abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176724318
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:43 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ik spreek niet uit ervaring, maar wat ik begrepen heb is dat de fiscaalrechtelijke wiskunde best makkelijk is. Wiskunde op de middelbare school is dan ook geen vereiste voor fiscaal recht. Dat mensen met een analytisch denkvermogen beter floreren bij (fiscaal) recht is natuurlijk waar. Dat betekent echter nog niet dat je kansloos bent als je geen wiskundegenie bent. Een goede jurist moet over veel meer eigenschappen beschikken.
Wiskunde is wel een groot woord. Ik heb niet veel formules gezien in mijn studie, dat is meer voer voor fiscaal economen. Soms moet je een berekening maken, maar dat is echt maar een paar keer voorgekomen in de hele opleiding. En zelfs de berekeningen die ik moest maken (renteaftrekbeperkingen) hoef je waarschijnlijk binnenkort niet meer te weten ivm implementatie van EU-regelingen.
  woensdag 24 januari 2018 @ 22:03:51 #27
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_176726617
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:45 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wiskunde is wel een groot woord. Ik heb niet veel formules gezien in mijn studie, dat is meer voer voor fiscaal economen. Soms moet je een berekening maken, maar dat is echt maar een paar keer voorgekomen in de hele opleiding. En zelfs de berekeningen die ik moest maken (renteaftrekbeperkingen) hoef je waarschijnlijk binnenkort niet meer te weten ivm implementatie van EU-regelingen.
Ik heb ooit eens een stukje fiscaalrechtelijke stof moeten lezen (niet geheel begrijpen) en daar stonden formules in waar ik geen chocola van kon maken. Zal inderdaad gewoonlijk meevallen met het gebruik van zulke formules.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_176726863
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 22:03 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens een stukje fiscaalrechtelijke stof moeten lezen (niet geheel begrijpen) en daar stonden formules in waar ik geen chocola van kon maken. Zal inderdaad gewoonlijk meevallen met het gebruik van zulke formules.
Vraag me oprecht af welke dat zouden moeten zijn. 13l en 15ad toevallig?
  donderdag 25 januari 2018 @ 15:07:29 #29
441812 KetchupFTW
pi_176739200
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 22:16 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Vraag me oprecht af welke dat zouden moeten zijn. 13l en 15ad toevallig?
Geen artikelen.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_176739488
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 15:07 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Geen artikelen.
Bovenmatige deelnemingsrente of overnameholding komt niet voor in een introductievakje denk ik :').

Zal wel kwijtscheldingswinstvrijstelling zijn ofzo?
The road to success is always under construction.
  donderdag 25 januari 2018 @ 15:23:48 #31
441812 KetchupFTW
pi_176739584
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 15:19 schreef Census het volgende:

[..]

Bovenmatige deelnemingsrente of overnameholding komt niet voor in een introductievakje denk ik :').

Weet ik veel? Het was een tekst voor honoursclass waar ik nogmaals niet alles voor hoefde te begrijpen.
pi_176743638
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 15:19 schreef Census het volgende:

[..]

Ik kreeg ze wel, maar volgens mij niet de formules. Had de tentamenvraag toen wel helemaal goed.

Zou zo 123 niet weten wat het dan zou moeten zijn. Of was het de berekening van een eigenwoningschuld of iets?
pi_177152171
Dus je hebt geen wiskunde gehad en wilt informatica studeren?

Kennis van mij is net begonnen aan zijn hbo informatica. Kwam van het vmbo-t en heeft daarna dierenverzorging op het mbo gedaan. Binnen 3 weken gestopt omdat de wiskunde te lastig was.

hbo informatica gaat al in het eerste jaar veel dieper in op wiskunde a en b op vwo niveau. Dusja, als je geen grote wiskunde aanleg hebt denk ik niet dat het wat voor jou is.

Fiscaal recht moet je ook goed voor kunnen rekenen. En goed zijn in eco
W I E . L E E S T . D I T . B E R H A U P T ?
X O X O
  dinsdag 13 februari 2018 @ 14:17:09 #34
165633 eriksd
The grand facade...
pi_177152201
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:16 schreef BredeBroeder het volgende:

Nonsens.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_177152241
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:17 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nonsens.
Dan ben ik verkeerd voorgelicht op de UL.
W I E . L E E S T . D I T . B E R H A U P T ?
X O X O
  dinsdag 13 februari 2018 @ 14:25:48 #36
165633 eriksd
The grand facade...
pi_177152388
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:19 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Dan ben ik verkeerd voorgelicht op de UL.
Kennelijk. Het is een onderdeel van de rechtenstudie. Juridisch redeneren, uitstralende werking van arresten van de HR, interpretatie van wetsartikelen, formele vereisten en concepten als internationale verdeling van heffingsrechten vereisen 0 cijfermatig inzicht.

Wellicht dat als je de onderliggende mechanismen wil begrijpen je economisch inzicht moet hebben, maar dat niveau bereikt 90% van de studenten niet en is voor 99% van de toekomstig werknemers evenmin relevant.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_177165652
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:16 schreef BredeBroeder het volgende:
Dus je hebt geen wiskunde gehad en wilt informatica studeren?

Kennis van mij is net begonnen aan zijn hbo informatica. Kwam van het vmbo-t en heeft daarna dierenverzorging op het mbo gedaan. Binnen 3 weken gestopt omdat de wiskunde te lastig was.

hbo informatica gaat al in het eerste jaar veel dieper in op wiskunde a en b op vwo niveau. Dusja, als je geen grote wiskunde aanleg hebt denk ik niet dat het wat voor jou is.

Ik had een 5 voor eco en ik ben bijna klaar.
Boeit echt geen reet. Rekenen hoef je ook niet te kunnen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')