abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 30 december 2017 @ 00:21:48 #51
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_176134953
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 17:40 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Alles wat we doen is doelloos, zo kun je alles uiteindelijk doodredeneren. Dat maakt het echter niet anders dan deed jij tot je dood een soort van plezier kan gaan vinden.

Wie de zoektocht naar geluk loslaat, zal dan juist ervaren dat het geluk komt binnen stromen.
Ja dat is het nou net, alles is zo doelloos. En als dat besef er eenmaal is..

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:27 schreef Horzula het volgende:

[..]

Denk dat dat is omdat je voelt dat je iets tekort komt, maar je weet niet wat.

Ben 40 en heb dat helaas nog steeds.

Doe iets!
Ja haha, wat dan wel?
Fade to Black
pi_176135101
Ik denk niet dat het/mijn leven echt een doel heeft en héél soms knaagt dat, maar dóórgaans kan ik daarmee prima leven, vind ik dat zelfs wel een hele ontspannende gedachte. Ik weet in principe ook niet echt wat ik wil in/met mijn leven, maar ik vind het voldoende om na te streven dat mijn dierbaren en ikzelf zo gelukkig mogelijk zijn en dat ik/wij daarbij anderen zo min mogelijk tot last ben/zijn. :)
Tails tell tales
pi_176135162
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 00:21 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Ja dat is het nou net, alles is zo doelloos. En als dat besef er eenmaal is..

[..]

Ja haha, wat dan wel?
Dat moet je zelf uitvinden.
pi_176135226
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 00:27 schreef Forbry het volgende:
Ik denk niet dat het/mijn leven echt een doel heeft en héél soms knaagt dat, maar dóórgaans kan ik daarmee prima leven, vind ik dat zelfs wel een hele ontspannende gedachte. Ik weet in principe ook niet echt wat ik wil in/met mijn leven, maar ik vind het voldoende om na te streven dat mijn dierbaren en ikzelf zo gelukkig mogelijk zijn en dat ik/wij daarbij anderen zo min mogelijk tot last ben/zijn. :)
Biologisch gezien is ons enige doel voortplanten.

En verder moet je vooral zorgen dat je verblijf hier zo aangenaam mogelijk is.
  zaterdag 30 december 2017 @ 00:36:00 #55
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_176135299
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 00:30 schreef Horzula het volgende:

[..]

Dat moet je zelf uitvinden.
Daar probeer ik al tig jaar achter te komen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 00:32 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Biologisch gezien is ons enige doel voortplanten.

En verder moet je vooral zorgen dat je verblijf hier zo aangenaam mogelijk is.
Eigenlijk gewoon je tijd hier uitzitten dus?
Fade to Black
pi_176135575
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 00:36 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Daar probeer ik al tig jaar achter te komen.

[..]

Eigenlijk gewoon je tijd hier uitzitten dus?
Ja, maar wel op een zo aangenaam mogelijke manier dus. En er is echt veel kut op deze wereld, máár -zeker als je 'kleine' dingen weet te waarderen- óók zo onwijs veel moois. O+
Tails tell tales
pi_176135725
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 00:48 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja, maar wel op een zo aangenaam mogelijke manier dus. En er is echt veel kut op deze wereld, máár -zeker als je 'kleine' dingen weet te waarderen- óók zo onwijs veel moois. O+
Voor die mooie dingen moet je ook meestal iets doen, en zelfs als dat niet zo is moet je de erge dingen tegen proberen te houden en ook dit is niet bepaald moeiteloos.
  zaterdag 30 december 2017 @ 00:55:59 #58
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_176135729
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 00:48 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja, maar wel op een zo aangenaam mogelijke manier dus. En er is echt veel kut op deze wereld, máár -zeker als je 'kleine' dingen weet te waarderen- óók zo onwijs veel moois. O+
Misschien moet ik daar wel meer aan werken inderdaad, het leren genieten van de kleine(re) dingen.
Fade to Black
pi_176136761
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 00:55 schreef Horzula het volgende:

[..]

Voor die mooie dingen moet je ook meestal iets doen, en zelfs als dat niet zo is moet je de erge dingen tegen proberen te houden en ook dit is niet bepaald moeiteloos.
Geen nieuws meer kijken of lezen. Geen politiek volgen.
Daarna gewoon buiten rondkijken! Dat hele oude koppeltje in de stad, de eerste vlinder in de lente! Een knalrood herfstblad, een regenboog, mist, de eerste lammetjes,... Er is zoveel moois, zelfs heel dichtbij!
Kies kleine doelen, elke dag.
Maar uiteindelijk maakt het niet uit. Er is buiten voortplanting niet echt een doel.
En van het moment dat je dat kan loslaten, dan krijg je rust.

Heeeeel moe zijn en weinig tijd hebben helpt ook :D
Dan is je enige doel slapen en niets doen, elk ander doel klinkt dan als een hel en daar heb je geen energie voor :D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_176138866
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:49 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Jaloers, ik kan dat nooit echt goed. Heb altijd wel een soort onrust in m'n lichaam zitten.
Nou heb jarenlang allerlei doelen gehad, maar moet zeggen, nu gewoon doelloos, alles is er al. De dingen die ik doe is gewoon omdat ik dat op dat moment leuk vind, maar niet omdat het een gericht doel is.
pi_176146065
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 00:55 schreef Horzula het volgende:

[..]

Voor die mooie dingen moet je ook meestal iets doen, en zelfs als dat niet zo is moet je de erge dingen tegen proberen te houden en ook dit is niet bepaald moeiteloos.
Nee, voor al die 'kleine(re)' dingen veelal juist niet of nauwelijks... die zijn er gewoon.

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 00:55 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Misschien moet ik daar wel meer aan werken inderdaad, het leren genieten van de kleine(re) dingen.
Kan iig absoluut geen kwaad en hoop van harte dat je daarin (ooit) zult slagen :*
Tails tell tales
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 30 december 2017 @ 15:24:31 #62
39237 crew  H_T
2733
pi_176149180
@TS Je bent niet de enige. Misschien kom je er ooit achter, misschien niet. Dan kan je het in de tussentijd maar beter wat naar de zin maken.

Voorbeeldje: ik weet niet wat mijn droombaan precies is, maar ben er inmiddels achter dat het niet is wat ik nu doe. Van de week heb ik gereageerd op een andere baan. Dat zal waarschijnlijk ook niet mijn droombaan zijn, maar bij die functie denk ik in een jaar tijd meer lol te kunnen hebben en meer bij te kunnen leren dan wanneer ik blijf zitten waar ik zit. Dan zie ik daarna wel weer hoe het verder gaat.

Wat betreft hobby's: is er iets dat je op de basisschool heel leuk vond om te doen, maar inmiddels alweer een tijd niet doet? Dan kan je overwegen dat weer op te pakken. Verenigingen en cursussen genoeg in Nederland, en een stok achter de deur om het ook echt te doen. Het hoeft niet veel te zijn he, twee uur in de week is al een heel mooi begin.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 30 december 2017 @ 15:44:12 #63
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176149817
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 15:24 schreef Hawaii_Tim het volgende:

Wat betreft hobby's: is er iets dat je op de basisschool heel leuk vond om te doen, maar inmiddels alweer een tijd niet doet?
Ik heb bij mijzelf ontdekt dat je kinderjaren (t/m basisschool leeftijd) vaak veel zeggen over hoe echt bent en welke dingen je gelukkig maken. Je volgt in je kinderjaren nog heel natuurlijk en naief je interesses en passies zonder de complicaties die in je latere leven gaan spelen. Dit is dus hoe je echt bent.

Zo zie ik bij mijzelf dat ik nu weer enorm geniet van de dingen waar ik in mijn kinderjaren over droomde, maar die in de jaren erna naar de achtergrond waren verdwenen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_176149862
Ik zwaai naar dieren.
pi_176149901
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 30 december 2017 @ 16:45:11 #66
39237 crew  H_T
2733
pi_176152238
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 15:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb bij mijzelf ontdekt dat je kinderjaren (t/m basisschool leeftijd) vaak veel zeggen over hoe echt bent en welke dingen je gelukkig maken. Je volgt in je kinderjaren nog heel natuurlijk en naief je interesses en passies zonder de complicaties die in je latere leven gaan spelen. Dit is dus hoe je echt bent.

Zo zie ik bij mijzelf dat ik nu weer enorm geniet van de dingen waar ik in mijn kinderjaren over droomde, maar die in de jaren erna naar de achtergrond waren verdwenen.
Op de basisschool vond ik toneel erg leuk om te doen. Kerstspel en zo, was allemaal top. Op middelbare school niet gedaan, want dat was 'niet cool'. Inmiddels weer vrolijk terug bij die hobby :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2017 @ 22:22:30 #67
460494 naoomx
pi_176168301
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 15:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je volgt in je kinderjaren nog heel natuurlijk en naief je interesses en passies zonder de complicaties die in je latere leven gaan spelen.

Als je zelfverzekerd was als kind wel ja
  zondag 31 december 2017 @ 08:24:30 #68
375333 Drogonno
Dromer des levens
pi_176181785
Religie is ontstaan doordat mensen een doel nodig hadden in het leven en een uitdaging natuurlijk is het uitgebuit door mensen die controle en macht willen maar dat kunnen die type mensen met alles doen

Mijn advies bestudeer alle religies en mischien ontdek je nog eens wat!!
pi_176265447
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 15:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb bij mijzelf ontdekt dat je kinderjaren (t/m basisschool leeftijd) vaak veel zeggen over hoe echt bent en welke dingen je gelukkig maken. Je volgt in je kinderjaren nog heel natuurlijk en naief je interesses en passies zonder de complicaties die in je latere leven gaan spelen. Dit is dus hoe je echt bent.

Zo zie ik bij mijzelf dat ik nu weer enorm geniet van de dingen waar ik in mijn kinderjaren over droomde, maar die in de jaren erna naar de achtergrond waren verdwenen.
welke dingen zijn dat bij je?
pi_176266326
Denk dat bijna iedereen dit wel heeft. Ik ben er ook nog niet helemaal uit. Maar dat geeft niet. Ook als je er niet uit komt kan je tenminste proberen de tijd die je gegund is zo aangenaam mogelijk door te brengen, op jouw manier. Voortplanting zie ik niet als een levensdoel, gelukkig zijn/worden wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')