abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 december 2017 @ 03:58:22 #1
462694 xNewAge
Memories are made of bliss!
pi_176029479
Hoi allemaal,

Ik ben een 18 jarige jongen en ben opzoek naar een eigen woonplek. Op dit moment woon ik op kamers (al sinds mijn 17e) en het bevalt mij totaal niet.. Ik zou heel graag een studio/huisje/appartementje willen. Mijn eisen zijn eigenlijk heel eenvoudig: Ik wil dat alles van mij is, ik wil het liefst niks delen. Het maakt mij niet uit als het allemaal super klein is, zolang het maar voor mij is.. Ik hoef geen tuintje of luxe dingen, ik wil gewoon dat ik een eigen keuken wc douch en kamer heb. Ik heb bij verschillende woonbouw site's ingeschreven en ook bij entree etc. Helaas liggen de huurprijzen waar ik woon erg hoog. Ik verdien helaas maar 510 euro netto (onder het minimumloon) en daarmee moet ik het doen. Dus ik zat te bedenken, ik kan ook ergens anders dus een studio/huisje/appartementje huren.. Maar zou iemand weten waar de prijzen echt laag liggen? Dan heb ik het over tussen de ¤200 á max ¤450 (Inclusief GWL en andere kosten).

Alvast heel erg bedankt,

Liefs, Newage.
  woensdag 27 december 2017 @ 08:16:29 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_176030000
Voor dat geld kun je een mooie garagebox of kamer huren, meer niet.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_176030033
Noord-Oost Groningen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_176030230
200 euro? Dan is alleen antikraak een optie.. kan je geluk mee hebben.
pi_176030357
Idd alleen anti-kraak of tijdelijke huur.

Tijdelijke huur kan je als je geluk hebt nog best een paar jaar mooi wonen.
pi_176030374
Als je trouwens 510 netto vangt kan je niet voor 450 gaan huren trouwens dat je snap je zelf hopelijk ook wel?
pi_176030406
Waar woon je? Ik denk ook antikraak.

Maar beter niet voor 450 euro gaan. Dan moet je altijd thuis blijven want dan is er niks over voor uitgaan, hapje eten, toegang of zelfs maar vervoer ergens naar toe.

Met 60 euro per maand moet je dan al je eten/drinken, tv, internet, mobiel, zorgverzekering en evt eigen risico betalen. En ook kleding, cadeaus, spullen die je nodig hebt etc etc. Dat lukt nooit.

Is het een optie om je inkomen te verhogen?
pi_176030625
Hotel mama?
  woensdag 27 december 2017 @ 09:39:11 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_176030942
Met ¤510 als inkomen gaat zelfs de sociale woningbouw je geen huis verhuren. Gaat niet lukken.

Een kamertje huren ergens zou misschien nog kunnen. Maar dat is weggegooid geld vind ik. Beter kun je nog een tijdje thuis blijven wonen, wat geld sparen, en pas gaan huren wanneer je een wat redelijker inkomen hebt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_176031015
met 510 EUR kan je voor ongeveer 150 EUR huren, dat wordt dus een garagebox

510 EUR ga toch fietsen man 8)7
  woensdag 27 december 2017 @ 23:49:16 #11
462694 xNewAge
Memories are made of bliss!
pi_176060386
510 euro van werk alleen..

Dan heb ik het niet over dat ik nog 350 per maand LEEFGELD krijg van mijn ouders :)
  woensdag 27 december 2017 @ 23:50:12 #12
462694 xNewAge
Memories are made of bliss!
pi_176060424
Maargoed, er word geen antwoord gegeven op mijn vraag.. Blijkbaar moet je in Nederland lekker 700/800 euro pm betalen , dus het heeft geen zin om in Delfszijl,Enschede of Heerlen te wonen? Oke dankjewel, dan weet ik dat ook.
  donderdag 28 december 2017 @ 00:02:34 #13
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_176060998
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 23:50 schreef xNewAge het volgende:
Maargoed, er word geen antwoord gegeven op mijn vraag.. Blijkbaar moet je in Nederland lekker 700/800 euro pm betalen , dus het heeft geen zin om in Delfszijl,Enschede of Heerlen te wonen? Oke dankjewel, dan weet ik dat ook.
Zo is het helaas dus wel.

In de steden genoeg kamertjes. Vieze kleine kut kamertjes. Die je allemaal moet delen.
In de vrije sector verdien je te weinig om een huis te kunnen huren.
In de sociale huurwoning sector moet je je inschrijven; ik heb inmiddels een koopwoning, maar heb mijzelf nog nooit uitgeschreven in de stad Groningen. Daar sta ik nu acht jaar ingeschreven en nog steeds een “erg lage” slagingskans :')

Dus tja. Ik ben ook bang dat je dan in anti-kraak terecht komt.

Het is inderdaad om te janken zo duur.

Andere kans is een particuliere verhuurder zoeken waar je echt bijna niet de kans voor krijgt. Daar moet je heel veel geluk voor hebben.
En dan nóg is er niemand die je dan voor 250 euro iets wil onderverhuren.

Of idd rond de 300-400 eu per maand aftikken in de minder duurdere steden maar dan moet je wel dingen delen.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 28 december 2017 @ 00:47:49 #14
319979 Fok-it
All is well
pi_176062228
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 23:49 schreef xNewAge het volgende:
510 euro van werk alleen..

Dan heb ik het niet over dat ik nog 350 per maand LEEFGELD krijg van mijn ouders :)
350 euro per maand? _O-
Maar dan moet je dat ook in je OP zetten he. Dan kunnen mensen daar hun reacties op afstemmen. Al is het met 860 euro per maand alsnog erg lastig. Al kom je dan wel een stuk verder mits je huurtoeslag kan aanvragen op je woning. Om welke regio gaat het? Of maakt het je niet uit waar? Want dan kan je gewoon een of ander kutgehucht in Friesland uitkiezen en dan heb je alsnog wel mooi stulpje voor jezelf
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_176062292
er is een reden dat er weinig studenten zelfstandig wonen
het is niet te betalen
pi_176273703
tip ga gezamelijk wonen in een huur huis.
ben zelf verhuurder.

en heb wel eens met de gedachten gespeelt om meerderen kamers te verhuren .
ingedeelt als
gezamelijke woon gedeelte
gezamelijke keuken
gezamelijke douche
3 x slaapkamers met eigen slot
dus 3x verhuurders .
ik kon dit op zetten maar er was een probleem.
ik moest de 3 kamers onafhankelijk stroom en de gas gedeelte worden

mijn conclusie
beter aan een gezin verhuren of een ouder gezin.
de extra kleinere inkomsten was te weining om de extra investering die ik moest gaan doen.

hoewel ik nu nog steeds in gedachten ben om toch zo op zet te gaan zetten .

toch de grootste probleem is de gebrekkige vertrouwen die ik kan hebben in studenten.
de extra risico van hun gemak zucht en eigen verantwoordelijkheid .
  donderdag 4 januari 2018 @ 09:03:19 #17
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_176274511
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 03:57 schreef suijkerbuijk het volgende:
tip ga gezamelijk wonen in een huur huis.
ben zelf verhuurder.

en heb wel eens met de gedachten gespeelt om meerderen kamers te verhuren .
ingedeelt als
gezamelijke woon gedeelte
gezamelijke keuken
gezamelijke douche
3 x slaapkamers met eigen slot
dus 3x verhuurders .
ik kon dit op zetten maar er was een probleem.
ik moest de 3 kamers onafhankelijk stroom en de gas gedeelte worden

mijn conclusie
beter aan een gezin verhuren of een ouder gezin.
de extra kleinere inkomsten was te weining om de extra investering die ik moest gaan doen.

hoewel ik nu nog steeds in gedachten ben om toch zo op zet te gaan zetten .

toch de grootste probleem is de gebrekkige vertrouwen die ik kan hebben in studenten.
de extra risico van hun gemak zucht en eigen verantwoordelijkheid .
Tip, volg een cursus Nederlands.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 4 januari 2018 @ 09:14:22 #18
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176274622
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 00:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]

350 euro per maand? _O-
Maar dan moet je dat ook in je OP zetten he. Dan kunnen mensen daar hun reacties op afstemmen. Al is het met 860 euro per maand alsnog erg lastig. Al kom je dan wel een stuk verder mits je huurtoeslag kan aanvragen op je woning. Om welke regio gaat het? Of maakt het je niet uit waar? Want dan kan je gewoon een of ander kutgehucht in Friesland uitkiezen en dan heb je alsnog wel mooi stulpje voor jezelf
Als dat leefgeld onder de tafel gegeven wordt is het totaal niet relevant voor deze kwestie. Met een inkomen op jouw naam van 510 euro per maand ga je niet veel gehuurd krijgen.
And so is the past
pi_176377745
Ben je een student? Zo ja, kan je natuurlijk altijd gaan bijlenen. Verder zou ik gewoon kijken of je meer kan gaan werken, voor jonge mensen is aan bijbaantje in de horeca/detailhandel oid. vaak makkelijk te vinden.

Ik weet verder niks over jouw thuissituatie, maar is het niet gewoon een optie om weer thuis te gaan wonen?
pi_176377986
Als je wil verhuizen om goedkoper te gaan wonen, hou je dan wel je inkomen? Als je in Amsterdam werkt en in Scheemda woont loont het ook niet echt natuurlijk.

Hier in Emmen kan je al een eigen appartementje via de woningbouwvereniging voor 208 euro huren. Geen idee of daar wachttijden voor zijn.

[ Bericht 32% gewijzigd door Knutknuttsson op 08-01-2018 23:08:24 ]
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_176378394
Ik huur particulier voor 450 Pm incl.

Is wel klein 1 ruimte plus douche wc en achter op het erf van verhuurders.

Voor minder als ongeveer dit bedrag ga je ook niks vinden particulier.

Is in Katwijk btw.
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')