abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 2 januari 2018 @ 10:01:45 #201
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176231697
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 08:34 schreef Loj het volgende:
Succes aventura! (Heb een klein beetje meegelurkt)...


Verder: hoi :) Ik zit in niemandsland ;)
Al zit het wel goed, m'n streepje was vandaag binnen een halve minuut duidelijk. Dus dat wordt zo bellen voor een eerste afspraak :)

Maar... kom natuurlijk meteen binnengestormd met een vraag ;) iemand enig idee wie ik moet bellen?
M'n oudste werd geboren met een ks na hellp van mij. De tweede was een perfecte bevalling. Bij de tweede moest ik in eerste instantie naar de gyn, mocht daarna naar de vk en ben met 35 weken terug gegaan naar de gyn (protocol).
Ik beval natuurlijk sowieso in het ziekenhuis, maar nu... start ik bij de gyn of vk :')
Loj, gefeliciteerd! Ik was bij de oudste ook medisch. Toch koos ik ervoor om te starten bij de verloskundige. Dichtbij, laagdrempelig. Zij kenden mijn geschiedenis wel, want de vorige keer startte ik ook bij hen en werd ik na 12 weken doorverwezen. Dat ging bij deze precies zo. Het ziekenhuis maakte wel een extra termijnecho, omdat ze dat in hun eigen administratie wilden hebben staan. Ik zou gewoon even overleggen!
  dinsdag 2 januari 2018 @ 10:29:40 #202
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_176232090
Goedemorgen! Ook ik zit nog even in niemandsland. Vandaag met de verloskundige gebeld en 6 februari heb ik de eerste echo. Spannend! :). Straks even rustig het topic doorlezen.

Wel alvast een wat knullige vraag: ik ben iets aangekomen en merkte dat mijn winterjas daardoor niet meer zo fijn zit. Past wel, maar een wat grotere en warmere jas zou fijn zijn. Ik vind het echter zonde om nu nog een gewone winterjas aan te schaffen. Positiejas dan maar? Gaat dat überhaupt staan, als je nog geen buik hebt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Helsinki op 02-01-2018 10:37:33 ]
pi_176232251
Tnx voor de reacties :)
Ik mag starten bij de vk O+ . Maar ze gaan mij na de vroege echo en intake wel bespreken met de gyn..

Op de verjaardag van m'n oudste (over twee weekjes) een vroege echo. Dus dat moet goedkomen O+

Ik zou trouwens geen winter positiejas kopen voor drie maanden ongeveer. De buik groeit meestal bij een eerste niet zo snel. In de zomer deed ik het altijd met vestjes :)
  dinsdag 2 januari 2018 @ 10:45:12 #204
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176232311
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 10:29 schreef Helsinki het volgende:
Goedemorgen! Ook ik zit nog even in niemandsland. Vandaag met de verloskundige gebeld en 6 februari heb ik de eerste echo. Spannend! :). Straks even rustig het topic doorlezen.

Wel alvast een wat knullige vraag: ik ben iets aangekomen en merkte dat mijn winterjas daardoor niet meer zo fijn zit. Past wel, maar een wat grotere en warmere jas zou fijn zijn. Ik vind het echter zonde om nu nog een gewone winterjas aan te schaffen. Positiejas dan maar? Gaat dat überhaupt staan, als je nog geen buik hebt?
Ik heb een parka van Noppies, daar zit een tussenstuk bij dat je invoegt als nodig! Wel even slikken qua prijs, maar ik vind het 't waard. Ben wel nu hoogzwanger hé, en ik draag 'm al sinds eind september.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 10:47:49 #205
409579 LuDann
All the way
pi_176232358
Van harte gefeliciteerd Loj en Helsinki! *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 10:29 schreef Helsinki het volgende:
Goedemorgen! Ook ik zit nog even in niemandsland. Vandaag met de verloskundige gebeld en 6 februari heb ik de eerste echo. Spannend! :). Straks even rustig het topic doorlezen.

Wel alvast een wat knullige vraag: ik ben iets aangekomen en merkte dat mijn winterjas daardoor niet meer zo fijn zit. Past wel, maar een wat grotere en warmere jas zou fijn zijn. Ik vind het echter zonde om nu nog een gewone winterjas aan te schaffen. Positiejas dan maar? Gaat dat überhaupt staan, als je nog geen buik hebt?
Ben je van plan om je kindje te gaan dragen in een draagdoek of drager? Dan is een draagjas misschien een optie. Ik ben heel blij met de mijne (al is het een sloot geld), ga hem nu voor een tweede kindje gebruiken.

https://babybio.nl/produc(...)-mama-coat-draagjas/
pi_176232591
Welkom Loj & Helsinki! Gefeliciteerd! :*

Qua jas heb ik een positiejas van de H&M aangeschaft. Gekocht voor 80 EUR en de week er op was alles 50% korting. :( :( Misschien Dat ze nog steeds sale hebben?
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 11:10:53 #207
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176232681
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 11:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Welkom Loj & Helsinki! Gefeliciteerd! :*

Qua jas heb ik een positiejas van de H&M aangeschaft. Gekocht voor 80 EUR en de week er op was alles 50% korting. :( :( Misschien Dat ze nog steeds sale hebben?
Dan kun je gewoon een mailtje sturen naar de klantenservice.
pi_176232788
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 11:10 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dan kun je gewoon een mailtje sturen naar de klantenservice.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_176232791
Heb deze week een drukke week voor de boeg.
Morgen komt kraamzorg langs :O, morgenavond naar de vk.

En donderdagavond laten we een 4D HD pretecho maken. Ik ben zóó benieuwd naar zijn gezichtje. O+ O+ Alhoewel we natuurlijk met 18 weken ook al even hebben mogen spieken. :) O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
Protège moi de mes désirs.
pi_176232802
Ik heb een winterjas in de sale gekocht van Mamalicious bij Zalando. :) Was 40 euro geloof ik en denk dat ik mezelf heel dankbaar ben/ga zijn. Daarna kan ik ‘m altijd nog op marktplaats verkopen.

Succes Aventura!! Wat goed dat je de arts van feedback hebt voorzien van haar communicatie!!

Malteser, fijn dat je in ieder geval weer wat slokjes water binnenhoudt...

Sethiwe hoe gaat het met jou? Heb je binnenkort nog een afspraak?

Welkom Loj!!! Jij riep toch altijd dat je derde ook weer een jongetje zou zijn? Ben benieuwd haha!

Morgen weer werken. Vandaag de toekomstige babykamer uitmesten. Staat nu een kledingkast met schoenen, tassen, make-up etc... heel erg luxe prebabytijdperk nog :') :Y) :D
Dit, dat, alles.
pi_176232834
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 11:19 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja hoor! Ik heb in een kledingwinkel gewerkt en dit valt als het goed is gewoon onder de garantie (als het niet absurd lang geleden is). Wel even de datum en tijdstip van afrekenen meesturen plus foto van het mankement. :) Enne niet geschoten is altijd mis he... ;)
Dit, dat, alles.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 11:30:20 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_176232954
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 10:29 schreef Helsinki het volgende:
Goedemorgen! Ook ik zit nog even in niemandsland. Vandaag met de verloskundige gebeld en 6 februari heb ik de eerste echo. Spannend! :). Straks even rustig het topic doorlezen.

Wel alvast een wat knullige vraag: ik ben iets aangekomen en merkte dat mijn winterjas daardoor niet meer zo fijn zit. Past wel, maar een wat grotere en warmere jas zou fijn zijn. Ik vind het echter zonde om nu nog een gewone winterjas aan te schaffen. Positiejas dan maar? Gaat dat überhaupt staan, als je nog geen buik hebt?
Ik zou gewoon een maatje groter kopen. Als het goed is krijg je een septemberbaby, en de kans is aannemelijk dat je volgende winter nog niet weer helemaal terug in je oude kleren past., dan is het ook fijn om te hebben.
Tegen de tijd dat je buik echt dusdanig groot is dat je een positiejas nodig zou hebben zit je waarschijnlijk al wel minimaal in mei :)
disclaimer
  Moderator dinsdag 2 januari 2018 @ 11:39:00 #213
382129 crew  Donna
pi_176233090
Ik had voordat ik 3 maanden was al een andere jas nodig. Maar dat kwam omdat echt per direct aankwam op m'n heupen. :')

Ik heb een korte positiejas van Noppies maar die kan ook heel goed zonder buik. Het is iig niet een opvallend ding met groot buik stuk ofzo, maar kan er (als het goed is) wel tot eind maart (dan ben ik uitgerekend) in.
pi_176233244
Ik heb de afgelopen maanden drie positiewinterjassen besteld en die allemaal teruggestuurd wegens bij nader inzien stom of vervelende pasvorm en nu prop ik mezelf nog maar gewoon in mijn reguliere winterjas waarvan de rits ternauwernood dichtkan als ik mijn best doe. Langer dan een week of twee gaat deze buik toch niet meer duren. :7

Tevens :W vanuit wachtkamer verloskundige voor wekelijkse check!
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 2 januari 2018 @ 11:58:27 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_176233488
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 11:46 schreef minilot het volgende:
Ik heb de afgelopen maanden drie positiewinterjassen besteld en die allemaal teruggestuurd wegens bij nader inzien stom of vervelende pasvorm en nu prop ik mezelf nog maar gewoon in mijn reguliere winterjas waarvan de rits ternauwernood dichtkan als ik mijn best doe. Langer dan een week of twee gaat deze buik toch niet meer duren. :7

Tevens :W vanuit wachtkamer verloskundige voor wekelijkse check!
Als lurker ben ik nou wel benieuwd wat voor winterjas jij hebt... _O- Ik ben niet zwanger, maar in mijn lange, getailleerde wollen jas pas ik al niet meer als ik een heel dik vest aan heb, laat staan met een dikke buik.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 2 januari 2018 @ 11:59:12 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_176233506
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 11:58 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Als lurker ben ik nou wel benieuwd wat voor winterjas jij hebt... _O- Ik ben niet zwanger, maar in mijn lange, getailleerde wollen jas pas ik al niet meer als ik een heel dik vest aan heb, laat staan met een dikke buik.
waarschijnlijk geen lange getailleerde wollen jas :+
disclaimer
  dinsdag 2 januari 2018 @ 12:02:59 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_176233586
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 11:59 schreef Stormqueen het volgende:
waarschijnlijk geen lange getailleerde wollen jas
_O_ _O- Dat snap ik, maar ik kan me geen jas voorstellen met zo veel extra ruimte...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 2 januari 2018 @ 12:05:31 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_176233638
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:02 schreef Tink89 het volgende:

[..]

_O_ _O- Dat snap ik, maar ik kan me geen jas voorstellen met zo veel extra ruimte...
Ik wel hoor, gewoon zo'n lekkere degelijke outdoorjas die ik ook heb :D

disclaimer
  dinsdag 2 januari 2018 @ 12:08:32 #219
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_176233716
Ik heb thuis in de winter mijn normale jas open gehouden en dan een grote brede sjaal voor mijn buik laten hangen tegen de kou. En had op werk een grote waterdichte jas die operators in de fabriek ook allemaal dragen en die kon tot het eind toe dicht dus dat was helemaal handig met alle regen en kou :)
pi_176233810
Ik had een leren jasje met een enorme gebreide poncho/omslagdoek eroverheen. Hele winter mee doorgekomen. Ik ben te krenterig om een positiewinterjas te kopen :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176233892
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 11:22 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Ja hoor! Ik heb in een kledingwinkel gewerkt en dit valt als het goed is gewoon onder de garantie (als het niet absurd lang geleden is). Wel even de datum en tijdstip van afrekenen meesturen plus foto van het mankement. :) Enne niet geschoten is altijd mis he... ;)
Heb hem begin december aangeschaft, als het goed is. :) Zal straks even een mailtje sturen, thanks!
Protège moi de mes désirs.
pi_176233960
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:08 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik heb thuis in de winter mijn normale jas open gehouden en dan een grote brede sjaal voor mijn buik laten hangen tegen de kou.
Zo doe ik het ook meestal. :Y Maar als het moet kan -ie nog nét dicht.

@Tink, mijn winterjas zat aan het einde van de afelopen winter al behoorlijk aan de ruime kant, omdat ik tijdens de winter nog flink was afgevallen. Ik had dus een buffertje. :)

Zo, weer goedgekeurd bij de verloskundige. Koter ligt nog steeds goed, hartslag van baby is prima, mijn bloeddruk pietsje gestegen maar nog steeds binnen het aanvaardbare.

Hang nu telefonisch in de wacht bij het ziekenhuis voor een afspraak. Ben officieel over tijd (wel een hele dag!), dus rond 41 weken even een standaard hartfilmpje en echo om te kijken of alles nog snor zit.
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 2 januari 2018 @ 12:33:59 #223
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_176234186
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Zo doe ik het ook meestal. :Y Maar als het moet kan -ie nog nét dicht.

@Tink, mijn winterjas zat aan het einde van de afelopen winter al behoorlijk aan de ruime kant, omdat ik tijdens de winter nog flink was afgevallen. Ik had dus een buffertje. :)

Zo, weer goedgekeurd bij de verloskundige. Koter ligt nog steeds goed, hartslag van baby is prima, mijn bloeddruk pietsje gestegen maar nog steeds binnen het aanvaardbare.

Hang nu telefonisch in de wacht bij het ziekenhuis voor een afspraak. Ben officieel over tijd (wel een hele dag!), dus rond 41 weken even een standaard hartfilmpje en echo om te kijken of alles nog snor zit.
Spannend!!
Bij mij was het stijgen van mijn bloeddruk beide keren de eerste aanwijzing dat de bevalling eraan zat te komen. Hoop voor jou ook!
pi_176234588
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:33 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Spannend!!
Bij mij was het stijgen van mijn bloeddruk beide keren de eerste aanwijzing dat de bevalling eraan zat te komen. Hoop voor jou ook!
Bij mij ook inderdaad.twee dagen later was T er. Ik gok dus op vier januari voor günther....

Ben benieuwd hoe het met Aventura is!
  dinsdag 2 januari 2018 @ 13:37:33 #225
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176235335
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 11:19 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben zelf nu bijna 24 weken en draag al mijn 'gewone' kleding nog, ook mijn jas :P
Af en toe een dag dat ik een positiebroek draag omdat dit wat lekkerder zit.

Dus ik twijfel ook nog of ik iets koop voor januari/feb, een maat groter vind ik vaak echt heel lelijk. Ik ben 1.58 lilliputter, dus dan krijg je al snel dat het ook te lang is en gewoon lelijk staat.
pi_176236823
ik draag ook nog mijn gewone kleding met 23weken. incl de meeste broeken al is de zwangerschapsbroek ook al in gebruik.
ik heb een winterjas met ritsen aan de zijkanten om de buik meer ruimte te geven. leek me handig maar of dat ook nodig gaat zijn? de jas is sowieso warmer dan mijn oude winterjas dus het is geen miskoop.
pi_176237049
De winter is zo'n stomme tijd om zwanger te zijn. Ik wil buiten mijn buikje kunnen showen in mooie jurkjes. O+ Niet verstoppen achter een jas en een sjaal.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 14:56:52 #228
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176237256
We zijn weer thuis, en dus goedgekeurd! Doorbloeding navelstreng nog oke, ctg goed, mijn bloeddruk goed. Deze arts (weer een andere) vond het vruchtwater normaal en juist een goed teken. Ons chickie maakte het ze trouwens weer heel lastig bij het maken van de echo. De metingen zijn echt lastig uit te voeren. Ze vroegen nog of er wellicht een ander moment is waarop ze rustiger is, om dan de echo's te doen. Maar nee, ze is de hele dag druk :) Boefje. Bottom line, de diagnose groeivertraging door placentainsufficiëntie staat en dat kan niet meer beter worden, maar voor nu groeit ze nog een beetje en voelt ze zich nog goed binnen. En zo lang dat zo is, blijft ze daar ook nog lekker zitten!
pi_176237278
ach zelfs zonder jas en sjaal valt er nog niets te showen -O-
ik zie echt wel verschil wel maar veel mensen zijn blijkbaar blind :(

edit: Aventura fijn de echo weer goed is.
wel verwarrend telkens andere artsen met een andere mening over de situatie.
pi_176237539
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:56 schreef Aventura het volgende:
We zijn weer thuis, en dus goedgekeurd!
Ha, wat ontzettend fijn zeg! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_176237580
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:56 schreef Aventura het volgende:
We zijn weer thuis, en dus goedgekeurd! Doorbloeding navelstreng nog oke, ctg goed, mijn bloeddruk goed. Deze arts (weer een andere) vond het vruchtwater normaal en juist een goed teken. Ons chickie maakte het ze trouwens weer heel lastig bij het maken van de echo. De metingen zijn echt lastig uit te voeren. Ze vroegen nog of er wellicht een ander moment is waarop ze rustiger is, om dan de echo's te doen. Maar nee, ze is de hele dag druk :) Boefje. Bottom line, de diagnose groeivertraging door placentainsufficiëntie staat en dat kan niet meer beter worden, maar voor nu groeit ze nog een beetje en voelt ze zich nog goed binnen. En zo lang dat zo is, blijft ze daar ook nog lekker zitten!
Goed om te lezen! Blijf nog maar lekker groeien daarbinnen, kleintje! :*
pi_176237710
Wat een goed nieuws! *O* :*
Protège moi de mes désirs.
  Moderator dinsdag 2 januari 2018 @ 15:25:35 #233
382129 crew  Donna
pi_176237898
Lekker doorgroeien mini Aventura! O+
pi_176237937
Aventura wat een goed nieuws! Hopelijk blijft ze nog lekker lang binnen om te groeien :* Wel vervelend dat er telkens een andere arts aanwezig is.
pi_176238494
Aventura, wat een fijn nieuws O+ Hopelijk blijft ze nog lekker lang binnenzitten om vetjes te kweken :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 2 januari 2018 @ 15:59:44 #236
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176238626
Aventura, dat moet voorzichtig geruststellend zijn en positief stemmen! Lekker nog even afbakken die baby O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176238693
Aventura wat fijn om te lezen dat er redelijk positief nieuws is! :)

Wow Elleska met 23 weken nog in je eigen kleren passen. Wel fijn! Overigens nu ik dit pas bedenk ik me dat ik ook nog heel veel kleding gewoon pas. En dat met 31 weken. Strakke jurkjes die meerekken, truien en blouses die normaal oversized zijn en heel veel vesten. Dus ik heb niks gezegd :+

Ik ben vandaag zo intens moe en futloos. Kan merken dat het drukke dagen zijn geweest die erin hakten. Babykamer schiet beetje op. Commode is in elkaar gezet en muurtje is geverfd.

mini naast de gedroogde pruimen ook kiwi's eten en veel water drinken? Maar dat laatste doe je waarschijnlijk al.
pi_176239089
Avontura, fijn dat je weer bent goedgekeurd!

En iedereen hier nog een gelukkig nieuwjaar enzo ;)

Ik pas gelukkig nog gewoon in mijn normale winterjas. Weet niet voor hoe lang maar dat zien we dan wel weer. Wel al 5 kilo aangekomen (in 17 weken), het is toch moeilijk loslaten dat aankomen :p het helpt ook niet echt mee dat zowel verloskundige als gynaecoloog steeds zegt dat ik wel iets te zwaar was voor de zwangerschap (ik had een BMI van 28) :') Maar goed, let it go enzoooo. Morgen weer bloeddrukcheck, ben benieuwd.
pi_176239125
Aventura fijn dat jullie goedgekeurd zijn en je niet hoefde te blijven. Maar wat verwarrend, dat ze allemaal wat anders zeggen.

Bij de eerst kon ik ook heel lang mijn eigen kleding aan en nooit een positie jas nodig gehad. Nu bij deze zwangerschap al vanaf 14 weken positiebroeken aan.

Ik mag morgen weer, het gaat rustig zijn gangetje. Van de week een dip dag gehad, maar verder gaat alles gewoon door. Nu begint de spanning weer toe te nemen, maar de kleine beweegt veel vandaag, dat maakt het weer leuk en voelt nu iets beter. Al blijft het zorgelijk.
  Moderator dinsdag 2 januari 2018 @ 16:39:18 #240
382129 crew  Donna
pi_176239532
Mijn groei strepen (van vroeger) op m'n heupen hebben zich al een beetje uitgebreid. -O-
pi_176239573
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 16:03 schreef Songeur het volgende:
Wow Elleska met 23 weken nog in je eigen kleren passen. Wel fijn! Overigens nu ik dit pas bedenk ik me dat ik ook nog heel veel kleding gewoon pas. En dat met 31 weken. Strakke jurkjes die meerekken, truien en blouses die normaal oversized zijn en heel veel vesten. Dus ik heb niks gezegd :+
SacreCoeur ook nog met 24 weken, ik ben gelukkig niet de enige.
de kleine zit bij mij gewoon heel goed verstopt O+
pi_176240702
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 16:41 schreef Elleska het volgende:

[..]

SacreCoeur ook nog met 24 weken, ik ben gelukkig niet de enige.
de kleine zit bij mij gewoon heel goed verstopt O+
Maakt ook niks uit, ene buik is groot andere is klein. Als kindje het maar goed doet O+

Ben eerder jaloers, ik mis mijn gewone kleding :P
pi_176241737
Fijn dat alles goed was, minilot. Heb je zelf iets van een voorgevoel mbt d-day?

Topnieuws, Aventura! En wat schattig dat jullie dame zo actief is dat ze iedereen hard laat werken :P

Qua kleding: ik wurm me nog in mijn gewone winterjas met 17/18 weken. Dankzij aanzienlijk meer startspek ben ik nu ongeveer net zo groot als eerder met een week of 28 :') Charmant is 't niet, maar de jas gaat nog dicht, and if it fitz... :+

Sethiwe, wat is het toch spannend en een rare tijd bij jullie. Morgen weer controle dus? Succes!

Mijn kersverse neefje is opgenomen met een vage infectie. Het lijkt erop dat het meevalt en hij na twee dagen antibiotica weer naar huis mag, maar pfoe, zo'n humpie aan het infuus ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Jentin op 02-01-2018 20:12:15 ]
pi_176242450
Positiekleding: vanaf 7 weken al aan de positiebroeken, ik kreeg mijn eigen broeken de tweede helft van de dag niet meer dicht.
Verder combineer ik het met lang vallende shirts en een vest oid. Heb niet zoveel positiebovenkleding, paar shirts nog van Twix' zwangerschap. Die draag ik nu ook weer met een vestje. Maar voornamelijk gewoon een langer hemd wat wel meerekt.

Positiejas heb ik wel gekocht (geen dure), maar we gaan eind januari ook nog naar de sneeuw.

Aventura: fijn dat je weer thuis bent! Hopelijk mag je kleine meisje voorlopig nog blijven zitten.

Sethiwe, succes en sterkte bij de controle. Dubbel gevoel lijkt me maar zo fijn dat het kindje vandaag weer zoveel beweegt.

Songeur, vermoeidheid is ook niks gek toch. Zwanger, kindjes rondlopen, klussen in huis, enz. Hoe zijn je nachten (nu)?

Jentin, wat rottig. Beterschap voor je neefje!

Ik ben nu ruim 23 weken en heb al ontzettend vaak harde buiken. Vandaag overleg gehad, rust is het devies. Nog meer rust :X . Hoewel ik de afgelopen 1,5 week wel meer heb gedaan dan 'normaal' omdat man vakantie heeft. Dan vind ik het toch wel fijn om samen met de mannen treinbanen te bouwen en te spelen enz. Maar nu dus toch maar weer even meer de rust opzoeken.
pi_176244130
Aventura, wat fijn dat de controle goed was! Nu nog maar even zoveel mogelijk doorgroeien zo lamg het kan.

Minilot, fijn van de goede controle. Volgens mij ging mijn bloeddruk bij de laatste controle ook iets omhoog. Ben benieuwd!

Malteser, get, nu dat weer. Je moet er wel veel voor doen deze keer.. (of weinig, beetje hoe je het bekijkt.. ;-)

Succes morgen Sethiwe!

Kleding, m’n broek kan nu met ca 11 weken nog wel dicht, maar houdt ‘s avonds echt niet over. En ik heb nog 1 shirtje waarin ik het kan verbergen, en moet deze week nog 3 dagen werken :+ Daarna heb ik nog een hele hoop jurkjes en rokjes die ik wel weer aan kan, die rekken nog heel lang mee. Maar valt nu gewoon teveel op..

En verder dubben we nog heel erg over wel/niet de NIPT.. Ergens wil ik ook beginnen met vertrouwen dat het goed is. Of geloven dat als m’n lichaam schijnbaar denkt dat het goed zit, omdat het verder gaat, dat het dan ook goed is of zo. Maar ja, zo werkt het niet.

Voor wie het wel heeft gedaan, heb je ook die neveneffecten laten bekijken?
pi_176244257
Jeetje Malteser ook nog harde buiken erbij. Het zit je ook echt niet mee. Vind het zo knap hoe jij de moed erin houdt.
Fijn vooruitzicht om lekker naar de sneeuw te gaan. Wel een hele onderneming.
Treinbaan bouwen O+, hier ook 2 trein verslaafde kindjes die alle dagen spoorlijn willen bouwen.

Jentin beterschap voor je neefje, zielig zo klein hummeltje aan het infuus.

Jagärtrut al geïnstalleerd in je nieuwe huis? Bevalt het een beetje?

Wij hebben de nipt wel gedaan en wilde ook de nevenbevindingen weten, vond het wel prettig om te weten, mochten er afwijkingen gevonden worden dat ze er op tijd bij kunnen zijn.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 20:11:13 #247
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176244434
Bah Malteser. Maar 'gelukkig' deed je het al rustiger aan. Sterkte ermee..
pi_176244522
Fijn dat jullie gerustgesteld zijn, Aventura. Was het gesprek dit keer ook prettig? Dat ze zo lekker aan het bewegen is, lijkt me ook een goed teken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176244592
Wij hebben de nipt wel gedaan, maar zonder nevenbevindingen. Van tevoren dachten we dat we 'alles wilden weten wat er te weten valt', maar de vk zei dat bij die nevenbevindingen soms iets gezien wordt waarvan ze niet weten of en welke gevolgen het heeft. Bijvoorbeeld dat er iets is met chromosoom 8, maar dat niemand dan weet of dat iets is waar je kind überhaupt iets van merkt. Dan weet je dus alleen dat er iets anders is, maar niet wat de consequenties zijn, als die er al zijn. Die mate van onzekerheid zagen wij niet zitten en zou alleen stress opleveren, dachten we, terwijl er ook niks aan de hand kan zijn met de baby.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 20:19:27 #250
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176244663
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 20:14 schreef Franny_G het volgende:
Fijn dat jullie gerustgesteld zijn, Aventura. Was het gesprek dit keer ook prettig? Dat ze zo lekker aan het bewegen is, lijkt me ook een goed teken.
Ja was prettiger. Deze artsen vonden de dingen die niet rijmen bij een kind dat niet voldoende voeding krijgt, namelijk juist wel druk bewegen en een gezonde hoeveelheid vruchtwater (ipv weinig) juist een goed teken. Lijkt mij logischerwijs ook!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')