnisch drama. Wat je kunt doen is laten uitlezen bij een grote merkdealer die verstand heeft van dit soort dingen (en dus niet alleen nieuwe leasebakken onderhoudt). Weet niet waar je woont, maar in Aalsmeer zit een heel goede (Google maar..)

Succes.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')